Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko241
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Karatte

Karatte

Dołączył 9 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6140
  • Znaleziska 416
  • Mikroblog 5724
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 8
KRUSZAUKE
KRUSZAUKE
07.09.2025, 17:00:54
  • 0
Ehh i znów w pociągu siedzę z jakimś smierdzielem... Przed wejściem do pociągu powinni sprawdzać czystość użytkowników... #zalesie #intercity
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 07.09.2025, 17:34:00 via iOS
  • 0
@KRUSZAUKE jaki pociag?
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 07.09.2025, 17:35:21 via iOS
  • 0
@KRUSZAUKE ale ktory bo tu w Lednicy tez k---i niemilosiernie ale to chyba psem
  • Odpowiedz
Davvs
Davvs
Davvs
06.09.2025, 15:59:25
  • 13
Piękna ta sekta CPK, polecam komentarze jak tam wiją się jak mogą by przekonać, że 350km/h to za dużo. Gdyby Tusk zrobił 250 to byłoby oczywiście za mało XD. #cpk #kolej #polityka
Davvs - Piękna ta sekta CPK, polecam komentarze jak tam wiją się jak mogą by przekona...
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 06.09.2025, 18:30:27 via iOS
  • 2
@pasta_alla_carbonara bo wkładając 50 mld złotych w pekaesy wszędzie dostaniesz mniejszy zwrot niż wkładając 50 mld w duże miasta, do których i tak ludzie z mniejszych miast ciążą
  • Odpowiedz
miki4ever
miki4ever
02.09.2025, 08:17:59
  • 291
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 02.09.2025, 11:31:04 via iOS
  • 5
@gokihar geometrycznie rośnie tylko opór powietrza.
Budowa na 350 km/h jest kilka procent droższa od 250, skoro najdroższe elementy typu obiekty, nasypy i geometria i tak mają być na 350.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 12:26:10 via iOS
  • 0
@ButtHurtAlert tak, ma być taka sama i tu nic się nie zmieniło od początku CPK czyli 2017 roku
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 13:25:16 via iOS
  • 2
@gokihar jeśli linia jest projektowana na V250 to wyjdzie taniej, jeśli linia jest projektowana na V350 z eksploatacyjną V250 to wyjdzie prawie tyle samo co od początku V320/350.
Obiekty, sieć, nasypy i tak trzeba zrobić na 350.
Można lekko oszczędzić na nawierzchni i rozjazdach, kosztem tego że wszystko idzie do kosza przy upgrade do 350 więc coś za coś.

Tabor jest droższy ale potrzeba go mniej (bo szybciej wraca do stacji
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 13:57:12 via iOS
  • 1
@gokihar dzisiejszy tabor to nie EU07 klepane z zardzewiałej blachy i nie musi na przegląd jeździć co 24 godziny.

V350 może nie, ale 300/320 to dobra wartość pośrednia. 250 daje zbyt mały uzysk czasowy (szczególnie na nitce do Poznania, ale też w przyszłości do Gdańska) i nie oszczędza się wcale wiele €€.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 16:32:09 via Wykop
  • 0
@losmarte: czytałem, dobry wpis acz kilka detali się nie zgadza (typu ETCS 3)
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 03.09.2025, 09:39:13 via Wykop
  • 0
ceny biletów x2


@pablo_see: bzdury wielokrotnie obalane.
  • Odpowiedz
fornson23
fornson23
02.09.2025, 20:07:59
  • 5
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 02.09.2025, 22:17:14 via Wykop
  • 0
Jest jeden odcinek Grodzisk Mazowiecki-Idzikowice do 200 km/h


@fornson23: na CMK jest aktualnie tylko Grodzisk - Korytów, ale na LK9 odcinków na V200 jest więcej
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 22:42:18 via Wykop
  • 0
@fornson23: https://mapa.plk-sa.pl/, tam są aktualne prędkości na sieci. Wejdz w Warstwy z lewej strony, potem Parametry Torów i zaznacza Maksymalne prędkości - pasażerskie tor N.
  • Odpowiedz

8

Najdroższy kwadrans w historii polskiej gospodarki

Najdroższy kwadrans w historii polskiej gospodarki

Czego nie rozumiecie? VMax 250 km/h polski tabor, niższe koszty i tańsze bilety.

Mmiko
z
wgospodarce.pl
dodany: 02.09.2025, 08:34:21
  • 25
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    kolej
  • #
    inwestycje
  • #
    polska
Karatte
Karatte 02.09.2025, 09:19:40 via Wykop
  • 5
@ponton: żaden, ale co szkodzi zrobić aferę.
Karatte
Karatte 02.09.2025, 15:52:39 via Wykop
  • 0
@printf: to niech pracuje, nikt im nie broni.
Przetarg na 26 składów dla PKP IC to nie ostatni na pociągi V>200, będą jeszcze kolejne.

3

320 km/h? Ważny front w bitwie o CPK. Pałac ma analizę. Rząd odpowiada

Droższe bilety, wyższe koszty budowy infrastruktury, ograniczona liczba przystanków na trasach - m.in. takimi argumentami Karol Nawrocki zamierza torpedować pomysł rządu, by Kolej Dużych Prędkości w Polsce osiągała prędkość eksploatacyjną 350 km/h.

rybak_fischermann
z
money.pl
dodany: 02.09.2025, 05:28:16
  • 6
  • #
    cpk
  • #
    polska
  • #
    inwestycje
  • #
    pociagi
  • #
    polityka
Karatte
Karatte 02.09.2025, 09:01:32 via Wykop
  • 0
No i czemu zawsze musimy patrzeć na mieszkańców małych miejscowości


@Turin89: Bo tam są głosy. PIS ma w dupie kto jeździ pociągiem, robią aferę żeby zaszkodzić rządowi. Sami przecież stworzyli HRJ który zakładał omijanie Kalisza przez niektóre pociągi (2022), a teraz walczą żeby wszystko tam stawało.
Karatte
Karatte 02.09.2025, 13:26:07 via iOS
  • 2
@zlp- nie pojadą bo ich nie ma i do 2032 nie będzie
jobzpaticzku2
jobzpaticzku2
02.09.2025, 10:39:06
  • 4
#cpk #kolej będą się 10 lat kłócić o koncepcję, byle nie budować, a gadać o budowaniu - zupełnie jak z atomem.

Krótko i na temat. Kluczem nie jest prędkość tylko niezawodność. Lot samolotem może być szybszy, ale zawiera w sobie takie elementy jak odprawa czy lądowanie na innym lotnisku, bo pogoda. Plus cenowo to tylko konkurencyjnie jest przy lotach tanich linii z wyprzedzeniem plus nieatrakcyjnym terminie.

Także wystarczy
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 02.09.2025, 11:06:18 via iOS
  • 0
@jobzpaticzku2 „160 wystarczy”

Bzdury, przy takiej prędkości nie można konkurować z samolotami na średnich dystansach ani z samochodem na trochę mniejszych.

Poza tym 160 jest na prawie wszystkich głównych szlakach w PL.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 11:28:10 via iOS
  • 0
@jobzpaticzku2 to nie są żadne realia.
Są odcinki że nastawiasz tempomat i lecisz 60 kilometrów patrząc się na drzewa ze stałą prędkością.
Jak nie wierzysz zapraszam za nastawnik.

Spowolnienia z powodu sytuacji ruchowej się oczywiście zdarzają, ale to nie jest norma tylko wyjątki.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 02.09.2025, 11:47:57 via iOS
  • 2
@jobzpaticzku2 oczywiście że szybka kolej kosztuje, problem w tym że nie masz za bardzo wyjścia.
Możesz ładować dalej pieniądze w klasyczną infrastrukturę, ale i ona ma limit. Jak zmodernizujesz zapuszczoną linię z 50 km/h do 160 km/h to efekt jest wow, ale takich już u nas nie ma (nie na głównych szlakach), więc dochodzisz do momentu w którym my już jesteśmy że podnosisz prędkość ze 120/140 na 140/160 i po 3 latach
  • Odpowiedz
DwaKolory
DwaKolory
DwaKolory
31.08.2025, 21:02:52
  • 10
Pół Twittera zawalone wpisami o tym, że bez sensu jest robić linie na pociągi o prędkości 320-350 km/h, bo już 250 km/h wystarczy. Przoduje w tej retoryce oczywiście Pan Wilk z Kanału Zero, który z eksperta o lotniskach stał się teraz ekspertem na temat kolei. Ten pan "ekspert" jest w stanie jednocześnie mówić, że obecna władza nie ma ambicji rozwojowych w temacie CPK, ale jednocześnie ocenia spore ambicje kolejowe mianem gigantomanii. Oczywiście
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 01.09.2025, 08:12:59 via iOS
  • 0
@michalxd21 nowa linia do Gdańska to etap 3 KDP, nikt z tego nie zrezygnował. Nigdy nie było szans że powstanie wcześniej niż 2040, ale prace przygotowawcze idą.

wiecznie podawanie tras Warszawa - jakieś miasto


Otwórz sobie spis polskich miast, posortuj po ludności malejąco i zobaczysz dlaczego pierwsza (ale nie ostatnia) nitka KDP w Polsce będzie się zaczynała właśnie w Warszawie.

KDP Kraków - Rzeszów nie powstanie szybko, bo raz że potencjał
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 01.09.2025, 09:38:02 via Wykop
  • 1
@michalxd21: CPK w materiałach ma taką tabelkę, szkoda że nie potrafili jej wypromować
Karatte - @michalxd21: CPK w materiałach ma taką tabelkę, szkoda że nie potrafili jej...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz
mmmmzzzz
mmmmzzzz
mmmmzzzz
28.08.2025, 08:49:31
  • 1
Może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak duża część społeczeństwa jest przeciwko budowie kolei szybszej niż 200 km/h? Skoro inżynierowie policzyli, że się da, ekonomiści że się opłaca, dlaczego niektórzy tak pragną żeby Polska inwestowała w starą technologie? To tak jakbyś budując nowy dom zdecydował się na ściany ze słomy i błota.

#polityka #kolej #cpk
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 28.08.2025, 09:07:31 via Wykop
  • 1
@mmmmzzzz: bo od 20 lat morze pieniędzy idzie na drogi i każdy się przyzwyczaił
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 29.08.2025, 09:00:10 via Wykop
  • 0
@Ramone: to samo mówiono przed wprowadzeniem Pendolino i jakoś są załadowane pod korek, a jadą marginalnie szybciej od składów wagonowych.

Czy tak ma kolej wyglądać?

Tak, bo zyski z pasażerów z kilku największych miast pozwalają na dotowanie połączeń w dziury.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 29.08.2025, 09:13:46 via Wykop
  • 0
@Ramone: nie da się mieć przez cały dzień pociągów załadowanych, wiadomo że frekwencja zależy od pory dnia i dnia tygodnia.

Niech zrobią wszędzie 160-200

160 już jest na głównych relacjach. Zrobienie 200 w wielu miejscach wymaga budowy wszystkiego od nowa (typu Warszawa - Wrocław) więc skoro robi się nowe to lepiej jest od razu na 300 bo wychodzi niewiele drożej.
  • Odpowiedz
splinter96
splinter96
28.08.2025, 09:42:27
  • 452
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 65
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 28.08.2025, 20:04:31 via Wykop
  • 0
@zobq: bzdury, w projekcie nic się nie zmieni bo geometria od samego początku była robiona pod 350 km/h.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 28.08.2025, 20:06:02 via Wykop
  • 0
@kfpwa: przy 250 km/h miasta średniej wielkości omijasz tak samo (takie były plany), tylko że po prostu wolniej.
No chyba że każdy pociąg chcesz zatrzymywać w Sieradzu, Kaliszu czy Jarocinie ale wtedy cały pomysł KDP jest bez sensu.
  • Odpowiedz

11

Inwestycja z KPO za 120 mln PLN skróci podróż z Wrocławia do Warszawy o 4 minuty

Inwestycja z KPO za 120 mln PLN skróci podróż z Wrocławia do Warszawy o 4 minuty

Łącznie na remont 90 kilometrów torów i zwiększenie możliwej do osiągnięcia prędkości, PKP zapłaci 120 mln złotych. Czas przejazdu z Wrocławia do Warszawy jak zapowiada przewoźnik skróci się dzięki temu o 4 minuty. Prace zakończą się w 2026 roku, ale dokładnego terminu nie określono.

ocynkowanyodpornynahejt
z
msn.com
dodany: 27.08.2025, 22:28:09
  • 9
  • #
    pkp
  • #
    pociagi
  • #
    kpo
  • #
    zahajspodatnikowbaluj
Karatte
Karatte 28.08.2025, 09:06:31 via Wykop
  • 1
@pacze_tylko: 2013-2014, linia była przygotowywana pod przyjazd Pendolino. Wtedy różnica była o wiele większa, bo z Lublińca do Opola prędkość wynosiła 50 km/h.
Karatte
Karatte 28.08.2025, 09:25:08 via Wykop
  • 2
@pacze_tylko: nie rozumiem problemu.

12 lat temu była rewitalizacja czyli po kolejowemu biedaremont, teraz pojawiły się kolejne środki i można poprawić pewne rzeczy na które nie było pieniędzy 12 lat temu typu zmiana kategorii przejazdów z C na A/B.

Zysk czasowy nie jest gigantyczny, bo podniesienie prędkości ze 120/140 na 140/160 na takim odcinku z prostej fizyki nie generuje godziny oszczędzonego czasu.

Cały zamysł jest taki żeby trasa utrzymała swoje

2

PKP Intercity pociągi rozpędzi do 320 km/h. Wiemy, o ile skróci się podróż

PKP Intercity pociągi rozpędzi do 320 km/h. Wiemy, o ile skróci się podróż

PKP Intercity przyspiesza plany związane z Koleją Dużych Prędkości. Jeszcze w tym roku spółka ogłosi przetarg na 26 nowych lokomotyw.

Dawid_Kwlk
z
innpoland.pl
dodany: 27.08.2025, 09:17:30
  • 8
  • #
    pkp
  • #
    pociagi
  • #
    kolej
  • #
    intercity
Karatte
Karatte 27.08.2025, 12:59:29 via Wykop
  • 1
@czarnykredens: z Warszawy do Wrocławia podróż skróci się o 2 godziny, to jednak chyba warto
ProstyKrzywy
ProstyKrzywy
27.08.2025, 04:22:11
  • 1248
Kuba cały czas nie odpuszcza ( ͡º ͜ʖ͡º)

#heheszki #wegiel
ProstyKrzywy - Kuba cały czas nie odpuszcza ( ͡º ͜ʖ͡º)

#heheszki #wegiel

źródło: temp_file2529618448918831371

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 27.08.2025, 08:39:22 via Wykop
  • 8
@wartosci_tradycje_EUROPEJSKIE: wiadomo, tani prąd w PL to lobbyści, tylko wielka bolzga węglowa ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

2

Szybciej dojedziemy koleją z Warszawy przez Opole i Częstochowę do Wrocławia

Szybciej dojedziemy koleją z Warszawy przez Opole i Częstochowę do Wrocławia

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przyspieszają na trasie z Wrocławia przez Piotrków Trybunalski, Opole, Częstochowę do Wrocławia. Więcej informacji na temat inwestycji, prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

ralf-szer
z
investmap.pl
dodany: 26.08.2025, 18:09:48
  • 17
  • #
    kolej
  • #
    polska
  • #
    warszawa
  • #
    wroclaw
  • #
    infrastrukturanadzis
  • #
    pkp
Karatte
Karatte 26.08.2025, 18:50:21 via Wykop
  • 0
@printf: bo nie ma sensu inwestować 1,2 miliarda skoro powstaje Y

1

Modernizacja torów w Częstochowie i regionie

Modernizacja torów w Częstochowie i regionie

Na linii kolejowej z Wrocławia do Warszawy trwają intensywne prace modernizacyjne. Celem jest podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h

JKL789
z
obiektywnie.eu
dodany: 26.08.2025, 15:47:35
  • 7
  • #
    czestochowa
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    transport
Karatte
Karatte 26.08.2025, 17:34:06 via Wykop
  • 0
@ZionOfel: podnosząc prędkość ze 120-140 na 140-160 km/h na niezbyt długim odcinku różnica nie wychodzi aż taka gigantyczna

4

KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław / Poznań!

KDP: 350 zamiast 250 km/h na trasie Warszawa - Łódź - Wrocław / Poznań!

Kolej Dużych Prędkości: 350 zamiast 250 km/h będą mogły pojechać pociągi na linii "Y": Warszawa - Łódź - Wrocław / Poznań! Więcej informacji:

ralf-szer
z
investmap.pl
dodany: 20.08.2025, 08:07:47
  • 13
  • #
    ciekawostki
  • #
    kolej
  • #
    polska
  • #
    infrastrukturanadzis
Karatte
Karatte 20.08.2025, 17:14:35 via iOS
  • 3
@bleblebator aha, to im powiedz bo chyba nie wiedzą
Karatte
Karatte 20.08.2025, 19:21:10 via iOS
  • 2
@bleblebator 200 kilometrów z Łodzi do Wrocławia to za krótko na rozpędzenie się?

kurdebela to słabe te pociągi coś, w Niemczech przy gorszym napięciu wystarcza 26 kilometrów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Karatte
Karatte 20.08.2025, 19:27:27 via iOS
  • 0
@jackblackcanada 4,5 roku, czy się wyrobią to ciul wie bo nowej dalekobieżnej linii kolejowej nikt nie wybudował od 1977 roku.
Karatte
Karatte 20.08.2025, 19:28:21 via iOS
  • 1
@bleblebator eksploatacyjna ma być 320 i nie ma powodów żeby w to nie wierzyć.
Karatte
Karatte 20.08.2025, 20:03:33 via iOS
  • 1
@bleblebator a mam nie wierzyć bo losowy wykopek rzucił z d--y 260 i tyle ma być?
jazda grubo poniżej dopuszczalnej prędkości nikomu się nie opłaca.
ksy3
ksy3
08.08.2025, 09:22:16
  • 0
#pkp
Malinowski dziś do Krynicy dojeżdża na EU160. Czyżby koniec EP09?
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 08.08.2025, 10:19:41 via Wykop
  • 0
@ksy3: dopiero 6 sztuk odstawili, ale dobrze
  • Odpowiedz

7

Nowe wagony dla PKP Intercity niemal gotowe! Pojadą nawet 200 km/h!

Nowe wagony dla PKP Intercity niemal gotowe! Pojadą nawet 200 km/h!

Już za kilka tygodni do eksploatacji trafią zmodernizowane wagony PKP Intercity, które będą mogły poruszać się z prędkością aż 200 km/h

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorlogistyczny.pl
dodany: 06.08.2025, 10:13:33
  • 5
  • #
    pociagi
  • #
    kolej
  • #
    transport
  • #
    polska
Karatte
Karatte 06.08.2025, 11:20:22 via Wykop
  • 1
@syfanalny: nawet na zdjęciu ilustracyjnym jest lokomotywa zdolna pojechać 200 km/h, to w czym problem?
Karatte
Karatte 06.08.2025, 11:30:54 via Wykop
  • 1
@Morf: w Polsce? troche tych kilometrów jest (aktualnie 173) a będzie więcej.

7

CPK publikuje plany strategiczne. Są terminy startu lotniska i Kolei Dużych Pręd

CPK publikuje plany strategiczne. Są terminy startu lotniska i Kolei Dużych Pręd

Plany dla CPK opublikowane

arecki66
z
grodzisknews.pl
dodany: 03.08.2025, 07:23:46
  • 9
  • #
    cpk
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    inwestycje
  • #
    lotnictwo
Karatte
Karatte 03.08.2025, 09:26:35 via Wykop
  • -1
@barbara-janusz: czy te polskie pociągi na 250 są z nami w pokoju?
Poza tym zamówień będzie więcej, na przykład na kategorie niższe i tam można powalczyć.
Karatte
Karatte 03.08.2025, 10:20:50 via Wykop
  • 0
@barbara-janusz: czyli mamy już od początku upośledzać nowobudowany system KDP żeby dać szanse polskim firmom na jeden z wielu przetargów (którego i tak nie wiadomo czy by wygrali), pomimo że same spółki mówiły że nie są gotowe na taki skok?
Karatte
Karatte 03.08.2025, 10:43:55 via Wykop
  • 0
@barbara-janusz: bo zarówno Pesa jak i Newag dawali do zrozumienia że opracowanie pociągu do 2027 roku przekracza ich możliwości i być może wystartują później.
Rynek dla ich wyrobów też będzie, wbrew obiegowej opinii po liniach KDP nie będą jeździł tylko i wyłącznie pociągi z vmax 320.

Lotnisko też budujemy dla samolotów amerykańskich i francusko-niemieckich i jakoś nikt nie płacze.

Impuls rozwojowy będzie i tak, przecież milardy pójdą do firm budowlanych
Karatte
Karatte 03.08.2025, 11:22:56 via Wykop
  • 1
@barbara-janusz: nie, ale do 2027 musi być gotowy pociąg bo takie składy w całości produkuje się 3-4 lata, do tego testy infry więc pierwsze sztuki musiałyby wyjechać w okolicach 2030 - na to nie ma szans.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 17
  • Strona 4 z 17
  • >

Maniusz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.12.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.04.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.06.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.03.2020

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking