Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko192
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Karatte

Karatte

Dołączył 9 lat i 9 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 6141
  • Znaleziska 416
  • Mikroblog 5725
  • Obserwujący 1
  • Obserwowane 8
fidelio-fidelio
fidelio-fidelio
17.12.2025, 09:45:04
  • 597
#polityka
fidelio-fidelio - #polityka

źródło: 1000114093

Pobierz
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 17.12.2025, 21:47:45 via Wykop
  • 0
gdy modernizacja aktualnych tras plus kilka szybkich szprych na 250kmh mogłyby być w zupełności wystarczające, jak na wielkość naszego kraju. Nie wspominam już o kosztach.


@wstanczyk: to wspomnij o kosztach, bo wtedy twoja teza jest inwalidą.

Modernizacja istniejącej trasy kolejowej do 250 km/h to ten sam rząd kosztów co budowa nowej.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 17.12.2025, 21:59:21 via Wykop
  • 0
ale również odpowiedniego torowiska i całej infrastruktury


@MarekAnatol: skoro takie i tak budujemy na 350 to jaki jest sens jeździć 250 zamiast 320?
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 18.12.2025, 11:36:27 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: nie jest tańsza, ale nie jest też 2-3 krotnie droższa tylko kilkanaście procent.
Dlatego linii konwencjonalnych prawie nigdy nie upgraduje się powyżej 200 km/h, bo po prostu lepiej zbudować nową.
Upgrade jest możliwy tylko w sytuacjach gdy linia leci przez same lasy, ale to się rzadko zdarza.
Z drogami jest tak samo - nie zastanawiałeś się dlaczego 90% dróg ekspresowych powstaje w nowym śladzie a nie remontują istniejącej krajówki?
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 18.12.2025, 12:03:47 via Wykop
  • 0
@wstanczyk: upgrade istniejącej linii do Poznania wymagałby r------------a na 5 lat ruchu, a pociągów tam jeździ dużo.
Upgrade istniejącej linii do Wrocława jest bezsensowny, bo od Włoszczowy do Opola i tak musiałbyś ją prowadzić nowym śladem chyba że chcesz mieć ograniczenia co 3 kilometry.

lbo żeby chociaz tory były w dwie strony i nie trzeba było czekać na przejazd innego pociągu, powinny być zrobione wcześniej, bo przyniosłyby większy efekt


@
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
14.12.2025, 10:37:10
  • 27
#polityka #polska
zrzed - #polityka #polska

źródło: 577057315_10226685317593727_8334977624421080667_n

Pobierz
  • 101
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 14.12.2025, 21:44:52 via Wykop
  • 1
@Dragon_Lord_2137: lewa mapka jest zmanipulowana bo:
1. Wlicza inwestycje PKP PLK (białe kreski) z których 70% już się zakończyło i są całkowicie poza programem CPK
2. Wlicza plany CPK które nie mają żadnej dokumentacji projektowej poza kreskami na mapie, typu Nakło - Okonek czy WMŚ.

Prawa mapka ma tylko to, co realnie może powstać do 2035 roku. Gdyby dla lewej mapki zrobić to samo to pokazywałaby dokładnie to samo co
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 14.12.2025, 21:48:05 via Wykop
  • 0
jak nie potrafią tego wykorzystać to jak mają zrobić centralne cpk jak lokalne leżą na łopatkach


@zrzed: co ma jedno do drugiego?
Autostrady też zaczęli budować zanim każda wioskowa droga miała nowy asfalt.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 15.12.2025, 08:46:51 via Wykop
  • 0
Gdzie nawet dzisiaj Śląsk + Kraków ma wiecej mieszkańców, nie wspominając o dolnym Śląsku rzut beretem od górnego.


@munioman: to chyba logiczne że KDP buduje się zaczynając od największych miast, tym bardziej że nitka do Wrocławia czyli 3. największego miasta skróci czas przejazdu o ponad połowę.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 15.12.2025, 09:38:05 via Wypiek
  • 0
@munioman ze Śląska na Kraków jest 77km.
Jak zbudujesz KDP za 15 mld zł to skrócisz czas przejazdu o 5 minut - nie warto. Jest istniejąca linia w miare w linii prostej, dopiero jak zacznie się zapychać to można budować jową.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 15.12.2025, 17:11:54 via Wykop
  • 0
@munioman: po ogarnięciu p---------a w Katowicach i poprawie odcinka Katowice - Mysłowice zwykły pociąg bez stacji pośrednich zrobi ten dystans w jakieś 38 minut.

Budując KDP od Zabierzowa do okolic stacji Sosnowiec Maczki nie pojedziesz szybciej niż 30-33 minuty, na tak krótkim dystansie handlowa 150 km/h to max co osiągniesz wliczając rezerwy.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 15.12.2025, 17:28:44 via Wykop
  • 0
@munioman: na krótkich dystansach prędkość maksymalna niewiele zmienia w kwestii czasu przejazdu bo zanim pociąg się rozpędzi to już powoli musi zwalniać. Różnica jest widoczna na dłuższych trasach.
Jak jedziesz samochodem na ekspresówce między dwoma węzłami to samochód jadący 200 km/h dojedzie do węzła ledwie kilka sekund szybciej od takiego co jedzie 120 km/h, ale jakby obydwaj jechali 2000 km to różnica się powiększy.
To nie chodzi o technikę bo
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 15.12.2025, 17:47:22 via Wykop
  • 0
maglev


@munioman: maglev nie jest bardzo obiektywny bo rozpędza się 2x szybciej od klasycznego pociągu.

Ja nie neguje potrzeby budowy linii, po prostu 300 km/h dużo by tu nie zmieniło. Jako część nowej linii Wrocław - Opole - Katowice - Kraków - Rzeszów to już bardziej.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 16.12.2025, 08:37:18 via Wypiek
  • 0
@munioman nie może bo przyspieszenie pociągu limitowane jest tarciem między kołem a szyną, a maglev nie ma takich problemów i limit to tylko komfort pasażerów.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 16.12.2025, 08:54:42 via Wypiek
  • 0
@munioman tak ale robi to i tak dwukrotnie szybciej od pociągu KDP.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 16.12.2025, 10:00:00 via Wypiek
  • 0
@munioman źródło jest stare dosyć, ale dla EZTów nie zmieniło się dużo:
https://www.researchgate.net/figure/Acceleration-characteristics-source-Masada-ref-1_fig16_236993225
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 16.12.2025, 11:01:56 via Wypiek
  • 0
@munioman to jest realna charakterystyka trakcyjna na poziomym torze i normalnej nawierzchni, widać jak byk że maglev ma lepsze przyspieszenie szczególnie na 200+.
  • Odpowiedz

4

Pendolino z Warszawy do Zakopanego dojedzie w 4 godziny 35 minut. Już dziś 14/12

Pendolino z Warszawy do Zakopanego dojedzie w 4 godziny 35 minut. Już dziś 14/12

Podróż do tego miasta ze stolicy jeszcze nie trwała tak krótko, nawet samochodem. Poranny ekspres "Tatry" dojedzie tam w zaledwie 4 godz. i 35 min. Nowy rekord padnie też na jeszcze dłuższej trasie z Warszawy do Szczecina, gdzie Pendolino zamelduje się już po 4 godz. i 9 min jazdy.

Poludnik20
z
warszawa.wyborcza.pl
dodany: 13.12.2025, 23:38:59
  • 18
  • #
    warszawa
  • #
    zakopane
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    pociagiboners
  • #
    pkp
Karatte
Karatte 14.12.2025, 00:43:47 via Wykop
  • 0
@Pan_Miszuk: na wychylnym pudle nie oszczędzisz 2 godzin
danob99
danob99
danob99
11.12.2025, 12:37:52
  • 2
#polityka #cpk #bekazpisu
Coś ostatnio temat CPK ostatnio przycichł, tak jakby "najważniejsza inwestycja w dziejach tego państwa" gwarantujące wieczny rozwój, okazała się nie aż tak ważna.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 11.12.2025, 15:34:11 via Wykop
  • 0
@danob99: to chyba dobrze, lepiej żeby było cicho niż ciągła n-----------a
  • Odpowiedz
murison
murison
murison
08.12.2025, 09:29:29
  • 2
ciekawy wywiad, ok 20 min. polecam

Gościem Telewizji Echo24 był adwokat i publicysta GRZEGORZ PRIGAN.


CZY ROZSZERZAĆ GRANICE WROCŁAWIA?


To
murison - ciekawy wywiad, ok 20 min. polecam
 Gościem Telewizji Echo24 był adwokat i ...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 08.12.2025, 09:37:34 via Wykop
  • 1
mieszkaniec Trójmiasta, ma fantastyczną komunikację kolejową, utrzymywaną przez skarb państwa, nie przez te trzy miasta. To samo jest w Warszawie


@murison: ten fragment to akurat nie jest prawda, właścicielem SKM Warszawa jest w 100% miasto Warszawa więc za kursy SKMki płacą w 95% warszawscy podatnicy + 5% mieszkańcy obwarzanka do którego dojeżdża SKM czyli Legionowo/Otwock itp.
  • Odpowiedz
grand_khavatari
grand_khavatari
05.12.2025, 14:49:21
  • 0
#pociagi #pkp #newmag
czy jak pociąg sobie hamuje np taki towarowy z setką wagonów to te energie sie jakos magazynuje?
i czy ktoś próbował np, żeby ruszyć pociąg z miejsca to spróbować naładowąc taką wieeeelką proce ?
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 05.12.2025, 15:11:54 via Wykop
  • 0
to te energie sie jakos magazynuje?


@grand_khavatari: nie, oddaje się do sieci przy czym tylko lokomotywa lub EZT może to zrobić - klasyczny wagon rozprasza energię w postaci ciepła.

i czy ktoś próbował np, żeby ruszyć pociąg z
  • Odpowiedz

1

Intercity też kupi superszybkie pociągi. Pojadą ponad 300 km/h

Intercity też kupi superszybkie pociągi. Pojadą ponad 300 km/h

PKP Intercity potwierdziło, że otrzymało formalną zgodę na zakup pierwszych w swojej historii superszybkich pociągów. Będą to jednostki zdolne do osiągania prędkości przekraczających 300 km/h, a w niektórych wariantach nawet do 350 km/h

ObserwatorGospodarczy
z
obserwatorlogistyczny.pl
dodany: 05.12.2025, 08:48:11
  • 8
  • #
    polska
  • #
    pociagi
  • #
    transport
  • #
    kolej
  • #
    pkp
  • #
    podroze
Karatte
Karatte 05.12.2025, 13:17:16 via Wykop
  • -3
i czemu nie polska firma?


@Bestia_z_Jellystone: bo polskie firmy takich jeszcze nie produkują.

bo do takich prędkości nie ma się gdzie (i na czym)
Karatte
Karatte 05.12.2025, 13:33:18 via Wykop
  • 0
@Bestia_z_Jellystone: ale dlaczego mają nie jeździć z prędkością maksymalną?
Karatte
Karatte 05.12.2025, 14:14:47 via Wypiek
  • -1
@Bestia_z_Jellystone nowoczesny EZT 0-300 km/h robi w 12 km / 4 minuty, nawet można zaokrąglić do 14 bo jeszcze zmiana napięcia w trakcie. To dużo szybciej niż 35-40 km.

I gdzie to niby ma jeździć?

Nie wiem, z Warszawy do Poznania i Wrocławia przez Łódź? Przebieg linii KDP jest znany od 8 lat.

Tanio,
MistrzDarta
MistrzDarta
05.12.2025, 07:13:25
  • 452
Uwaga, najnowszy spin. Juz nie wiatraki, ale wagony ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ciężko już byłoby im dodać, że ilość pasażerów w PKP IC zwiększyła się w pierwszym półroczu 2025 o 30% względem 2023 roku, a takie wagony plus ich przystosowanie pozwoli uruchomić kilka kolejnych składów, za ułamek ceny nowego wagonu #bekazpisu #polityka
MistrzDarta - Uwaga, najnowszy spin. Juz nie wiatraki, ale wagony ( ͡º ͜ʖ͡º)
Ciężko j...

źródło: IMG_9825

Pobierz
  • 55
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 05.12.2025, 13:43:47 via Wykop
  • 2
jak dla mnie znaczny upgrade w stosunku do zgniłków które czasem pchane są na TLK


@Daliano: nie tylko w TLK.

Vmax 200 km/h oznacza że wagony mają hamulce tarczowe, czyli o wiele cichsze niż klockowe używane przez większość wagonów w pociągach standardu IC.
U nas tarczowe mają tak naprawde tylko nówki, czyli te co jeżdżą zazwyczaj na EIC albo niektórych IC z Warszawy.
  • Odpowiedz

5

Szybciej do celu, ale czy taniej? Kontrowersje wokół szybkiej kolei w Polsce

Szybciej do celu, ale czy taniej? Kontrowersje wokół szybkiej kolei w Polsce

Rząd zapowiada, że przyspieszenie pociągów na planowanej linii Igrek do 320 km na godz. nie spowoduje drastycznego wzrostu cen.

rybak_fischermann
z
businessinsider.com.pl
dodany: 19.11.2025, 06:25:41
  • 10
  • #
    pociagi
  • #
    kolej
  • #
    podroze
  • #
    polska
  • #
    pieniadze
Karatte
Karatte 19.11.2025, 18:54:47 via Wykop
  • 0
"Według niego, podróż z prędkością 320 km na godz. oznacza aż o 80 proc. większe zużycie energii, co może wpłynąć na ceny biletów."

Może, ale dziwnym trafem w innych krajach nie wpłynęło. Procenty też mu się pomieszały.

Artykuł z d--y tak swoją drogą.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Karatte
Karatte 19.11.2025, 20:23:32 via iOS
  • 0
@salo91 Bo w krajach gdzie jest KDP nie dopłacasz za to że pociąg akurat jedzie 300 zamiast 250. Cena zależy od pory dnia, obłożenia, daty a nie od prędkości.
Jeśli chcesz to sam sprawdź na stronie bahn.de i powiedz który pociąg kategorii ICE jedzie 230, 250 a który 300 bazując tylko na cenie.

koszt rzędu kilkuset złotych

Bzdura. Z Paryża do Lyonu (389km) dojedziesz luźno za 35€.
Są wiadomo też bilety
Karatte
Karatte 19.11.2025, 23:25:00 via iOS
  • 0
@salo91 ale czego się spodziewasz? że kolej ma działać tak że wpadasz 3 minuty przed odjazdem na dworzec i jedziesz za 14€ pół kraju?

Niżej masz przyszły wtorek, poranne połączenie tańsze a te późniejsze droższe ale dla kieszeni przeciętnego Francuza ani jeden ani drugi nie jest drogi.
Karatte - @salo91 ale czego się spodziewasz? że kolej ma działać tak że wpadasz 3 min...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
Karatte
Karatte 20.11.2025, 05:24:02 via iOS
  • 0
@salo91 nie porównuj dzisiejszych cen na IC do przyszłego KDP, to inna skala.

Nikt nie ustawi cennika na KDP na 50zł, bo wtedy cały system byłby bardzo mocno deficytowy. To ma generować pieniądze a nie być studnią bez dna.

12

Megakontrakt podpisany. "Tego polska kolej jeszcze nie widziała"

Megakontrakt podpisany. "Tego polska kolej jeszcze nie widziała"

PKP Intercity podpisało umowę z Alstom Polska na budowę 42 piętrowych pociągów ekspresowych o prędkości 200 km/h.

VoxClamantisInDeserto
z
money.pl
dodany: 12.11.2025, 18:47:17
  • 18
  • #
    polska
  • #
    kolej
  • #
    pociagi
  • #
    wydarzenia
  • #
    gospodarka
Karatte
Karatte 12.11.2025, 20:33:18 via Wykop
  • 6
@ZlyCzarodziejRumburak: dlatego wygrała firma francuska a same pociągi powstaną w Polsce? XDD
Karatte
Karatte 14.11.2025, 10:11:38 via Wykop
  • 0
@ZlyCzarodziejRumburak: dzięki temu pracownicy w Polsce zarobią pieniądze, chyba o to ci chodziło?
Karatte
Karatte 15.11.2025, 20:17:29 via iOS
  • 0
@ZlyCzarodziejRumburak no to jakby Polska Firma z Polskiej Polski robiła taki pociąg to tacy sami monterzy z Ukrainy by składali, to co za różnica?
Karatte
Karatte 15.11.2025, 21:49:00 via iOS
  • 0
@ZlyCzarodziejRumburak to nie ja nie potrafię nawet sprawdzić z jakiego kraju jest Alstom
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Polscy producenci mają zamówień pod korek stratni nie są - nie ma co się doszukiwać antypolskiego spisku.
W Niemczech, Francji czy innych krajach zachodu też nie każdy pociąg na torach powstał w tym państwie i jakoś żyją.
Mjut93
Mjut93
10.11.2025, 03:53:30
  • 45
Nie śpię, bo wiozę beton. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pracbaza #tunele #pociagi #budowa
Mjut93 - Nie śpię, bo wiozę beton. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pracbaza #tunele #pociagi #budowa

źródło: IMG_4796

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 10.11.2025, 09:56:59 via Wykop
  • 0
@Mjut93: Łódź czy Pisarzowa?
  • Odpowiedz
Mos_Wander
Mos_Wander
05.11.2025, 06:21:53
  • 33
Ta afera to urojona afera PO. Platforma łże jak bura suka że działka warta jest dziś 400 mln.
Nie jest warta.
Pod kolej zgodnie z prawem przysługuje wywłaszczenie pasa działki. A poza koleją miało tam być zlokalizowane centrum hotelowo handlowe, które może być gdzie indziej albo wcale.
Poza tym w umowie sprzedaży jest klauzula odkupu działki po cenie zakupu a nie za 400 mln.
Tusk nie chce odkupić, bo nie chce CPK
Mos_Wander - Ta afera to urojona afera PO. Platforma łże jak bura suka że działka war...

źródło: 1000006936

Pobierz
  • 43
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 05.11.2025, 10:18:03 via Wykop
  • 1
Mam nadzieję że ludzie pójdą do rozum do głowy i po prostu ten poroniony, porównywalny z lotniskiem w Radomiu pomysl zwyczajnie upadnie.


@Hrjk: XD
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 05.11.2025, 10:48:18 via Wykop
  • 0
@Hrjk: co ma Radom do CPK?
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 05.11.2025, 11:42:54 via Wykop
  • 0
@Hrjk: ale to dwie różne inwestycje w innych uwarunkowaniach i z innych powodów. Nie ma sensu tego porównywać.
Radom to była zachcianka lokalnych mocodawców, a CPK to pomysł mający 30 lat.

To tak jakby przez przeskalowaną obwodnicę wioski gdzieś na Podlasiu negować sens budowania nowych dróg w całym kraju.
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 05.11.2025, 12:07:14 via Wykop
  • 0
warszawa ma obecni z Radomiem 3 lotniska z czego 2 przynoszą straty.


@Hrjk: a pierwsze nie ma możliwości rozbudowy, dlatego trzeba wybudować nowe z nieograniczoną możliwością poszerzania. Te dyskusje były w 2018 roku.

Nie produkujemy niczego co warto transportować drogą
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 05.11.2025, 13:11:32 via iOS
  • 1
@Hrjk Modlina nie można rozbudować, bliskość parku narodowego + szlaki migracji ptaków + ograniczenia akustyczne + ciągłe mgły powoduje ograniczenie możliwych operacji lotniczych.

Można to za miliardy zmienić, ale to mało przyszłościowe - budowa lotniska w nowym miejscu bez ograniczeń i z lepszym dojazdem jest o wiele ekonomiczniejszym pomysłem.
  • Odpowiedz
CoDwa
CoDwa
CoDwa
29.10.2025, 14:51:12
  • 303
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 60
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 29.10.2025, 23:28:14 via iOS
  • 0
@amareniarz
1. Nikt prawie nie daje 100%, dla większości max to 80%
2. KUP mają zazwyczaj duże firmy bo wymaga to prawnego ogarniania
3. Dolicz koszty pracodawcy na UoP.
  • Odpowiedz
dominh
dominh
dominh
12.10.2025, 11:58:10
  • 0
#cpk
Drodzy wykopowicze
Czy narracja, że Tusk chce linii kolejowych jeżdżących 350km/h zamiast 250km/h, aby wyeliminować krajowych producentów lokomotyw jest prawdziwa?
Jakie firmy miały produkować lokomotywy dla linii 250km/h?
  • 20
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 12.10.2025, 13:39:13 via Wykop
  • 1
ostateczny przebieg nie linii nie został jeszcze potwierdzony


@dominh: został potwierdzony już 3 lata temu, na początku przyszłego roku będzie komplet decyzji lokalizacyjnych.

a koncepcji jest
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 12.10.2025, 13:53:32 via Wykop
  • 1
@darek-jg: utrzymanie u nas leży, nawet z praktycznego punktu widzenia lepiej zrobić dzisiaj na 350 za te 10% więcej niż bawić się w podnoszenie za 10-15 lat, tym bardziej że są elementy (torowisko) które przy 350 jest droższe w budowie ale tańsze w późniejszym utrzymaniu ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 12.10.2025, 15:51:23 via Wykop
  • 0
to ten?


@dominh: Tak, chociaż wkleiłeś tylko odcinek Łódź - Wrocław. Dla Warszawa - CPK - Łódź oraz Sieradz - Poznań warianty też są przyklepane.

Czy wiesz co znaczy komplet decyzji lokalizacyjnych? Czy to formalność, którą trzeba jedynie klepnąć

@dominh: Decyzja lokalizacyjna oznacza że działki przez które przechodzi planowa inwestycja (tutaj linia kolejowa) przechodzą na własność inwestora (czyli w tym przypadku CPK). Przez to że przeprowadzili Program Dobrowolnych Nabyć,
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 12.10.2025, 16:55:05 via Wykop
  • 0
Czy można gdzieś na stronie CPK wywnioskować gdzie się ta 350km/h kolej będzie zatrzymywać


@dominh: https://hrj.gov.pl/rozpoczynamy-konsultacje-horyzontalnego-rozkladu-jazdy/

Modlin nie jest zapchany + ma potencjał do rozbudowy.

Zapchany jeszcze nie, ale ma zerowe możliwości rozbudowy przez ograniczenia środowiskowe i pogodowe. Można tam wsadzić 3 terminale, 3 nowe pasy a samolotów lądować będzie tyle samo czyli pieniądze utopione
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 12.10.2025, 19:17:26 via Wykop
  • 0
Dlaczego uważasz, że nowy pas nie zwiększy przepustowości?


@dominh: zwiększy, ale ograniczenia zostają.

Co masz na myśli? Na mapie widzę rzekę i park narodowy, ale nie wiem jak miałoby to wpłynąć na rozbudowę
  • Odpowiedz
Karatte
Karatte 24.10.2025, 11:35:05 via iOS
  • 0
@dominh
1. Kiepski dojazd
2. Daleko
  • Odpowiedz

2

PKP Intercity: TLK znikną do 2030 r.

PKP Intercity: TLK znikną do 2030 r.

Uruchamiane przez PKP Intercity pociągi kategorii TLK mają zniknąć z polskich torów do roku 2030. Przewoźnik po raz kolejny potwierdził ten termin i zaznaczył, że jest to efekt wymiany taboru na nowy.

Piotrek7231
z
rynek-kolejowy.pl
dodany: 22.10.2025, 17:15:59
  • 2
  • #
    kolej
  • #
    polska
  • #
    pkp
  • #
    pkpintercity
Karatte
Karatte 22.10.2025, 21:33:01 via Wykop
  • 1
@ordynarny_cham: przecież za kategorię IC która zastępuje TLK płacisz tyle samo

2

Podróże pociągami będą krótsze. Najpierw jednak utrudnienia

Podróże pociągami będą krótsze. Najpierw jednak utrudnienia

Cyfrowy system łączności GSM

android_com_pl
z
android.com.pl
dodany: 21.10.2025, 07:17:08
  • 3
  • #
    pkp
  • #
    intercity
  • #
    ciekawostki
  • #
    pociagi
  • #
    transport
Karatte
Karatte 21.10.2025, 09:53:28 via Wykop
  • 0
a podróż ze stolicy do Wrocławia zajmie niecałe trzy.

Bzdura, 3:15 to najlepszy możliwy czas.

uruchomienie systemu GSM-R ma nastąpić do końca 2027 roku

Zobaczymy, póki co się na to nie zanosi.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

Nawet 555 połączeń w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2025/2026

Nawet 555 połączeń w rozkładzie PKP Intercity na sezon 2025/2026

Więcej pociągów do Trójmiasta, Warszawy, Krakowa, Poznania, Gorzowa czy Wrocławia. Pociągi Pendolino od grudnia dotrą do Zakopanego, a w sezonie wakacyjnym do Ustki. Do dyspozycji pasażerów będzie aż 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym.

ralf-szer
z
investmap.pl
dodany: 15.10.2025, 12:47:38
  • 4
  • #
    ciekawostki
  • #
    kolej
  • #
    pkpintercity
  • #
    polska
Karatte
Karatte 15.10.2025, 15:57:46 via Wykop
  • 3
@kureci_paratko: jak auta za darmo rozdają to pewnie tak
BROKOLINI92
BROKOLINI92
13.10.2025, 10:44:49
  • 4
Ktoś kojarzy to miejsce w Jarkendarze i wie jak z niego wrócić? W drodze do jednej ze świątyń widzianej po lewej stronie jest zapadnięty most. Po drugiej stronie jest magiczny, świecący na niebiesko łuk, skarb i kilka innych rzeczy. Dostałem się tutaj zeskakując z górki (widziana u góry zdjęcia). Problem taki, że nie wiem jak z powrotem wrócić, próbuję przeskoczyć na druga stronę mostu, ale nie da rady. Teleportem nie mam jak
BROKOLINI92 - Ktoś kojarzy to miejsce w Jarkendarze i wie jak z niego wrócić? W drodz...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Karatte
Karatte 13.10.2025, 10:50:53 via Wykop
  • 0
@BROKOLINI92: akrobatyka albo przemiana w zwierza
  • Odpowiedz
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17
  • Strona 2 z 17
  • >

Maniusz

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 27.12.2021

    Komentator
  • Rocznica
    od 28.04.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 05.06.2016

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 13.03.2020

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking