Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko251
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
semperfidelis
semperfidelis

semperfidelis

Dołączył 17 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 29853
  • Znaleziska 2323
  • Mikroblog 27530
  • Obserwujący 63
  • Obserwowane 65

611

Koszty widoczne dla pacjenta, limit zarobków i pracy. Tak jest w innych krajach

Koszty widoczne dla pacjenta, limit zarobków i pracy. Tak jest w innych krajach

W Niemczech każda procedura medyczna ma przypisaną liczbę punktów, a pacjent może sprawdzić w publicznych taryfach, ile dokładnie kosztuje jego zabieg bez ukrytych dopłat i negocjacji w gabinecie. We Francji wizyta u lekarza rodzinnego kosztuje 30 euro, u specjalisty 60 euro, a w systemie Ameli

airaG
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 18 godz. i 39 min temu
  • 28
  • #
    zdrowie
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    lekarz
  • #
    nfz
  • #
    szpital
  • #
    wydarzenia
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 14 godz. i 50 min temu via iOS
  • 69
W Polsce też tak jest od lat. Ślepo brniecie bez jakiejkolwiek weryfikacji.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 14 godz. i 30 min temu via iOS
  • 11
@DoktorMorela: Wiem wiem. Mam super zabawę.
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 14 godz. i 3 min temu via iOS
  • 9
@dziabonq: a swoim IKP
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 13 godz. i 53 min temu via iOS
  • 7
@dziabonq: Bo rodzinny jest rozliczany ryczałtem i dostaje ok. 230 zł rocznie za Ciebie. Ni mniej, ni więcej. Więc nie ma co pokazywać. Pozostałe świadczenia są rozpisane zgodnie z ich wycenami.
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 7 godz. i 1 min temu via iOS
  • 1
@osetnik: srak
pawel675678
pawel675678
pawel675678
12 godz. i 42 min temu
  • 0
Mam pytanie - czemu ludzie czekają "na wypis" ze szpitala, gdy są pewni, że nic im nie jest i głównym powodem dlaczego tam siedzą jest "lekarz nie ma czasu/ nie ma już lekarza, żeby zrobić wypis/ jest weekend i nie ma wypisów"? Nie można po prostu się spakować i wyjść? Przecież nikt nie może przymusem tam nikogo trzymać. Petent nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne powikłania po byciu niewyleczonym, a jeszcze mniejszą odpowiedzialność
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 12 godz. i 32 min temu via iOS
  • 0
@pawel675678: Możesz, ale wtedy oddalasz się na własną rękę. Czasami trzeba zawiadomić policję, bo jak tylko coś ci się stanie, to odpowiedzialność spada na szpital.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 12 godz. i 25 min temu via iOS
  • 0
@pawel675678: No nie. Wtedy jesteś wypisany i zakończyłeś proces leczenia. Przed wypisem jesteś pod opieką szpitala.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 12 godz. i 20 min temu via Wykop
  • 0
@pawel675678: Jak bez powodu? Ludzie czekają na zakończenie pobytu. Czyli wygenerowanie pełnej dokumentacji pobytowej. Po pierwsze to chwilę trwa, po drugie takich pacjentów jest zwykle kliku-kilkunastu, a po trzecie są inne, ważniejsze sprawy oddziałowe, które mają priorytet nad kwitami.
  • Odpowiedz

668

Polska to raj dla lekarzy? Jeszcze nie, ale kierunek jest wyraźny

Polska to raj dla lekarzy? Jeszcze nie, ale kierunek jest wyraźny

Niemal żaden inny kraj UE nie zwiększył w ostatnich latach wydatków na ochronę zdrowia tak mocno jak Polska. Ten dodatko

starnak
z
money.pl
dodany: 29.06.2026, 14:40:53
  • 52
  • #
    polska
  • #
    lekarze
  • #
    zarobki
  • #
    zdrowie
  • #
    wydatkipubliczne
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 10:52:59 via iOS
  • 0
Odpowiadając na tezę z tytułu - bo w Polsce ochrona zdrowia zawsze była tematem najniższego priorytetu. Ludzie zaczęli jeździć, obserwować, więc nie dało się tego dalej olewać - stąd najszybszy wzrost finansowania.jednak mimo, że najszybszy, to wciąż jesteśmy w tyle pod względem jego wysokości.
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 10:54:54 via iOS
  • -3
@100piwdlapiotsza: kiedyś oglądałem program, w którym pokazywali, że masło było po 70 groszy, a nowy samochód kosztował 6 tysięcy złotych(w przeliczeniu)
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 12:11:32 via Wykop
  • 0
@Besticandois0: Udział w PKB: 6,81%
Średnia dla Unii Europejskiej: >10% PKB

Masz. Rozumiesz już, o czym mówię pisząc, że jesteśmy w tyle?
Teza, że kolejki się wydłużyły to jakieś banialuki. Wydłużają się teraz - w tej chwili. Ale nie na przestrzeni ostatnich lat.
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 12:25:07 via Wykop
  • 0
@Besticandois0: I starzenie się społeczeństwa nie ma z tym nic wspólnego. I wprowadzenie limitów na diagnostykę też nie ma z tym nic wspólnego. I ciągła nagonka na lekarzy również. Rozmowa z debilem to jednak ciekawa przygoda.
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 21:40:55 via iOS
  • 0
@Besticandois0: Przy założeniu, że wszyscy obecni studenci za 5-6 lat będą kończyć swoje studia, to na rynek rok-rocznie wypłynie ponad 10000 lekarzy. Pomijam już to, że nie będzie ich gdzie i komu szkolić i wielu z nich skończy na sorach i innych NPLach. Jest to 1/7 wszystkich absolwentów medycyny w Unii Europejskiej. Nie ma najmniejszego uzasadnienia dla dalszego zwiększania limitów. Obecnie jesteśmy w czołówce europejskiej pod względem ilości absolwentów. Za
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis przedwczoraj, 08:55:48 via Wykop
  • 0
@Besticandois0: Pomyliłem się jedynie z liczbą absolwentów na 100tys. Perspektywa za 5 lat to 28 lekarzy na 100tys. Nieprawidłowo to przeliczyłem. Niemniej dalej jest to ogromna liczba, która przerasta realne zapotrzebowanie i możliwości. 28/100tys również jest ekstremalnie wysokie. W Rumunii mają 28/100tys. Kraj 2 razy mniejszy, niż Polska. Ok. 25% rumuńskich lekarzy emigruje do Niemiec i innych krajów zachodu. Jeżeli na tym nam zależy, żeby Niemcom produkować lekarzy to spoko,
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis przedwczoraj, 09:04:02 via iOS
  • 0
@Besticandois0: może tu znajdziesz odpowiedź na część swoich pytań.
semperfidelis - @Besticandois0: może tu znajdziesz odpowiedź na część swoich pytań.

źródło: temp_image_45BBD537-05A4-4E75-9289-F75EEDB311C4

Pobierz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis przedwczoraj, 09:44:30 via iOS
  • 0
@Besticandois0: Było wczoraj na głównej. Pensje lekarzy to średnio 23% budżetu szpitala. Są szpitale powiatowe, gdzie odsetek wynagrodzeń wszystkich zatrudnionych (nie tylko lekarzy) jest bliski 100% - cale 5 sztuk. Znam sytuację szpitali powiatowych w mojej okolicy - zwykle gigantyczny przerost administracji i spowodowany chowaniem pociotków, babek i wujków radnych powiatu.
splinter96
splinter96
30.06.2026, 10:37:11
  • 616
cieszmy się stabilnością póki możemy bo za rok p0lacy wybiorą pisowską alternatywkę razem z jej upośledzoną kumpelą konfiarą i będzie jazda na całego
#polityka #bekazpisu #bekazprawakow
splinter96 - cieszmy się stabilnością póki możemy bo za rok p0lacy wybiorą pisowską a...

źródło: Zrzut ekranu 2026-06-30 123502

Pobierz
  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 10:46:31 via iOS
  • 0
@splinter96: Nie wiem, czy można wskazać większego debila, niż ktoś, kto wini PiS za inflację.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 12:12:59 via Wykop
  • 0
@atreus-bogwojny: Czekaj, paliwo po 8 zł było raptem 3 miesiące temu. PiS wtedy rządził?
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 12:40:47 via Wykop
  • 0
@Gjbgghbhhjj: Czyli obecnie, kiedy na świecie jest problem bezpośrednio wpływający na sytuację w Polsce to jest OK. Ale jak za PIS był ogólnoświatowy problem wpływający na inflację, to już OK nie jest i to wszystko ich wina mimo, że przez cały okres wszystkich ich rządów (poza okresem pandemii) inflacja była w okolicy celu. Czego o PO/KO powiedzieć nie można, bo jakoś tak dziwnie się składa, że za każdym razem, kiedy
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 12:48:24 via Wykop
  • 0
@wiecznylowcaumyslow: Z GUS, nie z d--y.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 13:05:10 via Wykop
  • 0
PO
2007-2014
Stopa bezrobocia r/r:
15,1/11,5/10,4/12,9/13,1/13,2/14,2/13,9

PIS 2015-2023
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 13:32:43 via Wykop
  • 0
@wiecznylowcaumyslow: Dzięki. Z każdym kolejnym wpisem potwierdzasz to, co powiedziałem.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 13:48:37 via Wykop
  • 0
@dlugi-gr: Czy te 5,8% jest z nami w pokoju? I co powiesz ciekawego o latach 2007-2014?
  • Odpowiedz

2634

Zdrowie tylko dla bogatych. 200-350 zł za wizytę to już standard. Ceny odjechały

Zdrowie tylko dla bogatych. 200-350 zł za wizytę to już standard. Ceny odjechały

15, 7, a nawet 4 minuty trwają prywatne wizyty u lekarzy. Ich ceny bywają kosmiczne, a zależą głównie od specjalizacji. W Warszawie wizyta u psychiatry dziecięcego może kosztować nawet 800 zł. Górnej granicy finansowej nie ma, jest za to dolna i ta dotyczy zadowolenia pacjentów. "Niektórzy lekarze

airaG
z
kobieta.wp.pl
dodany: 30.06.2026, 08:25:11
  • 415
  • #
    nfz
  • #
    szpital
  • #
    lekarz100k
  • #
    lekarz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    konowalposting
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 10:44:28 via iOS
  • -8
Ceny to dopiero odjadą. 500zł to będzie standard. Niech tylko wprowadzą limity. Druga sprawa - nikt nie kwestionuje Mirka-hydraulika, który bierze 1000 zł za wymianę rurki. Nikt nie narzeka na Krzyśka-mechanika, który za wymianę opon woła 400zł. Ale lekarz - k---a, złodziej.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 10:59:54 via iOS
  • -3
@Charvel: Czy Ty, głąbie, widzisz, że temat dotyczy wizyt prywatnych? Czy nie widzisz?
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 11:21:30 via iOS
  • -1
@Arrival: Rozumiem, że Mirek przyjedzie za darmo. Lekarz te nie weźmie 400zł za to, że powie ci, że trzeba wziąć leki (receptę sobie wystaw sam). A jeśli pójdziesz do tej samej pani dermatolog następnym razem i podczas wizyty nie tylko zdiagnozuje ci czerniaka, ale zadzwoni do swojego kolegi na onkologię, który to kolega usunie ci tego czerniaka, po czym skieruje cię na dalsze leczenie, to to też będzie warte 400
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 30.06.2026, 11:39:58 via iOS
  • -3
@Arrival: Tak, uważam, że jest to adekwatne. Nie masz obowiązku chodzić do lekarza prywatnie. Jest to niejako opcja prestiżowa - dodatkowa, gdzie lekarz poświęca swój dodatkowy czas. W stomatologii sytuacja jest zupełnie inna, ponieważ jest to dziedzina praktycznie sprywatyzowana, więc rynek działa delikatnie inaczej. 50-100 zł u stomatologa? Czyżbyś delikatnie naciągał rzeczywistość i korzystasz z pakietu medycznego?
Yoney
Yoney
Yoney
20.06.2026, 10:29:54
  • 1
2 pytania do osób z tagu #konowalposting #lekarz100k

Dlaczego atakujecie pionki (politycznych lekarzy), a nie (głównego gracza) AOTMiT ?
Nawet nie wiecie, czym się zajmują, a dokładniej- co robią dla NFZ. Czyli największy gracz (po posłach ;) ) publicznej opieki zdrowotnej, o którym w mediach siedzą cicho, zasłaniając go Ministerstwem Zdrowia i NFZ-tem (btw. dobrze znani współgracze).

Dlaczego wierzycie w „limit miejsc” wyłącznie na kierunku lekarskim?
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 20.06.2026, 10:49:49 via iOS
  • 0
@Yoney: Wykopki to takie pelikany, tylko niezbyt świadome i trochę głupsze. Powtarzają frazesy, bo to popularne, ale żeby delikatnie zgłębić temat to już za trudne.
Ostatnio gdzieś tu czytałem mądrości, że to przez to, że lekarze tyle zarabiają, wydłużają się kolejki. To naprawdę trzeba być imbecylem, żeby dokonać takiej analizy i jeszcze publicznie o tym pisać.

Edit: i strasznie bawi mnie to wielkie oburzenie w ostatnich tygodniach.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 20.06.2026, 13:17:35 via iOS
  • 0
@Das_Ungeheuer_von_Danzig: Czy lekarz legalnie zarabiający 150-200k to jeszcze złodziej, czy już nie? Czy wynagrodzenie od wykonanej procedury w wysokości 12-20% jej wartości to złodziejstwo?
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 20.06.2026, 13:47:34 via iOS
  • 1
@warsaw: Tak. I jest to z korzyścią dla wszystkich. Dla lekarza - bo zarobi. Dla pacjenta - bo nie będzie musiał czekać latami w kolejce. Dla systemu - bo późniejsze leczenie jest droższe i trudniejsze, czyli droższe. Dla szpitali - bo zarobią więcej. Nic nie motywuje do pracy tak, jak pieniądze. Robota na godziny to archaiczny wymysł, bo czy się stoi czy się leży 250 zł za godzinę się należy.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 20.06.2026, 14:04:36 via iOS
  • 0
@warsaw: Procedury są wyceniane źle i nieadekwatnie. Nie jest tajemnicą, że wiele z nich się nie opłaca - np. artroskopia kolana - implant do szycia łąkotki kosztuje 800-1100 zł. A zwykle potrzeba 2-3. I zwykle niebyłymi łąkotka jest do naprawy. A procedura wyceniona na 5000zł. I wtedy trzeba kombinować, żeby procedura się opłaciła. I to jest niepotrzebne i tu należałoby zacząć wprowadzać zmiany.
Wprowadzenie mediany do AOS jest tylko i
  • Odpowiedz
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
Whiskeyjack29
16.06.2026, 17:36:20
  • 0
Czyli lekarz, wybitny specjalista w publicznym szpitalu może brać miesięcznie w Niemczech 7000 Euro, we Francji 6000 euro, 4500 euro w Hiszpanii, 5000 euro w Czechach, 4500 euro na Słowacji. Tylko w Polsce TAK CIĘŻKO SIĘ UCZYLI OJ TAK CIĘŻKO że należy się 12000 euro na rękę w publicznych MINIMUM. Przecież poziom zagranicznych zarobków dla specjalistów to poziom naszych peozeciarzy od recept. Zlikwidować kontrakty. Zakończyć okradanie narodu. #konowalposting
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.06.2026, 17:37:39 via iOS
  • 0
@Whiskeyjack29: Wybitny specjalista w Niemczech zarabia kilkadziesiąt tysięcy euro. Chyba nie uważasz, że pracują za minimalną, kiedy mają za miedzą Szwajcarię?
  • Odpowiedz
niekceszmnie
niekceszmnie
niekceszmnie
16.06.2026, 13:17:15
  • 3
A co powiecie na to?
Kilku #lekarz100k zakłada razem spółkę i zrzucają się, by zakupić drogi sprzęt do diagnostyki i całkowicie przypadkiem zacząć leasingować go dokładnie temu samemu szpitalowi, dla którego pracują?( ͡° ͜ʖ ͡°)

#medycyna
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.06.2026, 13:19:37 via Wykop
  • 5
@niekceszmnie: Jeżeli szpitala nie stać na sprzęt, a procedury z jego użyciem są dobrze wyceniane, to gdzie widzisz problem?
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.06.2026, 17:27:54 via iOS
  • 0
@dwa-bulki-kielbasa: Zesrali. Ulegasz tępej, tuskowej propagandzie, a to już dużo o tobie mówi. Dzięki tym lekarzom wiele szpitali zostało uratowanych przed zamknięciem i przekształceniem w ZOLe. Sam operuję w takich dwóch.
  • Odpowiedz
Dentoray
Dentoray
Dentoray
16.06.2026, 12:57:18
  • 2
Możecie mi powiedzieć czy to ze mną coś jest nie tak?

W poprzedniej pracy w kołchozie miałem dwóch "znajomych" o ile można ich tak nazwać, utrzymywaliśmy tylko kontakt w pracy, którzy twierdzili że mogą np dzień czy dwa, spać po 3-4 godziny, iść do pracy, po pracy coś zjeść w domu a następnie iść na siłownie, zakupy, pobiegać, i nic im nie jest, czują się normalnie - są wstanie po 3 godzinach
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.06.2026, 13:00:46 via Wykop
  • 1
@Dentoray: Są ludzie, którzy potrzebują więcej snu i są tacy, którym wystarczą 3-4 godziny. Long i short sleepers. Short sleepers to mutanty genetyczne.
  • Odpowiedz

1852

Lekarz rodzinny zarobił 760k rocznie

Lekarz rodzinny zarobił 760k rocznie

"Maciej Bonna - lekarz rodzinny, Chojnice. Przychód 760k."

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 12.06.2026, 20:33:05
  • 367
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarz100k
  • #
    medycyna
  • #
    zarobki
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 13.06.2026, 08:25:15 via iOS
  • -7
@BreathDeath: W Czechach tak zrobili. Rozdzielili sektor prywatny od publicznego. Zgadnij, co się stało. Duża część lekarzy poszła do prywaty, a ci co zostali w publicznym dostali znaczne podwyżki, bo wtedy szpital musi konkurować z sektorem prywatnym. A szpital bez lekarzy raczej długo nie pociągnie.
Z kolei lekarzy mamy w okolicy średniej unijnej. Ile to jest dużo według Ciebie? Za 6-7 lat będzie to sporo powyżej dzięki patouczelniom, gdzie anatomii
DoktorMorela
DoktorMorela
DoktorMorela
10.06.2026, 18:55:29
  • 2
Chce mi się rzygać od czytania wykopu. Tylko i wyłącznie ujadanie i szukanie wrogów narodu.
Jak w jakiejś komunie.
Kasta lekarska, kasta pielęgniarska, kasta sędziowska, kasta prokuratorska, kasta urzędnicza. Same kasty.
Wszystko i wszyscy źli.
Lekarze złodzieje.
Ja sam zarabiam 1,6mln i mam ferrari o których nie wiem ale c--j. Za dużo zarabiam. bo ktoś płaci składki to ja mam dymać dla niego bo on mi płaci xD
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 10.06.2026, 19:01:10 via Wykop
  • 0
@DoktorMorela: Przecież tu siedzą w większości życiowi nieudacznicy, którzy niczego nigdy nie osiągnęli. Typowe polactwo - zawistne i pełne jadu - odporne na propagandę tak, jak Rusek z Syberii. To czego Ty się spodziewasz? Po menelu spod monopolowego też oczekujesz merytorycznej dyskusji?
  • Odpowiedz
CastleBuilder
CastleBuilder
CastleBuilder
17.05.2026, 19:44:37
  • 1
Nowy dom 270m2 lepsza pompa czy gaz z butli, podlogowka ale dużo przeszkleń 83 m2 to okna

#dom #pompaciepla #gaz #budujzwykopem #budownictwo #budowadomu

Co lepiej?

  • Pompa 67.7% (44)
  • Gaz 32.3% (21)

Oddanych głosów: 65

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 17.05.2026, 19:49:33 via iOS
  • 6
@CastleBuilder: Pompa, ale gruntowa
  • Odpowiedz
LRF1000W
LRF1000W
16.05.2026, 21:25:46
  • 5
W dniu dzisiejszym chciałem poczuć się jak burżuj
i zakupiłem szynkę dojrzewającą (104 zł/kg) do przetestowania. Werdykt:
Zapach- mdły surowego mięsa
Konsystencja- gumy z włóknami,
Smak- przebija się nuta surowego mięsa ale nie ma jakiegoś intensywnego smaku, głównie to czuć tą gumowatość.
Końcowe wnioski są takie że nie smakowała mi i nie polecam tego wyrobu.
#jedzzwykopem
LRF1000W - W dniu dzisiejszym chciałem poczuć się jak burżuj
 i zakupiłem szynkę dojr...

źródło: IMG_20260516_230934589

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.05.2026, 21:28:12 via iOS
  • 0
@LRF1000W: 104zl/kg to jakies sztuczne g---o jest.
  • Odpowiedz

716

Kolejki na gastroskopię się wydłużają. Szpitale przesuwają terminy.

Kolejki na gastroskopię się wydłużają. Szpitale przesuwają terminy.

Nawet dwa lata oczekiwania na gastroskopię i ponad 1400 dni na kolonoskopię takie terminy słyszą dziś pacjenci w publicznych szpitalach. Placówki tłumaczą, że muszą ograniczać badania z powodu finansowania z Narodowego Funduszu Zdrowia.

epicentrum_chaosu
z
medonet.pl
dodany: 14.05.2026, 16:56:02
  • 188
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 15.05.2026, 06:44:04 via iOS
  • 1
Dobrze, bardzo dobrze. Tępa maso-zapraszamy do prywaty. Przeszkadzało, że 100 lekarzy-światowej klasy specjalistów zarabiało światowe stawki, to teraz proszę siedzieć i czekać. Pani ministra mówi, że pacjenci są zadowoleni ze zmian-nie ma przecież powodu, by jej nie wierzyć.

Tydzień temu wykonałem swoją pierwszą operację operację prywatnie, Bo NFZ uciął kontrakty o 50%, więc moi pacjenci zamiast czekać 1 miesiąc na zabieg, czekają teraz prawie rok. Zapraszam dalej, bo za to, co z
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 15.05.2026, 13:03:33 via iOS
  • 0
@adammich: Ty zanim otworzysz buzię to sprawdź może, ile godzin tygodniowo pracuje lekarz w USA.
makamele
makamele
19.04.2026, 20:22:22
  • 6
prawdziwym problemem jest % od zabiegu dla lekarza

prowadzi to do patologii typu robienie zabiegów nawet wtedy, gdy nie są potrzebne (info od znajomego lekarza)

poza tym jest niepojete, by strazak mial placone od zgaszonego pozaru, policjant od wystawienia mandatu itd.

to
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 19.04.2026, 20:25:39 via iOS
  • 0
@makamele: znajomy lekarz - i wszystko jasne.
  • Odpowiedz
PepeChad
PepeChad
PepeChad
16.04.2026, 11:21:39
  • 0
Proponuję zmienić nazwę instytucji NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) na NFC (Narodowy Fundusz Czekania). Kto jest w temacie, to wie o co chodzi, a kto nie wie, to się dowie, jak będzie musiał zacząć korzystać z ich "usług".

PS. Za leczenie w Polsce się tak naprawdę płaci podwójnie jak coś (dla młodych, którzy nie wiedzą). Po raz pierwszy w podatkach (zbędny wydatek) i po raz drugi w prywatnych klinikach (konieczny wydatek).

PS2. Nawiasem
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.04.2026, 11:25:05 via iOS
  • 0
@PepeChad: Dalej głosujcie na bandę nieudaczników, których jedynym pomysłem jest j------s. To, co się dzieje z NFZ to dopiero początek. Wracamy do czasów sprzed 10-12 lat, kiedy na rezonans czekało się pół roku, na wizytę u lekarza 1,5 roku, a na endoprotezę 4 lata.
  • Odpowiedz
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 16.04.2026, 11:31:04 via iOS
  • 0
@PepeChad: Ale teraz jest mega c-----o. I mega niestabilnie.
  • Odpowiedz

1321

Prywatny zabieg w publicznym szpitalu. Rusza kontrola po tekście WP

Prywatny zabieg w publicznym szpitalu. Rusza kontrola po tekście WP

W szpitalu publicznym w Aleksandrowie Kujawskim wykonano zabieg bliskiej osobie senatora KO, Tomasza Lenza, omijając standardową kolejkę i dokumentację. Po nagłośnieniu sprawy przez Wirtualną Polskę Narodowy Fundusz Zdrowia wszczął kontrolę w tej placówce

WirtualnaPolska
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 09.04.2026, 09:20:51
  • 68
  • #
    nfz
  • #
    kontrola
  • #
    szpital
  • #
    polityka
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 09.04.2026, 11:33:23 via iOS
  • 0
@roszej: A jeżeli dany lekarz nie pracuje w poradni na NFZ, to gdzie ma cię przyjąć na kontrolę?
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 09.04.2026, 15:28:08 via iOS
  • 0
@roszej: Ale nie ma obowiązku pracować w poradni na NFZ. To gdzie miał cię przyjąć?
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 09.04.2026, 15:28:52 via iOS
  • -1
@xpear: Bo pacjent to gołodupiec i płaci składki, więc wymaga.
semperfidelis
semperfidelis
semperfidelis 14.04.2026, 13:44:32 via iOS
  • -1
@roszej: Jeżeli jakiś lekarz po operacji na kontrolę odsyła do innego lekarza, to proponuję się od takich lekarzy trzymać z daleka. Nie wyobrażam sobie, żeby mój pacjent po operacji, którą wykonam trafił do kogoś innego poza mną. Już pomijam fakt, że lekarz operator jako jedyny wie co i jak zostało ostatecznie zrobione.
Skoro pacjent wielokrotnie chodził prywatnie, to nie widzę powodu, dla którego nie mógłby tego kontynuować.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 23
  • Strona 1 z 23
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 10.02.2017

    Komentator
  • VIP
    od 09.04.2014

    VIP
  • Rocznica
    od 29.05.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 08.08.2012

    Gadżeciarz
  • Ekspert
    od 19.05.2012

    Ekspert
  • Mikroblogger
    od 01.12.2014

    Mikroblogger
  • Kolarz
    od 11.08.2014

    Kolarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking