Przez przypadek zrobiłem pro move w stylu Shock Rifle z Unreal Tournament xD Nie było to zamierzone ale zostawiam, bo zestrzeliwanie czarów szybszymi czarami ma potencjał na fajne kombinowanie w walce, ale również jeśli chodzi o unikanie pułapek.
Noszę się z myślą, żeby regularnie coś pisać. Taki konkretny devlog ze szczegółami powstawania gry. Chciałbym to zrobić, żeby zmotywować się do dalszej pracy nad projektem, opinie i podpowiedzi też są bezcenne. Po za
@Lisaros: Nigdy nie pisałem devloga ale pewnie masz rację. W każdym razie nie myślałem o niczym długim, raczej krótkie wpisy dokumentujące proces powstawania, ciekawostki, problemy itd. Nie chciałbym się też uwiązywać do częstotliwości, żeby nie wrzucać wpisów na siłę, ale jednocześnie jakieś minimum wypadałoby sobie narzucić.
Zdecydowałem się przekonwertować swoją grę na najlepszą i najpiękniejszą paletę EGA! Niech to będzie hołd złożony złotej erze DOSowych gier! #crpg #rpg #aboutthieves #dungeoncrawler #retrogaming #dos
Mireczki i Mirabelle, można już pograć w moją gierkę About Thieves! (~ ̄▽ ̄)~
W końcu udało mi się dopiąć jako tako działające demo #aboutthieves . Jeśli znajdzie się tu ktoś zainteresowany sprawdzeniem mojego skromnego #dungeoncrawler #crpg to zapraszam na itch.io TUTAJ, dwa pełne poziomy są gotowe do przejścia!
Jest jeszcze trochę niedociągnięć o których wiem i których nie potrafiłem naprawić niestety, np.
@6a6b6c: Dzięki! Tak jak pisze @Bethesda_sucks można pobrać wersję pokazową z dwoma pełnymi levelami do przejścia. Jest okrojona z takich rzeczy jak wybór postaci czy klasyczny system zapisów gry (są checkpointy), ale mam nadzieję, że z grubsza pokazuje czym ta gra będzie.
@420_3: Dzięki! Moimi inspiracjami bardziej były Dungeon Master, Stonekeep, Anvil of Dawn, Eye of Beholder, ale Might and Magic na pewno trochę też tu jest, wszystkie te gry miały mocny wpływ na gatunek dungeon crawlerów. Póki co brakuje mi wiedzy programistycznej ale zdecydowanie chciałbym wprowadzić więcej mechanik z Dungeon Master.
@Eftef: Dzięki wielkie! Muzykę akurat sobie ogarniam we własnym zakresie, w ttrailerze możesz obczaić główny motyw który sobie napisałem. Jedyne czego mi naprawdę bardzo trzeba to kogoś kto pomógłby mi w blueprintach, to jest jedyna rzecz w jakiej sobie zupełnie nie radzę.
@Eftef: Posłuchałem trochę twoich kawałków tak przy okazji jak już napisałeś o tej muzyce, "Inne stany świadomości" mi się bardzo podobają, dobry klimat przypominający mi brzmieniem miejscami muzykę z trackerów. Myślałem, czy nie przekomponować całej swojej ścieżki na coś bardziej dungeon synthowego, pomyślałem, że przy obecnym stylu graficznym lepiej by się to komponowało, ale trochę mnie to aktualnie przerasta xD
Znalazłem wreszcie chwilę, żeby dokończyć logo mojego prywatnego projektu growego. Chciałem wam pokazać jak wyglądał proces tworzenia i jak fajną inspirację może stanowić wygenerowany przez #sztucznainteligencja obraz. Swoją przygodę z grafiką zaczynałem wiele lat temu, to jest niepojęte jak daleko zaszliśmy jeśli chodzi o dostępne narzędzia. (ʘ‿ʘ)
@PicaPica: Dzięki. Tak, wszystko co wygenerujesz należy do ciebie i możesz robić z tym co chcesz, nawet po prostu wrzucić do gry bez edycji czy cokolwiek. Używam AI też do generowania assetów prosto do gry, pokazywałem nawet niedawno na mirko.
@PicaPica: Akurat oba przykłady są z Dalle2 i ogólnie nie układam tam jakiś dziwacznych, długich promptów "by greg rutkowski" i innych tego typu tricków, nie rozumiem za bardzo tego, nie umiem, nie znam się (╯︵╰,) Jeśli chodzi o logo to wpisałem po prostu:
Detailed high quality logo of an retro RPG game called About Thieves. The logo features elements alluding to treasures and jewels. Dominant colors are Indigo
Rada ode mnie dla #indiegamedev, AI super ułatwia pracę ( ͡°͜ʖ͡°) Sam teraz sporo korzystam z AI i to jest super, może nie całkowicie spełniło moje oczekiwania ale częściowo na pewno. Tutaj przykładowo obrazy wygenerowane przez #dalle, bez żadnej obróbki na razie, takie jakie dał takie wrzuciłem, tylko wykadrowane. Jak ktoś sam dłubie sobie grę i musi ogarniać grafikę, muzykę,
@Jednorybek: Podobno jak się generuje coś co przypomina zdjęcia stockowe to można wdepnąć na jakąś minę copyrightową, ale nigdy nie słyszałem o potwierdzonym przypadku. Midjurnej podobno też jakoś się zbliża do tego czym się karmi niebezpiecznie, ale to też tak słyszałem tylko, nie wiem czy to prawda. To co wygenerujesz to jest twoje i możesz używać tego komercyjnie oczywiście, Dall-E chyba tylko bierze dla siebie też te obrazki, żeby karmic
@nol1fe: Mega przykład z tą tarczą! Muszę ogarnąć w końcu StableDiffusion, zrobiłem jedno podejście ale kompletnie nieudane, nie ogarniam tego na razie.
Mały update ode mnie, tak, dalej dłubię swojego Grimrocka. Zrobiłem nowe logo, dopracowuję mechaniki, UI, dźwięki, staram się naprawiać krytyczne błędy i jestem coraz bliżej finalizacji pierwszego poziomu. Przynajmniej w takim rozumieniu, żeby dało się przejść od początku do końca. Bo tak ogólnie to pewnie będę wracał do niego jeszcze i go powiększał.
Pracuję sobie dalej nad swoim własnym Grimrockiem, jestem coraz bliżej ukończenia pierwszego levelu, więc nagrałem mały pokaz otoczenia z przygrywającym w tle motywem muzycznym z tego poziomu. Motyw inspirowany trochę Diablo, to znaczy głównie brzmienie gitarki czy coś, no gdzieś tam mi siedział w głowie ten soundtrack jak to pisałem. 乁(♥ʖ̯♥)ㄏ
@wacek_1984: No ciekaw jestem jak mi się uda zejść z wymaganiami. To może być bardzo problematyczne na UE5. Przyjdzie pewnie taki moment, że puszczę tu i tam jakąś wczesną wersję z tym pierwszym levelem i będę zbierał feedback. Ale chyba powinno na medium polecieć. Dla porównania screen na ustawieniach medium z lokacji która jest na miniaturce filmu, tracisz światło wolumetryczne i odbite, ale poza tym wszystko wygląda podobnie.
@wacek_1984: To jest dopiero trudne pytanie. Chyba wystarczy, że zrobię build pod Linuxa i już, ale nie wiem, nie robiłem tego nigdy. ogólnie to ja jestem grafikiem więc takie rzeczy techniczne gorzej mi idą (-‸ლ)
Tworzę sobie po godzinach gierkę w klimatach staroszkolnych #dungeoncrawler . Robię na #unrealengine5, bazując na Dungeon Crawler Toolkit. Chciałem się troszkę pochwalić, bo po niecałym miesiącu udało mi się skleić coś co już nawet jakoś wygląda. (。◕‿‿◕。)
@jast: robię tylko na Windows na razie. Nie wiem jeszcze ile pracy wymagałoby przygotowanie builda na linuxa czy maca, jeszcze nie ten etap, na razie się tym nie martwię. Ale gdzieś bliżej końca na pewno zacznę o tym myśleć.
@Pimento: Might&Magic, to całkiem klasyczne dungeon crawlerowe, mnie trochę ominęło. Grałem dopiero w 6, 7 i 8. Ale na pewno sentyment do wielu crawlerów z tamtych lat, Dungeon Master, Ishar, Skullkeep, EoB, Anvil of Dawn, Crystal Dragon, Black Crypt i wiele innych.
@Fat_Mo: Za główne mechaniki odpowiada Dungeon Crawler Toolkit. Ja nie znam się niestety na programowaniu w ogóle, męczę się z dodaniem każdej nowej funkcjonalności, więc nie odpowiem ci na takie pytanie, bo nie wiem jak to do końca działa. (-‸ლ)
@Asterling: Dzięki. Na razie robię prototyp z predefiniowaną drużyną, nie zagłębiam się mocno w kreację postaci ale jak najbardziej będą różne rasy i klasy
Takie coś sobie zrobiłem ostatnio w #unrealengine. Prosta scenka w klimatach #morrowind. Ściany budynku z marketu, reszta swoja. Całość zajęła około 3 dni pracy. Obrazek przedstawia coś w rodzaju palarni/pijalni skoomy, gdzieś w Elsweyr.
@Wina_Segmentacji: To jest materiał nałożony na stożek imitujący snop mocnego światła wpadający przez drzwi. Dwie tekstury dymu które zrobiłem, tekstura kurzu z textures.com, node'y wyglądają tak jak załączam.
Edit: Zamiast trzech tekstur można zrobić oczywiście jedną RGB i to będzie bardziej wydajne, ale że nie robiłem tego pod grę tylko do scenki to się nie martwiłem takimi rzeczami, było mi szybciej.
Mireczki, po pięciu latach dopiero #zostanwdomu zmobilizowało mnie do sklejenia materiału na kolejny mini albumik. Forsaken Places to mój jednoosobowy projekt muzyczny, określony przez kogoś ładnie jako instrumental depressive post black metal, czyli ogólnie powiedzmy niech będzie, że #postblackmetal ( ͡°͜ʖ͡°). Znajdziecie tu silne wpływy takich zespołów jak Agalloch, Flight of Sleipnir, Burzum czy Solstafir. Wszystkich, którzy lubią takie klimaty, zapraszam serdecznie do posłuchania.
@Beer_Is_Good_For_You: Nowy materiał póki co tylko na Bandcamp. Z Tidalem tak jak pisałem, postaram się zrobić odrobinę pełniejszą wersję. Bo trochę przykrótko wyszło, żeby płacić za miejsce na streamingach ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Również życzę zdrówka!
101 najlepszych CRPG według RPG Codex - nowa lista! Wiele tytułów, konfrontacja klasyków z nowymi pozycjami! Prawdziwa gratka dla każdego fana erpegów! Jaki system był najpopularniejszy? Na co w opisach zwrócono uwagę przy poszczególnych tytułach?
Zapraszam do listy i do wykopywania znaleziska! ( ͡°͜ʖ͡°)
Mirki spod tagu #dungeoncrawler pograłoby się w takie cudo, nie? Ja bym pograł ( ͡°͜ʖ͡°)
Odkurzyłem dzisiaj taki swój mały projekcik, koncepcję oldschoolowego #crpg w stylu graficznym #pixelart coś jak Ishar III, i gameplayu coś jak Anvil of the Dawn. Ekrany przedstawiające walkę z potworami wykonałem juz wcześniej, ten z żabą nawet wrzucałem, a dzisiaj dokończyłem tylko ekran stołu alchemicznego.
@elementalista: Dzięki, może co jakiś czas coś dorzucę, może dodatkową postać, może jakiś loch nowy itd. Jeśli chodzi o korzystanie ze zdjęć, to generalnie tak to się robiło od zawsze, tyle, że wtedy, skanowało się materiał analogowy do kompa i na podstawie tego robiło to co dzisiaj nazywamy pixelartem a wtedy było po prostu grafiką w grach ( ͡°͜ʖ͡°)
@elementalista: Tylko dla funu niestety :) Ale polecam Ishar III, jeśli nigdy nie miałeś okazji zagrać, kopalnia ładnych pixalartów, opartych na fotografiach a do tego całkiem przyjemny dungeoncrawler.
@elementalista: Zdaję sobie sprawę ile to by było pracy niestety. Mam sporo projektów, które czekają na moja wenę aktualnie i nie bardzo mogę sobie pozwolić na kolejny tak duży. A już nawet nie wspominam, że ni w ząb nie znam sie na programowaniu ( ͡°ʖ̯͡°)
Za nami pierwsza połowa trzynastego sezonu ACLeague, ACLeague GT4 Kajman Series by Motorspor Capsule, ligi simracingowej na symulatorze Assetto Corsa. W ramach trzeciej z sześciu rund sezonu GT4 odwiedziliśmy chorwacką pętlę Automotodrom Grobnik. Była to jednocześnie już 98 runda mistrzostw w całej historii ACLeague. Grobnik ostatni raz odwiedziliśmy w sierpniu 2017 roku w ósmym sezonie, Audi TT Cup aka 6 Races 1 Cup. Dziś ścigaliśmy się tam za kierownicą Caymana GT4 Clubsport
@Plupi: Jesteś najbardziej zachowawczo jeżdżącym człowiekiem jakiego znam, ale jak widać w ACL to jest najlepsza metoda! xD Przekomicznie to wygląda jak sobie spokojnie jedziesz a wszyscy dookoła odpadają.
The Outer Worlds został czasowym ekskluziwem na Epic Store (choć nie do końca, bo pojawi się też na Windows Store). Gra ma pojawić się w innych sklepach po roku. Chodzi oczywiście o pc, na konsole wyjdzie normalnie.