Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Shatter: w listopadzie za 21 kmh ponad limit po za terenem zabudowanym dostałem 1000 chf i pierwsze ostrzeżenie.

Najgorzej chyba jest na ograniczeniach do 30, 34 to jest mrugnięcie okiem i jest mandat, takich dostałem chyba 5 przez ostanie 3 lata.
Teraz częściej patrzę na licznik niż na drogę co samo w sobie jest niebezpieczne.
  • Odpowiedz
W Polsce fotoradarów powinno być o wiele więcej i powinny być nieoznakowane jak to jest w cywilizowanych krajach.


@sebek_r: Brak oznakowania fotoradaru sprawia, że więcej osób płaci, ale nie poprawia się bezpieczeństwo. Obecnie w Polsce fotoradary głównie stawia się tam, gdzie jest dużo wypadków, często śmiertelnych. Statystyki pokazują, że postawienie fotoradaru w takim miejscu jest skutecznym sposobem na znaczne zmniejszenie wypadków. Jeśli fotoradar będzie ukryty, to większość kierowców nadal nie
  • Odpowiedz
@sebek_r: powinni podnieść limity prędkości, dostosować je do obecnej technologii, na Skach, autostradach i w wielu innych miejscach. Ludzie i tak jeżdżą szybciej, bo widzą, że można, że nie stwarza to niebezpieczeństwa.
  • Odpowiedz
@open_or_die: masz rację że to jest niebezpieczne, dobry kierowca nie patrzy w ogóle na licznik a dynamicznie używa gazu i hamulca żeby prędkość była zawsze optymalna do sytuacji którą widzimy przed sobą w każdym momencie. nawet mając HUD to ja na tą prędkość nie patrze, on jest widoczny tak nisko że to i tak wymaga oderwania wzroku niewiele krótszego niż sprawdzenie deski rozdzielczej
  • Odpowiedz
W Polsce fotoradarów powinno być o wiele więcej


@sebek_r: we wloszech mamy najwiecej fotoradarow w calej europie i maja praktycznie tyle samo ofiar smiertelnych co polska.

powinny być nieoznakowane jak to jest w cywilizowanych
  • Odpowiedz
@sebek_r: a robisz po polszy tylko? wszędzie jest patologia, dzbany za kierownicą nie mają narodowości, niemiec (niemiecki, nie polski) też ci siądzie na zderzaku na autobanie, też mrugają z daleka. Włoch też z--------a po poboczu albo po pasie wyłączonym z ruchu bo polaczek jedzie za wolno. Na słoweńskiej autostradzie słoweniec mi długimi świecił żebym mu zjechał W KORKU K---A jadąc 10 na godzine. Wystarczy mi raz do roku zrobić trase
  • Odpowiedz
@sebek_r: W Polsce na patokierowców działa tylko metoda kija. Jak nie zdzielisz przez łeb, to się nie nauczy, że z---------ć może sobie na torze, a nie na publicznych drogach. Uważam, że "jeżdżę szybko, ale bezpiecznie" to dewiza większości polskich kierowców... Fotoradarów powinno być więcej, ale też powinny być oznakowane i widoczne tak, jak ma to miejsce teraz. Nieoznakowane fotoradary to młynek do zarabiania szmalu. Jak było lata temu, jak władzę
  • Odpowiedz
@bighatlogan: no, wyprzedzanie jest często niebezpieczne, wyprzedzanie wykonywane przez debila jest skrajnie niebezpieczne. Jednak moim zdaniem głównym niebezpieczeństwem na drogach jestprzeceniwnie swoich umiejętności, siedzenie na zderzaku, nie patrzenie w lusterka i chęć wymierzania sprawiedliwości przez ułomów - zajechał mi drogę, w takim razie zabiję się o niego, to na pewno go czegoś nauczy.
  • Odpowiedz
@sebek_r: Też dużo jeżdżę i Polacy patologicznie powoli jeżdżą. Należy stawiać fotoradary z odcinkowym pomiarem prędkości, poniżej którego będzie mandat.

Jazda po Polsce to dosłownie peletony przegrywów po 5-15 samochodów i wszyscy się ciągną za tym łamagą, który jedzie 55 zabudowany i 70-75 poza.
  • Odpowiedz
@open_or_die: a to do d--y jest ale nawet nie aż tak sam koncept co wykonanie - ten skaner znaków przekłamuje jak cholera, skanując jakieś bzdurne niskie ograniczenia z rozjadów etc xD. już wole spojrzeć na to jakie ograniczenie pokaże Waze/Google Maps, choć też z odrobiną niepewności że on akurat może mieć w swojej bazie zawyżone i i tak nie będzie to prędkość legalna ()
  • Odpowiedz
@sebek_r: spoko, najpierw tylko niech wybudują eski między wszystkimi większymi miastami i wprowadzą kategoryczny (i egzekwowany) zakaz wyprzedania przez tiry
  • Odpowiedz