#motocykle
Czy kupię gdzieś zestaw płytek zaworowych 7,48 co 0.02? Jeśli mam zakres tolerancji na poziomie 0.05 to ustawienie tego zestawem hot cams co 0.05 jest uciążliwe, i ciężko ustawić środek, jeśli mamy zawór na 0,17 to mogę zrobić jedynie 0,22 co jest górną tolerancją. Ruszacie zawory które są na granicy, czy jak zacieśni się o setkę po jakimś czasie to nie będzie tragedii?
Czy kupię gdzieś zestaw płytek zaworowych 7,48 co 0.02? Jeśli mam zakres tolerancji na poziomie 0.05 to ustawienie tego zestawem hot cams co 0.05 jest uciążliwe, i ciężko ustawić środek, jeśli mamy zawór na 0,17 to mogę zrobić jedynie 0,22 co jest górną tolerancją. Ruszacie zawory które są na granicy, czy jak zacieśni się o setkę po jakimś czasie to nie będzie tragedii?



















Jak głupim pomysłem jest zostawienie starych korbowodów po zatarciu wału na panewkach? Wiem, że bez pomiarów można strzelać, na panewkach ścięło zamki ale nie były obrócone.
Pytanie rodzi się stąd, że przerzucenie samego dołu to dużo mniejsze koszta, a demontaż góry i głowicy to drugie tyle pieniędzy i czasu.
Gdyby panewki były obrócone, korby pewnie byłyby wytarte i nowe nie trzymałyby już pasowania, a co myślicie w tym przypadku?
Generalnie przytarcie wału po awarii pompy oleju równa się wysoka temperatura w miejscu ułożyskowania. Wysoka temperatura to potencjalne odkształcenia.
Składanie w ciemno to loteria.
@Reynald: Tak. Mierzysz średnicę w docelowym położeniu, czyli tak jak będzie skręcona.
Generalna zasada - owalizacja nie powinna przekraczać 0,04-0,05mm (oczywiście zależy to od silnika).