Wpis z mikrobloga

Może mi ktoś wytłumaczyć, dlaczego tak duża część społeczeństwa jest przeciwko budowie kolei szybszej niż 200 km/h? Skoro inżynierowie policzyli, że się da, ekonomiści że się opłaca, dlaczego niektórzy tak pragną żeby Polska inwestowała w starą technologie? To tak jakbyś budując nowy dom zdecydował się na ściany ze słomy i błota.

#polityka #kolej #cpk
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

dlaczego tak duża część społeczeństwa jest przeciwko budowie kolei szybszej niż 200 km/h?


@mmmmzzzz: z prostego powodu - na wioskach pozamykano nierentowne polączenia PKS, tak samo małe dworce kolejowe i zasadniczo w wielu miejscach zostala jedynie opcja jakichś prywatnych przerdzewiałych busów, wiec ludzie krzywo patrzą na superszybkie koleje, jak mają problem się dostać komunikacją do gminy zeby sprawy pozałatwiać.

Wykluczenie komunikacyjne to realny problem w tym kraju, ich wali ze
  • Odpowiedz
  • 1
@mmmmzzzz bo bilet na to będzie odpowiednio droższy niż obecnie. Będzie kolej dla bogatych a nie dla ogółu mieszkańców. Poza tym tabor na 200 km/h już jest. Niech zrobią wszędzie 160-200 a będzie rewelacja. Dla mnie to puste gadanie zamiast się skupić na remontach kolei również na tzw. prowincji.
  • Odpowiedz
@Ramone: xd kolejnego bogaczy a obciążenie będzie pełne xD

prowincji


Jeszcze więcej nierentownych połączeń, zamiast połączeń gdzie będzie pełne obciążenie i będzie dla ludzi. Ha tfu
  • Odpowiedz
  • 1
@JakubKKKKKK taaa, już widzę jak ludzie jeżdżą pociągami z biletem za 300 zł. To może się chętni znajdą z trasie z Warszawy do Krakowa, Gdańska, Katowic i Poznania. I tyle. Czy tak ma kolej wyglądać?
  • Odpowiedz
@Ramone: to samo mówiono przed wprowadzeniem Pendolino i jakoś są załadowane pod korek, a jadą marginalnie szybciej od składów wagonowych.

Czy tak ma kolej wyglądać?

Tak, bo zyski z pasażerów z kilku największych miast pozwalają na dotowanie połączeń w dziury.
  • Odpowiedz
  • 1
@Karatte wedłg nie masz oficjalnych danych zapełnienia Pendolino. Najnowsze są sprzd 10 lat z 2015 roku mówią że średnie zapełnienie Pendolino to 51% Tego nie można sugerować na podstawienie dwóch dni typu piątek niedziela gdzie jest to normalne że jest pełny, tak samo jak i innych kategorii.
  • Odpowiedz
@Ramone: nie da się mieć przez cały dzień pociągów załadowanych, wiadomo że frekwencja zależy od pory dnia i dnia tygodnia.

Niech zrobią wszędzie 160-200

160 już jest na głównych relacjach. Zrobienie 200 w wielu miejscach wymaga budowy wszystkiego od nowa (typu Warszawa - Wrocław) więc skoro robi się nowe to lepiej jest od razu na 300 bo wychodzi niewiele drożej.
  • Odpowiedz