Wpis z mikrobloga

@splinter96: żadne pociągi i tak nie będą jeździć po polskiej infrastrukturze z prędkością 350km/h, ale za to trzeba takie zamówić u Niemców, bo w Polsce się takich nie produkuje.
  • Odpowiedz
pomienięcie tych mniej rozwiniętych regionów w projekcie który miał jes komunikować to jest rozwarstwianie kraju.


akrobato.


@recznik_z_ikei: Ah, czyli zrobienie 350km/h między dużymi miastami oznacza z automatu pominięcie 98% Polski? Dalej strugaj porzuconego w rozwoju, bo na drugim końcu kraju chcą zrobić pociąg xd
  • Odpowiedz
weź może zapoznaj się z zmianami w projekcie zamiast strugac pajaca?


@recznik_z_ikei: Weź może ty w ogóle zacznij uzasadniać, jak linia kolejowa pod Warszawą rozdziela Polaka spod Rzeszowa. Bo na razie pieprzysz lewackie kocopoły
  • Odpowiedz
@dominowiak: moje 36 minut jest więcej warte niż ten bilet droższy o 70 PLN. To ma być alternatywa dla samolotu i dla bogatych ludzi.

Gdyby było jak mówisz to pendolino by świeciło pustkami a jak jechałem było pelne
  • Odpowiedz
Gdyby było jak mówisz to pendolino by świeciło pustkami a jak jechałem było pelne


@JakubKKKKKK: To jest przykład "samochodowy".
Pendolino porusza się (w Polsce) z prędkością maksymalną 200-250km/h. Przy czym trasę Kraków-Gdańsk ~620km pokonuj w około 5 godzin. Co daje średnią prędkość na tej trasie około 124 km/h.
Nawet nie chce mi się liczyć o ile skróci czas podróży zwiększenie prędkości MAKSYMALNEJ do 350 km/h, bo będą to jakieś "groszowe"
  • Odpowiedz
@IV_RP:

żadne pociągi i tak nie będą jeździć po polskiej infrastrukturze z prędkością 350km/h, ale za to trzeba takie zamówić u Niemców, bo w Polsce się takich nie produkuje.


Jest i on - NIEMIECKIE!!! TGV są niemieckie, Shinkansensy są niemieckie, hiszpańskie, włoskie szybkie pociągi są niemieckie?
  • Odpowiedz
Czy ta zmiana spowoduje ze pociągi będą jechać szybciej niż 250? Nie wydaje mi się, bo to nie jest obecnie realne w Polsce ale nie wiadomo co będzie za kilka lat bo ciezko określić jak się rozwinie kolej szynowa. Dla mnie to zmiana ma dużo sensu bo linia będzie projektowana na 350 km/h, więc będą dostosowane szyny, podłoze, rozjazdy oraz profil toru.
  • Odpowiedz
@dominowiak:

BEZ SENSU w naszych warunkach.

Gdybyśmy mieli dytanse (i budżety) takie jakie mają USA, Chiny, Kanada czy Rosja, można by o tym myśleć.

Dlaczego o Japonii i Shinkansenach zapomniałeś?
  • Odpowiedz
@dominowiak: Tak samo wypowiadał się gość ze Stadlera. Wiesz czemu? Bo obydwoje nie produkują takich pociągów, a na 250 by pewnie chcieli, a taki Newag i PESA niema nawet na 200 XD. Gadają tak bo sami nie mają czego zaoferować(Stadler ma 250)...

A co do pociągów czytałem wywiad, że niema ogromnej różnicy cenowej pomiędzy taborem na 250, a 320 i bez sensowne jest brać trochę tańszy na 250 jak masz całą
  • Odpowiedz
@misiopysio: swoją drogą to przecież sam pomysł cpk od początku faworyzował wojewódzkie z naciskiem na Warszawę i jakoś nie słyszałem wtedy piskow o to ze powiatowe czy wiochy będą w dupie (a zapewne będą). Teraz się obudzili? Xd
  • Odpowiedz
KDP powinna się zatrzymywać w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Szczecinie


@JakubKKKKKK: pociąg długo sie rozpędza do vmax, a jeszcze dłużej hamuje. Średnia prędkość będzie większa, ale nie jakoś zasadniczo.
  • Odpowiedz