Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko213
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
wsn123

wsn123

Dołączył 5 lat temu
  • Obserwuj
  • Akcje 881
  • Znaleziska 608
  • Mikroblog 273
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 2

5355

Emerytalna dyskryminacja płciowa

Emerytalna dyskryminacja płciowa

Średnia długość życia kobiety w Polsce to 80 lat, mężczyzny 72. Wiek emerytalny w naszym kraju to – odpowiednio – 60 i 65 lat. Łatwo obliczyć, że kobieta może cieszyć się życiem na emeryturze przeciętnie 20 lat, a mężczyzna zaledwie 7. 13 lat różnicy – oto skala dyskryminacji ze względu na płeć.

mat9
z
rp.pl
dodany: 26.10.2022, 07:20:17
  • 461
  • #
    polska
  • #
    emerytury
  • #
    dyskryminacjamezczyzn
  • #
    starosc
  • #
    zus
  • #
    pieklomezczyzn
wsn123
wsn123 26.10.2022, 09:19:09
  • 85
@krzemas:

dobre prowadzenie się

Kobiety mają dużo większą swobodę seksualną i w przeciwieństwie do mężczyzn mogą uprawiać s--s kiedy chcą

o wiele większy nacisk na dbanie
wsn123 - @krzemas: 
dobre prowadzenie się
Kobiety mają dużo większą swobodę seksualn...

źródło: comment_16667755828yoiR8Pf1YfJ4psqckKYOr.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 26.10.2022, 09:29:41
  • 23
@krzemas: Przecież wiele z twoich przykładów to bzdury. Napisałeś że np. minusem bycia kobietą jest większy nacisk na wygląd, gdy w rzeczywistości jest dokłądnie na odwrót.
Skad zarzut, że nie kobiety mi się nie podobają? Nie podoba mi się system faworyzujący kobiety i dyskryminujący mężczyzn
wsn123
wsn123 26.10.2022, 09:55:31
  • -4
@krzemas: Przecież wyżej pokazałem jak absurdalnie wysokie wymagania pod względem wyglądu kobiety stawiają mężczyznom.
Pytanie było o sfery życia, a sferze relacji damsko-męskich, o których pisałeś, kobiety mają dużo łatwiej. Wadą bycia kobietą może być np. ich średnio większa neurotyczność
wsn123
wsn123 27.10.2022, 10:01:58
  • -1
@krzemas:

ryzyko ciąży

Mamy antykoncepcję i aborcję. W Polsce akutualnie nielegalna, ale spokojnie można pojechać za granicę. Kobieta ma w tek kwestii władzę absolutną, a mężczyzna niezależnie od tego czy chce, czy nie, nie ma nic do gadania

Facet który zaliczy sporo dziewczyn nie traci nic na atrakcyjności a nawet zyskuje, jest dobrym kandydatem bo się wyszalał i oznacza, że ma powodzenie a kobieta która robi podobnie jest uważana za
wsn123
wsn123 27.10.2022, 10:42:03
  • -1
@krzemas:

Wiesz Internet swoja drogą a prawdziwe życie swoją, to taka trochę alternatywna rzeczywistość często niekompatybilna z tą prawdziwą.

Tylko że wykop uchodzi za mizoginistyczną stronę. W prawdziwym życiu jest jeszcze gorzej

antykoncepcja to dla kobiety
wsn123 - @krzemas: 
 Wiesz Internet swoja drogą a prawdziwe życie swoją, to taka troc...

źródło: comment_1666867074yCHLkjZvjjpbE93Vts8qqc.jpg

Pobierz
423frewq4f23
423frewq4f23
25.09.2022, 18:09:16
  • 8
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 26.09.2022, 13:50:03
  • 1
@moll: Raczej chodzi o to, że dziewczyna ma dużo łatwiej, bo nie musi nikogo zagadywać żeby kogoś poznać, a mężczyzna już musi to robić
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 15:56:49
  • 0
@moll: Jeżeli nie posiadasz umiejętności społecznych i nie umiesz zagadywać, a chcesz kogoś poznać i jesteś mężczyzną to masz cholernie ciężko. W analogicznej sytuacji kobieta ma nieporównywalnie łatwiej. Widzisz różnicę? To jest naprawdę strasznie dołujące i przyczynia się do dużo większej samotności wśród mężczyzn, co jest przecież ogromnym problemem. Warto czasem okazać trochę empatii
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 16:08:37
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 17:07:13
  • 0
@moll: Nie, ta historia jest o tym, że kobietom dużo łatwiej jest nawiązać znajomość niż mężczyznom, bo w przeciwieństwie do mężczyzn mogą przyjmować bierną postawę.
Niczego Ci nie wmawiam, w Twoich postach po prostu nie ma żadnej empatii, co najwyżej lekceważenie i pogarda w stosunku do mężczyzny, który pisze o swojej samotności
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 17:31:45
  • 1
@moll: Gdzie tu ktokolwiek napisał coś o jakimkolwiek wabieniu? Faktem jest, że kobietom łatwiej jest nawiązywać znajomości bo same są zagadywane, nie muszą wykazywać inicjatywy i mogą być bierne, gdy mężczyznom przypada dużo trudniejsza i wymagająca większych umiejętności społecznych rola zgadywania i co się z tym nierozerwanie wiąże również bycia częściej odrzucanym. Kobiety też mogą zagadywać, ale robią to zdecydowanie rzadziej, bo bierna postawa jest po prostu wygodniejsza

Op na
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 18:19:35
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 18:45:08
  • 0
@moll: Rozwiązłość mężczyzn kiedyś była traktowana inaczej niż rozwiązłość kobiet, ale ta norma kulturowa została uznana za krzywdzącą dla kobiet i obecnie spotyka się z powszechnym potępieniem. Znajdź jakikolwiek wpis na wykopie na ten temat, to zobaczysz że mężczyźni, którzy tłumaczą tę norme uwarunkowaniami kulurowymi i biologicznymi, tak jak ty to właśnie zrobiałaś, są potępiani w czambuł i nazywani mizoginami. Skoro usprawiedliwianie krzywdzącej dla kobiet normy jest mizoginią, to usprawiedliwianie
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 19:36:41
  • 0
@moll: Skoro akceptujesz tradycyjną normę, że to mężczyzna ma zagadać, jeżeli chce nawiązać relację, a mężczyznom, którym się to nie podoba mówisz, żeby po prostu się dostosowali i przestali się użalać, to powinnaś również akceptować tradycyjną normę, że puszczalstwo mężczyzn spotyka się z szacunkiem i uznaniem, a puszczalstwo kobiet z potępieniem

Problem polega na tym, że kobiety nie muszą nabywać tych umiejętności, tak jak mężczyźni, jeżeli chcą znaleźć sobie dziewczynę.
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 26.09.2022, 20:14:35
  • 0
@moll: Mężczyzna, który zaliczy jak najwięcej kobiet jak najbardziej spotykał się z szacunkiem.

No cóż, swoją mizoandrię już dobitnie tutaj zaprezentowałaś, nic dziwnego że dla ciebie problemy mężczyzn to "stek bredni".

Miłego wieczoru
  • Odpowiedz

426

Hiszpańska minister chce aby dzieci mogły uprawiać seks z kim chcą

Pokaż treści 18+

Hiszpańska minister chce aby dzieci mogły uprawiać seks z kim chcą

A Spanish minister says children can “have sexual relations with whoever they want” Montero affirmed that children “have the right to know that they can love or HAVE SEXUAL RELATIONS WITH WHOEVER THEY WANT.

MePix
z
outono.net
dodany: 24.09.2022, 16:16:08
  • 193
  • #
    polityka
  • #
    hiszpania
  • #
    lewackalogika
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    seks
wsn123
wsn123 25.09.2022, 10:01:36
  • 5
@janekplaskacz: Właśnie obejrzałem i dokładnie o tym mówi, a twój screenshot to czysta manipulacja, bo mówi o tym chwilę później
wsn123 - @janekplaskacz: Właśnie obejrzałem i dokładnie o tym mówi, a twój screenshot...

źródło: comment_1664100085Y7aCuy5hdBO9ysdMYcGFK7.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 25.09.2022, 10:23:30
  • 2
@janekplaskacz: Tak samo jak wypowiedź arcybiskupa o tym, że dziecko lgnie do drugiego człowieka, tam też to jest wyrwane z kontekstu? Brzydzę się wami, obrońcy pedofilii
Fekalny_okuratnik
Fekalny_okuratnik
24.09.2022, 11:14:57
  • 453
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 24.09.2022, 14:29:11
  • 43
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

566

Coś ostatnio nie słychać o aktywności ruchu feministycznego

Pokaż treści 18+

Coś ostatnio nie słychać o aktywności ruchu feministycznego

Pamiętacie zeszły rok o tej porze?

Red-Baron
z
pbs.twimg.com
dodany: 23.09.2022, 06:17:12
  • 137
  • #
    polska
  • #
    wojna
  • #
    pieklomezczyzn
  • #
    feminizm
  • #
    rozowepaski
  • #
    niebieskiepaski
wsn123
wsn123 23.09.2022, 08:32:21
  • 18
@srednibrat: Badania pokazują, że kobiety u władzy prowadzą wojny 27% częściej niż mężczyźni. Twoje posty to czysta mizoandria i powtarzanie seksistowskich stereotypów, które zostały już dawno obalone
wsn123
wsn123 23.09.2022, 09:57:46
  • 9
@srednibrat: Kobiety są mniej skłonne do podejmowania fizycznego ryzyka, co wyjaśnia dlaczego częściej prowadzą wojny. W ten sposób mogą pokazać swoją agresję i konkurencyjność bez angażowania się w fizczne ryzyko, gdy rzeczywiste ryzyko ponoszą rządzeni przez nie mężczyźni.

Seksistowski mit, jakoby kobiety były całkowicie pokojowe, niegroźne i uciskane przez tyranie złych mężczyzn nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Rzeczywistość jest taka, że żadna płeć nie ma monopolu na zło. Historia

184

Nie zamykajcie oczu - reportaz Dzialu Zagranicznego

Pokaż treści 18+

Nie zamykajcie oczu - reportaz Dzialu Zagranicznego

Zak Kostopulos zasłużył na swój los – sugerują sądowi obrońcy sześciu mężczyzn oskarżonych o zakatowanie 33-latka. Głośne zabójstwo pokazuje, że Grecja wciąż nie akceptuje osób wyłamujących się z norm.

konto usunięte
z
dzialzagraniczny.pl
dodany: 11.09.2022, 12:32:10
  • 83
  • #
    polska
  • #
    podcast
  • #
    europa
  • #
    grecja
wsn123
wsn123 11.09.2022, 12:53:42
  • 23
@NoJakNieJakTak: Polecam terapię - powinna pomóc ci pozbyć się obsesji i uprzedzeń

686

Samotność, deprecha, ukrywanie uczuć. Sytuacja mężczyzn w dzisiejszych czasach.

Pokaż treści 18+

Samotność, deprecha, ukrywanie uczuć. Sytuacja mężczyzn w dzisiejszych czasach.

Krótki artykuł o nierównej walce, uprzywilejowaniu kobiet i sytuacji z jakimi borykają się mężczyźni w świecie pseudorówności, pomieszanych pojęć i odwróconych ról.

tonabl
z
olsztyn.com.pl
dodany: 25.08.2022, 09:00:18
  • 261
  • #
    polska
  • #
    redpill
  • #
    przegryw
  • #
    logikarozowychpaskow
  • #
    blackpill
  • #
    zwiazki
wsn123
wsn123 25.08.2022, 10:19:51
  • 94
wsn123

źródło: comment_1661422787bGYMVTPklwn7CGkPJDdkha.jpg

Pobierz
vulfpeck
vulfpeck
19.08.2022, 06:40:06
  • 829
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 51
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 19.08.2022, 08:14:55
  • 8
@vulfpeck:

Jak przekonuje polityk, w niemieckich podręcznikach nie ma ani słowa o rzezi Woli, powstaniu warszawskim czy mordowaniu Polaków na Zamojszczyźnie. Zamiast informacji o niemieckim bestialstwie i ludobójstwie dokonanym na Polakach, w podręcznikach pojawia się jedynie krótki fragment informujący, że 1 września 1939 roku Niemcy zaatakowały Polskę.

Rzeczywiście, rozjechała go walcem praktycznie w ogóle nie odnosząc się do tego co mówi. Rozmawiałem z wieloma Niemcami na ten temat, widziałem niemiecki
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 19.08.2022, 08:27:33
  • 4
@vulfpeck: Jak porozmawiasz z przeciętnym Polakiem to będzie wiedział czym było Powstanie Warszawskie, jak zostało stłumione i jak wyglądała niemiecka okupacja w Polsce. Niemiec co najwyżej powie ci, że 1 września zaczęła się wojna, a w Auschwitz zabijano Żydów.
Jak można po ogromie zbrodni, które Niemcy popełnili w Polsce bronić systemu, który w niemieckich szkołach praktycznie w ogóle nie porusza tego tematu?
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 19.08.2022, 08:38:39
  • 1
@jamtojest2: Nie cały świat, tylko Niemcy którzy byli sprawcami tych zbrodni. Teza jest taka, że Niemcy nie uczą się o swoich zbrodniach w Polsce, co jest prawdą. Jakoś antysemityzm i zbrodnie na Żydach zajmują bardzo dużo miejsca w niemieckim programie nauczania, więc nie widzę powodów, dla których zbrodnie na Polakach miałyby być poruszane w tak malutkim stopniu w porównaniu do zbrodni na Żydach
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 19.08.2022, 08:58:42
  • 2
@jamtojest2: Czy uważasz, że Niemcy powinni się uczyć długo i dokłądnie tylko o zbrodniach na Żydach, a o zbrodniach na innych narodach prawie w ogóle? Czy uważasz, że spłycenie tematu niemieckich zbrodni tylko do tego jednego narodu to nie jest problem?

Ja jestem ze Śląska i sporo się uczyliśmy o Powstaniu Warszawskim, nie tylko na historii, ale też na polskim. Ten temat jest też często poruszany w mediach i w
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 19.08.2022, 09:04:29
  • 1
@thewickerman88: Tylko, że oni tematy, o których piszesz też poruszają bardzo pobieżnie. Większość 2 wojny światowej w niemieckim podręczniku, który czytałem to nazizm i antysemityzm i tylko te tematy są omówione naprawdę dokładnie
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 19.08.2022, 09:42:05
  • 0
@jamtojest2: Przecież podstawa programowa a co za tym idzie treści w podręcznikach są takie same w całej Polsce. Pamiętam cały rodzdział w podręczniku do historii o Powstaniu Warszawskim. W podręczniku do polskiego było też kilka tekstów na ten temat, np. wiersze Baczyńskiego

Znalazłem właśnie niemiecki podręcznik do historii - na 9 tematów dotyczących 2 wojny światowej 7 dotyczy narodowego socjalizmu, jest osobny temat o Żydach. Dlaczego nie możnaby zrobić osobnego
  • Odpowiedz

881

Ok. 10 mld zł wyniosły prywatne wydatki Polaków na pomoc dla uchodźców z Ukrainy

Pokaż treści 18+

Ok. 10 mld zł wyniosły prywatne wydatki Polaków na pomoc dla uchodźców z Ukrainy

W pierwszych miesiącach w działaniach pomocowych uczestniczyło 70 proc. dorosłych osób. Osoby z wyższym wykształceniem były liczniej zaangażowane w pomoc (o ok. 10 pkt. proc. bardziej w porównaniu do osób z pozostałych grup). Kobiety częściej niż mężczyźni angażowały się w pomoc uchodźcom.

mistejk
z
wnp.pl
dodany: 27.07.2022, 07:08:47
  • 275
  • #
    polska
  • #
    ukraina
  • #
    ciekawostki
  • #
    wojna
  • #
    wolontariat
  • #
    pieniadze
wsn123
wsn123 27.07.2022, 12:09:47
  • 9
@jatutaktylkonachwile: Współczynnik aktywności zawodowej w Polsce dla mężczyzn wynosi 74%, dla kobiet 60%. To duża różnica. Do tego mężczyźni pracują więcej - częściej robią nadgodziny, z kolei kobiety częściej pracują na niepełny etat

kobieta jest zmuszona zrezygnować z pracy jak ma dzieci

Nikt nie przystawia pistoletu do głowy kobietom i nie zmusza ich do rezygnacji z pracy. Kobiety podejmują decyzję o rezygnacji z pracy, a nie są do tego zmuszane.
wsn123
wsn123 27.07.2022, 13:08:52
  • 5
@jatutaktylkonachwile: Współczynnik aktywności zawodowej niezależnie od wieku jest niższy dla kobiet niż mężczyzn, a przypominam że dzietność w Polsce jest niska, współczynnik dzietnośći w Polsce to ledwo 1.3 więc kobiety za dużo dzieci nie rodzą

To jest przymus (tak, wiem można nie mieć dziecka, tylko że wtedy naród kaput, coś za coś)

To nie jest żaden przymus. Są różne sposoby by kobieta nie przestawała pracować na 2-4 lata tak jak
wsn123 - @jatutaktylkonachwile: Współczynnik aktywności zawodowej niezależnie od wiek...

źródło: comment_16589257974QOPNyCo2Tea8iEQJ41NK6.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 27.07.2022, 13:09:05
  • 7
@jatutaktylkonachwile:

a kto chodzi na L4 na dziecko?

L4 na dziecko to mikroskopijnie mała kwestia w porównaniu z tym, że mężczyźni pracują dłużej w trudniejszych, bardziej wymagających i też lepiej płatnych zawodach.
Skumulowane saldo transferów publicznych transferów międzypokoleniowych dla przeciętnej kobiety w Polsce to -700 tys. złotych. To mężczyźni swoją pracą utrzymują cały system, w tym i
wsn123 - @jatutaktylkonachwile: 
 a kto chodzi na L4 na dziecko?
L4 na dziecko to mi...

źródło: comment_16589266081PgNHxB0YH159F3iMxonfR.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 27.07.2022, 14:04:44
  • 3
@jatutaktylkonachwile: Kobiety są zdecydowanym beneficjentem systemu, w przeciwieństwie do mężczyzn Podobne wyniki pokazują badania z innych państw Faktem jest, że mężczyźni swoją ciężką pracą utrzymują kobiety.

bo kobiety są wybijane z runku

Bzdura. Przede wszystkim dlatego, że kobiety wykazują bardzo silną tendencję do wiązania się z lepiej zarabiającymi mężczyznami, co wynika z biologii. Badania pokazują, że kobiety oceniając atrakcyjność mężczyzny są 1000 razy bardziej czułe na jego status finansowy niż na odwrót
wsn123
wsn123 27.07.2022, 14:22:25
  • 2
@jatutaktylkonachwile:

na takiej samej zasadzie nie ma przymusu pracy by mieć pieniądze, to tylko jeden z nich

Można nie mieć dzieci, dziećmi może zajmować się ojciec, można się dzielić opieką po równio. Kobiety nie mają tutaj żadnego przymusu ani jeżeli chodzi o posiadanie dzieci, ani jeżeli chodzi o wiazanie się z mężczyznami. To tylko i wyłącznie ich decyzja

Ale większość ludzi
wsn123
wsn123 27.07.2022, 14:45:13
  • 4
@jatutaktylkonachwile:

różnica wynikająca z zarobków jest niekorzystna, ale dla kobiet

Różnica wynikająca z zarobków wynika z tego, że kobiety nie pracują tak ciężko jak mężczyźni

No kurna większe podatki znaczą że więcej zarabiasz, z czego
wsn123
wsn123 27.07.2022, 15:27:40
  • 1
@jatutaktylkonachwile:

tak było by idealnie

Nie, taka sytuacja oznaczałaby, że tradyjne kobiece obowiązki są dzielone po równo, gdy tradycyjne męskie obowiązki cały czas przypypadają mężczyznom. Jednym z takich obowiązków jest właśnie utrzymanie rodziny, czego kobiety cały czas wymagają od mężczyzn - tak jak pisałem wyżej badania pokazują, że kobiety oceniając atrakcyjność mężczyzny są 1000 razy bardziej czułe na jego status finansowy niż na odwrót Im mniej mąż zarabia w stosunku
wsn123 - @jatutaktylkonachwile: 
 tak było by idealnie
Nie, taka sytuacja oznaczałab...

źródło: comment_16589346609gID8FDAWFsWdQ9D6Pd78k.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 27.07.2022, 16:04:09
  • 1
@jatutaktylkonachwile:

jajko czy kura. W krajach 1ego świata kobiety średnio mają dziecko 1-2 lata wcześniej niż mężczyźni (bo taka jest średia rożnica wieku małżeństw), przerwa w zatrudnieniu bardziej dojedzie osobę młodszą niż starszą. No i potem to już jest efekt domina. Ominie cię jeden awans, drugi, i tak leci.

Kobiety wybierają mniej płatne zawody - większość urzędników czy nauczycieli to mężczyźni, gdy większość inżynierów czy programistów to mężczyźni i to
wsn123
wsn123 27.07.2022, 16:22:58
  • 1
@jatutaktylkonachwile:

ocenianie atrakcyjności nie znaczy że to utrzymanie faktycznie będzie po jednej stronie

nie znam badania, ale od razu rzuca się korelacja. Żony zarabiają mało (lub g00wno) w sferach gdzie się nie wolno rozwodzić, bo bozia płacze (lub jej nie stać)

znowu, żony często tracą pracę przez dzieci (czyli raczej nie są to jakieś dramaty życiowe)

a mężczyźńi (lub ogólnie osoby bezdzietne) jeśli tracą pracę i długo pozostają bezrobotni
wsn123
wsn123 27.07.2022, 17:29:21
  • 2
@jatutaktylkonachwile:

Myślę że młodsze roczniki (milenialsi i w dół) już nie są tak "wprasowywane" w "jedyny słuszny zawód dla kobiety" i idą za kasą.

Ta różnica wynika z biologicznych preferencji kobiet i mężczyzn. Kobiety chętniej wybierają zawody, w których pracuje się z ludźmi, a mężczyźni chętniej wybierają zawody techniczne, co jest naukowo stwierdzonym faktem. Przyczyną tych wyborów jest, jak dowodzą badania, różnica w prenatalnym poziomie testosteronu. Tutaj masz więcej na
wsn123 - @jatutaktylkonachwile: 

 Myślę że młodsze roczniki (milenialsi i w dół) ju...

źródło: comment_1658943001ekjSSCGgZdEv3XWsYafMkk.jpg

Pobierz
wsn123
wsn123 27.07.2022, 17:46:33
  • 1
@jatutaktylkonachwile:

to nie znaczy ze były niskie, mogły być od początku wydumane

Wydumane to są oczekiwania kobiet, które chcą wyjść za mąż za kogoś, kto zarabia co najmniej 55% więcej niż średnie zarobki wolnych mężczyzn. Wydumane są oczekiwania kobiet, które 80% mężczyzn oceniają jako "poniżej średniej", gdy mężczyźni oceniając kobiety tworzą rozkład normalny. Mężczyźni nie mają specjalnie wysokich wymagań względem kobiet

I mamy tu też różnicę, bo mężczyźni dalej luźniej
wsn123
wsn123 27.07.2022, 19:08:29
  • 0
@jatutaktylkonachwile:

Nie oddzielisz tu 'nature' od 'nurture', chyba że byś wychował dzieci w szklarni na bezludnej wyspie przez roboty.

Oczywiście, że odróżnisz. Przeczytaj wyżej wymienione badania, to się nawet dowiesz jak. Tym właśnie zajmuje się min. prof. Simon Baron-Cohen, którego wyżej podlinkowałem. Stąd też wnioski o prenatalnym poziomie testosteronu. To co mówisz śmierdzi mi ideologią gender. Wyznawcy ideolodzy gender tak samo mówili prof. Baron-Cohenowi. a on z każdym kolejnym badaniem
wsn123
wsn123 27.07.2022, 19:42:14
  • 1
@jatutaktylkonachwile:

a nie przyszło ci (czy tym 'badaczom') do głowy że człowiek nie wie ile przeciętnie zarabia przeciętny mężczyzna

A nie przyszło ci do głowy posłuchać co w tym temacie mówi nauka:

Można to tłumaczyć psychoewolucyjnie. To sytuacja, gdy kobieta ponosi wysokie koszty urodzenia, co powoduje, że jej partner musi ją „ubezpieczać" na tę okoliczność. Nie może sobie pozwolić na partnera, który gorzej od niej zarabia czy gorzej radzi sobie
wsn123
wsn123 27.07.2022, 19:49:05
  • -1
@jatutaktylkonachwile:

robił je na dzieciach wychowanych na bezludnej wyspie przez roboty?

Za radą wyznawców ideologii gender, którzy bez żadnych dowodów twierdzili, że to kultura jest za to odpowiedzialna robił je na coraz młodszych dzieciach, nawet na noworodkach, którym pokazywał różne fotografie. Wyniki wszystkich badań były takie same.
Podobne badania były przeporwadzane również na małpach - samce chętniej bawiły się typowo męskimi zabawkami a samice typowo
wsn123
wsn123 27.07.2022, 21:25:15
  • -1
@jatutaktylkonachwile:

mhh, wystarczy urodzić żeby była zrobiona dzietność?

Jak się nie urodzi to dziecka nie będzie. To kobiety kontrolują niestety dzietność i jeżeli spojrzysz na sprawę szerzej, to tak naprawdę dlatego że mogą zajść w ciąże mają tak liczbe przywileje w wielu obszarach życia. Dostaję je bo kobieca zdolność reprodukcyjna jest jednym z najcenniejszych zasobów w przyrodzie. Sam bardzo bym chciał urodzić się z taką właśnie przyrodzoną cechą, która gwarantuje
LasseEriksson
LasseEriksson
24.07.2022, 09:15:13
  • 422
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 153
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 24.07.2022, 14:32:08
  • 2
Tyle że akurat kwestię zarobków wytworzył patriarchat który podzielił role w związku i mężczyźnie przypadła rola kogoś kto ma zarabiać i utrzymywać rodzinę

@eldzej_10: Kwestię zarobków wytworzyła biologia. Polecam przeczytać ten wywiad z prof. socjologii by dowiedzieć się co na ten temat mówi nauka

Można to tłumaczyć psychoewolucyjnie. To sytuacja, gdy kobieta ponosi wysokie koszty urodzenia, co powoduje, że jej partner musi ją „ubezpieczać" na tę okoliczność. Nie może sobie
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 24.07.2022, 14:45:34
  • 0
@stray_dog: Nasze preferencje zostały ukształtowane przez biologie i nasze świadome decyzje ich nie zmieniają. To, że jakaś kobieta podejmuje świadomy wybór w kwestii posiadania dzieci nie znaczy, że nagle znikają dla niej zakodowane w kobietach przez setki tysięcy lat ewolucji mechanizmy, które sprawiają, że postrzega wysokich mężczyzn jako bardziej atrakcyjnych
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 24.07.2022, 15:02:22
  • 4
@stray_dog: Oczywiście, wzrost to tylko jedna z wielu cech, które zwiekszają atrakcyjność mężczyzn i wynikają z biologii. W połączeniu z chorą ideologią rzekomej równości powoduje to koszmar, o którym piszesz, a jeżeli ktoś nieironicznie używa słowa patriarchat w kontekście innym niż zwierzchność kościelna, to prawdopodobnie jest oderwanym od rzeczywistości fanatykiem.

Możesz znać takie pary, jednak ogólna tendencja jaką wykazują kobiety jest silna, jednoznaczna i niezależna od kultury - poniżej masz
wsn123 - @stray_dog: Oczywiście, wzrost to tylko jedna z wielu cech, które zwiekszają...

źródło: comment_16586748331ivdB5REjOUsDJJce80Bcn.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

200

Wenus z Willendorfu - znamy pochodzenie najsławniejszej kobiety paleolitu

Wenus z Willendorfu - znamy pochodzenie najsławniejszej kobiety paleolitu

Pochodzenie i kluczowe aspekty wykonania Wenus z Willendorfu, mającej około 30 000 lat, pozostawały tajemnicą przez ponad stulecie od czasu jej odkrycia. Na podstawie wyników najnowszych badań wykorzystujących mikrotomografię komputerową udało się ustalić szczegóły związane z wykonaniem tej figurki.

ArcheologiaZywa
z
archeologia.com.pl
dodany: 20.07.2022, 07:01:33
  • 39
  • #
    archeologia
  • #
    historia
  • #
    swiatnauki
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    art
wsn123
wsn123 21.07.2022, 10:00:21
  • 0
@ArcheologiaZywa:

Polowano wspólnie, niezależnie od płci.

Bzdura. Analiza podziału pracy pomięzdy płciami w szerokiej gamie wielu historycznych ludzkich społeczeństw pokazuje coś zupełnie innego - polowaniem zajmowali się praktycznie w 100% tylko i wyłącznie mężczyźni. Pojedyncze groby kobiet pochowanych z narządziami do polowania wcale nie dowodzą tego, że "Polowano wspólnie, niezależnie od płci."
Z powyższej publikacji możemy się dowiedzieć, że w 96,5% społeczeństw polowaniem zajmowali się tylko mężczyźni, a w 3,5%
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
11.07.2022, 11:48:19 via AMWv2
  • 1247
#anonimowemirkowyznania
Moja dziewczyna stwierdziła ostatnio, że na początku znajomości się jej nie podobalem fizycznie tylko zaiskrzyło po czasie gdy poznała mój charakter. Powiedziałem, że miałem dokładnie tak samo, że na początku też mi się nie podobała, ale gdy ja poznałem bliżej to mi się zaczęła podobać i dopiero wtedy ją zaprosiłem na randkę. To było jakoś po kilku miesiącach koleżeństwa.

I wiecie co? obraziła się na mnie, bo myślała że od
  • 142
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 11.07.2022, 15:47:11
  • 64
A wasza wina w tym jest taka że niebiescy patrzą na wygląd

@AlienFromWenus: Statystyki pokazują coś zupełnie odwrotnego - to kobiety dużo bardziej patrzą na wygląd i surowiej oceniają mężczyzn pod tym względem
wsn123 - >A wasza wina w tym jest taka że niebiescy patrzą na wygląd
@AlienFromWenus...

źródło: comment_1657554390eBVPJLTWxTs7eiKnyltbv9.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 11.07.2022, 16:43:59
  • 2
@nika_blue: Nieatrakcyjne kobiety jeszcze częściej wrzucają niekorzystne zdjęcia, za które dostają pozytywną reakcje. O czymś takim wielu nawet przystojnych mężczyzn może tylko pomarzyć. Na aplikacjach randkowych jest więcej mężczyzn niż kobiet, dlatego że kobiety w prawdziwym życiu mają więcej zainteresowanych nimi mężczyzn, więc po prostu nie muszą z nich korzystać. Więcej mężczyzn oznacza też dużo więcej tych atrakcyjnych
wsn123 - @nika_blue: Nieatrakcyjne kobiety jeszcze częściej wrzucają niekorzystne zdj...

źródło: comment_1657557744b4TXEKJg0aymvGzQlyFKBa.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

415

Wypadek na A1. Nie żyje Dominika, 24-letnia druhna OSP. Strażacy w żałobie :(

Wypadek na A1. Nie żyje Dominika, 24-letnia druhna OSP. Strażacy w żałobie :(

24-letnia Dominika, druhna z Ochotniczej Straży Pożarnej w Rymanowie na Podkarpaciu, zginęła w wypadku na A1. Kobieta prowadziła jedną z ciężarówek, które brały udział w zderzeniu.

beconase
z
polsatnews.pl
dodany: 09.07.2022, 19:24:18
  • 244
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    wypadek
  • #
    ciekawostki
  • #
    osp
  • #
    ratownictwo
wsn123
wsn123 10.07.2022, 09:33:07
  • 7
@ikkiz: Ludzie są bardziej emaptyczni w stosunku do kobiet i bardziej przejmują się gdy im dzieje się krzywda. Dlatego normą są artykuły takie jak te, w których podkreśla się że zginęły kobiety i dzieci, jakby to była większa tragedia niż śmierć mężczyzn. Missing white woman syndrome to kolejny przykład.
Nie ma żadnej nienawiści do kobiet w zauważaniu tej tendencji. Wręcz przeciwnie, jeżeli już to ta tendencja jest przykładem nienawiści

483

Parlament Europejski chce wpisania aborcji do Karty Praw Podstawowych

Pokaż treści 18+

Parlament Europejski chce wpisania aborcji do Karty Praw Podstawowych

Instytucja w głosowaniu zdecydowanie potępiła regres w zakresie praw kobiet, zdrowia seksualnego i reprodukcyjnego oraz praw w USA i niektórych państwach członkowskich UE.Zdaniem PE należy przedłożyć Radzie propozycję zmiany art. 7 Karty, dodając, że każdy ma prawo do bezpiecznej i legalnej aborcji.

bropek
z
rmf24.pl
dodany: 07.07.2022, 12:31:23
  • 271
  • #
    europa
  • #
    polityka
  • #
    aborcja
  • #
    polska
  • #
    kultura
wsn123
wsn123 07.07.2022, 18:55:08
  • 1
@sumienieputina: W żadnym kraju na świecie tak nie ma

@baronio: W Szwecji też nie, gdy mężczyźni tam wysunęli taki postulat zostali nazwani idiotami
wsn123
wsn123 08.07.2022, 08:40:42
  • -1
@sumienieputina: Jeżeli dziecko urodziło się w małżeństwie, mąż z automatu jest uznawany za ojca dziecka. Jeżeli
nie nastąpiło ustalenie ojcostwa w drodze domniemania ojcostwa męża matki dziecka lub uznanie dziecka przez ojca ojcostwo ustala się przed sądem. Mężczyzna nie ma tu nic do gadania, nie ma wyboru i może zostać uznany za ojca dziecka wbrew swojej woli
Bogactwo_czesc_glowna
Bogactwo_czesc_glowna
06.07.2022, 09:43:02
  • 373
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 42
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 06.07.2022, 10:35:01
  • 2
@AlienFromWenus: Możesz pokazać taki komentarz? Nic podobnego sobie nie przypominam, wręcz przeciwnie pamiętam komentarze obwiniajace tylko tego mężczyznę
  • Odpowiedz
wsn123
wsn123 06.07.2022, 10:44:51
  • 19
@AlienFromWenus: Myślę, że sobie to wymyśliłaś bo komentarze były zupełnie inne
  • Odpowiedz

548

Sędzia USA: po odwróceniu prawa federalnego do aborcji czas na kolejne zmiany

Pokaż treści 18+

Sędzia USA: po odwróceniu prawa federalnego do aborcji czas na kolejne zmiany

Po zmianie prawa aborcji z federalnego na stanowe sędzia sądu najwyższego Clarence Thomas zapowiada kolejne zmiany m.in. odwrócenie prawa federalnego do małżeństw osób tej samej płci, antykoncepcji i stosunków homoseksualnych.

51431e5c08c95238
z
rp.pl
dodany: 26.06.2022, 08:56:38
  • 348
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    aborcja
  • #
    seks
  • #
    wydarzenia
  • #
    prawo
wsn123
wsn123 26.06.2022, 09:47:04
  • 122
@dasfinaleresultat: Obecnie systemowy rasizm i dyskryminacja białych w USA to norma. Zastanawiać się gdzie popełnili błąd to mogą biali lewacy, którzy nie dostali się na studia bo mają zły kolor skóry. Już teraz dużo bliższe prawdy jest stwierdzenie, że za czarny kolor skóry "dają" ci dyplom, więc jeżeli ktoś będzie musiał korzystać z tylnych miejsc w autobusie to raczej będą to biali, ewentualnie Azjaci
wsn123 - @dasfinaleresultat: Obecnie systemowy rasizm i dyskryminacja białych w USA t...

źródło: comment_1656236453N7WvsIRTcy6m8GQdaHUac6.jpg

Pobierz
Jantar997
Jantar997
08.06.2022, 14:51:40 via iOS
  • 776
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 68
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wsn123
wsn123 08.06.2022, 19:21:53
  • 1
@Greg36: https://www.reuters.com/world/europe/eu-set-introduce-quota-women-company-boards-boost-equality-2022-06-07/
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 22.11.2022

    Komentator
  • Rocznica
    od 29.10.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking