No to mały update, dla samego siebie bo dawno już nie pisałem. Co do kwestii poszukiwania mocniejszego motocykla enduro sprawa wygląda następująco; nie ma na ten moment niczego co jest do dostania wprost z salonu w Polsce, lepszego niż CRF300L i trzeba się z tym pogodzić, jedyna dodatkowa opcja to sprowadzenie DR650 lub DR-Z z USA, przy czym trzeba od razu liczyć fee portalu aukcyjnego, clo, transport do portu, spread przewalutowania no
@dejwis: Jeśli mowa o nowych motocyklach, to nie ma nic ciekawszego w tym segmencie (300-400ccm) niż CRF 300. Z tego co pamiętam to jeździsz na crf250, co prawda nie jeździłem na 250 ale crf300 jest całkiem fajna. Tylko od razu trzeba założyć budżet na nowy zawias ( ͡°͜ʖ͡°). Mocy spokojnie wystarcza w terenie, i w trasie też można spokojnie te 110km/h utrzymywać( wg.GPS oczywiście). No
@dejwis: No w sumie masz rację, i jak już podałeś Jimny jako przykład to obecnie go można kupić tylko z homologacją jako ciężarowy czyli 2 osoby i kratka z tyłu ( ͡°͜ʖ͡°) Bo wersja osobowa już norm europejskich nie spełniała...
@mpetrumnigrum: Nigdy nie jeździłem DR650, więc ciężko się odnieść ale te prędkości które podałeś i spalanie jest całkiem przyzwoite jak na dualowe moto na gaźniku. A jaką 400 jeździłeś? Bo te 123km/h licznikowe to tak średnio bym powiedział :) Kolegi CRF300 osiąga ponad 140km/h licznikowe, poza zmienionym wydechem nie ma żadnych modyfikacji w silniku. I nie przyspiesza to aż tak tragicznie, wszystko zależy czego oczekujesz od tych 2kilku koni ( ͡
@NapTooR: Alternatywy nie znam, ale mam rokstrapsy. Jedna z lepszych inwestycji jeśli chodzi o mocowanie bagażu, żadne paski nie mają podjazdu do nich ( ͡°͜ʖ͡°) Kiedyś miałem zwykłe paski które miały się "zaciskać", ale kończyło się tak że większy dołek i trzeba było bagaż poprawiać... Teraz jedynie zawieszenie mnie ogranicza, a nie to że coś zgubię (⌐͡■͜ʖ͡■)
Kłócimy się z kolegą na temat zużywania opon w motocyklu. On twierdzi że przednia opona w motocyklu zużywa się dwa razy częściej niż tylna. Ja twierdzę z obserwacji że dwie tylne opony przypadają na jedną przednią. Jak to u was wygląda? #motocykle
@mpetrumnigrum: Mam tak samo ;p Zawsze mi tył szybciej schodzi. Tylko że tyczy się to maszyn raczej w teren. Na szosowych dopiero niedługo będę w stanie ocenić jak nawinę więcej kilometrów ( ͡°͜ʖ͡°)
Zrobiliśmy sobie z kumplem wycieczkę na Estońskiego TET'a, a skończyło się tak że zrobiliśmy jeszcze nową nitkę Litewskiego (⌐͡■͜ʖ͡■). Jak ktoś lubi spanie pod namiotem i miejsca gdzie jest niewiele ludzi to bardzo polecam wyjazd do Estonii. Popłynęliśmy na wyspę Saaremaa i pojeździliśmy sobie trochę offem. Ogólnie nastawiliśmy się na to że będzie błoto ciężko i w ogóle, a okazało się że dało by
@NagiMiecz W sumie głupoty. Za pierwszym razem cewka zaplonowa (bolec do którego wkręca się przewod po prostu sie rozsypał od rdzy) ale udalo się to łatwo naprawić. Później przepalił się boczek od strony wydechu bo był dociśnięty bagażem, ale to moja wina bo powinienem zrobić dystans. Trzecia awaria to pęknięta linka gazu, na szczęście są dwie. Jedna otwiera, a druga zamyka przepustnice. No i wykorzystałem tą zamykającą, z tym że od połowy
@Mododzyglizda Tydzień, ale do Estonii jechaliśmy na raz (prawie 800km :p) więc trochę czasu zaoszczędziliśmy. Tym razem bym wziął 2 tygodnie urlopu i myślę że było by wystarczająco czasu żeby objeździć obie wyspy w Estonii, odpocząć i może zrobić kawałek Łotewskiego teta.
@aso824 Prawie, już byliśmy za bardzo zmęczeni żeby dobić do 800. Ale brakowało może z 20km więc i tak niezle. Na następny wyjazd muszę kupić jakąś nakładkę żelową bo komfort jest jakby średni :p
@krzysztof2033 Wieczorem tu wrzucę więcej zdjęć. Ogólnie ceny są minimalnie wyższe, ale nie było to jakoś mocno odczuwalne. Waluta jaka tam obowiązuje to Euro.
Udało się zakończyć urlop w jednym kawałku. Motocykle nie zawiodły ani razu. Cel osiągnięty prawie w 100%. Odpuściliśmy Grecję na rzecz kilku dni w Bukareszcie i Sofii. Motocyklami wyszło 4300km. Zwiedzania pieszego ok 150km.
We wrześniu może na chwilę pojedziemy na Litwę. Podobno mają fajne szutrowe autostrady.
@AdamES:Jeśli chodzi o Litwę to polecam ich nową nitkę TET'a. Bardzo ładne widoczki za Wilnem, a i autostrady szutrowe są (⌐͡■͜ʖ͡■) Teren mało wymagający, poza jakimiś piaskami czasem.
Dziś 250km po mazurach. Dopiero teraz odrywam dlaczego ludzie pokochali motocykle adv. Można pojeździć po drogach szutrowych, a później wrócić spokojnie 160km/h po ekspresówce. Wychodzi tylko trochę zły dobór opon, jednak contitrailattack 2 to opona szosowa.
@Ulfric_Stormcloak To coś dziwnego? Na dobrych oponach 50/50 w dobrych warunkach spokojnie można taką prędkość utrzymywać, tylko trzeba się zaopatrzec w dobre stopery do uszu bo hałas opon potrafi być głośniejszy niż dźwięk silnika ¯_(ツ)_/¯
@Ulfric_Stormcloak Niby masz rację, ale nie zawsze to działa. Zależność jest taka, że na oponie terenowej spokojnie pojedziesz off'em, i wrócisz autostradą czy drogą ekspresową z prędkością powiedzmy 130-160km/h. Szybciej raczej się nie jeździ na tego typu motocyklach. A na szosowej pozostaje Ci tylko ulica niestety. Oczywiście trzeba być świadomym, jakie minusy mają opony kostkowe, ale zdecydowanie lepiej je mieć w motocyklu typu adv.
Wizyta w salonie zweryfikowała plany - Rebelki to nie moja bajka, obawiam się że scrambler Hondy który ma wyjść też. NC750X bliżej - ale to wielkie strasznie. Potrzebuję małego i lekkiego motocykla adwenczer
Jakie są doświadczenia mireczków z Hondą CRF? Mowa o wycieczkach jedno/kilkudniowych, boczne drogi, gorsza asfalty, szutry, czasem przelot ekspresówką. Na pewno wiem że musiałbym zrezygnować z kostki, albo mieć 2 komplety kół, ale tyłek mi nie odpadnie? Postrzegałem CRF
@jedzczarnekoty: Z tego co piszesz to będzie dla Ciebie idealne moto. W tamtym roku robiliśmy z kolegą trasę. On na crf300l, a ja na swoim GS'ie. Zrobiliśmy wtedy ponad 1000km w 20 godzin, z czego około 500km offem i powrót do domu ponad 500km ale już ulicami (krajowe+autostrady). Kolega na CRF spokojnie utrzymywał licznikowe 120km/h na trasie, tylko miał dołożoną szybę więc na trasie miał trochę komfortu. W Rally szyba jest
@jedzczarnekoty: Moim zdaniem do spokojnej jazdy turystycznej taka CRF będzie idealna. Wiesz każdy ma inne odczucia, ale kumpel złego słowa na nią nie mówi. Zresztą miał Afrykę z DCT i sprzedał ją w zeszłym tygodniu i zostawił sobie 300l więc to o czymś świadczy. Ja kupiłem DR350 żeby jeździć właśnie z tym kumplem, i powiem Ci tak... Te motorki są idealne do tras typu TET czy inne wędrówki szosowo-offroadowe. Doszło do
Co myślicie... Warto wymienić GS'a na Tenere 700? Może ktoś z was ma porównanie? Nie wiem czy inwestować w regulowane zawieszenie, czy dopłacić te kilka tysięcy i zmienić na coś lepszego. W sumie w T7 podoba mi się dźwięk silnika, i to że jest taka smukła. No i samo to ile osób tym jeździ w terenie wiele mówi. #motocykle
@WormRider: Fajnie tak nie za dużo :). Bardzo niszowy motocykl, dlatego jak bym miał wybierać to ewentualnie Tenerę żeby nie było problemów z dostępnością części. Już jeden taki mam do którego żeby kupić głowicę, musiałem kupić drugi cały motocykl na części...
@bocznica: No rzeczywiście krótko ( ͡°͜ʖ͡°) Może kiedyś się przejadę taką, bo póki co to przymierzałem się w salonie i było całkiem fajnie. Tylko jazda testowym to też nie to samo co już "porobionym" ;p
@mpetrumnigrum Niby tak, ale nie do końca ¯_(ツ)_/¯. Tenerka ma lepszy zawias, silnik ma podobno fajną charakterystykę, no i jest całkiem ładna. A no i oczywiście te parę kilogramów mniej ;)
@brh77603 Niestey, przy ewentualnej "wymianie" budżet był by ograniczony. Nawet jak bym postanowił wymienić, to pewnie bym kupił coś dwu letniego (jesli mowa o T7). Swoją drogą Norden wygląda na cięższy niż jest w rzeczywistości :p
@mpetrumnigrum Ogólnie często jeżdżę w offie, dlatego mam taki dylemat. Przez wielkie kłody nie skacze:p, ale w trudniejszy teren lubię pojechać. I problem robi się na tych szybszych odcinkach właśnie, bo zawias po prostu nie "wyrabia". A co do lekkich motocykli, to niestety podjąłem złą decyzję i kupiłem DR350. Miałem mieć wyjazd w lato (około 2 tysięcy km) no i zajrzałem do zaworów:p. Zobaczyłem tam pospawane dzwigienki, zaspawane regulacje i przytartą głowice.
@mpetrumnigrum Ajp nie biorę pod uwagę. Może było by fajne ale jak to później serwisować:p. A jakiegoś exc może bym kupił gdyby nie to że w tą DR350 włożyłem już sporo pieniędzy... Żeby dostać glowice musialem kupić drugi motocykl na części:p
@mpetrumnigrum A dawno temu zamawiałeś tak części? Bo zanim kupiłem drugą, to sporo czasu spędziłem na szukaniu. Czasami się w USA coś trafiało ale cena wtedy prawie tysiąc $$. Ta którą kupiłem na części to wersja bez homologacji, niby zawias też ma lepszy wiec będę kombinował:p.
@Drill O Panie... To już kolekcja ( ͡º͜ʖ͡º) Etz 150 to było moje marzenie za młodu, na szczęście spełnione ;) Ten motocykl ma w sobie "to coś". Żałuję że nie dokupiłem 251 jak jeszcze były sensowne ceny, bo też mi się strasznie podoba.
#motocykle #motoryzacja mircy nadszedł moment rozglądania się za pierwszym moto. bardzo podoba mi się pomysł "włóczenia" się po szutrach i takiego podróżowania jak najbardziej poza asfaltem stąd wymyśliłem żeby kupic jakieś enduro czy dualsporta. mam 182 cm wzrostu i jednym z wymogów jest żęby nie wyglądać jak na psie. kolejny wymóg to wtrysk paliwa no i ABS. o ile wiem że w terenie ABS raczej sie nie przydaje to jednak realnie zdaje
@mikeeho: Ja osobiście mam F800GS, i spokojnie go mogę polecić. Co do kosztów, to w sumie serwisy kosztują tyle co w każdym innym motocyklu. Chyba że coś nietypowego będziesz potrzebował kupić, to sklep bmwstore niestety nie jest najtańszy. Ale zawsze można ratować się OLX czy Allegro, zależy co będzie wymagało wymiany. Ja kupiłem swojego z przebiegiem 11k km, i przez 3 sezony w sumie z takich rzeczy poza serwisem wymieniłem czujnik
@mikeeho: Koszty serwisu u mnie wyglądają tak: Olej Motul 7100 15W15 3litry około 150zł + filtr oleju K&N 50zł, Filtr powietrza Hiflo 50zł. Czyli wychodzi mnie to około 250zł, bo wymiany robię sam. Bolączką jest górne mocowanie tylnego amortyzatora, ale rozwiązanie kosztuje chyba około 150zł z tego co pamiętam. Tulejki w kołach się wycierają, bo fabryczne są aluminiowe i później wchodzi woda w łożyska i są do wymiany. Koszt naprawy tego