Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 71
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@dafto:

pewnie będzie się zatr,ymywać w jakichś miasteczkach 20k mieszkańców


Jechałem Intercity chyba Kołobrzeg-Olsztyn. W Trójmieście stawał 6 razy, prawie jak SKM xD
A Pendolino staje 3 razy. Absurd
  • Odpowiedz
bo kolej będzie… za szybką.


@miki4ever: bo powyżej pewnej prędkości koszty wdrożenia rosną geometrycznie zarówno w kwestii wykonania jak i utrzymania
Nie pamiętam dokładnych liczb ale jeśli prędkość 240km/h kosztuje X to 350 km/h to 3X
Polska od CPK w każdym kierunku to będzie max 350 km i doliczając czas rozpędu 3X większe koszty skrócą podróż o może 30 minut.
To jak kupowanie Ferrari w PL - wiadomo, że na
  • Odpowiedz
@gokihar geometrycznie rośnie tylko opór powietrza.
Budowa na 350 km/h jest kilka procent droższa od 250, skoro najdroższe elementy typu obiekty, nasypy i geometria i tak mają być na 350.
  • Odpowiedz
@miki4ever: Ja p------e ideą KDP jest to, że dotrzesz w dane miejsce szybko czego tu nie rozumieć. Jak KDP będzie się zatrzymywać, w każdej mieścinie i wsi to będzie powolna i nieefektywna, przez co będzie przynosić straty.
A pociągi KDP i tak możemy rozwijać choćby na handel. Zanim stworzymy coś, co będzie jeździć, minie z 10 lat a kolejne 5 lat będziemy walczyć z usterkami.
  • Odpowiedz
@Karatte pytanie tylko czy geometria ma być taka sama, im wyższa prędkość tym większe promienie łuków potrzebne etc. W dodatku przy wyższych prędkościach korzysta się z nawierzchni bezpodsypkowych
  • Odpowiedz
@miki4ever @Piotrek7231
ja tam uważam zresztą że cały plan KDP I cpk jest o kant d--y potłuc, jako pierwsze powinniśmy się skupić z wykluczeniem komunikacyjnym miast powiatowych, zlikwidowanymi połączeniami i tym jak się wyludniaja powiaty a duże miasta są na skraju przeludnienie i ceny mieszkań są kosmiczne. Zamiast budować tory na 350km/h pomiędzy dużymi miastami, wystarczyłby takie na 250km/h do skraju możliwości pendolino, większość zwykłego taboru intercity i tak jest
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert W sumie to co piszesz można realizować jednocześnie a napewno trzeba w końcu przystosować jakąś trasę na 250kmh żeby w pełni rozwinąć Pendolino ono może się zatrzymywać po mniejszych mieścinach. A i jeszcze warto by w końcu zainwestować w autobusy bo kolej wszędzie nie dojedzie może coś na zasadzie kolei marszałkowskich tyle że autobusy.
  • Odpowiedz
@Piotrek7231 dla mnie przeskokiem cywilizacyjnym było to jak taka skm/regio w Niemczech pomiędzy norymberga a Monachium jechała 200km/h,do tego powinniśmy dążyć na początku, pociągi ekspresowe to luksus i pokazówka, my mamy problem z ogólnym stanem kolei a nie z tym że nie mamy tgv żeby biznesmen mógł z Wojewódzkiego do Wojewódzkiego się przemieścić paręnaście minut krócej xD
  • Odpowiedz
@ButtHurtAlert Też się zgadzam że powinniśmy dążyć do standardu 200 km/h ale jak to u nas wszystko jest robione na spokojnie 120km/h a może w przyszłości jak nam się przypomni to ustandaryzujemy na 160km/h
  • Odpowiedz
@miki4ever: ale ma racje. Jest sporo raportów że kolej wysokich prędkości ekonomicznie się nie opłaca. Dosłownie każdy kraj dopłaca do takiej przyjemności.
  • Odpowiedz
@TenXen47: Newag i Pesa mówią, że do 2032 może uda im się zbudować pociągi na 250kmh.. może, po ostatnich wałkach Newagu to niezbyt przekonująca zapowiedź. Niech oni w końcu coś pokażą zamiast płakać, że rząd znowu wybrał Niemców.
  • Odpowiedz
im chodzi o to żeby CPK budował PiS,


@Bujak: budował, ale tylko na papierze. Żadne większe inwestycje nigdy nie były w planie. Największa namacalna pisowska inwestycja dotycząca CPK to chyba ten sławny ołtarz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@PiotrFr: To samo mówił kiedyś Hołownia o budowie CPK.. skąd u Ciebie taki brak wizjonerstwa? Chcesz cały życie jeździć 250kmh.. w roku 2032? Japończycy i Chińczycy budują kolej powyżej 500 kmh.
  • Odpowiedz
@miki4ever no i dobrze, że patrzą rządowi na ręce. Tak właśnie działa lobbing, że wrzuca się założenia, którym może sprostać tylko konkretny podmiot. A kto jak kto, ale rząd Tuska jest wybitnie unurzany w lobbystycznych powiązaniach.
  • Odpowiedz
@miki4ever: Ten chłop w jakimś ostatnim filmiku przekonywał że pół roczny audyt CPK nic nie znalazł xDDDDDD
3 minuty wytrzymałem i wyłączyłem jak to powiedział.
  • Odpowiedz
@Karatte:
chatgpt może dawać dziwne wyniki ale ale te raczej pokrywają się z tym co słyszałem wcześniej :
koszta budowy ok 2x
koszt utrzymania 3x
koszt taboru i utrzymania taboru
koszt energii do
gokihar - @Karatte: 
chatgpt może dawać dziwne wyniki ale ale te raczej pokrywają się...

źródło: image

Pobierz
  • Odpowiedz