Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko243
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
haredim
haredim

haredim

Dołączył 8 lat i 10 mies. temu
  • Obserwuj

To konto jest obecnie zbanowane.

  • Akcje 3380
  • Znaleziska 2947
  • Mikroblog 433
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 1

7

Upadek Rosji tuż tuż.

Pokaż treści 18+

Upadek Rosji tuż tuż.

Pojawiają się coraz liczniejsze głosy, że już wkrótce może dojść w Rosji do przesilenia. Że rok 2017...

haredim
z
1do10.blogspot.co.uk
dodany: 23.01.2017, 06:19:08
  • 5
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    ekonomia
  • #
    rosja
haredim
haredim
haredim
Autor
23.01.2017, 07:56:24
  • -1
@przegryzam: Przecież Rosja już padała, wielokrotnie. Za komuny i jej upadek, czasy alkoholowego chaosu jelcynowskiego, i teraz sankcje i pusty skarbiec.

66

Ziobro: Reforma sądownictwa będzie służyć uczciwym sędziom

Pokaż treści 18+

Ziobro: Reforma sądownictwa będzie służyć uczciwym sędziom

"Propozycje, jakie przedstawiam, służyć będą wszystkim uczciwym i rzetelnym sędziom. Wierzę, że jest ich więcej niż tych, którzy są nierzetelni, nieuczciwi" - mówił szef resortu.

grekzorba
z
rmf24.pl
dodany: 21.01.2017, 08:05:53
  • 75
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
  • #
    ciekawostki
  • #
    dobrazmiana
  • #
    4konserwy
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 08:40:36
  • -44
@deviator: To co, mają byç wybierani w drodze losowania?
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 09:41:10
  • -38
@deviator: No nie wiem czy dobrze sprawę ujmujesz. Według mnie sądy obecnie są w dużej mierze poza kontrolą, a to rodzi bezkarność. A w nowym systemie przynajmniej odpowiadaliby przed posłami, ktôrzy są jakby nie patrzeć - wybrańcami narodu.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 09:55:29
  • -23
@moooka: Ale tylko sędziowie pokoju. A ci mają niewielkie uprawnienia.

Najlepszym rozwiązaniem byłaby kadencyjność sędziow i ocena ich pracy. Gdy jest o kilka skarg za dużo i innych przewin, jesteś wyłączany na zawsze z orzekania i musisz szukać innej pracy. Tak jest w USA.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 14:33:37
  • -21
@paprocyniok: Urzednik resortu sprawiedliwości, nie sedzia.

Lepsze ubezwłasnowolnienie od tego, co teraz mamy. Kasta nietykalnych.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 14:45:16
  • -18
@paprocyniok: A zdajesz sobie sprawę, że wszystko jest praktycznie zależne od polityków? I jakoś ci to nie przeszkadza.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 14:52:57
  • -19
@paprocyniok: Mam rację, ty jej nie masz. Dlatego napisałem praktycznie, żeby wyłączyć takie pierdoły o ktorej napisałeś.

Ja już napisałem co sądzę i co mi się podoba. Kadencyjność i ocena, wybieranie przez sejm. Nawet nominowanie tylko przez rządzących jest lepsze, od bezkarności.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 14:55:29
  • -13
@paprocyniok: No z kupą dałeś popis. Gratuluję ;)
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 14:59:56
  • -13
@paprocyniok: Szkoda, że ty nie zrozumiałeś. Ale nie dziwota, jeśli ważne sprawy to dla ciebie kupa gówna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 04:05:51
  • -3
@tixe_: Doczytaj dokładniej. Dałeś moje cytaty:

"A zdajesz sobie sprawę, że wszystko jest praktycznie zależne od polityków?"

"Według mnie sądy obecnie są w dużej mierze poza
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 14:30:31
  • -2
@paprocyniok: Możesz tak myśleć. Nikogo z błędu wyprowadzać nie mam zamiaru.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 14:43:25
  • -2
@paprocyniok: Widać zapiekło, że piszesz o kogoś dystansie, ktorego sam nie posiadasz. Luzuj, bo ci guma w gaciach pęknie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 07:48:42
  • -2
@paprocyniok: Bosz? Ahaha

881

Tak się bawi minister Misiewicz. Limuzyna, ochroniarz, kolejka dla...

Tak się bawi minister Misiewicz. Limuzyna, ochroniarz, kolejka dla...

Bartłomiej Misiewicz jest królem życia. Przynajmniej tak mu się wydaje. Podczas oficjalne delegacji w Białymstoku rzecznik MON postanowił zabawić się w jednym ze studenckich klubów. Choć z hotelu miał 350 metrów, przyjechał limuzyną, a przez całą noc towarzyszył mu ochroniarz. Ale chyba...

starnak
z
natemat.pl
dodany: 23.01.2017, 06:47:22
  • 223
  • #
    polska
  • #
    kultura
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    spoleczenstwo
  • #
    polityka
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 07:02:26
  • 287
haredim

źródło: comment_Bo4Sbn8r6AIdhAV59M7wr2La48B4eqK9.jpg

Pobierz
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

462

Polska: Obrzydliwy pedofil i morderca robi bajeczną karierę i świetnie się bawi.

Pokaż treści 18+

Polska: Obrzydliwy pedofil i morderca robi bajeczną karierę i świetnie się bawi.

Krzysztof Pomorski przez lata pozostawał nieuchwytny i wyślizgiwał się policji z rąk. Wymiar sprawiedliwości nie potrafił sobie z nim poradzić, bo zwyczajnie brakowało dowodów.

Zdejm_Kapelusz
z
pikio.pl
dodany: 23.01.2017, 05:28:04
  • 96
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    patologiazewsi
  • #
    rakcontent
  • #
    policja
  • #
    4konserwy
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 06:36:16
  • 13
@wcinaster: To że ileś tam lat było gorzej, to wcale nie oznacza, że powinno się osiąść na lurach. Kto się nie rozwija - ten się cofa.

335

System Gułagów Stalina....

Pokaż treści 18+

System Gułagów Stalina....

Rys i mapki jak wyglądał zamysł budowy i rozmeiszczania obozów koncentracyjnych za Stlaina.

Rastuff
z
thevintagenews.com
dodany: 22.01.2017, 13:59:03
  • 56
  • #
    europa
  • #
    stalin
  • #
    rosja
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    zainteresowania
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 05:58:24
  • 11
Ale mentalnie są Azjatami.

Polecam bardzo ciekawy artykuł:
http://niepoprawni.pl/blog/jozio-z-londynu/zrozumiec-rosje-w-jej-szalenstwie

Najlepiej zacząć od tego akapitu:

362

Praktyczny poradnik: Tails - system do bezpiecznego surfowania

Praktyczny poradnik: Tails - system do bezpiecznego surfowania

Tails to wygodny w użyciu sposób na bezpieczne surfowanie, oparty o sieć tor. Raz przygotowany, będzie gotowy do pracy z prawie każdego komputera, gdziekolwiek jesteś. Poradnik objaśnia krok po kroku, jak zacząć przygodę z tym systemem. Szykujcie dwa czyste nośniki i zaczynamy. Prościej się nie da!

Liamtilas
z
komputerswiat.pl
dodany: 22.01.2017, 20:02:19
  • 79
  • #
    internet
  • #
    technologia
  • #
    komputery
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    tor
  • #
    linux
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 21:44:41
  • -20
@00minat: Nie oszukujmy się, wpadek przez Tora było już od kija. To jest zbyt skomplikowana sieć, żeby ogarnąć wszystkie jej elementy.

http://arstechnica.com/security/2016/11/firefox-0day-used-against-tor-users-almost-identical-to-one-fbi-used-in-2013/
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 21:53:37
  • -10
@00minat: Sam widzisz do jakiego tylko zastoșowania nadaje się Tor. Do niczego innego bym go nie wykorzystał, bo bałbym się zdemaskowania.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 22:11:25
  • -12
@00minat: To jest jeden z wielu ataków, sâ np. korelacyjne ataki:

https://www.deepdotweb.com/2016/10/25/tors-biggest-threat-correlation-attack/

Poza tym FF jest wykorzystywany powszechnie z Torem i taki lub podobny 0day niszczy cały sens korzystania z tej sieci. Różnego rodzajów udanych ataków było całkiem sporo.

Ja nie mam się czego bać. Ale dziennikarz śledczy kontaktujący się z informatorem, już powinien i to srogo. Albo dysydent w jakimś reżimie.
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 05:33:55
  • -10
@00minat: Można minimalizować możliwość wpadki, a to przez korzystanie z oprogramowania Open Source, czyjegoś WiFi oraz oprogramowanie do maskowania odcisków palcôw.

https://github.com/Valve/fingerprintjs2
https://sekurak.pl/umarl-proxyham-niech-zyje-proxygambit/

Są też rozszerzenia jak AdNauseam, który tworzy fałszywe kliki, ktory bardzo utrudnia stworzenie jednolitego

217

Dramat Razem, KORWiN i innych. Tą decyzją PiS zablokuje ich szanse na Sejm.

Pokaż treści 18+

Dramat Razem, KORWiN i innych. Tą decyzją PiS zablokuje ich szanse na Sejm.

Coraz częściej w przestrzeni publicznej pojawiają się doniesienia o nowym pomyśle Prawa i Sprawiedliwości zmiany ordynacji wyborczej. Jedną z głównych zmian ma być rzekomo podniesienie progu wyborczego aż do 10%.

konto usunięte
z
pikio.pl
dodany: 22.01.2017, 18:18:00
  • 124
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    dobrazmiana
  • #
    bekazpisu
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:25:57
  • -69
W sumie to całkiem dobrze można rządzić (praktycznie) przy dwôch partiach. Co pokazuje przykład USA, mocarstwa gospodarczego i militarnego.
  • 18
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:55:27
  • -4
@wcinaster: Jeśli większość w Kongreșie zdobywa jakaś partia, to opozycja ma taki sam jak w PL wpływ na rządy. Czyli żadne.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 19:24:48
  • -3
@pk347: Jedna nie może być konserwatywna i liberalna, prawacka i lewacka rownocześnie. Nie spełniałaby podstawowej roli, kanalizacji nastrojow i utożsamianie się z jakąś opcją.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 19:31:08
  • -3
@pk347: Łap + xD
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 20:04:52
  • -5
@Nicolai: Ale działa tam u nich ten system w miarę poprawnie.

System dwupartyjny powinien być wprowadzany co do zasady w krajach, o ustabilizowanej demokracji i mocnych instytucjach państwa. Uważam osobiście, że u nas jest na to jeszcze zbyt wcześnie.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 20:34:13
  • -5
@Nicolai:

Jest to moim zdaniem jedna z pochodnych systemu dwupartyjnego/dwublokowego. Jeśli wybór istnieje praktycznie tylko między dwoma siłami, to wbrew pozorom w demokracji nie uciekają one w ekstremizmy, tylko walczą o wyborców niezdecydowanych. Sytuacja taka prowadzi do prawie równego podziału głosów. Najgorszym tego następstwem jest stopniowe upodabnianie się do siebie programów wyborczych (w dzisiejszych wyborach w Szwecji socjaldemokraci, liberałowie, moderaci, zieloni, komuniści i chadecy przekrzykują się, kto będzie lepiej
haredim
haredim
haredim 23.01.2017, 04:56:37
  • -3
@marwoj135: Nie w spolaryzowanych zachodnich demokracjach ( ͡° ͜ʖ ͡°)

9

Biały Dom w sprawie przeniesienia ambasady USA z Tel Awiwu do Jerozolimy.

Biały Dom w sprawie przeniesienia ambasady USA z Tel Awiwu do Jerozolimy.

Biały Dom oświadczył w niedzielę, że władze USA są w bardzo wczesnym stadium rozmów w kwestii zapowiedzianego przez prezydenta Donalda Trumpa przeniesienia ambasady w Izraelu z Tel Awiwu do Jerozolimy. Pomysł ten już wywołał irytację w świecie arabskim

krzysiekciekawy
z
polsatnews.pl
dodany: 22.01.2017, 21:13:20
  • 1
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    polityka
  • #
    izrael
  • #
    trump
  • #
    bliskiwschod
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 21:28:34
  • -3
Ișlamiści niech pilnują swojego nosa, a nie mieszajâ się w sprawy wewnętrzne innych krajów.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

54

Powojenne losy niemieckich zbrodniarzy. Niektórzy dożyli spokojnej starości

Pokaż treści 18+

Powojenne losy niemieckich zbrodniarzy. Niektórzy dożyli spokojnej starości

Choć III Rzesza upadła, a świat dowiedział się o zbrodniach dokonanych przez Niemców, nie wszystkich nazistów dosięgnęła sprawiedliwość. Część zdołała przedrzeć się do Ameryki Łacińskiej, gdzie odnalazła bezpieczne schronienie, a byli też tacy, których uniewinniały sądy.

darosoldier
z
wprost.pl
dodany: 22.01.2017, 21:19:05
  • 7
  • #
    europa
  • #
    historia
  • #
    ciekawostkihistoryczne
  • #
    niemcy
  • #
    wojna
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 21:26:19
  • 5
Nie niektorzy, ale większość dożyła spokojnej starości. A to przy wspołudziale USA i reżimów w Ameryce Płd. Także dzięki Watykanowi.
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2

Syn nowego prezydenta USA, Barron Trump ma autyzm?

Syn nowego prezydenta USA, Barron Trump ma autyzm?

Reddit i inne media spekulują na ten temat. Widea obrazujące jego zachowanie zaczynają znikać. Więcej w powiązanych.

konto usunięte
z
inquisitr.com
dodany: 22.01.2017, 19:59:42
  • 17
  • #
    usa
  • #
    trump
  • #
    autyzm
  • #
    amerykawybiera2016
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 20:14:41
  • -2
Po zachowaniu widać, że nie ma. Zestresowany i przestraszony

BTW wiecie na co choruje syn (Jan) Młynarskiego? ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3

Ludzie mają wszystko w d... Tylko jedna rzecz obali PiS

Ludzie mają wszystko w d... Tylko jedna rzecz obali PiS

Nigdy, żaden rząd nie mógł pozwolić sobie na tak wiele i liczyć przy tym na całkowitą obojętność czy nawet entuzjazm znacznej części społeczeństwa.

michal-kuczynski
z
crowdmedia.pl
dodany: 22.01.2017, 19:06:56
  • 4
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    gospodarka
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 19:22:00
  • -2
No tak, lepiej było za peło, zmniejszanie zasiłków pogrzebowych i skazywanie emerytów na śmierć głodową.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

452

„Niemcy próbują zredukować odpowiedzialność za zbrodnie w czasie II wojny ”

„Niemcy próbują zredukować odpowiedzialność za zbrodnie w czasie II wojny ”

Polityka historyczna Niemiec od lat dąży do tego, żeby może nie zrzucić ciężar odpowiedzialności za zbrodnie niemieckie w czasie II wojny światowej, ale żeby tę odpowiedzialność jakoś podzielić, zredukować .

darosoldier
z
tvp.info
dodany: 22.01.2017, 14:26:31
  • 47
  • #
    polska
  • #
    historia
  • #
    polityka
  • #
    mojkrajtakipiekny
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:37:35
  • -5
@GordonLameman: Nikt nie zmniejsza odpowiedzialności ŻW. Byli bandytami i takimi są nazywani, jeśli są co do tego niepodważalne dowody winy.

A ukraińșki ambasador też się pojednał i przeprosił za Wołyń i teraz znowu relatywizują swoje zbrodnie. My się nigdy swoich przewin nie wypieraliśmy. Zwłaszcza, że Wołyń i nazizm są ewidentnym ludobójstwem na masowâ skalę.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:51:06
  • -4
@GordonLameman: Ale nie podawaj przykładów jakichś oszołomów. Ja pisze o normalnych ludziach, znających historię i zdolnych wyciągnąć z niej logiczne wnioski. Piza tym polityka też jest raczej niezbyt dobrym przykładem, bo ona jest z zasady zakłamana i populistyczna. A na tym nie można budować prawdy.

Ale czołowi ukraińscy intelektualiści i publicyści tež przepraszali. Zresztâ gdy były obchody rzezi, Poroszenko w polskim Sejmie też wybaczał i prosił o wybaczenie. Jednak jakieś
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:58:25
  • -4
@GordonLameman: IPN to nie całe środowisko historyczne. To jest tylko promil. A reszta ma dostęp do akt i jak widzi że ktoś mordował, to tak to właśnie opisuje.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 19:01:23
  • -4
@GordonLameman: Nie można się za bardzo łudzić. To jest instytucja upolityczniona i zależna od budżetu państwa...

67

USA wycofają się z ONZ? Ustawa jest już w Kongresie!

Pokaż treści 18+

USA wycofają się z ONZ? Ustawa jest już w Kongresie!

Oto projekt ustawy kolosalnie zmieniającej światową politykę międzynarodową i zakladającej wyjście Stanów z Organizacji Narodów Zjednoczonych oraz koniec finansowania struktur organizacji:Summary of H.R.193 - 115th Congress (2017-2018): American Sovereignty Restoration Act of 2017

Szaman_plemienia_tatamahuja
z
congress.gov
dodany: 22.01.2017, 13:15:41
  • 38
  • #
    usa
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    news
  • #
    trump
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 14:10:09
  • 0
@kar-tofel: *stąd
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 14:12:21
  • 29
To jest ta sama organizacja, w ktôrej prawo weta mają Chiny, Rosja, a AS przewodzi komisji praw człowieka? xDD
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 16:16:06
  • -9
@Baleburg: Ale tylko dwa wymienione przeze mnie są reżimami.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 16:33:16
  • 6
@Baleburg: Nie ma demokracji wszedzie tam, gdzie władza nie ma ograniczonej liczby kadencji.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 17:22:20
  • -5
@NORADe: Nie ma czegoś takiego.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 17:26:33
  • -1
@NORADe: W twojej alternatywnej rzeczywistości, zapomniałeś dodać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 17:28:47
  • -4
@NORADe: Zarzuć jakimś źródłem, inaczej nie uwierze jak nie zobaczę na własne oczy.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 18:07:48
  • -5
@NORADe: Ale zupełnie niesłusznie napisałeś pogardliwie o demokracji. Poki co nic innego lepszego od niej nie wymyślono.

6

Premier Rosji o sankcjach: Czas pożegnać się z iluzjami

Pokaż treści 18+

Premier Rosji o sankcjach: Czas pożegnać się z iluzjami

Efekt YOLO rosyjskiego premiera.

haredim
z
fakty.interia.pl
dodany: 22.01.2017, 17:08:09
  • 1
  • #
    swiat
  • #
    rosja
  • #
    polityka

0

Penis penisowi nierówny - wnoszę o tolerancję dla samców alfa!

Pokaż treści 18+

Penis penisowi nierówny - wnoszę o tolerancję dla samców alfa!

W XXI wieku nie rozmiar, a rodzaj penisa ma znaczenie.

stelciak
z
stella-kostyla.pl
dodany: 22.01.2017, 14:49:37
  • 5
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    modameska
  • #
    zwiazki
  • #
    seks
  • #
    prasowka
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 15:01:58
  • -5
@94pk217: To już wiemy, że jesteś zawodnikiem z małym.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 16:07:51
  • -2
@rol-ex: Dokładnie, na mirko nie aż tak dawno pokazałem swojego "malucha" xD

429

Sebastian Kawa - Mistrz Świat

Sebastian Kawa - Mistrz Świat

Po raz kolenjny Mistrzem Świat

wojuturek
z
sport.tvn24.pl
dodany: 21.01.2017, 21:19:53
  • 33
  • #
    polska
  • #
    samoloty
  • #
    ludzie
  • #
    polska
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:58:34
  • -2
Typowy Seba, musi wszystkich pobić ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

408

Ministerstwo nie zgadza się na refundację leku dla śmiertelnie chorego dziecka.

Ministerstwo nie zgadza się na refundację leku dla śmiertelnie chorego dziecka.

Mimo wygranej przed NSA chłopiec wciąż nie może liczyć na refundację potrzebnego mu leku. Powód? Ministerstwo Zdrowia nie spieszy się ze zmianą swojej decyzji. Otrzymało uzasadnienie wyroku 22 listopada 2016 r. Od tego czasu miało 30 dni na wydanie ponownej decyzji. Ale nadal jej nie ma.

konto usunięte
z
rp.pl
dodany: 20.01.2017, 11:37:55
  • 119
  • #
    polska
  • #
    zdrowie
  • #
    dzieci
  • #
    medycyna
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 01:55:17
  • -12
@Silvestre_Cucumeris: Jest drogi, bo badania nad jego wynalezieniem, testami klinicznymi, certyfikacją są kosztowne. Gdyby państwo prowadziło badănia, cena specyfiku byłaby kilka razy niższa, bo odpadałaby certyfikacja i dopuszczenie do leczenia.nim ludzi. Poza tym w Stanach zabawa cenowo z nowymi lekami jest najwyższa na świecie. Dlatego leki stamtąd pochodzące też będą najdroższe. Patenty są w taki sposób zrobione, że nie można robić tańszych zamiennikôw. Czyli nawet nie samo wynalezienie jest super
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 10:18:50
  • -3
@Awizer: Mylisz się. Cały sektor farmaceutyczny np. w Chinach jest państwowy i tworzą przeróżne preparaty, coraz bardziej znane na świecie. Chińscy naukowcy wybijają się w środowiskach naukowych na całym świecie, publikują w najbardziej prestiżowych czasopismach. A oni tego na pewno nie robią z dobroci serca, ale dla zysku. Czyli problem nie tkwi w państwowym lub prywatnym, ale mentalności i podejściu ludzi do jakiejś sprawy.

Kolejną branżą niech będzie zbrojeniowka, ktora
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 11:17:54
  • -2
@zwykly_obywatel: Nie, większość produkcji jest na eksport. Lokalny rynek nie jest w stanie wchłonąć mln sztuk wyprodukowanego uzbrojenia.

@konwik: Państwo nie musiałoby pobierać kosmicznych podatkôw, nie musieliby wykupywać licencji kosztujących bajońskie sumy. A to się przedkłada bezpośrednio na cenę specyfikôw medycznych. Do tego dochodzi wiele innych spraw, ktore windują cenę. A nie mogłoby tak po prostu darować prywatnym podmiotom tych obciążeń, bo na tym zarabia budżet.

@zwykly_obywatel
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 11:33:46
  • -2
@zwykly_obywatel: Ale to dowodzi temu, że byłby zysk. Natomiast jeśli byłoby tak jak napisałeś w poprzednim komencie, zysku by nie było. Bo firma produkcyjna byłaby państwowa i kupiec też należący do tego samego państwa. Państwo na tym nic by nie zyskiwało, a przecież o to chodzi w całej tej sprawie.

To co było u nas, to były niewydolne pod każdym względem molochy. W Chinach produkcja w państwowych firmach odbywa się
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 11:55:54
  • 0
@zwykly_obywatel: Co ci po zysku, gdy on nie należy do ciebie. W takim układzie nic byś nie zmienił w odniesieniu do firmy produkującej tanie leki dla chorych. Mogłoby być rownie dobrze po staremu, czyli firma farmaceutyczna tworzy lek, ktôry kosztuje miliony i mało kogo na niego stać.

Firmy zbrojeniowe w USA są prywatne, dlatego przykład zły. Bo piszemy o zysku w przypadku firmy zbrojeniowej (lub w odniesieniu do wpisu, farmaceutycznej)
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 12:17:49
  • 0
@zwykly_obywatel: W zasadzie zgadzam się. A z państwowego zarządzania też idzie do właściciela, tyle że państwowego. Chyba opacznie zrozumiałeś to co napisałem i się nie zrozumieliśmy. Zresztą nieważne ;)

To pomyśl o państwowej firmie. Miałaby jeszcze lepsze warunki. W dodatku żadnych barier ze strony państwa.

Efektywność firmy na kradzionych technologiach byłaby jeszcze wyższa. Dlatego Chińczycy sobie świetnie radzą i nie narzekajâ. Jednak gdyby tylko na tym opierali swoją pracę, nie
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 12:41:06
  • 0
@zwykly_obywatel: Monopol nie jest zły, gdy chodzi o szczytny cel. W takim układzie różne ułatwienia sâ wskazane, a ktorych nie ma prywatny przedsiębiorca.

Lud chiński w większości zna swoje miejsce. A to wynika z ich kultury konfucjańskiej i słuchania rodziców, starszych, przełożonych i władzy. Potrafią cieszyć się z tego co mają. Ale na pewno jest grupa niezadowolonych, jak wszędzie na świecie.

To teraz poczytaj dlaczego w Ameryce rynek zdominował iPhone,
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 12:58:38
  • 0
@zwykly_obywatel: Np. firmy farmaceutyczne ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A dlaczego mają się rzucać, gdy jeszcze 50 lat temu mieli o wiele gorzej. To dzięki pracodawcom średnia pensja jest porôwnywalna z polską. Poza tym Chińczycy sâ cierpliwi. No i doczekali czasôw, że kraj stał się potęgą.

I setki miliardów zysku trafia do amerykańskiej korporacji, nic nie pozostawiając chińskim. Oni muszą
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 03:54:54
  • 0
@zwykly_obywatel: Największe to nie jest wyznacznik niczego - ani jakości, efektywności. Często mniejsze są lepiej zorganizowane i szybciej reagują na zmiany i wykorzystujâ pierwszeństwo na rynku przy produkcji jakiegoś leku i podbija go.

Napisałem w kontekście produkcji srajfona. A to jest o tyle nă niekorzyść Chin, że cały ogromy zysk ze srajfona idzie do kasy Apple, a reszta (marża) idzie do właściciela fabryk, czyli na Tăjwan. Chińczycy kontynentalni praktycznie nic
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 11:10:21
  • 0
@zwykly_obywatel: Przecież już dostałeś odpowiedź na pytanie, np. w Chinach i innych krajach azjatyckich. Oni chronią swoje kluczowe branże i dlatego ich nie prywatyzują. Ale to wcale nie oznacza, że są źle zarzâdzane. Nigdzie nie jest napisane, że dobrze zarządzane państwowe przedsiębiorstwo musi być gorsze od prywatnego. Co pokazują świetne wyniki państwowych przedsiębiorstw. Nie ma żadnych subwencji., a Chińczycy doprowadzili do perfekcji system eksportowy. Masowa produkcja oraz niskie płace tworzâ
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 11:33:45
  • 0
@zwykly_obywatel: Jeśli byłoby jak piszesz, to takie przedsiębiorstwa padłyby najdalej w ciągu kilku lat. Bo nikt by drożyzny nie chciał kupować. A jest zupełnie odwrotnie.: chińskie urządzenia szturmują światowe rynki i są coraz lepsze.

A niech sobie wystawiają na eBayu. Ale jak zakupią to za przesyłkę i cło tyle zabulą, że bedzie to całkowicie nieopłacalny zakup. Amerykanie nie są tacy tępi, jak się niektorym wydaje. I też chroniâ swój rynek
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 11:56:33
  • 0
@zwykly_obywatel: A ja ciągle powtarzam, że jakościowo byłyby np. takimi złomami, że nikt by tego nie kupował. Poza tym tam istnieje konkurenčja pomiędzy firmami chińskimi. Rywalizujâ, a jedyna rożnica jest tka, że rywale sâ państwowi. I to jest fenomen chińskich firm.

Amerykanie też sterujâ, bo większość kluczowych insytucji finansowych świata jest z USA i operacje są robione w dolarach. Czyli oni kreują wiele rzeczy w finansach.

Kupują, ale niekoniecznie musi to być
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 12:19:06
  • 0
@zwykly_obywatel: Produkować, a sprzedać to jest zupełnie coś innego. Poza tym z ilości bierze się jakość.

Nie piszę o państwie, ale państwowych przedsiębiortwach. Chińczycy rozumieją znaczenie rywalizacji i w nią nie ingerują. Bo z czasem na rynku chińskim pojawią się produkty z innych krajów Azji i będą musiały być przygotowane do rywalizacji np. z indyjskimi lub wietnamskimi.

Kolejna bzdura, nie uważam Ameryki za kraj dobry do biznesu i życia. Po
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 12:45:25
  • 0
@zwykly_obywatel: M

To nie wiem na co piszesz o proďukcji? Ja piszę o sprzedaży i zysku.

Huawei, Xiaomi i Meizu to nie to samo.

XD Niech to będzie komentarz podsumowujący ostatnie akapity.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 12:55:00
  • 0
@zwykly_obywatel: Nie nie są prywatne. Decydujące zdanie ma w nich rząd chiński, coś jak złota akcja.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:06:46
  • 0
@zwykly_obywatel: Widzę, że to jednak tobie się resetuje mozg. W Chinach nie ma już przynajmniej od Denga komunizmu.

A większość chińskich korpow sprzedaje obligacje zwane dla niepoznaki akcjami. Kontroli nad tymi firmami Chińczycy nie oddadzą. Ale oczywiście dla ciebie to jest prywatna firma. W ktorej nie można podejmować strategicznych decyzji.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:23:45
  • 0
@zwykly_obywatel: Naprawdę pisze się razem. Rôb co chcesz. Ale dla twojego zdrowia psychicznego, lepiej czarnolistuj ( ͡° ͜ʖ ͡°)
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:36:13
  • 0
@zwykly_obywatel: A co to niby jest, pewnie otwarte ;) Piza tym jak już to o zamknięte xD
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:44:23
  • -2
@zwykly_obywatel: Jeszcze się nie nauczyłeś, że jak piszę na tablecie, to wstawiam literôwki zamiast o - i oraz takie dziwne o z daszkiem. Powtarzam, to jest o, a nie ó. Czyli jak poprawiasz, to chociaż poprawiaj dobrze.

Ale to i tak nic, ty zrobiłeś orta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 13:50:15
  • -2
@zwykly_obywatel: To nie jest chiński, ale polski. A zmiana wynika z szybkiego pisania, nie chce mi się czekać na pojawienie się innych znakow do wyboru. Cieszę się, że mogłem pomóc i polecam się na przyszłość ( ͡° ͜ʖ ͡°)

EOT

931

"Sędziów wybierze parlament". Ziobro chce złamać konstytucję i upolitycznić KRS

"Sędziów wybierze parlament". Ziobro chce złamać konstytucję i upolitycznić KRS

Pomysł ministra Ziobry jest ewidentnie niekonstytucyjny. Podporządkowania KRS większości parlamentarnej oznacza złamanie Konstytucji, której art. 173 stanowi, że „Sądy i Trybunały są władzą odrębną i niezależną od innych władz”. Art. 187 ust. 1 Konstytucji opisuje skład i tryb wyboru...

konto usunięte
z
oko.press
dodany: 21.01.2017, 15:01:54
  • 274
  • #
    polityka
  • #
    prawo
  • #
    neuropa
  • #
    4konserwy
  • #
    dobrazmiana
  • #
    tklive
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:13:22
  • -61
Niezawisłość sedziowska jest fikčją. Co pokazała "dyspozycyjność" prezesa sądu pana Milewskiego, w trakcie dziennikarskiej prowokacji. Tylko wtedy chodziło o peowcôw.

Poza tym obecne sądy jawią się jako bezkarna kasta, gorzej już nie może byç.
  • 33
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:20:15
  • -41
@GordonLameman: W jednostkową sprawę nie wierzę. Zbyt dużo patologii w tym środowisku jest. Po prostu o innych nie wiemy. Poza tym nie od dziś wiadomo, że władza jedna działa w symbiozie z inną.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:25:52
  • -40
@GordonLameman: @daj_pan_spokoj: Kto szuka ten znajdzie.

Poza tym to co chce Ziobro świetnie funkcjonuje w USA i tam nie jest to uważane za nic złego. Opanujcie się, ludzie.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:31:57
  • -28
@daj_pan_spokoj: Wybieranie sędziego przez sejm (prezydenta). W dodatku dożywotnio.

Podałem jeden przykład i mi on wystarcza, zeby wysnuć wniosek, że sedzia też człowiek i jest podatny na różne ludzkie słabości. Jeśli chcesz więcej, zrób prowokację.

@daj_pan_spokoj:
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:34:16
  • -25
@Wykoppeel1230: @Skullc01: Wszedzie znajdâ się czarne owce. A sędziowie w USA są oceniani i - uwaga - muszą się wykazać nienaganną służbą w innych zawodach prawniczych. I pracują na swoje imię całe życie.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:37:33
  • -32
@Internet_the_explorer: Ale teraz jest totalna bezkarność i kolesiostwo. Bardzo trudno kogoś wydalić z zawodu i skazać.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:43:53
  • -25
@Internet_the_explorer: To teraz daj receptę na poprawę stanu rzeczy w sądownictwie. Jak chcesz inaczej uzdrowić system, jeśli nie mas nad nim kontroli? Nie da się. A samorząd sedziowski za zadne skarby sam nie odda nieograniczonej władzy. Politykôw można przynajmniej zmienić, a co za tym idzie sędziôw.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:47:44
  • -24
@Internet_the_explorer: Nie, sejm nominuje sędziów dajmy na to na 5 lat i jak zmieni się władza, możesz wymienić iluś tam, po skończonej 5 letniej kadencji.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 15:52:12
  • -23
@Internet_the_explorer: Rozumiem, że to jest twoja recepta na uzdrowienie sądownictwa xD

Ale zmieniałbyś tych co się nie sprawdzili. Skąd byś wziął tylu sędziow.

Buractwo.
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 16:14:18
  • -36
czychający


Naucz się pisać po polsku. A reszta wypocin, to stek bzdur.

@rineo:
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 04:41:31
  • -2
@Celinka95:

Mamy w Polsce 10k sędziów, podajesz przykład 1 Milewskiego (swoją drogą już zdegradowanego do karnego odwoławczego w Białymstoku). To co z tymi patologiami? Biorąc pod uwagę że mało jest tych starych postkomuszych sędziów w Polsce


Pozwolisz, że przytoczę moją niedawną rozmowę z innâ osobą o patologii
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 09:42:50
  • -2
@Celinka95: Haha a w ogóle przeczytałeś moje komenty i kliknąłeś podany tam link? Przykładów gigantycznej bezkarności sądôw i zidioceniu wymiaru sprawiedliwości. Miernik nic tam nie miał do rzeczy, no może tylko tyle, że pod tamtym wpisem wywiązała się dyskusja o patologii sądów.

Jaka znowu sprawiedliwość ludowa? Jakie gimnazja. Ty jesteś chyba chory, pisząc takie brednie. A wymiar sprawiedliwości już pokazał, jak potrafi się sam oczyścić. Sprawa syfu w sądach jest
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 10:26:28
  • -2
@Celinka95: Tam było setki spraw o uniewinnieniu sędziów po jeździe po pijaku, wydawaniu bezprawnych wyroków i bardzo wiele spraw, ktore nigdy nie powinny mieć miejsca.

"Wiceminister sprawiedliwości ujawnia skalę bezkarności sędziów

W ciągu 5 lat tylko 11 straciło urząd! Kastowość, bezkarność i przeświadczenie o swojej nieomylności - taki obraz sporej części środowiska sędziowskiego wyłania się po analizie liczb, które dotyczą postępowań przed sądami dyscyplinarnymi dla sędziów polskich. Wiceminister sprawiedliwości Marcin
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 11:24:11
  • -2
@Celinka95: On podał tylko statystykę, a komentarz został dodany od redakcji. Czyli równie dobrze mogłoby nie być tego pana w podanym cytacie.

Pomyliłeś się. 300 wniosków w ciągu 5 lat, ale 50 tylko w ciągu ostatniego roku. Jak chcesz zajmować się sprawami prawnymi, jak nie potrafisz porządnie i ze zrozumieniem przeczytać takiego krótkiego wpisu? Tak więc poł procent dyscyplinarek też jest bzdurą. A co za tym twoje dalsze wywody tracą
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 11:41:23
  • -2
@Celinka95: To nag tym zakończmy tą dyskusję. Poszukam statystyk na stronie MŚ i poczytam jak to z tym jest.

A odnośni pomysłu Ziobry, sam nie jestem do końca przekonany. Widzę zagrożenie, ze może być sądownictwo wykorzystywane politycznie. Ale coś trzeb zrobić z tym burdelem.

EOT

403

Podium girls znikną z kolarstwa? "Dziewczyny traktowane są jak przedmioty"

Podium girls znikną z kolarstwa? "Dziewczyny traktowane są jak przedmioty"

To może być początek rewolucji i koniec tradycji w kolarstwie. Organizatorzy wyścigu Santos Tour Down Under postanowili zrezygnować z tzw. podium girls. Zwycięzcy nie otrzymają już buziaków.

vrakes
z
sport.radiozet.pl
dodany: 21.01.2017, 12:32:53
  • 201
  • #
    sport
  • #
    kolarstwo
  • #
    rower
  • #
    rowery
  • #
    szosa
  • #
    australia
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 13:30:24
  • -26
Tak szczerze to całe to gówniane kolarstwo mogliby zlikwidować xDD
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 13:50:24
  • -21
@adamPan: Kasztana to masz ojca, korasie.
haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 04:57:17
  • 0
@rabit0: Bo năjzwyczajniej mnie ten sport nie kreci i môgłby nie istnieć. I jeszcze wprowadzają chore obostrzenia, ktore jeszcze bardziej zniechęcą do jego oglądania. Bo to jest biznes jak wszystko i facetom miło popatrzeć na ładne dziewczyny i to oni - faceci - nakręcają ten sport. Jako kibice i zawodnicy. Sămi sobie winni, że taką opinie mają i będą mieli jeszcze gorszą, po tych genialnych pomysłach.

339

Gwiazdowski: Związki zawodowe – silne, bezkarne, szkodliwe

Gwiazdowski: Związki zawodowe – silne, bezkarne, szkodliwe

Pracodawcy jednoczą się przeciw działalności związków zawodowych. Robert Gwiazdowski z Centrum im. A. Smitha mówi: „To tak jak z porywaczami – kiedy z nimi negocjujemy, mamy następne porwania”

konto usunięte
z
praca.gazetaprawna.pl
dodany: 20.01.2017, 18:13:22
  • 129
  • #
    polska
  • #
    gwiazdowski
  • #
    praca
  • #
    zwiazkizawodowe
  • #
    polityka
haredim
haredim
haredim 21.01.2017, 04:07:39
  • -5
Miliony Polaków pracują na śmieciówkach i tam nie ma związków. Słyszy się tylko o nadużyciach i patologii, wykorzystywania ludzi maksymalnie. I o tym Gwiazdowski nie mowi. Jak zwykle słaby kontakt z rzeczywistością u pana doktora.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

haredim
haredim
haredim 22.01.2017, 03:41:29
  • 0
@zarowka12: Wprowadzane zostały dla np. pracownikôw tymczasowych, jednak system zostaje nagminnie wykorzystywany do niecnych celôw. A to pozbawia pracownikôw dostępu do zestawu świadczeń, ktore normalnie należałby się na etacie. Ja nie twierdzę, że takie umowy są niepotrzebne, ale właśnie m.in. brak kontroli związków dopřowadziło do patologii.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 10
  • Strona 1 z 10
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 12.01.2017

    Komentator
  • Rocznica
    od 30.12.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking