Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko170
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Geomemnon

Geomemnon

Dołączył 16 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 16815
  • Znaleziska 12969
  • Mikroblog 3846
  • Obserwujący 10
  • Obserwowane 66
RhinoReniro
RhinoReniro
przedwczoraj, 12:34:12
  • 358
Średnia pensja lekarza w Szwajcarii:
- staz 20 lat
- wiek 50 lat
- stanowisko kierownicze (np kierownik oddziału w szpitalu).
- praca 50 godzin w tygodniu

Wynagrodzenie:
RhinoReniro - Średnia pensja lekarza w Szwajcarii:
- staz 20 lat
- wiek 50 lat
- stan...

źródło: 1000034317

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 14 godz. i 49 min temu via Wykop
  • 0
@RhinoReniro: sranie w banie manipulacja
Ordynatorzy w Szwajcarii zarabiają zazwyczaj w granicach od 220 000 CHF do nawet 400 000+ CHF rocznie (co daje średnio od 18 000 do ponad 30 000 CHF brutto miesięcznie), w zależności od kantonu, specjalizacji (np. chirurgia, kardiologia zarabiają znacznie więcej niż psychiatria) oraz tego, czy posiadają prawo do przyjmowania pacjentów prywatnych (tzw. Privatliquidation).
  • Odpowiedz

674

Ponad dwudziestu kandydatów na jedno miejsce. Oblężenie na kierunku lekarskim

Ponad dwudziestu kandydatów na jedno miejsce. Oblężenie na kierunku lekarskim

Ponad 21 tysięcy kandydatów walczy o indeksy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Hitem tegorocznej rekrutacji okazał się m.in. kierunek lekarski, gdzie o jedno miejsce rywalizuje ponad 22 chętnych.

tomasztomasz1234
z
rp.pl
dodany: 11.07.2026, 12:27:38
  • 112
  • #
    polska
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    zarobki
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 06:50:29 via Wykop
  • 2
@IksdeHeheh: nie ma możliwości żeby ktoś manipulował przyjęciem, jest lista punktów z matury i tyle
@kill15you jest centralna rekrutacja, zależna od punktów LEK i publikacji (pojedyncze punkty, ale robiące róznice odkąd jakiś geniusz wprowadził bazę pytań na LEKu), natomiast nadal są anonimowe informacje że ktoś się gdzieś dostał i miał informację że ma nie przychodzić bo mu się nie dadzą nauczyć bo to miejsce jest "dla kogoś", mam szczere
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 06:53:20 via Wykop
  • 3
@arinkao: jak test na Kapitana Amerykę, rzucił się na granat - dobry człowiek?
Podoba się to dla mnie. Natomiast np. taki patomorfolog czy lekarz medycyny sądowej nie musi być taką osobą, może być total introwertykiem o też być zajebisty w swojej pracy
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 06:56:33 via Wykop
  • 3
@Karol12341234: miejsca są bardzo ładnie zwiększane, czytasz clickbaity, fakty są inne. Tylko studia są długie i trzeba czekać na efekty.
2005: 2800 miejsc, 2010: ok. 3 788 miejsc 2015: ok. 6 800 miejsc 2018: 7 846 miejsc 2020: 8 290 miejsc 2022: 9 100 miejsc 2024: ok. 9 636 miejsc 2025/2026: 10 504 miejsca (z tego ok. 6 880 na studiach stacjonarnych w języku polskim)
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 06:57:43 via Wykop
  • 1
@PrawnydoRadca: bzdura
miejsca są bardzo ładnie zwiększane, czytasz clickbaity, fakty są inne. Tylko studia są długie i trzeba czekać na efekty.
2005: 2800 miejsc, 2010: ok. 3 788 miejsc 2015: ok. 6 800 miejsc 2018: 7 846 miejsc 2020: 8 290 miejsc 2022: 9 100 miejsc 2024: ok. 9 636 miejsc 2025/2026: 10 504 miejsca (z tego ok. 6 880 na studiach stacjonarnych w języku polskim)
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 10:21:54 via Wykop
  • 0
@IksdeHeheh: skąd takie absurdalne informacje masz? Odwołanie działa tylko jeśli a) źle ci policzyli punkty b) ktoś się nie zgłosił przy zamknięciu listy i deklarujesz że ci nadal zależy i się dostajesz na wolne miejsce które inaczej by nie było zajęte bo już po 2-3 turach rekrutacji ktoś poszedł gdzieś indziej
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 17:17:24 via Wykop
  • 0
@IksdeHeheh: mam szczerą nadzieję, że się mylisz
Lolenson1888
Lolenson1888
przedwczoraj, 07:37:03
  • 2719
610 złotych za wypisanie recepty na SSRI/SNRI xD
Możemy rozmawiać o stanie polskiej służby zdrowia całymi dniami, ale finalnie największy problem jest tutaj.
Robienie skoku na kasę na ludzi, którzy mają poważne problemy życiowe, psychiczne, i są gotowi zapłacić każde pieniądze, żeby wrócić do zdrowia.
#psychiatria #psychologia #depresja #lekarz100k #konowalposting
Lolenson1888 - 610 złotych za wypisanie recepty na SSRI/SNRI xD
Możemy rozmawiać o st...

źródło: 231BD11E-0C2E-4404-B8B3-69A0AF14C246

Pobierz
  • 200
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 10:19:18 via Wykop
  • 10
@Lolenson1888: PZP przy szpitalach na NFZ są zazwyczaj obstawione przez lekarzy rezydentów na świeżo z całą wiedzą, to że są niekompetentne PZP na NFZ to jakiś totalny mit i kazuistyka. Po co tyle płacić - nie wiem.
  • Odpowiedz
Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 12:45:16 via Wykop
  • 0
@Lolenson1888: może trzeba celować w te przyszpitalne
  • Odpowiedz
starerursko
starerursko
starerursko
przedwczoraj, 07:17:08
  • 1
Ciekawe ile będzie poligonów miało GTA 6
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 07:18:58 via Wykop
  • 1
@starerursko: całe GTA to jest poligon
  • Odpowiedz
PROponujek
PROponujek
przedwczoraj, 07:17:55
  • 233
Nju Konfitura o poranku bożym

Mam nadzieje, że za te ulotki Konfitura dojedzie pomysłodawce. Takie coś za to, bo ktoś zwraca komuś uwagę, że łamie przepisy. Choroszcz.

#konfitura
PROponujek - Nju Konfitura o poranku bożym

Mam nadzieje, że za te ulotki Konfitura d...
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 07:18:36 via Wykop
  • 6
@PROponujek: właśnie szukałem czegoś na rozpoczęcie youtubowego dnia
  • Odpowiedz
Konserwator_Kosmosu
Konserwator_Kosmosu
11.07.2026, 21:54:03
  • 12
#akwarystyka
Takie w sumie se wrzucam
Konserwator_Kosmosu - #akwarystyka 
Takie w sumie se wrzucam

źródło: DSC_0519

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon przedwczoraj, 05:28:45 via Wykop
  • 1
@Konserwator_Kosmosu: a daj całość :)
  • Odpowiedz

437

Dyrektor i lekarz o "harpaganach SOR": 50-60 tys. miesięcznie to kwoty akceptowa

Dyrektor i lekarz o "harpaganach SOR": 50-60 tys. miesięcznie to kwoty akceptowa

Zdaniem prof. Dawida Murawy w przypadku wynagrodzeń należy "uderzyć się w p----i i zacząć to szeroko analizować". U mnie maksymalny zarobek takich "harpaganów SOR-owych" w skali roku to jest niecałe 800 tys. zł - wyliczył. Daje to około 50-60 tys. zł miesięcznie. Według niego są to kwoty akceptowal

airaG
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 08.07.2026, 16:04:37
  • 132
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    afera
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    zdrowie
Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 15:07:09 via Wykop
  • -3
@Makavlani: może i jest to ogromna stawka, natomiast jeśli oferta będzie ucięta i szpital zaproponuje 10k brutto i nikt nie przyjdzie bo robota g------a i się umiera szybciej przez nią to SOR nie funkcjonuje, jak informatyk czy prawnik nie przyjdą do pracy to są opóznienia, a jak nie masz obsady SOR to cały system opieki zdrowotnej klęka, jakie widzisz rozwiązanie, praca przymusowa? Już takie pomysły były kiedyś, słusznie minione
Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 15:18:09 via Wykop
  • -1
@Makavlani: aha, czyli same emocje a myślenia nie ma, mózg uszkodzony, no nic powodzenia jak sory pozamykają xD
Geomemnon - @Makavlani: aha, czyli same emocje a myślenia nie ma, mózg uszkodzony, no...

źródło: 1000026597

Pobierz
Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 15:40:26 via Wykop
  • 0
@LemurChmur: ale tego od jutra nie zrobisz, masa lekarzy jest "w produkcji", sam bym wolał na SORach widzieć 3 lekarzy za 20k niż 1 za 60k, to jest naturalne
abwgd
abwgd
abwgd
09.07.2026, 09:56:04
  • 0
Tekst skierowany do szamanów.

Przestańcie wciskać każdemu bupropion. To chyba macie w skrypcie, jak z ssri.
Tyle razy mówiłem szatanowi, że wszystko mnie pobudza, co ledwo smyra noradrenalinę. A na rozmowie o tym, by coś zmienić w lekach, bo przez ssri brakuje mi radości w życiu, że mogę przeleżeć w łóżku cały dzień i nie czuć z tego powodu wyrzutów sumienia, proponuje bupropion, bo ma z nim dobre wyniki.
Ale lata lecą, więc
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 12:10:20 via Wykop
  • 0
@abwgd: buspiron + citalopram to masz dwa serotoninowe, raczej mało kto jest gotów takie combo dawać, jak więcej dopaminy bez serotoninowych no to oczywistym pomysłem jest bupropion. Sam buspiron też działa na noradrenalinowe... Arypi spoko pomysł na aktywizację, ale może delikatniej sulpiryd np. 50-50-0 jakby arypi za mocno niepokoił.
  • Odpowiedz
Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 15:12:45 via Wykop
  • 0
@abwgd: szanse na zaburzenia prolaktyny przy sulpirydzie jest małe, dużo mniejsze niż na akatyzję przy arypiprazolu której doświadczasz, ja bym rozważył jak arypi nie pomoże tak jak chcesz. Generalnie leki aktywizujące raczej słabo działają i jest ich mało, to Twój citalopram mocno seduje i ścina emocje. A może citalopram na wieczór żeby tak Cię nie ścinał? Ścieżka zmiany ssri na coś lżejszego np w kierunku wortio to jest bardzo dobra
  • Odpowiedz

510

Utrata prawa wykonywania zawodu lub zwrot pieniędzy. W Polsce nie do pomyślenia

Utrata prawa wykonywania zawodu lub zwrot pieniędzy. W Polsce nie do pomyślenia

Ministerstwo Zdrowia przekonuje, że polski system kontroli refundacji leków wcale nie należy do najbardziej restrykcyjnych w Europie. W innych krajach działają listy leków preferowanych, budżety lekowe dla lekarzy, autoryzacje drogich terapii, a nawet sankcje sięgające utraty prawa wykonywania zawod

airaG
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 08.07.2026, 20:36:04
  • 18
  • #
    nfz
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    zdrowie
  • #
    prawo
  • #
    szpital
  • #
    afera
Geomemnon
Geomemnon 09.07.2026, 06:51:08 via Wykop
  • 5
@wakacyjnyprzegryw: niech NFZ refunduje najtańsze leki to nie będzie narzekał że ktoś zapisał droższe (dla pacjenta ta sama cena)

511

Dlaczego lekarze stali się biznesmenami?

Dlaczego lekarze stali się biznesmenami?

Mam kilka zdrowych pytań. Dlaczego pieniądze, które miały podążać za chorym, pędzą za lekarzami? Dlaczego lekarze nie są sami w stanie ocenić, jak długo mogą pracować, by pacjentowi ze zmęczenia nie szkodzić?

PIAN--A_A--KTYWNA
z
wyborcza.pl
dodany: 08.07.2026, 07:56:09
  • 22
  • #
    lekarz100k
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarz
  • #
    polska
Geomemnon
Geomemnon 08.07.2026, 14:53:46 via Wykop
  • 0
@xpear: Bzdura. To nie lekarze wymyślili JDG i kontrakty, to rządzący jak zaczęło brakować lekarzy bo przez lata dostawali psie pieniądze (i powyjeżdżali dla normalnej płacy i balansu w życiu, a zostali ci co zgadzali się zap**alać) to pierwsze co zrobili to wprowadzili możliwość omijania prawa pracy żeby się spinało coraz więcej pracy a za mało lekarzy. Moment na tworzenie miejsc na kierunkach lekarskich był w 2000 roku, ale
Geomemnon
Geomemnon 08.07.2026, 15:28:01 via Wykop
  • 0
@xpear: Zapędzasz się w hejcie.

Od 1989 rok w polsce było 20 ministrów zdrowia, z czego 17 ministrow to byli lekarze (bądż osoby z branży). Wiec to lekarze bydowali ten system od 1989 roku.

Przede wszystkim to byli politycy. Nie szli do polityki jako lekarze i nie jako lekarze byli ministrami.

Kolejna sprawa, lekarze w latach 90 nie
danoneek
danoneek
06.07.2026, 10:18:25
  • 2
Skoro o lekarzach głośno ostatnio to pochwalcie się swoimi paragonami za wizytę u lekarza.

#lekarz #lekarze #wizyta #przychodnia #paragon #paragony #paragongrozy #paragonygrozy #warszawa #psychiatria #psycholog #dentysta
danoneek - Skoro o lekarzach głośno ostatnio to pochwalcie się swoimi paragonami za w...

źródło: image

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 06.07.2026, 15:23:32 via Wykop
  • 0
@danoneek: wcale nie paint xD
  • Odpowiedz
lovelas321
lovelas321
lovelas321
06.07.2026, 14:10:54
  • 0
Mirasy polecacie jakiegoś psychoterapeute, podejrzewam u siebie nerwicę depresję albo adhd.
W skrócie to brak skupienia, ciągle myślenie i rozmyślanie, unikanie pracy, leżenie w łóżku w weekend, brak celu, pesymistyczne nastawienie, niezadowolenie z siebie.
Co wam realnie pomogło i faktycznie odczuliście pozytywne zmiany?
Obecnie staram się wyeliminować przetworzone jedzenie, socialmedia, uzupełniać witaminy i minerały i do tego wysiłek fizyczny. Ostatnio rower mi fajnie wchodzi.

#psychologia #psychiatria #adhd
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 06.07.2026, 15:22:54 via Wykop
  • 1
@lovelas321: depresja też tak może wyglądać, nerwica niespecjalnie (ale to do oceny na wizycie u lekarza), a jak masz objawy od teraz jako dorosły to Ci się ADHD nagle nie wyhodowało. Jak zmiana nawyków na zdrowe w tym usystematyzowanie posiłków, rytmu dobowego nie pomoże to jakiś bupropion albo malutki SSRI może Cię pchnąć w dobrą stronę, natomiast to już do decyzji psychiatry
  • Odpowiedz
Energiizer
Energiizer
06.07.2026, 14:33:26
  • 1
Mam przepisaną pregabalinę do stosowania doraźnego 150 mg w razie podwyższonego lęku i w sytuacjach stresowych. Jednak nie odczuwam żadnej różnicy oprócz większej senności

Za około 1,5 tygodnia będę miał do odbycia ważną rozmowę, która na pewno będzie mnie stresować. Nie jest to nic wymagającego i intelektualnie, więc nie ma problemu jeśli będę lekko otępiały przez pregabalinę.

Tak więc pytanie, która opcja będzie lepsza:
- zarzucić jednorazowo dawkę 300 - 600mg lub więcej

Jak przyjmować skoro mam stresującą sytuację za 1,5 tygodnia

  • zarzucić jednorazowo dawkę 300 - 600mg lub więcej 54.5% (6)
  • przyjmować codziennie od dzisiaj 150 mg 18.2% (2)
  • codziennie 150 mg, a w dniu rozmowy zwiększyć dawk 27.3% (3)

Oddanych głosów: 11

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 06.07.2026, 15:20:11 via Wykop
  • 0
@Energiizer: iść do rodzinnego po pramolan albo chlorprotyksen
  • Odpowiedz
gzymspiwniczny
gzymspiwniczny
06.07.2026, 14:37:49
  • 1
Dostałem escilopram, 10mg i przeszedłem później na 15mg. Ten lekarz twierdzi, że nie mam chad, ale faktem jest, że nastrój i motywacja siadła mi po zejściu z lamptryginą do 100mg.

Wczoraj po prostu leżałem caly dzień w łóżku, spałem i nie wstawałem do 22. Nie mogę przeżyć rozstania, partnerką.

#psychologia #psychiatra #psychiatria
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 06.07.2026, 15:19:36 via Wykop
  • 1
@gzymspiwniczny: 1 dzień to nie ChAD, a rozstanie i jego konsekwencje nie determinują choroby, w depresji też mogą być sytuacyjne pogorszenia z uwagi na wydarzenia w życiu
  • Odpowiedz

1225

Nagle wszyscy lekarze odeszli. W dzień otwarcia centrum onkologii dla dzieci

Nagle wszyscy lekarze odeszli. W dzień otwarcia centrum onkologii dla dzieci

1 lipca ruszyło Śląskie Centrum Onkologii i Hematologii Dziecięcej w Zabrzu. Tego samego dnia sześcioosobowy zespół lekarzy z Katowic, który miał pracować w nowym ośrodku, rozwiązał umowy, na przyczyny wskazując m.in. na zakres leczenia i organizację pracy.

airaG
z
rynekzdrowia.pl
dodany: 04.07.2026, 10:48:25
  • 289
  • #
    nfz
  • #
    lekarz100k
  • #
    zdrowie
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    konowalposting
  • #
    polska
Geomemnon
Geomemnon 04.07.2026, 13:39:40 via Wykop
  • 6
@MisterMinister: maksymalne xD Fajna tabela która nic nie mówi
Geomemnon
Geomemnon 04.07.2026, 14:02:32 via Wykop
  • 2
@zimowyporanek: jak by było normalnie w opiece zdrowotnej to by mieli podpisane umowy z okresem wypowiedzenia, kiedy byłby czas na znalezienie nowych pracowników. Istnienie kontraktów rodzi taką patologię że zakontraktowany lekarz na jdg może w dowolnym momencie powiedzieć "na razie" i to szpital ma problem bo musi szukać kogoś na już
Geomemnon
Geomemnon 04.07.2026, 15:47:24 via Wykop
  • 1
@zimowyporanek: tak, tylko się tego nie robi albo małe kary, inaczej problemu ze znaleziska by nie było przecież
Geomemnon
Geomemnon 04.07.2026, 17:28:11 via Wykop
  • 1
@zimowyporanek: z jednej strony tak a z drugiej to jest pracownik, stosują się do umowy lub płacą kary - no zakładam że tak. To dyrekcję szpitali podpisują gówniane umowy na szkodę szpitali. Którego pracownika jakbyś zapytał czy nie chce zarabiać więcej to powie "nie, stary, nie chcę". Tacy są ludzie i tacy będą. Ktoś stworzył warunki do kręcenia takich lodów, i zapewne było to wtedy kiedy prawo pracy przestało obowiązywać

1480

Lekarze z dnia na dzień zostawili pacjentów SOR w Bródnowskim

Lekarze z dnia na dzień zostawili pacjentów SOR w Bródnowskim

Janusz Cieszyński: Lekarze podjęli bunt i nie przyszli do pracy na oddział, który obsługuje kilkuset pacjentów dziennie. Częsć z nich poinformowała, że podczas zaplanowanej nieobecności... zachorowali i zgodnie z zasadą "ręka rękę myje" mają zwolnienia lekarskie.

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 03.07.2026, 07:16:55
  • 177
  • #
    polska
  • #
    afera
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    polityka
Geomemnon
Geomemnon 03.07.2026, 15:43:09 via Wykop
  • -1
@Severitus: przeczytałeś co jest napisane w deklaracji zespołu SOR czy tylko nagłówek i już w głowie kliknęło że na pewno chodzi o pieniądze?

475

Wysokie wynagrodzenie dla lekarzy to warunek, nie przywilej

Wysokie wynagrodzenie dla lekarzy to warunek, nie przywilej

W tym systemie "nie każdy pacjent się opłaca".

Endrula83
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 02.07.2026, 07:14:04
  • 35
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    szpital
  • #
    lekarz100k
  • #
    nfz
Geomemnon
Geomemnon 02.07.2026, 18:34:17 via Wykop
  • -1
@adam-owsik: wszystkie pielęgniarki dobre bo jakiś procent lekarzy zły.
Ok Seba.
4mmc-enjoyer
4mmc-enjoyer
02.07.2026, 12:59:59
  • 0
Mam stwierdzony IBS - miałem gastroskopię, kolonoskopię, wszelkie badania krwi, sików, kupy, wszystko jest git.
Tylko, że co z tego jak moje jelita są tak czułe, że lekki stres i czuję ból jelit. Leki gastrologiczne nie pomagają. Leki psychiatryczne pomagają, ale też nie jest ideolo.
Teraz tak sobie czytam i piszą o lekach TCA np. amitryptylina/nortryptylina - że niby są super na IBS (a konkretnie na bóle takie jakie mam)- mi żaden
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 02.07.2026, 15:34:22 via Wykop
  • 1
@4mmc-enjoyer: prosząc o klomipraminę czy amitryptylinę to będziesz bardziej brzmiał "kurde trawnik mam do skoszenia to może napalm". To nie są leki uzalezniające, ale wielu lekarzy ma obawy bo często są działania niepożądane, jak chcesz spróbować to nikt wielkich oczu nie powinien zrobić, chyba że rezydent 1 roku w szpitalu na odludziu
  • Odpowiedz
Geomemnon
Geomemnon 02.07.2026, 16:29:39 via Wykop
  • 1
@4mmc-enjoyer: nie no, pan doktor pisze że NNtT jest 3-4 to bardzo niska wartość (ile osób trzeba leczyć tym żeby mieć jakieś efekty, im mniej tym skuteczniejszy lek)
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC1773590/
  • Odpowiedz
Neobychno
Neobychno
02.07.2026, 12:11:24
  • 4
Hej. Czy ktoś z was mierzył się z taką dolegliwością jak lęk przed przełykaniem? W 2018 po zakrztuszeniu coś takiego mi się pojawiło, czułem się jakby mózg odłączył mi możliwość przełykania, było to mocne utrudnienie w codziennośći, strasznie mnie to wymęczyło i psychicznie, i fizycznie, ale po leczeniu udało się wrócić do normy. Nigdy nie wróciłem do 100% sprawności, zawsze już jadłem i piłem wolniej. Trudności sprawiało mi też przełykanie pokarmów w
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Geomemnon
Geomemnon 02.07.2026, 12:43:50 via Wykop
  • 1
@Neobychno: widzisz że ma to komponentę lękową i psychiczną, jak umiesz z tym żyć to na spokojnie psychoterapia żeby umieć "opracować" lęki za ok wpłyną na nasilenie dolegliwości z połykaniem, jak bardzo męczy to jakaś mini dawka leku przeciwlękowego może przechylić szalę żeby to się dużo rzadziej pojawiało aż psychoterapia da efekty
  • Odpowiedz

3047

Żaden rząd nie wygrał z lekarzami - Łukasz Jankowski, szef Naczelnej Rady Lekars

Żaden rząd nie wygrał z lekarzami - Łukasz Jankowski, szef Naczelnej Rady Lekars

Na "X" wyciekł post Jankowskiego z zamkniętej grupy. Pisze tam, że "żaden rząd nie wygrał z lekarzami". Oprócz tego planuje zgadzać się na wszystkie propozycje rządu ("chcą niszczyć - niech niszczą") poza ustawą o powiązaniu zarobków z PESEL.

tomasztomasz1234
z
x.com
dodany: 28.06.2026, 08:29:39
  • 305
  • #
    polska
  • #
    konowalposting
  • #
    lekarski
  • #
    lekarz100k
  • #
    zarobki
  • #
    medycyna
Geomemnon
Geomemnon 28.06.2026, 11:06:03 via Wykop
  • -14
@fajna-dziolcha: gdzie ten gość pluje w ryj narodowi, przecież masz wyraźnie napisane że chce się zgodzić na wszystkie propozycje oprócz zbierania danych po PESELu
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 13
  • Strona 1 z 13
  • >
  • Czy mamy jakieś malutkie szanse chociaż na puszczenie Slayera?

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.07.2014

    Komentator
  • Rocznica
    od 07.06.2026

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 16.09.2014

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking