Wpis z mikrobloga

✨️ Jak lekarze stracą na pomysłach rządowych?
Jestem lekarzem SORu, zarabiam ponad 70k miesięcznie.
Przykułem waszą uwagę?
To teraz wyjaśnię wam jak wy stracicie na pomysłach rządzących bardziej ode mnie.
Obecnie na kierunkach lekarskich szkoli się ~50 tysięcy lekarzy - prawie 1/3 wszystkich lekarzy w Polsce.
Za 5 lat lekarze będą prosili o pracę jak obecnie prawnicy. Ja o tym wiem i dlatego od lat biorę ile się da godzin i odkładam na giełdzie.
Zarabiam ~190 zł za godzinę, mam 400h godzin w miesiącu. Ciężko, ale wiem, że jeśli teraz tego nie będę robił, potem nie będę miał możliwości. Wszystko w imię FIRE
Ale na razie tych lekarzy jeszcze nie mam - jeśli ja i kilku innych lekarzy nie wezmą tych 300+ godzin, szpital po prostu się zamknie.
I taki jest cel obecnej nagonki na zarobki lekarzy - rozwalenie NFZ.
Kampus Polska jest sponsorowany przez luxmed i medicover, rządzący politycy siedzą w kieszeniach medycznych korpo równie mocno, co w kieszeniach deweloperów.
I mogę wam obiecać dwie rzeczy:
na skutek lobbingu koporacji nigdy się nie poprawiło szaremu obywatelowi
i NIE, NIE BĘDZIE to pierwszy przypadek w historii, że dzięki lobbingowi medycznych korporacji, zyskał pacjent.
Podobnie jak kiedyś zniszczono w Polsce budownictwo socjalne, dając wolną rękę patodeweloperce, teraz chce się zaorać NFZ, dając wolną rękę medycznym korporacjom.
Stawka kapitacyjna pacjenta 70 letniego to około 30 zł, tyle mniej więcej dostaje przychodnia na POZ. Sprawdźcie, ile kosztuje najtańszy pakiet dla pacjenta powyżej 70 roku w Luxmedzie.
Ja nie jestem z rodziny lekarskiej, moi znajomi są spoza medycyny. Ja rozumiem frustrację, jak zarabiam w miesiąc prawie tyle, co koledzy w rok. Ale nie ja ustalałem limity 25 lat, wtedy byłem w szkole podstawowej jeszcze. Ja wiem, że zarabiam dużo. I korzystam z tego.
Ale na likwidacji NFZ najbardziej stracicie Wy. I będzie mogli się cieszyć, że przynajmniej lekarze zarabiają mało, kiedy Luxmed będzie miał 50% marży.