Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko189
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Zklaster
Profil firmowy

Zklaster

Dołączył 5 lat i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 232
  • Znaleziska 86
  • Mikroblog 146
  • Obserwujący 31
  • Obserwowane 1
Zklaster
Zklaster 24.06.2020, 10:54:31
  • 1
Kilka ciekawostek na temat zgorzeleckiego klastra energii.
Jeśli będziecie mieli jakieś pytania to chętnie odpowiemy!
#fotowoltaika #energetyka #oze #polska #ciekawostki
Zklaster - Kilka ciekawostek na temat zgorzeleckiego klastra energii. 
Jeśli będziec...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

r.....o
konto usunięte 25.06.2020, 21:39:35 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Zklaster: jak aktualnie od strony prawnej i technicznej wygląda klaster? Ja pamiętam mgliste zapowiedzi, a potem przestałem to śledzić
  • Odpowiedz

0

Transformacja energetyczna regionu

Transformacja energetyczna regionu

Czysta energia jest przyszłością obszaru Turoszowa. Kilka słów o węglu brunatnym PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA i nieco więcej o największej w Polsce farmie fotowoltaicznej.

Zklaster
z
youtube.com
dodany: 24.06.2020, 10:50:47
  • 0
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    technologia
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka
  • #
    oze
Zklaster
Zklaster 23.06.2020, 14:06:29
  • 1
Ostatnio pojawiało się dużo ciekawych informacji w świecie #oze

Redaktor Robert Bohdanowicz wraz z prezesem Albertem Gryszczukiem poruszyli kilka istotnych tematów:
- przyszłość obszaru Turoszowa
- transformacja regionu
- kilka słów o węglu brunatnym PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna SA
Zklaster - Ostatnio pojawiało się dużo ciekawych informacji w świecie #OZE

Redakto...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster 23.06.2020, 11:15:29
  • 2
Wakacje to czas najlepszego nasłonecznienia w Polsce.
Korzystajmy póki świeci! ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#heheszki #energetyka #fotowoltaika
Zklaster - Wakacje to czas najlepszego nasłonecznienia w Polsce. 
Korzystajmy póki ś...

źródło: comment_1592910847aWbj1BfEQb3xemIvQcYhxG.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

542

Polska wytwarza z OZE już tyle mocy, co z Bełchatowa, Turowa i Opola łącznie

Polska wytwarza z OZE już tyle mocy, co z Bełchatowa, Turowa i Opola łącznie

„Moc odnawialnych źródeł energii w Polsce przekroczyła już 10 gigawatów. To moc równa zainstalowanej w tradycyjnych elektrowniach w Bełchatowie, Turowie i ... 300Gospodarka.pl .

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 22.06.2020, 09:23:29
  • 164
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    ekonomia
  • #
    oze
  • #
    klimat
  • #
    fotowoltaika
Zklaster
Zklaster 22.06.2020, 11:45:24
  • -2
A będzie jeszcze lepiej ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

458

W Polsce trwa boom na fotowoltaikę

W Polsce trwa boom na fotowoltaikę

Moc zainstalowana w źródłach fotowoltaicznych (PV) w Polsce wzrosła przez rok o ponad 176 proc. do blisko 2 GW. Pod względem przyrostu nowych mocy zajmujemy już piąte miejsce w Europie - pisze poniedziałkowa "Gazeta Polska Codziennie".

lyncz
z
rmf24.pl
dodany: 15.06.2020, 07:34:35
  • 287
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    ekologia
  • #
    gospodarka
Zklaster
Zklaster 16.06.2020, 01:39:28
  • 13
@cerix: Trzeba korzystać z każdej chwili słonecznego dnia! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

327

Polska z 2 GW w fotowoltaice jest piątym graczem w Europie

Polska z 2 GW w fotowoltaice jest piątym graczem w Europie

Moc zainstalowana instalacji fotowoltaicznych w Polsce wrosła do blisko 2 GW. Zgodnie z danymi Polskich Sieci Elektroenergetycznych moc wzrosła pierwszego czerwca tego roku o ponad 176 procent względem analogicznego okresu w poprzednim roku....

Biznesalert
z
biznesalert.pl
dodany: 10.06.2020, 12:07:42
  • 118
  • #
    polska
  • #
    fotowoltaika
  • #
    europa
  • #
    oze
  • #
    klimat
  • #
    energetyka
Zklaster
Zklaster 10.06.2020, 22:05:20
  • 20
Poczekajmy do końca czerwca, a skoczymy jeszcze wyżej. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

330

W maju Europa pobiła rekord produkcji energii ze źródeł odnawialnych

W maju Europa pobiła rekord produkcji energii ze źródeł odnawialnych

24 maja ponad połowa energii w Europie pochodziła z odnawialnych źródeł energii. 55 proc. energii pochodziło tego dnia z wiatru, słońca i energetyki wodnej.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 10.06.2020, 08:18:13
  • 73
  • #
    europa
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    klimat
  • #
    ekologia
  • #
    energetyka
Zklaster
Zklaster 10.06.2020, 21:50:43
  • 2
@Night_Nine: Po deszczu zawsze wychodzi Słońce ( ͡° ͜ʖ ͡°)ノ⌐■-■

5

Największe finansowanie fotowoltaiki w Polsce. Santander i mBank wykładają kasę

Największe finansowanie fotowoltaiki w Polsce. Santander i mBank wykładają kasę

Santander Bank Polska i mBank podpisały umowę o wartości 350 mln zł na sfinansowanie projektu elektrowni słonecznych. Pieniądze mają być przeznaczone na budowę 128 elektrowni o łącznej mocy 121 MW. Każdy z banków ma 50 proc. udziału w transakcji.

lyncz
z
green-news.pl
dodany: 09.06.2020, 06:39:00
  • 1
  • #
    polska
  • #
    oze
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka
  • #
    finanse
  • #
    ekonomia
Zklaster
Zklaster 10.06.2020, 10:31:50
  • 0
No proszę! ;)
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zklaster
Zklaster 27.05.2020, 07:25:40
  • 131
Transformacja energetyczna Bogatyni, Turowa i Zgorzelca jest faktem i przebiega zgodnie z planem.

Odwiedził nas przedwczoraj wiceminister klimatu, trochę pogadaliśmy, wycięliśmy to co najlepsze i podrzucamy do analizy.
Bardzo cieszy nas dyskusja wokół farm PV na wykopie. ᕙ(✿ ͟ʖ✿)ᕗ
#polska #oze #fotowoltaika #energetyka #tworczoscwlasna #gornyslask #zgorzelec #odnawialnezrodlaenergii
Zklaster - Transformacja energetyczna Bogatyni, Turowa i Zgorzelca jest faktem i prze...
  • 53
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 09:21:59 via iOS
  • 3
@Tsukuyomi: Nie ma w Polsce tylu budynków (nie mówiąc już o ich konstrukcji, która nie zakłada zapewne instalacji czegokolwiek na dachach), aby to miało sens.
Oczywiście można instalować na dachach gdzieniegdzie , ale to zupełnie inna skala.

ZKlaster np. zbuduje instalacje na dachach szkół w Bogatyni
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 09:26:16 via iOS
  • 4
@Chicane: Inwestycja jest bardzo duża i rozciąga się na obszarze 3 miejscowości. Ręczyn, Krzewina i Lutogniewice. Farma nie jest jednym dużym skupiskiem. Jak na razie jest to 2 tys. hektarów. Nie było możliwości pokazania wszystkiego na filmie, bo pogoda była przeokrutna w poniedziałek. I tak cud, że nagraliśmy wypowiedzi.
Na innych naszych filmach z drona widać więcej
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 09:28:31 via iOS
  • 0
@gupio: No mają, mają. Jeszcze przez ładnych pare lat nic na to nie poradzimy.
Naszym zadaniem jest zbudowanie alternatywy dla kopalni i elektrowni. Już teraz możemy dać prąd do 30tys gospodarstw domowych
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 09:29:02 via iOS
  • 0
@minvt: tak
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 09:32:45 via iOS
  • 1
@szalony_jozef: Życie
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 10:55:17 via iOS
  • 0
@marian1881: Jesteśmy Klastrem ;)
I działamy na podstawie ustawy o OZE, gdzie klastry zostały uregulowane
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 10:58:01 via iOS
  • 1
@Tsukuyomi: właśnie chodzi o to, że nasze rozwiązanie jest w dużej skali - ono ma stanowić alternatywę dla elektrowni konwencjonalnych. Funkcjonuje w ramach sieci ogólnokrajowej.
Natomiast instalacje na dachach - super - to rozwiązanie w ramach danego budynku.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 11:00:33 via iOS
  • 0
@marian1881: pytanie o 30tys. gospodarstw?
Tak - zgadza się
Natomiast przeliczać należy zapotrzebowanie mieszkańców i produkcje danej farmy, a nie wprost jej powierzchnię.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 11:56:16 via iOS
  • 0
@marian1881: Ok. A dlaczego przelicza Pan cały czas wszytko na powierzchnię? ;)
My to podajemy obrazowo, aby opinia publiczna miała (mniej więcej) świadomość , jaka to skala.
Podobnie możemy podać długość kabli - że to kilkaset kilometrów.

Podkreślamy - liczy się produktywność farmy. Resztę danych można uśrednić, jak to Pan zrobił w swoich wyliczeniach
Natomiast rozmieszczenie paneli zależy od wielu czynników i nie ma wprost przełożenia na obszar.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 13:42:57 via iOS
  • 0
@artur-grzybowski: Dlatego przyszłością, na którą powinna Polska stawiać, jest magazynowanie energii
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 14:04:15 via iOS
  • 0
1. ale to produktywność paneli i ich jakość zmienia się bardzo szybko. Prawdopodobnie, za rok, dwa, trzy, będzie ich potrzeba znacznie mniej.
To tak jak z procesorami, kartami pamięci, telefonami, czy komputerami.
Nikt o zdrowych zmysłach nie oprze produkcji energii krajowej na jednym tylko źródle ;)

2. Ok, ale to będzie się zmieniać. W tej branży akurat jest duży postęp z roku na rok.

3. Wiatraki zajmują mniej miejsca ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 16:59:21 via iOS
  • 0
@taki_jak_wszyscy: Też chciałbym wiedzieć Stefan ;)

https://youtu.be/QdBIpn4E8S8
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 17:14:35 via iOS
  • 1
@mamaczulski: Roczna produkcja energii: 51,5 tys. MWh

Łączna moc instalacji OZE zlokalizowanych na obszarze Zklastra, po zakończeniu aktualnego etapu inwestycji – ok. 70 MW (roczna produkcja ok. 73,5 tys. MWh).
Nad magazynowaniem pracuje jedna z klastrowych spółek. Będziemy informować o postępach.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.05.2020, 18:05:54 via iOS
  • 0
@AndrusZgc: To są pytania do zarządu Turowa. Ewentualnie do ministra aktywów, ale on chyba akurat na kwarantannie.
  • Odpowiedz
Artktur
Artktur
27.05.2020, 07:41:36
  • 2482
"Moi drodzy, dziś dojdzie do historycznego, niezwykle ważnego wydarzenia w lotach załogowych w Kosmos. Pierwszy raz w historii prywatna firma na zlecenie NASA wyśle załogę na Międzynarodową Stację Kosmiczną Będziemy mogli zobaczyć astronautów również na polskim niebie
W demonstracyjnej (testowej) misji SpX DM-2 firma SpaceX wyśle w kapsule Crew Dragon dwóch astronautów NASA. Tym samym po 9 latach USA wznawia załogowe loty z własnej ziemi. Do tej pory, po zamknięciu programu lotów
Artktur - "Moi drodzy, dziś dojdzie do historycznego, niezwykle ważnego wydarzenia w ...

źródło: comment_1590565241uLv0rMA8xPvmA7vHfQh1Ox.jpg

Pobierz
  • 125
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster 27.05.2020, 07:44:16
  • 22
@Artktur: brzmi dobrze, bardzo fajny wpis!
  • Odpowiedz

494

Typowy - czyli świetny - stary, amerykański film instruktażowy

Typowy - czyli świetny - stary, amerykański film instruktażowy

... z którego dowiesz się w bardzo przystępny sposób o co chodzi w radiu z AM i FM. #gruparatowaniapoziomu

PositiveRate
z
youtube.com
dodany: 21.05.2020, 08:07:31
  • 17
  • #
    technologia
  • #
    nauka
  • #
    rozrywka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
  • #
    radio
  • #
    ciekawostki
Zklaster
Zklaster 22.05.2020, 17:00:04
  • 1
Bardzo fajny filmik, oby więcej takich
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

432

Budowa jednej z największych farm fotowoltaicznych w Europie (stan na kwiecień)

Budowa jednej z największych farm fotowoltaicznych w Europie (stan na kwiecień)

Lokalizacja: Zgorzelecki Klaster Energii zaraz pod Bogatynią, Wielkość inwestycji: 2 tys. hektarów (2 801 boisk piłkarskich) 250 tys. paneli fotowoltaicznych. Plany obejmują konstrukcję odnawialnych źródeł energii o mocy aż 500 MW Klastry Energii są podstawą transformacji energetycznej Polski.

Zklaster
z
youtube.com
dodany: 11.05.2020, 09:23:12
  • 168
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    fotowoltaika
  • #
    energetyka
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 12:45:19
  • 173
@kontonr77: @szunis: Przede wszystkim - grunt pod instalacje musi być sklasyfikowany jako gleba orna słabej jakości (klasa IV) lub gleba orna słaba (klasa V). Także łąki oraz nieużytki rolne sprawdzą się pod farmę słoneczną.
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 12:46:28
  • 9
@SpokojnyLudzik: Cały czas są lepsze, robimy je sami i uczymy się na błędach.
Nie od razu ogniwo zbudowano. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 13:19:18
  • -95
@TrueShutDown: a beczki z odpadami zamknąć w piwnicy u jakiegoś Mirka, ewentualnie zrzucić do oceanu... ewentualnie zawieźć do innego kraju.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Zklaster - @TrueShutDown: a beczki z odpadami zamknąć w piwnicy u jakiegoś Mirka, ewe...

źródło: comment_1589203041w8JhpIxF8u9ZqMilDgnzXx.jpg

Pobierz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 16:25:06
  • -12
Każdy ma trochę racji, ale najważniejsze w tym wszystkim jest myślenie perspektywiczne i rzeczywiste działanie.

Dostrzegamy znaczenie odnawialnych źródeł energii stanowiących alternatywę dla paliw kopalnych, przyczyniających się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych, różnicowania dostaw energii, zmniejszania zależności od niepewnych i niestabilnych rynków paliw kopalnych, dążąc do budowy samowystarczalnego energetycznego obszaru i gospodarki efektywnie korzystającej z zasobów czystej i efektywnej energii. Trzeba działać!

Natomiast, jeśli ktoś chce być największym ekologiem na świecie, należałoby
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 17:47:56
  • 9
@boguchstein: dokładnie tak
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:29:58 via iOS
  • -1
@zatyczkos: Na dachach i fasadach - owszem , ale jest mała skala. Aby zabezpieczyć potrzeby regionu, farma musi być duża. Dachy tego nie dźwignął.
Zgorzelec jest specyficznym obszarem. Tu węgiel się kończy. Nękają nas ekoterroryści :/ grożą sąsiedzi (Niemcy i Czesi)
Musimy sobie jakoś radzić, stąd pomysł na fotowaltike na tak dużą skalę.
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:32:52 via iOS
  • 0
@text: nic dodać, nic ująć
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:36:55 via iOS
  • 0
@Miecz12: Odpowiadamy, odpowiadamy ;)
Ale siedzenie w necie, nie jest naszym głównym zajęciem

O który komentarz chodzi konkretnie ?
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:40:28 via iOS
  • 0
@phervers: Przede wszystkim , są przeszkody konstrukcyjne . Takie panele swoje ważą, a bloki (budynki) i ich dachy nie są planowane pod zabudowę.
Na dachach kładzie się panele mniejsze
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:42:51 via iOS
  • 0
@fishboun: Może jutro ;)
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:44:37 via iOS
  • 0
@Codziennie_cos_nowego: Jest opłacalne, ale pod warunkiem, że inne źródła energii (np. paliwa kopalne) też nie będą dotowane.
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:45:56 via iOS
  • 0
@pszczelarium: Ustalę i sam znać
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:48:46 via iOS
  • 0
@bojar: będziemy uzupełniać m.in wiatrakami
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:49:04 via iOS
  • 0
@ku2yn: Nie
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:53:23 via iOS
  • 0
@Tylko_noc: Ok. Tu zgoda. Dlatego ZKlaster to nie tylko pv i oze. W naszym Hubie innowacji powstaje wiele zaawansowanych technicznie rozwiązań. Poza tym, prowadzimy działania, prowadzące do stworzenia nowych miejsc pracy
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:58:07 via iOS
  • 0
@TrueShutDown: Może trochę ;)
Bardziej chodzi o nastawienie społeczne w Polsce (już wcześniej pisaliśmy), które bardzo ciężko zmienić. To nie jest nasza wina. Wydaje nam się, że nie ma takiej siku w naszym kraju, która byłaby w stanie przeforsować projekt atomowy/jądrowy.

Jak widać w komentarzach, nawet OZE ludzie się obawiają.
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 10:00:21 via iOS
  • 0
@ku2yn: Jako klaster nie mamy możliwość być na giełdzie
Dzięki !
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 10:10:23 via iOS
  • 0
Tak - takie uwagi są bardzo częste. Problem atomu jest jednak taki, że jest on popularny głównie wśród internautów

A co do węgla - OZE są alternatywą. Zastąpią go wtedy, gdy się on skończy.
A jakie są złoża węgla brunatnego i problemy z nowymi terenami wydobywczymi wokół Bogatyni, to wie niestety każdy :/
Także nie ma na co czekać - trzeba działać
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 10:29:53 via iOS
  • 0
@pszczelarium: Racja. Po zakończeniu inwestycji zawsze jest obowiązek przywrócenia środowiska do stanu pierwotnego.
To samo z resztą powinny robić kopalnie. Prawo jest tu jasne.
Zklaster
Zklaster 10.05.2020, 13:55:16
  • 125
Jakby ktoś był ciekaw tego co udało nam się osiągnąć do tej pory, to polecam rzucić okiem na nasze podwórko!
W roli głównej rzepak i panele fotowoltaiczne. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#polska #oze #fotowoltaika #energetyka #muzyka #tworczoscwlasna
Zklaster - Jakby ktoś był ciekaw tego co udało nam się osiągnąć do tej pory, to polec...
  • 79
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:17:50 via iOS
  • 1
@Kebuizd: tak, planujemy magazyny energii - jak najbardziej. Jest oddzielny projekt powołany do tego.
Jeszcze nie wiemy dokładnie , ile zaoferujemy w aukcjach, ponieważ odnośnie samych aukcji nie wszystko jest jeszcze wiadome (np. nie znamy terminów)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:19:49 via iOS
  • 0
@Mirkomil: To nasza wewnętrzna robota. Mamy takiego jednego zapaleńca ;)
Coś w tym filmiku nie halo ?
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:21:33 via iOS
  • 1
@precz_z_komunia: to wszystko, wyłącznie z myślą o przyszłości regionu. Górnicy zawsze na propsie!
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:23:16 via iOS
  • 0
@WypadlemZKajaka: Próbowaliśmy ;)
Ino światło z czołówki było za słabe
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:25:16 via iOS
  • 0
@Acozord: Zgadza się - siłą rzeczy
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:43:37 via iOS
  • 0
@WuDwaKa: Słuszna koncepcja
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 07:45:15 via iOS
  • 0
@atur94: Jakie uprawy na przykład? I dlaczego lepiej ?
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 09:28:30
  • 0
@WuDwaKa: Zrobione! Mam nadzieję, że dobrze, myślisz żeby coś poprawić?
Coś bym jeszcze dodał ale trochę mało miejsca.
https://www.wykop.pl/link/5494997/budujemy-jedna-z-najwiekszych-farm-fotowoltaicznych-w-europie-kwietniowe-prace/

@Mirkomil: @Acozord: @paliwoda: @paliwoda: @Kebuizd: @dplus2: @Rhimdir: @minvt: @precz_z_komunia:
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 11:28:47 via iOS
  • 0
@atur94: Dlaczego wszystkie? ;)
Najlepiej zburzyć wszystkie miasta w Polsce i zoaorać autostrady - wszystko przeznaczyć pod uprawy?
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
11.05.2020, 11:30:56 via iOS
  • 0
@kiciupiciu: Trochę mało miejsca - ale jak na własne potrzeby i sąsiadów , to ok
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
13.05.2020, 00:59:43 via iOS
  • 0
@atur94: Kto by miał te wszystkie pola zastąpić i po co ?
  • Odpowiedz

57

Strategia przemysłowa Europy musi stawiać na OZE - mówi Polska i 7 innych krajów

Strategia przemysłowa Europy musi stawiać na OZE - mówi Polska i 7 innych krajów

Polska i 7 innych państw UE apelują do Komisji Europejskiej w sprawie nowej strategii przemysłowej dla Europy i wykorzystania OZE w walce z konsekwencjami ... 300Gospodarka.pl .

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 08.05.2020, 07:19:14
  • 19
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ekonomia
  • #
    klimat
  • #
    oze
  • #
    przemysl
Zklaster
Zklaster 08.05.2020, 22:11:25
  • 3
Każdy ma trochę racji, ale najważniejsze w tym wszystkim jest myślenie perspektywiczne i rzeczywiste działanie.
Podrzucam skrót z kwietnia. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@matips: @megawatt: @ozzmann: @1realista1: @DarrDarek:
Zklaster - Każdy ma trochę racji, ale najważniejsze w tym wszystkim jest myślenie per...
Zklaster
Zklaster 27.04.2020, 11:27:25
  • 349
Dzień dobry!
Czy są tutaj jacyś fani odnawialnych źródeł energii? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
tl;dr
Budujemy obecnie jedną z największych farm fotowoltanicznych w Europie.

Obszar inwestycji zajmuje 2 tys. hektarów (2 801 boisk piłkarskich) i zainstalowano już na nim 250 tys. paneli fotowoltaicznych. Waga wszystkich konstrukcji to 2,5 tys. ton, a całość łączą linie energetyczne, do
Zklaster - Dzień dobry!
Czy są tutaj jacyś fani odnawialnych źródeł energii? ( ͡° ͜ʖ...
  • 122
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster
Autor
27.04.2020, 11:33:21
  • 27
@smsmasher: docelowo cały powiat zgorzelecki
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.04.2020, 11:39:45
  • 1
@krzysssi33k: fotowoltaicznych... ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.04.2020, 11:44:21
  • 3
@gajus21: koszt budowy bloku energ. o mocy 500MW to 4 mld pln.
Odpowiednie dobranie terenu nie jest prostym zadaniem.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.04.2020, 12:27:37
  • 9
@GryfnySzac: @michal_0107:
Decyduje wiele czynników.
Obecnie chińskie ogniwa mogą spokojnie konkurować z niemieckimi.
Kolejna sprawa to wolumen - nikt w Polsce nie dostarczy takiego, jak potrzeba.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
27.04.2020, 12:31:14
  • 7
@Zklaster: Czyli wychodzi +/- koszt budowy 1:1 w stosunku do normalnych kotłów węglowych

@gajus21: Nie, wychodzi nieco taniej. Skala i odnawialność robi sporą robotę.
@pitersi: wkrótce opublikujemy najświeższe dane.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:01:22 via iOS
  • 1
@GryfnySzac: Dobre pytanie, ale w momencie planowania i zamawiania poszczególnych elementów, potrzebne ilości nie były dostępne :/
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:03:07 via iOS
  • 1
@pitersi: Zdecydowanie poniżej tego, co w Ostrołęce ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:03:40 via iOS
  • 0
@Chrzonszcz: Pytasz dla siebie, czy dla kolegi ? ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:10:23 via iOS
  • 0
@Zgnity_Ziemniak: Produkcja ogólnie ma niewiele wspólnego z ekologią. Natomiast wybór między energią z węgla, a wiatrową lub słoneczną, jest dość prosty.
EJ to projekt zbyt ryzykowny społecznie
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:17:11 via iOS
  • 0
@krissrusz: Pod Ręczynem
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:34:15 via iOS
  • 0
@C_________I_________: Wszystko się zgadza. Publikacje są już lekko nieaktualne (mimo że to tylko kilka miesięcy)
Tu jest coś świeższego o nas:
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:41:10 via iOS
  • 0
@Zgnity_Ziemniak: nastawienia opinii publicznej do EJ (rozumiemy, że chodzi o Elektrownię Jądrową) nie da się wyliczyć. Wydaje nam się, że to jeszcze lata - albo dziesięciolecia - dyskusji na ten temat przed nami.
Nie wydaje nam się, aby ktokolwiek z decydentów zaryzykował i podjął decyzję o budowie.
Jak pewnie wiesz Zgnity Ziemniaku, decyzje o kierunkach polityki energetycznej niekoniecznie opierają się na wyliczeniach ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:45:03 via iOS
  • 0
@MegaKox: Jak mawiają „to zależy”
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:45:27 via iOS
  • 0
@thesecondtrue: Takich nie mamy ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:46:59 via iOS
  • 0
@5konto: Tam są tereny i względnie dobra infrastruktura sieciowa.
A poza tym, to nasze rodzinne tereny
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:54:59 via iOS
  • 0
@jacktheripper: @Szakallo w sumie słuszna uwaga
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 19:56:57 via iOS
  • 0
@Szakallo: Święte słowa
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:00:35 via iOS
  • 0
@sireplama: Czerpiemy energię z księżyca
Panele nowej generacji
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:02:32 via iOS
  • 0
@poradnikspeleologiczny: Ja, Ty, Pan, Pani... wszyscy płacą ;)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:04:20 via iOS
  • 1
@ChomikTwardyposlad: Racja, dzięki za korektę. Właśnie wywaliliśmy tego inżyniera, co robił takie kuriozalne błędy na wykopie
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:07:20 via iOS
  • 0
@taatatko: Kluczem do sukcesu rozproszonego modelu energetyki jest magazynowanie energii. Albo inteligentne systemy przesyłowe, bilansujące zapotrzebowanie.
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:54:05 via iOS
  • 0
@sireplama: Zgoda, jak już napisaliśmy wcześniej, w jednym komentarzu. Kluczem do energii z OZE (i w ogóle energetyki rozproszonej) jest magazynowanie energii. Lub jej bilansowanie. My właśnie taką sieć (inteligentną) budujemy. Tzn. konkretnie spółka Gepol Dystrybucja buduje
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 20:54:39 via iOS
  • 0
@Zgnity_Ziemniak: nie powinny, ale hamują
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
29.04.2020, 09:32:08 via iOS
  • 0
@GryfnySzac: No tak - w świecie idealnym, tak to powinno wyglądać
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster 28.04.2020, 14:29:53
  • 1
Farmienie Słońca to nie taka prosta sprawa, szczególnie gdy ciągle wpadają jakieś nowe powiadomienia z wypok.pl
Chcieliśmy potwierdzić, że my to my.
W wolnej chwili odpiszemy na wszystkie wpisy bo trochę się tego pozbierało.
Jeśli będziecie mieli jeszcze jakieś pytania, to piszcie śmiało!
#ciekawostki #fotowoltaika #gornyslask #zgorzelec #odnawialnezrodlaenergii
Zklaster - Farmienie Słońca to nie taka prosta sprawa, szczególnie gdy ciągle wpadają...

źródło: comment_1588083438pUafLqlvMpdUcIrmlQsb5O.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 14:49:28
  • 0
@Kosciany: oj nie nie... nawet tak nie żartuj bo zaraz ktoś przybiegnie z pochodnią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster
Autor
28.04.2020, 15:15:37
  • 0
@Kosciany: ponoć teraz nadajniki 5G chowają w talerzach z rysunkiem słoneczka i mówią, że to od telewizji! ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Zklaster
Zklaster 28.04.2020, 15:12:34
  • 0
Odpowiadając na pytanie @wielkidorado: kiedy umyjesz w końcu te brudne panele? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Otóż, ostatnio były myte przez śnieg. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Śnieżne obrazki z początku kwietnia i końcówki marca.
#ciekawostki #oze #tworczoscwlasna
Zklaster - Odpowiadając na pytanie @wielkidorado: kiedy umyjesz w końcu te brudne pan...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pesel67
pesel67
pesel67
28.04.2020, 03:50:15
  • 0
@Zklaster: > > > "Waga wszystkich konstrukcji to 2,5 tys. ton..."

Co to jest "waga"?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Zklaster
Zklaster 28.04.2020, 14:14:35
  • 0
@Arthaniel: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 2 z 2
  • >

Zklaster

  • – rozwoju lokalnych zasobów odnawialnych źródeł energii tj. przemysłowych instalacji fotowoltaicznych i wiatrowych, – budowy nowych sieci elektroenergetycznych służących wyprowadzeniu generacji z oze jak i mogących stanowić infrastrukturę zasilającą dla nowych niskoemisyjnych gałęzi przemysłu;
  • https://zklaster.pl/
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 20.04.2020

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 20.04.2022

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 28.04.2020

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking