Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko223
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
waro

waro

Dołączył 8 lat i 1 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 23115
  • Znaleziska 4847
  • Mikroblog 18268
  • Obserwujący 49
  • Obserwowane 14

174

Co dalej z CPK? To już koniec, czy może...

Co dalej z CPK? To już koniec, czy może...

Pyrzowice nie będą hubem światowym i nie ma możliwości, aby stały się Centralnym Portem Lotniczym? Eksperci komentują pomysł rezygnacji z budowy CPK w Baranowie i rozbudowy Katowice Airport. Pytanie tylko, czy projekt CPK będzie w ogóle kontynuowany przez nowy rząd?

Slazag
z
slazag.pl
dodany: 22.12.2023, 08:57:30
  • 180
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
  • #
    pyrzowice
  • #
    cpk
waro
waro 22.12.2023, 17:16:53 via Wykop
  • -3
Powinno się znajdować w miarę w centrum kraju


@Benn: tu nie chodzi o to, że w centrum, czy na peryferiach, bo najważniejsza jest inna rzecz - zapotrzebowanie. A region warszawski (Okęcie + Modlin) generuje blisko połowę całego ruchu lotniczego w Polsce. To lotnisko w Pyrzowicach jest dopiero 4 lotniskiem Polski, nawet sumując jego ruch z krakowskimi Balicami (2 lotnisko w Polsce) wciąż będzie to jakoś 2 razy mniej od warszawskiego
waro - >Powinno się znajdować w miarę w centrum kraju

@Benn: tu nie chodzi o to, że ...

źródło: 5812c29aef4b6_o_large

Pobierz
waro
waro 22.12.2023, 17:41:20 via Wykop
  • -3
Warszawa generuje połowę ruchu lotniczego bo poza kontynentalne loty są w zasadzie tylko z Warszawy + Podlasie, lubelskie i świętokrzyskie nie mają sensownych lotnisk


@munioman: no podlaskie i świętokrzyskie to nawet w ogóle nie mają lotniska ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No tak, ale że Warszawa ma najbardziej rozbudowaną siatkę połączeń lotniczych też z czegoś wynika.
waro
waro 22.12.2023, 18:43:38 via Wykop
  • -4
wynika z tego, że LOT zbiera małymi samolocikami ludzi z całej Polski i wrzuca w duże na Okęciu. Gdyby robił to samo w Łodzi to pewnie łódź miała by największy ruch lotniczy w Polsce


@munioman: mówisz teraz o funkcji hubowej Okęcia - na pewno Łódź by więcej nie miała, bo loty miedzykontynentalne na Okęciu są mniejszością, a na pozostałych lotniskach to w ogóle są pojedynczymi rodzynkami. Warszawa ma największy ruch

6

Nowa prognoza IATA: CPK obsłuży 28mln pasażerów w 2030 roku

Nowa prognoza IATA: CPK obsłuży 28mln pasażerów w 2030 roku

Stanowi to liczbę o 2 mln mniejszą, niż w poprzedniej prognozie IATA z 2021 roku. Parametry przepustowości na dzień otwarcia potwierdził wybrany inwestor strategiczny czyli konsorcjum Vinci i IFM.

waro
z
rynek-lotniczy.pl
dodany: 19.12.2023, 11:39:54
  • 4
  • #
    cpk
  • #
    lotnictwo
  • #
    polska

347

Donald Tusk o CPK: Nie będzie przymusowych wywłaszczeń

Donald Tusk o CPK: Nie będzie przymusowych wywłaszczeń

Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego zostanie dokładnie przeanalizowany przez ministra infrastruktury, Dariusza Klimczaka przy współpracy pełnomocnika rząd j

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 12.12.2023, 21:19:14
  • 254
  • #
    polska
  • #
    cpk
  • #
    polityka
waro
waro 13.12.2023, 11:41:34 via Wykop
  • -3
i budowa kolei z tymi wszystkimi śmiesznymi "szprychami" na czele, których nikt nie uwzględnia w żadnych wyliczeniach opłacalności. W taki sposób to nic dziwnego, że CPK może jawić się jako dochodowy, bo pomija się kwoty rzędu setek miliardów


@HansLanda88: A co ma wspólnego budowa kolei z budową lotniska?

Bo zdradzę ci sekret - tyle co nic. Zapotrzebowanie na kolej istnieje niezależenie od lotniska CPK. Kolej będzie istotna dla CPK tylko
waro
waro 13.12.2023, 11:49:48 via Wykop
  • -2
Czy raport IATA, który mówi o tym, że Warszawa-Radom osiągnie w 2023 roku 1 milion pasażerów (w rzeczywistości 118k) kłamie, czy też po prostu został napisany na podstawie danych, które dostarczyło... samo CPK, we własnej sprawie (i nie są one prawdziwe)?


@Yuri_Yslin: Raport IATA powstał jeszcze przed covidem, który sporo namieszał w lotnictwie. Czepianie się tutaj o brak realizacji założeń to złośliwość.

Politycy peło występowali już do CPK z prośbą o przekazanie
waro
waro 13.12.2023, 13:03:48 via Wykop
  • -3
A nie w 2022 przypadkiem?


@Yuri_Yslin: Nie wiem o które dokładnie prognozy ci chodzi, bo dla Radomia były co najmniej dwa. Jedna przed modernizacją lotniska, a druga kilka miesięcy temu. Według tej drugiej na koniec 2023 miało być koło 350 tys. (pic rel).

Te dane nie zostały upublicznione i nie mogą zostać, z oczywistych względów. Natomiast na ich podstawie powstały konkretne babole, takie jak bzdury nt. Radomia, które pochodzą nie
waro - >A nie w 2022 przypadkiem?

@YuriYslin: Nie wiem o które dokładnie prognozy ci...

źródło: Zrzut+ekranu+%2528125%2529

Pobierz
waro
waro 13.12.2023, 13:54:19 via Wykop
  • -2
Tak, pogrzebałem i rzeczywiście są dwie, ale ta z 2019 to już kompletna odklejka. Nie milion, tylko ~2,5 miliona (!!!!) pasażerów w 2022....


@Yuri_Yslin: była jeszcze z 2017, ale niestety jej nie znalazłem. Kiedyś ją widziałem, musiałbym pogrzebać w necie bardziej.

Zgoda, wsad do 2022 przekazał w tym zakresie PPL, chociaż OFC zarówno PPL, jak i CPK są na pasku pisu i są zależne od decyzji politycznych. Więc przekazano właśnie takie kwiatki,
waro
waro 13.12.2023, 14:48:18 via Wykop
  • -2
@Yuri_Yslin: Tylko, że Okęcie nie ma przyszłości, Nie ma przyszłości na najbliższe 15 lat, już nie mówiąc o perspektywie 30, 40, 50 czy nawet 100 lat. A CPK ma takie perspektywy.

Co do dostepności to już gadaliśmy, więc nie będę się powtarzał - CPK leży bezpośrednio przy A2. I do niego będzie też bezposrednie połączenie KDP. Tutaj nie ma żadnego porównania z położeniem Okęcia.

I żeby nie było - to

383

CPK, czyli perła w polskiej koronie. Podpisz apel w obronie tej inwestycji…

CPK, czyli perła w polskiej koronie. Podpisz apel w obronie tej inwestycji…

„Po co nam wielki „Port Kontenerowy”? Po co nam „Azoty”? Po co nam „Orlen”? Po co nam Przekop na Mierzei Wiślanej? Po co nam elektrownie atomowe? Po co nam koleje wielkich prędkości? Po co nam stocznie? Po co nam polskie banki? Po co nam publiczne radio i telewizja? Po co nam własne programy…”

konto usunięte
z
salon24.pl
dodany: 09.12.2023, 09:50:34
  • 167
  • #
    cpk
  • #
    inwestycje
  • #
    lotnictwo
  • #
    lotnisko
  • #
    transport
  • #
    polska
waro
waro 09.12.2023, 10:43:04 via Wykop
  • -15
@oddajciemikontozlodzieje: Tak, tak, jasne - nie było.

Chyba najważniejszym argumentem za budową CPK jest realny brak alternatywy dla tego projektu. Bo ciężko poważnie traktować takie pomysły jak rozbudowa Okęcia w Warszawie.
waro
waro 09.12.2023, 10:54:23 via Wykop
  • -14
Są inne lotniska w tym kraju.


@Yuri_Yslin: No i ty myślisz, że ruch lotniczy można rozłożyć dowolnie na lotniska w całej Polsce? Które z tych lotnisk ma szansę stać się lotniskami o znaczeniu międzynarodowym?

mamy 5 terminali
waro
waro 09.12.2023, 11:41:41 via Wykop
  • -9
Tak dokładnie się dzieje. CPK nie istnieje a ludzie latają.


@Yuri_Yslin: No, a jak chcą polecieć gdzieś dalej, to muszą najpierw polecieć do hubu w Europie Zachodniej.

Właśnie podałeś argument przeciw
waro
waro 09.12.2023, 12:23:42 via Wykop
  • -5
Jak często typowy człowiek lata "gdzieś dalej" ? większość typowych połączeń np. do UK masz bezpośrednio z PL.


@Yuri_Yslin: Oczywiście, że większość lotów "typowy człowiek" odbywa na krótkich dystansach i dlatego własnie CPK nie zabije innych lotnisk regionalnych. Otworzy tylko furtkę dla tej mniejszości, co lata dalej - ale dosyć zyskownej mniejszości.

Ruch cargo jest w większości prowadzony równolegle z pasażerskim, niejako przy okazji. Pyrzowice, Modlin i inne lotniska można rozbudować,
waro
waro 09.12.2023, 12:40:48 via Wykop
  • -6
No właśnie. Jako mieszkaniec Warszawy nie widzę w tym sensu


@Yuri_Yslin: No przykro mi, ale lotnisko Okęcie ma znaczenie międzynarodowe i trudno, żeby brać pod uwagę tutaj tylko Warszawiaków i to tylko część z nich, którzy mają teraz bliżej.

Ale tak poza tym, to jednak Warszawiacy nie powinni narzekać, ponieważ "wyrzucenie" Okęcia spoza Warszawę
waro
waro 09.12.2023, 13:54:11 via Wykop
  • -8
Chodzi o częstotliwość wyprawiania pociągów, ceny biletów (zwłaszcza KDP), awaryjność składów i infrastruktury. Pracowałem lata w PLK i wiem, że tutaj pomoże co najwyżej b---a atomowa i zrobienie tego od nowa.


Okęcie = masz co parę minut autobus i tramwaj, jak się uprzesz to możesz dojśc z buta (jest w mieście), masz też tony uberów za półdarmo bo jest blisko.


pracownicy np. Mordoru mają pięć minut na Okęcie.


@
waro
waro 09.12.2023, 14:13:32 via Wykop
  • -4
Bo ciężko poważnie traktować takie pomysły jak rozbudowa Okęcia w Warszawie.

A możesz uzasadnić taką opinię ?


@EliG: Ponieważ Okęcie jest położone wewnątrz Warszawy - najkrócej mówiąc.

Czyli jest otoczone dookoła zabudowaniami. Czyli tam nie ma miejsca na jakąś większą rozbudowę. A nawet jakby się uprzeć na większą rozbudowę to koszty tej inwestycji mogą okazać się większe od samego CPK (części lotniskowej rzecz jasna). A poza tym ze względu na
waro
waro 09.12.2023, 15:07:26 via Wykop
  • -5
Nie wierz w bzdury o KDP, błagam. PLK to jedno wielke komunistyczne bagno i oni w życiu nie uruchomią KDP do 2027, nawet do 2037 pewnie nie dadzą rady


@Yuri_Yslin: Tylko, że PLK nie będzie jedynym wykonawcą sieci KDP w Polsce, drugim będzie hiszpański ADIF.

A pod jakim względem CPK ma mieć "beznadziejne położenie" dla innych miast w

43

Prezes Vinci Airports: przewagą CPK byłaby nowoczesność i konkurencyjność

Prezes Vinci Airports: przewagą CPK byłaby nowoczesność i konkurencyjność

CPK nie powinien być kopią innych lotnisk - mówi Nicolas Notebeart, prezes Vinci Airports. Jego zdaniem nowy hub ma przed sobą kilka zadań. To m.in. podkreślenie znaczenia Polski na światowej mapie lotniczej, wzmocnienie LOT-u i przyciągnięcie nowych pasażerów. Rozmowa z kwietnia.

waro
z
money.pl
dodany: 09.12.2023, 09:44:33
  • 3
  • #
    cpk
  • #
    lotnictwo
  • #
    polska
  • #
    transport

349

Włoskie media: Polskie konsorcjum "odbije" Chińczykom port we Włoszech

Włoskie media: Polskie konsorcjum "odbije" Chińczykom port we Włoszech

Według dziennika "La Verita" opanowany przez Chińczyków port w Taranto ma zostać przejęty przez Polaków. Za kwotę 60 mln euro zbudowany ma być terminal intermodalny z pełną obsługą infrastrukturalną. Wejście Polaków do Taranto ma się odbywać z pomocą i na życzenie Amerykanów.

waro
z
rmf24.pl
dodany: 08.12.2023, 19:10:37
  • 47
  • #
    polska
  • #
    transport
  • #
    wlochy
  • #
    chiny
  • #
    gospodarka
  • #
    europa

490

Tak się kończy hipergamia. W Seulu na dwie kobiety przypada jedno dziecko.

Tak się kończy hipergamia. W Seulu na dwie kobiety przypada jedno dziecko.

W trzecim kwartale 2023 roku dzietność w Korei Południowej utrzymywała się na poziomie 0,7, najniższym w historii. Jak pisze "Korea Times" biorąc pod uwagę dotychczasowe trendy, w czwartym kwartale dzietność będzie prawdopodobnie jeszcze niższa - i osiągnie rekordowo niski poziom 0,6.

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 07.12.2023, 22:01:40
  • 428
  • #
    korea
  • #
    koreanka
  • #
    blackpill
  • #
    demografia
  • #
    dzieci
  • #
    swiat
waro
waro 08.12.2023, 10:54:11 via Wykop
  • 22
Ciekawi mnie ile z tych bezdzietnych kobiet są bezdzietnymi ze świadomego wyboru. Bo podejrzewam, że spora część z nich - podobnie jak w Polsce - czeka na wymarzonego męża i doczekać się nie może. A potem mija już ta granica wieku, po której znalezienie jakiegokolwiek męża zaczyna graniczyć z cudem. I błędne koło się zamyka.
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

186

Port w Gdańsku w 2022 roku był najszybciej rozwijającym się portem w Europie

Port w Gdańsku w 2022 roku był najszybciej rozwijającym się portem w Europie

Port w Gdańsku przeładował w 2022 roku o 40 proc. więcej towarów, niż w roku poprzednim – wynika z danych opublikowanych we wtorek przez Europejski Urząd Statystyczny. Jest to największy wzrost wśród wszystkich europejskich portów. Gdańsk w ciągu jednego roku wyprzedził m.in. Barcelonę i Bremerhaven

waro
z
polska-morska.pl
dodany: 06.12.2023, 09:04:11
  • 53
  • #
    polska
  • #
    transport
  • #
    gdansk
  • #
    europa
  • #
    gospodarka
waro
waro
Autor
06.12.2023, 19:25:05 via Wykop
  • -1
@KonradSuchy: w pierwszym kwartale 5 miejsce w UE
waro - @KonradSuchy: w pierwszym kwartale 5 miejsce w UE

źródło: GAnQKbbWEAAQ1Nt

Pobierz

511

Wiatrakowy problem Hiszpanii. Jedna trzecia turbin idzie na złom

Wiatrakowy problem Hiszpanii. Jedna trzecia turbin idzie na złom

Podczas gdy Polska dyskutuje nad odblokowaniem inwestycji w farmy wiatrowe, Hiszpania zmaga się z problemem... przestarzałych turbin. Stowarzyszenie firm wiatrowych AEE oszacowało, że 36 proc. wiatraków w Hiszpanii trzeba będzie wycofać w ciągu najwyżej pięciu lat. To oznacza, że około 7,5 tys. turb

awres
z
businessinsider.com.pl
dodany: 05.12.2023, 20:19:14
  • 247
  • #
    europa
  • #
    polska
  • #
    wiatraki
  • #
    energetyka
  • #
    ekologia
  • #
    oze
waro
waro 06.12.2023, 09:22:28 via Wykop
  • -2
@albin_kolano: Ja jestem za rozwojem energii wiatrowej ALE odnoszę wrażenie, że ten wiatr jest postrzegany jako jakiś gamechanger transformacji energetycznej. Tymczasem gdybyśmy wybudowali wszystkie wiatraki gdzie tylko jest miejsce, to ile by one zapewniły Polsce rocznego zapotrzebowania na energie? Kilka procent? W Niemczech wiatraki stanowią zaledwie 2% ich miksu energetycznego.

A wungiel jeszcze dłuuugo będzie podstawą dla polskiej energetyki, czy się to komuś podoba czy nie.
waro
waro 06.12.2023, 09:57:17 via Wykop
  • -4
@kacper-staszczyk: Tak, masz całkowitą rację. 2% to powierzchnia kraju, jaką zajmują wiatraki w Niemczech.

Wycofuję zarzut ( ͡° ͜ʖ ͡°)

229

CPK zaorany.

Pokaż treści 18+

CPK zaorany.

Banucha: Opozycja nie daje zgody na budowę CPK. Stracimy bilion zł do 2040 r. Zyskają na tym Niemcy.

AntonioFacaldo
z
youtube.com
dodany: 05.12.2023, 16:37:42
  • 171
  • #
    cpk
  • #
    bekazlewactwa
  • #
    inwestycje
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    polityka
waro
waro 05.12.2023, 19:21:12 via Wykop
  • -3
no to teraz faktycznie mi podałeś konkrety. Najważniejsze pytania: jakiego ruchu można się spodziewać do samej Polski? Ile towarów jest wysyłanych z Berlińskiego lotniska do PL? I ostatnie czy jest w ogóle szansa, że towary mające iść do Niemiec albo zachód Europy będą lecieć przez Polskę skoro mogą lecieć bezpośrednio do Berlina?


@wodzik: Pomieszanie z poplątaniem. Lotnisko berlińskie nie ma znaczenia międzykontynentalnego, aby CPK cokolwiek tu mogł podebrać. Natomiast CPK
waro
waro 05.12.2023, 19:40:13 via Wykop
  • 0
ale ile ruchu niemieckiego mogą podebrać? Jaki ma sens przylot z towarem do PL skoro są możliwości, żeby leciał bezpośrednio do Niemiec. Ktoś zrobił takie analizy? Są w ogóle jakiekolwiek analizy opłacalności tego? na razie czytam tylko hipotezy co to lotnisko by mogło.


@wodzik: Jeszcze raz - nie chodzi o podebranie ruchu niemieckiego, a polskiego + naszych wschodnich/południowych sąsiadów. Towary lecące do nas są głównie obsługiwane w Niemczech, a mogłyby

637

Niemcy zablokują budowę portu w Świnoujściu i EJ nad Bałtykiem?

Niemcy zablokują budowę portu w Świnoujściu i EJ nad Bałtykiem?

Niemieckie organizacje ekologiczne zebrały już blisko 100 tys. podpisów w sprawie utworzenia "Parku Narodowego Morza Bałtyckiego". Utworzenie takiego obszaru chronionego może postawić pod znakiem zapytania dwie strategiczne inwestycje Polski.

waro
z
ndr.de
dodany: 05.12.2023, 17:03:20
  • 154
  • #
    niemcy
  • #
    polska
  • #
    atom
  • #
    energetyka
  • #
    ekologia

543

PLL LOT na 3 miejscu wśród najlepszych linii lotniczych świata

PLL LOT na 3 miejscu wśród najlepszych linii lotniczych świata

LOT uzyskał bardzo dobre noty cząstkowe w trzech kategoriach, które były brane pod uwagę do łącznej oceny w AirHelp Score, czyli: punktualności, opinii pasażerów oraz sprawności w obsłudze wniosków o odszkodowanie. W zestawieniu wyprzedziły je tylko katarski Qatar Airways oraz niemiecki Eurowings.

waro
z
bankier.pl
dodany: 04.12.2023, 13:21:19
  • 259
  • #
    lotnictwo
  • #
    polska
  • #
    transport
  • #
    lot

12

CPK opiera się na analizie, która z LOT-u robi Emirates, a z Baranowa - Dubaj.

Pokaż treści 18+

CPK opiera się na analizie, która z LOT-u robi Emirates, a z Baranowa - Dubaj.

Analiza, na której oparto projekt CPK, robi z Baranowa jeden z największych hubów transferowych nie tylko w Europie, ale i na świecie. - Mamy tu ogromny absurd prognostyczny - mówią "Wyborczej" eksperci, którym pokazaliśmy założenia.

raul7788
z
trojmiasto.wyborcza.pl
dodany: 02.12.2023, 15:29:01
  • 21
  • #
    cpk
  • #
    inwestycje
  • #
    lotnisko
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
waro
waro 02.12.2023, 16:37:35 via Wykop
  • -3
@thorgoth: odwrotnie - CPK to hub pasażerski, a nie cargo. Po prostu jest to ze sobą powiązane - więcej lotów pasażerskich, to więcej cargo, które jest w nich też przewożone.

Huby cargo to rzadkość w Europie i buduje się je pod centra logistyczne takich gigantów jak np. DHL w Lipsku.

1239

Dlaczego powinniśmy zbudować CPK?

Dlaczego powinniśmy zbudować CPK?

Materiał Good Times Bad Times

waro
z
m.youtube.com
dodany: 01.12.2023, 17:50:10
  • 506
  • #
    cpk
  • #
    lotnictwo
  • #
    polska
  • #
    geopolityka
  • #
    goodtimesbadtimes
waro
waro
Autor
01.12.2023, 18:42:23 via Wykop
  • 1
Drugi raz wybudowany Radom świeci pustkami, a CPK miałoby pękać w szwach?


@panczekolady: generalnie to w sumie... tak.

No ale na tak tendencyjnie postawione pytanie aż nie chce poważnie poważnie odpowiadać.
waro
waro
Autor
01.12.2023, 19:31:10 via Wykop
  • 23
@CrytekPL:

1) A co ma hub lotniczy do lotniska regionalnego? Przecież to zupełnie inna struktura pasażerów.
2) No przy tak małych ilościach to trudno, żeby była niewystarczająca xd
3) Oczywiście że lot jest za mały, ale nigdy się nie powiększy na tak ograniczonym lotnisku co Okęcie.
4) Słyszałem, że przepisy celne w Polsce to dramat, ale nawet ich zmiana wiele
waro
waro
Autor
01.12.2023, 20:00:52 via Wykop
  • 0
@Musztarda_P0_Obiedzie: jak rozumiem chciałbyś obalić tego typu projekty, bo je robi pis. A jak wiadomo, czego pis się nie tknie, to zamienia w ruinę, prawda?

Gratuluję, w ten sposób obaliłbyś m.in. WOT, Baltic Pipe, DCT Gdańsk, Terminal przeladunkowy Małaszewicze, Via Carpatia.

Już pomijając, że w tej wyliczance pojechałeś grubo z manipulacjami (m.in. przekop mierzei, mur na granicy, sprzedaż lotosu) to wciąż niezmienne jest jedno - że każdy projekt ma swoją
waro
waro
Autor
01.12.2023, 20:14:27 via Wykop
  • -10
@CrytekPL: mają nim latać Polacy, mieszkańcy Europy śrd-wsch. i pasażerowie przesiadkowi z Ameryki Płn. i wschodniej Azji (geografia Polski jest tutaj atutem).
waro - @CrytekPL: mają nim latać Polacy, mieszkańcy Europy śrd-wsch. i pasażerowie pr...

źródło: F95-IMPaQAAQEGH

Pobierz
waro
waro
Autor
01.12.2023, 20:51:09 via Wykop
  • -8
przede wszystkim LOT nie potrafił się powiększyć nawet na takim lotnisku jak Okęcie... więc jest trochę odwrotnie.


@kishibashi: to znaczy na jakim?

Z max. 600 slotami, zakazem nocnych lotów, dwoma skrzyżowanymi ze sobą pasami i ograniczoną infrastukturą dla samolotów szerokokadlubowych?

Lot w najbliższych latach znacznie powiększy swoją flotę, a Okęcie się zaraz dopcha do swojego maxa.
waro - >przede wszystkim LOT nie potrafił się powiększyć nawet na takim lotnisku jak ...

źródło: Screenshot_20231201_214938_Opera

Pobierz
waro
waro
Autor
01.12.2023, 21:24:16 via Wykop
  • -7
@kishibashi: Max. Okęcia nie jest umowny, tylko realny. To lotnisko według IATA jeszcze przed covidem było 3 najbardziej zapchanym lotniskiem w Europie, a max 600 slotów osiągnęło w 2019 roku.

Część ekspertów uważa, że łatwo zwiększyć przepustowość


Aż się boję zapytać którzy to "eksperci". Sebastian Mikosz wprost mówi, że tam nie ma miejsca na nic, przepustowość maksymalna Okęcia teraz to jakieś 23mln. Wszelka rozbudowa tego lotniska oznacza jego rozpychanie się w środku
waro
waro
Autor
01.12.2023, 21:39:17 via Wykop
  • -3
Czy aby na pewno to jest ten moment gdy LOT potrzebuje gigantycznego hubu?


@ExpediteLikeRossi: Ale jaki znowu "gigantyczny hub"? Stambuł ma teraz hub 2 razy większy od planowanego CPK. Nawet Helsinki mają teraz większe lotnisko od Warszawy.

PS. Żeby CPK uzyskało rentowność to musi mieć przepustowość na poziomie co najmniej 25mln pax. Czyli 5mln więcej, niż robi teraz Okęcie.
waro
waro
Autor
01.12.2023, 22:39:28 via Wykop
  • -5
@kishibashi To może podaj od razu tych ekspertów, którzy coś tam brzęczą o zwiększeniu przepustowości Okęcia. Będzie prościej.

Gdzie umieścisz na przykład nowe miejsca postojowe? Tam po prostu nie ma miejsca na nic. I jakkolwiek byś tego lotniska nie rozbudowywał to nigdy nie ominiesz zakazu lotów nocnych.

Zapominasz też o Modlinie, który wykazywał do tej pory naturalne zdolności rozwojowe, które były blokowane przez rząd.
waro
waro
Autor
01.12.2023, 23:28:29 via Wykop
  • -3
to sprowadzi dyskusję na manowce, bo będzie opierało się na lustrowaniu ekspertów.


@kishibashi: oczywiście, że tak, ale chyba gramy w otwarte karty? Także poproszę jakieś inne nazwiska poza Mikoszem.

To o tyle ciekawy argument, że zakaz lotów nocnych został wprowadzony dekady temu, gdy wykorzystywano bardzo głośne samoloty. Od tego czasu wiele się zmieniło, a w dodatku na rynek od kilku lat wchodzi nowa generacja samolotów, które są jeszcze bardziej ciche. A
waro
waro
Autor
01.12.2023, 23:42:24 via Wykop
  • -2
jesteś bardzo, bardzo typowym obrońcą CPK. Całą linię obrony opierasz na przeczuciach, zmyślonych argumentach i hipotezach.


@lhotse89: gościu, ty przecież już chciałeś otwierać hub cargo w Radomiu, więc z czym ty do mnie wyskakujesz xD
waro
waro
Autor
01.12.2023, 23:47:56 via Wykop
  • -2
Spokojnie bez żadnego przenoszenia dróg wejdzie tam co najmniej jeden dodatkowy pas


@deviator: spokojnie tam nic nie wejdzie. Najmniej inwazyjne plany rozbudowy Okęcia zmuszałaby schowanie części obecnej s2 do tunelu
waro - >Spokojnie bez żadnego przenoszenia dróg wejdzie tam co najmniej jeden dodatko...

źródło: DfFoi-MWsAAn1PT

Pobierz
waro
waro
Autor
02.12.2023, 00:00:03 via Wykop
  • -3
Ryanair przez lata miał korzyści wynikające z wynegocjowanych stawek, m.in. dlatego, że zapewnił rozruch lotniska. W ostatnim czasie Modlin podniósł stawki i Ryanair nad ubolewał


@kishibashi: czyli nie powiesz ile polscy podatnicy dołożyli do Modlina przez te wszystkie lata?

Nie wiesz tego czy jesteś lobbystą Ryanaira?
waro
waro
Autor
02.12.2023, 00:21:52 via Wykop
  • -4
@kishibashi: dobra, widzę że tego nie przyznasz za cholerę.

300mln zł - tyle dokładnie polscy podatnicy zapłacili za frajerską umowę z Ryanairem podpisaną przez Adama Struzika.

I dopiero w tym roku stawki się zmienią ma wskutek wygaśnięcia umowy.

Ale żeby było śmieszniej - Ryanair ma wciąż korzystne stawki naliczenia od pasażerów. Od 3 mln pax w górę płacą 6zł. Nowy przewoźnik na starcie zapłaci jakieś 30zł. Nikt nowy tam nie
waro
waro
Autor
02.12.2023, 00:24:47 via Wykop
  • -1
2. Lotnisko w Modlinie może zaoferować mieszkańcom Warszawy dodatkowe miliony przepustowości


@kishibashi: a rozbudowa Modlina to jeszcze inna historia. Obecnie ma decyzję środowiskową na poziomie max. 66 operacji na dobę. Pewnie dałoby się to jakoś zwiększyć, ale dużego lotniska tam nigdy nie będzie.
waro
waro
Autor
02.12.2023, 01:07:01 via Wykop
  • -5
Raz jeszcze nadmienię: dostałeś wyżej multum kontrargumentów, zamiast jakikolwiek obalić,


@lhotse89: pytanie czy te "cichsze" samoloty zlikwidują zakaz lotów nocą?

244

Trzystu właścicieli gruntów nie chce sprzedać swoich działek pod CPK

Pokaż treści 18+

Trzystu właścicieli gruntów nie chce sprzedać swoich działek pod CPK

Około trzystu właścicieli gruntów między Łodzią a Warszawą, na których ma powstać Centralny Port Komunikacyjny, nie chce sprzedać swoich działek - dowiedział się dziennikarz RMF FM Michał Dobrołowicz. W najbliższych tygodniach ważyć będą się losy budowy największego lotniska w Polsce.

raul7788
z
rmf24.pl
dodany: 30.11.2023, 16:13:10
  • 146
  • #
    cpk
  • #
    inwestycje
  • #
    bekazpisu
  • #
    polityka
  • #
    lotnisko
waro
waro 01.12.2023, 11:31:32 via Wykop
  • -3
ciekawostka: granice obszaru przeznaczonego do wywłaszczeń pod CPK przebiegają równo z granicą działek należących do kościoła. Północna granica przebiega przez wieś Szymanów w większości należącą do kościoła (ogromny Klasztor Sióstr Niepokalanek i przyleglosci), ale jest poprowadzona tak, że kościół nie straci nawet metra działki.

Raz, że nie straci teraz a dwa, w przypadku zrealizowania inwestycji wartość kościelnych gruntów wystrzeli w kosmos


@fonderal: To żeś odkrył spisek xD

Teren kościoła jak
waro - >ciekawostka: granice obszaru przeznaczonego do wywłaszczeń pod CPK przebiegaj...
waro
waro 01.12.2023, 11:59:34 via Wykop
  • -2
Samo cpk sensu nie ma, bo to będzie lotnisko w środku niczego.


@buczubuczu: Nie pośrodku niczego, tylko między Łodzią, a Warszawą. A dokładniej 40km od Warszawy i 90km od Łodzi.

"Pośrodku niczego" to swoje lotniska mają
waro
waro 01.12.2023, 12:26:51 via Wykop
  • -2
@fonderal: pardon - mój błąd.

Ale już wiem o co chodzi z tym kościołem - ten kościół jest wpisany do rejestru zabytków

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Wniebowzi%C4%99cia_Naj%C5%9Bwi%C4%99tszej_Maryi_Panny_w_Szymanowie

750

Dlaczego polskie porty szkodzą Niemcom?

Dlaczego polskie porty szkodzą Niemcom?

Wzrost wpływów do budżetu z polskich portów to około 350 proc. "Dużą cześć tych pieniędzy zabraliśmy Niemcom". Z tytułu działalności portów w polsce w ostatnich 8 latach Polska wzbogaciła się o 58 mld zł. "To efekt ciężkiej pracy..". "Chcemy uczynić Polskę kluczowym hubem transportowym”.

Kumpel19
z
wgospodarce.pl
dodany: 28.11.2023, 19:59:27
  • 183
  • #
    gdynia
  • #
    gdansk
  • #
    swinoujscie
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    inwestycje
waro
waro 29.11.2023, 11:56:28 via Wykop
  • 5
do nas nie płyną te największe statki


@FrasierCrane: Tymczasem te "największe statki".... ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Tak, wszystkie one wylądują w polskich portach. I poza niebieską linią żeglugową wszystkie to te największe, 400metrowe kontenerowce.
waro - >do nas nie płyną te największe statki

@FrasierCrane: Tymczasem te "największ...

źródło: F_ZOUtDWoAAe8kE

Pobierz

564

Historia pewnego kłamstwa. "Mała Eileen" była wspominana nawet w BBC

Pokaż treści 18+

Historia pewnego kłamstwa. "Mała Eileen" była wspominana nawet w BBC

Zmyślona historia dziewczynki, która nigdy nie istniała - była cytowana nie tylko w największych polskich mediach, ale też w tych zagranicznych. Kłamstwo rozlało się po świecie, a sprostowania nie będzie.

waro
z
twitter.com
dodany: 27.11.2023, 17:07:25
  • 27
  • #
    bialorus
  • #
    polska
  • #
    imigranci
  • #
    wojna
  • #
    bekazlewactwa

1530

"Mała Eileen" - 4-latka, która miała umrzeć przy białoruskiej granicy...

Pokaż treści 18+

"Mała Eileen" - 4-latka, która miała umrzeć przy białoruskiej granicy...

NIGDY NIE ISTNIAŁA - to jedna ze zmyślonych opowieści, którą usłyszeli aktywiści i nagłośnili. Sprawa odbiła się szerokim echem w Polsce - pisały o niej największe media (m.in. Newsweek i Gazeta Wyborcza), interweniował nawet rzecznik praw obywatelskich. Dzisiaj wiadomo, że ta historia była fikcją.

waro
z
twitter.com
dodany: 25.11.2023, 11:53:16
  • 133
  • #
    polska
  • #
    bialorus
  • #
    wojna
  • #
    bekazlewactwa
waro
waro
Autor
25.11.2023, 13:44:34 via Wykop
  • 122
@Roger_Casement: o c--j, to jest aż za mocne. "Guru" polskiego prawa domagający się dowodów od oskarżonego, a nie oskarżyciela xD

92

Poseł z Razem chce kontynuacji projektu CPK. Czyżby nadchodziło otrzeźwienie…

Poseł z Razem chce kontynuacji projektu CPK. Czyżby nadchodziło otrzeźwienie…

- Nie podpisałabym się pod postulatem anulowania projektu budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK). Nie rozumiem np. obiekcji ws. rozbudowy linii kolejowych - potrzebujemy kolei dużej prędkości - powiedziała w radiu Wnet posłanka Lewicy z partii Razem Paulina Matysiak.

konto usunięte
z
filarybiznesu.pl
dodany: 24.11.2023, 18:04:57
  • 37
  • #
    cpk
  • #
    inwestycje
  • #
    lotnictwo
  • #
    lotnisko
  • #
    transport
  • #
    polityka
waro
waro 24.11.2023, 18:44:44 via Wykop
  • -5
Tyle, że Pola Matysiak mówi tutaj o części kolejowej. To raczej nie wzbudza większego sprzeciwu.

A tutaj lotnisko jest nie mniej ważne, gdzie lewica jest przeciw. Co prawda w innym wywiadzie Pola Matysiak wspomniała, że osobiście nie wyklucza zmiany zdania, więc jest nadzieja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Oczywiście zgadzam się z posłanką, że debata jest potrzebna. Najlepiej debata telewizyjna w prime timie: zwolennicy vs przeciwnicy. I trzeba by
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

waro
waro 24.11.2023, 22:04:42 via Wykop
  • -4
fakt, że część zysków z szybszych kolei będzie zjedzonych na wielu trasach przez przejazd dłuższą trasa przez stację na zadupiu.


@gl0wa: scentralizowany układ sieci kolejowej CPK wynika z geografii Polski i jej położenia w Europie. Region warszawski i łódzki wytwarza ok. 30% PKB Polski. Ponadto to na tym obszarze przecinają się główne szlaki komunikacyjne Polski: wschód-zachód i północ-południe.

PS. Nie jest prawdą, że wszystko będzie miało dłuższą trasę przez "stację
waro
waro 25.11.2023, 10:20:54 via Wykop
  • -1
ale że jak? Wystarczy wybudować lotnisko i ludzie będą sprowadzać towary? To nie gra.


@ipkis123: Brzmi prosto, ale mniej więcej na tym to polega. Ruch cargo to przede wszystkim ruch międzykontynentalny. Czyli bez lotniska hubowego nie da rady tego zrobić.

W Polsce nie opłaca się odprawiać cargo bo jest za drogo.


@ipkis123: to mit

16

Wojna hybrydowa Rosji z Finlandią rozkwitła w najlepsze

Pokaż treści 18+

Wojna hybrydowa Rosji z Finlandią rozkwitła w najlepsze

Rosja zwozi autami imigrantów na fińską granicę, a tam rozdaje im rowery. Liczba wniosków o azyl w Finlandii wzrosła 10-krotnie.

waro
z
twitter.com
dodany: 24.11.2023, 14:51:46
  • 4
  • #
    wojna
  • #
    finlandia
  • #
    rosja
  • #
    europa
  • #
    imigranci
  • <
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 28
  • Strona 19 z 28
  • >
  • Warszawa

Osiągnięcia

  • Wykopowicz
    od 23.10.2023

    Wykopowicz
  • Komentator
    od 22.12.2019

    Komentator
  • Złotousty
    od 30.04.2021

    Złotousty
  • Kałasznikow
    od 27.10.2020

    Kałasznikow
  • Rocznica
    od 12.01.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 25.01.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 11.09.2020

    Mikroblogger
  • Władca Ognia
    od 19.04.2022

    Władca Ognia
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking