Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko146
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

cheche
cheche

cheche

Dołączył 9 lat i 5 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 399
  • Znaleziska 284
  • Mikroblog 115
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

88

Szeryf lewego pasa i epickie zakończenie

Szeryf lewego pasa i epickie zakończenie

Nie tylko w Polsce

Jackyl
z
liveleak.com
dodany: 16.03.2016, 07:37:09
  • 52
  • #
    szeryfdrogowy
  • #
    motoryzacja
  • #
    szeryf
  • #
    ciekawostki
cheche
cheche
cheche 16.03.2016, 11:03:22
  • 6
@krootki: W Europie są maksymalnie skrócone kabiny, bo jest ograniczona długość pojazdu, co jest uzasadnione. W USA są stepy, pola, stepy, pola i mnóstwo miejsca na szerokie drogi. W Europie jest na to za ciasno.

2494

InPost: Awizo było w bramie. Rolnik: nie mam bramy!

InPost: Awizo było w bramie. Rolnik: nie mam bramy!

Rolnik stracił kilkadziesiąt tysięcy złotych, najadł się wstydu, a komornik groził mu zlicytowaniem majątku. Firma odpowiedzialna za doręczanie przesyłki zrujnowała mi życie - tłumaczy.

cheche
z
wspolczesna.pl
dodany: 16.03.2016, 09:36:34
  • 230
  • #
    inpost
  • #
    pocztapolska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    paczkomaty
  • #
    poczta
  • #
    przesylki
cheche
cheche
cheche
Autor
16.03.2016, 10:55:08
  • 58
Dwa dni temu listonosz z InPost. Dzwonek do drzwi, otwieram, polecony do ręki bez słowa, a potwierdzenie doręczenia sam podpisał zbiegając po schodach. Nawet już nie reagowałem.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

M....._
M....._
konto usunięte 16.03.2016, 08:38:25
  • 9
ten uczuć gdy chcesz się rano umyć a tu spada na Ciebie deszczownica ( ͡° ʖ̯ ͡°)
#dzienniedobry
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 16.03.2016, 09:11:32
  • 0
@Madlen_: Deszczownica to najdurniejsza rzecz, jaką znam. Zawsze w jednej rurze inna temperatura niż w drugiej.
  • Odpowiedz
RealAKP
RealAKP
15.03.2016, 21:19:14
  • 7
Powolutku sobie rozbudowuję moje miasto, po drodze było kilka kataklizmów, wielkie wymieranie i takie tam, ale jakoś sobie poradziłem ( ͡€ ͜ʖ ͡€) Mieszkańców na razie jest niecałe 13 tysięcy. Większość zabudowy to nadal domki jednorodzinne, powoli planuje strefy większego zagęszczenia. W komentarzu jeszcze pełen rzut, trochę zadymione to się wydaje z góry.

#citiesskylines
RealAKP - Powolutku sobie rozbudowuję moje miasto, po drodze było kilka kataklizmów, ...

źródło: comment_WiHTpYSPmmVtwFFWxHaJoK5MRosaMFSw.jpg

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 21:36:41
  • 0
@RealAKP: 13 tys. a węzeł pod natężenie 150 000 aut na dobę. Brawo. Projektowanie miasta a'la lata 60 ub. wieku.
  • Odpowiedz

818

Koniec sekundników na skrzyżowaniach? Ministerstwo: są nielegalne

Koniec sekundników na skrzyżowaniach? Ministerstwo: są nielegalne

Ministerstwo zainteresowało się sekundnikami po sygnałach od posłów, którzy pytali o możliwość zainstalowania podobnych liczników także w innych miejscach. Nowych sekundników nie będzie, a i te które już zostały zamontowane powinny zniknąć ze skrzyżowań. Bo są nielegalne.

ufix
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 15.03.2016, 09:31:10
  • 196
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    motoryzacja
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 10:31:55
  • 190
@Oberiba: W trwających pół roku testach przeprowadzonych w Toruniu w 2014 r. wyszło, że po zainstalowaniu sekundników na wybranych sygnalizacjach liczba wjazdów na czerwonym świetle wzrosła o 113%. Po zdjęciu sekundników spadła do poprzedniej wartości źródło. Trochę więc Twoja teoria o budżecie wydaje się nietrafiona.

Poza tym jest to przestarzałe rozwiązanie, które podnosi przepustowość skrzyżowania stałoczasowego tylko o 1-2 %. Współczesne sygnalizacje akomodacyjne niewspółpracujące z sekundnikami podnoszą przepustowość o
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 11:24:49
  • 1
@kici666: Urządzenia ruchu drogowe są szczegółowo opisane w ustawie o znakach i sygnałach drogowych. Nielegalne jest stosowanie urządzeń niewymienionych w ustawie.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 11:41:13
  • 57
@KtosKtoSamNieWiesz: Cytowany dokument zawiera odpowiedzi na wszystkie Twoje wątpliwości. Zaistnienie wypadku nie jest wyznacznikiem w opracowywaniu stałej organizacji ruchu w danym miejscu. Na podstawie kilkudziesięcioletnich doświadczeń na tysiącach dróg na świecie i w kraju wypracowuje się ogólne zasady organizacji ruchu, aby nie robić tego ad hoc na każdym skrzyżowaniu dopiero wtedy, gdy komuś stanie się krzywda.

W tym przypadku przeprowadzono badanie, które wykazało, że zastosowanie sekundników spowodowało ponad dwukrotnie wyższe
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 13:02:23
  • 3
@elineusz: Bezedura. U siebie na prywatnej działce przy budowie huśtawki możesz dobrowolnie stosować się do norm, ale nie w zamówieniach publicznych.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 13:03:45
  • 4
@thampel5: Zawsze można, jeśli piesi dostali sekundę wcześniej zielone, nie ma kolizyjnego S-3 lub nie ma dwóch prawoskrętów.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 14:21:39
  • 15
@eeemil: Jeśli są sekundniki, to jest to sygnalizacja stałoczasowa. Być może cykl w ciągu doby jest zmieniany kilka razy, ale nadal jest stałoczasowy.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 15:25:22
  • 1
@elineusz: A że nie mogą nie napisać, to jesteśmy w domu. Ty, jako wykonawca stosujesz się do treści zamówienia, a w przypadku dróg publicznych zamawiający musi normy stosować.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 15:28:15
  • 2
@elineusz: Policja od kilku lat nie zajmuje się fotoradarami.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 15:30:36
  • 10
@PanDzikus: W obowiązujących w Polsce przepisach zawartych w rozporządzeniach:Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i  Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. Nr 170, poz. 1393 z późn. zm.) oraz Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. Nr 220,
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 15:51:38
  • 4
@PanDzikus: Nie zostały zdelegalizowane. Po prostu nigdy nie zostały dopuszczone, a wszystkie, które są zainstalowane, zostały zainstalowana wbrew obowiązującym przepisom w wyniku niewiedzy lub przy świadomym działaniu zarządców dróg. Minister po prostu egzekwuje istniejące przepisy. Nie zmienia tych przepisów na korzyść sekundników, bo te ostatnie nie zwiększają w zauważalnym stopniu przepustowości (zysk zaledwie 1-2%) skrzyżowań z sygnalizacjami stałoczasowymi starego typu oraz są niebezpieczne, co potwierdziły badania przeprowadzone w ostatnich latach
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 16:55:41
  • 1
@Slawek91: Kamery rejestrujące nie są ani znakiem, ani sygnałem drogowym. Badania przeprowadzone w Polsce, Niemczech, Holandii, Austrii, Ukrainie wykazały jednoznacznie, że sekundniki co najmniej dwukrotnie zwiększają ryzyko wypadku na skrzyżowaniu.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 16:57:53
  • 3
@kubica94: Zwiększają co najmniej dwukrotnie ilość przejazdów na czerwonym świetle. Wykazały to badania przeprowadzone w kilku krajach, w tym w Polsce.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:01:05
  • 4
@kubica94: Niestety nie. Doświadczenia krajów, które mają migające 3-5 sekund zielone pokazują, że na takich skrzyżowaniach dochodzi do najcięższych wypadków. Widząc żółte 2-3 sekundy, jeśli decydujesz się jechac dalej, rozpędzisz auto z 50 km/h do ok. 70 km/h i masz jeszcze minimalne szanse zmienić decyzję zatrzymując się przed tarczą skrzyżowania. Jeśli widzisz 3-4 sekundy odliczania i 2-3 sekundy żółtego, to auto rozpędzisz nawet powyżej 120 km/h tuż przed skrzyżowaniem. Wyhamować
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:03:53
  • -1
@Cormalek: Miej pretensje do radnych i zarządców dróg, skoro marnują pieniądze działając niezgodnie z obowiązującym od kilkunastu lat prawem.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:05:55
  • -9
@defoxe: Przecież wystarczy obserwować sytuację na skrzyżowaniu. Widzisz gasnącą zieloną strzałkę, gasnące zielone na sąsiednim PdP, zielone w odbitej szybie autobusu, czasami skrawek poprzecznego sygnalizatora, zatrzymujące się auta. Jest wiele sygnałów mówiących o tym, że za chwilę zmieni się światło. Sekundniki są dla ślepych i bezmyślnych, którzy nie potrafią czytać sytuacji na drodze.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:09:30
  • 4
@kubica94: Przed czymkolwiek.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:24:42
  • -2
Może są na skrzyżowaniach ze stałym czasem, może są poza ITS i mają czasami błędne wskazania, ale zdemontowanie tych sekundników pogorszy przepustowość skrzyżowań i zwiększy korki.


@eeemil: Zgadza się. Przepustowość po zdjęciu sekundników spadnie o 1-2%. Następnie włączenie skrzyżowania do ITS zwiększy przepustowość o 20-40%.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 17:27:53
  • 2
@slx2000: W USA też na każdym wlocie trzeba się bezwzględnie zatrzymać.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 18:02:56
  • -1
@raFFcio: Miej pretensje do radnych, że przepuścili projekt niezgodny z obowiązującymi przepisami.

2800

Ministerstwo: Sekundniki są niebezpieczne. Ktoś zwariował?

Ministerstwo: Sekundniki są niebezpieczne. Ktoś zwariował?

Zdaniem resortu infrastruktury "instalowanie liczników czasu przy sygnalizatorach świetlnych nie wpływa na poprawę bezpieczeństwa oraz efektywności ruchu drogowego". W związku z tym ministerstwo jest przeciwne montowaniu takich urządzeń i zapowiada likwidację już istniejących.

saint
z
motoryzacja.interia.pl
dodany: 14.03.2016, 13:50:39
  • 265
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    carboners
  • #
    prawo
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 14:44:49
  • 404
@ameliniowyguzik: Sekundniki to przeżytek. To było fajne do końca lat 80 ubiegłego wieku. Później zaczęto również w Polsce instalować sygnalizacje akomodacyjne reagujące na natężenie ruchu. Sygnalizacje z sekundnikami są stałoczasowe i przepuszczają powietrze. Jedyne miejsce, gdzie powinny być instalowane, to muzeum.

Współczesna sygnalizacja potrafi zmienić decyzję o nadaniu kolejnego sygnału kilkadziesiąt razy na sekundę. Na takim sygnalizatorze wyświetlane byłaby wyświetlana mniej więcej taka sekwencja:
10, 9, 8, 14, 13, 12,
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 14:50:02
  • 16
@Siergiej0: Pulsacyjne zielone jest stopniowo likwidowane w większości krajów, w których było stosowane. Jest skrajnie niebezpieczne.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 14:52:21
  • 79
@ameliniowyguzik: W Płocku jest sygnalizacja stałoczasowa o zmiennym cyklu zależnym od godzin szczytu.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 14:55:39
  • 106
@Siergiej0: Żółte daje zazwyczaj 2 sekundy na opuszczenie skrzyżowania. Jedyna rozsądna reakcja, to zatrzymanie auta, chyba że dosłownie przejeżdżasz pod sygnalizatorem i nie ma sensu hamować. Pulsacyjne zielone + zółte daje około 5-6 sekund. Jest to czas wystarczający do rozpędzenia auta do dużej prędkości, często w granicach 100km/h, aby tylko zdążyć przejechać. Nie zawsze się udaje, a na hamowanie z takiej prędkości zawsze jest za późno. Najcięższe wypadki na terenach
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:01:08
  • 40
@Siergiej0: O ile rozpędzisz auto w 2 s? Z 50 km/h seryjne auto przyspieszy do 70 km/h. W 5-6 s. może to być powyżej 120 km/h. W mieście, przy ruchu pieszym.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:01:52
  • 32
To często się muszą na takim skrzyżowaniu zmieniać światła.


@janekplaskacz: Nie. Często zmienia się jedynie decyzja o kolejnym sygnale.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:05:57
  • 11
@LooZ: Nie ma takiej opcji. Pokaże 12, 11, 10 i potem nic przez minutę, bo zmieni decyzję na 0,1 s. przed zmianą sygnału.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:07:32
  • 8
@janekplaskacz: Wystarczy, że w ciągu 5 ostatnich sekund przed skrzyżowanie podjedzie kilka aut z jednej strony, autobus z drugiej, 2 pieszych z każdej strony i karetka (na którą niektóre sygnalizacje zareagują) i masz kilkanaście modyfikacji.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:08:30
  • 39
70km/h to wciąż za dużo. dlatego idąc Twoim tokiem rozumowania należy zlikwidować także żółte.

@Siergiej0: Nie chce mi się rozmawiać na tym poziomie.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:10:35
  • 27
@LooZ: Korek jest jeden, ale już liczba pieszych na kilku skrzyżowaniach z rzędu bardzo dynamiczna. Liczba aut na ulicach poprzecznych też się zmienia. Zmienia się struktura ruchu. Inaczej sygnalizacja reaguje na dwa 18-metrowe autobusy, a inaczej na kilka małych aut. Czasami na lewoskręcie stoi 10 aut, a czasami 2. Jak są dwa, to można pominąć zielone dla lewoskrętu w cyklu, ale jak za 2 sekundy dojedzie 5 kolejnych, to trzeba
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:13:00
  • 8
@LooZ: Wyjedź kiedyś do innego miasta. Większość w kraju tak działa.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:47:48
  • 12
@pawelecXX: Są pętle indukcyjne i przede wszystkim wieodetekcja. Autobusy jest w stanie wykryć pętla i wideodetekcja, ale są też stosowane nadajniki w pojazdach. W karetkach z tego co wiem, potrzebny jest nadajnik i rzadko jest to jeszcze wykorzystywane, ale sterowniki sygnalizacji już to obsługują.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:50:52
  • 6
Można połączyć oba systemy i wtedy zaczyna to działać.


@ksiak: Tak, tak. Już niejeden humanista z niejednego magistratu to obiecał, ale nigdy nie udało się znaleźć inżyniera, który byłby w stanie to zrobić.

Sekundniki nie upłynniają ruchu. Jak już wiszą na starych sygnalizatorach, to jakiś tam efekt dają, bo przejadą dwa auta więcej. Jednak na współczesnych sygnalizacjach jedynym efektem ich zastosowania będzie ograniczenie przepustowości skrzyżowania o kilkadziesiąt procent.

@pawelecXX
cheche - > Można połączyć oba systemy i wtedy zaczyna to działać.

@ksiak: Tak, tak...

źródło: comment_08iYbqHpd4TrPuojiXoCN3vAm4mDHLIj.jpg

Pobierz
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 15:56:40
  • 19
@ksiak: Przykro mi. Nie ma możliwości technicznej współpracy sekundników z sygnalizacją akomodacyjną. Nigdzie na świecie nie istnieje taki system,
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:01:49
  • 8
wystarczyłoby, jakby pokazywał ostatnie 10 sekund przed zmianą światla, czy to na zielone czy na czerwone.


@barteck: Nie. Przez 10 sekund na średniej wielkości skrzyżowaniu w godzinach szczytu pojawia się kilkadziesiąt do kilkuset zdarzeń, a każde z nich może mieć wpływ na zmianę sygnału. Jeśli skrzyżowania mają komunikację między sobą, to są to tysiące zdarzeń do przeliczenia.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:05:31
  • 14
@janekplaskacz: Nie. Nie można. To nie działa. To są systemy budowane przez m.in. Siemensa za dziesiątki milionów PLN przez najlepszych programistów na świecie. Nie dali rady tego połączyć z sekundnikami nigdzie na świecie. Nie da się. Po prostu się nie da.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:07:05
  • 11
@janekplaskacz: Żółte to nowy sygnał. Liczymy kolejny.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:11:51
  • 23
@janekplaskacz: Wiem, że dążysz do tego, żeby ostatnie 5 sekund traktować jako nowy sygnał i przestać liczenie, ale to nie ma uzasadnienia. Przez 5 sekund dzieje się zbyt wiele. W dynamicznym ruchu miejskim przy cyklu, który zmienia światło na inne po 5-10 sekundach utrata 5 sekund jest zbyt kosztowna, aby wyłączyć je z analizowania. Strata możliwości analizowania ruchu przez 5 sekund * 30 sygnałów w cyklu zabija cały sens istnienia
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:16:56
  • 20
@piwonadziendobry: Nie. Dwa autobusy wiozą 200-300 osób. 10 małych aut wiezie średnio 12-15 osób. Sygnalizacja zatrzyma samochody na minutę, jeśli będzie taka potrzeba. Autobusy puści najszybciej, jak się da.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:21:37
  • 20
@janekplaskacz: Jeszcze jedno. Zdarza się, że system daje zółte, czerwone, a po 1 sekundzie znowu zielone. To sytuacja, w której uznał, że czas dać czerwone, bo nic nie jedzie, ale jeśli w momencie zapalenia żółtego wykryje grupę rozpędzonych aut, to zamiast je zatrzymać - ponownie zapali zielone, aby przejechały. Jeśli jedziesz z przepisową prędkością nie będziesz musiał się w takiej sytuacji zatrzymać, najwyżej trochę zwolnisz.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:25:56
  • 14
@janekplaskacz: 1. Oznacza utratę 5 sekund. Masz jedno auto, które czeka na zielone. Dostaje 5, 4, 3 - w tym momencie na poprzecznej ulicy jedzie stado 10 aut. Zmiana sygnału psuje system. 10 aut staje, jedno rusza, 10 czeka, 10 rusza. Teraz przemnóż podobną stratę przez 50 tysięcy aut na kilkuset skrzyżowaniach na kilkuset cyklach na każdym. Miasto staje, a mogłoby jechac.

Zysk dwóch aut, które ruszą trochę szybciej dzięki
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:33:05
  • 11
@janekplaskacz: Systemy ograniczające prędkość czerwonym światłem, to inna bajka.
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:47:20
  • 6
@janekplaskacz: 1. 50 tys. aut, to 50 tys. aut kilkukrotnie zatrzymanych.
2. System nie zawsze da zielone na ulicy o mniejszym prioryciecie. Szczególnie w sytuacji, gdy musi utrzymać zieloną falę na ciągu skrzyżowań dla nadjeżdżających za chwilę kolejnej grupy aut.
3. Odstał. Jaki z tego wniosek?

Nie znam Warszawy, nie wiem, jaki system jest tam zastosowany. Warszawa to tylko niewielki ułamek polskich skrzyżowań. Poza tym tam najpoważniejszym problemem ruchu drogowego
cheche
cheche
cheche 14.03.2016, 16:54:47
  • 3
@janekplaskacz: Białystok. Poza szczytem trafić na czerwone trzeba naprawdę chcieć.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 08:34:50
  • 5
@misthunt3r: @noniewyczymie: @janekplaskacz: @misthunt3r: Szerokie opracowanie na temat sekundników i braku ich skuteczności http://www.klir.pl/biuletyny/biuletyn82.pdf - od strony 35.

W Białymstoku przeprowadzono badania ruchu przed i po wprowadzeniu ITS. Mogę poszukać wyników. Wzrost szybkości ruchu w skali miasta w granicach 20-25%. Skutkiem ubocznym jest zwiększenie czasu oczekiwania na lewoskrętach o ok. 3%.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 08:41:51
  • 4
@janekplaskacz: Więc przeczytaj. Znajdziesz tam m.in. informację o wzroście liczby przejazdów na czerwonym świetle o 113% po zainstalowaniu sekundników i spadku tej wartości do początkowej po zdjęciu sekundników.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 16:26:32
  • 0
Gdzie ty masz skrzyżowanie, na którym zmiana świateł jest kilkadziesiąt razy na cykl?


@frax: Każde z wyspą centralną. 4 sygnały na wlocie, 4 na wylocie, 8-12 przejść dla pieszych, 4 zielone strzałki. Jeden cykl to kilkadziesiąt zmian fazy, średnio około 60, przy czym w każdym cyklu fazy mogą uruchamiać się w różnych kolejnościach z pominięciem niektórych lub zdublowania innych. Dodaj do tego BUSpas i masz kolejnych 8 niezależnych sygnałów.
cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 16:29:06
  • -1
We Wrocławiu z powodzeniem są stosowane sekundniki i jakoś doskonale się sprawdzają. Mimo aktywnego systemu zarządzania ruchem. tam, gdzie system nie jest stało czasowy - sekundników nie ma.


@ostatni_i_sprawiedliwy: We Wrocławiu działa ITS, ale jeśli jest sekundnik to skrzyżowanie jest stałoczasowe. ITS może zmieniać ustawienia cyklu kilka razy na dobę (np. szczyt poranny/poza szczytem/szczyt wieczorny/noc), ale nadal są to sygnalizacje stałoczasowe.

Gros świateł w Polsce (włącznie ze światłami czerwonymi dla
pankelo
pankelo
15.03.2016, 12:59:12
  • 1
Ryanair zniszczył mi walizkę, teraz podczas reklamacji żądają paragonu zakupu, którego nie posiadam. Czy bez paragonu nie uwzględnią reklamacji?

#podroze #lotnictwo #ryanair #loty
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 15.03.2016, 13:00:47
  • 1
@pankelo: Reklamuj z tytułu niezgodności z umową. Nie mają prawa żądać paragonu. Wystarczy jakikolwiek dokument potwierdzający umowę.
  • Odpowiedz

654

Tak kończy się zatrzymanie na lewym pasie autostrady i odrobina nieuwagi

Tak kończy się zatrzymanie na lewym pasie autostrady i odrobina nieuwagi

Oglądać od 1:40

konto usunięte
z
youtu.be
dodany: 12.03.2016, 16:43:34
  • 227
  • #
    transport
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    ciezarowki
  • #
    ciekawostki
  • #
    wypadek
cheche
cheche
cheche 13.03.2016, 05:53:23
  • 6
@zarazusuwamkonto: Jeśli auto jest unieruchomione, a szczególnie na drodze szybkiego ruchu, to po pierwsze wszystkie światła (awaryjne, drogowe, przeciwmgielne), trójkąt 100-200 metrów z tyłu i kamizelka odblaskowa. A jak stoisz na lewym pasie, to z---------j czym prędzej 300 metrów dalej, stań za barierkami i machaj łapami (ew. latarką) jak małpa, żeby ktoś zauważył ostrzeżenie. No chyba, że auta nie szkoda, a odpowiedzialności się nie obawiasz.
sins
sins
11.03.2016, 19:04:43
  • 4
No siema.
Jebłem sobie dziś szufladki pod biurko (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Mam teraz gdzie szpeje trzymać, od razu czyściej na biurku się robi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Muszę to jeszcze jakimś bezbarwnym lakierem potraktować
Aparat w moto g 2013 to g---o.
#diy #majsterkowanie #zrobtosam #sklejkaboners #pokazbiurko #chwalesie
sins - No siema. 
Jebłem sobie dziś szufladki pod biurko (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Mam teraz gdz...

źródło: comment_KWN8l3yv7R9s1jWl4d9FzS2ExzkGWP5n.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 19:17:33
  • 1
@sins: A gdzie kolana?
  • Odpowiedz

509

Litwini po wprowadzeniu euro masowo jeżdżą na zakupy do Polski

Litwini po wprowadzeniu euro masowo jeżdżą na zakupy do Polski

Do przygranicznych Suwałk co sobotę przyjeżdża na zakupy 20-30 tysięcy Litwinów - informuje gazeta Veidas.

adi2131
z
polskaracjastanu.com
dodany: 11.03.2016, 15:24:58
  • 82
  • #
    polska
  • #
    litwa
  • #
    ekonomia
  • #
    euro
  • #
    gospodarka
  • #
    4konserwy
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 18:57:47
  • 12
@januszejanuszy: Około 6-8 lat temu to Polacy masowo jeździli na Litwę, bo kurs do ówczesnego lita był korzystny i przede wszystkim paliwo o ok. 1 zł tańsze.

472

Ursus otrzymał 42 mln zł z Etiopii

Ursus otrzymał 42 mln zł z Etiopii

Ursus otrzymał kolejną transzę płatności w ramach etiopskiego kontraktu. Konta polskiej spółki zasiliło 42 mln zł.

Bankierpl
z
bankier.pl
dodany: 11.03.2016, 13:01:42
  • 60
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    biznes
  • #
    ursus
  • #
    pieniadze
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 18:25:06
  • 2
@jakub-dolega: Z UE to jest nieco inaczej, bo my dla UE daliśmy tylko trochę swojej kasy, natomiast resztę spłacamy z odsetkami za kredyty wzięte z banków UE, a potem oddamy jeszcze wszystko drugi raz z nawiązką.

1030

A ty mnie nie wyprzedzisz...

A ty mnie nie wyprzedzisz...

[Znalezione na innej stronie] Kierowca w mercedesie, zajeżdża drogę i przyspiesza przy próbie wyprzedzenia go...

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 11.03.2016, 16:36:04
  • 220
  • #
    kierowcy
  • #
    drogi
  • #
    polskiedrogi
  • #
    mercedes
  • #
    debil
  • #
    polska
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 18:07:21
  • 13
@thampel5: Dlaczego? Bo chce jechać szybciej? Skąd wiesz, czy nie jadą razem kilkadziesiąt kilometrów 75 km/h? Na krótkiej trasie trzeba debilowi odpuścić, ale na dłuższej chciałoby się spokojnie jechać bez kretyna przed nosem.

499

Mieszkanka Wilna chwali się zakupami w Polsce, za 50 euro

Mieszkanka Wilna chwali się zakupami w Polsce, za 50 euro

Zakupy zrobiły furorę w sieci.

Kapitalis
z
tvn24bis.pl
dodany: 10.03.2016, 19:14:57
  • 257
  • #
    ekonomia
  • #
    litwa
  • #
    ciekawostki
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 13:05:35
  • 15
Biedronka w Sejnach (6 tys. mieszkańców, tuż przy litewskiej granicy) jest obiektem z czołówki sprzedaży w tej sieci. Przez długi czas była na pierwszym miejscu. Praktycznie od rana do wieczora otwarte wszystkie kasy i przy każdej kolejka. TIRy z dostawą przyjeżdżają kilkanaście razy w tygodniu.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

299

Zabrzu: Zmumifikowane szczątki w kominie elektrociepłowni

Zabrzu: Zmumifikowane szczątki w kominie elektrociepłowni

Pracownicy sprawdzający drożność komina Elektrociepłowni Zabrze natrafili w nim na ludzkie, częściowo zmumifikowane szczątki. Nie wiadomo jak długo zwłoki przebywały w kominie. Od lat 90. ubiegłego wieku był on nieużywany...

Trzebieslawice
z
zabrze.naszemiasto.pl
dodany: 11.03.2016, 08:45:15
  • 58
  • #
    polska
  • #
    zabrze
  • #
    katowice
  • #
    gliwice
  • #
    slask
  • #
    ciekawostki
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 10:40:15
  • 128
@dajitemka: On przynajmniej ma.

391

Policja o 6 rano weszła do domu biegłego ws. katastrofy smoleńskiej

Policja o 6 rano weszła do domu biegłego ws. katastrofy smoleńskiej

Pukają nad ranem, zabierają komputery - biegły ws. katastrofy smoleńskiej odwiedzony przez policję

spammaster
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 11.03.2016, 07:55:13
  • 209
  • #
    polska
  • #
    smolensk
  • #
    polityka
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 09:44:31
  • -18
@mickensen: W pewnej wiosce, Budzie Ruskiej stoi chałupa, której od przeszło pięciu lat pilnuje BOR. Dzień i noc. Chłopaki nie siedzą tam cały rok, wymieniają się zadaniami, ale często wracają w stare miejsce. Jak się siedzi w takiej dziurze, gdzie tylko pola, łąki, lasy, jeziora i kilkanaście chałup dookoła, to się nudzi. Służba nie trwa całą dobę, więc czasami się piwkuje. Czasami się alkoholizuje. Czasami nie we własnym gronie, ale

773

Tak się kończy siedzenie na ogonie

Tak się kończy siedzenie na ogonie

Akcja od 30 sekundy

zwirz
z
youtube.com
dodany: 10.03.2016, 23:17:59
  • 260
  • #
    motoryzacja
  • #
    wypadek
cheche
cheche
cheche 11.03.2016, 07:44:00
  • -3
Ależ oni mają tam dziurawe drogi. Przecież my mamy złe. Oni nie mogą mieć gorszych. Co my teraz zrobimy z naszymi kompleksami?
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

766

Bardzo o(s)późniony kierowca w passacie, który postanowił wyprzedzać poboczem!

Bardzo o(s)późniony kierowca w passacie, który postanowił wyprzedzać poboczem!

Według autora nagrania, zdarzenie miało miejsce w dniu 9 marca 2016 roku około godziny 18, na autostradowej obwodnicy Poznania. Kierowca w passacie tak bardzo się spieszył, że postanowił wyprzedzać poboczem mały konwój tirów jadący na prawym pasie...

WuDwaKa
z
youtube.com
dodany: 10.03.2016, 07:11:43
  • 200
  • #
    poznan
  • #
    drogi
  • #
    volkswagen
  • #
    kierowcy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    passat
cheche
cheche
cheche 10.03.2016, 09:29:10
  • -51
Ale nagrywający to też mistrzunio lewego pasa.
  • 23
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

cheche
cheche
cheche 10.03.2016, 11:52:13
  • -40
150 metrów zapasu - trochę dużo.
LibertyHead
LibertyHead
10.03.2016, 11:49:21 via iOS
  • 31
#survival #wyprawa #pokazmorde survival w okolicach łeby ;).
LibertyHead - #survival #wyprawa #pokazmorde survival w okolicach łeby ;).

źródło: comment_BPR2bcnWEl2c1s8hvFVw2taPLttXfRVs.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 10.03.2016, 11:50:51
  • 110
@LibertyHead: Kiedyś to się nazywało biwakowanie.
  • Odpowiedz
D3lt4
D3lt4
10.03.2016, 10:30:46 via Android
  • 6
Ale o co chodzi? Kiepski stan elewacji czy ludzie pod reklamą się przyzwyczaili? :S

#warszawa #reklama #marketing #architektura
D3lt4 - Ale o co chodzi? Kiepski stan elewacji czy ludzie pod reklamą się przyzwyczai...

źródło: comment_vQFlZFbFVYDiK2XarfpLX4uRAebUq2l2.jpg

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

cheche
cheche
cheche 10.03.2016, 10:38:48
  • 0
@L_u_k_as: Można podczas remontu. Zgłasza się remont elewacji, który trwa 10 lat i szmata dalej wisi.
  • Odpowiedz
cheche
cheche
cheche 10.03.2016, 10:43:18
  • 0
@L_u_k_as: Można podczas remontu. Zgłasza się remont elewacji, który trwa 10 lat i szmata dalej wisi.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Strona 2 z 6
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 16.03.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.12.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl