Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko267
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
NamorKalop
Profil firmowy

NamorKalop

Dołączył 4 lata i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 169
  • Znaleziska 166
  • Mikroblog 3
  • Obserwujący 3
  • Obserwowane 1

904

Nędza opozycji. Biją się między sobą, a PiS szykuje się na trzecią kadencję

Pokaż treści 18+

Nędza opozycji. Biją się między sobą, a PiS szykuje się na trzecią kadencję

Awantura o Fundusz Odbudowy uwidoczniła z całą mocą wszystkie słabości opozycji. Chyba najbardziej dojmujący był brak elementarnej zdolności do realnego ujmowania przezeń zjawisk politycznych. Można było odnieść niepokojące wrażenie, że opozycja tkwi w rzeczywistości alternatywnej

konto usunięte
z
natemat.pl
dodany: 10.05.2021, 08:35:52
  • 158
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazopozycji
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 08:44:37
  • -336
@AShans: Wróci, wróci. Nie tylko - ale ten poziom przebije.

Przy takiej opozycji to praktycznie pewnie. Naprawdę ludzie nie widzą, co byłoby lepiej, gdyby rządziła taka PO czy wynalazki spod znaku Szymona Hołowni.

PiS się sprawdził w czasie epidemii, sprawdził się wcześniej, nie ma potrzeby zmian.
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:36:18
  • -96
@Khaine: W alternatywnej rzeczywistości kreowanej przez niektóre media? Jasne.

W rzeczywistości? Bzdura.

Polska wychodzi z III fali z bardzo dobrą sytuacją gospodarczą. Nasze odbicie jest już szybkie i będzie gwałtowne. Lekkie dołek w zatrudnieniu spowodowany zamknięciem niewielkiej ilości branż zaraz zostanie z nadwyżką zrekompensowany. Przetrwanie trudnego 2020 r. było tu efektem szybkiej, skutecznej i elastycznej polityki wsparcia państwa przeprowadzonej przez PiS - liczne programy wsparcia (tzw. Tarcze Antykryzysowe) i doinwestowania (dwie Tarcze
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:37:13
  • -76
@diwi: OK, łyknę Twoją przynętę - powiedz mi co rząd PO-Hołownia-PSL-Lewica zrobiłby innego, lepszego, żeby tych "nadmiarowych zgonów" było mniej?
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:43:39
  • -69
@Flypho: Zderzenie z rzeczywistością bywa bolesne. Najbardziej zaś po kolejnych wyborach po 2015 r. Ale za każdym takim razem jest szansa aby zatrzymać się, zastanowić i zweryfikować swoje poglądy. Polecam.
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:50:47
  • -17
@wylinialeLinoleum: Cóż, tak piszę. Nie musi Ci się podobać. Dorastałem w ciut innych czasach, gdy poprawna polszczyzna była wpajana od podstawówki i nie było tych wszystkich emotek, buziek i iksde. Staram się pisać więc jak mnie uczono, choć czasami może nie wychodzi tak poprawnie, jakbym chciał. Nie mam nic do nowoczesnego "języka internetu", takiego quasi-obrazkowego i hasłowego, ale to nie mój styl i tyle.
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:53:26
  • -16
@diwi: Ale to żaden fikołek, bo to jest istotne. Jeżeli stwierdzasz, że partia X robi źle i chcesz ją zmienić, to raczej na partię Y czy Z, które zrobią lepiej. Bo gdyby Y czy Z zrobiły tak samo, czy też gorzej, to raczej chęć do zmiany X nam znika.

Dyskusja w tym temacie była dookoła zarządzania kryzysem związanym z epidemią. Dotychczas nie usłyszałem żadnego argumentu CO KONKRETNIE PiS zrobił źle,
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:55:06
  • -19
@diogene: O, to ciekawa informacja. Podaj źródło i dane statystyczne, chętnie poczytam.
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:56:55
  • -21
@szejk_wojak: Fajnie. Podajesz inflację. To, że jest wysoka, to częściowo wynika właśnie z daleko idących programów pomocowych (pieniądze) pchniętych w gospodarkę.

Polecam artykuł z Gazeta.pl z końca kwietnia:
https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27005902,swietne-dane-z-polski-zaskoczyly-ekonomistow-prognoza-dla-pkb.html

Dla leniwych,
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 10:03:10
  • -7
@xniorvox: Opozycja spod znaku PO jest po prostu strasznie, strasznie słaba intelektualnie. To są miernoty nie nadające się do rządzenia osiedlowym bazarkiem, nie mówiąc już o Polsce. Na fali propagandy i sprzyjających okoliczności mieli 8 lat spokojnych rządów, a i tak udało im się to koncertowo roztrwonić. Jedynym dla "nich" efektem było ciepłe stanowisko Donalda Tuska w UE i tyle.

Mało się o tym mówi, ale ten spadek PO z
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 10:04:18
  • -19
@sandwind: Jeżeli przyjmujesz jako jedyne kryterium "nadmiarowe zgony" to powiedz mi co PiS tu zawalił konkretnie i co można było zrobić inaczej, aby tego uniknąć?
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 10:09:01
  • -17
@modzelem: O, czyli poplątanie z pomieszaniem i do reakcji na epidemię dodajemy wybory prezydenckie.

OK, ja tam nie mam problemu w rozszerzeniu spektrum dyskusji. Ale róbmy to uczciwie. PiS był postawiony przed ścianą, wybory trzeba było jakoś przeprowadzić. Pomysł z wyborami korespondencyjnymi był dobry. Jego organizacja właściwie w trybie awaryjnym jedyna możliwa. Jakoś przy okazji tak się złożyło, że w podobnym czasie w wyborach prezydenckich w USA, to Partia Demokratyczna (neoliberałowie)
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 10:27:10
  • -13
@AShans: To był katalizator. Moim osobistym zdaniem zdecydowanej większości ludzi po prostu przysłowiowa czara goryczy się przelała. Zobacz, że hasła dotyczące aborcji zniknęły tak szybko jak się pojawiły, a na ich miejsce weszły okrzyki, które w Internecie chowa się pod ciągami gwiazdek. Realną przyczyną była przedłużająca się epidemia, II fala, ponowne zamykanie wielu branż - i to zaraz po okresie wakacyjnego luzowania, gdy wydawało się nam, że najgorsze mamy za
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 10:37:25
  • -13
@pan-bartolomeu-dias:

najwięcej nadmiarowych zgonów w przeliczeniu na populację

W Europie czy na świecie? Proszę o źródło.

Nielegalne obostrzenia wymyślane wymyślane na kolanie, bez

3255

W toaletach i pod prysznicami znajdowały się ukryte kamery. Ksiądz...

Pokaż treści 18+

W toaletach i pod prysznicami znajdowały się ukryte kamery. Ksiądz...

Wikarego złapano na podglądaniu przebierającej się dziewczynki. Znaleziono u niego miniaturowe kamery oraz wiele zdjęć i filmów z nieletnimi. Twierdził, że podglądanie pomagało mu radzić sobie ze stresem spowodowanym ciężką pracą.

mannoroth
z
lublin112.pl
dodany: 09.05.2021, 07:54:21
  • 267
  • #
    polska
  • #
    lubelskie
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    bekazkatoli
  • #
    pedofilewiary
NamorKalop
NamorKalop 10.05.2021, 09:48:07
  • -5
@last_of_us: Jakiego oczekujesz? Człowiek zrobił źle, złapali go, przyznał się, z tego co rozumiem poniesie karę i na dodatek będzie pewnie płacił cywilne odszkodowania.

Super, system zadziałał. Wyłapano złą jednostkę, osądzono, ukarano.

A to, że to akurat ksiądz? Sytuacja naganna i smutna. Nie zmienia to jednak całokształtu. Ja takich historii czytałem już co najmniej kilka. Ochroniarz w markecie, pracownik w sklepie odzieżowym itd. I co, tam też wina jednostki=odpowiedzialność zbiorowa?

4889

Dziękujemy nieznanemu Panu za interwencję

Dziękujemy nieznanemu Panu za interwencję

Nie każdy Polak nosi pelerynę

konto usunięte
z
streamable.com
dodany: 07.05.2021, 13:17:11
  • 469
  • #
    polska
  • #
    patriotyzm
  • #
    rigcz
  • #
    swieta
  • #
    ciekawostki
  • #
    4konserwy
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 13:40:29
  • 155
Super postawa, brawo!
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

27

Abp. Jędraszewski: młodzi zatęsknią za swoim kościołem i powrócą

Abp. Jędraszewski: młodzi zatęsknią za swoim kościołem i powrócą

Arcybiskup Jędraszewski na łamach tygodnika "Niedziela" mówił m.in. o sytuacji Kościoła po pandemii koronawirusa. Szczególną uwagę zwrócił poświęcił młodzieży. - Z powodu pandemii wiele więzów zostało naruszonych, m.in. także na skutek katechezy on-line. Myślę, że teraz ci młodzi...

login112
z
onet.pl
dodany: 07.05.2021, 06:14:44
  • 56
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    kosciol
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 06:46:30
  • -59
Wielka mądrość księdza arcybiskupa Marka Jędraszewskiego się z tej wypowiedzi przebija - czasami to właśnie czas leczy rany.

Obecnie istnieje moda i owczy pęd na atakowanie kościoła, wypisywanie się z lekcji religii czy wręcz akty apostazji. Zjawisko jest marginalne, ale na pewno istnieje. To też wyraz zniechęcenia i zmęczenia okresem epidemii - młodzi ludzie muszą się przeciwko czemuś wkurzyć i zbuntować, no to łatwo chwycili tutaj zarzuconą przynętę pewnych środowisk.

Ale sytuacja
  • 32
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 06:55:20
  • -47
@bleblebator: Na takie wnioski to zdecydowanie za wcześnie. Obecna frekwencja na mszy jest ewidentnie zdołowana przez sytuację epidemiczną i to w sposób skrajny. Chodzę regularnie, więc to widać. Jednak już od kwietnia (przynajmniej u mnie) sytuacja się poprawiła wyraźnie i myślę, że gdy niedługo obostrzenia zostaną w dużej mierze zniesione, to wrócimy praktycznie do stanu z 2019 r.

A młodzi? Cóż, od wielu lat widzę na mszach taką zasadę: dzieci
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 07:03:53
  • -42
@bleblebator: Bzdura. Masz teraz nagłośnione specjalnie przez pewne media kilka przypadków skrajnych i tym się żywisz.

Natomiast zdecydowana większość księży w Polsce to wspaniali ludzie, gorliwie wierzący i trzymający się katolickich prawd wiary. Często księża i zakonnice to jedyni ludzie, którzy niosą pomoc potrzebującym. Hospicja, noclegownie, kuchnie socjalne czy po prostu taka ludzka pomoc, że ksiądz skoordynuje pomoc dla konkretnego potrzebującego, połączy pracodawcę z pracownikiem, pogada z kim trzeba, bo
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 07:07:39
  • -35
@Trismagist: Wiesz, tylko problem jest w tym, że w 99% przypadków to jest atak. Zupełnie inaczej podchodzi się do sytuacji, gdy ktoś jest zatroskany o sytuację i przyjacielsko zwraca uwagę (co jest jedną przecież z katolickich postaw), a czym innym, gdy bierze pewne fakty, wynaturza je, przedstawia w wypaczonym kontekście i używa wyłącznie do ataku celem niszczenia. No to wtedy faktycznie Kościół przyjmuje takie coś jak atak - w pełni
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 07:10:20
  • -28
@Karl_Franz:
O właśnie, @bleblebator nawet to trafnie ujął. Wiara w Boga się wiele nie zmienia. Natomiast jest moda na kontestacje instytucji Kościoła. Są nawet gotowe tutaj hasła-wytrychy ułatwiające usprawiedliwić tę decyzję (głównie oczywiście "p-------a!").

Jestem przekonany, że to przejściowe. Kiedy pewne siły przestaną napędzać tu nagonkę, bo zobaczą, że nie przynosi ona efektów, to sytuacją już w ogóle do reszty się unormuje.
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 09:05:23
  • -21
@patatier: Porównujesz nieporównywalne, jak mawiają anglosasi - jabłka do pomarańczy.

Tak, krytyka Kościoła Katolickiego nie jest rzeczą nową. Już nawet w czasach Marcina Lutra nie była to rzecz nowa.

Tak, obecnie istnieje moda na atakowanie Kościoła. Tworzy się trendy "wypisywania z religii", "apostazji" itd. I nie, nie ma to nic wspólnego z próbą zmian i reforma w Kościele, a jedynie pokazanie się na Facebooku/Twitterze/Instagramie/Tiktoku/itd. z hasłem - "patrzcie, wypisałem się!",
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 13:08:43
  • -12
@last_of_us: Tsunami? No no, ciekawe.

Mamy np. już raport z diecezji krakowskiej. Liczba apostazji:
- 2019 r. - 123
- 2020 r. -
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 13:27:21
  • -13
@last_of_us: @Trismagist:

Tadeusz Rydzyk - nie chce ujawnić na co przeznaczył środki publiczne? A co z tą odpowiedzią? Natomiast na temat obecnego procesu Watchdog vs. Lux Veritatis mam swoje jednoznaczne zdanie - pieniactwo i chęć wybicia się na plecach Tadeusza Rydzyka. Powstrzymam się jednak od definitywnych komentarzy czekając na zakończenie postępowania karnego obecnie prowadzonego.

Henryk Gulbinowicz - ukarany przez Stolicę Apostolską. Tragiczny skądinąd przypadek. Przypominam, że w obronie
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 13:36:36
  • -12
@Trismagist: To już rola Prokuratury, aby wnosić akty oskarżenia.

Natomiast co do ogólnie roli państwa w tym, to patrz - ten niedobry PiS powołał stosowną komisję i ona faktycznie działa także w odniesieniu do Kościoła. Mamy nawet z dziś świeży news:
https://www.gov.pl/web/pkdp/panstwowa-komisja-bada-sposob-reagowania-polskich-kosciolow-chrzescijanskich-na-zjawisko-pedofilii

Polecam przeczytać jednak całość, bo wstęp jest ciut mylący (to drugie wystąpienie, do innych kościołów) - do Kościoła katolickiego były już podjęte kroki w lutym i marcu 2021

929

Nauka po czarnkowemu: PiS buduje nowe elity akademickie

Pokaż treści 18+

Nauka po czarnkowemu: PiS buduje nowe elity akademickie

Szykuje się akademicka rewolucja finansowa: wprowadzona przez ministerstwo punktacja publikacji w czasopismach naukowych sprawi, że największe środki popłyną do uczelni katolickich.

konto usunięte
z
wyborcza.pl
dodany: 07.05.2021, 05:53:21
  • 201
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 07:00:00
  • -174
Tak tak. "Nowe elity akademickie" tylko dlatego, że Przemysław Czarnek miał odwagę w końcu dowartościować pewne publikacje, które dotychczas były dołowane? Przypominam - żadna dotychczasowa publikacja (z tego co się orientuję) nie straciła choćby punkcika.

Niemniej wiadomo, "Stare elity akademickie" mają takie podejście, że my-my-my i nikt więcej, drzwi zamknięte na siedem spustów. To stara i znana od lat choroba III RP - kastowość. Lekarze, sędziowie, adwokaci, akademicy... wszyscy stworzyli swoje własne
  • 52
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 07:13:10
  • -118
@Anomalocaracid: Skąd wiesz, że bezwartościowe? Wszystkie? Przeczytałeś, że tak się wypowiadasz? Każdy artykuł w nich zawarty przez - powiedzmy - ostatnie 3 lata? Każda praca naukowa tak przeprowadzona jest bez sensu? Gdzie granica, może zlikwidujmy punktację całej humanistyki? Albo części matematyki, bo w sumie to każdy wie, że 2+2.

Kompletnie nie rozumiem skąd taka panika na drugorzędny w sumie fakt, że kilkanaście publikacji dostało zwiększoną punktację, a żadna nie straciła.
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 08:58:48
  • -67
@KochanekAdmina:

2 artykuły o bozi opublikowane w g---o czasopiśmie z KuL warte tyle co artykuł z badania o wynalezieniu leku na raka w Nature. Faktycznie Polskie uczelnie jednak będą miały parcie na Nature, a nie publikowanie g---o-katolickich "badań" żeby zgarnąć kasę.


Nature z tego co widzę ma 200 punktów niezmiennie, tak jak ogromna ilość innych publikatorów z najwyższej półki. To 200 to maks obecnie. Jest bardzo niewiele innych publikatorów, które
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 09:00:40
  • -75
@ZaplutyKarzelReakcji: Patrz mój komentarz wyżej. Nauki teologiczne, biblijne czy też ogólnie publikacje wydawane (na wszystkie tematy) przez uczelnie katolickie nie zostały w żaden sposób uprzywilejowane, a jedynie zwiększono ich punktację, aby wyrównać ich poziom z innymi naukami humanistycznymi.

Jakoś dotychczas nie było w polskiej nauce wielkiego parcia na historię, socjologię czy kulturoznawstwo - ciekawe czemu, głupi byli? Przecież mają od dawna tyle punktów za publikacje, co obecnie niektóre czasopisma od
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 10:01:03
  • -30
@mojemirabelki:

teologia to nawet nie jest nauka. Nazwałbym to raczej wyrafinowaną interpretacją starego uniwersum.


To Twój pogląd. Tylko pogląd. Jak już wcześniej wskazałem w Polsce teologia jest oficjalnie, urzędowo określona jako nauka w wykazie opracowanym ostatnio w 2005 r. przez przez Centralną Komisję do Spraw Stopni i Tytułów.

Analogicznie jak np. filozofia.
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 10:02:15
  • -27
@RimenX: Wklejasz tam sobie dla śmiechu, czy jednak może zadałeś sobie odrobinę trudu aby choćby szybko poczytać czym i dlaczego zajmuje się ten ośrodek i co konkretnie robi?
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 10:20:19
  • -6
@Anomalocaracid: Bzdura i kłamstwo.

Po pierwsze, Nature i Wydawnictwo Naukowe Instytutu na rzecz Kultury Prawnej Ordo Iuris są na dwóch różnych wykazach.

Po drugie, Nature to 200
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 10:34:50
  • -9
@RimenX: Nie rozumiem jak jedno przeszkadza drugiemu?

Podkreślam po raz n-ty, nikomu punkty nie zostały zabrane. Topowe czasopisma naukowe (jak powoływany do znudzenia Nature) mają max punktów z wykazu, a więc 200.

Ideą wolnego społeczeństwa jest to, żeby każdy miał prawo rozwijać się w kierunku, który mu odpowiada. Dlaczego tak Ci przeszkadza, że publikacje humanistyczne też będą miały trochę punktów?
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 11:27:08
  • -8
@JohnReese: Szkoły medyczne w Polsce kuleją? To dla mnie nowość. Brak lekarzy wynika z czegoś zupełnie innego, jeżeli to brałeś pod uwagę jako kryterium ocenne...

Politechniki? Raczej też na bardzo przyzwoitym poziomie. Ogólnie w szczególności polskie IT jest naprawdę solidne, nie mamy się czego wstydzić. Nie słyszałem też, aby były jakieś większe problemy na innych niż "informatyczne" kierunkach.

A to, że nie mamy w Polsce czegoś na kształt SpaceX? Cóż,
NamorKalop
NamorKalop 07.05.2021, 11:42:31
  • -9
@JohnReese: Oświeć mnie więc, co znaczy stwierdzenie, że politechniki i szkoły medyczne w Polsce "kuleją" i jakie są tego kryteria? Chętnie dowiem się czegoś nowego.

2172

Banaś o przeszukaniu w mieszkaniu syna: "Przypomina mi to czasy bolszewickie"

Pokaż treści 18+

Banaś o przeszukaniu w mieszkaniu syna: "Przypomina mi to czasy bolszewickie"

"Przypomina mi to czasy bolszewickie, gdy zostałem skazany. Dziś w rzekomo wolnej Polsce robi się to samo. To w czystej postaci państwo policyjne, którym rządzą służby, a nie premier" - powiedział Marian Banaś na briefingu prasowym przed siedzibą Najwyższej Izby Kontroli.

Szewczenko
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 28.04.2021, 12:40:05
  • 149
  • #
    polska
  • #
    nik
  • #
    prawo
  • #
    dobrazmiana
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:47:24
  • -87
Smutne to strasznie trzeba przyznać. Marian Banaś to chyba jedna z największych tragedii PiS. Fiasko związane z jego powołaniem na szefa NIK ciągnie się nieustannie jak widać. Mimo ewidentnie uzasadnionych zarzutów (popieranych koniunkturalnie też przez opozycję) nie udało się go dotychczas usunąć ze stanowiska. A on "odwdzięcza się" politycznymi raportami, którymi pewnie chciałby kupić sobie immunitet. Z PiS jednak takich numerów nie ma.

Sprawiedliwość go w końcu dosięgnie. Szkoda tylko instytucji NIK,
  • 29
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:52:50
  • -74
@singollo: Ta wypowiedź to była ewidentna głupota Stanisława Karczewskiego, z której się potem publicznie wycofał. Po ludzku go rozumiem - znał go, ufał mu, ale okazało się, że to tylko fasada, a w tle jest inny człowiek.

Pomyłka, zdarza się. Szkoda, że tak wysoko.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 13:03:16
  • -21
@cirme: Aha. Tak jak ostatnio rząd miał być pogrzebany przez Krajowy Plan Odbudowy? Albo wcześniej, rząd miał upaść przez kilkugodzinny błąd w systemie szczepień? Hmm. Ciekawe! Może faktycznie, wreszcie się uda!
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:08:43
  • -9
@MatiBicek: Kontrole i raporty pisane są pod polityczne zamówienie Mariana Banasia i trzeba naprawdę dużo złej woli i zaślepienia, aby tego nie widzieć. Grzebie to autorytet NIK, bo zamiast robić rzeczywiste kontrole i obiektywne raporty, bo wychodzi co wychodzi - atak polityczny i walka o nieformalny immunitet.

@kmiocinio: Jakbym napisał, że członkowie PO to zdrajcy i powinni być w więzieniach, a wyborcy PO powinni być ubezwłasnowolnieni, to co
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:14:11
  • -9
@kmiocinio: Jak na razie ja staram się dyskutować, a sporo osób (z Tobą włącznie) ogranicza się do ubliżania i inwektyw.

Tylko tak dalej - na pewno dzięki tej taktyce PiS następne wybory przegra z kretesem!
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:18:23
  • -10
@kmiocinio: Powiedz, jak PiS wygra ponownie w 2023 r. samodzielną większość, to zostaniesz w Polsce czy wyjedziesz? Dobrze już w sumie teraz planować.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:30:41
  • -8
@kmiocinio: Tylko trzy? To od ręki odpowiem:

1) Wprowadzenie stawki minimalnej na umowie-zlecenia. Dookoła tego też znaczące podniesienie pensji minimalnej, które w końcu doprowadziło do urealnienia zarobków Polaków, a wcale nie przełożyło się negatywnie na gospodarkę (ta zaś rośnie nieustannie, z uzasadnioną przerwą wywołaną COVID w 2020 r.).

2) Zamknięcie możliwości wyłudzeń sądowych poprzez gruntowną reformę tzw. e-sądu i możliwych postępowań windykacyjnych. Ocalono dosłownie tysiącom ludzi pieniądze, w tym mojemu ojcu akurat,
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:32:43
  • -9
@MatiBicek: Proszę bardzo - choćby obecna "akcja" dookoła kontroli nieodbytych wyborów. NIK robi kontrolę, niby OK. Przeciek o wnioskach z kontroli (b---a!!!) idzie... do Onetu. Onet publikuje tekst (b---a!!!), ich wniosek jest taki: Mateusz Morawiecki przed Trybunał Stanu. Dziś Marian Banaś wskazuje, że cóż - trudno, mleko rozlane, Onet cośtam już napisał, to on nie ma innej możliwości, ale upublicznić ten raport.

Panie, nie ze mną te numery... Niech to
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:43:04
  • -11
@kmiocinio: I tu jest kwintesencja - nie zgadzasz się z tymi rozwiązaniami. OK, spoko. To Twoje prawo i Twoje poglądy. Ale od razu idziesz krok dalej i uznajesz, że wszystko z czym się nie zgadzasz jest złe, a ludzie którzy to popierają są głupi. No i to nie jest spoko.

Bo widzisz, ja się nie zgadzam z postulatami PO czy Lewicy czy Polski2050 czy PSL. Nie popieram ich więc. Ale jeżeli
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:51:55
  • -12
@kmiocinio: Miłego życia w Czechach więc!
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 16:09:48
  • -11
@MatiBicek:

1. 500+ podniosło w jakiś znaczący sposób dzietność? Oprócz wpompowania miliardów złotych to wskaźniki demograficzne są nadal słabe. Polecam w tej sprawie wypowiedź śp. Rafała Wójcikowskiego


Tak, podniosło. Widać to wyraźnie po skokowym wzroście urodzeń po wprowadzeniu tego programu. Gdyby nie on, bylibyśmy w tragicznej sytuacji. Wskaźniki po 2019 r. są zaś przekłamane z uwagi na

960

25 sędziów "starego" TK ostrzega przed wyrokiem Pawłowicz w sprawie TSUE.

25 sędziów "starego" TK ostrzega przed wyrokiem Pawłowicz w sprawie TSUE.

25 sędziów "starego" TK ostrzega, że decyzja Trybunału Przyłębskiej będzie drastycznym aktem naruszenia zobowiązań państwa wobec UE.

Oline
z
oko.press
dodany: 28.04.2021, 09:28:37
  • 198
  • #
    polityka
  • #
    trybunalkonstytucyjny
  • #
    uniaeuropejska
  • #
    prawo
  • #
    polska
  • #
    europa
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 10:44:20
  • -73
Poprzedni sędziowie TK pokazali wielokrotnie, że Konstytucja i jej treść się nie liczy, a jedynie polityczne zapotrzebowanie (patrz: wyrok w sprawie OFE). Dlatego teraz to przerażenie, gdy w końcu Trybunał Konstytucyjny wypełnia swoją rolę i orzeka zgodnie z treścią Konstytucji (patrz: sprawa aborcji).

Zgadzam się z komentatorami, że treść dzisiejszego orzeczenia TK jest raczej łatwa do przewidzenia. Ale z zupełnie innych przyczyn - absolutnie oczywistym jest, że TSUE nie ma żadnej jurysdykcji
  • 45
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:10:45
  • -57
@Zepelin9: No cóż, to nie jest wina ani Twoja, ani moja, ani Trybunału Konstytucyjnego, że nasza Konstytucja jest napisana... jak jest. Konstytucja mówi wyraźnie w art. 209 ust. 1, że rzecznik jest powoływany na 5 lat. Nie ma mowy nic o tym, aby można było tę kadencję w jakikolwiek sposób przedłużać lub zastępować.

Art. 208 ust. 2 Konstytucji odsyła do ustawy jedynie w zakresie "sposobu i zakresu działania" RPO. Nie
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:36:39
  • -43
@Zepelin9: To co mówisz Ty, a także to co wykłada Marcin Matczak, to jest szarlataneria prawnicza, a nie żadna wykładnia. Takim torem działania można naprawdę wydać każdy wyrok, w dowolnej sprawie. Bo przecież chociaż przepis X mówi jasno, że Y, to przecież bierzemy pod uwagę zupełnie niepowiązane przepisy Z, Q czy W i sobie uznamy, że jednak X na pewno nie oznacza Y.

Nie odpowiedziałeś rozumiem celowo na moje pytanie,
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:40:45
  • -45
@Zepelin9: Kończysz dyskusję, kiedy Ci wygodnie. Nie odpowiadając na podstawowe pytanie stanowiące konsekwencję takiej "wykładni". OK, Twoja sprawa.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:37:29
  • -25
@piotr-chlopas: Marcin Matczak mówi o czymś, czego nie ma i czego nie można wyinterpretować ani wykładnią systemową, ani celowościową. Natomiast da się wyinterpretować wykładnią "bo tak chcę" i niestety tą drogą idzie. Podkreślam: nie jest to beznamiętny naukowiec, a aktywny uczestnik sporu politycznego, więc jego wywód w tym zakresie nie ma żadnych znamion obiektywnego autorytetu.

Podałem prosty przykład analogicznej, dużo lepszej normy z art. 215 Konstytucji - jednak ewidentnie jestem
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:40:14
  • -26
@Chrissi-londoner: E tam, minusy - plusy, zwykłe piksele i bajty na jakimś dysku. Mało mnie to interesuje. Warto za to choć trochę pokazywać tutaj choć odrobinę rzeczywistości poza wytworzoną bańką informacyjną.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:45:01
  • -17
@komentator_2020: Taka ciekawostka: można naprawdę myśleć inaczej niż w jakiejś (np. wykopowej) bańce informacyjnej.

Można na przykład uważać, że PiS to co najmniej dobra partia (a na pewno lepsza niż poprzednio PO czy SLD), która sprawdza się w rządach i kieruje Polską sprawnie i z korzyścią dla ogółu obywateli.

Więcej! Można na PiS świadomie głosować, popierając ich program i chcąc aby dalej dobrze działali.

W końcu - może tak myśleć
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:55:02
  • -19
@Zepelin9: Wiesz. Macie dużo plusów przy wpisach i komentarzach. W sumie to super i można się cieszyć uznaniem w swojej społeczności.

Ale wybory wygrywa PiS i robi porządek w Polsce, nawet gdy Ty masz setki plusów.

Mi tam taka sytuacja pasuje.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 13:02:17
  • -16
@Zepelin9: Czyli wybory w Polsce są sfałszowane i PiS nie ma poparcia większości wyborców?
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 14:06:33
  • -10
@loki_the_prankster: Aha. Czyli ciągłość kadencji RPO ma uzasadniać art. 80 Konstytucji, mówiący o prawie skargi do rzecznika.

No to fajnie.

To jak ma się art. 80 Konstytucji do sytuacji śmierci RPO? Śmierć rozumiem jest niekonstytucyjna, bo wtedy nie ma przecież do kogo złożyć

455

"Doba na ogarnięcie się". Strajk Kobiet dał ultimatum Lewicy

"Doba na ogarnięcie się". Strajk Kobiet dał ultimatum Lewicy

Mafia nie przestanie być mafią, bo Lewica grzecznie wciśnie guzik - tak Strajk Kobiet skomentował decyzję Lewicy o zawarciu porozumienia z rządem ws. poparcia dla Krajowego Planu Odbudowy. Organizacja postawiła też Lewicy ultimatum

konto usunięte
z
polsatnews.pl
dodany: 28.04.2021, 04:34:40
  • 152
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    lewica
  • #
    strajkkobiet
  • #
    neuropa
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:18:07
  • -9
No, musze przyznać, że ten tydzień (choć dopiero środa) przechodzi moje najśmielsze oczekiwania!

- Porozumienie w koalicji Zjednoczonej Prawicy i skok do przodu
- Wyraźny wzrost poparcia PiS w ostatnich sondażach
- Zagwarantowanie przyjęcia Krajowego Planu Odbudowy
- Skłócenie poważne opozycji, co otwiera wrota do przejęcia kontroli w Senacie
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:46:44
  • -17
@bocznica: Rozprawa jest dziś i dziś może być już wydany wyrok z tego co wiem. Jak będzie jutro - też dobrze, co tam jeden dzień.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 13:01:53
  • -11
@Zepelin9: Jestem zwolennikiem UE, taką do jakiej przystępowaliśmy w 2004 r. - jako Wspólnoty Europejskie. Co do Traktatu Lizbońskiego miałem już poważne wątpliwości, bo to była wyraźna zmiana reguł w trakcie gry, na dodatek rozszerzających kompetencję UE jako całości. Ostatecznie teraz dochodzi do uzurpowania sobie kompetencji tylnymi drzwiami w tercecie Komisja Europejska-Klauzula praworządności-TSUE. Na to zgody nie ma.

Za każdym razem jak ten wątek się pojawia, to podaję taką hipotetyczną

818

Czarnek wpycha szkołę w katechezę. O etykę już jest trudno, a będzie trudniej

Pokaż treści 18+

Czarnek wpycha szkołę w katechezę. O etykę już jest trudno, a będzie trudniej

Minister Czarnek zapowiada obowiązek chodzenia na etykę lub religię. Przy okazji chce wymienić podręczniki do etyki i przeszkolić nauczycieli. Czy to odpowiedź na pustki na katechezie?

spere
z
wyborcza.pl
dodany: 28.04.2021, 06:18:43
  • 196
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazkatoli
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 10:36:56
  • -35
@eschatoestetyzm: Dokładnie, w pełni się zgadzam. Religia, ewentualnie etyka, są jeszcze bardziej potrzebne w dzisiejszych czasach. I moim zdaniem będą spełniały także zapotrzebowanie - każdy człowiek, a młodzi w szczególności - są bardzo silni duchowo i potrzebują w tym aspekcie wsparcia. Inaczej tę pustkę zapełniać będzie konsumpcjonizm, egoizm i nihilizm.

Od dawna wybór etyka/religia był fikcją. Lekcji etyki niemal nigdzie nie ma. Wzmocnienie tego pionu, uczynienie go poważnym, to pierwszy
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 11:44:52
  • -11
@mialem_tu_konto_w_2008: Bez przesady. Ja wiem, że to trochę kalka - ale weź wyłącz komputer, wyjedź na weekend gdzieś poza miasto (są super agroturystyki w całej Polsce, polecam), pogadaj z ludźmi bez szklanego ekranu. Nagle się okaże, że świat wcale, a wcale, nie żyje jakimiś wyimaginowanymi problemami typu "LGBT" czy "Julki".

Natomiast naprawdę zagrożeniem jest kult mamony, skrajny egoizm, materializm i konsumpcjonizm.

Ludzie obecnie czują pustkę. Odrzucają religię, ale w to miejsce
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:12:11
  • -10
@Serylek: Mówimy o dzieciach i młodzieży w wieku szkolnym i lekcjach. Mówimy o wychowaniu, a nie leczeniu. Mieszasz pojęcia.
NamorKalop
NamorKalop 28.04.2021, 12:15:52
  • -9
@Serylek: Bzdura. Szkoła wychowuje czy tego chcesz, czy nie. Twierdzenie inaczej to wygodna fikcja. Rodzice mogą wychowywać jak chcą, zgoda - ale szkoła ma to uzupełniać i w tym pomagać. Dla osób wierzących jest religia. Dla osób niewierzących jest etyka. Nie wiem w ogóle w czym problem.

PS. Odpuść sobie tyle zła i złości, niepotrzebnie się stresujesz. Szkodzisz sobie i bliskim.

11

Tomasz Lis nie kryje emocji: PiS zachowa władzę na lata

Tomasz Lis nie kryje emocji: PiS zachowa władzę na lata

Co to jest „ konstruktywna opozycja”? To taka opozycja, która ratuje władzę, gdy ta traci w parlamencie większość – ocenia Tomasz Lis. Szef "Newsweeka" nie kryje, że jest rozczarowany dzisiejszą postawą Lewicy.

t_e_o_m_o
z
dorzeczy.pl
dodany: 27.04.2021, 10:59:20
  • 6
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    lewica
  • #
    polityka
  • #
    publicystyka
NamorKalop
NamorKalop 27.04.2021, 13:38:00
  • -7
Oto jest twarz opozycji spod znaku neo-liberałów pod szyldem PO i wspierających ich mediów.

Jak największa szkoda dla Polski, byle PiS dokopać!

Ogromna większość Polaków jest absolutnie przeciwko takiej destrukcji i daje temu znać wyraźnie podczas kolejnych wyborów od 2015 r.

Przyznam,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1275

Umieramy setkami. Rząd udaje, że tego nie widzi. Społeczeństwo nie ma pretensji.

Umieramy setkami. Rząd udaje, że tego nie widzi. Społeczeństwo nie ma pretensji.

W środę umarło na COVID-19 740 osób, w czwartek 694, w piątek 539. Siedmiodniowa średnia to pół tysiąca zgonów na dobę i nic nie wskazuje na to, by miała się wkrótce zmniejszyć. Od początku pandemii pochowaliśmy już ponad 64 tysiące osób. To tak jakby z mapy Polski zniknęła nagle cała Łomża.

Oline
z
natemat.pl
dodany: 26.04.2021, 08:20:07
  • 231
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
NamorKalop
NamorKalop 26.04.2021, 10:12:03
  • -19
No i jest, przebija z tekstu prawda - w sumie epidemia nieważna, ofiary nieważne, ważne było jedno, aby dokopać PiS. No i na złość się nie udało! Frustracja sięga zenitu, bo oto 3 fala powoli opada, szczepienia idą jak burza (tu nota bene też przytyk, bo ponoć rząd źle organizował, ale jednak to opóźnienia w dostawach firm farmaceutycznych były kluczowe), a temu paskudnemu PiS jakoś ciągle poparcie nie spada.

Mamy wiec konkluzję
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 26.04.2021, 10:33:12
  • -15
@Petururururu: Z tym PKD to do jakich konkretnie wyliczeń się odnosisz?

Bo wedle najnowszych raportów chociażby MFW spodziewany obecnie wzrost to +3,5% w 2021 r. i +4,5% w 2022 r.
Bezrobocie jest niskie, a spadek z uwagi na epidemię na razie nie jest wielki (wiadomo, że nastąpił, ale nie jest to żadne tąpnięcie i wraz z otwarciem gospodarki znów będzie równanie w drugą stronę). Dalej - przy tak prognozowanym wzroście bezrobocie rosnąć

710

Rusza nabór wniosków po kolejny zasiłek na dzieci - 300+ na dobry start.

Rusza nabór wniosków po kolejny zasiłek na dzieci - 300+ na dobry start.

A wy co? Podatki za marzec już zapłaciliście? Do pracy na cudze dzieci już doszliście? Portfele przygotowane na nowe podatki?

NaglyAtakGlazurnika
z
money.pl
dodany: 26.04.2021, 05:22:08
  • 239
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    pieniadze
NamorKalop
NamorKalop 26.04.2021, 10:24:50
  • -16
Jak każdy tego typu dodatek (w tym głównie 500+) wszystko to należy rozpatrywać w kategorii celowanej i uproszczonej ulgi podatkowej związanej z posiadaniem dzieci, w tym przypadku w wieku szkolnym.

Jest to jednocześnie wspieranie rodzin odnośnie istniejących potrzeb, ale także prowadzenie w szerokim zakresie, na różnych frontach, polityki pro-rodzinnej, co powinno być jedną z ważnych sfer działania każdego państwa.

W tym kontekście trzeba programowi Dobry Start przyklasnąć i popierać, niezależnie od politycznych
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

42

Po naradzie liderów Zjednoczonej Prawicy

Pokaż treści 18+

Po naradzie liderów Zjednoczonej Prawicy

"Po spotkaniu przywódców Zjednoczonej Prawicy wszystkie strony wyrażają przekonanie co do pozytywnych skutków działań Zjednoczonej Prawicy od czasu podwójnego sukcesu wyborczego w 2015 roku i wolę zawarcia porozumienia programowego na lata 2021-2023" - napisał poseł PiS Krzysztof Sobolewski.

konto usunięte
z
wiadomosci.wp.pl
dodany: 25.04.2021, 20:17:05
  • 24
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
  • #
    4konserwy
  • #
    neuropa
NamorKalop
NamorKalop 26.04.2021, 10:18:37
  • -14
Wszystko zgodnie z przewidywaniami, o czym zresztą pisałem w innych wątkach już poprzednio. Opozycja bardzo liczyła na to, że dla niej rzeczywistość sama się rozwiąże i nie muszą robić nic, bo Jarosław Gowin ze Zbigniewem Ziobrą doprowadzą do upadku rządu.

Ale jak zwykle okazało się to tylko +1 tematem, na który opozycja nie ma żadnego pojęcia.

Nie ma obecnie alternatywy dla Polski w postaci Zjednoczonej Prawicy. PiS ma potencjał samodzielnego wygrania ewentualnych wyborów, ale
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

976

Babcia+, czyli pseudodemograficzny program, który wesprze seniorów

Pokaż treści 18+

Babcia+, czyli pseudodemograficzny program, który wesprze seniorów

Prawo i Sprawiedliwość kolejny raz chce pokazać, jak bardzo się stara, by poprawić demografię Polski. Dlatego teraz myślą nad programem "prodemograficzny" w ramach którego pieniądze trafią do seniorów. Kolejna kpina z młodych ludzi.

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorgospodarczy.pl
dodany: 23.04.2021, 06:34:40
  • 193
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    bekazpisu
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 08:24:04
  • -77
PiS po raz kolejny zauważa istotne zjawisko społeczne i związane z tym problemy, a następnie proponuje rozwiązania czy wsparcie.

Problemy to: rozerwanie międzypokolejniowych więzi społecznych, czasami konieczność porzucenia możliwości dorobienia sobie przez emerytów, no i kwestię zapewnienia opieki nad dziećmi dla pracujących rodziców w sytuacji braku możliwości żłobku.

Ja jestem akurat zwolennikiem prostych rozwiązań i niestety na większość pytań życiowych można odpowiedzieć czymś z trójcy: więcej zdrowia, więcej czasu czy więcej pieniędzy.

No
  • 9
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 08:52:59
  • -20
@jaskins: Bzdury. Gospodarka rozwija się rewelacyjne. A po zdjęciu większości obostrzeń wystrzelimy na czołówkę Europy na długo. Polecam artykuł z bardzo anty-PiS źródła: https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27002157,to-nie-jest-widok-ktory-rok-temu-spodziewalismy-sie-predko.html
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 08:56:53
  • -20
@komarrek: Oczywiście, że PiS jest wiarygodny. W końcu to pierwsza partia od czasów AWS, która miała konkretny program wyborczy i niemal w całości go zrealizowała. A potem stawiała sobie kolejne wyzwania w toku kadencji i znów je realizowała.

Ludzie to doceniają. Dlatego jak PO mówi, że dałoby i 1000+ (kiedy była mowa o rozszerzeniu programu na pierwsze dziecko), to nikt tego nie kupował, bo było wiadomo, że mówią byle mówić.
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 10:38:28
  • -14
@laress: Nie interesuje mnie to, bo nie uprawiam propagandy. Komentuję artykuły, które są wklejane i tyle. A że robię to z pozycji moich poglądów, które tu są w mniejszości, to odbiór jest taki, jaki jest. Niemniej, jeżeli ktoś ma ochotę rozmawiać, a nie obrażać, to chętnie się wdaję w dyskusję.

Czy też może lepiej, aby była tu banieczka i pewnych poglądów w ogóle nie przedstawiać?

Tylko trochę słabo, skoro za

545

Karnowski: Osoby, które przyczynią się do upadku rządu będą mieć duży grzech

Karnowski: Osoby, które przyczynią się do upadku rządu będą mieć duży grzech

Nie wypiją z Głodziem. Rydzyk ich nie pobłogosławi. Karnowski, finansowany przez spółki PiS ich przeklnie. ALE POLSKA WRÓCI NA DROGĘ CYWILIZACJI!!!

Genowefa1940
z
polityczek.pl
dodany: 21.04.2021, 18:34:56
  • 70
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 06:44:16
  • -40
Spokojnie, spokojnie. Rząd nie nie rozpadnie, nie ma ku temu żadnych przesłanek. Wszyscy jesteśmy zmęczeni przedłużającą się epidemią, morale niemal wszędzie jest złe. Niemniej za pewien czas, jak dojdziemy do tego miejsca, w którym jest Wielka Brytania teraz chociażby, to wszystko się poprawi. Poparcie PiS poszybuje w górę (ludzie się odwdzięczą za mądra politykę zdrowotną i gospodarczą), dojdzie do nowego otwarcia (nowa umowa koalicyjna, Nowy Ład) i PiS idzie w 2023 r.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 14:24:29
  • -14
@deviator: Gdyby Jarosław Gowin chciał naprawdę odejść z obozu Zjednoczonej Prawicy to jego krokiem nr 1 byłby jakikolwiek rząd techniczny opozycji, głównie dlatego aby opozycja mogła zawłaszczyć dla siebie przed wyborami TVP i prokuraturę, do czego nie trzeba zasadniczo ustaw (które wetowałby wszakże Andrzej Duda, a opozycja nie ma siły obalenia weta za żadne skarby).

Tymczasem co robi Jarosław Gowin? Uspokaja sytuację, pokazuje swoją pozycję, ale stawia sprawę jasno -
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 14:38:19
  • -12
@deviator: Bo gdyby miał to faktycznie zrobić, to już byłoby po fakcie. Inaczej jego aktualne zachowanie nie ma najmniejszego sensu.

Jest też taki aspekt uboczny (ale ważny z perspektywy PiS), że wewnątrz swojej partii Jarosław Gowin ma przyzwolenie na "twarde negocjacje" i w tym poparcie, ale absolutnie nie ma zgody na jakiekolwiek zerwanie koalicji. Sam Jarosław Gowin mógłby wtedy marzyć i o tece premiera w opozycyjnych rządzie technicznym, ale to
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 07:33:02
  • -6
@Przegrywek123: Tak. Słyszę o tym w Internecie ciągle: "PiS wygra to wyjadę!", a teraz "Po epidemii wyjadę!".

W rzeczywistości nie widziałem jeszcze żadnej osoby, która wyjechała. Znam lekarzy i to kilku. Znają języki, dobrzy ludzie. Żaden z nich nie próbuje.

Jakaś liczba zawsze rok do roku wyjeżdża. Pewnie teraz będzie kumulacja z 2-3 lat, bo jednak epidemia mocno zamroziła możliwości. Ale nic wyjątkowego. A reforma PiS i zwiększone finansowanie służby
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 08:06:53
  • -6
@Przegrywek123: Z przykrością stwierdzam, że złość i zapalczywość przysłaniają Ci rzeczywistość.

Rząd zamierza jako absolutne minimum realizować porozumienie z 8 lutego 2018 r. (https://wiadomosci.onet.pl/kraj/jest-porozumienie-miedzy-ministrem-zdrowia-i-rezydentami).

Zapowiedziane są dalej idące gruntowne zmiany i programy zdrowotne w ramach Nowego Ładu, ale tu oczywiście na konkrety

417

Sondaż: KO i ruch Hołowni idą łeb w łeb. PiS bez szans na samodzielne rządy

Pokaż treści 18+

Sondaż: KO i ruch Hołowni idą łeb w łeb. PiS bez szans na samodzielne rządy

Gdyby wybory odbyły się dzisiaj - wygrałoby Prawo i Sprawiedliwość, ale nie miałoby szans na samodzielne rządy - wynika z najnowszego sondażu IBRiS. Wzrost notowań zalicza Ruch Szymona Hołowni.

Szewczenko
z
wiadomosci.gazeta.pl
dodany: 21.04.2021, 18:39:22
  • 184
  • #
    polska
  • #
    sondaz
  • #
    polityka
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:02:27
  • -39
Ciekawie tak się patrzy na nadzieje opozycji związane z tymi sondażami. Po tylu latach rzekomo tragicznych rządów PiS nadal nie mają żadnej alternatywnej propozycji dla Polaków i najlepsze na co ich stać to rozbite błąkanie się poszczególnych partii na poziomie ok. 15%. No i oczywiście ustawicznie konkurują ze sobą wzajemnie, podbierając sobie posłów i drżąc przy kolejnych głosowaniach w Senacie "czy ktoś jednak nie zagłosuje z PiS?".

Potem się wszyscy dziwią, dlaczego
  • 24
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:12:58
  • -48
@Kaczypawlak: No bo kogo tu chcieć?

PO, która skompromitowała się po wielokroć i jest niezdolna do jakichkolwiek kompetentnych rządów?

Polskę 2050, a więc twór medialnego celebryty rodem z jakichś podrzędnych programów
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:31:20
  • -26
@to_nie_tak_jak-myslisz:

Jednak wszystkie te mierne partie sa mimo wszystko lepsza alternatywa do tej bandy nieudaczników, komuchów i złodziei z PiSu

Na szczęście większość Polaków patrzy na rzeczywistość, a nie na puste slogany "banda nieudaczników, komuchów i złodziei".

W sumie to nie dziwi Cię, że skoro rządzi Polską taka "banda nieudaczników, komuchów i złodziei", to jednak mają niesłabnące poparcie, są nadal partią nr 1 i niekwestionowanym faworytem w każdych
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:38:23
  • -34
@jatutaktylkonachwile: Ale co, to jakiś wstyd, że PiS ma takie poparcie w jakiejś wybranej grupie społecznej? Wiesz, że to manipulacja najwyższej próby, na którą zwykle odpowiada się pokazując analogiczny wykres wyników wyborczych w zakładach karnych. Ja jednak tego nie robię, bo na bzdury, bzdurami odpowiadać to nie sztuka.

Zastanów się raczej bardzo, bardzo poważnie dlaczego te wspaniałe partie opozycyjne mają tak niskie poparcie wśród tej grupy społecznej? Może dlatego, że
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:43:22
  • -21
@to_nie_tak_jak-myslisz:

Panie o kto tyle doł? A za PEŁO to była dopiro bida...


Tak. Ten tekst widziałem przeklejony tu na Wykopie tysiące razy.
Czyli diagnoza jest prosta, wszyscy to wiemy. To czemu opozycja nie położyła PiS na
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 07:49:03
  • -20
bo im nie zapłacili


@jatutaktylkonachwile: Czyli jednak posłuchałeś mojej ostatniej rady. Dla mnie super!
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 14:14:44
  • -10
@mamaczulski: Ten argument o "wymieraniu pokolenia" mnie przeraża. To jest skrajnie nieludzkie. Ja wiem, że jak jest się młodym i energicznym w przedziale 15-30, to cały świat stoi otworem, a te "wstrętne staruchy" to najlepiej niech siedzą w jakichś domach starców, na uboczu, zapomnieni.

Inna rzecz, że to myślenie całkowicie oderwane od rzeczywistości. Piszesz to jako przeciwnik PiS jak widzę. To zobacz - w PiS i Solidarnej Polsce jest całe następne
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 14:19:36
  • -10
@Velociraptor_w_kubku:

Czyli sam przyznajesz w swojej argumentacji, że na PIS głosuje hołota, którą przekupiono pieniędzmi, ukradzionymi od pracujących ludzi w rosnących podatkach.


Spójrz na swoją wypowiedź. Spróbuj zobaczyć ile w niej pogardy. Jak myślisz, ile tym zdobędziesz dla opozycji głosów wyborczych? Albo inaczej - ile głosów wyborczych zabierzesz
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 07:55:57
  • -5
@mamaczulski:

A czy ludzkimi jest wprowadzanie coraz wiekszych podatkow, aby ludzie strasi ledwo wiązali koniec z końcom.


Podatki to normalny mechanizm cywilizacyjny znany od starożytności. Nie mogą być jednak stosowane destruktywnie, a konstruktywnie, dla usług wspólnych i z natury deficytowych, ale i po to, aby regulować naturalne dla kapitalizmu groźne procesy - wyzysku pracowników, rozwarstwienia społecznego, ekonomicznego wykluczenia

521

"Unia chce narzucić homoadopcje". Petycja ws. unijnego projektu.

"Unia chce narzucić homoadopcje". Petycja ws. unijnego projektu.

W internecie dostępna jest petycja Stop narzucaniu homoadopcji stworzona przez Instytut Ordo Iuris. To odpowiedź na wstępny projekt Komisji Europejskiej dotyczący uznawania rodzicielstwa między państwami członkowskimi.

Franciszek_Dolas
z
polsatnews.pl
dodany: 22.04.2021, 13:19:09
  • 389
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    4konserwy
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 14:32:54
  • -64
To jest w sumie bardzo odważne działanie Komisji Europejskiej. Krok po kroczku próbują wykrawać sobie prawem kaduka, podpartym usłużnym Trybunałem w Luksemburgu, coraz więcej kompetencji - na co nie zgadzaliśmy się podpisując stosowne traktaty, w tym Trakt Lizboński.

Odważne, ale krótkowzroczne. W ciągu najbliższych 10 lat sytuacja w UE zmieni się diametralnie. W większości państw rządzić będą partię narodowe i konserwatywne. Widać to już na horyzoncie chociażby we Francji, gdzie w najbliższych
  • 12
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 15:46:58
  • -34
@Marakuja: Polecam: https://www.politico.eu/europe-poll-of-polls/france/
NamorKalop
NamorKalop 22.04.2021, 15:56:46
  • -22
@Marakuja: Wiesz, w Polsce też była koalicja anty-PiS i trzymała się 8 lat. Ale padła. Francja podąży podobną drogą moim zdaniem. Zresztą przekonamy się już w przyszłym roku.
NamorKalop
NamorKalop 23.04.2021, 07:35:51
  • -9
@biliard: Ja mam tylko prośbę. Zapamiętaj sobie, że ktoś ostrzegał przed taką sytuacją i nieuprawnionym kreowaniem kompetencji. Po prostu za te 10 (?) lat, gdy sytuacja się całkowicie odwróci i to obecna strona "liberalno-lewicowa" będzie organizowała protesty przeciwko "nieuzasadnionej ingerencji Komisji Europejskiej" - przypomnij sobie, że ostrzeżenia były, ale jednak świadomie zostały zignorowane i sami sobie na to zasłużyliście.

3272

Czarnek: Chcemy zlikwidować możliwość niechodzenia ani na religię, ani na etykę.

Czarnek: Chcemy zlikwidować możliwość niechodzenia ani na religię, ani na etykę.

Zmianę przepisów, zgodnie z którymi uczeń może chodzić na religię, etykę lub żaden z tych przedmiotów – zapowiedział minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek. Mówił, że chodzi o likwidację trzeciej możliwości – rezygnacji z obu zajęć.

Oline
z
polsatnews.pl
dodany: 21.04.2021, 09:36:52
  • 347
  • #
    religia
  • #
    etyka
  • #
    szkola
  • #
    edukacja
  • #
    nauka
  • #
    polska
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 10:27:29
  • -75
Bardzo dobrze, świetne ogólne kierunki wytyczone przez Przemysława Czarnka. Mam wrażenie, że w końcu mamy Ministra Edukacji z prawdziwego zdarzenia, nie tylko z wizją, ale i z determinacją do wprowadzania jej w życie.

Nauczyciele odciążeni planowanym obniżeniem biurokracji odetchną. Podwyżki też są szykowane. W końcu programy są odświeżane i aktualizowane do najwyższych standardów.

Ale cieszy mnie niezmiernie, że tak duży nacisk jest kładziony na wychowanie i moralność. To jest jedno z najważniejszych zadań szkoły.
  • 13
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 10:37:49
  • -50
@panczekolady: Wiesz, zwykle ignoruję takie puste przytyki, ale Tobie odpowiem - dzięki polityce PiS i tego w jakim świetnym stanie jest polska gospodarka (polecam artykuł z dziś z bardzo anty-PiS źródła: https://next.gazeta.pl/next/7,151003,27002157,to-nie-jest-widok-ktory-rok-temu-spodziewalismy-sie-predko.html), to moja realna korzyść z samego faktu, że w Polsce żyję i prowadzę działalność, to dużo dużo więcej, niż to przytykowe "60 groszy".
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 10:54:35
  • -46
@eoneon: Po pierwsze, Tomasz Terlikowski tworzy samodzielnie chochoła, z którym dzielnie walczy i jeszcze dokłada do tego manipulację. Konserwatywna prawica faktycznie uważa, ze edukacja seksualna to kwestia wychowania rodziców i nie ma dla niej miejsca w szkole. I cóż - w szkole jej nie ma, być nie może i mam nadzieję nigdy nie będzie. Do szkół trafił zaś przedmiot "wychowanie do życia w rodzinie", który ma zupełnie inne zadania, cel
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 11:26:59
  • -26
@Maceto: Dla perspektywy na dziś polecam to: https://twitter.com/saccageparis

Ale to oczywiście tylko wyrywek, choć bardzo obiektywny, bo zebrany przez setki mieszkańców Paryża, którzy mają dość tego, co tam od lat się dzieje i teraz dochodzi do kulminacji.

Pamiętam jak ostatnio, przed epidemią, byłem w Lizbonie. Na jednym z placów, przy opuszczonym budynku, dziesiątki koczujących bezdomnych. Na zagrzybionych materacach, pod brudnymi kocami. Widok przerażający i tak dogłębnie smutny. Czy widziałeś kiedykolwiek
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 11:32:43
  • -29
@gps: Jest późno, ale nie ZA późno. Wszystko da się odwrócić. To też kwestia trendów. Ja sam pamiętam kilkanaście lat temu, gdy byłem na studiach, to akurat wiatr wiał w drugą stronę - konserwatyzm był bardzo modny. Powstawały na uczelniach korporacje nawiązujące do tradycji przedwojennych itd. Wiele osób z tamtych roczników to teraz tzw. młode pokolenie PiS.

Obecnie media dmuchają wiatr lewicowy. Ale to przejściowe. Nie możemy jedynie dopuścić do

847

Pospieszalski: Komisja Etyki TVP nie pozwoliła złożyć wyjaśnień

Pokaż treści 18+

Pospieszalski: Komisja Etyki TVP nie pozwoliła złożyć wyjaśnień

Zazwyczaj Komisja Etyki Telewizji Polskiej rozpatruje skargi w ciągu paru miesięcy. Po skardze posłanki PiS Joanny Lichockiej na program "Warto rozmawiać" negatywną decyzję wydano w ciągu kilku dni, a Pospieszalski nie miał możliwości przedstawienia swojego stanowiska.

rafpal
z
wirtualnemedia.pl
dodany: 21.04.2021, 10:04:56
  • 67
  • #
    polska
  • #
    tvpiscodzienny
  • #
    tvpis
  • #
    4konserwy
  • #
    bekazprawakow
  • #
    bekazpisu
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 11:09:58
  • -31
Nie rozumiem całej afery i oburzenia. Jan Pospieszalski wiedział dokładnie i dobrze co robi, liczył na efekt kija w mrowisku. Akurat nie przeszkadzało mu nigdy wcześniej nic, gdy współpracował w TVP za rządów PO-PSL. Jednak nie spodziewał się ewidentnie, że standardy się zmieniły i teraz może zostać pociągnięty do odpowiedzialności za swoje manipulacje.

Wyjaśnienia? Cóż wyjaśniać. Program wyemitowany, każdy może go obejrzeć. Nic poza wyjaśnieniem z kategorii "Ale ja nie brałem w
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1336

"Zniesławienie Jana Pawła II". Ordo Iuris pozywa Senyszyn i Biedronia

Pokaż treści 18+

"Zniesławienie Jana Pawła II". Ordo Iuris pozywa Senyszyn i Biedronia

"W ostatnich miesiącach nasiliły się znacznie ataki i kłamstwa na temat Jana Pawła II" - przekazano podczas konferencji Ordo Iuris. Ataki dotyczą wiedzy Wojtyły na temat przypadków przestępstw seksualnych wobec dzieci, których sprawcami byli duchowni. Ordo Iuris pozywa za nie Biedronia i Senyszyn.

R187
z
polsatnews.pl
dodany: 21.04.2021, 10:48:57
  • 205
  • #
    bekazkatoli
  • #
    ordoiuris
  • #
    neuropa
  • #
    jp2
NamorKalop
NamorKalop 21.04.2021, 11:02:38
  • -56
Bardzo dobrze, jak ja się cieszę, że w Polsce powstała taka organizacja jak Ordo Iuris. W końcu zdeterminowani, gotowi na poświęcenia i profesjonalni w walce o najważniejsze dla Polaków wartości.

Niestety niektórym się wydaje, że Katolików można obrażać i znieważać bezkarnie. Za sprawców mogę się modlić (o nawrócenie z grzechu), ale prawo państwowe mówi o odpowiedzialności za swoje czyny i słowa. A grzesznik musi otrzymać odpowiednią pokutę.

Jestem przekonany, że po kilku
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • Strona 1 z 3
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.04.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 01.04.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking