Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko233
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
rebekka
rebekka

rebekka

Dołączył 5 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 1163
  • Znaleziska 1048
  • Mikroblog 115
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 3

110

Pilnuj oszczędności - Nowe podatki i kolejne ograniczenia od 2021

Pokaż treści 18+

Pilnuj oszczędności - Nowe podatki i kolejne ograniczenia od 2021

Sławomir Mentzen: "Po raz drugi miałem okazję przejechać się Bentleyem z Maciejem Wieczorkiem. Rozmawialiśmy o najnowszych zmianach w podatkach, o tym co zrobić, by płacić ich trochę mniej oraz o tym, co myślimy o naszym nieszczęsnym rządzie i jego walce z wirusami."

konrad0
z
youtube.com
dodany: 25.09.2020, 13:16:09
  • 22
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    podatki
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
rebekka
rebekka
rebekka 25.09.2020, 14:25:10
  • 5
@Mordall: prędkość x2, przewinąć wstęp i masz < 30min
n.....n
n.....n
konto usunięte 24.09.2020, 12:37:11
  • 16
Mirki, chyba każdy kto śledzi te tagi już to wie, ale popatrzcie na dzisiejszym przykładzie jak praktycznie każde znalezisko userów @mookie i @mickpl jest manipulowane w taki sposób, żeby pasowało do urabiania was pod tezę "nie kupuj nieruchomości". Nawet nie zadają sobie trudu udawania jakiejkolwiek rzetelności - chodzi tylko o to, żeby utrwalać podprogowy przekaz ilościówką, dodając masowo znaleziska z tym samym przesłaniem.

Kolejny przykład to dzisiejsze znalezisko z "Pulsu
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 24.09.2020, 15:40:43
  • 5
@nfhn: niestety na wykopie to normalka, widzisz to bo się interesujesz nieruchomościami - ale połowa znalezisk to fake i panika bez powodu.
A co do tych typków, to wiadomo - sam mick pisał że ma ponad 30 lat, pewnie zdesperowany wynajmuje norę w mieście dotego stopnia że spędza godziny na pisaniu tu bajeczek i manipulowaniu tytułami.
W tym czasie normalni ludzie zarabiają na mieszkania albo odpoczywają.

Fajnie było zobaczyć ich
  • Odpowiedz
mickpl
mickpl
23.09.2020, 17:34:24
  • 47
Develia, jeden z największych deweloperów, spadła dzisiaj poniżej dołka z okresu lockdownu. Kurs akcji, w porównaniu do tego sprzed epidemii pikuje. Spółka straciła już niemal połowę wartości. Przypominam, że w 2008 roku do załamania doprowadził spadek sprzedaży o zaledwie 20%. Wtedy też muzyka grała do końca a potem deweloperzy zaczęli padać po kolei jak muchy, miasta straszyły pustostany i niedokończone budowy. Dopiero jak syndycy i spółki w likwidacji wyprzedali lokale po niewyobrażalnej
mickpl - Develia, jeden z największych deweloperów, spadła dzisiaj poniżej dołka z ok...

źródło: comment_1600882427ROXaSH1DBAsRisJBdGTbTr.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 23.09.2020, 17:54:52
  • 6
@mickpl: wielkie dzięki za info. Dokupiłam akcji za 10k
  • Odpowiedz
staryhaliny
staryhaliny
18.09.2020, 09:07:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Hej #gdansk i #nieruchomosci
Mieszkam sobie przez chwilę w Neptun Park na ul. Wypoczynkowej (to jest chyba Jelitkowo) i tak się zastanawiam, kto tu kupuje mieszkania
¯\_(ツ)_/¯

Ja wiem, że lokalizacja przy samym morzu, ale jednak 1 000 000 zł za 39 metrow, to ja się zastanawiam jak się to zwraca tym wszystkim firmom i osobom, które kupiły takie mieszkania na cele inwestycyjne (wynajem krótkoterminowy, nie oszukujemy się -
staryhaliny - Hej #gdansk i #nieruchomosci 
Mieszkam sobie przez chwilę w Neptun Park...

źródło: comment_1600420023oFJQe91Sz1E9wudh51h2mx.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 18.09.2020, 09:23:16
  • 7
szczerze liczę że bańka na nieruchach się wykolei szybko. Ciężko utrzymać tak chore ceny w kraju gdzie mediana zarobków to 2.5k


@laphroig: nie ma to jak porównywać medianę zarobków w kraju do cen mieszkań z widokiem na morze, czy zen mieszkań w centrum wawy/krk ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 18.09.2020, 09:25:42
  • 0
@laphroig: XDDDDD. Chyba jak czytasz wpisy gołodupców na wykopie :) Na obrzeżach krk kupisz mieszkanie nawet za 5k/m2. Chyba że obrzeża dla Ciebie to krowodrza czy Grzegórzki (2km od centrum)
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 18.09.2020, 09:27:58
  • 1
@laphroig: podkreśliłam Ci nawet ceny transakcyjne na obrzeżach :)
rebekka - @laphroig: podkreśliłam Ci nawet ceny transakcyjne na obrzeżach :)

źródło: comment_1600421268nDQpH4kLBvGU07WzfkLA1n.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 18.09.2020, 09:47:58
  • 1
@laphroig: Trochę na pewno tak, ale po 30 sek szukania w google znalazłam:
15min tramwajem od dworca: http://www.jasnainvest.pl/jasna-czyzyny#reserv, 38m 2-pokojowe za 319tys, czyli 8400, lub https://wlasnemiejsce.com/pl/page/mieszkania gdzie mieszkanie 42m jest za 7200k.

Jeśli polujesz na kawalerkę w ścisłym centrum to rzeczywiście możesz mieć wrażenie że ceny są takie jak pisałeś - ale szukając 3km dalej okazuje się że małe mieszkania są za 8k czy mniej.

To są dane z https://msip.um.krakow.pl/,
  • Odpowiedz

377

Gdańsk: Ceny mieszkań na wynajem ostro w dół. Małe zainteresowanie studentów

Gdańsk: Ceny mieszkań na wynajem ostro w dół. Małe zainteresowanie studentów

"Jeszcze gdybyśmy wrócili do zeszłego roku, we wrześniu, kiedy pojawiały się mieszkania jedno lub dwu pokojowe, to robiła się do nich kolejka. W ciągu pięciu minut mieliśmy 10-20 zgłoszeń i taka oferta znikała w jeden dzień."

mickpl
z
eska.pl
dodany: 10.09.2020, 11:00:00
  • 122
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    wynajem
  • #
    gdansk
  • #
    trojmiasto
  • #
    studbaza
rebekka
rebekka
rebekka 10.09.2020, 12:05:32
  • 7
@towarzysz_Jan_Winnicki: o to chodzi, pisałam od tym w komentarzach przy pierwszych wstawkach mickpl, ale albo byłam minusowana, albo wyzywana od naganiaczy. Po nastym znalezisku przestałam się angażowac.

Hipotetycznie, spadek ceny o 5 czy 10% na kawalerce z odstępnym 1500zł nie zmieni rentowności takiego mieszkania z powodu obniżki stóp.
Jedyne osoby które mają spory problem to "inwestorzy" zalewarowani kredytem, którzy kupili mieszkanie w ostatnich 12 miesiącach na kredyt i stracili pracę.
rebekka
rebekka
rebekka 11.09.2020, 12:10:51
  • 4
@kilemile: czytałeś, że chodzi o ceny wynajmu? Nie wiem czy 5% z 1500zł przez rok to tak dużo zważywszy że raty kredytu spadły o 10% ( ͡° ͜ʖ ͡°)

329

Będzie coraz trudniej o kredyt. Powód to problem ze spłatą udzielonych kredytów.

Będzie coraz trudniej o kredyt. Powód to problem ze spłatą udzielonych kredytów.

Związek Banków Polskich w opublikowanym raporcie spodziewa się kłopotów ze spłatą już udzielonych kredytów. Banki będą wstrzymywać akcje kredytowe.

mookie
z
bankier.pl
dodany: 10.09.2020, 17:45:42
  • 156
  • #
    gospodarka
  • #
    nieruchomosci
  • #
    pieniadze
  • #
    ekonomia
  • #
    inwestycje
  • #
    kredyt
rebekka
rebekka
rebekka 11.09.2020, 09:59:03
  • 1
Pokazałbyś raport NBP z tymi "lecącymi" cenami transakcyjnymi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Louis_de_Pointe_du_Lac
Louis_de_Pointe_du_Lac
10.09.2020, 10:28:04
  • 3
populacja

Jak dla mnie to jesteśmy chwilę przed dużym spadkiem populacji w pl
#nieruchomosci
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 10.09.2020, 10:58:33
  • 2
@Louis_de_Pointe_du_Lac:

Czemu deweloperzy sprzedają a nie wynajmują? Bo wiedzą że za 5 do 10 lat nie będzie już komu wynajmować.

Będzie, migrantom. Wewnętrznym jak i zewnętrznym. Tak jak w Niemczech czy Skandynawii.
Tak jak było z Ukraińcami, a teraz do tej puli dochodzi Białoruś, gdzie już teraz ruszają programy do migracji firm z Białorusi do
  • Odpowiedz

50

Wynajem mieszkania tanieje? Winna nauka hybrydowa i zdalna. Nowe dane

Wynajem mieszkania tanieje? Winna nauka hybrydowa i zdalna. Nowe dane

Spada rentowność najmu. Studenci nie szukają mieszkań, zrywają umowy, renegocjują ceny. Czy to już tornado? Najem przestanie się opłacać?

mickpl
z
subiektywnieofinansach.pl
dodany: 09.09.2020, 13:16:10
  • 28
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    wynajem
  • #
    studbaza
  • #
    ekonomia
  • #
    roi10procent
rebekka
rebekka
rebekka 09.09.2020, 13:45:26
  • 6
Nowa edycja ma pewną wadę: badania zakończyły się w czerwcu, czyli wtedy, gdy studenci kończyli poprzedni akademicki rok, ucząc się i broniąc prac magisterskich zupełnie zdalnie. (..)

W czerwcu 63% ankietowanych studentów decydowało się na wyprowadzkę bądź renegocjowanie ceny najmu.


Ok, czyli raport mówiący że w czerwcu większość studentów wybrało wyprowadzkę. To niesłychane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jeśli mickpl nie jest botem to współczuje, że w takim wieku
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rebekka
rebekka
rebekka 09.09.2020, 18:37:51
  • 6
@SzitpostForReal:

pierwsze solidne spadki cen

XD. Pozdrawiam z Krakowa :)

753

Studenci Uniwersytetu Warszawskiego będą uczyć się zdalnie. Najemcy w tarapatach

Studenci Uniwersytetu Warszawskiego będą uczyć się zdalnie. Najemcy w tarapatach

W poniedziałek już kolejna uczelnia po UŚ i SGH ogłosiła, że w tym semestrze studenci nie wrócą w mury uniwersytetu. Rektor UW podpisał zarządzenie, zgodnie z którym zajęcia, z wyjątkiem takich jak laboratoria czy praktyki zawodowe, będą odbywać się zdalnie.

mickpl
z
money.pl
dodany: 08.09.2020, 09:23:30
  • 377
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    wynajem
  • #
    studbaza
  • #
    nowetechnologie
  • #
    warszawa
rebekka
rebekka
rebekka 08.09.2020, 12:20:05
  • 16
@Pawel993: Szczególnie że wdg tego rozporządzenia rektora nie wszystkie zajęcia będą zdalne. Więc jak ktoś będzie miał zdalnie wykłady, a stacjonarnie 3 zajęcia to i tak się przeprowadzi.
Studenci nie wynajmują mieszkań za 2tys, a pokoje za kilka stówek. Jak kogoś nie stać - to akademik ze stypendium socjalnym.
mickpl
mickpl
30.07.2020, 17:04:21
  • 8
Jak ktoś się pyta czy teraz najmować czy kupować odpowiadam: najmować. Wracam właśnie od kumpla, który miał ten dylemat, ale wynajął. Ogromne dwa pokoje, taras, strzeżone osiedle, portiernia, ochrona, piękny widok z okna. Do dyspozycji mieszkańców siłownia i jakaś tam jeszcze część wspólna (nie pamiętam). Samo mieszkanie jak z seriali TVN, ogromne dwa pokoje, kuchnia jak u Gordona Ramsey'a, w łazience prysznic i wanna z jacuzzi. Piękne meble, kanapa i fotele z
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 30.07.2020, 17:13:44
  • 9
@mickpl: xDDD
  • Odpowiedz

18

Ceny spadły najsilniej w Polsce. Dramat na rynku mieszkań na wynajem w...

Niedobrze. Co to bedzie?

Funky__Koval
z
dzienniklodzki.pl
dodany: 24.07.2020, 05:44:43
  • 15
  • #
    covid19
  • #
    wynajem
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
rebekka
rebekka
rebekka 24.07.2020, 08:25:24
  • -8
@mookie: mookusiu wypraszam sobie!
Przecież to jest duplikat znaleziska sprzed kilku dni: https://www.wykop.pl/link/5612287/dramat-na-rynku-mieszkan-na-wynajem-w-lodzi-ceny-spadly-najsilniej-w-polsce/
Wiem, że dzień bez spamu na tagu jest dniem straconym, ale wcześniej przynajmniej uzywaliście tych samych artykułów na różnych stronach.
rebekka
rebekka
rebekka 24.07.2020, 08:41:02
  • -3
@mookie: Zgadza się, bo nie lubię instytutu danych z d--y. A ten artykuł to przyklad jakiegoś właściela w Łodzi który ma problem + informacja o ile spadły ceny najmu wdg raportu bankiera który też tu już był. Zero wartości.
Wrzuć raport NPB a gwarantuje Ci że wykopie :) Możesz robić screena
rebekka
rebekka
rebekka 24.07.2020, 09:27:29
  • -6
neś siedzieć na p


@mookie: Siedzę na portalu NBP i wielu innych. Dlaczego nie mogę też tutaj? Udzielam się tylko pod tagiem #nieruchomosci - tak samo jak Ty. Obserwuje sobie rynek, a najłatwiej to robić przeglądając fora branżowe, rozmawiając ze znajomymi którzy szukają mieszkania czy portalach - m.in wykopie.
Zakopuje znaleziska z danymi z d--y, z analizami pana Grześka czy ze zmienianymi przez Was tytułami na mocno clickbaitowe.
rebekka
rebekka
rebekka 24.07.2020, 10:02:43
  • -4
masz problem, gdy ktoś śmie przywołać jakiś raport lub prognozę którą gdzieś widziałeś.

@mookie: Nie mam problemu, po prostu to zakopuje uznając za spam/duplikat. Szczególnie jak to ten sam artykuł, kilka dni później.

Na tym polega Twoja hipokryzja, że walczysz z twardymi danymi publikowanymi przez niezależne podmioty, wrzucane tutaj przez różnych wykopków a przyklaskujesz mitom tworzonym przez lobby deweloperskie, zaś później wycierasz sobie morde raportami NBP

Nie walczę z Twardymi danymi. Skąd

428

Załamanie na rynku apartamentów na doby w Krakowie

Załamanie na rynku apartamentów na doby w Krakowie

Choć mamy szczyt sezonu, turystów w Krakowie nie ma zbyt wielu – szacuje się, że obłożenie w apartamentach na wynajem to ok. 30 proc. tego, co rok temu o tej porze. Dla wielu biznesów decydująca będzie jednak jesień, gdy przestaną działać „tarcze antykryzysowe”, a turystów może być jeszcze mniej.

mickpl
z
krakow.wyborcza.pl
dodany: 22.07.2020, 09:07:03
  • 205
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    airbnb
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 09:41:02
  • 145
Świetne dane

szacuje się, że obłożenie w apartamentach na wynajem to ok. 30 proc.

Znam przedsiębiorcę, który obniżył ceny nawet o 60 proc.


Moim zdaniem NPB nie powinien tracić czasu na zbieranie danych skoro dziennikarz wyborczej ma znajomego to temat można zamknąć ( ͡° ͜
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 10:32:54
  • 50
@nfhn: Sprawdzcie sobie na bookingu ceny mieszkań z dobrymi opiniami na ten weekend. Ceny podobne do tych rok temu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Musi być bardzo źle skoro nie ogerują noclegów za 50zł XD
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 15:00:05
  • -1
@1pikoFarad: nie zrozumiałeś - to była ironia. Oczywiście że zawsze będzie jednym z najpopularniejszych miast turysycznych w PL

9

W pierwszym półroczu oddano do użytkowania więcej mieszkań niż przed rokiem

W pierwszym półroczu oddano do użytkowania więcej mieszkań niż przed rokiem

Ale wydano mniej pozwoleń

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 22.07.2020, 10:20:59
  • 5
  • #
    polska
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 10:42:44
  • 0
@dzikuZplasriku: co to za firma?
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 11:22:20
  • 0
@dzikuZplasriku: potwierdzam, jestem tą firmą ( ͡° ͜ʖ ͡°)

105

Nawet o dwadzieścia procent mniej za mieszkanie. Efekt pandemii.

Nawet o dwadzieścia procent mniej za mieszkanie. Efekt pandemii.

Takiej sytuacji na rynku nieruchomości dawno nie było - po raz pierwszy od kilku lat ceny mieszkań w końcu nie idą w górę. Według niektórych analiz z powodu pandemii w ciągu dwóch lat możemy spodziewać się zmian na rynku nieruchomości.

mickpl
z
wroclaw.tvp.pl
dodany: 21.07.2020, 14:23:51
  • 58
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 14:27:39
  • 8
XD, naganiacze spadkowi już są tak zdesperowani że linkują TVP ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 14:43:31
  • 6
@mickpl: wrzucacie te same dane w różnych artykułach kilkanaście razy dziennie ( ͡° ͜ʖ ͡°) na wykopku nie widzę żądnych deweloperów czy ludzi którzy piszą żeby kupować mieszkania bo będą drożeć. Za to schizofreników Twojego pokroju na tagu jest tyle, że nie da się znaleźć żadnej sensownej informacji w tym gąszczu memow, past i śmiania z pękających dup nie wiadomo kogo bez żadnych przykładów :D
rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 14:48:54
  • 5
@mickpl: aaa, okej. Tak powiedział analityk z TVP, bez żadnych informacji o danych z których korzystali.
Co będzie kolejne? "Trzaskowski odpowiedzialny za wzrosty cen w ostatnich latach - Duda na to nie pozwala*? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 14:51:45
  • 4
@mickpl: uff, wreszcie się w czymś zgadzamy
rebekka
rebekka
rebekka 22.07.2020, 06:27:11
  • 3
@_komentator_: jakiś przykłady?

180

Ujemna sprzedaż mieszkań, nabywcy masowo rezygnują z zakupu mieszkania.

Ujemna sprzedaż mieszkań, nabywcy masowo rezygnują z zakupu mieszkania.

Deweloperzy w Warszawie wprowadzili w ostatnim czasie do sprzedaży ok 1,5 tys. mieszkań, w tym samym okresie sprzedali ok 0,8 tys., ale spośród sprzedanych lokali 580 lokali już zostało "zwróconych". Jak to wpłynie na ceny?

mookie
z
domiporta.pl
dodany: 21.07.2020, 08:53:24
  • 145
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    ekonomia
  • #
    inwestycje
  • #
    gospodarka
rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 09:44:45
  • 3
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rebekka
rebekka
rebekka 21.07.2020, 10:44:37
  • -1
@bojar: Podkreślam, że chodzi mi o sprzedaż, bo tak jest w tytule. Jak można sprzedać minusową ilość czegoś? Dostaje się za to minusowy VAT? Jak tak to mam świetny pomysł na biznes ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@vateusz, co to ma wspólnego z moim komentarzem odnośnie ujemnej sprzedaży i duplikatu?

1507

Dramat na rynku mieszkań na wynajem w Łodzi. Ceny spadły najsilniej w Polsce

Dramat na rynku mieszkań na wynajem w Łodzi. Ceny spadły najsilniej w Polsce

Tak fatalnego lipca na rynku najmu mieszkań dawno w Łodzi nie było. O tej porze wielu studentów już rezerwowało mieszkania na jesień. Teraz ich nie ma. A pracowników z zagranicy jest dużo mniej. Stawki najmu mieszkań spadły w Łodzi najmocniej w Polsce.

SzitpostForReal
z
dzienniklodzki.pl
dodany: 20.07.2020, 08:35:02
  • 417
  • #
    polska
  • #
    lodz
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    gospodarka
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 09:04:16
  • 255
@SzitpostForReal: Zgadza się, bo spamujecie średnio co kilka minut. Dane z Łodzi były już wrzucane kilkakrotnie w statystykach chociażby bankiera, a wy co chwile wrzucacie kolejny artkuł na podstawie tych samych danych, w stylu "Pan Andrzej ma problem ze znalezieniem najemcy", dzień później "Pani Jadwiga pierwszy raz od X lat".

Po wrzuceniu znaleziska, średnio po 1-2min jest ok 10 wykopów. Początkowa prędkość wykopowywania jest podejrzana.. macie jakieś tajne grupy alertowe na
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 09:21:59
  • 75
@masaj: Nie siedzę w nieruchomościach. To są oficjalne dane? Jak bedą wyglądać studia medyczne i cała otoczka prowadzona zdalnie? Myślisz że 100% studentów zostanie w domach? Poczekajmy do jesieni, nie widzę sensu gdybania.

Jak to może wpłynąć na ceny mieszkań? Nie wiem. Jaki % mieszkań na wynajem było kupionych w ostatnich miesiącach, a właściciele maksymalnie kredytowali się nie zakładając pustostanów? Czy ktoś kto kupił mieszkanie kilka lat temu, mial sensowną rentowność
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 09:56:03
  • 15
nie, nikt nie spamuje tymi samymi artykułami, bo jeżeli nie wiesz, to wiele instytucji śledzi dane z rynku mieszkaniowego i co chwila wypuszczają nowe dane/analizy. To że wnioski z tych analiz nie odpowiadają tobie oraz innym naganiaczom jest dosyć oczywiste, dlatego zakopujesz te posty.


@SzitpostForReal: Chodzi o dane, nie o artykuły. To nie są analizy. Analizę zrobił bankier, która wylądowała na wykopie. Natomiast do takiej analizy powstaje dziesiątki artykułów, które niczego nie
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 10:08:40
  • 8
nie odnosisz się w ogóle do kalkulacji, zamiast tego wklejasz jakiś wycinek artykułu na inny temat. Dodatkowo plusujesz sam swoje posty i minisujesz moje, ciekawe na ile kont robisz xD.


@SzitpostForReal: Ale to przecież Ty przytoczyłeś wycinek (mówiąc o spadkach cen najmu o 20%, kiedy w artkule jest napisane że komuś się o tyle udało wynegocjować) ( ͡° ͜ʖ ͡°) Multikont niestety nie mam, musicie mnie
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 10:31:10
  • 17
@SzitpostForReal: Ale gościu, ty ciągle bredzisz o kalkulacjach i twardych danych wrzucając artykuły bez takich danych, wrzucając razem z Michałami/Robertami te same proste memy o inflacji i spierając się z każdym kto pisze że AKTUALNIE nie jest tak tragicznie jak CZASAMI piszecie. Wyciągnełam cyferki o których napisałeś i przytoczyłam je z artykułu, Ty mnie atakujesz że naginam rzeczywistość i jestem naiwna XD
Ja wiem, że Ty chcesz kupić tanio mieszkanie
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 10:48:48
  • 1
@FELIX90: Si, stopy procentowe to nie % rat. Dokładny % spadków rat zależy od kwoty kredytu, wielkości rat. Przykładowo jak ktoś ma kredyt na 300k z ratą 1700zł płaci teraz raty 1400 :)
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 10:52:30
  • 1
@FELIX90: zależy od rat, kwoty kredytu + obniżka stóp procentowych nie wpływa od razu na spadek cen rat. W zależności od banku trzeba poczekać kilka miesięcy na przeliczenie wiboru.
Ja znam takich którym spadła o 8zł, ale w komentarzu chodzilo mi o standardowy scenariusz - kredyt na kilkaset tys z ratami ~1,5tys
rebekka
rebekka
rebekka 20.07.2020, 10:59:31
  • 4
@FELIX90: Nie trzeba czekać, większość banków już zaktualizowało wibor. Dopytaj znajomych o ile teraz mniej płacą i jakie mają raty.
Oczywiście że generalizuje, % spadku rat zależy od wielu czynników, napisałam o najczęściej występującym.
Jeśli to jest wylbrzymianie to czym jest pisanie o spadkach cen najmu o 10-20% na podstawie wypowiedzi jakiegoś gościa że "niektórzy nagocjując stawki nawet o 10-20%" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
droetker4
droetker4
17.07.2020, 09:14:34 via Android
  • 21
Czy będzie konieczne zniesienie 60% limitu długu publicznego w stosunku do PKB?

Pewnych działań i dążeń i tak nie da się zatrzymać. Za kryzys zapłacą wszyscy i ogromny dług publiczny, który wymyka się spod kontroli stał się faktem. Polacy przodują w kreatywnej księgowości i już niejednokrotnie ukrywaliśmy dług pod przykrywką Funduszu Drogowego czy umorzenia obligacji OFE. Tym razem służy do tego Polski Fundusz Rozwoju. Końcówka roku będzie jednak dla obozu rządzącego bardzo stresująca
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 17.07.2020, 09:34:15
  • 6
@droetker4: rozpoczęte inwestycje powinny być skończone (przekop mierzei), na to jest przygotowany budżet i głupotą byłoby teraz zrywać umowy płacąc kary, zostawiając w pół przekopaną mierzeję.
Ale nowych inwestycji, szczególnie tych o wątpliwym sensie w obecnych czasach (CPK) nie powinniśmy rozpoczynać. Można to przenieść w czasie.

Zgadzam się, tylko że tutaj niestety większosć ludzi nie potrafi myśleć. 0-1 myślenie, mocno emocjonalne, dużo frustracji - to jest obraz typowego wykopka. Deweloper
  • Odpowiedz
droetker4
droetker4
15.07.2020, 11:29:24 via Android
  • 8
Analiza rynku nieruchomości pod kątem finansowania.

Koronawirus spowodował zawirowania i przestój na rynku nieruchomości. Możliwości spadku ceny za m2 zostawiam waszej interpretacji. Jeśli ktoś planował kupno mieszkania napewno obserwował ten wycinek rynku który mu odpowiadał pod kątem ceny, lokalizacji i parametrów. To, że spadną ceny 100 metrowych mieszkań w kamienicy w Wałbrzychu nie wiele znaczy dla Ciebie jeśli szukasz, 35 metrowego mieszkania w ścisłym centrum dużego miasta. Stawianie jednoznacznej tezy dla całej
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rebekka
rebekka
rebekka 15.07.2020, 12:15:25
  • 2
@droetker4: problem z szanownymi mireczkami jest taki, że traktują nieruchomości jak inwestycję spekulacyjną, a tak na prawdę chcą kupić mieszkanie dla siebie żeby nie musieć mieszkać z rodzicami.
Na główną przedzierają się artykuły że mieszkanie warte teraz 600k będzie warte 480k za 24 miesiące ( ͡° ͜ʖ ͡°) Myślę że z 90% użytkowników to osoby chcące kupić dla siebie mieszkanie.. niektorzy pewnie czekają od kilku lat
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.07.2020, 12:49:56
  • 0
@Wernher_von_Braun: wiem, widziałam - ale skąd informacja że teraz nie ma ruchu inwestycyjnego? Nie zrozum mnie źle - domyślam się że taki ruch kuleje ostatnimi czasami, natomiast gdzie te twarde dane..

@systemluster, oczywiście - chodzi o inwestycję Jasna na Czyżynach, z tym że to są rezerwacje - bo sprzedaż ruszyła w tym tygodniu. Dopiero za kilka miesięcy okaże się jak im poszło.

Aktualnie większość raportów to analizy na
  • Odpowiedz
rebekka
rebekka
rebekka 15.07.2020, 13:23:59
  • 0
@systemluster: XD zadzwoń i się spytaj od kiedy mają sprzedaż. Na stronie mają 20 wolnych/47 rezerwacji, ale to są niekaktualne dane, bo dzwoniłam wczoraj. Zadzwoń sobie jak jesteś zainteresowany tematem.

Raporty spółek są jak najbardziej spoko + nie napisałam nigdzie że cokolwiek jest mało wiarygodne, więc poszę mi tu nie kłamać,ok?

@mickpl, masz jakieś dane na temat kredyów oprócz ilości wniosków?
Jeśli chodzi o oferty banków
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 3 z 4
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 02.11.2020

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.06.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking