Powinien być zlikwidowany już dawna i lokalizacja wykorzystana pod budowę EJ.
Jetson ONE w GOPR

Jetson ONE ratuje życie! Z radością dzielimy się wynikami pierwszych na świecie testów ratowniczych z użyciem eVTOL w górach. Firma Jetson została zaproszona przez GOPR Polskie Górskie Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe do przetestowania 2 naszych produkcyjnych eVTOL-i
z- 136
- #
- #
- #
- #
- #
Wielowirnikowce istnieją od stu lat, i nie bez powodu każda kolejna próba wskrzeszania tego wynalazku kończy się klapą.
Po prostu takie są prawa fizyki i śmigłowiec z jednym wirnikiem, używający tego samego napędu, ma 2x większy zasięg i prędkość.
źródło: image-asset
PobierzUkraińcy używają wszystkie co się da, bo nie mają wyboru. Pewnie jakby mogli to używaliby dronów w stylu Warmate bo te mają wiekszy zasięg i prędkość.
@new-object:
Kosztuje tyle co helikoptery tej samej kategorii (ultralekkie niecertyfikowane).
@MEKO:
Maly helikopter też zapakujesz na przyczepę.
@Yawimaya:
Przepisy są bardzo liberalne:
W USA i w Polsce możesz tym latać wszedzie poza terenem zabudowanym i poza strefami lotnisk. Nie ma też wymogu posiadanie licencji, w USA nie ma wymogi przechodzenia szkolenia, a w Polsce trzeba tylko zdać internetowe szkolenie z przepisów lotniczych.
Przepisy w USA to Part 103 of the Federal Aviation Regulations (14 CFR Part 103).
Przepisy w Polsce to art. 33 ust. 1,2,,4 – rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 sierpnia 2022 r. w sprawie klasyfikacji statków powietrznych, Kategoria UL-VTOL.
@inflacja_biedaku:
Do dopuszczalnej masy 70kg nie wlicza się masa akumulatora o masie do 16kg.
Te 86kg to nie jest dlatego że "tak wyszło", tylko dlatego że ta zabawka jest dostosowana do obowiązujących przepisów.