Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko176
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
JC97

JC97

Dołączył 5 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 9833
  • Znaleziska 1234
  • Mikroblog 8599
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 6

635

Tesla w ogniu: Cztery osoby spłonęły, drzwi auta nie chciały się otworzyć

Tesla w ogniu: Cztery osoby spłonęły, drzwi auta nie chciały się otworzyć

Cztery osoby zginęły po tym, jak Tesla, którą jechały, uderzyła w słup i stanęła w płomieniach. Drzwi elektryka nie otworzyły się, a samochód stał się zabójczą pułapką. To nie pierwszy raz, kiedy ludzie zostali uwięzieni w płonącej Tesli.

miteue
z
forsal.pl
dodany: 13.11.2024, 12:47:43
  • 340
  • #
    tesla
  • #
    samochody
  • #
    motoryzacja
  • #
    elonmusk
JC97
JC97 14.11.2024, 00:01:41 via Wykop
  • 1
@Trevize: Ale to elektroniczne rozwiązanie i tak ma mechaniczny backup, więc to się nie trzyma kupy. Ot, ktoś sobie wymyślił, że fajnie będzie otwierać drzwi przyciskiem zamiast klamki (po c--j? nie wiem) i tak to zrobili.
JC97
JC97 14.11.2024, 00:06:28 via Wykop
  • 0
brak klamek od zewnątrz to kwestia zużycia energii


@masz_fajne_donice: Ale klamki od zewnątrz są, tylko tak zaprojektowane, że w stanie spoczynku są zlicowane z nadwodziem. Mechanizm otwieranie mógłby być równie dobrze mechaniczny, nie ma tu potrzeby wsadzania elektroniki. W Modelu S są wysuwane, bo ma być bajer, w Cybertrucku klamek nie ma, żeby nie było żadnych dodatkowych przerw w panelach. Forma ponad funkcję i tyle w tym temacie.

Zresztą aerodynamiczne
JC97
JC97 14.11.2024, 00:09:28 via Wykop
  • 1
ale wtedy użytkownicy często ryzykowaliby uszkodzenie okna, uszczelek zbyt mocno pociągając.


@zibizz1: Bzdura. W Tesli jest to rozwiązane tak, że wciskając przycisk opuszcza się szyba i otwiera drzwi, mechaniczna szyby nie otwiera i teraz tak:

- Nie ma powodu dla którego szyba nie mogłaby się opuszczać przy użyciu mechanicznej klamki. Jest cała masa samochodów, które tak robią nie mając elektronicznych klamek.

- Nawet jeśli musiałaby być ta elektroniczna klamka w
JC97
JC97 14.11.2024, 00:12:14 via Wykop
  • 1
jak byś przeczytał instrukcję, to byś wiedział.


@kristoflampart: Za każdym razem jak jeździsz z pasażerem to odpytujesz ich z instrukcji obsługi samochodu?
JC97
JC97 14.11.2024, 00:14:52 via Wykop
  • -1
Na górze masz elektryczny przycisk dla leniwych


@O2O2122: Nie dla leniwych tylko tak się te drzwi normalnie otwiera, bo otwierając mechaniczną klamką nie opuszcza się szyba co naraża szybę i uszczelkę na uszkodzenia, więc jeżdżąc na co dzień o mechanicznej klamce zapominasz, w sytuacji awaryjnej możesz sobie nie przypomnieć, a pasażerowie to już w ogóle mogą o tym nie wiedzieć.

No i z tyłu i od zewnątrz tak łatwo już
JC97
JC97 14.11.2024, 09:06:30 via Wykop
  • 0
no chyba oczywiste że chodziło o brak wystających klamek


@masz_fajne_donice: Ale to w żaden sposób nie ma związku z tym czy samochód posiada mechaniczny czy elektroniczny mechanizm otwierania drzwi.

no w tym przypadku tak, ale np. Lexus wprowadził w RZ450e pełne steer-by-wire. Mało tego, tam jest zmienne przełożenie, czyli ten sam kąt skrętu kierownicy odpowiada różnemu skrętowi kół w zależności od tego, czy jedziesz wolno, czy szybko.


@Trevize:
JC97
JC97 14.11.2024, 10:49:39 via Wykop
  • 1
nie wiem dlaczego zdecydowali się na mechaniczny backup


@Trevize: Z tego co wiem tego wymagają przepisy, żeby było właśnie mechaniczne otwieranie drzwi kierowcy i pasażera (z tyłu już nie). Drugi układ elektryczny nie miałby za bardzo sensu, bo dokładałby niepotrzebną komplikację, a ostatecznie drugi backup - mechaniczny - i tak musiałby być. dlatego jeśli już i tak ten standardowy mechanizm robisz to nie ma powodu, żeby dodawać elektroniczny nad nim.
JC97
JC97 14.11.2024, 17:46:35 via Wykop
  • 0
@Trevize: Ale to nie jest część systemów sterowania tylko wymóg na potrzeby ewentualnego opuszczenia samochodu. W samolotach wyjścia ewakuacyjne chyba też mają mechanizm fizyczny, a nie elektroniczny p-----k.

2765

Kolejny Majtczak

Kolejny Majtczak

Brak słów, jeszcze w konentarzach szyderczo twierdzi że gdy uderzyłbym kogoś na lewym to wina byłaby po obu stronach.....

Samolsa
z
facebook.com
dodany: 13.11.2024, 20:00:11
  • 745
  • #
    majtczak
  • #
    bandytazkamerka
  • #
    wypadek
  • #
    stopcham
  • #
    morderca
  • #
    samochody
JC97
JC97 13.11.2024, 23:47:22 via Wykop
  • -74
Mignięcie światłem = 100% pewności, że wyprzedzę jeszcze jednego lub dwa tiry a prędkość spada o 5-10km/h.


@xBATx: Czyli nie masz w dupie, tylko robisz im dodatkowo na złość.
JC97
JC97 13.11.2024, 23:51:08 via Wykop
  • 0
jeszcze.Jak często sprawdzacie, czy tylne światła wam działają?


@khamoon: W zasadzie zawsze jak jadę nocą, bo za samochodem jest jebitna czerwona łuna i jakby jej nie było to zorientowałbym się, że coś jest nie tak.

Widuję ludzi bez świateł, albo na automatycznych LED'ach, a wtedy z tyłu nic nie świecą.


Automatyczne w nocy to się akurat zaświecą. Odkrywam sekret: od tego jest ten automat. A jak ktoś jedzie w nocy
JC97
JC97 14.11.2024, 00:33:56 via Wykop
  • -27
@xBATx: Dobra, fajny esej, tylko to jest totalnie nie to o czym mówi. Twoje rozumowanie pozbawione jest jakiejkolwiek logiki i na pewno nie wpisuje się w podejście "mam Cię w dupie". Ja to podejście praktykuję i to wygląda zupełnie inaczej:

- Jeśli ktoś mi mruga, a jestem w trakcie wyprzedzania lub za chwilę zacznę kolejne to nie zjeżdżam i o ile nie ma powodu to nie zmieniam prędkości - nie zwalniam,
JC97
JC97 14.11.2024, 08:59:52 via Wykop
  • -1
zwalnianie nie ogranicza płynności.


@Krupier: Zwalnianie to zaprzeczenie płynności

I znowu pokazujesz jak się nie powinno jeździć. NIGDY nie zjeżdża się "jak najszybciej", a DOPIERO po tym jak zobaczysz pojazd na prawym w górnym lusterku. Wówczas powstaje bezpieczne miejsce na zjechanie. Miejsce, które patus, mając mocne auto może wykorzystać do wyprzedzenia z
JC97
JC97 14.11.2024, 09:12:17 via Wykop
  • -1
nie.


Tak

czyli pewnie nie wpieprza się w ciasną lukę 50-100 m byle tylko paniczowi zjechać, a czeka aż będzie większa i bezpieczniejsza. Normalne i prawidłowe działanie bez względu na to czy mamy poganiacza za sobą, czy nie.


Weź
JC97
JC97 14.11.2024, 09:28:23 via Wykop
  • -2
Napisałeś "zjeżdżasz jak najszybciej". To zwykle są właśnie takie ciasne luki.


@Krupier: Nie, nie są. Nadal pokazujesz, że nie rozumiesz o czym piszesz.

Próbując racjonalizowac takie zachowanie stajesz po stronie
JC97
JC97 14.11.2024, 10:43:26 via Wykop
  • 0
Tak jak pisałem - dla większości poganiaczy są.


@Krupier: To niech sobie będą. Jeśli luka jest mała to cię w niej nie wyprzedzi.

Wolna jazda prowokowanie. Classic.


Umyślne ostentacyjne zwalnianie i przedłużanie jazdy lewym pasem to prowokowanie - tak.

1281

Beneficjentem kredytu 2% nie byli kredytobiorcy, tylko deweloperzy i banki ...

Beneficjentem kredytu 2% nie byli kredytobiorcy, tylko deweloperzy i banki ...

a także pośrednicy kredytowi i ogół zbywców nieruchomości. Szczerą prawdę na głos powiedział działający na YT pośrednik kredytowy Ronald Szczepankiewicz. Jego zdaniem ceny mieszkań wzrosły o wysokość dopłat w ramach bk2%. Na pewno z kredytem 0% tak nie będzie, skoro MRiT tak się zarzeka ...

Jankowalski715
z
x.com
dodany: 11.11.2024, 18:11:06
  • 90
  • #
    nieruchomosci
  • #
    budownictwo
  • #
    ekonomia
  • #
    biznes
  • #
    polska
  • #
    kredythipoteczny
JC97
JC97 12.11.2024, 16:44:06 via Wykop
  • 0
@gophffer: Ceny nie wzrosły o kwotę dopłat, a jak ktoś zakręcił się wystarczająco wcześniej to kupił bez żadnej podwyżki. Program był szkodliwy i jego skutki będziemy czuć bez względu na to czy w końcu kredyt 0 wejdzie czy nie, ale nie róbmy k---y z logiki.
JC97
JC97 03.11.2024, 22:24:58
  • 56
Szczęście, nie skill XD #f1
JC97 - Szczęście, nie skill XD #f1

źródło: image

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Najmilszy_Maf1oso
Najmilszy_Maf1oso
03.11.2024, 22:29:54 via Wykop
  • 17
@JC97: Nie no... Ale też bądźmy uczciwi. W deszczu łatwiej jest kręcić fastest lapy z P1 niż jadąc w sprayu w środku stawki. Co nie zmienia tego, że McLaren mając dominujący bolid znalazł się w takim miejscu na własne życzenie, a i Pan Norris swoimi błędami sobie życia nie ułatwił.
  • Odpowiedz
JC97
JC97
Autor
03.11.2024, 22:33:53 via Wykop
  • 43
@Najmilszy_Maf1oso: Pod koniec wyścigu sprayu już praktycznie nie było na linii, musieli wręcz zjeżdżać na prostych, żeby schłodzić opony, a sam Norris był kilka sekund za kimkolwiek. W takim ustawieniu w pierwszej połowie wyścigu Verstappen kręcił fastest lapy jak tylko złapał gdzieś 1-1,5s wolnego miejsca.
  • Odpowiedz
JC97
JC97 03.11.2024, 22:02:44
  • 74
Nadal kisnę, że były tu wyliczenia ile to vifon włoży Verstappenowi, a wyszło +15 dla Maxa za cały weekend XD #f1
JC97 - Nadal kisnę, że były tu wyliczenia ile to vifon włoży Verstappenowi, a wyszło ...

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JulianGangol
JulianGangol
03.11.2024, 22:04:00 via Wykop
  • 17
@JC97: umowmy sie przed wyscigiem sytuacja VER wygladala zle i wcale to mistrzostwo nie bylo takie easy.
  • Odpowiedz
JC97
JC97
Autor
03.11.2024, 22:04:37 via Wykop
  • 26
@JulianGangol: Ale ja nie mówię, że wyglądała dobrze, mam tylko bekę z pychy vifoniarzy XD
  • Odpowiedz
JC97
JC97 03.11.2024, 18:05:49
  • 11
Psycha vifoniarzy leży kwiczy. Deklasacja. #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 27.10.2024, 21:59:27
  • 72
Fun fact - Verstappen mimo 20s kary zdublował Pereza. #f1
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97
Autor
27.10.2024, 22:02:35 via Wykop
  • 18
@zielony_ludzik_2: Fun fact 2 - jego próba fastest lapa była wolniejsza od Lawsona.
  • Odpowiedz
Jailer
Jailer
27.10.2024, 22:07:49 via Wykop
  • 29
@JC97: ale trzeba pamiętać, że Ogurez miał r-------y side pod. Co prawda r------ł go na własne życzenie, ale fakt jest fakt.
  • Odpowiedz
JC97
JC97 27.10.2024, 21:44:22
  • 8
Piękne upokorzenie Pereza. Skończy ostatni i FL nie będzie. A wszystko przed rodzimymi fanami XD #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 27.10.2024, 21:34:58
  • 3
Wszystko się zgadza. Miał być best driving Leclerca to dostali. #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 27.10.2024, 21:02:09
  • 9
Ej, a pamiętacie jak ludzie na poważnie zastanawiali się co zrobi Red Bull jak Perez w Meksyku będzie prowadził, a za nim będzie Verstappen? ( ͡° ͜ʖ ͡°) #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 27.10.2024, 20:58:15
  • 17
Chciałbym zwrócić Państwa uwagę na to, że Perez nadal jest 16. ( ͡° ͜ʖ ͡°) #f1
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Boncz3k
Boncz3k
27.10.2024, 20:58:36 via Wypiek
  • 1
@JC97 bo r------ł bolid na Prawymsynie
  • Odpowiedz
Recar
Recar
27.10.2024, 20:58:40 via Wykop
  • 0

Komentarz usunięty przez autora

JC97
JC97 27.10.2024, 20:42:09
  • 8
Lekcja angielskiego dla wykopków #f1
JC97 - Lekcja angielskiego dla wykopków #f1

źródło: image

Pobierz
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

KisielBB
KisielBB
27.10.2024, 20:47:16 via Android
  • 0
@JC97 ale jak to ma się do przewinienia Maxa? Zalegał z czymś? Nie miał jak tych 10s zrobić bo dopiero teraz do boksu zjeżdżał
  • Odpowiedz
JC97
JC97
Autor
27.10.2024, 20:58:50 via Wykop
  • 0
@KisielBB: Zalegał z 20s kary.
  • Odpowiedz
JC97
JC97 20.10.2024, 20:47:13
  • 8
Norris potrzebuje teraz zyskiwać ok. 11,5 pkt na weekend wyścigowy #f1
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BogdanBonerEgzorcysta
BogdanBonerEgzorcysta
20.10.2024, 20:49:26 via Android
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
JC97
JC97
Autor
20.10.2024, 20:52:10 via Wykop
  • 4
@BogdanBonerEgzorcysta: Miej pretensję do vifona. Nie potrafił wykorzystać najlepszego bolida.
  • Odpowiedz
JC97
JC97 20.10.2024, 20:42:08
  • 7
Jakby Norris dostał jeszcze 5s za limity toru i spadł za Piastriego to zesram się ze śmiechu XD #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 20.10.2024, 20:40:06
  • 18
#f1 XD
JC97 - #f1 XD

źródło: fdcbefaa4b3911996b34b8dd66139e19

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 20.10.2024, 20:32:02
  • 2
Verstappen trzeci raz w ciągu ostatnich 4 wyścigów na tym torze spędza pół wyścigu z napalonym bryt0lem w lusterkach #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 20.10.2024, 19:12:29
  • 1
Zacięta rywalizacja między bryt0lami o tytuł ogóra weekendu #f1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 20.10.2024, 19:08:22
  • 0
#f1 XDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

JC97
JC97 19.10.2024, 22:17:52
  • 7
#f1 XDDDDDDDDDDDDD
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

659

Polska w TOP 3 krajow z najwyzsza infacją. Tylko dwa kraje przed nami

Polska w TOP 3 krajow z najwyzsza infacją. Tylko dwa kraje przed nami

Inflacja HICP w Polsce wyniosła we wrześniu 4,2 proc. rok do roku podał w czwartek Eurostat. Tylko Rumunia i Belgia mają obecnie w UE wyższą dynamikę cen niż my.

Dorodny_Wieprz
z
rp.pl
dodany: 17.10.2024, 16:29:19
  • 138
  • #
    inflacja
  • #
    finanse
  • #
    gielda
  • #
    ekonomia
  • #
    nieruchomosci
  • #
    polska
JC97
JC97 17.10.2024, 23:52:50 via Wykop
  • -4
@jana-kana: No bo nie jest. Jakbyś umiał jakkolwiek czytać dane to wiedziałbyś, że za większość inflacji odpowiada wygaszanie zerowego VAT na jedzenie i odmrożenie cen energii.
JC97
JC97 18.10.2024, 07:44:08 via Wykop
  • 4
Blisko, ale to jakieś śmiechy. Winę za inflację ponosi każdy, kto za pandemii nosił maskę i był żywym billboardem psychozy.


@SzewcBezButow: Nie. Obecna inflacja r/r to kumulacja inflacji m/m za ostatni rok. Odczyt z każdego miesiąca między październikiem 2023 a wrześniem 2024 jest umiarkowany poza dwoma - kwiecień 2024 i lipiec 2024. Wtedy było wygaszanie tego o czym wspomniałem. Pandemia i p--------k, który ją otoczył jest odpowiedzialny za obecny poziom
JC97
JC97 18.10.2024, 09:16:22 via Wykop
  • 0
@SzewcBezButow: Tylko inflacja już u nas nie rośnie. Ceny rosną, bo infalcja nadal istnieje, bo każda gospodarka, która chce się rozwijać potrzebuje umiarkowanej inflacji, ale wycinając te 2 odczyty, o których mówię inflacja jest u nas umiarkowana - nieco poniżej nawet celu 2,5%. W najbliższych miesiącach z ujęcia rocznego wylecą październik 2023, gdzie odczyt był 0,3% m/m i listopad 2023, gdzie było 0,7% m/m, więc stosunkowo wysokie w porównaniu z
JC97
JC97 18.10.2024, 09:28:28 via Wykop
  • 0
@SzewcBezButow: A mamy obecnie ogromną inflację? Czy inflacja rośnie w niekontrolowany sposób? No nie. Pozbywamy się mechanizmów sztucznie ją duszących i wracamy do normalnych warunków rynkowych, stąd parę anomalii, ale ogólny trend jest wyraźnie dezinflacyjny (nie mylić z deflacyjnym). Ceny surowców, ropy, gazu wręcz spadają. Na świecie ceny nieruchomości lecą w dół. To u nas masz i miałeś zjebów u sterów, którzy uznali, że fantastycznym pomysłem będzie dopłacanie ludziom do
  • <
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Strona 20 z 22
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 03.08.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 05.10.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 21.10.2024

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking