@Dobrodziej_z_Tulczyna ja go kupiłem typowo pod garniaka i na co dzień bym go raczej nie nosił, bo przez tę polerkę na lustro on się rysuje od samego patrzenia. Wziąłem kwarca, bo chciałem coś cienkiego pod mankiet koszuli i żeby nie trzeba było go ustawiać jak zakładam go raz na pół roku. Chciałem bardzo Omiwatari, ale 30k za zegarek to dla mnie jednak za dużo i dlatego padło na tego.
@Dobrodziej_z_Tulczyna: ja mam resztę zegarków na poziomie +/- 3k pln, więc porównując np do alpinista, laco, skxa czy mr jonesa to wyglądają przy nim jak wyciągnięte z maszyny z zabawką niespodzianką. No i niesamowite jest to, ze może rok leżeć i jak go zakładam na rękę to 2 sekundy się myli :D Przed kupnem porównywałem go z Legend Diverem i był bardzo podobnie wykonany. Nie wiem czy w tych tańszych
Pierwszy sezon z Kove zakończony. Udało mi się ułamać 2 razy stopkę hamulca i rozwalić zaczep plastików w jednym miejscu po zrzuceniu go chyba z 2 metrów. Ogólnie to zawieszenie pierwsza klasa, dużo fajniejsze pod szybkie przejazdy niż w typowych 450 4T, ale silnik to ogromna padaka i powinni coś z tym zrobić, bo nawet po odblokowaniu kompletnie nie ma dołu. #enduro #motocykle #offroad
@Zielony34: jak rozbierasz motor w pierwszym tygodniu po odebraniu go z salonu i wymieniasz nawet ECU, żeby z 40 koni zrobić mu 60 to i tak nie masz co jechać do aso na gwarancję. Ja wszystkie swoje motocykle i samochody robię sam
@CptYolo: zrobiłem 4k. Najdłuższa trasa to Łódź - Gdańsk i było całkiem git jak na 450. Upalałem go na żwirowni, na torze enduro i na drodze, więc chyba już sprawdzony. Ja mam założone ECU z niehomologwanej wersji co startowała w dakarze, więc już jest wystrojona. To kwestia silnika, nadkwadratowe jednostki tak mają, a to jednak był silnik projektowany pod szybkie przejazdy. Jak się go ciśnie tak ponad 100km/h to nawet
@CptYolo: crf 300 to nie jest motocykl wyczynowy, tylko taki entry enduro. On nawet nie ma siły wyjechać z lekkiego błota, jeździłem kiedyś tą wersją z krzywymi oczami i mi się na tym jeździło jak na jakiejś 125. W kove serwis pierwszy zrobiłem po 500km, później na 1.5k i teraz będę robił na początku sezonu z przebiegiem 4200km. Co 2k km to się robi wymianę w typowo terenowych niehomologowanych 450,
@Podstarzaly_Mandalorianin: na aliexpress kupisz wszystko i przychodzi w tydzień, ale duzo jest dostępne też w polsce. W portugalii jest bardzo popularny i tam też dostaniesz wszystko, tylko drożej, bo ja kupowałem z portugalii ECU niehomologowane.
@Messix: nie no, moim zdaniem to aktualnie najlepiej jeżdżący dual sport na rynku (może poza AJP PR7, bo tego niestety nie udało mi siędorwać na dłużej). Jeździ na poziomie hondy czy KTMa rally 450 za 30k euro, a tutaj to dostajemy już z przeróbkami za niecałe 50k pln. Ja rozważałem jeszcze AJP PR7, ale nigdzie tego nie można dostać i na nowe są kolejki. Wiadomo, że do typowej niehomologowanej 450
@bocznica: jak porównujesz to do crf 300 to nawet nie masz pojęcia jakiej to kategorii motocykl. My to porównywaliśmy z Hondą, ale nie CRF 300, a redmoto 450 rally i to dopiero był konkurent (honda lepsza, ale cena hondy to 2.5 Kove).
@CptYolo: 10k na tuning to jest nic. Za 10k to porządnego widelca nie kupisz, chyba że używany. Ja zajmuję się mocno przerabianiem samochodów i motocykli (możesz zobaczyć mój profil) i dzisiaj za 10k to możesz wiązkę elektryczną pod nowego kompa co najwyżej kupić. Husqa 701 też jest ekstra, ja byłem blisko od kupienia w gasgasie wersji enduro, bo mają super promocje, ale tam też trzebaby dołożyć dużo osprzętu, żeby się
@CptYolo: to nie jest kwestia kogoś portfela, a opłacalości. Nie opłaca się wkładać dobrego zawiasu do motocyla za 25k, który nawet nie ma mocy pod dobry zawias.
Dzisiaj omówimy różnicę pomiędzy autami po powodzi, a po zalaniu. Te ostatnie, najczęściej wyciągnięte z zalanych garaży, już się na rynku pojawiły. Oczywiście naprawione, wyczyszczone..
@datsun1931 silnik Ci nie zardzewieje od kilku dni w wilgoci. V8 trzymane na zewnątrz 2 lata w krzakach i przykryte tylko jakąś starą ceratą co była pod ręką odpaliło mi bez problemu z kompresją, tylko wystarczyło je wyczyścić. Silnik to nie jest aż takie delikatne urządzenie jak większość sobie wyobraża. Najważniejsze jest to, żeby panewka nie złapała żadnego zanieczyszczenia. Musiałby po tej powodzi stać pół roku nieodpalany, żeby cylindry czy krzywki
@kupkesobieciagne: Jeśli w silniku jest piasek czy inne zanieczyszczenie poza miską olejową to tak, to jest silnik do generalnego remontu, ale jeśli był tylko zalany i olej przepłukał magistrale olejowe i żaden syf nie porysował panewek to nic się mu nie stanie. Popatrz sobie jak traktowane są motocykle crossowe. Często motocykl zgaśnie cały pod wodą i często można go uratować bez żadnych strat o ile nie złapał hydrolocka - kwestia
@kupkesobieciagne 4T już się nie zalewają? xD Remont 4T to się robi co kilka lat, a są tacy co topią motory co prawie każdy wyjazd. Jak silnik nie zaciągnie syfu, szybko go zgasisz, żeby nie złapał hydro locka i wysuszysz go dobrze przed odpaleniem to często nic się mu nie stanie
@datsun1931 no to wiadomo, że trzeba wymienić olej. Ja tylko pisze o tym, że woda w silniku to nie tragedia. Często nic się silnikowi nie stanie jak wiesz co robić.
Ale przecież w Europie czy Japonii roboty są tak samo zaawansowane. Zaraz po studiach pracowałem przy projektach automatyzacji i robotyzacji i już 10 lat temu w Niemczech targi wyglądały tak samo. Nawet targi automatyki w Polsce wyglądały bardzo podobnie, tylko na mniejszą skalę.
@Cyjanek_i_Szczescie: Jak to nie mamy? Jak byłem w 2018 roku na targach automatyki w Poznaniu to wyglądało to identycznie, też była wystawiona cała fabryka volkswagena, mnóstwo robotów, pokazowych linii produkcyjnych i firmy szukające podwykonawców. Targi automatyki wyglądają tak samo na całym świecie, bo takie roboty osiowe są z nami już od dziesiątek lat i różnią się tylko softwarem do programowania.
@Cyjanek_i_Szczescie: co to tutaj widzisz na filmiku to nie jest tylko sprzęt, a przede wszystkim jego integracja i oprogramowanie. Jak chcesz zautomatyzować stanowisko przez co usunąć człowieka to największym kosztem nie jest sam robot, a jego integracja, czyli cała instalacja elektryczna i hydrauczlina, oprogramowanie i utrzymanie. Rozumiem, że ktoś może widzieć tylko samego machającego robota, bo to dla niego coś niecodziennego, ale w takiej instalacji sam robot to jest z
Nie śpię od 3 i oglądam najlepszy film na świecie Carrie z 1976 roku. Dobrze, że pracuję kiedy chcę, bo inaczej byłby chłód i halucynacje z niewyspania i politbiuro.
Toyota Corolla Cross Hybrid AWD-i jest solidnym samochodem
Twój Lexus to jest Rav4 z ładniejszym znaczkiem, a patrz jak wygląda rav4 prosto z fabryki. Solidny samochód to dzisiaj kosztuje absurdalne pieniądze. Automotive to jest branża, która najbardziej na świecie optymalizuje koszta i robią to niezależnie od siebie producenci na całym swiecie podpatrując jednocześnie u innych co jeszcze można oszczędzić. Ten solidny samochód ma blachę gorszą niż 70 letni citroen
@megastulejka: przecież sam rozbierałem ten samochód. Czepiasz się tego, że Twoim zdaniem te samochody są porządniejsze od starszych czy do czego pijesz? Ja się ścigam wyczynowo i wyobraź sobie, że znam osoby, które potrafią kupić nowe subaru czy toyotę i zaraz po zakupie włożyć do niej 30 letni silnik, bo dzisiaj nawet b58 z supry nie da się tak wykręcać jak np stare japońskie silniki.
@4e68a9f9a671: zależy czego szukasz. Jak chcesz mieć samochód przez 15 lat albo bardzo intensywnie go użytkować, czyli np upalać na torze to nic. Z drugiej strony jak chcesz zwykłe wozidło do miasta, które wytrzyma przez leasing bez problemów to w sumie ciągle są samochody wolnossące i bez skrzyni CVT, a to chyba jedyna patologia, która może przeszkadzać komuś kto jeździ po bułki. Możesz też zawsze kupić taki zwykły samochód i
Wszystkim tyrającym na etacie niewolnikom przypominam, że wasz pracodawca ma was tak naprawdę w dupie: 1. Płaci wam absolutne minimum potrzebne żeby was zatrzymać w swoim kołchozie 2. Jak tylko zacznie mu gorzej iść biznes to was wywali bez żadnego sentymentu
Dlatego jedynym słusznym rozwiązaniem jest maksymalne obijanie się w pracy i robienie wszystkiego byle jak. Skoro wasz janusz ma was w dupie to dlaczego wy macie się starać?
Wywaliłem trochę #ekologia z #miata ( ͡°͜ʖ͡°), a przy okazji dodałem sobie wtyczkę do ECU i można już wygodnie aktualizować 18-letniego gruza ( ͡º͜ʖ͡º).
@TypowyDaltonista: powiem Ci to samo co każdemu kto chce MX5, a rozważa pomiędzy NB i NC. To są zupełnie inne samochody. NC ciężko nazwać mx5. Tak - to jest samochód ze sportowym zacięciem, ale to nie jest ultra lekki prowadzący się jak mx5 samochód, tylko ford w karoserii mazdy. Przejedź się NA/NB/ND i później NC i sam zobaczysz o czym mówię. NC jest conajmniej 200kg za ciężkie, za komfortowe i
@TypowyDaltonista na szczęście Mazda poszła po rozum do głowy i ND jest genialne, nawet lepsze od NBka. Moim zdaniem ustępuje tylko NA, ale to akurat tylko moja opinia, bo wiele osób uważa, że ND z silnikiem 2.0 to najlepsza MX5 ever. Nawet jestem w stanie to zrozumieć, bo jak porównujesz takie fabryczne egzemplarze to ND rzeczywiście miażdży wszystko inne, ale NA jest najbardziej podatna na modyfikacje i nie ma problemów z
@spere: do produkcji energii nuklearnej używa się izotopu uranu 238U, którego w naturalnym uranie jest jedynie 0.72%, a średnie występowanie naturalnego uranu w glebie to 1-3 ppm, czyli średnio 2kg uranu na milion kilogramów gleby. Często armia ludzi wykonuje ogromny wysiłek bezsensownie i beż zadnych efektów szukając tego uranu - z Tobą może być tak samo
@czarobest tu pod akumulatorem co usunąłeś nalot albo obok zbiornika to sobie możesz już planować rozcinanie blachy. Ja robiłem remont generalny i miałem tylko rdzę na tylnym lewym progu, a jak blacharz mi zaczął rozcinać blachę to wszędzie na zgrzewach w środku było rudo. Poza tym powinieneś przed epoksydem otworzyć blachę w miejscu przed zgrzewem dać neutralizator i później zamknąć sciskiem, bo teraz ta rdza np na progach będzie się rozwijała
@czarobest no wiadomo, że bez podnośnika to ciężko zrobić dobrze, ale zapamiętaj, żeby następnym razem przed epoksydem dać jeszcze dobry nautralizator, bo to że tego pod podkladem nie widzisz to nie znaczy, że to się tam nie rozwija. Jeśli chodzi o sam epoksyd to też warto dać taki z cząstkami stałymi aluminium(najlepiej około 80%), żeby odcięły dostęp blachy do tlenu i podtrzymały działanie neutralizatora.
Jak to się stało, że w przeciągu ostatnich kilku lat polska stała się jednym z najdroższych krajów w europie?
Części tuningowe to cena +10-20% ceny w każdym innym kraju UE, chińskie motocykle premium +10% tego co w innych krajach UE, gry na steam 5-20% droższe niż w innych krajach UE. Ostatnio bardziej mi się opłąca robić duże zamówienia z japonii i opłacać vat i cło, a czasami nawet i akcyzę niż kupować bezpośrednio
@aarahon: Ok, to miałby sens przy produktach, które są wytwarzane u nas na miejscu. Złotówka jest nic nie warta, więc koszt wytworzenia produktu będzie wysoki przez to, że materiały czy energia są drogie w naszej walucie. Nie tłumaczy to dlaczego ten sam japoński czy chiński importowany tym samym statkiem kawałek amortyzatora, motocykla czy dostęp do chmury na steamie ma wyższą cenę u nas, a nie w niemczech czy nawet opodatkowanej
@Pan_Slon: covid był wszędzie, nie tylko w polsce. Z głupimi polakami się zgadzam, bo jakby wszyscy zamawiali tam gdzie taniej to importerzy musieliby zejść z marży
@ChlopoRobotnik2137: No dobra, ale które podatki? Bo vat czy dochodowy nie jest tak wysoki jak ten francuski czy hiszpański, a francuzi mają nawet dodatkowe emisyjne i rejestracyjne podatki od motocykli, więc teoretycznie więcej w tej cenie jest podatków bezpośrednio dla kupującego francuza niż polaka. Chyba, że są jakieś dodatkowe podatki dla importerów w polsce, o których nie wiem
@ChlopoRobotnik2137: 19% vs 23% to 4k różnicy w cenie? xD Ja tutaj widzę tylko januszerkę i napędzającą się śnieżną kulę, gdzie jedna branża przebija inną w swoich marżach
@fotograf_warszawiak no ja tak zrobiłem, ale mam problem z tym, że muszę tak robić ze wszystkim i dlatego pytam o powód. Poza tym nie wszędzie chcą tak sprzedawać i przy większych kwotach trzeba się upominać o zwrot VAT w kraju zakupu.
@xDrope no ale kwestia braku promocji to jeszcze inna rzecz niż dużo wyższa cena katalogowa. Najbardziej nadmuchane są rzeczy, które ciężko kupić za granicą jak właśnie homologowane FIA części wyścigowe czy nowe pojazdy, gdzie i tak musisz zapłacić polski VAT
Booooże, jak ja uwielbiam swoje życie za to, że nie muszę chodzić do jakiejś fabryki smrodu, mogę sobie nawet codziennie spać w innym mieście i budzić się o której chcę. W ogóle nigdzie nie muszę chodzić, tylko raz na jakiś czas sobie napiszę kilka linii kodu i pora na csa.
Błagam, niech już wejdzie ten kredyt 0% i mieszkania wystarzelą w kosmos to sprzedaję swoje mieszkanie, które już dzisiaj wystrzeliło do okolic miliona i kupuję coś w centrum Madrytu albo Lizbony xD #kredyt0procent #nieruchomosci #kredythipoteczny
Mój ostatni projekt starego, dwuzaworowego BMW R100 zdjął mi 4 lata. Tym razem ta Mazda już jest rozebrana 3 lata, ale w końcu widać postępy. Może i nic nie jest jeszcze zrobione, ale przynajmniej poszło już 80k PLN xD. Stara wersja lakieru z Rosso Corsa z Ferrari Testarossy siedzi na miacie genialnie. #mx5 #miata #motoryzacja #tuning
@curiousboi ja nie lakieruje, to zdjęcie w trakcie roboty lakiernika. Ale jak chcesz się zorientować w cenach to po dostarczeniu samej karoserii lakiernikowi liczą sobie 15-20k. Jakbyś chciał tak kompletny nie dotknięty samochód oddać to myślę, że teraz z 30k bierze dobry lakiernik. OFC cena za sam lakier bez blacharki.
@jedmar Rosso corsa to jest chyba specjalnie przez Ferrari tak pogmatwane. Co kilka lat zmieniał się kod zaczynając od FER300 przez FER300/3, /6, /9, /12 i tak się to ciągnie. Niby ciągle Rosso Corsa, a co model to trochę inny odcień
@curiousboi: ja oddałem do Otwocka, bo tam jest najlepszy blacharz od MX5 i to jego lakiernik, ale to nie ma różnicy. Jak rozmawiam ze znajomymi to ceny profesjonalistów są identyczne wszędzie. Różnią się tylko ceny mietków z garażu co Ci poniżej 10k o-------ą całość jako tako.
@Kouros: Rozebrana jest do gołej blachy, bo była robiona kompleksowa blacharka. To jest stara mazda, więc trzeba było mnóstwo rzeczy wyciąc i wspawać nowe + całą buda była piaskowana. Tutaj widzisz tylko nadwozie, a mnóstwo pracy było na podwoziu, więc samochód musiał być ogołocony z kompletnie wszystkiego.
Oczywiście, że możesz lakierować bez rozbierania, ale wtedy Ci zaraz znowu wyjdzie rdza.
@stachuprzytelefonie: nie mam, to nie jest jedyny mój projekt, więc jakoś mi się nie chce na forum udzielać. Jedyne używam grup fb do zdobywania części, zniżek i kradnięcia pomysłów xD Około 80k poszło, ale przestałem dokładnie liczyć w excelu po tym jak mi tirem przywieźli paletę części wysłaną przez mazdę prosto z hiroszimy xD
@stachuprzytelefonie: Ja zamawiałęm w sumie cały samochód. Wszystko mam wymienione, kupowałem nawet prosto z mazdy błotniki i drzwi, wszystkie uszczelki, mnóstwo plastików. Wszystkie gumy do zawieszenia (nie polecam poliuretanów, bo nawet najlepsze są gorsze niż gumy z mazdaspeed).
Tak, silnik to przedliftowe 1.6 115 z ostrym wałkiem, ale z silnika został tylko oryginalny słupek, tak to cały kompleksowy remont. Mam mnóstwo zdjęc, więc jak chcesz coś się dowiedzieć to chodz
@Chael nie mam foto, bo to będzie custom jak wszystko co mam. Tutaj masz np tylny zderzak przed lakiernikiem. To jest zderzak pod wydech centralny z dospawanym dyfuzorem od Mini Coopera JW R56.
@Chael: ja bym nie powiedział, że idę w wizualną, bo każda zmiana wizualna jest spowodowana zmianą użytkową. Zmiana wizualna to po prostu wynik innych zmian :p Np środek jest obszyty dlatego, że musiałem pociąć deskę, żeby wstawić dodatkowe wskaźniki i mam customowe zegary pionowego startu pod przełożenie kanadyjskiej szpery
@stachuprzytelefonie: a co wtedy ze schowkiem? Jest jakiś co wtedy pasuje? Bo skoro JDM jest szersze to ten europejski co mam teraz będzie miał szpary na bokach po zamontowaniu
@marcin-zielonkaa: nie rozumiem fenomenu 850. Wydaje mi się, że jedzie na sławie poprzednich modeli, które były RWD i były przez jakiś czas giga tanie, więc stały się popularne. Moim zdaniem wprowadzenie do volvo FWD to jest takie samo wykastrowanie cegieł jak wprowadzenie chłodzenia wodnego w porsche. Nawet red blocków już nie miały, tylko śmieszne white blocki, więc w porównaniu do serii 200 czy 700 same minusy.
@marcin-zielonkaa: Trochę ten poprzedni komentarz hejtowo zabrzmiał xD Znaczy ciągle to ciekawszy samochód niż 90% tego co jeździ po drogach, ale nie lepiej było szukać 740? :D
Powiedźcie mi, jak bardzo głupim pomysłem jest kupno Miaty ND RF (targa) na daily i jazde też zimą? Ma to w ogóle sens czy lepiej rozglądać się za czymś innym?
@dratev: nie kupuj RFa. Nie masz w tym uczucia jazdy kabioletem i do tego wiatr Ci leci nad głową,a nie we włosy i jest cięższy. Jedyny plus RFa to wygląd. Buda Ci szybciej zardzewieje niż materiałowy dach się popsuje, tym bardziej, że chcesz jeździć w zimę. Jedynie musisz go co roku konserwować, ale to tylko kupienie butelki spraya do konserwacji i użycie go. Ja mam kumpla co kupił nowego RFa
"Silny wstrząs w kopalni Rydułtowy w woj. śląskim. Nie ma kontaktu z 12 górnikami. Wcześniej informowano, że na powierzchnię wydobyto 15 osób. Jedna z nich trafiła do szpitala z urazem głowy."
@vince87: kilka osób pewnie zginęło i ja osobiście z każdym jednym górnikiem mniej żyję lepiej jako, że płacę tutaj większe niż ten górnik podatki. Narracja w Polsce jest taka, że cały kraj jest sfrustrowany roszczeniową postawą tej grupy społecznej. O Tobie mogę napisać, żebyś zaczął myśleć mózgiem, a nie emocjami, jeśli piszesz mi takie rzeczy.