Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko208
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

rebekka
rebekka

rebekka

Dołączył 4 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 1163
  • Znaleziska 1048
  • Mikroblog 115
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3
kamilukamilu
kamilukamilu
kamilukamilu
09.07.2020, 12:27:38
  • 1
Ile trzeba hajsu na wkład własny + wszystkie koszta do zakupu kawalerki na kredyt w #warszawa?
Minimum 40m2, 2 pokoje (salon z kuchnią + sypialnia), do metra pieszo ok. 10 minut, rok budowy min. 2000, stan do zamieszkania.

#nieruchomosci #mieszkanie #kredythipoteczny #kredyt #budownictwo
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 09.07.2020, 12:31:24
  • 10
@kamilukamilu: zależy od banku, od Twojej branży etc. Od 20% sensowne oferty. Mozesz śledzić Sebastiana Bliskiego/Marcina Iwucia, oni robią co chwilę podsumowania oferty banków
  • Odpowiedz

4787

AMA - Andrzej Duda

AMA - Andrzej Duda

Zapraszam do zadawania pytań

Andrzej-Duda
z
wykop.pl
dodany: 08.07.2020, 18:12:38
  • 5226
  • #
    ama
  • #
    prezydenckieama2020
  • #
    wybory
  • #
    polska
  • #
    wyboryprezydenckie2020
rebekka
rebekka
rebekka 08.07.2020, 18:16:22
  • 231
@Sowiet_Kusy: Proszę pozdrowić Pana Jarosława
dzikuZplasriku
dzikuZplasriku
dzikuZplasriku
08.07.2020, 14:30:20
  • 14
Przeraża mnie Polski rynek nieruchomości.

Mowa tu o domach lub "apartamentach" za 1 200 000 zł

Porównałem to w ostatnim czasie z USA,
Planuje porównać z Hiszpania, Urugwajem oraz Tajlandią.
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 08.07.2020, 14:45:44
  • 8
@dzikuZplasriku: To kup mieszkanie na Florydzie. Nie ma za co ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 08.07.2020, 15:02:18
  • 0
@dzikuZplasriku: oczywiście, to jest ralna kasa nawet dla kogoś na etacie w korpo. Powodzenia!
  • Odpowiedz

452

Kolejny miesiąc spadków cen transakcyjnych mieszkań

Kolejny miesiąc spadków cen transakcyjnych mieszkań

Maj 2020 roku to kontynuacja spadków cen transakcyjnych mieszkań w Polsce. Indeks urban.one dla lokali mieszkalnych w kraju ustabilizował się na poziomie 101,15 pkt., czyli względem poprzedniego miesiąca spadł o 1,05 pkt.

mookie
z
urban.one
dodany: 07.07.2020, 11:52:47
  • 160
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkanie
  • #
    inwestycje
  • #
    ekonomia
rebekka
rebekka
rebekka 07.07.2020, 16:16:49
  • 2
@yetix: wyliczyli sobie na podstawie ZAAWANSOWANYCH MODELI MATEMATYCZNYCH I AI (instytut danych z d--y)

395

GUS: Mieszkania droższe o ponad 11 proc. niż rok temu

GUS: Mieszkania droższe o ponad 11 proc. niż rok temu

W pierwszym kwartale 2020 roku ceny mieszkań w porównaniu do czwartego kwartału 2019 roku były wyższe o 3,6 proc. - poinformował GUS. W porównaniu z kolei do pierwszego kwartału ubiegłego roku mieszkania były droższe o 11,3 proc.

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 06.07.2020, 11:14:14
  • Wykop Poleca
  • Reklama
  • 263
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    wydarzenia
rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 11:23:39
  • 15
@stoppmov2: ale Cię zaraz zminusują dzieciaki z tagu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Odważny człowiek z Ciebie
rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 11:34:00
  • 93
@jackblackcanada: Pewnie nie będa, ale wykopowi eksperci wieszczą od miesięcy pęknięci bańki i zjazd o kilkadziesią procent - stąd ta beka. Spamują średnio co kilka godzin, a każdego kto uważa że czekanie kilka lat na dołek, wktóry i tak na 90% się nie trafi - by kupić mieszkanie DLA SIEBIE, nazywają naganiaczem :D
rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 11:47:39
  • 27
@Chicane: Nic tylko czekać do 01.01.2023, 00:00 żeby kupić 15% taniej, płacąc w tym czasie tyle samo za najem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 13:11:32
  • 2
@Chicane: no pewne. Dodatkowo w krótkim terminie najem jest bardziej opłacalny. Jak ktoś planuje popracować w mieście 2-3 lata to kupno mieszkania nie ma większego sensu.

Co do dzielenia mieszkania - oczywiście, można też mieszkać w akademiku i zapisywać się co roku na nowe studia za połowę tego co płacisz. Tylko nie wyobrażam sobie w moim wieku (25lat) takiego życia. Mieszkanie na swoim to dla mnie wielki komfort
affairz
affairz
affairz
05.07.2020, 21:53:39
  • 26
Jeśli ktoś zapomniał to przypominam, że
- popyt jest POTĘŻNY
- kryzys covidowy dawno ZAŻEGNANY
- deweloperzy mają POTĘŻNE zapasy gotówki
- co najwyżej krótka korekta 2% a potem WZROSTY 200%
- nieruchomości to SAFE HAVEN
affairz - Jeśli ktoś zapomniał to przypominam, że
- popyt jest POTĘŻNY
- kryzys cov...

źródło: comment_1593986014Chz3NtRFCmh3aoVP8N9yxr.jpg

Pobierz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 07:02:54
  • 2
@affairz: Bankier pisze o cenach z 1 kwartału w czerwcu, wykopki: manipulacja!
Podane: bezrobocia 2019 vs lockdown w 2020 w powrównaniu z zależnościami cen nieruchomości na przestrzeni ponad 15 lat, wykopki: (。◕‿‿◕。)
Mieliśmy w maju/czerwcu najmniejszą stope bezrobocia od 1990, jedynym rokiem gdzie bezrobocie było MNIEJSZE jest 2019, który jest widoczny na tym obrazku ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 06.07.2020, 09:24:30
  • 0
@systemluster: Rząd skorygował już te prognozy do 7-8% czyli tyle ile mieliśmy w 2017-2018. Trzeba wziąć też pod uwagę że bezrobocie może być sztucznie zawyżane w kolejnych miesiącach bo wzrósł zasiłek dla bezrobotnych do 1300zł. Więc taka żona programisty która nie pracowała wczesniej bo opiekowała się dziećmi może się zgłosić po dodatkowego tysiaka do tysiaka które dostaje obecnie w ramach 500+. Żyć nie umierac
  • Odpowiedz
d4rkvn
d4rkvn
d4rkvn
04.07.2020, 17:02:10
  • 8
Obserwuję spory wysyp dobrych lokalizacyjnie i jakościowo mieszkań w przedziale 1mln - 1.2 mln o powierzchni 75m+ (3 pokoje+) w Warszawie. Jeszcze niedawno i przed covidem taki przedział był zarezerwowany dla Pragi, Białołęki i Bielan. Teraz Żoliborz, Mokotów, Ochota i Wola bryluje. Wydaje mi się że poprzednie oferty z tego przedziału spadły do niższej półki tj. 800-950k. Widać niezłe przeceny są i chęć pozbycia się mieszkań szczególnie tych nigdy wcześniej nie wystawianych
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 17:20:34
  • 4
@d4rkvn: XD ja kupowałam na górce 2,5 roku temu i przez ten czas jestem do przodu 60tys zł, czyli 15% wartości mieszkania. Podziwiam że chce Ci się od 2 lat przeglądać oferty i szukać mieszkania, nie wiem czym się zajmujeszs - ale ten czas musi być sporo warty. Życzę Ci żeby udało Ci się w koncu w ciągu nastepnych 2 lat kupić mieszkanie z 15% promocją
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 17:31:42
  • 4
20zł/h - kto za tyle pracuje? Chodziło mi o fakt że ktoś wynajmuje mieszkanie płacąc 1-2tys odstępnego przez te 2 lata. To masz 30-40tys oddane właścicielowi mieszkania + czas poświęcony na szukanie, który według mnie jest o wiele więcej warty - ale to kwestia tego na ile ktoś ceni swój czas.
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 17:46:54
  • 2
@d4rkvn: no to dobry wynik, myślę że w takim przedziale cenowym, z gotówką - będziesz miał dobre pole do negocjacji. Powodzenia :)
@systemluster, dla ciebie każdy kto ma mieszkanie jest naganiaczem trollu. Masz jakąś obsesję, weź może opisz historię swojego życia na tagu #przegryw, bo jak dla mnie to siedzisz dniami i nocami szukając nowych informacji, podniecając się że jakieś poddasze przeceniono o 5%. Masz
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 18:07:02
  • 1
@systemluster: Jak już ktoś jest januszem to może ty? Po dziesiątej rundzie po olxach, otodomach i wszystkich stronach deweloperów chyba musisz trochę odpocząć.
nie wiem o czym mówisz, nie znam janusza, zawołaj go, zawołaj moderacje, niech posprawdzają adresy ip czy co tam zbierają. Ja nie zamierzam Ci udowadniać że jestem sobą
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 18:14:40
  • 1
@systemluster: Miłego wieczoru przed kompem i #masturbacja przed twoimi analizami. Pamiętaj tylko o lekach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 04.07.2020, 20:02:19
  • 0
@mickpl: Pozdrawiam również, udanych analiz/pisania past.
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 05.07.2020, 15:58:36
  • 1
@r4do5: ale ci polacy nie kupują mieszkań za 10k/m2. To nie ten target. Albo mają w spadkach, albo socjalne, albo kupują na kredyt w małych miasteczkach za 3-4tys m2. Takie życie
  • Odpowiedz
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
AnonimoweMirkoWyznania
05.07.2020, 15:45:54 via AMWv2
  • 2
#anonimowemirkowyznania
#nieruchomosci

Kupuję mieszkanie z rynku wtórnego, po negocjacjach ustaliliśmy cenę i zaczęliśmy sporządzać umowę i tu się okazuje, że mieszkanie ma 38.2m^2 a nie 39, jak było napisane w ogłoszeniu. Co teraz zrobić? Wycofywać się? Negocjować dalej? Czuję się oszukana i nie wiem, jak zacząć rozmowę

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 05.07.2020, 15:57:29
  • 1
@AnonimoweMirkoWyznania: przeliczasz cenę za m2, odejmujesz sobie proporcjonalnie za te 0.8m2. Na rynku pierwotnym takie błędy się często zdażają - i odpowiednio odlicza się/dopłaca sumę za brak/nadwyżkę m2.

Poza tym możesz za 300-500zł wykupić usługę i Ci sprawdzą dokładnie wymiary, czy ściany są proste, wilgotność itp.
  • Odpowiedz
droetker4
droetker4
droetker4
30.06.2020, 08:54:37 via Android
  • 15
Jak szacuje MFW, rządy wspomogą gospodarkę programami wartymi w sumie ponad 8 bln dol., co stanowi prawie 10 proc. całego światowego PKB. Nowy pieniądz. Co z nim zrobimy i kto dostanie go najwięcej?

Nieuchronność inflacji jest dla mnie oczywista. Niskie stopy procentowe i ciągła chęć zwiększania fikcyjnego poziomu życia to pokazuję. Prezydent Duda chcę, żeby Polak zarabiał 2000 euro. Rząd nie obiecuję, on działa. 4000 zł minimalna pensja w 2023 roku. Zapowiedzi z
droetker4 - Jak szacuje MFW, rządy wspomogą gospodarkę programami wartymi w sumie pon...

źródło: comment_1593507277rXt8g9HN6YcIXrxI3XMKzV.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 30.06.2020, 09:37:11
  • 6
@droetker4: najgłośniej krzyczą ci ktorzy nie mają mieszkań i chcą kupić za połowę ceny. Deweloper to na wykopie większy januesz i złodziej niż taksówkarz czy górnik :D Myślą że jak studenci wyjechali na semestr/brakuje turystów to Bożenki zaczną sprzedawać mieszkania za pół ceny bo im przez jeden rok rentowność spadła o kilka % (W czasie gdy rentowność wszystkiego poza złotem i kilkoma branżami spadła).
Ludzie którzy są zdania że ceny
  • Odpowiedz

59

Epidemia obniży ceny mieszkań o 20 proc. Za dwa lata będzie najtaniej

Mieszkania w polskich miastach mają tak absurdalne ceny, że jeszcze kilka lat przed kryzysem przekraczały możliwości materialne większości społeczeństwa. Także wynajem lokali w Warszawie, Krakowie lub Trójmieście znacząco ogałacał portfele Polaków.

mickpl
z
spidersweb.pl
dodany: 23.06.2020, 17:02:13
  • 59
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ceny
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 19:02:08
  • -6
@mickpl: święta prawda, tak jak w przypadku złota czy każdej innej inwestycji - nie tylko nieruchomosci :) Przykładowo - jak ktoś kupił kilka uncji w 2013 to dopiero dziś może wyjść na +. Ci którzy kupią dziś też będą musieli poczekać kilka lat.

Inflacja to średnia i dotyka głównie ludzi biednych, nie inwestorów w nieruchomości. Myślenie że nieruchomości czy cokolwiek innego wzrasta z procentem zgodnym z inflacją jest niezrozumieniem
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 20:49:37
  • -3
Traktujesz mieszkanie jak złoto które chcesz trzymać w sejfie i sprzedać na górce.
Dodaję porównanie do pensji, trochę szerszy zakres czasu bo 13 lat to trochę mało.
mozna na nim zauważyć że średnie ceny mieszkań w PL przez ostatnie 25 lat wahały się o maksymalnie 23%. Aktualnie przeciętny polak musi pracować tyle samo na mieszkanie co w okolicach 2003-2005, mniej niż w 95, 96. Gdyby nie koronawirus, który wyhamował aktualny wzrost, pewnie
rebekka - Traktujesz mieszkanie jak złoto które chcesz trzymać w sejfie i sprzedać na...

źródło: comment_1592945133gCXm6xFUDjTotDHBprkMhl.jpg

Pobierz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 21:45:49
  • -6
@systemluster: zdajesz sobie sprawę że nikt nie kupuje mieszkań na 5 lat?

402

Połowa kredytobiorców w USA myśli o sprzedaży swojego domu

Połowa kredytobiorców w USA myśli o sprzedaży swojego domu

Tragedia kredytobiorców Ponieważ pandemia koronawirusa przeszła w etap w kryzysu gospodarczego, dziesiątki milionów Amerykanów straciło pracę i walczą o obsługę spłat kredytów hipotecznych. Sytuacja w USA jest dość kiepska szczególnie dla tych, którzy brali kredyty hipoteczne pod tzw....

Bithub
z
bithub.pl
dodany: 23.06.2020, 13:32:41
  • 183
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    usa
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    kredyt
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 14:23:25
  • -13
@wojteksrz: będą kawalerkami z 5% roi
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 14:43:27
  • -13
@wojteksrz: Yhym, 150% jest pustostanem.
ROI się nie liczy z miesiąca na miesiąc czy nawet roku na rok.
Większość ludzi (ogarniętych) licząc roi zakłada sobie 2 miesiące pustostanu. Większość moich znajomych odejmuje jeszcze tysiaka rocznie na remonty.
Patrząc na to że od 5 lat większość z nich miała maksymalnie jeden miesiąc pustostanu (miasto akademickie), mają aktualnie zapas 10 miesięcy by ich roi się zgadzało (aktualnie jest wyższe niż zakładali). Natomiast
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 14:55:00
  • 6
@wojteksrz: oczywiście że za gotówkę. Różnie, od 2007 (nawet tym wyszlo przyzwoite roi), do 2018.
Natomiast nawet jakby weszli dziś to zakładanie że będą mieli słabe roi jest wróżeniem z fusów wykopowych przegrywow.

Okaże się za 20 lat czy lepiej było kupować mieszkanie na najem czy trzymać kasę na koncie przeżywając kolejne reformy walutowe czy przyjęcie euro ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Minusujcie, nie spodziewam się niczego
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 15:15:49
  • 0
@wojteksrz: ciężko zakładać jak bardzo spadnie popyt. Ten rok na pewno będzie kiepski, ale gdy danie na temat przyszłości to wróżenie z fusów.

Tak czy siak, nawet jak odstępne spadnie dożywotnio o 10%, z 2000 na 1800, to znajomy który kupił za 400 k mieszkanko pod najem w 2017 będzie miał roti 4,6% zamiast 5,4%.
Według mnie wynik ok, ale wiem że szału nie robi.
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 16:42:50
  • 0
@wojteksrz: a jaki rynek nie jest specyficzny.. ropa spadła do ujemnych cen, a s&p500 wrócił do poziomów sprzed kryzysu mimo największej kaszany od bardzo dawna w USA.

Możliwe że ukraińcy wrócą, możliwe że nie wróca, możliwe że za 30 lat (kiedy wymrze wyż) napłynie tu w cholere imigrantów z agryki czy azji bo w skutek ocieplania klimatu miejsce do życia będzie się wyczerpywać,
możliwe że będzie wojna, możliwe że rozwali
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 19:13:52
  • 2
@NitrousOxide: dokładnie :D No i zwolnili, bardzo dużo ludzi od papierologii w Uk i Indiach. W Polsce chcą wynająć nowe biuro na Kapelance bo się w obecnym 3tys ludzi nie mieści i muszą robić flexa

@wojteksrz, większość tych ogłoszeń to cesje lub flipy - ludzi którzy liczyli na szybki zysk małym kosztem. Mało kto sprzedaje mieszkanie które wynajmował bo ma kilka miesiecy brak chętnych. Po co? Zeby tą
Sabarolus
Sabarolus
Sabarolus
23.06.2020, 11:09:02
  • 7
Czy tylko ja zauwązyłem wyjątkową nadaktywnośc kilku użytkowników wieszczących absolutny krach na nieruchomościach w ciągu najbliższej przyszłości (podają takie widełki, aby było to nieweryfikowalne). Ja rozumiem, że można się z tego cieszyć, ale robienie w kółko wpisów o tym samym kilkukrotnie w ciągu dnia to chyba obsesja.
#nieruchomosci
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 11:53:04
  • 3
@Sabarolus: aż dziwne że się jeszcze nie zleciały tutaj wojtki, systemyluster i inne mookie przeklejając swoje diagramy i prognozy krachu w ciągu X miesięcy (X = aktualny miesiąc + wartość od 3 miesięcy do 50 lat), pisząc że nieruchomosci nie chronia przed inflacją, bo przecież tylko BTC chroni przed inflacją (nie da się go podzielić xDD).

Mają zabawę, nie wiedząc że są tacy, którzy sobie siedzą w swoich mieszkankach, mających
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 12:36:18
  • 1
@kubako: racja, mój błąd
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 14:56:08
  • 0
@wojteksrz: to źle wyczuwasz. Mogę tylko zakładać ze Twoje przeczucia do prognoz są podobne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 15:00:41
  • 1
@janusz-karpinski:
Dokładnie tak, te argumenty są najlepsze.
Nic nie chroni przed inflacja, bo inflacja to średnia. Złoto też nie chroni przed inflacja.. Kto kupił kilka miesięcy na górce i będzie musiał sprzedać za jakiś czas - straci na tym kasę.

Nie rozumieją ze inflacja ma znaczący wpływ na ceny mieszkań, bo budowa mieszkania to kupno działki, zatrudnienie kilkudziesięciu robotników na 2 lata, zatrudnienie ludzi z IT, wynajem biura, reklamy.. A
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 16:17:39
  • 0
@wojteksrz: nic :) Na prawdę trzeba by się postarać żeby cokolwieć utopić :)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 16:23:57
  • 0
@janusz-karpinski: @wojteksrz: nic :) Na prawdę trzeba by się postarać żeby cokolwieć utopić :)
@janusz-karpinski, dokładnie. Nie masz cmentarnych, pesymistycznych wizji - jesteś naganiaczem lub w------ś się w kredyt pod korek kupując mikroparartamenty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zresztą tak zawsze było, od kiedy pamiętam. To są ci sami ludzie którzy komentują na money, bankierach czy forach. Zawsze wizje załamania rynku i mieszkań
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 16:34:36
  • 1
@SzitpostForReal: xD.. czy ja piszę o obligacjach indeksowanych inflacją? Co się nie zgadza w zdaniu które zacytowałes?
Obligacje skarbowe w jakiś sposób chronią, tylko musisz odliczyć marżę, która rośnie z każdym rokiem oraz podatek belki. Ja osobiście z takich korzystam w ramach IKE, wtedy omijam podatek belki.

Nie wiem która spółka miała aż 50% marży, ale sprawdzając te które znam - znalazłam w oficjalnych raportach takie dane:
Atal, Q1 2019 -
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 23.06.2020, 17:03:24
  • 0
@SzitpostForReal: moje dane są z raportów deweloperów - przecież Wy uwielbiacie oficjalne dane (oh, wait - tylko jak się zgadzają z waszymi tezami). Moim zdaniem celowe ubijanie w dół marży przez kreatywną księgowość byłoby dla nich nieopłacalne - bo przecież akcjonariuszom o to chodzi - by spółka jak najwięcej zarabiała.

No tak, Sasza z Wanią wrócą pracować do Polski pomimo tego, że lecąć godzinę dłużej do Niemiec ich pensja
  • Odpowiedz
ymkzz
ymkzz
ymkzz
15.06.2020, 09:42:24
  • 45
Przygotowałem dla was porównanie flipera amerykańskiego z pseudofliperem polskim. Dlaczego pseudofliperem polskim ? bo w chlewie obsranym gównem wszystko jest pseudo.

Fliper Amerykański - to zaradna osoba, która wyszukuje na rynku wtórnym mieszkań lub domów, które nadają się często jedynie do rozbiórki. Przeprowadza kapitalny remont, można powiedzieć, że nadaje miejscu nowe życie. Po ingerencji jegomościa dom nie nadaje się już do rozbiórki, a do zamieszkania jeszcze na wiele wiele lat. Szanowana w
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 09:49:43
  • 15
@ymkzz: nie szanuję fliperów, nie jestem deweloperem i mam wywalone na ten kraj/rodaków, ale z tym porównaniem do USA to w choooooooooy przesadziłeś ( ͡° ͜ʖ ͡°) Mieszkałam w trzech mieszkankach w Dallas + zwiedziłam trochę zachodniego wybrzeża. Albo to co napisałeś to żart, albo jesteś typowym wykopkiem który w doopie był i goowno widzial.
Krzywe ściany, pleśnie, robactwo, drożyzna, przeciągi - to są głowne cechy
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 11:08:56
  • 0
@mickpl: no wiadomo, sama w takim kiedyś byłam i uginały się panele na podlodzie :D Ale porównywanie tego do rynku USA nie ma sensu :D
W USA dostajesz tak samo z-----e mieszkanie, tylko oprócz tego dostajesz umowę na kilkadziesiąt stron i jak grzyb zacznie się przedostawać nad panele to dostaniesz karę umowną na kilka tys $, jak się spoźnisz raz z czynszem - kara. Za wszystko kara, a jakość tragiczna.
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 12:00:06
  • 0
@ymkzz: haha :D Patrząc na Twoje wpisy to musisz mieć smutne życie kolego. Siedzisz głównie na jednym tagu, czasem wpiszesz jakiegoś trolla, czasami wylejesz swoje frustracje - dzieląc się z innymi przegrywami. Z jednej strony trochę żal mi takich jak Ty, z drugiej same sobie takie marginesy spoleczne sprawiają taki los. Zamiast się wziąć w garść, zarobić kasę i żyć na poziomie to wszystkich obwiniają za swoje nędzne życie. Rynek
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 12:27:02
  • 0
@ymkzz: haha :D Sam jesteś spalony przegrywq, trolluj dalej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
niewiemjakiwybrac
niewiemjakiwybrac
niewiemjakiwybrac
15.06.2020, 09:01:42
  • 0
Czy w sytuacji obniżek cen #nieruchomosci lobby deweloperskie przeforsuje powrót programu dopłat na zakup pierwszego mieszkania? MdM cieszył się dużą popularnością i na pewno miał udział we wzrosćie cen.
#mieszkanie #pytaniedoeksperta #gospodarka #ekonomia
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 09:38:02
  • 0
@szczebrzeszynek: primo, to marża brutto.. marża netto pewnie w okolicach 15-20% (W dobrym przypadku). Secondo, w 2008 średnie marże brutto były na poziomie 50% i zjeżdżali wolno o 5% r/r do 2013. Prognozowanie spadkow o kilkanaście % r/r jest śmieszne
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 09:55:50
  • 3
@szczebrzeszynek: ja też nic nie prognozuję. Tylko napisałam bo wielu ludzi myśli że te marże to netto i deweloper na mieszkanku za 500k sobie 250k bierze dla siebie i wydaje na k--s i dziewczynki.
To są korporacje, poza kosztami z budową (ziemia, materiały, projekty) zatrudniają dziesiątki/setki ludzi, mają swoje wielkie biura z własnymi prawnikami, notariuszami, naganiaczami. Każda inwestycja ma swoją stronę, lokalne biura sprzedaży + kasa władowana w reklamy. Takie
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 10:24:21
  • 2
h budowlanych spół


@SzitpostForReal: Czytam tych których znam. Atal, Q1 2019 - 27% marży brutto, Dom Development 30% marży brutto (15,4% marży netto - to jest klucz).
Murapol - nie znalazlam oficjalnego, ale wdg wywiadu z jakąś babeczką ok 25% w 2019 marży brutto.
Wy na serio uważacie że to dużo? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Oczywiście nie wiadomo jak to liczą i jakie myki robią pod spodem - ale na logikę raczej nie
  • Odpowiedz
Optimus_Seba
Optimus_Seba
Optimus_Seba
15.06.2020, 09:10:42
  • 1
Ile średnio koparka krypto pobiera prądu w skali miesiąca, jeśli działa bez przerwy cały miesiąc?
#kryptowaluty #technologia #pytanie
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 15.06.2020, 09:20:50
  • 2
@robertx: W Polsce to zarobisz jedynie jak masz jakąś komórkę lokatorską ze wspólnym licznikiem albo pracujesz jako woźny w instytucji państwowej i sobie podłączysz w kanciapie :)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 4 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.11.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.06.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl