Jak polski elektryczny Defender sprawdził się w porównaniu z Jeepem Wranglerem? Czy chłopaki z TerenWizji przerzucą się na stałe na elektryczne samochody terenowe? ( ͡º͜ʖ͡º) Na te ile wiele innych pytań w dzisiejszym odcinku :D Link do znaleziska #polska #
Mireczek: @Zklaster Dajcie go Terenwizji, jeśli się nie boicie ( ͡~ ͜ʖ͡°). My: @kleksiq: ( ͡º͜ʖ͡º)
Wrzucę kilka fajnych akcji z dzisiejszych testów - wszystko w komentarzach do tego postu. Tylko muszę ogarnąć laptopa bo wszystko jest w błocie. (╯°□°)╯︵┻━┻ #sokol4x4 #terenwizja
NCBiR wyłonił cztery firmy, które przejdą do kolejnej rundy programu E-VAN, wspierającego rozwój polskich samochodów dostawczych o napędzie elektrycznym lub wodorowym. Najwięcej punktów zebrał zgorzelecki Innovation AG, zajmujący się do tej pory ekokonwersjami. Po 3 mln zł na dalsze prace dostaną też spółka Sobiesława Zasady, warszawki Instytut Elektrotechniki oraz wodorowa Syrena z Kutna wraz z Ekoenergetyką i Mpower.
No w Polsce wiele rzeczy „miało być” , ale jakoś tylko w ZKlastrze faktycznie jest. Działa. Jeździ. Rzućcie okiem na nasze inne wpisy lub działania. Gwarantujemy, że nie będzie to tylko ładna makieta... ( ͡~ ͜ʖ͡°) Poza tym nie bardzo wierzymy w sukces projektów prowadzonych
@qdt2k: Rzuć okiem na inne nasze projekty. Podeślij coś priv, może w pewnym momencie będzie jakieś większe zapotrzebowanie. @etherel: świetny pomysł! ( ͡º͜ʖ͡º) @gruby_mbl: Wszystko będzie wymuskane i konsultowane z wykopkami na każdym etapie.
Mircy! Mamy to! #chwalesie Pierwsze w Polsce elektryczne pogotowie energetyczneᕙ(✿͟ʖ✿)ᕗ
Auto już jeździ w ramach ZKlaster Serwis, a jego zadaniem jest serwis oraz monitoring instalacji energetycznych. Zbudowany na platformie land rovera defendera 130, z napędem 4x4, o zasięgu około 250 km, bez problemu przemieszcza się w trudnym terenie, ułatwiając konserwację instalacji energetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem OZE.
@Niles: przy minus 20 zasięg może spaść do 200 km, ale większe znaczenie mają warunki w terenie. Szosa to co innego, a błoto i góry, to co innego. Jak najbardziej można. ( ͡°͜ʖ͡°)ノ⌐■-■
@granatowawolowina: masz racje, poprawimy się następnym razem. Warto byłoby podać więcej informacji w materiale. Dzięki za cenną uwagę Mireczku!
@M_longer: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna (PGE GiEK) postanowiło przetestować polską konwersję samochodu Land Rover na model elektryczny. Sokół 4×4 został zaprojektowany z myślą o poruszania się w wyjątkowo trudnych warunkach, więc przez pewien czas był testowany w odkrywkowej kopalni węgla brunatnego w Turowie. (zdjęcie na początku testów)
Samochód terenowy o wadze 3.5T, powodzenia w terenie ( ͡°͜ʖ͡°)
@Seraphiel: @PanMihau: Waga to 2.5T, dziękuję ;) Śmiga wyśmienicie. Zapraszamy do Zgorzelca do Hubu Innowacji Może nawet zaliczymy jakiś mały trip. ( ͡~ ͜ʖ͡°)
Dajcie go Terenwizji, jeśli się nie boicie ( ͡~ ͜ʖ͡°).
@kleksiq: Z Terenwizją jesteśmy już umówieni. Baaaardzo chcą nas
Turów mógłby być wodnym magazynem. Zalewamy? ( ͡º͜ʖ͡º)
tl;dr
Krajowa Izba Klastrów Energii wraz z Wydziałem Energetyki Politechniki Warszawskiej (prof. Paska) oraz Klastrem Zgorzeleckim, przygotowała obszerną analizę zastąpienia elektrowni (i kopalni) PGE w Turowie.
Z opracowania wynika, jak w płynny i przemyślany sposób, można doprowadzić do wygaszenia elektrowni opartej o węgiel kamienny i zastąpić jej moc odnawialnymi źródłami energii, z niezbędnym uzupełnieniem magazynem energii w postaci
@Johnus: jak tyłki zostaną sparzone od Słońca to pójdą w większe ilości paneli fotowoltaicznych ;D A tak serio, to artykuł wprowadza trochę w błąd ponieważ głównym powodem blackoutu było zbyt duże rozdzielenie podsieci/błędne ułożenie tamtejszych "klastrów energii" oraz problemy z transportem energii. (zdjecie podgladowe)
Poza tym Kalifornia co roku boryka się z problemami tego typu.
Jeżeli chodzi o koncept i prototypy, to można wszytko zrobić. Ten nasz jest ładny. Natomiast w biznesie nie o to chodzi. Sprawdzianem będzie próba uruchomienia produkcji. To są grube miliardy (euro). I to wówczas nie ma nic wspólnego już z designem. To jest ciężka praca budowania marki, fabryki, linii, serwisu itp... I to wszytko przy ryzyku i braku pewności , czy wygrasz z konkurencją.
@teperkov: W Polsce od podstaw zaprojektowano m.in.: moduł sterujący pracą napędu. To prawdziwe serce pojazdu nadzorujące działanie silnika, falownika i akumulatorów. Źródłem napędu jest elektryczny silnik trakcyjny o mocy 220 kW (ok. 303 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Baterie akumulatorów, umieszczone w specjalnym pojemniku w tylnej części pojazdu (głównie w podłodze), mają pojemność 86 kWh. Dzięki temu realny, drogowy, zasięg Sokoła 4x4 oscyluje w okolicach 250 km. By pomieścić
Czołem Mireczki, zgodnie z prośbami napisałem krótki wpis o tym dlaczego ekokonwersja jest "nieco" lepsza niż marzenia o liniach produkcyjnych z Ekosamochodami... a powodów są miliardy. ( ͡º͜ʖ͡º) LINK DO WPISU Będę wdzięczny za opinię, ponieważ jest to mój drugi wpis i jeśli zrobiłem coś źle to mam jeszcze 10min na edycję... więc proszę dajcie znać (づ•﹏•)づ #ciekawostki #motoryzacja #
Zklaster to nie tylko fotowoltaika - jedna z naszych firm robi właśnie ekokonwersję samochodów kurierskich dla InPost'u. ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ Poland Strong! #chwalesie #ekologia #oze #motoryzacja #polska #inpost
@Zklaster: (ʘ‿ʘ) @panato: Jasne, że tak! 5 min i napiszę krótkie podsumowanie. @hpiotrekh: Trochę tak, trochę nie ponieważ chodziło o ekokonwersję, a nie o branding ( ͡°͜ʖ͡°) Ale celna uwaga!
– rozwoju lokalnych zasobów odnawialnych źródeł energii tj. przemysłowych instalacji fotowoltaicznych i wiatrowych,
– budowy nowych sieci elektroenergetycznych służących wyprowadzeniu generacji z oze jak i mogących stanowić infrastrukturę zasilającą dla nowych niskoemisyjnych gałęzi przemysłu;
#motoryzacja #samochody #diesel
(╯°□°)╯︵ ┻━┻