Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko251
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
del855

del855

Dołączył 6 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 19545
  • Znaleziska 4186
  • Mikroblog 15359
  • Obserwujący 32
  • Obserwowane 4
del855
del855 25.07.2025, 07:51:43
  • 3
Dla wszystkich co wyczekuja obnizki stop jako zlotego grala rynku - wykres od chwili przed szczytem szajby 2007 i nastepne 10 lat. Oczywscie to nie jest tak, ze nic innego sie nie zmienilo, byl kryzys, bylo porzucenie franka, byl okres smuty i takie tam, no ale jak widac, sama obnizka rynkowi pomogla w ten sposob 10 lat pozniej cena w NOMINALE byla praktycznie taka sama jak wyjsciowo, mimo ze stopy mocno spadly.
del855 - Dla wszystkich co wyczekuja obnizki stop jako zlotego grala rynku - wykres o...

źródło: Zrzut ekranu 2025-07-25 093908

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mandrykowski
mandrykowski
mandrykowski
25.07.2025, 08:22:41 via Wykop
  • 8
@PanieAreczku: mylisz się, ja wolę mieszkać w wielkiej płycie. Podziękuję za szczyt inżynierii naszych deweloperów, co się rozpada od samego patrzenia i grubości ścian, które pozwalają ustalić problemy gastryczne sąsiadów. Myślę że nie jestem jedyny.
  • Odpowiedz
PanieAreczku
PanieAreczku
25.07.2025, 08:23:56 via Wykop
  • 6
@mandrykowski: a wg. mnie to copium. W PRL za to budowali wspaniale. Świetnie to pokazane w serialowych/kinowych produkcjach jak np. alternatywy 4. ( ͡° ͜ʖ ͡°) jakość pryma sort

Prawda jest taka, ze jak kogoś nie stać na dane dobro, to na sile szuka usprawiedliwień swoich wyborów, w stylu po co mi ajfon, xiaomi lepsze ;) pyszna rybka, nie czuć mocno błotkiem itp. itd.
  • Odpowiedz
del855
del855 25.07.2025, 06:18:40
  • 2
Czyli jednak midel jest po prostu potrzebny, musi ludzi uczyc jak maja inwestowac, jak wynajmowac i takie tam...

czyli zarobic na najem to sztuka dla konesera
zarobic na wzroscie wartosci no tez nie wychodzi

czyli caly rynek trzyma sie na tym, ze to sie niebawem zmieni - mieszkania beda jeszcze drozsze, a co za tym idzie - czynsze najmow rowniez beda wyzsze, no inaczej nie chce wyjsc :)
del855 - Czyli jednak midel jest po prostu potrzebny, musi ludzi uczyc jak maja inwes...

źródło: Zrzut ekranu 2025-07-25 081527

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

slgdfhsdhjfbs
slgdfhsdhjfbs
slgdfhsdhjfbs
25.07.2025, 06:52:05 via Wykop
  • 0
@del855: Za 1-2 lata sytuacja może się odmienić
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
25.07.2025, 07:39:48 via Wykop
  • 1
@slgdfhsdhjfbs: nom, mozemy przestac sie czarowac jak dzis, ze to chwilowe...
  • Odpowiedz
del855
del855 24.07.2025, 08:57:03
  • 4
Migranci uratują rynek nieruchomości - bo tak.

Nieustannie słyszę, ze migranci zajmują sie pracami, których Polak nie chce wykonwac. Czyli tam gdzie sie pracuje ciężko, a kasa słaba, lub moze i względnie lekko ale kasa tragiczna. I potem taki migrant bierze ta słabo lub tragiczna kase i idzie i kupuje sobie mieszkanie :))) To drogie mieszkanie, co to wzrostowy wyśnili sobie, ze sprzedadzą za równowartości połowy zarobkow tego emigranta do konca zycia. O
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cyk21
cyk21
24.07.2025, 09:56:16 via Wykop
  • 1
@del855: To słabo znasz migrantów, oprócz prostych prac kończą tutaj studia i wykonują wysokopłatne prace. Z mojej grupy mieliśmy Wietnam, Turcję, Chiny, Ukraina i wszyscy pracują w korpo w Wwie, każdy dostał kredy na mieszkanie. Piszę o roku 2017.

Sami Ukraińcy mają też obsesję na posiadanie mieszkań w dużych miastach, więc oni nakręcają popyt.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
24.07.2025, 10:03:24 via Android
  • 1
@PfefferWerfer pożyjemy zobaczymy....
  • Odpowiedz
del855
del855 24.07.2025, 06:54:15
  • 5
Ludzie poniekąd słusznie mowiacy: no ale co ma ilość niemowlaków do ilość potrzebnych mieszkan, przecież one nie kupują kwadratow - no maja zasadniczo racje.

Jasne mozna wysnuć jakis poboczny wniosek pt. "To znaczy ze duże mieszkania nie beda potrzebne bo ludzie dzieci nie maja", tylko ten spadek jest tez w dużej mierze determinowany spadkiem kobiet ktore dzieci moga w ogóle mieć.

Czyli skupić sie trzeba na spadku liczby ludzi od wyżu lat
del855 - Ludzie poniekąd słusznie mowiacy: no ale co ma ilość niemowlaków do ilość po...

źródło: temp_file5261039051847340483

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

kartofel
kartofel
24.07.2025, 07:17:02 via Android
  • 4
@del855 fajny ten wykres. Taki niezbyt sensowny.
"Ci umierają" no jeszcze nie. Nie widać tego po wykresie zgonów.
"Tych ubywa w oczach", no kurcze. Powiedz milenialsom, że ich ubywa xD
Natomiast fajnie widać jakie żniwo zrobił covid.

Ale masz rację, że z zakresie kilkunastu lat będzie dużo wolnych lokali po dziadkach. Tylko te domki często będą znajdowały się po wsiach i powiatowych gdzie nikt nie będzie chciał mieszkać. Bo i niby
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
24.07.2025, 07:25:55 via Android
  • 3
@kartofel

1. Wyz lat 50 ma dzis od 65 do 75 lat i on właśnie wymiera, dlaczego tego nie widać? Bo tego nie bedzie widać, bo ci ludzi odparowali wcześniej- ich "gorka" jest nawet niższa niz wyżu lat 80 dzis. Co nie zmienia faktu ze sie urodzili i gdzieś mieszkali.

2. Ubywa w sensie ubywa ilosc kupujących, co rocznik to mniej potencjalnych kupców, a wykop sie zachowuje jakby popyt byl stale wysoki.
  • Odpowiedz
del855
del855 23.07.2025, 12:29:51
  • 2
Jak tuske chytrusek w 10 lat ewoluował?

2015, Rostowski: pieniędzy nie ma i nie bedzie
2025, domansk: mam pomysl ze dopalce ci do kredytu ponad polowe raty, proste? Proste.

A ludzie mówią ze za 10 lat nie moga sie obudzić w 3 Rzeszy, gdzie za chowanie lpg lub pana zaimka w piwnicy - bedzie grozić kulka w leb...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 22.07.2025, 20:16:48
  • 1
Jesli Holownia wychodzi i mowi: nie dogadalismy w sprawie mieszkan, chcielimsy, ale sie nie dogadalismy, kazdy bedzie pchal swoje
A tego samego dnia Paszyk wysyla pismo do kprm, ze on to w sumie sciaga temat program na start i prosze anulowac

To o co tu chodzi?

- cisza przed burza?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
22.07.2025, 20:20:06 via Wykop
  • 8
@del855: Od czwartku superminister Domański wrzuca ustawę o REITach i zwolnieniu z podatku belki do 100k (Ale tylko dla inwestujących w polskie reity xD). Autorem projektu będzie Juliusz Tetzlaff & co.
  • Odpowiedz
Wielka-Polska-Betonowa
Wielka-Polska-Betonowa
23.07.2025, 06:18:03 via Wykop
  • 1
@del855: paszyk wysłał z pismem odnośnie programu na start, a na wykazie są pierwsze klucze XDDD
  • Odpowiedz
del855
del855 22.07.2025, 12:41:40
  • 6
Niby jest super, podwyzki przez ostatnie parę lat to chyba pod 100% podchodzą, pkb rosnie, KPO, usmiechy rządzą, no kraina szczęśliwości, deficyt tam 500 mld za ostatnie 2 lata, ale to tam szczegol.

Niestety - jak widać trudno utrzymać LINIIOWY wzrost, a ludziom z ulanskiej fantazji sni sie wzrost o zależności wykładniczej.

Dobrze to już bylo, w takim sensie ze poprzednie 20 lat bylo BARDZO DOBRE dla nas, następne 20 lat NA PREWNO
del855 - Niby jest super, podwyzki przez ostatnie parę lat to chyba pod 100% podchodz...

źródło: temp_file3867242416476249034

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PanKapibara
PanKapibara
PanKapibara
22.07.2025, 13:58:12 via Wykop
  • 3
@del855: gdyby kolejne 20 lat były równie dobre jak poprzednie, to w 2045 bylibyśmy bogatsi od Niemiec czy Francji ;)
  • Odpowiedz
KokainowyStforek
KokainowyStforek
22.07.2025, 15:18:02 via Wykop
  • 3
@del855: Rządy PO to zawsze bieda i deflacja, stary dobry Tusk wie że zmotywowany Polak to głodny Polak ;)
  • Odpowiedz
del855
del855 22.07.2025, 10:30:24
  • 3
https://x.com/mikolajczykm/status/1947588423830696246?t=C9hWweBaI0I5m1LFqDQ7Hg&s=19

Powiem tak: oczyszcie paszyk ma dobre chęci i jesteśmy tego pewni, niestety następuje rozbieżność jesli idzie o beneficjentow tych chęci, bo raczej to nie ludzie chcacy kupic mieszkania ;)

A druga sprawa, nawet ważniejsza: czyli wojna. Zachwalane przez was KO i was zbawca od pisowskiej zarazy - nadal ma swoje doskonały pomysły na mieszkania - czyli kredyt 0%, pchany rękami PSL.

I
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tagliacozzo
Tagliacozzo
Tagliacozzo
22.07.2025, 10:51:38 via Wykop
  • 1
@del855: Nie no paszyk to już długo nie pociągnie, mam nadzieje że zatonie razem z całym psl. Mieszkalnictwo to jest niestety czubek góry s----------a PSL.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
22.07.2025, 11:17:02 via Android
  • 0
@Tagliacozzo tak, bo PSL to partia niezależna... no w sumie to jest niezależna- nic od niej nie zależy. Jak podniesienie wieku emerytlanego formalnie zaproponowane przez nich....
  • Odpowiedz
del855
del855 22.07.2025, 09:21:38
  • 0
Myślę ze większość sie ze mną zgodzi, ze brakuje w Poslce jakies 16 mln mieszkan. Po prostu raz ze kazdy chce mieszkac w nowym, a dodatkowo czesc zamieni umieralnie powiatowej na top5 I tam juz beda mogli uprzeć w szczęściu i spokoju.

A na powaznie tak rozumując, mieszkan rzeczywiście moze brakować MILIONY. No bo naprawdę - wielu ludzi chętnie bym zamieniło swoje stare male mieszkania na nowe i duże, gniazdowniki by chetnie sie

Czy w Polsce brakuje mieszkan?

  • w ogóle nie brakuje 27.9% (12)
  • bardzo brakuje bardzo drogich mieszkan 27.9% (12)
  • brakuje, ale TANICH mieszkan 32.6% (14)
  • a tak konkretnie to z polowe tańszych niż dzis 11.6% (5)

Oddanych głosów: 43

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a.....k
a.....k
konto usunięte 22.07.2025, 09:32:16 via Wykop
  • 1
@del855: teraz sa dwa rynki:
- rynek osób, które faktycznie chca sprzedac, oni obnizaja cene o te 10-15 proc
- rynek osób, które chca sprzedawać i oni podwyzszaja cene o te 10-15 proc
  • Odpowiedz
a.....k
a.....k
konto usunięte 22.07.2025, 12:26:43 via Wykop
  • 0
sa ludzie co uważają ze cokolwiek kupią, za 5 lat skasują 50-100% wzrostu wartości


@del855: myle ze jeszcze duzo takich,
  • Odpowiedz
del855
del855 22.07.2025, 09:05:11
  • 4
Bo widzę ze znowu śpiewka ze nie beda budowac wjeżdża na całego i olaboga co to bedzie.

Tak jak zawsze: jakoś to bedzie, jeszcze tak nie zdarzyło, zeby to jakoś nie bylo.

Negatywy to tam wiadomo:
- ceny to the moon (bo malo)
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

armin-van-kutonger
armin-van-kutonger
22.07.2025, 09:10:43 via Wykop
  • 4
@del855:
fajnie ale moja curka studiuje prawo a w Polsce brakuje 2 miliony mieszkań
  • Odpowiedz
del855
del855 22.07.2025, 08:09:12
  • 2
Dobra, jak tu siedzą wykopki co pisza, ze od wolniejszego tempa budowy mityczne 2 mln braków sie POWIEKSZAJA to znaczy ze chyba pora przerwę...

Kumacie? Nie ze wolniej luka bedzie znikać (o ile istnieje i ilekolwiek wynosi) - ona sie bedzie od tego powiększać...

#nieruchomosci
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

szczupi28
szczupi28
22.07.2025, 08:13:05 via Wykop
  • 7
@del855: Historycznie wysoka dzietność to i luka mieszkaniowa rośnie
  • Odpowiedz
a.....k
a.....k
konto usunięte 22.07.2025, 08:36:52 via Wykop
  • 3
@del855: nie opłaca się budować czyli działki tanieją
  • Odpowiedz
del855
del855 21.07.2025, 20:08:39
  • 3
Takie tam od goldmana o rynku chinskim sprzed kilku miesiecy, ciekawsze fragmenty podkreslilem.

Uzywaja tam ciekawego jezyka, ze rzad ratuje rynek, ze bez poteznych interwencji ktora jest bardzo potrzebna - to wszystko by/bedzie sie dalej osuwac. Czyli jednak nie sily rynkowe, nie realny popyt - a pomoc panstwa ma rynek nie tyle podniesc, tylko wyciagnac za uszy z bagna... tzn ze spadkow. Bo tam troche inny kontekst tych nieruchomosci - musisz miec mieszkanie
del855 - Takie tam od goldmana o rynku chinskim sprzed kilku miesiecy, ciekawsze frag...

źródło: Zrzut ekranu 2025-07-21 213803

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Sabarolus
Sabarolus
Sabarolus
22.07.2025, 06:46:12 via Wykop
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

del855
del855 21.07.2025, 18:56:01
  • 1
Czy jak stopy procentowe spadna znaczaco, to inne towary kupowane na kredyt - no beda musialy podrozec? Czy takie ciekawe zjawisko zachodzi tylko w nieruchomosciach? Wezmy sobie np. samochody, ktore czesto bierzemy w jakiejs formie kredytowej. Mam rozumiec, ze salony juz przebieraja nozkami razem z midelm&orzechem zeby dopisac +20/30% do cennika? No bo przeciez finalnie rata wyjdzie ta sama, to czemu samochod mialby nie podrozec, co to tylko deweloper chce zarobic na
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Atomic_Cookie
Atomic_Cookie
21.07.2025, 19:32:01 via Wykop
  • 1
Czy jak stopy procentowe spadna znaczaco, to inne towary kupowane na kredyt - no beda musialy podrozec? Czy takie ciekawe zjawisko zachodzi tylko w nieruchomosciach? Wezmy sobie np. samochody, ktore czesto bierzemy w jakiejs formie kredytowej.


@del855: praktycznie wszystkie aktywa inwestycyjne drożeją przy niższych stopach bo spada stopa dyskonta - akcje, obligacje, reity itd
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
21.07.2025, 20:01:52 via Wykop
  • 0
praktycznie wszystkie aktywa inwestycyjne drożeją przy niższych stopach bo spada stopa dyskonta - akcje, obligacje, reity itd


rozumiem, ale ja pytam raczej o towary, a nie papiery - dla przykladu podje samochody, ktore niechybnie podrozeja o kilakdziesta % wiec trzeba sie spieszyc przed obnizka stop ;)

@Atomic_Cookie:
  • Odpowiedz
del855
del855 21.07.2025, 18:42:10
  • 0
Bo skoro tak tutaj nozkami przebieramy wszysc na obnizke stop, to na co macie zamiar przeznaczyc zaoszczedzone pieniedze z raty kredytowej, dajmy na to zamiast te 6000zl niedawno bedzie 4000zl miesiecznie wiec to otwiera morze mozliowsci, oraz w komenatrzu dodjacie dlaczego uwazacie ze najlepza odpowiedz to zakup tej samej nieruchomosci co myslieliscie - ALE DROZEJ (za to z ta sama rata :)))

Bo jak powszechnie wiadomo - te pieniadze naleza sie ludziom,

Na co wydam oszczednosci z przyszlej raty kredytowej?

  • +30% do ceny mieszkania ktore ma na oku 30.2% (13)
  • lepsze wakacje 2x w roku 2.3% (1)
  • fajny samochod w kredo 14.0% (6)
  • ku.wy dzi.wki i lasery 53.5% (23)

Oddanych głosów: 43

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

PfefferWerfer
PfefferWerfer
21.07.2025, 18:44:25 via Wykop
  • 4
@del855: Na nadpłatę oczywiście.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
21.07.2025, 20:00:04 via Wykop
  • 0
No nie dziwne, bo ja już zakredytowany i tylko refinansuję co obniżkę stóp. Zamiast czekać na niematerializujące się spadki obiecywane na tagu to po prostu kupiłem gdy było taniej i teraz się śmieję gdy mimo wysokich stóp to nadal nie spada xD


tylko to nie jest mowa o tych co kredyt maja, tylko tych co beda miec...

Bo jak powszechnie wiadomo - te pieniadze naleza sie ludziom, ktorzy niebawem wam sprzedadza nieruchomosci
  • Odpowiedz
del855
del855 21.07.2025, 12:53:14
  • 2
Juz któryś raz czytam "hehe, no i gdzie ta zapasc, hehe, szury spadkowe tasują sie do obniżek o 2% hehe"

To co to właściwie miałaby byc ta zapasc? Co wyśmiewacie, a raczej brak czego?

Tzn z sytaucji: standardowe wzrosty po 2-3% na kwartał i albo kupujesz albo za drzwiami czeka 5 następnych, zamieniliśmy na sytuacje: 2-3% to nie w kwartał wzrosło, ale w rok spadło, a słowo rabat pada w 1. Zdaniu kupującego jak

Czy sytaucja na rynku sie odwróciła?

  • tak, bo spadki i negocjacje 64.3% (18)
  • nie, mimo spadków i negocjacji 25.0% (7)
  • hehe, jest w pytę, nie ma zapasci, hehe 10.7% (3)

Oddanych głosów: 28

  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

michalo8333
michalo8333
michalo8333
21.07.2025, 13:43:17 via Wykop
  • 1
@del855: no tak, jak się cofniesz po postów na wykopie z lat 21-23 to miały być spadki cen "po minimum 20%".

I gdzie ta zmiana?
  • Odpowiedz
wygryw50k
wygryw50k
21.07.2025, 14:25:07 via iOS
  • 1
@del855 ludzie tego nie powiedzą, bo nie chcą, by ich kurniki 60m2 potaniały (mimo, że to w ich interesie gdyby kiedyś chcieliby zamienić mieszkanie na większe). dużo osób tutaj miało przywilej kupna mieszkania na zerowych stopach procentowych w czasach gdy cena za metr w centrum top5 mogła być opisana czterema cyframi, bądź brała kredo na 30 lat gdy był moment ATH.
  • Odpowiedz
del855
del855 20.07.2025, 06:45:20
  • 2
Największe spadki: 3 miasta z top5
Największe wzrosty: Wg powszechniej opinii umieralnie

Co jeszcze można zauważyć? No ze tam gdzie drogo to i o wzrosty trudniej, tam gdzie tanio jest to dużo łatwiejsze. Oczywiście to nie tak, ze im taniej tym bardziej rośnie - chodzi tylko o punkt wyjściowy, 20% wzrostu dla miasta o cenach 6000 zł/m2 czyli całe 1200zl jak pokazuje praktyka może byc łatwiejsze niż 20% od 18.000 zl/m2 w Warszawie.
del855 - Największe spadki: 3 miasta z top5
Największe wzrosty: Wg powszechniej opini...

źródło: temp_file6642878958495859354

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855
Autor
20.07.2025, 06:53:07 via Android
  • 2
@michalo8333 umiesz czytać?

Wpis nie jest o wysokości spadków (lub wzrostow) tylko o kierunakch w wybranych ośrodkach

Ale jeśli już ten temat poruszasz to "standardowy wzrost 10%" vs spadek ofertowy plus targowowanie to jest GIGANTYCZNA zmiana. Ale tacy jak ty muszą to sobie wyjaśnić po swojemu, nie?
  • Odpowiedz
michalo8333
michalo8333
michalo8333
20.07.2025, 09:36:09 via Wykop
  • 3
@del855: nikt nie potrzebuje drastycznie obniżać cen, bo koniecznie musi na jutro sprzedać, ty piszesz argumenty, które nic nie mają wspólnego z tym jak działają rynki nieruchomości.

Fakty są takie, że rynek okazał się generalnie odporny na niekorzystne warunki i nie ma głębokich spadków.

W tej chwili już kupa czasu upłynęła od ostatnich dopłat, tych rok-dwa lata temu wielkich spadków zapowiadanych na wykopie nie ma i teraz jest jedynie takie obkrecanie
  • Odpowiedz
del855
del855 18.07.2025, 07:32:53
  • 22
Alior zrobił raport, ze mieszkan przestanie brakować w 2028, ale dopiero dziś rzuciłem tam a ram taki kwiatek:

Wg nich obecnie w Polsce jest 384 mieszkania per 1000 mieszkańców
A to guzik prawda, bo 433
A nawet jeśli ktoś sie upiera ze bedzie liczył migrantow - to żeby wyszlo 384 to znaczy ze w Polsce obecnie mieszka ponad 42 mln ludzi

I
del855 - Alior zrobił raport, ze mieszkan przestanie brakować w 2028, ale dopiero dzi...

źródło: temp_file3736705867121339846

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a.....k
a.....k
konto usunięte 18.07.2025, 08:19:32 via Wykop
  • 1
@del855: oni wszystko sciagaja z wypoka https://wykop.pl/wpis/82292223/nieruchomosci-matematyka-matura-chlopaki-pomoze-kt
a.....k - @del855: oni wszystko sciagaja z wypoka https://wykop.pl/wpis/82292223/nier...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
a.....k
a.....k
konto usunięte 18.07.2025, 08:30:58 via Wykop
  • 4
@foooo: domy też https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia/podstawowe-informacje-o-mieszkalnictwie-w-polsce
W 2022 roku wybudowano w Polsce rekordową liczbę mieszkań i domów jednorodzinnych. W sumie oddano ich do użytkowania prawie 238,5 tys.
  • Odpowiedz
del855
del855 16.07.2025, 12:14:58
  • 5
Jesli naprawde brakuje mieszkan - to dokładnie tym ludziom. Tej drugiej połowie co to nie ma problemów z kasą (w uproszczeniu, bo naprawde nie ma problemów z kasą dopiero ok top 1/3) należy wybić z głowy spekulacje na mieszkaniach bo ci pierwsi inaczej sie ich nie doczekają jak przez spadek. Lub za X lat, kiedy ci drudzy kapną ze umoczyli.

#nieruchomosci
del855 - Jesli naprawde brakuje mieszkan - to dokładnie tym ludziom. Tej drugiej poło...

źródło: temp_file8976802807572069538

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

A.....r
konto usunięte 16.07.2025, 12:18:21 via Wykop
  • 1
@del855: To ja w tej grupie spekulacyjnej jestem? :(
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
16.07.2025, 13:34:04 via Android
  • 2
@Arbeiter jesli masz wiecej mieszkan niż to w którym mieszkasz - to sam sobie odpowiedz po co ci ono jest, a wtedy sam przed sobą przyznaj ze tak.
  • Odpowiedz
del855
del855 15.07.2025, 19:32:38
  • 0
Jak ktos potrafi ten wykres wyjasnic to jest dobry kombinator...

Pierwsze 3 miejsca okupuja kraje z TFR ponizej 2, hiszpania to ma nawet TFR 1,2...
Moral? Liczy sie total, czyli pewnie migranci nabili statsy, OK.

A to w Polsce migranci statsow nie nabijaja? Te miliony wiz rozdane przez pis, potem kurek przykrecony no ale jednak dalej te wizy pracownicze leca jak woda w kiblu ze spluczka typu tajfun.... To Ukraincy sie rozjechali? To
del855 - Jak ktos potrafi ten wykres wyjasnic to jest dobry kombinator...

Pierwsze 3...

źródło: Zrzut ekranu 2025-07-15 212401

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

M4rcinS
M4rcinS
15.07.2025, 19:39:36 via Wykop
  • 4
@del855: Zadałeś setkę pytań, a nie wpadł ci do głowy pomysł, aby sprawdzić wg jakiej metodologii jest to liczone i kogo uwzględniają te statystyki.
  • Odpowiedz
Sabarolus
Sabarolus
Sabarolus
18.07.2025, 05:57:33 via Wykop
  • 1
A tłumaczenie sobie ktore dane sa dobre a ktore zle jest dobre?...


@del855: ja odrzucam wszystkie dane GUS dt liczby ludnosci jako mało wiarygodne.
Co do innych - wiekszosc rachunków dt danych gospodarczych GUS robi ze sprawozdan przesylanych przez firmy zatem są tak dobre jak dokladne beda owe firmy. Sam nawet w swojej karierze sporządzałem 3 takie sprawozdania co meisiac. Choc i tutaj nie jest tak prosto bo np z kwartalnymi danymi
  • Odpowiedz
del855
del855 14.07.2025, 15:21:20
  • 2
Kolega @botereq wrzuciel wazne info, a widze bez odzewu...

Gdansk - 1 miejsce postojowe na 5 mieszkan... Wroclaw cale 2 na 5.
No i dalej? Moze 0 miejsc bedzie idealne, bo przeciez skoro masz na mieszkanie za taczke forsy to wiadomo, ze jedziesz komunikacja miejska.
Tak samo wiadomo, ze samochod sluzy TYLKO do jazdy po miescie, do jazdy poza miasto - uzywa sie innych pojazdow, ktore parkowania nie wymagaja. Po prostu kupujac
del855 - Kolega @botereq wrzuciel wazne info, a widze bez odzewu...

Gdansk - 1 miejs...

źródło: Zrzut ekranu 2025-07-14 170946

Pobierz

1 miejsce postojowe na 5 mieszkan - jak hojna to oferta dla bogaczy kupujacych w centrum?

  • Im bogatszy - tym ma dluzszy bilet miesieczny 46.7% (7)
  • Tego 1 miejsca na 5 to i tak nikt nie kupi 26.7% (4)
  • Samochod to przezytek, tylko rowery i autobus 26.7% (4)

Oddanych głosów: 15

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

a.....k
a.....k
konto usunięte 14.07.2025, 15:35:49 via Wykop
  • 0
@del855: w centrach nie ma inwestycji premium i tam i tak beda te miejsca nie wazne czy ze wskaznikiem czy nie? juz widze jak ktos kupuje mieszkanie po 25 k/m2 i nie ma miejsca xd
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
14.07.2025, 15:45:57 via Android
  • 1
@andrzej_sk

No rynek zadecydowal - KTOS kupil, uważając ze "jakoś to bedzie" no i jest.... 1 miejsce na 5 mieszkan.

Bo przeciez idąc teoria wykopu: naprawdę kupili ci co samochodów ani nie maja ani nie potrzebuja. I oni w to wierzą.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Strona 14 z 16
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.09.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.02.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.07.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking