Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko244
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
del855

del855

Dołączył 7 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 22613
  • Znaleziska 4690
  • Mikroblog 17923
  • Obserwujący 34
  • Obserwowane 5

345

Zadłużony jak... Kraków

Zadłużony jak... Kraków

Kraków znalazł się w punkcie krytycznym, jeżeli chodzi o stabilność finansów publicznych. Skala zadłużenia miasta, już blisko 8 mld zł, czyni je najbardziej obciążonym długiem samorządem w Polsce. Miasto przekroczyło pod tym względem nawet Warszawę, co jeszcze kilka lat temu wydawało się nierealne.

marbar4241
z
gazetatrybunalska.info
dodany: 11.12.2025, 15:25:11
  • 171
  • #
    gazetatrybunalska
  • #
    krakow
  • #
    zadluzenie
  • #
    pieniadz
  • #
    miasto
del855
del855 12.12.2025, 08:40:55 via Wykop
  • 0
@ipkis123: i w swojej naiwności uwazasz, ze gdyby te pieniądze zostały w miescie - to zmniejszylby zadluzenie, a nie zostały wydane jak cala reszta? :)))) oki :)

Wiec nie chodzi filozofie miasta "po nas choćby i potop" tylko ze AKURAT TE pieniądze sprawiłyby ze budzet byłby cacy....
del855
del855 12.12.2025, 08:27:15
  • 2
Bycie zawodowym landlordem - dlaczego musi sie skończyć zle?

Bo tak wynika z filozofii najmu :)

1. Ludzie maja ok 2 mln mieszkan na najem
2. Marzeniem każdego Polaka jest skończyć najem = kupic cos swojego
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

__MadCat
__MadCat
__MadCat
12.12.2025, 09:08:42 via Wykop
  • 1
@del855: pakistańczycy, filipińczycy, hindusi też będą wynajmować, albo nawet lepiej, agencje będą wynajmować dla nich. Także spokojnie. Jedynymi, które zawsze będą płakać są spadkowicze. A mieszkanko w top5 jako inwestycję to chyba tylko ruska rakieta może zezłomować, z resztą fizycznie też ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
13.12.2025, 11:21:35 via Wykop
  • 0
@enten:

W niemczech mamy inna sytuację, bo tam historycznie dominował najem, az kapital nie stwierdził, ze da sie na tym relatywnie dobrze i łatwo zarobić. I tanie najem przestał byc tani, choc w porównaniu do pensji jest polowe tanszy niz u nas.

Wiec my nie idziemy ta sama ścieżka bo mieliśmy inny punkt wyjściowy, kiedy Polacy masowo sie uwłaszczenie na mieszkaniach PRL - tam nic takiego nie
  • Odpowiedz

5

Suburbanizacja nabiera tempa. Nowe osiedla potrzebują infrastruktury

Suburbanizacja nabiera tempa. Nowe osiedla potrzebują infrastruktury

Ceny mieszkań w dużych miastach biją rekordy, a wielu Polaków szuka alternatywy poza metropoliami. Podmiejskie osiedla kuszą przestrzenią, spokojem i niższymi kosztami, ale czy naprawdę warto zamienić centrum na obrzeża? Dane oraz wypowiedzi ekspertów pozwoliły nam znaleźć odpowiedź na takie pytanie

rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 06.12.2025, 17:18:52
  • 20
  • #
    polska
  • #
    budownictwo
  • #
    nieruchomosci
  • #
    architektura
del855
del855 06.12.2025, 18:47:27 via Wykop
  • 0
Jak zwykle egoizm jednostek wytworzy problem na skalę spoleczna i jednostki które brały ryzyko pod uwagę zapłacą rachunek za egoizm cwaniaków xD


a kto im pozwalal tam budowac? Nie te same gminy, ktore teraz mialcza ze osiedla nie maja rak i nog?...

@PfefferWerfer:
del855
del855 06.12.2025, 19:52:25 via Wykop
  • 1
A jakie środki prawne miała gmina żeby im nie pozwolić? Od 1994 nie ma takich środków przez ustawę o warunkach zabudowy i efekty są opłakane, zwalanie tego na gminy jest śmieszne.


chwila chwila, w Polsce od dawna kroluje WZ - kto je wydaje?....

jesli gminy juz 30 lat temu zauwazyly ze "cos jest nie halo" same klepiac zgodny na zabudowe "no bo juz trudno, niech bedzie" to czy te sae gminy nie
del855
del855 08.12.2025, 21:35:10 via Wykop
  • 0
jak gmina nie wyda Ci WZ to pójdziesz do sądu, który prawie zawsze przyzna Ci rację. Jak pisał @PfefferWerfer gmina tak naprawdę niewiele może


no to skoro gmina woli placic i pograzac sie w chaosie zamiast lobbowac za zmiana prawa - to tak jakby kogos bic regularnie, a ten zamiast isc na policjei do siedzi w kiblu i placze... a i to naciagana porownannie, bo jak napisalem polityka poklan w duzej
del855
del855 12.12.2025, 07:45:44 via Wykop
  • 0
@Sabarolus:

Chwila chwila - no przeciez plany ogólne to właśnie robią. Czyli sie dalo jednak uchwalic i zakazać wolnej amerykanki. Tylko zajęło to 30 lat.

Tzn dalo sie, ale ja jestem zdania ze to tak nie zostanie jak dzis, lub odstępstwa od palnu ogólnego beda norma = niewiele sie zmieni.

No ale jednak dokonano zmian ewidentnie niekorzystnych dla ludzi, a raczej wlasciciele działek. Czyli cala argumentacja poleciała w kosmos. To

57

Na drugie mieszkanie trzeba będzie mieć pozwolenie

Na drugie mieszkanie trzeba będzie mieć pozwolenie

Urzędniczka przytacza przy tym jaskrawy przykład marnotrawstwa - mieszkanie stojące puste przez większość czasu, ponieważ należy do rodziny z Chin, która spędza w nim wakacje raz na trzy lata.

PIAN--A_A--KTYWNA
z
bezprawnik.pl
dodany: 10.12.2025, 07:49:06
  • 41
  • #
    holandia
  • #
    nieruchomosci
del855
del855 10.12.2025, 07:56:03 via Wykop
  • -7
Tu nie chodzi o wolnosc od zakazu posiadania mieszkania w ktorym sie nie mieszka, tylko o spekulacje. Bo na wakacje ludzie jezdza do hotelow. Te mieszkania za kupowane bo ich wlasiciele licza na to ze zyskają na ich wartości w czasie i należy tego zabronic i tyle. Najlepiej za pomoca wysokiego podatku.
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

del855
del855 10.12.2025, 09:03:47 via Wykop
  • -1
@HlHl: a poza obrażaniem masz cos do powiedzenia? Bo cos czuje ze guzik.
del855
del855 10.12.2025, 14:46:30 via Wykop
  • -2
@kotas_przesmiewca: zakaz skupowania mieszkan zachęciłby ludzi do wyjazdów z kraju?... dobrze zrozumiałem?

Dlaczego ci którzy dobrze pracują i maja pieniądze i mieliby sie obrażać na panstwo ktore bym im zabraniała posiadania X mieszkan do tego stopnia ze uciekają? Dlaczego?

Próby obejścia katatstru tez sa srednio powazne - chcesz przepisać mieszkanie na zone/dziscko? Nono... juz biegną;) chyba do sprawy dla reportera. Przepiszą na żonę inne - nie rozlicza sie wspólnie, przepiszą
del855
del855 11.12.2025, 07:29:14 via Wykop
  • 0
@kotas_przesmiewca:

Katatser to normlany podatek, a patrząc na nasz chroniczny deficyt - i tak nie ma.wyboru. wydatki puchną, a wpływy powolutku - to jak to ma dłuższą mete działać?

A babcia a przykładu to katastru nie zapłaci? To gdzie wczesniej mieszkala? Właściwy system juz istnieje i nazywa sie rozliczanie podatkow - zwolnienie na mieszkanie w ktorym mieszkasz i koniec zwolnien. A docelowo i to bedzie opodatkowane- bo panstwo jedt w
del855
del855 11.12.2025, 22:32:06 via Wykop
  • 0
@kotas_przesmiewca:

To ze nie bedzie idealnie to pewne, ale trzeba iść w dobrym kierunku i rozliczyć tych co zbaczają z drogi.
del855
del855 11.12.2025, 13:08:45
  • 7
To juz nawet wyborcza, chyba wciąż najbardziej opiniotwórcza gazeta w Polsce, cytuje chłopaków z wykopu? Pytanie: czy to my tacy dobrzi jesteśmy w te klocki, czy to wybrocza to naprawde mizeria dziennikarstwa, raz wrzuca wykop, innym razme turka czy innego orzecha...

#nieruchomosci
del855 - To juz nawet wyborcza, chyba wciąż najbardziej opiniotwórcza gazeta w Polsce...

źródło: scaled_1000039947

Pobierz

Wyborcza cytując wykop to

  • Porażka wybroczej 21.6% (11)
  • Sukces wykopu 49.0% (25)
  • Gdzieś pomiędzy 29.4% (15)

Oddanych głosów: 51

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

bazinga-row
bazinga-row
11.12.2025, 13:16:52 via Wykop
  • 3
@del855: najgorsza gazeta cytuje śmieszny portal z memami xd
  • Odpowiedz
p00tinMalpaRU
p00tinMalpaRU
11.12.2025, 15:39:49 via Wykop
  • 1
chyba wciąż najbardziej opiniotwórcza gazeta w Polsce


@del855: to wiele mówi o naszym społeczeństwie

cytuje chłopaków z wykopu


@del855: a to już kompromitacja c-słowo
  • Odpowiedz
del855
del855 11.12.2025, 12:44:04
  • 5
Co tak cicho? Wszyscy w kolejce pod biurem dewelopera boja sie o ostanie mieszkanie w Polsce czy jak? ;)

Grudzień to nie jest najlepszy miesiac sprzedazowy, ciekawe jakie fikołki zobaczymy w styczniu, na pewno mistrzowie kreacji alternatywnej rzeczywistości przestawia ten miesiąc jako fenomenalny, do osiągnięcia ekstazy braknie dosłownie 2 sprzedane mieszkania... lub 2 mln, zależy kto bedzie pisał i analizował ;)

PS: czy jak mieszkania sie słabo sprzedaja od 2 lat a
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 10.12.2025, 10:57:43
  • 35
Rozwiązanie problemu hałasu i ogólnie jakości wykonania w budynkach dewelopera - za darmo odpowiadam, dewelopery mnie znienawidzą ;)

Proszę panstwa, kazdy deweloper (twierdzi) buduje zgodnie z normami. To albo kłamie, albo normy sa kijowe, albo projekt sobie a wykonanie sobie. Wobec powyższego PO otrzymaniu pozwolenia na użytkowanie wchodzi niezależy audytor (moze byc miejski, moze byc np. Z uczelni) i dokonuje pomiarow akustyczny jak i ogólnie sprawdza jakos wykonania normy a jakosc - 2
del855 - Rozwiązanie problemu hałasu i ogólnie jakości wykonania w budynkach dewelope...

źródło: scaled_1000039918

Pobierz

Klasyfikacja akustyczna dla mieszkan?

  • Po co, wyjdzie ze sprzedaja szajs? 14.2% (19)
  • No moze moze... 2.2% (3)
  • Ważna informacja dla kupującego - dodac 32.1% (43)
  • Bardzo ważna informacja - obowiazkowo 51.5% (69)

Oddanych głosów: 134

  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855
Autor
10.12.2025, 11:20:21 via Wykop
  • 9
@HexenHeretic: tak, kazdy dostanie swoje świadectwo akustyczne, tak jak kazdy ma swoje energetyczne - czy to jakis problem?
  • Odpowiedz
Virti
Virti
Virti
10.12.2025, 12:33:21 via Wykop
  • 7
@del855: W sumie ciekawy pomysł. Pytanie jak z wykonalnością. Te etykiety dla AGD istnieją, bo da się te rzeczy badać w warunkach laboratoryjnych. Mieszkanie, nawet najlepiej wyciszone, pewnie będzie miało inne parametry w zależności czy pod oknem akurat jakiś seba w audi nie przejedzie. To sprawia że będzie mega ciężko zrobić skalę, która może być porównywalna pomiędzy dużym miastem a jakimś końcem świata w stylu sieradz
  • Odpowiedz
del855
del855 10.12.2025, 09:58:39
  • 5
Katastrofalny deficyt to juz sie Polak klatkowy przyzwyczail - to juz 3. Rok z ABSURDALNYM deficytym, gdzie do jego zbica potrzeba zwiększyć wpływy z pit o 300%. Ale tam luz. Wg połowy wykopu najwazniejsze ze "nie rządzi pis" a wg drugiej "jest oki, to tam wzrost pkb, inwestycje, no najwyżej sie dodrukuje"

No ale jednak w następnym roku dlug przebije konstytucyjne 60%. Oczywiscie tylko wg UE. Bo u nas papier przyjmie wszystko. To
del855 - Katastrofalny deficyt to juz sie Polak klatkowy przyzwyczail - to juz 3. Rok...

źródło: scaled_1000039915

Pobierz

Łamanie konstytucji pis vs po

  • Pis wiadomo - zlamasy 14.6% (6)
  • PO - to trzeba synek na spokojnie 0% (0)
  • Pis Po jedno zlo - obie partie lamia 65.9% (27)
  • Ale tylko PO sie uśmiecha ;))) 19.5% (8)

Oddanych głosów: 41

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

wypok_wypok
wypok_wypok
wypok_wypok
10.12.2025, 10:00:47 via Android
  • 2
@del855 obie partie lamia ale tylko PO sie usmiecha
  • Odpowiedz
whoru
whoru
10.12.2025, 10:50:21 via Wykop
  • 2
@del855: deficyt państwa (dług publiczny) to nadwyżka sektora prywatnego. Nie będziesz miał drugiej Grecji. Państwo o własnej walucie nie może zostać bankrutem, więc jakiekolwiek porównania do Grecji i Włoch to zwykły balcerowiczowski wrzód na umysłach Polaków. Trzeba być obiektywnym i powiedzieć, że akurat to, że PO kontynuuje politykę monetarną PiSu to akurat baza i rigcz.
  • Odpowiedz

1616

Budżet na 2026 rok: katastrofalny deficyt i niekonstytucyjny dług

Budżet na 2026 rok: katastrofalny deficyt i niekonstytucyjny dług

Budżet na 2026 zakłada kolejny rok mocno nadmiernego deficytu oraz przekroczenie konstytucyjnego limitu długu publicznego.

moim-skromnym-zdaniem
z
bankier.pl
dodany: 10.12.2025, 07:25:49
  • 499
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
del855
del855 10.12.2025, 09:44:02 via Wykop
  • 0
No gdzie sie podziali obrońcy konstytucji?....
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1

Popyt na kredyty rośnie o 50%. Polacy ruszają po mieszkania.

Popyt na kredyty rośnie o 50%. Polacy ruszają po mieszkania.

Rynek kredytów mieszkaniowych przyspieszył pod koniec roku. W listopadzie 2025 r. wartość zapytań o finansowanie zakupu nieruchomości wzrosła o ponad 50 proc., głównie dzięki obniżkom stóp procentowych i większej skłonności Polaków do zaciągania kredytów mieszkaniowych.

gerwazy-oko
z
businessinsider.com.pl
dodany: 09.12.2025, 10:08:07
  • 9
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredyt
  • #
    polska
  • #
    mieszkanie
del855
del855 09.12.2025, 10:09:48 via Wykop
  • 4
Popyt na kredyt rosnie o 50% a sprzedaz mieszkan na stały, dosc niskim pozimie.

I nikogo te cuda nie zastanawiają, jak to jest ze kredytow o polowe wiecej a mieszkan tyle samo. Cud.
  • 4
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

del855
del855 09.12.2025, 10:41:05 via Wykop
  • 0
@jfrost: masz na mysli nieśmiertelne 2 mln mieszkan? Czy wnioski kredytowe? Bo jak ktos wnioskuję o kredyt to raczej ma zdolnosc i chce kupic mieszkanie ;)
del855
del855 09.12.2025, 10:08:18
  • 6
Tak wrzucam dla tych, co tam juz myślami rozpędzaja sie do stop typu 2% a nawet mniej ;)

Przypominam ze:
- stopy spadly juz o 2.75%
- spadna jeszcze moze o 0.5%
- to znaczy ze 85% obnizek stop mamy juz ZA SOBA.
del855 - Tak wrzucam dla tych, co tam juz myślami rozpędzaja sie do stop typu 2% a na...

źródło: scaled_1000039891

Pobierz

Kredyt hipoteczny na 5%

  • Bardzo tanio 8.9% (7)
  • Tanio 6.3% (5)
  • Tak sobie 38.0% (30)
  • Drogo 32.9% (26)
  • Bardzo drogo 13.9% (11)

Oddanych głosów: 79

  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Yuri_Yslin
Yuri_Yslin
09.12.2025, 10:54:11 via Wykop
  • 0
@del855: ja tam bym jej zdania jako świętości nie brał, ma ostrożniejsze podejście niż inni po prostu, a rada i tak robi swoje.

https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/iwona-duda-z-rpp-obnizki-stop-procentowych-lepiej-odlozyc-na-pozniej,gospodarka,355778

np tu.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
09.12.2025, 11:23:21 via Wykop
  • 2
@Yuri_Yslin: to nie jest świętość, ale inflacja w zadnym scenariusza nie schodzi poniżej 2.5% a polityka dodatnich stop ma byc zachowana. To 3.5% to i tak dosc optymistyczna wersja przy delikatnie falujące inflacji miedzy te 2.5 a 3.0 %. A jeszcze raz podkreślę - dzis jeszcze nie widzimy efektu obnizek z jesieni. A one sie mniejsze lub wieksze pojawia.
  • Odpowiedz

26

Krótki najem, wysokie kary. Nawet 50 tys. zł za brak rejestracji mieszkania

Krótki najem, wysokie kary. Nawet 50 tys. zł za brak rejestracji mieszkania

Od 20 maja 2026 r. wszystkie mieszkania i pokoje wynajmowane na doby mają trafić do centralnego rejestru. Wiceminister Ireneusz Raś zapowiada w Rzeczpospolitej kary administracyjne do 50 tys. zł za brak wpisu i liczy na ograniczenie szarej strefy.

PropertyNews
z
propertynews.pl
dodany: 08.12.2025, 09:08:20
  • 10
  • #
    najem
  • #
    mieszkaniedeweloperskie
  • #
    mieszkanie
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
del855
del855 08.12.2025, 09:14:47 via Wykop
  • 11
O, miasta juz za 3 lata bede mogły decydować o strefach zakazu... nono, nie za szybko? Widzę ze pan minister po nocach spac nie moze tak sie martwi o airbnb...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

del855
del855 09.12.2025, 07:09:00 via Wykop
  • 3
@bord0: to slabe państwo musi produkować kolejne i kolejne ustawy. Bo czy nie ma przepisów na zakłócanie miru domowego? No jest, wiec kazda wezwanie policji o rozrabiajacych turystyach w mieszkaniu obok powinno sie kończyć mandatem dla imprezowiczow. Nie ma przepisów na niszczeni? Na śmiecenie?
del855
del855 09.12.2025, 07:04:22
  • 2
Tok fm przed chwila - Dorota Olko (razem->lewica)

Żeby od razu bylo jasne z kim mamu do czynienia, to doktora tej pani brzmi: Stosunek do ciała a nierówności społeczne. Analiza praktyk cielesnych klas ludowych w Polsce

Wg tej skrajnie lewicowej poslanki 90% wywiadu z nia warte jest poświęcenia psom, łańcuchy i wybiegi. Bardzo ciekawa jest argumentacja, otóż drodzy Polacy, duży pies musi miec 20m2 kojo bo cytuje "inaczej jest znerwicowany i gryzie". To jak

Mniej niz 20m2 na osobę doprowadza do nerwicy?

  • Nie, bo 15m2 to przemyślana mikrokawalerka 8.0% (2)
  • Nie, bo na 20k2 to juz mozna miec 2 mikrocosie 4.0% (1)
  • Nie i studenci to udowadniają od zawsze 28.0% (7)
  • Najpierw problemy psa, potem czlowieka 60.0% (15)

Oddanych głosów: 25

  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mlaskacz999
mlaskacz999
mlaskacz999
09.12.2025, 08:48:38 via Wykop
  • 1
@del855: Tylko ona już nie jest w Razem od ponad roku. Prędzej już podejrzewam, że musi coś miłego mówić dla Lewicy a niekoniecznie co by mówiła gdyby była w Razem, bo kto ją teraz na listę kandydatów wciągnie w czasie następnych wyborach?
  • Odpowiedz
mlaskacz999
mlaskacz999
mlaskacz999
09.12.2025, 11:01:03 via Wykop
  • 0
@del855: Podejrzewam, że rok temu odeszły osoby najbardziej zainteresowane stołkami.
  • Odpowiedz
del855
del855 08.12.2025, 12:17:29
  • 9
Ludzie na kataster sa tutaj wyjątkowo oporni, wiec chyba muszę regularnie powtarzać:

- osoba z majątkiem (drogim mieszkaniem) a niskimi dochodach - JEST ZAMOZNA
- osoba bez majatku a z wysokimi dochodami JEST NIEZAMOZNA, ale powiedzmy aspirujaca
- osoba bez majatku i z niskimi dochodami - JEST W DOOPIE

Wiec

Kataster dla osoby zamoznej

  • Tak 33.9% (20)
  • Tak, jeszcze jak 23.7% (14)
  • Nie wolno, bo zamoznym bedzie przykro 42.4% (25)

Oddanych głosów: 59

  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

paluszki_rybne
paluszki_rybne
08.12.2025, 12:21:27 via Wykop
  • 13
@del855: - osoba z majątkiem (drogim mieszkaniem) a niskimi dochodach - JEST ZAMOZNA

Przestałem po tym pierdzie czytać xD
  • Odpowiedz
rav2
rav2
08.12.2025, 13:15:25 via Wykop
  • 3
@del855: Nie. Każdy ma decydować na jaki dom może sobie pozwolić. Przy opodatkowaniu dochodu masz pogłębiające się nierówności społeczne ze względu na to że im więcej majątku udało ci się zakumulować, tym niższe koszty życia posiadasz. Przy opodatkowaniu majątku zaś masz naturalne dążenie do równowagi ekonomicznej w wyniku faktu że każdy utrzymuje taki majątek, na jaki go stać (a nadmiar sprzedaje). Dlatego też katastralny jest jednym z uczciwszych podatków, bo
  • Odpowiedz

168

Podatek katastralny już od pierwszego mieszkania? Zaskakująca propozycja

Podatek katastralny już od pierwszego mieszkania? Zaskakująca propozycja

I tak to się skończy, jak nie teraz to za parę lat. Z dedykacją dla tych wszystkich od "ale to tylko od 10 mieszkania". Pamiętajcie żabkę gotuje się powoli.

StaryPierdziel
z
next.gazeta.pl
dodany: 02.12.2025, 19:35:35
  • 165
  • #
    mieszkania
  • #
    podatki
  • #
    podatekkatastralny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    ekonomia
del855
del855 03.12.2025, 16:29:44 via Wykop
  • 0
@i20918: 10% od chaty na podlasiu i wtedy i dzis warte nic, to byl cios. Warszawa gdzie miezkan właściwych w zasadzie nie bylo - bo nikt ich nie kupil, tylko dostał, to mysle ze na 10% by sie raczej nie skonczylo ani nawet nie bylo blisko. Nawet obok.

Modzelewski to lebski gosc, ale widze ze wykopek jest lepiej zorientowany, po prostu jak kazdy tutaj pominie dochodwy i bedzie darł szaty
del855
del855 03.12.2025, 16:30:56 via Wykop
  • 0
@i20918: jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia to po co piszesz bzdety?
del855
del855 03.12.2025, 16:32:45 via Wykop
  • 0
@i20918:

A to jest jakas pozycja w budżecie "na politykow"? Nawet przyjmując tradycyjne 10% na łapówki i inne takie - masz nadal 270 mld.

A jeśli masz informacje kto kradnie te MILIARDY, SETKI MILIARDOW - to koniecznie zgłoś do prokuratury... tylko wiesz, nie te grosiki od Ziobry mateckiego i inne takie....
del855
del855 03.12.2025, 17:25:14 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek: no to znaczy ze jak nie masz hajsu, a masz majtek, to pora na dokonanie zamiany. Dawanie ulg podatkowych ludziom ZAMOZNYM wydaje sie absurdalne... no ale jak widac nie dla ciebie.
del855
del855 03.12.2025, 17:28:15 via Wykop
  • 0
@k_suchy: idz powiedz te madrosci na sesji rady miejskiej. Centrum ktore zamieszkują emeryci - nie beda płacić podatków adekwatny do mieszkan jakie zajmują "bo sie biedni" natomiast ciężar utrzymania miasta niecj spadnie na bogatych mieszkających dalej i dalej bo tam pobudowano nowe osiedla i tam palca pity, owszem - z tego maista to w sumie korki tylko maja - ale niech palca. A ci co zyja bez korków w centrum
del855
del855 03.12.2025, 19:05:38 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek: roszczeniowe świństwo... dlugo nad tym myślałeś?

Czlowiek zamożny to taki, ktory ma duży majątek. W razie watpliwosci proponuję zajrzec to slownika.

A bezrobotnego z majątkiem w postaci gotówki np 1 mln pln, to bys zwolnił z katastru czy miałby go
del855
del855 04.12.2025, 08:41:46 via Wykop
  • 0
@i20918: no operuje liczba o faktem, cos co widze jest tobie nieznane...
del855
del855 04.12.2025, 19:26:00 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek:

Po prostu przyznaj, ze chcesz zamożnym wchodzić w tylek a panstow ma byc sponsorowana przez ludzi na dorobku....

Swoje poerdololo o ciężkiej pracy sobie wsadz wiesz gdzie. Dzis ludzie pracują dluzej i ciężej niż kiedyś, a panstwo i tak im mieszkan nie rozdaje. A ty co? No jak zacięta plyta, ciężko pracowali a jak chce im ukraść mieszkania... dno.
del855
del855 08.12.2025, 09:10:46 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek:

Czyli jestes analfabeta wtórnym- niby czytasz a nie rozumeisz.

Emeryt na minimlanje emeryturze z mieszkaniem wartym 1 mln jest osoba zamozna. Osoba pracująca na minimalnej i wynajmuajca mieszkanie jest osoba biedna.

Kto ma w 100% utrzymywać panstwo? Biedny pracujący.
del855
del855 08.12.2025, 09:33:40 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek:

Ty chcesz byc zabawny czy jaki?

Gdyby emeryt mial miec wypłacone emerytury zgodnie z tym co zarabiał za komuny, to by na chleb nie starczyło. Za to przyszły emeryt dostanie emeryturę statystycznie polowe niższa niz dzisiejszy "biedny" emeryt. No I jeszcze obecne panstwo i jego rozowj utrzyma a w nagrodę nie dostanie od ow państwa zadnego
del855
del855 08.12.2025, 11:40:20 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek: dno, jestes pusty jak murzyński bęben....
del855
del855 08.12.2025, 11:57:46 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek: zeby umieć w kolko powtarzać bezmyslne slogany? Chyba wolałbym umrzeć...
del855
del855 08.12.2025, 12:07:24 via Wykop
  • 0
@KokainowyStforek: pisałem juz ze ten poziom "argumentacji" to dno? To dla pewności jeszcze raz napisze: dno.

51

Projekt o podatku katastralnym jednak jeszcze przed świętami.

Projekt o podatku katastralnym jednak jeszcze przed świętami.

Wiceszefowa klubu Lewicy Anita Kucharska-Dziedzic powiedziała w poniedziałek w Studiu PAP, że do 21 grudnia Lewica prawdopodobnie zaprezentuje projekt wprowadzający tzw. podatek katastralny. Celem jest zwiększenie dostępności mieszkań, poprzez spadek opłacalności spekulacji - podkreśliła.

Sudo_exit
z
bankier.pl
dodany: 08.12.2025, 10:09:35
  • 48
  • #
    nieruchomosci
  • #
    mieszkanie
  • #
    polska
  • #
    podatki
  • #
    gospodarka
  • #
    polityka
del855
del855 08.12.2025, 10:18:48 via Wykop
  • 1
@Yuri_Yslin: a czemu pis ma byc przeciw?

Bo ze ko przeciw to raczej przesadzone
del855
del855 08.12.2025, 10:27:42 via Wykop
  • -1
@Yuri_Yslin:

Dobrze ze pis jest za podatkiem antyspekulacyjnym oraz to świetnie ze ko jest przecie wiec mozna smialo głosować za i dalej byc w opozycji.
del855
del855 08.12.2025, 09:04:15
  • 6
Wg bankiera i niejakiego cenatorium ceny w waw w ostatniej 3 miesiące poszły w gore nawet o 6%.... ciekawe :))))) i w sumie wzrosty pokrywają sie ze wzrostami rocznymi - wiec bylo cicho i nagle trzymajac dynamikę mamy wzrosty na poziomie nawet 24% w skali roku....

Ze te kurly nie wstydzą sie tego "drukowac"...

#nieruchomosci
del855 - Wg bankiera i niejakiego cenatorium ceny w waw w ostatniej 3 miesiące poszły...

źródło: scaled_1000039855

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

del855
del855 08.12.2025, 08:20:54
  • 8
Lewica to jednak lub grać na czas, ale zeby to jeszcze jakos z sensem robic. Ale po co, skoro Polak-idiota kupic kazda gadkę, a zwłaszcza elektorat wlasny?

No ten tytan intelektu juz idzie w Domańskiego i jego głównym zadaniem przy katarze jest to zeby "niewinni" jakimś przypadkiem nie zapłacili. Bo uwaga uwaga, typ powiedzial:

LEWICA PRACUJE NAD TAKIM ROZWIĄZANIEM, ZEBY PODATEK ZAPALCILI CO CI NA MIESZKANIACH ZARABIAJA A NIE JE MAJA, BO MOGA MIEC
del855 - Lewica to jednak lub grać na czas, ale zeby to jeszcze jakos z sensem robic....

źródło: scaled_1000039854

Pobierz

Lewica sie martwi zeby niewinni - a zamozni - przypadkiem nie zapłacili katastru

  • Zloci ludzie, do rany przyloz 26.3% (10)
  • Parodia lewicy 47.4% (18)
  • Wychodzi ze mieszkanie mozna miec 2.6% (1)
  • tylko na nich nie wolno zarabiac :))) 23.7% (9)

Oddanych głosów: 38

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

CultedelaRaison
CultedelaRaison
08.12.2025, 08:51:05 via Android
  • 3
@del855 co za kompromitacja. Czyli nie dość, że ludzie wynajmują na czarno to jeszcze nie będą dzięki temu płacili katastralnego xD Oj Gawkowski to jest jednak kretyn.
  • Odpowiedz
del855
del855
Autor
08.12.2025, 08:54:34 via Wykop
  • 1
@CultedelaRaison: no jesli wynajmuja na lewo mieszkanie ze spadku - to tak.... tak to troche wygalda... bo oficjalnie mieszkanie stoi puste i czeka az wnuczek dorośnie... i tak np 3 mieszkania ;)
  • Odpowiedz

5

Za co kochamy podatek katastralny?

Za co kochamy podatek katastralny?

Dlaczego inwestowanie w mieszkania to głupi pomysł? Co powoduje w gospodarce wprowadzenie podatku katastralnego? Czy takie rozwiązanie uderzy w najuboższych, jak uważa Borys Budka? I ile mieszkań ma Borys Budka? W tym odcinku rozmawiamy o podatku katastralnym.

Gazetapl_news
z
youtube.com
dodany: 05.12.2025, 13:29:27
  • 14
  • #
    podatki
  • #
    katastralny
  • #
    podatekkatastralny
  • #
    nieruchomosci
  • #
    podatek
  • #
    kataster
del855
del855 06.12.2025, 14:36:10 via Wykop
  • 1
@juniorowski: akurat w tym roku jest aktualizacja. Koniec dobrego, a raczej uprawnienie.
del855
del855 06.12.2025, 14:40:01 via Wykop
  • 0
@piotras-kbw: to obecny podatek od nieruchomosci to tez wywlaszczenie ale na mini ratki.

A na powaznie: jest to normalny podatek, podatek majątkowy, ktory kiedys dominował a przez lewactwo zostal wytarty na rzecz dochodowego. A najzabawniejsze ze lewica jak to lewica - dowaliła podatki ludziom na dorobku, a ludzi z majątkiem dosłownie porozdawala prezenty jak właśnie brak katastreu, brak podatku spadkowego, niski podatek od zysków kapitalowych.
Sa to działania sprzyjające zamożny,
del855
del855 06.12.2025, 14:44:04 via Wykop
  • -1
@inoxking: akurat kataster to podatek prawicowy ;)
del855
del855 06.12.2025, 14:45:10 via Wykop
  • 0
@Darth_Father: skąd minusy? Po prostu ludzie to matoly, nawet nie rozumieją co jest dla nich korzystne, no chyab ze te 12 minsow to od samych rentierow.
del855
del855 06.12.2025, 18:45:56 via Wykop
  • 0
ciekawe jak bardzo zmienią się stawki przy takiej aktualizacji.


gdzies mi sie obilo o oczy, ze ofiar w ludziach nie bedzie... bo on generalnie jest w DE niski, nie to co inne kraje... np. w Danii ok 2%

@juniorowski:
del855
del855 07.12.2025, 22:00:59 via Wykop
  • 0
@inoxking: no i dlatego lewica go nie wprowadzi, masz nieświeże informacje...
del855
del855 07.12.2025, 12:25:17
  • 0
Bo ostatnio zeszlo tutaj na dysputy o charakterze gospodarczym i trwa licytacja czy Polska sobie poradzi czy nie poradzi, lataja cyferki PKB, inflacja, stopy, deficyt, dlug, inwestycje, eksport...

To wszystko jest wazne, ale jak przeklada sie na wasze zycie? Jest slynny przyklad Irlandii, ktory pokazuje ze no slabo sie przeklada. Ale czy inny zachodnie kraje to nie to samo? Takie Niemcy: formalnie wg PKB wciaz nad kreska - czyli ze co? Ze
del855 - Bo ostatnio zeszlo tutaj na dysputy o charakterze gospodarczym i trwa licyta...

źródło: Zrzut ekranu 2025-12-07 131831

Pobierz

PKB vs rynek pracy

  • PKB w gore a o dobra robote ciezko 63.9% (23)
  • PKB 8% wzrostu - to bedzie super robota 11.1% (4)
  • A co to bedzie jak spadnie do 2,5%? 25.0% (9)

Oddanych głosów: 36

  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dlkvv
Dlkvv
Dlkvv
07.12.2025, 14:46:04 via Android
  • 7
@del855 Wzrost PKB pompowany rekordowymi wydatkami na zbrojenia i przejadaniem środków z KPO. Niby gospodarka będzie rosnąć ale nie będzie szedł wzrost siły nabywczej.
  • Odpowiedz
GomiGomi
GomiGomi
07.12.2025, 15:54:17 via Wypiek
  • 4
@del855 PKB to najbardziej bezwartościowy dla szarego Kowalskiego wskaźnik, “rośniemy” a standard jego życia od 2019 roku spada.
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Strona 13 z 16
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 20.09.2024

    Komentator
  • Rocznica
    od 11.12.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 18.02.2021

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.07.2025

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking