Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko200
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

monkali

monkali

Dołączył 10 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2900
  • Znaleziska 569
  • Mikroblog 2331
  • Obserwujący 610
  • Obserwowane 61

588

Czy kobiety powinny bać się "przypakować"?

Czy kobiety powinny bać się "przypakować"?

Pod tym linkiem znajdziecie kilka wyrazistych przykładów jak zmienia się ciało kobiety pod wpływem treningu siłowego. Kobietom (podobnie jak mężczyznom) trening siłowy dobrze służy, natomiast nie zawsze służy odchudzanie i niskokaloryczna dieta może je wręcz oddalać od upragnionego "plażowej figury"

kamdz
z
bretcontreras.com
dodany: 08.04.2016, 11:02:02
  • 275
  • #
    sport
  • #
    ciekawostki
  • #
    mikrokoksy
  • #
    silownia
  • #
    dieta
  • #
    odchudzanie
monkali
monkali 08.04.2016, 12:20:21
  • 161
@yourgrandma:
monkali - @yourgrandma:

źródło: comment_kbETbWK3u0xhhwp6A4SQ7zoxGjtRmZeJ.jpg

Pobierz
monkali
monkali 08.04.2016, 14:53:30 via Android
  • 7
@no_i_w_ogle:
niekoniecznie. Część kobiet ma p----i o utkaniu gruczołowym, więc nawet jeśli chudną to p----i zostają :)
monkali
monkali 08.04.2016, 15:19:05 via Android
  • 3
@no_i_w_ogle: anatomia człowieka. Nigdy nie robiłaś usg p----i? Zawsze podają jaki rodzaj tkanki przeważa :) Ja np mam praktycznie samą gruczołową z minimalną ilością tłuszczowej.
monkali
monkali 08.04.2016, 15:23:21 via Android
  • 1
@no_i_w_ogle: to dziwne. U mnie zawsze lekarz pisze.
Tu info z wiki:
Sutek (anatomiczna nazwa p----i)składa się z tkanki gruczołowej – ciała sutka (corpus mammae) i otaczającego je ciała tłuszczowego (corpus adiposum mammae).
monkali
monkali 08.04.2016, 15:30:48 via Android
  • 15
@werto7572a: przecież ona ma śliczną talie i biodra, mały b---t ale kragły, ładna buzia i włosy. Dla mnie ideał :)
monkali
monkali 08.04.2016, 15:37:20
  • 7
@werto7572a: wymieniam atuty, które świadczą o jej kobiecości. Dla mnie ma naprawdę ładną, sportową figurę i nieprzesadzoną. Kobieca i wysportowana - ideał :) Każdy lubi coś innego, niektórzy mięciutkie kobiety, a niektórzy wysportowane :) Ja dążę do podobnej sylwetki jak na zdjęciu.
monkali
monkali 08.04.2016, 15:56:16
  • 2
@yourgrandma: ja zalapałam :D zminusowali Cię, bo chyba wolą nie widzieć tej pani ;)

4

Wizy do Europy dla Amerykanów i Kanadyjczyków. Czy UE rzeczywiście je wprowadzi?

Wizy do Europy dla Amerykanów i Kanadyjczyków. Czy UE rzeczywiście je wprowadzi?

Komisja Europejska nie wyklucza wprowadzenia wiz dla obywateli USA i Kanady, jeśli do 12 kwietnia oba te kraje nie zniosą ograniczeń wizowych dla pięciu unijnych państw. Prace nad zaostrzeniem przepisów KE ma podjąć w przyszłym tygodniu - piszą Reuters, Politico i New York Times.

monkali
z
polsatnews.pl
dodany: 08.04.2016, 11:47:59
  • 2
  • #
    swiat
  • #
    europa

5

WHO: otyłość przyczyną epidemii cukrzycy.

WHO: otyłość przyczyną epidemii cukrzycy.

W ciągu 35 lat liczba chorych na cukrzycę dorosłych osób wzrosła niemal czterokrotnie - poinformowała w środę, 6 kwietnia Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). W 2014 roku na tę przewlekłą chorobę cierpiało na świecie ok. 422 mln dorosłych, a w roku 1980 - 108 mln.

monkali
z
rynekaptek.pl
dodany: 08.04.2016, 08:46:29
  • 5
  • #
    swiat
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
monkali
monkali
Autor
08.04.2016, 09:06:24
  • 0
@stopro666: bardziej chodzi o ile wzrosła liczba osób chorych na cukrzycę - ze 108 mln do 422 mln. To ogromny wzrost zachorowań.
monkali
monkali
Autor
08.04.2016, 10:13:47
  • 0
@stopro666: no oczywiście, że tak. W krajach, w których do niedawna nie było zachodniego modelu żywienia cukrzyca wystepowała rzadko. Teraz pojawia się również w krajach azjatyckich, nawet tych mocno egzotycznych, właśnie przez to, że pojawiło się zachodnie jedzenie i to jest dla nich atrakcyjne i modne.
Oglądałam ostatnio program o wyspach Pacyfiku. Na niektórych wyspach pojawiły się fast foody amerykańskie. Starsi ludzie, którzy nie są chętni do próbowania nowości nadal
monkali
monkali 08.04.2016, 09:18:08
  • 7
Z fb Posiłki w szpitalach:
"Godzina 16:00, na sale wjeżdża kolacja. Pacjent spokojnie zdąży zjeść, strawić, a nawet wydalić posiłek i jeszcze oglądnie teleexpress.
Następny posiłek - śniadanie - za około 16 godzin...".
Super pomysł. Catering oszczędza, bo pracownicy kończą pracę wcześniej, a pacjenci sobie jakoś poradzą. Taki posiłek ma starczyć na 16h?
Tylko gorzej jeśli pacjent nie ma rodziny, która go dokarmia.

#medycyna #zdrowie #dieta
monkali - Z fb Posiłki w szpitalach:
"Godzina 16:00, na sale wjeżdża kolacja. Pacjen...

źródło: comment_7gKLjU8FR5GFTzqvOyU6U3KTzphwx87B.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

p.....p
p.....p
konto usunięte 08.04.2016, 09:30:30
  • 6
@monkali: są na diecie IF xD
  • Odpowiedz
NikczemnyF
NikczemnyF
08.04.2016, 09:31:31
  • 3
@monkali: szpital nie jest od jedzenia tylko leczenia
  • Odpowiedz

7

Zdrowe jedzenie w szkołach na nowo - czy tym razem z sensem?

Zdrowe jedzenie w szkołach na nowo - czy tym razem z sensem?

Projekt rozporządzenia ws. jedzenia w szkołach i przedszkolach jest gotowy;przyświeca mu inne podejście niż w przypadku poprzedniego–nie będzie w nim zaleceń, jak przygotowywać posiłki, ale czego nie stosować–zapowiada MZ. Jestem ciekawa czy tym razem będzie to miało ręce i nogi.

monkali
z
pediatria.mp.pl
dodany: 08.04.2016, 08:38:49
  • 0
  • #
    polska
  • #
    dieta
  • #
    zdrowie
  • #
    szkola

27

Lemury grzeją sobie brzuszki (。◕‿‿◕。)

Lemury grzeją sobie brzuszki (。◕‿‿◕。)

Zoo gdzieś w UK

Galvay
z
youtube.com
dodany: 08.04.2016, 04:42:29
  • 3
  • #
    swiat
  • #
    rozrywka
  • #
    lemury
  • #
    zoo
  • #
    humor
  • #
    zwierzaczki
monkali
monkali 08.04.2016, 07:31:38
  • 3
Tez bym się tak powygrzewała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu surykatki grzeją sobie brzuszki.
monkali - Tez bym się tak powygrzewała ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu surykatki grzeją sobie brzuszk...

źródło: comment_WWgrLtKVILXx1DQZsySTtZ45368O1Y1E.jpg

Pobierz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali 07.04.2016, 18:03:35
  • 59
Dziejsze lunchboxy:

- kasza kukurydziana z kakao naturalnym i malinami (mrożone, z babcinej działki) - rano dorzucę orzechy włoskie
- zupa krem z pomidorów i jabłka ze świeżą bazylią
- klopsiki teriyaki, ryż jaśminowy, pieczona biała rzodkiew, cukinia z woka
To wszystko tak pachnie, że ledwo wytrzymałam, żeby nie nie zjeść tego dzisiaj :)
monkali - Dziejsze lunchboxy:

- kasza kukurydziana z kakao naturalnym i malinami (...

źródło: comment_mT2gx4CiiTVohpuCiDWnmnfAg5yxqy18.jpg

Pobierz
  • 35
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

ketometomen
ketometomen
07.04.2016, 18:05:10
  • 8
@monkali: Mozna Ciebie zatrudnic jako osobista kucharke?
  • Odpowiedz
monkali
monkali
Autor
07.04.2016, 18:55:33
  • 6
@czuowiek_nietoperz: ok,ale sporo objętościowo będzie ;) Jutro wrzucę :)
  • Odpowiedz
monkali
monkali 07.04.2016, 09:00:04
  • 8
Zjadłabym stejka. Chyba w weekend zrobię. Macie pomysły na jakieś fajne dodatki?
#gotujzwykopem #steki #jedzenie
monkali - Zjadłabym stejka. Chyba w weekend zrobię. Macie pomysły na jakieś fajne dod...

źródło: comment_fLn6dFSt7WKCi9tBJuoMfBWj0NWoJ54t.gif

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Keep_Calm
Keep_Calm
07.04.2016, 09:11:02 via Android
  • 2
@monkali: jak sos, to tylko czosnkowy :)
  • Odpowiedz
Szarys-Kitchen
Szarys-Kitchen
07.04.2016, 15:23:54
  • 2
@monkali: powiem tak jadam steki z różnymi dodatkami ale najczęściej jak dorwę fajnie poprzecinanego tłuszczem rib eye lub t-bone to dodatkami są tylko masło z pieczonym czosnkiem,świeżą pietruszką,świeżo mielonym pieprzem i solą morską oraz chrupiąca bagietka która z kawałkiem steka i pomaczana w roztopionym maśle z sokami z mięsa jest jednym z najlepszych smaków jakie kosztowalem.
  • Odpowiedz

3

Uczelnia Łazarskiego otrzymała zgodę na prowadzenie kierunku lekarskiego

Uczelnia Łazarskiego otrzymała zgodę na prowadzenie kierunku lekarskiego

Decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 16.03.2016 r. Wydział Medyczny Uczelni Łazarskiego otrzymał zgodę na prowadzenie jednolitych studiów magisterskich o profilu praktycznym na kierunku lekarskim. Kierunek zostanie uruchomiony w roku akademickim 2017/2018.Uważacie, że to dobry pomysł?

monkali
z
serwisy.gazetaprawna.pl
dodany: 07.04.2016, 08:08:56
  • 2
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    edukacja

18

Ministerstwo na wojnie ze zwolnieniami z WF. Jest nowy pomysł rządu

Ministerstwo na wojnie ze zwolnieniami z WF. Jest nowy pomysł rządu

W szkołach średnich na WF nie chodzi 30 proc. uczniów, w gimnazjach – 23 proc., a w klasach 4–6 – 15 proc. Myślicie, że nowy pomysł rządu, by stypendyści ministra sportu promowali w-f w szkołach ma sens i dzieci w końcu zaczną ćwiczyć? A może problem tkwi w formie zajęć?

monkali
z
edukacja.dziennik.pl
dodany: 06.04.2016, 09:00:58
  • 34
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    edukacja
monkali
monkali
Autor
06.04.2016, 10:43:25
  • 6
Mnie zastanawia czy jednym z powodów niechęci do w-f nie jest sposób prowadzenia zajęć. Ja pamiętam jak w gimnazjum ważyłam 34kg przy wzroście 150 i strasznie stresowały mnie dyscypliny wymagające siły typu rzucanie piłką lekarską, a że mieliśmy kiepską nauczycielkę to dodatkowy stres, bo się darła jak ktoś słabo wypadał. Na szczęście w innych dyscyplinach radziłam sobie nieźle, więc jak dostawałam 3 z piłki to nadrabiałam innymi dyscyplinami :)

Może warto ogarnąć
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali
Autor
06.04.2016, 11:42:14
  • 0
@boguchstein: ok, ale aż tyle osób załatwiało sobie zwolnienie? :)
monkali
monkali 05.04.2016, 20:44:05
  • 98
Lunchboxy na jutro :)
1. Śniadanie: kasza jaglana z tropikalnymi owocami - świeżym ananasem, kiwi, bananem (rano dorzucę pestki dyni i słonecznika)
2. Zupa krem z kukurydzy z czerwonym curry i imbirem. Do tego podpiekana tortilla pełnoziarnista w oliwie i kolendrze.
3. Kasza gryczana, polędwiczki wieprzowew sosie musztardowo-pieczarkowym (więcej mięsa pod warzywami;) , brokuły + oliwa z bazylią

Nic specjalnego, bo dzisiaj kiepski dzień na gotowanie.
monkali - Lunchboxy na jutro :)
1. Śniadanie: kasza jaglana z tropikalnymi owocami -...

źródło: comment_r1NmdgQmvxibkLXKcX3PoonZFk5fiwrH.jpg

Pobierz
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

H.....s
H.....s
konto usunięte 05.04.2016, 20:48:25
  • 108
@monkali: Ale w---w*ający obrus (ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
  • Odpowiedz
t.....g
t.....g
konto usunięte 06.04.2016, 07:31:09
  • 26
WITAM SPORTOWE ŚWIRY JEST 6 RANO JA WŁAŚNIE SZYKUJE SIĘ NA NASTĘPNY DZIEŃ SPORTOWYCH ZMAGAŃ ZA GODZINĘ ODWIOZĘ MOJĄ AMELKĘ DO SZKOŁY A POTEM WRÓCĘ ZROBIĆ POSIŁKI PODKREŚLAM POSIŁKI NA CAŁY DZIEŃ W POJEMNIKACH NA MROŻONKI NO WITAM ODWIOZŁEM JUŻ AMELKĘ ROBIĘ TERAZ MOJEGO OMLETA Z 600 GRAM BIAŁEK JAJ ORZECHÓW MIGDAŁÓW MASŁA ORZECHOWEGO CYNAMONU I PIEPRZU KAJEŃSKIEGO DLA ZŁAMANIA SMAKU NA NASTĘPNE POSIŁKI PODKREŚLAM POSIŁKI MAM INDYKA Z RYŻEM I WARZYWAMI
  • Odpowiedz

380

Europosłowie za zmniejszeniem cukru w jedzeniu dla niemowląt

Europosłowie za zmniejszeniem cukru w jedzeniu dla niemowląt

Kontrowersyjny temat cukru wraca w kontekście żywienia najmłodszych. Europosłowie chcą doprowadzić do ograniczenia zawartości cukru w jedzeniu dla niemowląt. Domagają się zmiany przepisów, które dopuszczały trzy razy większą zawartość cukru w tych produktach, niż zaleca WHO.

monkali
z
rynekaptek.pl
dodany: 04.04.2016, 07:33:55
  • 258
  • #
    europa
  • #
    medycyna
  • #
    dieta
  • #
    zdrowie
  • #
    dietetyka
  • #
    polityka
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 07:49:25
  • 139
Przykładowy skład herbatki dla niemowląt popularnej firmy. W 100g granulatu 91,2 g cukru. Producent na opakowaniu informuje, żeby dziecku podawać max. 100 ml napoju dziennie (to jedyny pozytyw). Pytanie czy mamy w praktyce to stosują i po co przyzwyczajać dziecko do słodkiego smaku?
monkali - Przykładowy skład herbatki dla niemowląt popularnej firmy. W 100g granulatu...

źródło: comment_H1Ua1B1OSsedEQXtE7lO1rQ2qLtqCzms.jpg

Pobierz
  • 80
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 07:57:01
  • 23
Herbatka na sen innej firmy: 92,2 cukru/100g
monkali - Herbatka na sen innej firmy: 92,2 cukru/100g

źródło: comment_Y0q3YduB2GxlN9yEx3rwogzGkaRnMXhy.jpg

Pobierz
  • 31
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 08:06:29
  • 41
@mepps: dla mnie nie do ogarnięcia jest, że dzieci od pierwszych miesięcy życia są pojone cukrem. Niemowlę nie potrzebuje słodkiego smaku, zaczyna go potrzebować, gdy zaczyna być pojone tymi cukrowymi b-----i: herbatkami, sokami. Te produkty są tak intensywnie słodkie, że później woda wydaje się dziecku okropna i nie chce jej pić. Szkoda, że producenci żywności dla niemowląt nadal promują takie produkty i że rodzice nie mają świadomości, że te produkty
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 08:11:09
  • 26
@ateizm_ssie: niestety to jest biznes. Słodki smak uzależnia. Dziecko pojone słodkimi herbatkami i soczkami nie będzie chciało pić wody, więc mama kupuje kolejne butelki. Dziecko przyzwyczajone do słodkiego smaku ciężko przestawić na produkty o mniejszej intensywności słodkości.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 08:18:19
  • 9
@szopa123: ciężko mi się odnieść do ADHD (czy to wymysł czy nie), ale mogę powiedzieć, że z pewnością cukier i dodatki do żywności (m.in. barwniki) przyczyniają się do nadaktywności dzieci. Myślę, że gdyby w dorosłych ładowali proporcjonalne tyle samo cukru co w dzieci to też by biegali jak króliczek Duracell ;)

Pierwszy z brzegu przykład.

LIZAK z witaminami do kupienia w aptece, zalecana dawka: 4
monkali - @szopa123: ciężko mi się odnieść do ADHD (czy to wymysł czy nie), ale mogę ...

źródło: comment_aCiBsm3tH134xShBCGFCe6zTa1qYJpKQ.jpg

Pobierz
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 08:45:44
  • 8
@szopa123: ciężko mi się odnieść, bo nigdy nie wczytywałam się w publikacje. Myślę, że masz sporo racji. Ja zajmuję się odchudzaniem również dzieci, więc mogę co nieco na ten temat powiedzieć. Przykładowo: 1 wizyta, dziecko lata po gabinecie, nie umie usiedzieć. Rodzice zdenerwowani, "bardzo panią doktor przepraszamy, ale on taki nadpobudliwy". Po 2 miesiącach diety z ograniczeniem cukrów prostych (wcześniej pił 1 litr soku, 2 batony, lizaki, puszka coli do
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 08:52:14
  • 7
@szopa123: bardziej mi chodziło o to, że nie mogłabym stwierdzić, że czegoś takiego jak ADHD nie ma. Myślę, że nawet jeśli jest, to w wielu przypadkach jest mylone z nadpobudliwością indukowaną m.in. dietą.
Miałam przypadki, że dzieci 8-12 lat piły LITR napojów energetycznych/dzień. Gdy pytałam po co, to odpowiedź zawsze była: bo smaczne i chyba też nie można dziecku wszystkiego odmawiać.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 09:28:06
  • 76
@szopa123: to jest chyba najpopularniejsza firma na rynku. Można kupić zwykłe herbatki bez cukru, ale są one w mniejszości. Herbatka na brzuszek, na sen, na apetyt - a wszystkie to źródło cukru, nic więcej. Później dziecko ma próchnicę butelkową, nadwagę, chce pić same soki i słodzone napoje. Jeśli nie zabronią takich produktów to jedyna nadzieja w tym, że rodzice będą bardziej świadomi.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 10:44:42
  • 80
@LubiePisac: Ja nie kupuję, bo o tym wiem. Wiele mam kupuje, bo nie ma wiedzy na ten temat.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 10:49:13 via Android
  • 76
@LubiePisac: ciekawe podejscie do sprawy. A wiesz ile kosztuje państwo utrzymanie osoby z nadwagą czy otyłością? Karmiac dzieci cukrem sprawiamy, że w przyszłości będą otylymi doroslymi.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 12:08:10
  • 16
@ethics: wg mnie lepiej, choć to tez nie jest takie proste. Kwestia czy masz czas przygotować posiłek, tego czy jesteś w stanie kupić warzywa i mięso dobre jakościowo, czy jesteś w stanie prawidłowo dobrać proporcje i zachować higienę przygotowywania posiłków?
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 12:15:55
  • 6
@ethics: ja Ci piszę to, co mówią mamy :) Ja po tym co widziałam w różnych miejscach nie mam zaufania do masowej produkcji. O ile sama nie mogę robić wszystkiego od A do Z, o tyle jeśli będę miała dziecko to wolałabym wiedzieć co zawiera posiłek, który mu daję.
Tu akurat afera z Gerberem, który używał w słoiczkach MOM:
http://www.wykop.pl/link/583309/pseudo-mieso-w-produktach-gerbera-dla-niemowlat/
http://www.nestle.pl/pl/media/pressreleases/mom-nutrition-2
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:08:53 via Android
  • 57
@Bord: 100 ml to tylko 0,4 szklanki. 4g to mała łyżeczka cukru. czyli na 1 szkl. tej herbatki dajemy 10g cukru czyli 2 łyżeczki. Wg ciebie to mało dla niemowlęcia? tym bardziej, że to woda z cukrem, bezwartościowa.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:09:55 via Android
  • 20
@Bord: no tak, ale po co dawać dziecku wode z cukrem i uczyć go pić slodkie napoje?
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:18:57 via Android
  • 45
@Bord: nie twierdzę, że ktoś kogoś zmusza. Chodzi o to, że rodzice poją tym dzieci, bo widzą, że jest przeznaczone dla niemowląt, więc musi byc dobre. Kwestia braku wiedzy. W okresie upałów dziecko pije więcej, po co podawac mu wodę z cukrem skoro mozna samą wodę?
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:22:19 via Android
  • 2
@Bord: ok, jest popyt. To nie znaczy, że nie można regulować tego zarządzeniami. Gdyby zwiększać świadomość rodziców i jednocześnie nakazać maks. ilość cukru w produktach dla dzieci to mogłoby wpłynąć pozytywnie na zdrowie dzieci.
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:26:55 via Android
  • 48
@Bord: nie jest mordercza, ale uczy dziecko smaku słodkiego i później te dzieci chcą pić tylko słodkie napoje. Moge zaryzykować stwierdzenie, że wiele osób nie ma pojęcia co powinno być w skladzie. Kupują parówki, bo na opakowaniu jest napisane dla dzieci, danonki na mocne kości etc. Siła reklamy ;)
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 14:39:02 via Android
  • 19
@Bord: 3-4g/100 ml napoju to jest dużo dla niemowlęcia i wg mnie to bezsensowne ładowanie cukru w dziecko i nie dam się przekonać, że jest inaczej ;)
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 15:34:54 via Android
  • 5
@crystaldragon: dziecko uczone od niemowlęcia picia słodkich napojow bedzie wymuszać picie tylko takich. Nawyki żywieniowe ksztaltujemy od pierwszych miesięcy życia. Niemowlętom nie podajemy mleka krowiego, więc argument bez sensu. Powiedz mi proszę jaki sens ma podawanie wody z cukrem?
Laktoza nie tuczy? no nie żartuj, przecież to normalny cukier i dostarcza tyle samo kcal :)
monkali
monkali
Autor
04.04.2016, 16:26:02
  • 1
@crystaldragon: nie jest ogromna. Wiem czym jest laktoza i nie jest to węglowodan, który powinno podawać się w czystej formie komukolwiek.
Widzisz różnicę pomiędzy mlekiem a wodą z laktozą?

150 g cukru? Skąd ty wziąłeś taką liczbę?

Chyba węglowodanów ogółem a to przeogromna różnica. 150 g ww ze zbóż,
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:32:05 via Android
  • 0
@ErnestHeminglej: Adhd zbyt często jest diagnozowane. Nagle tyle procent dzieci ma adhd, dysleksję i inne dys-?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:36:39 via Android
  • 0
@ErnestHeminglej: może skorzystam z twojej rady. dzieki :)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:40:38 via Android
  • 5
@TymRazemNieBedeBordo: najważniejszy problem to brak edukacji, szczególnie w Pl. Gdyby była większa świadomość to jakis procent wybierałby produkty zdrowe. Jeżeli jedynym rozwiązaniem sa odgórne zakazy/nakazy w tym temacie to ja to popieram.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:46:00 via Android
  • 1
@graf_zero: 1. lizak sprzedawany w aptece co sugeruje, że jest zdrowy. 2. barwiony koszenila.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:52:49 via Android
  • 5
@S-Type: zerknij w sklepie na dział z produktami dla dzieci. Szeroki wybor aromatyzowanego cukru a na etykiecie np. herbatka na brzuszek, sen itd.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 06:56:37 via Android
  • 2
@Kuciniak: ja to wiem. Po prostu teraz modne jest kupowanie gotowych posiłków. Jesli kobieta gotuje sama to jest nienowoczesna - wiele razy to słyszałam :)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 07:22:12
  • 2
@troodon: serio nie widziś różnicy pomiędzy wodą z cukrem a mlekiem mamy? :)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 07:25:28
  • 4
@bird_girl: lekarze kiedyś zalecali dopajać dzieci roztworem glukozy, więc z tym co mówią lekarze różnie bywa ;) Uczymy dziecko smaków, tworzymy jego nawyki żywieniowe. Wystarczy spojrzeć na dzieci w najbliższym otoczeniu. Te które nie były pojone słodkimi napojami piją wodę, te które od pierwszych miesięcy piją herbatki, soczki etc. piją później te wszystkie cukrowe napoje typu kubus, ptys itp, bo po prostu nie są w stanie zaakceptować wody bez smaku.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 07:26:50
  • 6
@troodon: cudowne argumenty i poziom wypowiedzi. Odpowiesz na pytanie: nie widzisz różnicy w piciu przez dziecko wody z cukrem a piciu mleka kobiecego? Gratuluję świadomości skoro płacisz tyle kasy za aromatyzowany cukier :) Soki też nie są polecane dla dzieci.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 07:39:43
  • 1
@troodon: dla dzieci ogólnie. Zamiast soków lepiej dac dziecku owoc, który będzie dostarczał błonnika i dawał uczucie sytości na dłużej. Każdy mózg potrzebuje cukrów. Niekoniecznie w postaci wody z cukrem ;)

Źródlem ww w diecie niemowląt powinno być właśnie mleko mamy, później zboża, owoce i warzywa, nie herbaty i soki. Z tym się chyba zgodzisz. Wiesz, że w mleku kobiecym są też inne substancje, nie tylko laktoza i woda?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 07:55:16
  • 3
@troodon: a kto mówi o płatkach zbożowych. Proszę nie dopowiadaj sobie.
Ok, sok przecierowy jest oczywiście lepszy niż sok bez miąższu. Zerknij na sortyment soków dla dzieci i sam zobaczysz, że większość nie możemy uznać za źródło błonnika.
Mleko matki jest pokarmem dla niemowlęcia i niesie wartości odżywcze. Naprawdę musze ci tłumaczyć, że picie wody z cukrem nie ma żadnych zalet? Poza tym, że dziecku smakuje. Woda też by mu
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:01:57
  • 1
@troodon: można podać herbatkę z kopru i efekt bedzie lepszy. Taką w torebcę do zaparzania. To jest rozwiązanie. Po co granulat i cukier?
Płatki zbożowe to moga być płatki owsiane lub płatki typu cornfalkes w glazurze miodowej :)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:12:24
  • 1
@troodon: zwykłe płatki owsiane, żytnie, jęczmienne. Nie błyskawiczne, a klasyczne.
Melisę też sprzedają w formie torebek do zaparzania :) ja zrozumiałam, ze pytasz o herbatki na kolkę, nie wiem czemu ;)
Na kolki koper,
Na sen melisa.
Oba produkty dostępne w formie do zaparzania.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:28:14
  • 1
@troodon: ja nie gotuje płatków to raz. Dwa widzisz różnicę w grupach produktów? Chyba taka jest specyfika produktów zbożowych, że będą to produkty węglowodanowe. To że mają więcej ww to znaczy, że mamy ich nie jeść tylko pićmleko, bo ma ich mniej?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:31:49
  • -1
@prop: to będziesz mógł kupowac te z mniejsza zawartością cukru i dosładzać :) wg mnie takie regulacje mają sens, bo jakis procent nie będzie dosładzał napojów dzieciom. Nikt nie mówi o zabranianiu, tylko o zmniejszeniu ilosci cukru w tych produktach.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:37:22
  • 0
@dnasstorm: Bobovita. Nie wiem czemu nie podałam :)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:39:40
  • 1
@prop: no w sumie można :) Bardziej chodzi o to, ze dzięki ograniczeniom w jakiś sposób wpływa sie na spożycie cukru, a co za tym idzie odrobinę poprawia się zdrowie społeczeństwa. Część dosłodzi, część nie. Wiadomo, że to nie jest idealny sposób, bo powinno sie ludzi edukować, a nie zabraniać. Skoro się nie edukuje to chociaż to się robi.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:45:40
  • 0
@prop: Ok. Tylko, że w ostatecznym rozrachunku i tak płacisz za leczenie osób otyłych - ich cukrzycy, nadciśnienia itp. Pytanie co wyjdzie taniej: edukacja czy leczenie chorych, których przybywa?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:50:05
  • 0
@troodon: Oczywiście, że można utuczyć płatkami. Wszystkim można utuczyć. Co to za argument? Czyli nie ma znaczenia jakie ww podasz dziecku? Czy herbatkę czy np. płatki?
Nie jestem lewakiem. Pracuję w służbie zdrowia i widze ile jest dzieci/dorosłych otyłych. Sprawdź ile kasy pochłania leczenie chorób dietozależnych a pózniej wygłaszaj swoje herezje. Gdyby za leczenie płacił każdy sam to mogę się nie wtrącać.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:53:43
  • -2
@prop: bo nie jestem politykiem i nie chcę mi się w to pchać. Rozumiem, ze wg Ciebie producenci powinni mieć prawo dodawać do żywności co tylko zechcą? Bo czemu narzucać im coś zakazami?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 08:56:23
  • -2
@troodon: a co ma lewactwo do zawodu medycznego? :)
Płacisz za siebie i za jakiś czas za leczenie ludzi otyłych. Przez to, ze ogromna kasa idzie na leczenie chorób dietozależnych jest mniej kasy na leczenie innych chorób czy profilaktykę.
Czemu miałabym chcieć zakazać sportów ekstremalnych? Chyba za bardzo popłynąłeś.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:16:35
  • -1
@troodon: wyglądasz mi na trolla :)
Akurat nie trafiłeś. Jesli chodzi o mój zawód to lepiej by było, gdyby więcej ludzi było otyłych i chorowało. Kwestia etyki zawodowej - ja jeśli mogę kogoś nauczyć czegoś dobrego to to robię.

Jasne, możemy każdemu dać wybór, producentom pozwolić na dodawanie świństw to jedzenia, nie zwracac uwagi osobom takim jak ty, które karmiłyby dzieci cukrem. Tylko na szczęście mamy na to wpływ. Nie
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:23:37
  • -1
@mnlf: i co w związku z tym? nadal podawałbyś dziecku wodę z cukrem? Płacisz za aromatyzowany cukier z odrobiną wyciągu z ziół. Gdzie tu logika?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:32:32
  • -1
@mnlf: płacisz więcej za cukier z aromatem? Po co? to nielogiczne.
Tylko, ze wiesz ze zbyt duża ilość cukru w diecie bierze się z różnych źródeł? Tu butelka herbatki, tam butelka soczku. Pojedynczo nie są to ogromne ilości, z różnych źródeł zbiera się tego duża ilość. Możemy założyć, że mama daje 100 ml herbatki a reszta to produkty zdrowe. Tylko ja ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że tak nie jest.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:35:48
  • 2
@Shivaa: dlatego ja uważam, że najważniejszy jest rozsądek. Jeśli mama ma 3 małych dzieci to nie będzie tragedii jeśli da dziecku słoiczek. Jesli jest na wyjeździe to chyba nie będzie przecierac zupy w hotelowej kuchni. Każdy robi tak jak pozwalają mu możliwości i chęci.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:44:19
  • -1
@mnlf: co za herezje. Podaj jakieś źródło. Niedożywienie z powodu braku cukru z wodą? Do 6 miesiąca życia wystarczy mleko matki, w 5-6 wprowadza się nowe produkty, które mają za zadanie uzupełnić dietę w związku ze zmienionym zapotrzebowaniem. Kto ci powiedział, że dożywia się dziecko cukrem?
Prosze powiedz, że trollujesz?
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 10:53:16
  • -1
@mnlf: możesz mi wskazać jedno normalne źródło, które coś takiego zaleca? Bo jeszcze nigdy czegoś takiego nie słyszałam.
Mi chodziło o źródło zalecające pojenie cukrem i mówiące o niedożywieniu w przypadku niepodawania wody z cukrem.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 11:07:44
  • 0
@mnlf: właśnie rozumiem i dlatego pytam. Kto coś takiego zaleca?
Skoro chcesz w wodzie odtworzyć mleko to czemu bez białka, witamin, minerałow? Gdzie tu logika? Niedożywienie szybciej rozwija się przy niedoborze białka właśnie.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 11:25:52
  • 0
@mnlf: ok. widzę, że jednak nie masz pojęcia o czym piszesz.
Prosiłam o źródło zaleceń i gdzie piszą, że niemowlę może być niedożywione z powodu braku cukru. Nie podałeś ich. Plus możesz podrzucić źródło na temat podawania witamin i minerałów (poza wit. d) dzieciom, które piją wodę.
Od podawania glukozy dzieciom odeszło się w latach 90-tych. Wiele mam na szczęscie nie podaje roztworów glukozy i dzieci żyją i są zdrowe.
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 11:43:25
  • 0
@mnlf: przypominam: "Prosiłam o źródło zaleceń i gdzie piszą, że niemowlę może być niedożywione z powodu braku cukru. Nie podałeś ich. Plus możesz podrzucić źródło na temat podawania witamin i minerałów (poza wit. d) dzieciom, które piją wodę."
Nie mylę glukozy z laktozą. Piszę, ze kiedyś kazali podawac glukozę, ty teraz piszesz, ze roztwór laktozy, więc wskaż 1 źródło, które potwierdzi Twoją tezę. Jeśli go nie posiadasz to się nie
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 11:53:44 via Android
  • 0
@mnlf: tam nie ma nic na temat podawania wody z laktoza. Dawki witamin znam na pamięć ;)
monkali
monkali
Autor
05.04.2016, 13:12:32
  • 0
@lukaszlukaszkk: przecież wiem o tym :) Może mi odpowiesz po co podawać wodę z cukrem? nawet jesli to niecała łyzeczka na 100 ml?

418

Śmierć z powodu raka to zbyt często śmierć głodowa

Śmierć z powodu raka to zbyt często śmierć głodowa

Wielu pacjentów onkologicznych mogłoby przeżyć, gdyby stosowali odpowiednią dietę czy walczyły o wdrożenie leczenia żywieniowego. Niestety u wielu chorych dochodzi do kacheksji, która w krótkim czasie prowadzi do śmierci. Jeśli macie w rodzinie kogoś chorego na raka to zwróćcie uwagę na jego dietę!

monkali
z
medexpress.pl
dodany: 01.04.2016, 08:38:02
  • 108
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    dieta
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    dietetyka
monkali
monkali
Autor
01.04.2016, 12:12:21
  • 31
Gdyby ktoś był zainteresowany to załączam NRS - chyba najprostszy test określający ryzyko niedożywienia. Teoretycznie jest używamy przez specjalistów jako test przesiewowy, ale myślę, że pacjentowi czy jego rodzinie też spokojnie pomoże ocenić ryzyko.
monkali - Gdyby ktoś był zainteresowany to załączam NRS - chyba najprostszy test okre...

źródło: comment_DxOMA8kfgkyMZNuXA4Xm7Gp65uyBAEZ4.jpg

Pobierz
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali
Autor
01.04.2016, 22:31:20 via Android
  • 1
@Melodykop: a ta ankieta z powiązanych?
monkali
monkali
Autor
01.04.2016, 22:34:36 via Android
  • 2
@Melodykop: to jest ankieta dla lekarzy i dietetyków. Moze rzeczywiście zbyt skomplikowana. Ta w powiązanych jest bardziej przystępna :)
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 07:43:48
  • 4
@marcooo80: dietę dobiera się indywidualnie, w zależności od stanu chorego. Tutaj ciężko opisać wszystko. Postaram się jakoś krótko opisać główne zalecenia i wrzucić.Jeśli masz pytania to pisz na priv.
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 07:49:25
  • 7
@frytex2: nie, mówimy o przypadkach pacjentów, którzy mają szansę wyzdrowieć, a z powodu niedożywienia umierają. Uwierz mi, że widziałam wielu takich pacjentów i we mnie nie ma zgody na takie coś. Trzeba łapać sie każdej szansy jeśli wiemy, że pacjent może z tego wyjść
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 07:53:59
  • 12
@Soultronik: w przypadku bardzo zaawansowanego nowotworu wiadomo, że dieta nie zmieni rokowania. Co nie znaczy, że mamy przeprowadzić "eutanazję" przez zagłodzenie. Wtedy najczęściej dożywia się takich pacjentów, dodatkowo podaje się przeciwbólowe.
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 07:59:10
  • 7
@motorniczy: to gratuluje nowoczesności i chęci stosowania eutanazji poprzez zagłodzenie
(nie jestem ani zwolenniczką ani przeciwniczką eutanazji).
Nie chodzi o uporczywą terapię, chodzi o ratowanie życia chorych, zwiększanie szans tych, którzy chcą walczyć. Uwierz mi, że jeżeli pacjent ma zaawansowany nowotwór i wiadomo, że nie przeżyje to nie dostanie się na żywienie sztuczne domowe(a zazwyczaj tak powinien się odżywiać). W hospicjum są dożywiani tak, żeby zapewnić im maksymalny komfort jaki
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 08:01:32
  • 5
@fakir13: da się, choć jest to niesamowite wyzwanie. Ja miałam styczność z naprawdę ciężkimi przypadkami i wiem z doświadczenia, że się da. Rak żołądka i przełyku to są najgorsze nowotwory jeśli chodzi o dietę, ale jest wiele sposobów, żeby dobrze odżywić takich pacjentów.
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 08:02:29
  • 1
@BITmaniak: tabela jest po to, żeby sprawdzić czy jest ryzyko niedożywienia. Dieta to oddzielny temat. Postaram się coś przygotować i wrzucić.
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 08:07:04
  • 8
@daniel_em: powinni wiedzieć i może wiedzą, ale nie chce im się wysłać chorego do dietetyka czy choćby wspomnieć o diecie.
Bardzo przykro mi z powodu Twojej mamy.
monkali
monkali
Autor
02.04.2016, 08:35:01 via Android
  • 6
@nocnica: nie musisz mi mówić, bo niestety znam realia. Teraz i tak jest lepiej, może za kilkanaście lat bedzie tak jak być powinno. Obecnie trzeba mocno się namęczyć, żeby chory dostał odpowiednią opiekę. Choć są też naprawdę dobre hospicja z cudownym personelem.
monkali
monkali
Autor
03.04.2016, 09:45:52
  • 0
@gonzo88: nie jest. Radzę zapoznać się z pojęciem kacheksja i jakie są objawy. "Zagłodzony" pacjent cierpi na depresję, nie ma siły się komunikować. Dodatkowo dochodzą zaburzenia odporności, chory łapie byle infekcje. Wiem, że wyciągniesz argument, że i tak umrze, ale nie powinno umierać się w ten sposób. Dobra opieka paliatywna pozwala odejść w spokoju i przy zachowaniu godności i najlepszej jakosci życia jaką można zapewnić. Uwierz mi, że śmierć z

12

Bezglutenowiec dostanie 5 zł na zakupy

Bezglutenowiec dostanie 5 zł na zakupy

Już pod koniec ubiegłego roku informowałam na Facebooku, że nowy Minister Zdrowia oraz Ministerstwo Rozwoju prowadzą z chorymi na Celiakię konsultacje społeczne dotyczące poprawy warunków życia społecznego osób uczulonych na gluten.

matixrr
z
leworecznybezglutenowiec.pl
dodany: 01.04.2016, 15:41:03
  • 4
  • #
    polska
  • #
    bezglutenu
  • #
    dieta
  • #
    jedzenie
  • #
    celiakia
  • #
    aszkiera
monkali
monkali 01.04.2016, 16:31:44
  • 1
@KoszernyChomik: ale wiesz, że to tylko dla chorych na celiakię? :)
edit. Dziś 1.04, więc żart pewnie.
monkali
monkali 01.04.2016, 16:47:29
  • 1
@KoszernyChomik: no nie pomoże, ale nie szukajmy logiki w działaniach Ministerstwa Zdrowia (patrz chociażby ustawa o żywieniu dzieci, którą wprowadzili niedawno a teraz wycofują) :)
monkali
monkali 01.04.2016, 07:53:53
  • 4
Mirki z #warszawa, dziś fajne wydarzenie kulinarne - Night Food Market, godz. 19-2.00.

https://www.facebook.com/events/1748320515403680/

Ma być m.in. kuchnia indyjska, pierożki dim sum, tapasy, sushi, kuchnia hiszpańska,
Dobra okazja, by wyjść z piwnicy i zjeść coś fajnego ;)
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

monkali
monkali
Autor
01.04.2016, 08:09:06
  • 1
@ChineseMobilePhones: wejście za free. Każda knajpa ma swoje stanowisko i pewnie ceny trochę niższe niż normalnie :) Pewnie też porcje degustacyjne, żebyś mógł spróbować wszystkiego po trochu :)
  • Odpowiedz
monkali
monkali
Autor
01.04.2016, 08:14:11
  • 1
@ChineseMobilePhones: wiesz ja sama nie wiem jak to będzie wyglądało, zazwyczaj na takich wydarzeniach tak to wygląda. Czasami jakieś degustacje są za free. To jest niedaleko centrum, więc jak będzie słabo to zawsze można się ewakuować gdzieś :)
  • Odpowiedz
monkali
monkali 31.03.2016, 12:28:00
  • 239
Postanowiłam stworzyć„Mirkocykl wskazówek i rad dotyczących przygotowywania posiłków” – na co uważać przy zakupach, jak oszczędzać czas, jak być praktycznym. Kilka ciekawych porad znajdą ci, którzy już sami dbają o swój sposób żywienia, a ci którzy mają to wciąż przed sobą dostaną dobrą bazę by zacząć. W kolejnych wpisach opisywać będę m.in. poniższe tematy:
➥co i gdzie kupować;
➥ techniki kulinarne oszczędzające czas;
➥ jak zaplanować menu na cały tydzień;
➥ jak szukać pomysłów na posiłek;
monkali - Postanowiłam stworzyć„Mirkocykl wskazówek i rad dotyczących przygotowywania...

źródło: comment_hqAwYPrIAvOE2v0aI2XrJferIUAW8Mcz.jpg

Pobierz
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Ch-jogromPL
Ch-jogromPL
Ch-jogromPL
31.03.2016, 12:33:53
  • 6
@monkali: 5. zacznijcie korzystac z myfitnesspal itd i wyrabiajcie sobie swiadomosc na kalorie i makroskladniki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
w.....a
w.....a
konto usunięte 31.03.2016, 12:49:09
  • 11
@monkali: Chętnie poczytałabym o koktajlach/shakeach "wiosennych", pełnych witamin do dość szybkiego przygotowania i mniej znanych a cennych źródłach bialka :-)
  • Odpowiedz

11

Kontrowersyjna kampania przypomina o świadomym odżywianiu kobietom...

Kontrowersyjna kampania przypomina o świadomym odżywianiu kobietom...

Wszyscy wiemy, jak wielkie znaczenie ma zróżnicowane menu. Naukowcy mówią dzisiaj wprost, że nasze zdrowe pochodzi z jelit, a to, jak przyszła mama odżywia się w ciąży i już po porodzie w trakcie karmienia swojego maluszka ma ogromne znaczenie. Z ...

jachubiz
z
sosrodzice.pl
dodany: 31.03.2016, 11:07:32
  • 2
  • #
    polska
  • #
    reklama
  • #
    karmieniepiersia
  • #
    zdrowie
monkali
monkali 31.03.2016, 11:33:29
  • 2
Wg mnie dobra kampania. Oczywiście pewnie pojawiają sie argumenty, że to duże uproszczenie, bo nie wszystko przenika do mleka, ale wg mnie w takiej formie da wielu mamom do myślenia.
Jako ciekawostkę dodam, że dieta mamy wpływa na smak mleka - czyli jeżeli mama ma urozmaicona, zdrową dietę to łatwiej będzie jej wprowadzić do diety dziecka nowe produkty, bo dziecko było stymulowane różnymi smakami od samego początku.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

4

50 lat temu dokonano pierwszego w Polsce rodzinnego przeszczepienia nerki

50 lat temu dokonano pierwszego w Polsce rodzinnego przeszczepienia nerki

Operację pierwszego w Polsce rodzinnego i udanego przeszczepienia nerki przeprowadzono przed 50 laty we Wrocławiu. Wykonał ją chirurg Akademii Medycznej prof. Wiktor Bross, który przeszczepił narząd 24-letniej pacjentce. Dawcą był jej 30-letni brat.

monkali
z
nefrologia.mp.pl
dodany: 31.03.2016, 09:43:02
  • 1
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie

494

Jak sklep Szkla.com oszukuje w konkursie

Jak sklep Szkla.com oszukuje w konkursie

Tak #oszukujo w konkursie Szkla.com. Główną nagrodę (iPhone 6s) wygrała osoba powiązana z zarządem spółki Szkla.com.

CygaroZwasem
z
wykop.pl
dodany: 29.03.2016, 20:09:09
  • 95
  • #
    januszebiznesu
  • #
    csiwykop
  • #
    soczewki
  • #
    grafika
  • #
    oszukuja
  • #
    wykopefekt
monkali
monkali 30.03.2016, 08:58:13
  • 0
Zamieścili odpowiedź na fb:
"W związku z negatywnymi emocjami, które wzbudziły wyniki naszego konkursu chcemy ustosunkować się do zaistniałej sytuacji.

Konkurs na projekt kubka organizujemy dla Was co roku. Zawsze przebiega on sprawnie i bezproblemowo. Tak, jak co roku przy wyborze kierowaliśmy się kryteriami technicznymi i estetycznymi, a nagrodzony projekt spełniał powyższe kryteria. Sprawą oczywistą jest, że nie zawsze nasze wybory muszą pokrywać się z opinią innych osób. Wybór zwycięzcy jest bowiem kwestią
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

monkali
monkali 30.03.2016, 08:29:00
  • 84
Jak wygląda dieta sumo?
Pewnie wiele osób zastanawia się co jedzą zawodnicy sumo, żeby osiągnąć taką masę ciała. No cóż, ich dieta daleka jest od współczesnych zaleceń.

Zawodnicy sumo wstają rano i rozpoczynają trening na czczo. Jedzenie śniadań jest zakazane. Po treningu przychodzi czas na pierwszy posiłek. Podstawą diety sumoki jest chankonabe. Nazwa potrawy pochodzi z połączenia słów chan (chiński), ko (garnek), nabe (potrawka).

Nie ma jednego przepisu na potrawę. Zazwyczaj składa się
monkali - Jak wygląda dieta sumo?
Pewnie wiele osób zastanawia się co jedzą zawodnic...

źródło: comment_EhE4JJaXEreqsw4J1kTU90bA1uFIpbQk.jpg

Pobierz
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

monkali
monkali
Autor
30.03.2016, 10:24:20
  • 11
@Syko: tak a propos ;)
monkali - @Syko: tak a propos ;)

źródło: comment_5zWUZFFuqXuOVgYoFYnl37EgvXnVoaOA.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
HrabiaTruposz
HrabiaTruposz
30.03.2016, 20:09:36
  • 2
@monkali: Ależ to musi być pyszne. Chętnie bym opędzlował michę takiego żarła ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Strona 10 z 12
  • >

Monka Li

  • Warszawa
  • http://www.wykop.pl/tag/cookologia/

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 07.04.2016

    Komentator
  • VIP
    od 02.06.2016

    VIP
  • Rocznica
    od 04.06.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 03.06.2014

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 18.05.2016

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2025

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl