Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko145
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
del855

del855

Dołączył 7 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 24094
  • Znaleziska 5059
  • Mikroblog 19035
  • Obserwujący 36
  • Obserwowane 5
del855
del855 21.04.2026, 08:07:22
  • 3
Nie brakuje tu mądrych inaczej, co za punkt honoru biorą sobie obronę „przekształceń własnościowych mieszkaniowych” na styku PRL → 3RP.

A było to zwykłe przywłaszczenie, w zasadzie kopia tego, co zrobiła Thatcher 10 lat wcześniej w UK, tylko jak to u nas – z większą fantazją, na bogato. Więc jak ktoś się dosłownie GŁUPIO pyta, czemu nie ma państwowych mieszkań na tani najem – to odpowiedź brzmi: bo WASI rodzice (lub teraz wy)
del855 - Nie brakuje tu mądrych inaczej, co za punkt honoru biorą sobie obronę „przek...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-21 094213

Pobierz

3RP rozdala majatek narodowy - mieszkania, zbudowany czesciowo na kredyty za PRL, a splacony w 2012

  • Godne to i sprawiedliwe 10.0% (2)
  • Te mieszkania powinny zostac jako tani najem 80.0% (16)
  • ale jakie kolejki byly... 10.0% (2)

Oddanych głosów: 20

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 20.04.2026, 12:03:06
  • 3
Napier.... newsami, ze rekordy sprzedazy, rekordy kredytow, zapaść w startujacych budowach i za 2 lata bedzie plakac ze nie kupiliśmy bo ceny znowu wywali, a conajmniej te 2x standardowe 5% do gory.

Póki co powiem ze tak sobie przekłada sie to na ceny, ktora w zasadzie sa takie jak 2 lata temu. Ofertowo, bo rabatowo to sa 2 rozne epoki. Ożywienie w sprzedaży na pewno jakies jest, co z reszta pisalem nie
del855 - Napier.... newsami, ze rekordy sprzedazy, rekordy kredytow, zapaść w startuj...

źródło: 1000045859

Pobierz

PZFD mowi ze brakuje milionów mieszkan, ale jednocześnie tnie podaz, dlaczego?

  • Zabrakło milionerów do ich kupowania 30.0% (9)
  • Bo trudno sprzedac te gotowe dziesiątki tysięcy. 26.7% (8)
  • Oj tam oj tam, kupuj bo zabraknie i nie pytaj ;) 43.3% (13)

Oddanych głosów: 30

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arivederczi
Arivederczi
20.04.2026, 12:29:14 via Wykop
  • 3
@del855: ofertowa to moga nawet wpisac milion piecset za metr ( ͡° ͜ʖ ͡°) poczekajmy na transakcyjne z 1 kwartału.
  • Odpowiedz
acpiorundc
acpiorundc
20.04.2026, 12:30:17 via Wykop
  • 3
Stad redukcja nowych budow. Nie po to zeby kontrolować podaz, tylko dlatego ze dewelopery czują ze w takim tempie mieszkan sie dluzej sprzedawac nie da.


@del855: a wg. mnie to dalej będą budować nawet aby stało puste i czekało na "konesera". A z tą kontrolowaną podażą to poczekajmy jeszcze 4-5 mc. Dopiero po półroczu dowiemy się czy to naprawdę i o ile jest ta zmniejszana podaż.
  • Odpowiedz
del855
del855 20.04.2026, 10:47:15
  • 7
Lubie ten mit, ze ukraincy przyjada i wykupia unity w top5 - jacy ukraincy, za co? Nie wiadomo...

Tzn wiadomo - ci ZAMOZNI - na nasze standardy, a na swoje BARDZO ZAMOZNI. Bo mamy 2 skrajne przyklady i cos pomiedzy:

- rzesza pracujacych w prostych zawodach, taka typowa emigracja zarobkowa - biedronka, uber, montowanio-magazynownia wszelaka
- jakas niewielka czesc co sie zaczepila w czyms lepszym: korpo, wykonczeniowka, spece
del855 - Lubie ten mit, ze ukraincy przyjada i wykupia unity w top5 - jacy ukraincy, ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-20 114752

Pobierz

Czy przecietny migrant ze wschodu pracujacy w prostej pracy w top5 jest w stanie kupic mieszkanie?

  • Nie jest, dokladnie tak samo jak Polak 54.0% (34)
  • Jest, po prostu magicznie zarobi 2x tyle i kupi 14.3% (9)
  • Mieszkania kupuja ukrainskie krezusy 31.7% (20)

Oddanych głosów: 63

  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

GOHAN
GOHAN
20.04.2026, 12:06:34 via Wykop
  • 1
Lubie ten mit, ze ukraincy przyjada i wykupia unity w top5 - jacy ukraincy, za co? Nie wiadomo...


@del855: Powtarzam po raz kolejny, to nie jest wcale mit. U mnie na osiedlu 1/3 właścicieli mieszkań to ukraińcy. Na placu zabaw dzieci tylko po ukraińsku się wydzierają.
  • Odpowiedz
GeneratorSzumu
GeneratorSzumu
20.04.2026, 16:19:57 via Wykop
  • 2
@del855: Ale możesz mieć wpływ pośredni. Wszak ludzie, którzy tu przyjadą, gdzieś mieszają. Stąd może też być tak, że polscy inwestorzy w większej liczbie kupują mieszkania na wynajem dla przyjezdnych, zwiększając w ten sposób popyt na rynku mieszkaniowym.
  • Odpowiedz
del855
del855 20.04.2026, 07:39:49
  • 4
Tutaj kolega nizej byl laskaw mnie podsumowac, jakbym byl gluchy na jakze rzeczowe argumenty antyspadkowe, takie zrobil ladne kombo sloganow - do ktorych sie tutaj odnosialem dziesiatki razy.... a ponoc to nieprawda, ponoc to wzrostowcy operuja argumentem, a ja biegam i krzycze cos bez ladu i skladu - tylko problem jest jak zywykle taki, ze gdy ja sie rozpisze i powolam na fakty, liczby, dane - to po drugiej stronie nie ma
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

m.....k
m.....k
konto usunięte 20.04.2026, 08:26:49 via Wykop
  • 4
7. Postępująca samotność napędzi jeszcze większy popyt na małe mieszkania w dużych miastach. Zamiast jednego mieszkania, potrzebne będą dwie kawalerki.

@Dlkvv @del855: najlepsze jest to, że samotnicy mają jedną super przewagę - ogromną mobilność. Wczoraj pracowali w januszexie na wypizdowie, dzisiaj pracują w Wawie, jutro mogą sobie jechać do Zurychu jak komuś CV wpadnie w oko. Niesamowity jest tok myślenia, że samotnik, mając do dyspozycji całą kulę ziemską -
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
21.04.2026, 18:22:12 via Wykop
  • 0
Fakty są takie, że wbrew mokrym snom spadkowiczów ceny nie lecą w dół. Kończę dyskusję.


akurat dzis wrzucili, ze leca....

@Dlkvv:
  • Odpowiedz
del855
del855 18.04.2026, 11:48:20
  • 7
Dlaczego tak sie dzieje? To bardzo proste:

- w urzedzie gminy na gorze siedza idioci, co tasuja sie do "sukcesu rozwoju"
- konkretne departamenty typu wlasnie wodociagi czy szkoly lub drogi - w tym samym czasie rwa sobie wlosy z glowy i na trytytke probuja to wszystko latac zeby chociaz z daleka wygladalo w miare oki
- nawet przy pato-zabudowie czyli relatywnie gestej jak na domki - to sie dla gminy NIE KALKULUJE, bo udzial
del855 - Dlaczego tak sie dzieje? To bardzo proste:

- w urzedzie gminy na gorze sied...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-18 133457

Pobierz

Czy podatek od nieruchomosci na nowych osiedlach powinie byc wyzszy niz na starych?

  • Nie, mamy rownosc wobec prawa (zart:))) 55.0% (11)
  • Tak, nowi musza placic wiecej bo tam sa braki 30.0% (6)
  • Niech "ktos" zaplaci, a my udawajmy brak problemu 15.0% (3)

Oddanych głosów: 20

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

351

Polska powiatowa krainą kawalerów. Ucieczka kobiet dobija prowincję.

Podczas gdy młode kobiety uciekają do 7 największych miast, reszta kraju zamienia się w wielki dom spokojnej starości.

SilesianPill
z
innpoland.pl
dodany: 12.04.2026, 14:47:43
  • 189
  • #
    demografia
  • #
    przegryw
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    zwiazki
  • #
    rozowepaski
del855
del855 12.04.2026, 17:39:24 via Wykop
  • 39
"U mnie na wsi jest obecnie ośmiu kawalerów, na których przypada zero dziewczyn" ( ͡° ͜ʖ ͡°)

cieszę się, że w top5 przypada na mnie 10 kobiet


no ale to DOKLADNIE tak jest, tzn wszyscy sie "uzalaja" vel smieja ze starych kawalerow w powiatach, kiedy DOKLADNIE TEN SAM MECHANIZM sprawia, ze w duzych miastach bedzie plaga starych panien... no za kogo one tam wyjda, za tych facetow co
del855
del855 16.04.2026, 09:20:43 via Wykop
  • 0
@jusstt: przygłupem jestes ty...
del855
del855 14.04.2026, 09:23:07
  • 7
Tam mozna lubic lub nie lubic Brzoski, inwestorzy go nie lubia za numery na gieldzie, no ale ja nie o tym...

Chodzi o ROWNOSC wobec prawa - zwlaszcza ROWNOSC PODATKOWA. Niby Inpost robi to samo co inne firmy kurierskie (w tym te ze swoimi paczkomatami) ale to Brzoska placi podatek, a inni nie. I pewnie przy tej skali to w sumie nie bylby duzy problem zeby i on nie placil podatku, zeby przy
del855 - Tam mozna lubic lub nie lubic Brzoski, inwestorzy go nie lubia za numery na ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-14 111037

Pobierz

Rowne podatki dla wszystkich robiacych to samo?

  • tak, inpost i DLH powinny placici tak samo 87.8% (36)
  • ogolnie tak, ale nie airbnb, sol tej ziemi 9.8% (4)
  • i tez nie lokaty vs zakup i sprzedaz mieszkan ;) 2.4% (1)

Oddanych głosów: 41

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 12.04.2026, 18:28:24
  • 10
Finlandia - kraj ulepiony z innej gliny niz Europa.
"Jakims cudem" udalo sie zapanowac nad rynkiem nieruchomosci i byc odpornym na polityke EBC poldarmowego kredytu.

W tym samym czasie ceny w Norwegii i Szwecji wzrosly o ok 100% - jak/dlaczego? Glownie polityka panstwa. O dziwo to dziala, jak sie chce osiagnac cos dla dobra swoich obywateli, a nie spekuly czy slupkow PKB. Panstwo jest bardzo aktywne na rynku mieszkaniowym, propronuje tani i
del855 - Finlandia - kraj ulepiony z innej gliny niz Europa.
"Jakims cudem" udalo sie...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-12 201025

Pobierz

Finladnia wie jak trzymac ceny mieszkan w ryzach - czy warto sie od niej uczyc?

  • NIE, to uderzy w biednych inwestorow z 3 mieszkani 35.3% (12)
  • moze i warto, ale kto mialby to zrobic? 29.4% (10)
  • zdecydowanie warto - KO/PIS NA PEWNO to zrobia ;) 35.3% (12)

Oddanych głosów: 34

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
12.04.2026, 18:40:42 via Wykop
  • 2
@del855: @Przegrywultimate aż wygooglowałem i AI podpowiedziało mi:

Finlandia zmaga się z jednym z najwyższych wskaźników bezrobocia w Unii Europejskiej, co wynika m.in. ze słabej koniunktury w budownictwie

hmm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
12.04.2026, 19:16:06 via Wykop
  • 2
@Przegrywultimate
@Yuri_Yslin

I tak od 20 lat? Bezrobocie wplywa na ceny, a ceny na bezrobocie? Hiszpanie na pewno to potwierdza...
del855 - @Przegrywultimate 
@Yuri_Yslin

I tak od 20 lat? Bezrobocie wplywa na ceny, ...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-12 211245

Pobierz
  • Odpowiedz
del855
del855 12.04.2026, 18:08:43
  • 2
Tag nieruchomosci powinine dostac status tagu integracyjnego. Bo niepelnosprawnych umyslowo traktujemy tu jak normlanych ludzi, chociaz glownie zajmuja pluciem emocjami. Fakty, liczby - sa elementami ktore w ich wpisach im kompletnie nie przeszkadzaja... oni po prostu wiedza swoje. A ze fakty nie sa z tym spojne - tym gorzej dla faktow.

Wezmy taki wielokrotnie dzis nawolywanie pt "a czy stac cie na czekanie". Zdanie to pada w panstwie w jednym z najnizszych poziomow

Czy stac cie na czekanie z zakupem mieszkania?

  • stac mnie na mieszkanie i kupuje 28.1% (9)
  • nie stac mnie i NIE kupuje i czekam 18.8% (6)
  • stac, ale uwazam ze za drogie 53.1% (17)

Oddanych głosów: 32

  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Janexpol
Janexpol
12.04.2026, 21:43:13 via Android
  • 1
@del855: takie pytanie do spadkowiczów jest filozoficzne bo ich po prostu nie stać na nic
  • Odpowiedz
del855
del855 11.04.2026, 20:44:38
  • 2
Jakby ktos nie wiedzial - to w Warszawie tylko w 3 ostatnie miesiace ceny wzrosly bardziej niz przez poprzednie 2 lata. A i ceny notuja poziomy nie znane zadnym innym agregatom danych. Po prostu - musiecie uwierzyc na slowo. Skad to wiadomo - a bo jeden serwis wiszacy na lasce deweloperow - dostal sprawdzone info od ow deweloperow - no i sie okazalo, ze mimo ze nikt o tym nie wie -
del855 - Jakby ktos nie wiedzial - to w Warszawie tylko w 3 ostatnie miesiace ceny wz...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-11 223738

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arivederczi
Arivederczi
12.04.2026, 07:29:00 via Wykop
  • 3
@del855: taaa, ceny rosna, a wiekszosc budow stoi pusta i niesprzedana hahah
  • Odpowiedz
J.....h
J.....h
konto usunięte 12.04.2026, 09:12:22 via Wykop
  • 3
@del855: @Arivederczi
czyli kupujta bo okazja bo drożej będzie. W rok zarobicie xD
  • Odpowiedz
del855
del855 09.04.2026, 20:26:19
  • 1
Tak wyglądają rynki mieszkaniowe w 4 największych krajach UE, co kraj to historia...

#nieruchomosci #nazachodzietaniej
del855 - Tak wyglądają rynki mieszkaniowe w 4 największych krajach UE, co kraj to his...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-09 220532

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Arivederczi
Arivederczi
11.04.2026, 08:53:27 via Wykop
  • 0
@del855: dalej jest taniej jak spojrzysz na ceny, zarobki i wysokość kredytów.
  • Odpowiedz
del855
del855 09.04.2026, 13:51:56
  • 6
I jeszcze taka ciekawostka z rynku wegierskiego - bo ci to tam umiaru nie znaja :P

4 wazne uwagi:
- ten kraj nie panuje nad inflacja, wiec te wzrosty w duzej mierze to oddaja(ale same ceny unitow rosnac duzo szybcije niz inflacja)
- sa silnie budo-pesto-centryczni, czyli albo stolica albo bida, u nas to sie znacznie bardziej rownomiernie rozklada
- maja program ala bk2 prowadzony od... jakis 10 lat :)
del855 - I jeszcze taka ciekawostka z rynku wegierskiego - bo ci to tam umiaru nie zn...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-09 154327

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

MCFMCF
MCFMCF
MCFMCF
09.04.2026, 14:24:46 via Wykop
  • 10
Ewidentnie brakuje tam 2 milionów mieszkań, widać to jak na dłoni z wykresu. Trzeba zwiększyć dopłaty
  • Odpowiedz

2045

W ciągu dwóch lat przybyło w Polsce ponad 3600 Urzędników!

W ciągu dwóch lat przybyło w Polsce ponad 3600 Urzędników!

Łącznie jest już ich 123,2 tysiąca. Średnia płaca wynosi 12300 zł.

MagicznyMariusz
z
money.pl
dodany: 09.04.2026, 11:23:01
  • 282
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
del855
del855 09.04.2026, 12:37:47 via Wykop
  • 0
Cyfryzacja postepuje, ale jak widac jej efektów- w zasobie osobowym - nie widac :)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

295

Hiszpania płaci nawet 13 tys. euro za przeprowadzkę na wieś

Hiszpania płaci nawet 13 tys. euro za przeprowadzkę na wieś

Czy za 10 lat to samo zrobią polskie gminy?

dolina_korupcji
z
parafiapopowokoscielne.pl
dodany: 08.04.2026, 15:45:36
  • 160
  • #
    hiszpania
  • #
    demografia
  • #
    emigracja
  • #
    polskapowiatowa
  • #
    europa
  • #
    nieruchomosci
del855
del855 08.04.2026, 19:18:58 via Wykop
  • 5
@LaurenceFass: w pozycji jak Ty jest ulamek spoleczenstwa, ja wime, ze narracja wykopu brzmi: top5 albo smierc glodowa, tylko ze poza top5 i ich satelitami wciaz mieszka ok 25 mln ludzi.... zdecydowana wiekszosc obywateli tego kraju - i wbrew narracji - chybe nie do konca sa swiadomi, jacy to sa nieszczesliwi
del855
del855 08.04.2026, 19:22:50 via Wykop
  • -6
To jest kwestia czasu (bliskiego) kiedy powiaty zaczna rozdawac mieszkanie czy uzbrojone dzialki byle sie zamledowac i pit placic.

A jak odpowie na to top5? Ano mieszkaniami wg fantastow orzechow - w lodzi po 36k/m2 :)

No jak odpowie na taki program Warszawa? Tzn stoja przed "dylematem" - rodzinny powiat zacheca mnie jak moze zebym zostal, a Warszawa wali z grubej rury: najem normlanej wielkosci mieszkania w cene 2/3 pensji. To ile
  • 14
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

del855
del855 09.04.2026, 06:38:01 via Wykop
  • 1
@LaurenceFass:

A w top5 nie ma emerytow, dostajesz świstek z zus i następnego dnia puka straż miejska i jest wywozka na Podkarpacie lub Podlasie.

Emerytow jest niecale 10 mln, wiex nawet gdyby w top5 I jego satelitach nie bylo ani jednego emeryta, to dalej daje to zdecydowanie mniej niz polowe.... no i po co te klamliwe
del855
del855 09.04.2026, 06:48:05 via Wykop
  • 0
@PepikPL:

Z moich obserwacji tacy ludzie dzielę sa na w grupy:

- tych co pochodz z top5/16, czyli sie tu urodzili i nie wyobrażają sobie miasta bez tramwaju, bez tłoku, bez uczelnie wyższej itp itd. Dla nich to jest miasto, a wszystko inne co tego nie ma - miastem nie jest, jest dziura zabita
del855
del855 09.04.2026, 07:33:32 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

Czyli nadal wszystko pod teze....

Ja pisze, ze wg statystyki fizycznie niemozliwa jest dominacja emerytow nad reszta a ten mi ze sa takie miejsca gdzie sa sami starzy.... a wiesz ze w Warszawie tez sa takie meisjca? Ze blokowiska na Ursynowie czy Żoliborzu składają sie glownie z emerytow? No i co? Na tej podstawie stwierdzasz ze Warszawa jest emerytka? Czy WTEDY operujesz na
del855
del855 09.04.2026, 08:17:27 via Wykop
  • 0
@Qullion:

I tak i nie

To ze jakieś powiaty kładą lachę na samych siebie - na pewno sie wydarza, ale mysle ze wiekszosci zależy zeby nie
del855
del855 09.04.2026, 08:30:48 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

Wszystko co napisales jest pod teze co sam przyznajesz używając stwierdzen "ja widzialem te rozpadające sie budynki" "ja nie mowie o średnich zarobkach, tylko o sobie" "ja wolę sie przeniesc".

Ja operuje statystyka, ty momentami niby tez podajac zarobki - po czym sam dodajesz, ze top5 to nie jak zarabiasz jego mediane - tylko to ma byc wiecje bo inaczej sie nie
del855
del855 09.04.2026, 08:38:40 via Wykop
  • 0
@Qullion:

Na personalne historie ludzi - ja juz nic nie poradzę, czy to ktos kto narzeka ze nie ma pracy i do okola pełno takich a nikt nie chce otworzyć firmy, czy na wladze samorządowe ktore maja wywalone na implozje własnego swiata - bo przeciez ktoe ich wybral, nie marsjanin, nie politycy z Warszawy tylko konkretnie Józek z Heniem co to obaj pracy nie maja....

No co ja moge? Nic...
del855
del855 09.04.2026, 09:12:03 via Wykop
  • 0
@LaurenceFass:

R&D... czyli nie wiem czy uzbiera sie 1% siły roboczej w tym kraju, to chyba byłby zbyt hojnie liczone. I to ma.roznwiazyc na zasadzie "no jedni buduja rakiety w top5, a inni egzystuje w powiecie" i sa to ścieżki równoważne.

Podsumowujac: top5 jest opłacalne tylko dla specjalistów i to takich z dziedzin szczególnych, bo specjalista mechanik tez sobie dobrze poradzi w powiecie. A specjalista projektant sieci 5G -
del855
del855 09.04.2026, 10:23:43 via Wykop
  • -1
właśnie przez takie myślenie otworzyła się u mnie cukiernia-kawiarnia, upadła, teraz otworzyły się lody, zaraz upadną bo są c-----e i mają małe porcje. Miejscowość 4k ludzi to nie jest miejsce na biznes usługowy.


a taki szalony pomysl: a gdyby lody byly jednak dobre i porcje rozsadne, a dzieki "lokalnosci" relatywnie przystepne cenowo - to czemu mialaby upasc?....

@witkacyborewicz:
del855
del855 09.04.2026, 11:09:26 via Wykop
  • -1
do wysokiej jakości i odpowiednich cen potrzebny jest duży obrót


to mcdonalds powine byc krolem resutracji....

a przy 4k mieszkańców to będzie raczej


czyli
del855
del855 09.04.2026, 11:16:50 via Wykop
  • -1
mieszkałem w dużym mieście, mieszkałem na wsi. W dużym mieście ceny gastronomii są porównywalne albo wręcz niższe a jakość niebotycznie lepsza. Taki jest wynik zerowej konkurencji bo nie ma miejsca na drugiego gracza.


to ciekawe co opowiadasz, szkoda ze w ogole nie pokrywa sie z rzeczywistoscia, gdzie warszawksie ceny gastro sa tak doj*bane, ze jak jade na wakacje w Europe zachodnia - to w sumie czuje sie jak "u siebie" a jadac
del855
del855 09.04.2026, 11:21:35 via Wykop
  • -3
Robiłeś kiedyś taki biznes na małej wiosce czy tak bredzisz losowo?


robilem..... i co teraz?

@Trapezous:
del855
del855 09.04.2026, 12:36:05 via Wykop
  • 0
@Trapezous:

Linka do czego? Do moich fotek jak przez okienko na osiedlu lody z automatu sprzedawałem w przerobiony fordzie transit?

285

Kontrole taksówek na aplikację. Tak wożą pasażerów

Kontrole taksówek na aplikację. Tak wożą pasażerów

jak wygląda rynek przewozu osób taksówkami na aplikację. Ustalenia szokują. Za kierownicę siadają osoby bez prawa jazdy, z fałszywymi dokumentami, przebywające w Polsce nielegalnie. Pasażerowie przyznają, że boją się wsiadać do takich aut. Czy system kontroli nad przewozami osób wogóle istnieje?

murison
z
youtube.com
dodany: 09.04.2026, 07:47:17
  • 71
  • #
    taxi
  • #
    bolt
  • #
    uber
  • #
    imigranci
  • #
    policja
  • #
    prawo
del855
del855 09.04.2026, 11:57:27 via Wykop
  • 5
Przeciez to na STALE powinno byc oddelegowane min 10 policjantow w takiej Warszawie do kontroli - codzinnie zakladac nowe konta i jazda "w maisto" zamawiac przejazdy - sprawdzac kierowce, samochod, ubezpieczenie, prawko itp itd - i to ma trwac tak dlugo, az tych 10 policjantow nie zjedzie z nieprawdlowosciami do powiedzmy 5% przypadkow. Jesli zajmie im to pol roku - trudno, widocznie patoli jest tak duzo ze trzeba dolozyc kolejnych 10. I
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

del855
del855 09.04.2026, 11:40:15
  • 6
U nas za chwile decyzja w sprawie stop, a jak tam u naszych wzorcowych somsiadow - czyli na rynku niemieckim?

Ano od dluzszego czasu h*jowo, ale stabilnie - stale 3,75% z drobnymi odchylami trzyma sie od dluzszego czasu (fix, na 15 lat)
A jak cofniemy sie kilka lat - to widzimy ze mozna bylo brac kredyt nawet na 0,5% - tak, RSSO 0,5% i to na 15 lat.

No to jak w takim otoczeniu
del855 - U nas za chwile decyzja w sprawie stop, a jak tam u naszych wzorcowych somsi...

źródło: Zrzut ekranu 2026-04-09 133228

Pobierz

Kredyt RSSO 0,5% na mieszkanie na 15 lat stale dla kazdego, jak zareagowaliby Polacy?

  • Szal pi*d, ludzie braliby po 3 kwadraty 52.9% (27)
  • Dewelopery sprzedawalyby same planu budowy 11.8% (6)
  • A kostka prl lata 70 latlaby po 4 mln :) 35.3% (18)

Oddanych głosów: 51

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
09.04.2026, 16:07:03 via Wykop
  • 3
@del855: w PL by musieli wprowadzić pakietową sprzedaż mieszkań, od razu czteropak pod wynajem
  • Odpowiedz
GOHAN
GOHAN
10.04.2026, 07:06:37 via Wykop
  • 0
2015-19 u nas były stopy 1,5% a w covidzie to byly nawet 0,10% i wtedy też można było brać kredyt na stałych. Co prawda nie na 15 lat, ale na standardowe 5.
  • Odpowiedz

1099

RegioJet zamyka wszystkie trasy krajowe w Polsce!

RegioJet zamyka wszystkie trasy krajowe w Polsce!

Z przykrością informujemy, że RegioJet zakończy swoją działalność na polskim rynku krajowym czytamy w komunikacie czeskiego przewoźnika.

sylwke3100
z
fly4free.pl
dodany: 09.04.2026, 07:33:17
  • 162
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    polska
  • #
    regiojet
del855
del855 09.04.2026, 09:21:33 via Wykop
  • 46
@fiaslnfilrangve: no tak, pkp powinno zarabiac na liniach dochodowych(miedzymaistowe) zeby bylo z czego dokładać do lokalnych polaczen.

Tylko po co wydzielania spółek ktora z definicji zarabiaja (intercity) oraz traca (koleje wojewodzkie)...
del855
del855 09.04.2026, 11:06:22 via Wykop
  • -1
Lokalne połączenia też potrafią sobie świetnie radzić, czego przykładem są Koleje Dolnośląskie.


jak moge sobie swietnie radzic, skoro budowa lini kosztuje tyle samo, a na miedzymiastowych jezdza pociagi pelne co chwila, a na loklanych z rzadka i to szynobusy.... to jak koszt budowy i utrzymania sieci per pasazer moze byc podobny? To fizycznie niemozliwe.

@Iudex:
del855
del855 08.04.2026, 13:05:13
  • 1
Ale ze nikt jeszcze nie wrzucil info o "boomie" na kredyty? No to pozamiatane - wzrostowcy wygrali, mickpl&spółka na zawsze pozostaną bezdomni.

Albo to skumulowana obniżka stop dziala, az za bardzo dziala bo wibor poleciał do gory zamiast spadac i sie aktywują towarzyszące temu zjawiska + refinansowanie.

Czy cos to zmieni? Nie, to nie zmieni faktu, ze mieszkan przybywa a kupujących ubywa. Walka w wojnie informacyjnej trwa.

#nieruchomosci
del855 - Ale ze nikt jeszcze nie wrzucil info o "boomie" na kredyty? No to pozamiatan...

źródło: 1000045404

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Pharos
Pharos
Pharos
08.04.2026, 13:22:13 via iOS
  • 2
@del855: Kilka rzeczy do sprostowania bo jak każdy spadkowicz gotujesz się jak ktoś nie grzeje nagłówków na spadki. WIBOR wzrósł nieznacznie powyżej stopy referencyjnej po ostatniej obniżce przez NBP w marcu. Jednak spadł w ostatnim roku i poprzednim i to znacznie. To spowodowało wzrost liczby zapytań o kredyt w 2025 i 2026.

Liczba wniosków o kredyt nie równa się liczbie udzielonych kredytów. To jest druga kwestia. Dane z BIK należy
  • Odpowiedz
Janexpol
Janexpol
08.04.2026, 16:50:50 via Android
  • 2
@del855: jeszcze bardziej nie zmieni to FAKTU że od 10 lat mamy wzrosty jak mickpl i dellpl zapowiadał spadki
  • Odpowiedz
del855
del855 07.04.2026, 19:56:51
  • 6
Wiecie co laczy powojenny niemiecki cud mieszkaniowy z polskim nie-cudem mieszkaniowym lat 90? W obu przypadkach inwestorzy mogli sobie zbic podatek dochodowy do ZERA - budujac/kupujac mieszkania na wynajem. Dlaczego w Niemczech dalo to spektakularne pozytywne efekty a u nas stworzylo pierwsze pokolenie landlordow i zadnych problemow mieszkaniowych nie rozwiazalo?

Bo panstwo niemieckie dalo te potezne ulgi W ZAMIAN za gwarantowany NISKI czynsz i duza ochrone lokatora
A panstwo polskie dalo analogiczne
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Szandor-Lavay
Szandor-Lavay
07.04.2026, 19:58:18 via Wypiek
  • 1
@del855 coś w tym jest. W Polsce PRL zaszczepił gen szmalcownictwa, złodziejstwa i „załatwiania”.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
08.04.2026, 05:45:32 via Wykop
  • 1
@pawel675678:

Wolny rynek dziala dobrze, pod warunkiem ze jednocześnie jest konkurencyjny. Na rynku o sztywnym i wysokim popycie czyli Polska lata 90 czy Niemcy lata 50 - no to nie byly rynki konkurencyjne. Do dzis nie sa - przeciez gdyby byly to firmy robiące drogie rzucilby to w piz*u i zaczęły robic mieszkania bo marza na tym jest kilkukrotnie wieksza. No nie dzieje sie.
  • Odpowiedz
del855
del855 07.04.2026, 09:23:36
  • 4
Dlaczego wolny rynek nie radzi sobie z mieszkaniami - bo to za malo, ze każdemu wolno kupic i każdemu sprzedac. Rynek mieszkaniowy przede wszystkim nie jest konkurencyjny, a bez tego elementu haslo "wystarczy budowac wiecej i ceny spadną" nie dziala.

Pokaż dewelopera co obieca budowac wiecej i taniej :))) jak ktos w to wierzy to naprawde... zalecam odwyk od extremizmu liberlanego. Nie na tym rynku, nie w tych warunkach, nie z ta

Budowac wiecej i taniej - nowe haslo PZFD?

  • Mniej i drozej 45.0% (9)
  • Tyle samo i drozej 0% (0)
  • Więcej i drozej 30.0% (6)
  • Wiecej i taniej? Dobry żart :) 25.0% (5)

Oddanych głosów: 20

  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 16
  • Strona 7 z 16
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.09.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.02.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.07.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking