Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko184
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki
  • Informacje
  • Rozrywka
  • Sport
  • Motoryzacja
  • Technologia
  • Ukraina
  • Gospodarka
  • Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

bolek22
bolek22

bolek22

Dołączył 14 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1016
  • Znaleziska 940
  • Mikroblog 76
  • Obserwujący 4
  • Obserwowane 1
FHA96
FHA96
FHA96
18.06.2017, 18:09:06
  • 505
Piąta edycja "Wykopowa Gra w Wyzwanie i Zajęcia" - została oficjalnie rozpoczęta!
Zanim napiszesz komentarz z liczbą, proszę o zaplusowanie wpisu.

Regulamin zabawy: kliknij tutaj...

Od teraz jeżeli chcesz być wołany musisz wpisać się na listę: https://mirkolisty.pvu.pl/list/x1PcozwvoYgGCvuv
FHA96 - Piąta edycja "Wykopowa Gra w Wyzwanie i Zajęcia" - została oficjalnie rozpocz...

źródło: comment_gUKbnqBGDd26okMHJ0hCOJQ78olOJc0y.jpg

Pobierz
  • 1374
  • Odpowiedz
bolek22
bolek22
bolek22 19.06.2017, 19:58:01
  • 1
@FHA96: 21
  • Odpowiedz

480

Robert Janowski stracił pracę w TVP. Nie poprowadzi Jaka to melodia?

Robert Janowski stracił pracę w TVP. Nie poprowadzi Jaka to melodia?

Robert Janowski stracił posadę prowadzącego show "Jaka to melodia?" - donosi jeden z magazynów. Czy to oznacza, że show zniknie z anteny TVP?

Lukardio
z
se.pl
dodany: 12.06.2017, 08:12:11
  • 197
  • #
    polska
  • #
    ciekawostki
  • #
    muzyka
  • #
    jakatomelodia
  • #
    tvp
  • #
    media
bolek22
bolek22
bolek22 12.06.2017, 18:50:37
  • 2
Jezu na reszcie ściągną ten program z anteny. Dzięki Ci Panie :D
bolek22
bolek22
bolek22 05.03.2017, 21:35:32
  • 2
Taki filmik sobie z wczorajszej pracy w pasiece zrobiłem. filik z pasieki
  • Odpowiedz
etopiryna
etopiryna
etopiryna
20.01.2017, 15:47:09
  • 4
#pszczelarstwo #pszczoly
Szukam jakichś cierpliwych Mirków do pomęczenia w temacie. Chciałbym wystartować w tym roku, a pytań sporo. Siedzę nad tymi forami, stronami, jutubami i mam wrażenie, że im więcej czytam w tym głębszym lesie jestem. Nie interesuje mnie zarabianie, a nauka i obcowanie z pszczołami. Pozdrawiam i załączam poglądowy obrazek pszczoły ( ͡º ͜ʖ͡º)
etopiryna - #pszczelarstwo #pszczoly 
Szukam jakichś cierpliwych Mirków do pomęczeni...

źródło: comment_fdcjay4CUOXlwfKSDsxQUzAXelAhOk52.jpg

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
bolek22
bolek22
bolek22 24.01.2017, 21:23:57
  • 1
@etopiryna: mogę Ci polecić ule od Tumidajewicza. Sam od niego kupuję.
  • Odpowiedz

391

Pasożyt Varroa przenosi się z kwiatu na na pszczołę miodną

Pasożyt Varroa przenosi się z kwiatu na na pszczołę miodną

Pierwszy udokumentowany przypadek jak te ślepe pajęczaki mogą w ten sposób infekować pszczoły, do tej pory było to założenie teoretyczne.

Kaczypawlak
z
youtube.com
dodany: 01.01.2017, 17:35:11
  • 63
  • #
    swiat
  • #
    nauka
  • #
    biologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    liganauki
  • #
    pszczoly
bolek22
bolek22
bolek22 01.01.2017, 18:54:52
  • 64
@Kaczypawlak: Żyły na pszczole wschodniej Apis cerana. Pszczoła miodna (zachodnia) to Apis mellifera. Jest to inny gatunek pszczoły. Niestety w latach 50 doszło do tego, że warroza dostała się na obszar występowania pszczoły miodnej i zaczęła się rozprzestrzeniać po całym świecie. Do Polski dotarła w latach 80. Obecnie jedynie Australia jest wolna od warrozy. Chociaż obecnie to raczej tylko czysto teoretycznie, ponieważ ciągle wykrywa się źródła występowania ognisk warrozy, które
bolek22
bolek22
bolek22 02.01.2017, 09:37:12
  • 1
@Keris: pszczelarze sok z cytryny testowali już z 10 lat temu. Nie pomogło
bolek22
bolek22
bolek22 02.01.2017, 09:40:34
  • 3
@hortu: mają krótszy okres pod zasklepem (przeobrażenia w owada dorosłego). Przez co część młodych warroz nie jest w stanie w pełni się rozwinąć. Ogranicza to dynamikę rozwoju warrozy do tego stopnia, że nie wytworzy ona tak dużej populacji która byłaby w stanie zniszczyć rodzinę pszczelą.
bolek22
bolek22
bolek22 02.01.2017, 09:43:24
  • 0
@s1720nk: Australijczycy to najwięksi producenci pakietów i matek pszczelich do Kanady i USA, dzięki swojemu położeniu. Każda choroba pojawiająca się w tym rejonie to problem dla producentów pszczół dla rejonów zlokalizowanych na północnej półkuli. Wystarczyłoby embargo na pszczoły i cały Australijski przemysł pszczelarski leży, bo to ich główne źródło dochodu.
bolek22
bolek22
bolek22 02.01.2017, 09:44:56
  • 0
@Czesterek: Są środki. Bez nich 99% pszczół nie przeżyłoby 2-3 lat. Niestety środki chemiczne niszczą 99% pasożyta, a ten odbudowuje swoją populację co roku. Także jest to taka walka z wiatrakami.
bolek22
bolek22
bolek22 02.01.2017, 09:45:49
  • 1
@rurkowiecglebinowy: to nie socjalizm tylko kapitalizm XIX wieczny albo Polski Janusz biznesu:P. Cwańszy wykorzystuje mniej cwańszego, zajeżdżając go na śmierć :P.
bolek22
bolek22
bolek22 03.01.2017, 23:35:05
  • 0
@s1720nk: a myślisz że jak działa obecny Świat. Głównie wszystko opiera się na kłamstwie. Nie ma dowodów nie ma problemu. Chociaż wszyscy wiedzą, że jest inaczej.
V.....k
V.....k
konto usunięte 01.01.2017, 08:52:28
  • 943
Nowy rok, nowa ja oraz nowy kawałek muzyczny pod moim tagiem muzycznym ʕ•ᴥ•ʔ
#codziennieinnamuzyka - subuj jeśli chcesz mieć szczęśliwy rok, to działa, serio serio.
#muzyka #gownowpis
V.....k - Nowy rok, nowa ja oraz nowy kawałek muzyczny pod moim tagiem muzycznym ʕ•ᴥ•...
  • 75
  • Odpowiedz
bolek22
bolek22
bolek22 01.01.2017, 19:50:32
  • 1
w sumie to już od 2 miesięcy tego słucham, ale pierwszy raz w tym roku. Ale dobrze, że wrzuciłaś. W Polsce piosenka była zablokowana ze względu na to, że jest niezgodna światopoglądowo z VEVO i bodajże od listopada była niedostępna.
  • Odpowiedz

254

Morawiecki: Prowadzimy rozmowy z 51 amerykańskimi inwestorami

Morawiecki: Prowadzimy rozmowy z 51 amerykańskimi inwestorami

Prowadzimy rozmowy z 51 amerykańskimi inwestorami i myślę, że w ciągu 6-9 miesięcy usłyszycie państwo o bardzo wielu nowych inwestorach amerykańskich, którzy do Polski przyjeżdżają powiedział w czwartek wicepremier...

artiko
z
bankier.pl
dodany: 11.11.2016, 12:59:48
  • 183
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    ciekawostki
  • #
    polityka
bolek22
bolek22
bolek22 11.11.2016, 19:46:07
  • 1
i dalej będziemy pracować za grosze dla zachodnich korporacji zwolnionych z płacenia podatków. A dlaczego nie dzieje się nic, aby doprowadzić do rozwoju polskiej przedsiębiorczości? Polska - to murzyn Europy, a teraz już świata jak widać.
  • 1
bolek22
bolek22
bolek22 11.11.2016, 19:48:38
  • 52
@hektar: oni będą zwolnieni z płacenia podatków.

145

Prawdziwe 10 przykazań

Czyli jak Kościół robi ludzi w konia i czemu 9 i 10 przykazanie sprawiają wrażenie jednego. Odpowiedź jest prosta: usunięto przykazanie, które Kosciołowi nie pasuje. Jednak, by dekalog był dekalogiem, jedno z przykazań rozdzielono. Wszystko widać w tabelce na wikipedii.

konto usunięte
z
pl.m.wikipedia.org
dodany: 05.11.2016, 19:31:28
  • 108
  • #
    zainteresowania
  • #
    religia
  • #
    kosciol
  • #
    neuropa
bolek22
bolek22
bolek22 06.11.2016, 16:54:44
  • -1
@Sektro: jeśli istniałaby dobrowolność w interpretacji Pisma Świętego skończylibyśmy jak Muzułmanie.

326

AMA - Hodowca matek pszczelich

Na głównej stronie AMA Pszczelarz. Ja miałem swoje 5 minut 5 lat temu. Dokładnie takim samym AMA. Od tego czasu sporo się zmieniło. Pszczelarstwo przeżywa renesans. Staje się modne. Dużo młodych ludzi zaczyna swoją przygodę właśnie teraz. Ja zaczynając kilkanaście lat temu byłem uważany za odmień...

bolek22
z
wykop.pl
dodany: 25.09.2016, 20:28:23
  • 210
  • #
    pszczoly
  • #
    pszczelarstwo
  • #
    miod
  • #
    ama
  • #
    zainteresowania
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:20:49
  • 114
@betonowecukierki: zacznijmy od początku. Jest wiele czynników wywołujących w pszczołach chęć do wyhodowania matki. Najważniejsze to:
1. dążenie do podziału rodziny
2. brak starej matki
3. próba wymiany matki na nową. np. starej
Pszczoły w takiej sytuacji zaczynają karmić młodą larwę zaraz po wygryzieniu z jaja pokarmem o innym składzie niż przy wychowywaniu standardowych pszczół. Dzięki temu larwa rozwija się w inny sposób, jako w pełni wykształcona "kobieta". Standardowe robotnice
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:25:01
  • 10
@panjan1111: ad 1 80 rodzin
ad 2 dojeżdżam w weekendy, a w sezonie prawie co dziennie
ad 3 tak
ad 4 tak
ad 5 potrzeba co najmniej 7-8 lat praktyki
ad 6 sprzedaż wszystkiego co
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:25:55
  • 7
@Tomatino76: ciężko jest rozpoznać bez aparatury. Niestety tak działają polskie służby.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:27:18
  • 13
@betonowecukierki: pasieka to super sprawa. polecam 2-3 ule i naukę od podstaw. Z roku na rok będzie ich zapewne przybywać.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:29:50
  • 3
@Tomatino76: miód ma fachową definicję. Dokładna charakterystyka miodów odmianowych określona jest w Polskiej Normie. Co do praw to takie jak przy każdej innej sytuacji związanej z zakupem czegoś innego niż w opisie.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:33:40
  • 10
@panjan1111:
1. powiększać produkcję matek, miodu, odkładów. Myślę o produkcji sprzętu itp. Jest masa tematów powiązanych z pszczołami. Ogranicza mnie tylko czas, fantazja i kreatywność to moje atuty :)
2. 2 krotną średnią krajową :)
3. na wszystkie sposoby, ale przy drodze jeszcze nie handlowałem
4. oczywiście. Gdybym tylko miał rynek zbytu to mógłbym mieszkać w camperze :)
5. pasieka ustawiona jest w 2 miejscach. Na własnych działkach.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:39:49
  • 11
@Tomatino76: miodów w marketach nie polecam. Lepiej jechać do pszczelarza. Poprosić o pokazanie pracowni pszczelarskij, pasieki itp. Oprócz nowego ciekawego doświadczenia można sprawdzić czy źródło miodu jest pewne. Ja u siebie często przyjmuje nowych klientów robiąc im spacer w kombinezonie po pasiece :)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:46:28
  • 18
@betonowecukierki: Trzeba skombinować też pszczoły tzw. odkład pszczeli. Czyli taką małą rodzinę z 3-5 ramkami pszczół. Taki odkładzik przekłada się do nowego domu i zaczyna się zabawa. Cena odkładu to około 200 zł. Zakup samych matek to ok 20 zł za młodą która jeszcze nie znosi jajek i ok 60 za już czerwiącą. Ale z samej matki rodzinki nie będzie.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:50:55
  • 13
@betonowecukierki: tak są matki reprodukcyjne po których hodowane są matki użytkowe. Są matki zarodowe po których hodowane są matki reprodukcyjne. Służą one do zachowania określonej linii pszczół. Takie matki kosztują już o wiele więcej.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:53:38
  • 16
@ppepe: Jeśli chodzi o zamówienia to dopiero w przyszłym roku na początku marca :). Linie to Elgon, Buckfast i pszczoła Włoska z Nowej Zelandii. W marcu wystarczy wysłać maila lub zadzwonić. Ale to AMA a nie reklama, także nie róbmy tu interesów hehe
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 21:57:36
  • 8
@betonowecukierki: na jakość miodu zwykle nie wpływa choć niektóre linie preferują miody nektarowe nad spadziowymi, inne na odwrót itp. Zachowanie to już inna sprawa. Jednym z najważniejszych wyróżników selekcji pszczół to łagodność, która jest cechą recesywną. Także w zależności od linii mogą różnić się agresywnością.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:02:51
  • 1
@Tomatino76: Tak da się wyłowić. Miód prawdziwy zawiera śladowe ilości sacharozy, a pszczelarze zwykle fałszują miód karmiąc pszczoły cukrem z wodą. Także wykryć da się bardzo prosto. Kwestia tylko pobrania próbki i wysyłki do laboratorium.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:07:59
  • 19
@betonowecukierki: Istnieje kilka typów agresywności. Agresywność w stosunku do pszczelarza, agresywność w stosunku do obcych pszczół, obrona gniazda, obrona oczka, czyli miejsca do którego wlatują pszczoły wracając do ula. Obrona terenu pasieki, obrona tras przelotowych pszczół. Zwykle określa się kilka czynników. Pierwszy to żądlenie, drugi uderzanie w pszczelarze, trzeci to ogólne zainteresowanie pszczelarzem. Im mniej się interesują są mniej płochliwe tym lepiej. Wpływ na to mają geny matki i trutni
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:08:57
  • 5
@RobotKuchenny9000: Przepraszam czy to kontrola podatkowa :)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:09:48
  • 3
@Tomatino76: w prosty sposób się nie da. Najważniejsza sprawa to taka że prawdziwy miód zawsze skrystalizuje po pewnym czasie w zależności od rodzaju. Natomiast roztwory sacharozy nie krystalizują zwykle.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:10:54
  • 3
@RobotKuchenny9000: Po sezonie niewiele, bo mam jeszcze masę nie sprzedanego miodu. ;). Ale wracając do tego pytania to jest różnie. Wszystko zależy od roku. W jednym można być milionerem w innym żebrakiem. Niestety to są uroki pszczelarstwa.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
25.09.2016, 22:22:52
  • 3
czas spać. Jeśli pojawią się jakieś pytania to jutro będę na bieżąco odpowiadał. Trochę kiepską porę na AMA wybrałem. No ale na główną nie mam zamiaru się pchać :). Także idę spać.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:26:45
  • 11
@MalyBrzydal: tak jest łatwiej. Tak raz na 7-10 dni należy przeglądnąć ul. Przy piętrowaniu musiałbym zdejmować wyżej ulokowane ule, żeby dostać się do tych niższych.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:27:53
  • 11
@MalyBrzydal: ule mam ocieplane styropianem. Ale mam również w ogóle nie ocieplane i pszczoły zimują w nich bardzo dobrze. Ogólnie pszczoły nie potrzebują ocieplenia, jedynie ochrony przed wiatrem i dobrej wentylacji aby pozbywać się wilgoci w okresie zimowym.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:34:51
  • 14
@MalyBrzydal: ciężko policzyć. zależy od sezonu w jednym grubo ponad tysiąc w innym na zero. Dopłacać jeszcze nie dopłacałem do interesu. Ale nie można przeliczać tego na ule, ponieważ np. hodowla matek nie wymaga aż tak dużej pasieki. To zupełnie inny sposób pracy.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:35:28
  • 18
@MalyBrzydal: chodzi o pewniejsze źródło dochodu. Przy hodowli matek nie zależy aż tak wszystko od pogody.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:36:25
  • 17
@MalyBrzydal: to ciężka praca. Szczególnie w sezonie. Jednej osobie ciężko ogarnąć więcej, szczególnie jeśli w gre jeszcze w sezonie wchodzi hodowla matek
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:38:50
  • 18
@MalyBrzydal: jeśli chodzi o samo pszczelarstwo na razie nie wymaga ono rozliczania podatków. Pasieki poniżej 80 uli, traktowane są jako normalna produkcja rolna. Ale myślę w najbliższym czasie, aby założyć firmę. Jeśli chodzi o składki emerytalne, pracuję jeszcze dodatkowo w innej branży, ale to bardziej jako zabezpieczenie na wypadek niepowodzenia w pasiece
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:39:22
  • 10
@MalyBrzydal: jak jest dobry rok to każda, jeśli oczywiście pszczelarz wie co i jak i w jakim czasie zrobić w pasiece
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:41:02
  • 19
@MalyBrzydal: jest. Szczególnie przestawienie ula w inne miejsce nawet o kilkanaście centymetrów. Pszczoły tracą orientację i nie wiedzą który ul jest ich domem. Zaczyna się błądzenie i wzrasta agresja.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:41:41
  • 7
@MalyBrzydal: zwykły pomiędzy dwoma listewkami jako ocieplenie wewnątrz konstrukcji ścianki
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:44:03
  • 20
@MalyBrzydal: ale ilość pni nie świadczy o rocznym dochodzie. Można mieć kilkaset i mieć mniejszy dochód niż ja. Lub kilkadziesiąt i mieć większy. Tak jak piszę są duże dysproporcje w zależności od roku. Średni dochód można policzyć, ale tak na prawdę z okresu 4-5 lat. Mniej więcej w tym okresie zdarzają się wszystkie gorsze i lepsze lata i na tej podstawie można wyliczyć średnią. Natomiast ilość uli o niczym nie
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 04:51:02
  • 36
@MalyBrzydal: polecam w takim razie miodobranie w temperaturze 30 - kilku stopni. Albo wstawanie codziennie 2 razy w nocy przy hodowoli matek przez 3 miesiące i sen przerywany po 2-3 godziny. Dźwiganie korpusów 30 kg, praca w deszczu z agresywnymi pszczołami itp. Jeśli masz o tym pojęcie to po prostu się tym zajmij jeśli to taka lekka praca. Ja nie narzekam bo ją lobię, ale nigdy nie napisałbym, że należy
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:08:22
  • 3
@choodyjr: pszczoły najczęściej znoszą propolis pod koniec lata. Zaklejają wszelkie nieszczelności i konserwują powierzchnię wewnętzną ula
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:08:49
  • 1
@arczer: zgadza się matka tegoroczna, ponieważ ma niebieską kropkę
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:08:58
  • 1
@Chateaubriand: było już
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:11:03
  • 2
@piotr-antyn: ad.1 apiwarol. Paski Biowaru niestety nie są skuteczne.
ad.2 na razie nic się nie zmieniło. Ale trzeba być na bierząco
ad.3 Elgon, Buckfast, pszczoła Włoska
ad.4 Z tego co się orientuje trzeba uprawiać ziemię przez 5 lat aby móc kupić działkę rolną. Ale podobno pszczelarzom idą na rękę. Sam jestem właśnie na etapie poszukiwania działki i mam ten sam dylemat
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:12:11
  • 0
@Beekeeper: ad.1 mam pełne korpusy wlkp. Tak się przyzwyczaiłem i taką mam gospodarkę. Może jak już będzie mi ubywało sił to będę zmieniał. Jeśli chodzi o uliki mam minimplusy. Także również łączę w rodzinki jesienią.
ad.2 było
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:12:46
  • 1
@iamtehwin: korzystam z dofinansowania. Ale kupuję też niezalecznie od dopłat. Czasem nie można czekać kilka lat na konkretny sprzęt.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:14:19
  • 7
@PrinsFrans: Tak pszczoły są wrażliwe. Najważniejsze aby rolnicy robili opryski z głową. Wtedy jest wszystko ok.
W Polsce mercedesem jest miód wrzosowy, na drugim spadziowy iglasty. Natomiast na świecie to myślę że halucynogenny z Himalajów :). Pomiędzy miodami zawsze czuć różnicę czasem wystarczy 2-3 km w jedą lub drugą stronę i miody mają inną specyfikę
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:15:41
  • 3
@gruby_mbl: oczywiście. Polecam. Z tym, że Kowalski niech nie oleje sprawy i nie zostawia takich uli po 2 sezonach samym sobie. Koszt to 1500 zł ule z pszczołami + jakaś stara miodarka na start za 400 zł
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:18:23
  • 0
@Ricx: zainwestować trzeba sporo inwestuję przez ostatnie 12 lat większość kasy. Uczyć trzeba się na błędach, najlepiej nie swoich. No i przydaje się pszczelarz z doświadczeniem który podjedzie i czasem coś podpowie. Strach zawsze towarzyszy, ale z czasem się zmniejsza jak już wiedz co i jak w ulu piszczy. Na start z 1500 zł wystarczy i będziesz miał 3 ule. Miodek mam mogę odsprzedać hehe
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:19:21
  • 3
@TomdeX: zgadza się 4-5 uli to taki max na początek. Jak zadbasz to miodu nie przejesz, a jeszcze znajomych obdarujesz.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:21:01
  • 2
@ostryga89: ad. 1 cały czas. Lipy, akacje, facelię, grykę, gorczycę, trojeść, nawłoć, przegorzan i wiele innych. Z drzew ciężko będzie skorzystać, ale dla przyszłych pookoleń bedzie jak znalazł.
ad.2 Fora pszczelarskie, książki, ale najważniejsza jest praktyka. Wiedza to tylko namiastka tego co jest w realu
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:22:38
  • 17
@MalyBrzydal: Poczytaj ile zatrudniają osób w sezonie. A po za tym nie mam aspiracji być największym, bo po co? Wolę po woli dążyć do celu. Problemów nie mam chyba, że z Tobą.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:23:59
  • 3
@MalyBrzydal: kolega widać wszystko o pszczołach wie.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:29:30
  • 2
@PiersiowkaPelnaZiol: konkurencja coraz większa, ale na razie w miarę dobrze się sprzedają moje mateczki. @anotherpoint: ma to sens, ale najelpiej na dachu bloku. W innym wypadku latem nie wyjdziez na balkon, a jesienią jak poczują cukier będziesz miał ul w domu :)
@Bord: bardzo dobrze. Pszczoły są uniwersalne, oczywiście klimat ma lekki wpływ i niektóre się nie nadają na dany teren, ale ta akurat się sprawdza.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:30:58
  • 2
@PrawdaWasWyzwoli: 1500 ule z pszczołami + miodarka używana za 400 stówki (choć czasem można dostać za darmo). No i troszkę węzy drobnego sprzętu za 300-400 stówki. Łącznie coś ponad 2 tysiaki i ma się bazę na start.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:31:26
  • 2
@choodyjr: zbierają np. z pąków kwiatów. Choć czasem targają smołę z asfaltu :)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:36:27
  • 1
@PrawdaWasWyzwoli: ja mieszkam 60 km od pasieki. Pasuje raz na 7-10 dni przeglądnąć rodzinkę od kwietnia do połowy lipca. Później w sierpniu raz na 2 tygodnie. No i wrzesień nakarmić, wyleczyć i tyle. Przy kilku rodzinkach nie ma zbyt wiele pracy. Szuka się jej na siłę, aby coś podłubać przy pszczołach. Z resztą jak założysz to zobaczysz. Ale oczywiście pojawia się obowiązek i nie można sobie od tak olać bo
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:39:54
  • 6
@blejd: W zimie pszczoły zbijają się w kłąb. Czyli w taką kulę. Ogrzewają się wzajemnie zjadając zgromadzone zapasy i czekają do wiosny. W kłębie pszczółki cały czas krążą z rdzenia w którym jest najcieplej na zewnętrzne zimniejsze warstwy. Mogą tak siedzieć nawet 7-8 miesięcy, choć przy długim okresie bez możliwości latania czasem dostają biegunki (ale na to wpływ ma wiele czynników). Zdrowe pszczoły kanalizuję się zawsze na zewnątrz ula :).
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:42:59
  • 1
@gruby_mbl: w zależności od roku od zera do nawet 100 litrów. Średnio z niewielkim doświadczeniem stawiam tak na 30-40 litrów. Ale najważniejsze przy pszczołach nie nastawiać się na zyski, już wielu się na tym przejechało i wtopiło kupę kasy.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:52:39
  • 0
@PrawdaWasWyzwoli: Z rolnikami najlepiej porozmawiać i poinformować o pasiece. Zwykle słoiczek miodu wszystko załatwia. Myślę, że z ziemniakami i zbożami nie będzie problemu bo pszczoły się tam nie będą zapuszczać. Wolą inne rośliny
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 13:53:14
  • 1
@choodyjr: no i oczywiście noszą jak pyłek czyli formują kulki i ładują wszystko na tylne odnóża.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 14:01:04
  • 5
dawajcie więcej pytań jestem już w domu także mogę pisać szybciej. O pszczołach mogę pisać przez tydzień :)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 14:15:45
  • 4
@krwawy_tortur: na zimę pszczoły zakarmia się zwykłym cukrem rozpuszczonym w wodzie najczęściej w proporcji 3:2 lub gotowymi paszami (syropami glukozowo-fruktozowymi i tym podobnymi). Nie zauważyłem różnic, ale dla pewności zimowałem też na miodzie i to różnym. Zostawiając pszczołą spadź mogą dostać zimą biegunki ze względu na wielocukry których nie trawią, a które szybko zapychają im jelita. Pewnie wolałyby miód wielokwiatowy, ale cukrem też nie gardzą. Oczywiście pokarm taki zjadają do
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 14:20:26
  • 1
@JeanPaulMarat: ad.1 10 metrów od granicy działki i plac chociaż 5x4 metry:)
ad.2 oczywiście jak miałem wybór iść na piwo ze znajomymi jak byłem młodszy szczególnie na studiach, albo iść do pasieki. Ale wygrało to drugie :). No i raz miałem poważną stratę, gdzie padły mi wszystkie ule, jak jeszcze nie wiedziałem o co kaman. Najważniejsze nie poddawać się i nie słuchać innych którzy się śmieją, albo mówią po co
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 14:30:53
  • 14
moje zdjęcie ładnych parę lat temu.
bolek22 - moje zdjęcie ładnych parę lat temu.

źródło: comment_PIITY5Ab0RWOBqZDXGZOStEp7OTsPPON.jpg

Pobierz
  • 7
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 14:41:55
  • 3
@Krait: dokładnie. Zamroczyło mnie coś :). Przyznaje się do błędu. Lata mi się już mieszają. Masz plusa za spostrzegawczość.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:04:50
  • 2
@pawel_tarnobrzeg: ja posiadam ule wielkopolskie. Jednak tak na prawdę każdy musi dobrać ul który dla niego będzie odpowiedni. Materiał tylko drewno. Styropian nie jest odporny na dzięcioły :)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:24:20
  • 1
@Beekeeper: pochwal się swoim systemem walki z warrozą
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:26:14
  • 0
@Chaczkar: przeglądy co tydzień od maja do połowy lipca. 1-2 godziny tygodniowo.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:28:09
  • 1
@Chaczkar: od połowy września. Po zakarmieniu i przeleczeniu.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:31:07
  • 1
@Beekeeper: ile lat już tak leczysz? Słyszałem o tymolu, ale niestety wiele skrajnych opinii i nie wiem którym wierzyć.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:31:31
  • 0
@piotr-antyn: będę wdzięczny za info
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 15:55:00
  • 5
@ZjedliMiRogale: ad.1 w sezonie jest około 50-100 tys pszczół w ulu. Zimuje około 10-20 tys. Polityka jest taka aby przezimowała taka liczba pszczół, żeby rodzina mogła dynamicznie rozwijać się na wiosnę. Jednak w zależności od ras pszczół są różne preferencje. Pszczoła środkowoeuropejska zimuje jako słaba rodzina, a pszczoła np. włoska idzie do zimy w dużej sile.
ad.2 W danym okresie zwykle kwitnie jedna roślina miododajna, która daje tzw. miód towarowy.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:30:19
  • 0
@Broszek: mogę ale tylko prywatnie :). Dla wykopowiczów mały upust ( ͡° ͜ʖ ͡°)
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:36:20
  • 7
@ChoNoTu: nie zgadzam się. Jest to wszystko strasznie uproszczone. Taki owad jak osa czy szerszeń to pozytywne zwierzaki. Zjada np. komary. Wiadomo polują również na pszczoły, ale takie ich prawo. Jeśli chodzi o szerszenie to tutaj nie zgodzę się całkowicie. Jeśli nie wchodzi się w pobliże ich gniazda to są to bardzo spokojne owady. Są większe niż pozostałe, dlatego wywołują strach i zaniepokojenie swoim dźwiękiem podczas przelotu. Natomiast bardzo ładnie
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:39:21
  • 1
@qwerty11: ad.1 w zależności od roku od kilkuset kilo do nawet kilku ton.
ad.2 na okres zimy rodzinka zwykle dostaje około 13-15 kg cukru
ad.3 nie wiem do końca o co chodzi. Transport matek to zwykłą przesyłką pocztową w małych klateczkach. NAtomiast transport pszczół, w taki sposób aby zapewnić wymianę powietrza (np. dennica z siatki z oczkami jak w moskitierze). Na samochód i do przodu. W samochodzie w środku na
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:44:01
  • 6
@Grypho: dokładnie sprawdzić czy dzieci nie uczulone. A różowepaski już tak mają że boją się wszystkiego czego wrzaskiem nie uspokoją :D
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:46:09
  • 1
@TwojaStaraTanczyMambe: tak na całym świecie, przynajmniej odnośnie typu ramki. Jest kilka uli rozpowszechnionych. Natomiast w Polsce w tym temacie panuje jeszcze samowolka (czyt. duża fantazja pszczelarzy).
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 17:59:19
  • 2
@comrade: ad.1 pszczoły nigdy nie zostały udomowione w takim sensie jak np. pies, krowa, kura itp. Pszczelarz jedynie nauczył się biologii tych zwierząt i wie jak z nimi pracować, aby czerpać z tego zyski i specjalnie im nie szkodzić. Na początku "dzikie ludzie" ( ͡° ͜ʖ ͡°)kradli pszczołom plastry z miodem i larwami. Później wpadli na pomysł, że nie trzeba się uganiać po całym lesie i
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 18:09:52
  • 0
@WilczurZnahor: niestety 2 tygodnie to dość długi okres dla pszczół w sezonie. Ja pasiekę przeglądam co 7-8 dni w sezonie. Sporadycznie zdarzają się dłuższe przerwy wywołane najczęściej pogodą. Jest to ważne szczególnie w okresie wczesnowiosennym od początku maja, aż do początku lipca. Jest to okres rojowy, także nie dopilnowanie w tym okresie pszczół może skutkować wyjściem rójki i brakiem miodu. Można próbować robiąc wczesne odkłady osłabiając pszczoły, ale nigdy nie
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 18:11:25
  • 2
@WilczurZnahor: ad.1 syrop 3 kg cukru 2 kg wody
ad.2 podkarmiaczki powałkowe
ad.3 zwykle 3-4 litry. Tyle mi się mieści
ad.4 7-10 dni. Najczęściej początek września. Tak aby skończyć przed 15.09.
Problem z zimowaniem to w 90% zwykle warroza. 10% to inne czynniki.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 18:16:33
  • 1
@Gieekaa: ad.1 pęd do rójki to naturalny proces zapewniający pszczołom przez miliony lat przetrwanie. Pozwalał dopóki człowiek nie zaczął mocno ingerować w ich życie na powstanie nowej rodziny. Mają to zapisane w genach, jak ludzie rodzenie dzieci :). Zwykle to wina pszczelarza, który nie zauważył przeglądając ul, że rodzinka chce uciekać na tradycyjne "drzewo". Jest wiele zabiegów przeciwrojowych. Od powiększania gniazda, dodawania świeżych ramek do odbudowy, po tworzenie nowych rodzin,
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 18:59:02
  • 0
@gastly89: są to tanie ule. Ale niestety nietrwałe. Wolę zdecydowanie drewno. Taki ul wytrzyma zdecydowanie więcej
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 18:59:31
  • 1
z Małopolski, dokładnie to mieszkam w Krakowie, chyba że pracuję w pasiece.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 19:14:24
  • 0
@griszck: W Brześciu jest duża pasieka zarodowa.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 19:22:37
  • 1
@moczarny: Po pierwsze skraca się okres bezczerwiowy, dzięki czemu nie osłabia się rodziny. Po drugie liczą się cechy użytkowe. Matki w pokoleniu F1 po matce selekcjonowanej dają pokolenie pszczół mające więcej pozytywnych cech ułatwiających pszczelarstwo. Im większa mieszanka genetyczna, tym cechy te bardziej się rozmywają przez co praca z nimi staje się coraz bardziej uciążliwa. To tak jak np. z krowami. Selekcjonowana na mleczność daje więcej mleka. A te bardziej
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
26.09.2016, 19:55:04
  • 0
@maribaut: ad.1 wielkopolskie
ad.2 fora pszczelarskie, grupy na facebooku i wiele innych
ad.3 tak jeśli jest ich zbyt dużo to dążą do rójki
ad.4 różnie od 0,5 m do nawet 1,5 m. Im dalej tym lepiej, mniej pszczoły błądzą.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
27.09.2016, 14:02:05
  • 2
@Hrabia_Heheszko: hodowla matek pszczelich w wielkim skrócie. Izoluje się matkę pszczelą na niewielkiej powierzchni plastra. Następnie po wygryzieniu larw na zaizolowanych ramkach przekłada się je do specjalnych komórek tzw. miseczek matecznikowych. Poddaje się taką ramkę rodzinie wychowującej. Po zasklepieniu czerwiu, czyli w dużym skrócie rozpoczęciu przeobrażania. Takie mateczniki przenosi się do cieplarki. W cieplarce utrzymuje się stałe parametry wilgotności i temperatury. Po 16 dniach od złożenia jajeczka wygryza się z
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
27.09.2016, 14:04:16
  • 0
@czinczinatti: Specjalnie nie ma co się zepsuć jeśli oczywiście jest zebrany jako dojrzały. W innym wypadku może zafermentować. Miód najlepiej przechowywać w suchym, zaciemnionym pomieszczeniu, bez obcych zapachów w temperaturze od 0-kilkunastu stopni. Temperatura ma wpływ na szybkość krystalizacji miodu. Jeśli chcemy aby dużej zachował postać płynną to lepiej przechowywać go w wyższej temperaturze.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
27.09.2016, 14:09:12
  • 0
@AnnaJ: ten rodzaj ula to rozreklamowana porażka. Najważniejsze w pracy pszczelarza to obserwacja tego co się dzieje w gnieździe, aby nie dopuścić do wybuchu chorób lub rójki. Także tego prawdziwy pszczelarz nie może uniknąć. Samo zabieranie miodu, to złodziejstwo, które może doprowadzić do wybuchu epidemii chorób na danym terenie. Do tego ul jeszcze nie jest dopracowany i istnieją duże problemy podczas "uwalniania" miodu z ramek. Fajnie wygląda to tylko na
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
27.09.2016, 14:09:26
  • 0
@xisio: pierwsze słyszę.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
27.09.2016, 14:15:50
  • 1
@stalowyblog: ad.1 przeżytek. Teraz ule układa się na palety, ładuje widlakiem na lawetę i wiezie na pożytek. Tego typu rozwiązania sprawiają sporo problemów podczas przeglądów i miodobrań.
ad.2 tak to duży problem. Coraz częściej słyszy się o kradzieżach pasiek. 100% rozwiązań nie ma, ale są systemy GPS i temu podobne rozwiązania. Jednak najczęściej jest to drogi sprzęt. Ewentualnie można samemu działać np. z platformą Arduino i sobie coś takiego zmontować.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
29.09.2016, 16:50:24
  • 0
@ciapekm: sam robiłem. Mogę poradzić tyle, że trzeba zacząć działać i tyle :). Nie koniecznie na reproduktorkach. Najpierw lepiej potestować sobie na zwykłych matkach, które wg naszej oceny są najlepsze w pasiece.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
29.09.2016, 18:20:53
  • 0
@AnnaJ: nie wpływa chyba, że pszczelarz działa niezgodnie ze sztuką i leczy rodzinę antybiotykami, a następnie wiruje miód.
bolek22
bolek22
bolek22
Autor
29.09.2016, 18:23:18
  • 0
@msuma: poprosić pszczelarza o pomoc.
@ZjedliMiRogale: oczywiście to jesdno z głównych zajęć w sezonie.Natomiast pszczelarz stara się nie-dopuścić do rójki ,ponieważ odbija się to znacznie na wydajności miodowej z ula

733

Na pszczoły wydano wyrok."Przeszkadzały sąsiadom"

Na pszczoły wydano wyrok."Przeszkadzały sąsiadom"

Sąd Rejonowy z Suchej Beskidzkiej nakazał usunąć 30 uli, bo przeszkadzają sąsiadom pasieki. 75-letni właściciel owadów nie zgadza się z tą decyzj

PaniKrak
z
strefaagro.gazetakrakowska.pl
dodany: 26.09.2016, 07:55:30
  • 68
  • #
    polska
  • #
    pszczoly
  • #
    absurd
bolek22
bolek22
bolek22 26.09.2016, 21:57:47
  • 1
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: uzasadnienie trochę pod publikę odnośnie tej łagodności. Wystarczy załamanie pogody, przerwa pozytkowa i nagle stają się agresywne na jakiś czas. W każdym razie nie znam dobrze sytuacji i ciężko mi się wypowiedzieć. Ograniczenie liczebności pasieki może być związane zbyt dużą ilością pszczół na danym terenie co może być dokuczliwe dla sąsiadów. Równie dobrze może być to wymysł zawistnego siąsiada. Trzeba by tam jechać obejrzeć teren i wtedy wydać opinię.
bolek22
bolek22
bolek22 27.09.2016, 13:53:44
  • 0
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl: gwałtowna przerwa w pożytku często wywołuje agresję, ponieważ część pszzół próbuje rabować inne ule. Wzmaga się obrona, wzrasta liczba strażncizek itp.

462

AMA - pszczelarz

AMA - pszczelarz

Mam 21 lat i od 12 lat doglądałem mojego ojca chrzestnego jak pracował przy pszczołach, który posiada już 50 letnie doświadczenie, pytania które będą dla mnie niezbyt jasne skonsultuję z nim :). Zapraszam do pytań.

konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 25.09.2016, 13:09:47
  • 466
  • #
    polska
  • #
    pszczelarstwo
  • #
    pszczoly
  • #
    ama
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:48:58
  • -1
@barr: tak mogą opuścić spontanicznie. Zdarza się tak np. przy dużym porażeniu chorobami, lub brakiem pokarmu.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:50:04
  • 0
@weeego: chodzi bardziej o alergeny. Czyli te z któymi mamy kontakt na codzień znajdują się w małych ilościach w miodzie z okolicy. Dzięki temu miód działa jak szczepionka dla alergików.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:51:51
  • 1
@NowyJa: zajmujesz się 2 lata pszczołami i nie masz pojęcia o leczeniu. Coś kręcisz. Albo w ogóle się nie zajmujesz, albo już nie masz tych pszczół.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:52:42
  • 1
@shus: Przestają pracować i dzielą rodzinę poprzez tzw. rójkę.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:54:08
  • -1
@kasu: kupuje się odkład czyli małą rodzinę pszczelą. Przekłada się do nowego ula i zaczyna się zabawa.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:56:09
  • -1
@dzieciol1: wraz z wiekiem pszczoła wykonuje inne zadania. Na początku po urodzeniu czyści plastry, następnie opiekuje się larwami, później lata po pożytek lub broni gniazda.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:57:08
  • -1
@Zaybatzu: z jednej ramki około 2 kg miodu
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 19:59:21
  • -1
@piotr-antyn: nie ma problemu ze sprzedażą bezpośrednią. Należy udać się do weterynarza porozmawiać czego oczekuje i to spełnić. Zwykle jest to jedno pomieszczenie przeznaczone tylko do wirowania miodu z ciepłą wodą i zmywalną powierzchnią. No i zadbanym sprzętem
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 20:01:48
  • -1
@maras_sc2: szerszenie nie są agresywne to mit tchórzliwych ludzi. Są duże i dla tego ludzie się ich boją. O wiele bardziej niebezpieczne są pszczoły, które jak się wkoorwią to mogą ostro pożądlić. Szerszeni jest około kilkaset w gnieździe, a pszczół kilkadziesiąt tysięcy.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 20:05:42
  • -1
@PiesLat2230: w Egipcie żyją pszczoły jak w całej Afryce. Akurat w Egipcie Apis mellifera lamarckii, która korzysta z roślinności z okolić Nilu.
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 20:06:57
  • 1
@legion2012: nie ma. Najlepiej 2-3 żeby można było coś więcej pokombinować :)
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 20:09:21
  • 0
@SebixBezKaryny: królowa to jedyna laska w pełni wykształcona w ulu. Reszta to robotnice z niewykształconymi do końca narządami płciowymi :)
bolek22
bolek22
bolek22 25.09.2016, 20:13:16
  • 0
@ditto090: jest kilka opcji. Jeśli dodaje się 2 sztukę obcą to pszczoły ją wywalą z ula. Jeśli wygryzie się młoda własna, to albo zlikwiduje starą, albo stara wyleci z rojem, a młoda przejmie władzę. Jeśli gniazda są odzielone, a miodnie połączone to mogą w takim ulu być nawet 2 królowe, ponieważ nie mają ze sobą styczności.

339

Życie pozaziemskie (nie) musi istnieć!

Życie pozaziemskie (nie) musi istnieć!

Z tak zdecydowanym stwierdzeniem spotykam się pod niemal każdym tekstem opiewającym odmóżdżający ogrom wszechświata. W końcu, skoro gdzieś hen daleko znajdują się miliardy galaktyk z setkami miliardów gwiazd i bilionami planet – musi tam być życie! Czyż nie?

konto usunięte
z
kwantowo.pl
dodany: 21.09.2016, 16:22:10
  • 274
  • #
    nauka
  • #
    kosmos
  • #
    ciekawostki
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    astronomia
  • #
    fizyka
bolek22
bolek22
bolek22 22.09.2016, 15:31:03
  • 0
@BeDoEl: a może ludzie podczas swojej ewolucji eliminowali konkurencję, czyli zwierzęta, których rozwój mógł potencjalnie doprowadzić do powstania inteligencji na poziomie człowieka. Co wcale nie jest takie nierealne patrząc na np. delfiny lub małpy człekokształtne. Teraz nawet wśród ludzi ktoś kto ma inny kolor skóry lub wygląda inaczej niż reszta jest automatycznie na straconej pozycji. A co dopiero inne zwierzę podczas początkowych faz ewolucyjnych człowieka, które mogło mu zagrażać. Z

57

Operacja odbudowy więzadła krzyżowego przedniego (ACL)

Pokaż treści 18+

Operacja odbudowy więzadła krzyżowego przedniego (ACL)

Film jest komentowany przez samego operowanego, który (ostrzegam) jest laikiem w tych sprawach. [18+] bo flaki. Ścięgno do odbudowy zostało pobrane ze ścięgna udowego, które się regeneruje.

Tymian
z
youtube.com
dodany: 02.08.2016, 22:06:09
  • 27
  • #
    medycyna
  • #
    operacja
  • #
    nauka
  • #
    ciekawostki
bolek22
bolek22
bolek22 03.08.2016, 19:30:57
  • 1
@Patryk7975: zatrzymane jest krążenie krwi w nodze, dodatkowo noga mocno schłodzona. Sam to przechodziłem 2 -krotnie
bolek22
bolek22
bolek22 03.08.2016, 19:33:24
  • 0
@zdunek89: trochę przesadzasz. Receptory czucia głębokiego w więzadle odbudowują się i zaczynają działać po kilku latach. Sam 2-krotnie miałem rekkonstrukcję ACL w lewym i prawym kolanie
bolek22
bolek22
bolek22 03.08.2016, 22:13:59
  • 2
@Bianconero: najgorsze dla mnie było uczucie po ponownym "wpuszczeniu" krwi do nogi. Temperatura ciała tak spada, że nie można zapanować nad drgawkami. Pamiętam że Panie Pielęgniarki kładły na mnie matę grzewczą :)
bolek22
bolek22
bolek22 03.08.2016, 22:21:35
  • 0
@zdunek89: Nie prawda, masz starą wiedzę na ten temat. Receptory odbudowują się w więzadle po kilku latach od 2 do 3-4 lat w zależności od osobistych predyspozycji. Do tego czasu wskazana jest nauka czucia głębokiego, tak aby mięśnie przejęły rolę głównego stabilizatora. Co ma za zadanie nie dopuścić do uszkodzenia więzadła w okresie przejściowym, kiedy więzadło już się przebudowało, a brak jeszcze receptorów czucia głębokiego. Na koniec dodam, że jest
bolek22
bolek22
bolek22 03.08.2016, 22:31:10
  • 1
@levvvy: chodzić zaczniesz bardzo szybko jeśli będzie to tylko więzadło to nogę możesz obciążać praktycznie od razu po zabiegu. Oczywiście nie na 100%. Kule 4 tygonie. W 5 tygodniu odstawiasz i uczysz się chodzić. Samochód od 6 tygodnia. Po około 2 miesiącach już śmigasz w miarę dobrze, ale cały czas trzeba uważać aby nie wykręcić nogi, no bo niestety w tym okresie więzadło jest w ostrej fazie przebudowy i z

21

Teraz to mi to LOTTO

Teraz to mi to LOTTO

koleś dowiaduje się w pracy że wygrał milion dolorów

anonim2455
z
youtube.com
dodany: 31.07.2016, 19:07:05
  • 16
  • #
    rozrywka
  • #
    heheszki
  • #
    smieszne
  • #
    praca
  • #
    wygrana
  • #
    lotto
bolek22
bolek22
bolek22 31.07.2016, 19:44:14
  • 1
@StopKsenofobii: dlaczego 3 tygodnie?

95

ISLAMSKA TURCJA...

ISLAMSKA TURCJA...

... po zamachu.

hacerking
z
youtube.com
dodany: 20.07.2016, 22:39:08
  • 11
  • #
    islam
  • #
    turcja
  • #
    zamach
  • #
    chmiel
bolek22
bolek22
bolek22 21.07.2016, 15:37:27
  • 4
@jakub-putz: wejdą, a w zasadzie wjadą jak w masło za kilka -kilkanaście lat, jak UE i USA się nie pozbiera do kupy. A wsparcie wewnątrz unii będzie solidne, dzięki obecnym uchodźcom. Wtedy dopiero zacznie się rozpierducha.

591

Snowden: Rządy mogą zredukować naszą godność do poziomu obrączkowanych zwierząt

Snowden: Rządy mogą zredukować naszą godność do poziomu obrączkowanych zwierząt

In this foreword from The Assassination Complex, a new book about drone warfare, the whistleblower explains why leaking information about wrongdoing is a vital act of resistance

konto usunięte
z
theguardian.com
dodany: 03.05.2016, 20:55:45
  • 82
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    newworldorder
  • #
    edwardsnowden
  • #
    libertarianizm
bolek22
bolek22
bolek22 04.05.2016, 09:32:35
  • 58
@Cerb3rusPL: Zawsze tak było i zawsze tak będzie. Będzie rewolta zmieni się władza. Czy to coś zmieni? Nic. Wymienią się ludzie będzie z 10 lat chaosu i wszystko wróci do starego. Cała nasza wolność i pozorne decydowanie czy mamy dawać pieniądze czy nie to mrzonka. Tak naprawdę nigdy ludzie nie byli i nie będą wolni. Jest to jedynie ułuda. Zmienia się jedynie sposób traktowania potencjalnego Kowalskiego na bardziej "cywilizowany", ale

474

Uwaga! Fruktoza psuje mózg (syrop glukozowo-fruktozowy)

Uwaga! Fruktoza psuje mózg (syrop glukozowo-fruktozowy)

Osoby spożywające typową zachodnią dietę przyjmują fruktozę głownie w postaci syropu glukozowo-fruktozowego. Środek ten dodawany jest do olbrzymiej liczby masowo produkowanych wyrobów spożywczych - od słodyczy poprzez jogurty i sery po pieczywa, konserwy i wędliny.

orion2
z
kopalniawiedzy.pl
dodany: 22.04.2016, 20:35:34
  • 224
  • #
    nauka
bolek22
bolek22
bolek22 24.04.2016, 07:05:50
  • 4
@pamparuch: ja jestem uzależniony od jedzenia. Jak tylko przestanę jeść jestem na strasznym głodzie, robię się agresywny i nie mogę znaleźć miejsca. A najgorsze jest to, że kiedy ograniczę jedzenie to tracę wagę. Nie wiem już co mam robić.
bolek22
bolek22
bolek22 24.04.2016, 07:09:00
  • 0
@csark: pszczoły nie zbierają sacharozy, ponieważ praktycznie nie występuje ona w przyrodzie w nektarze. Zbierają głównie glukozę i fruktozę. Natomiast sacharozę zbierają jak pszczelarz daje im syrop z cukru aby zwiększyć wydajność w pasiece :D

64

Tłuszcze nasycone a choroba wieńcowa: tego Ci lekarz nie powie

Tłuszcze nasycone a choroba wieńcowa: tego Ci lekarz nie powie

Tłuszcze nasycone zaczęto „oskarżać” o choroby serca głównie z powodu pechowego badania Ancela Keysa. Pechowego dlatego, że było ono manipulacją. A jednak – agencje rządowe podchwyciły wyniki i wprowadziły nowe wytyczne żywieniowe, niekorzystne dla ludności.

medycznewgady
z
youtube.com
dodany: 11.04.2016, 13:39:07
  • 74
  • #
    nauka
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    dieta
  • #
    jedzenie
  • #
    tluszcz
bolek22
bolek22
bolek22 12.04.2016, 10:22:17
  • 3
@DamianParol: Mam dziadków którzy żyją na wsi od urodzenia. Nie należeli do bogatych, raczej do biednych ludzi. Ich główne posiłki przez całe życie, to było to co sobie sami uprawili, wyhodowali itp. Pomijając może ostatnie 10-15 lat po przestawieniu się na inny sposób życia. Teraz mają emeryturę i rentę, także koszą więcej kasy niż zarabiali przez całe życie, taki paradoks systemowy. Dlatego też stać ich aby oprócz podstawowej żywności kupić

259

Zobaczcie efektowne wideo z lądowania rakiety Blue Origin

Zobaczcie efektowne wideo z lądowania rakiety Blue Origin

Blue Origin udało się pomyślnie wysłać rakietę New Shepard na wysokość 103 kilometrów, a następnie z powodzeniem dokonać jej lądowania. Opublikowano film, pokazujący lądowanie z kilku różnych ujęć.

konto usunięte
z
conowego.pl
dodany: 05.04.2016, 01:53:39
  • 63
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    blueorigin
bolek22
bolek22
bolek22 05.04.2016, 17:17:55
  • -6
@el3m: w sumie to na razie niewiele się dzieje. Więcej reklamy niż realnych korzyści.

22

SEZON NA KOSZENIE uznaję oficjalnie za otwarty.

SEZON NA KOSZENIE uznaję oficjalnie za otwarty.

Wszystkim Polakom życzę miłego dnia i udan...bzzzyłuyłuzzzyłuzzzbzłzłzzzyyy...

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 03.04.2016, 04:49:26
  • 6
  • #
    polska
  • #
    koszenietrawy
bolek22
bolek22
bolek22 03.04.2016, 10:15:11
  • 0
Sezon na koszenie może i otwarty. Ale na nagraniu połączenie koszenia trawy z przełomu lipca i sierpnia z Dniem Świra. Nawłoć czyli taki żółty wysoki kwiatek, których na filmie jest sporo kwitnie właśnie od lipca do września. Zakop za informację nieprawdziwą.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.09.2016

    Komentator
  • Rocznica
    od 09.11.2023

    Rocznica
  • Ekspert
    od 30.08.2011

    Ekspert

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl

Podróże

Gospodarka

Ukraina

Technologia

Motoryzacja

Sport

Rozrywka

Informacje

Ciekawostki