9. A oprócz tego samochód osobowy (co prawda SUV lub terenowy) holuje ciężarówkę na autostradzie - kto komu zabroni? Tylko czy nie szkoda sprzęgła. - ale przynajmniej nie na awaryjkach, jednak trójkąta z tyłu nie widzę.
@CREATE_USER: Jade ile mi sie wydaje 110-120 km/h takimi drogami. Debilizm totalny, właśnie na taki widok absurdalnych znaków mój mózg działa na przekór i jedzie tylko szybciej a nie wolniej.
Obniżanie prędkości wraca jak bumerang. Wysoka liczba wypadków i kolizji, a do tego notoryczna walka z piratami drogowymi sprawia, że kolejne instytucje starają się wprowadzić zmiany, które mają poprawić bezpieczeństwo na drogach. Bank Światowy, WHO czy ETSC (Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu) wraca co jakiś czas z obniżonymi ograniczeniami prędkości. Ostatnio takie postulaty zamieszczono w raporcie "Guide for Safe Speeds", w których Bank Światowy wzywa rządy krajów Europejskich do znacznego obniżenia limitów prędkości.
Jakie mają
A waszym zdaniem ograniczenia prędkości powinny zostać
@nomariko: Właśnie przepisy powinny być jednakowe ale też dostosowane pod większość kierowców, a nie pod tych najgorszych. I powinno być dostosowane poza terenem zabudowanym tak do ~85-90 percentyla, a więc do takiej wartości gdzie 85-90% kierowców porusza się z daną prędkością lub nie znacznie wolniejszą, a te 10-15% pojedzie szybciej, nie licząc miejsc gdzie są nieuchronni uczestnicy i szybka jazda by zagrażała. I jestem pewien że na prostej krajówce te
Nikt nie lubi punktów karnych, a jeszcze bardziej nikt nie lubi dokręcania śruby. Taryfikator mandatów jest niesprawiedliwy i najrestrekcyjniejszy w Europie. Stracenie prawka mając pecha niewspółmiernie łatwe. Moim zdaniem zwiększenie limitu dałoby kierowcom większą tolerancję na sporadyczne błędy.
@SebastianPeja: No bo nie trafiłeś na drogówkę, a tak poza tym 10 lat temu to punkty były znikome (podobnie zresztą jak mandaty i groziło ci 500 złotych za to za co byś dostał 1500-2500zł i 3000-5000zł w recydywie) za wykroczenia i by stracić prawko trzeba było naprawdę się postarać, obudź się i zobacz że teraz za jakie kolwiek wykroczenie potrafi być 3-4 razy tyle punktów niż wtedy. Przykład: przejazd na
@LudzieToDebile: Kolejny raz spotykam się ze znajomym nickiem i osobą z którą się niemal nigdy nie zgadam.
Gdyby za większość popełnianych przez kierowców wykroczeń naliczały się te punkty, to może miałbyś słuszność.
W jakim ty świecie jesteś? Już za większość błędów nalicza się punkty i takie 10 punktów za wykroczenie to obecnie "standardzik", przeczytaj taryfikator bo tyś z księżyca spadł, albo przeczytał nie ten co trzeba sprzed kilkunastu
10.X.1939 r. W bydgoskiej "Dolinie Śmierci" Niemcy przeprowadzili pierwszą masową egzekucję. Według szacunków jesienią 1939 roku zginęło tam nawet 3000 mieszkańców Bydgoszczy i okolic - głównie przedstawiciele inteligencji.
Czy sygnał zielony S-1 lub S-2 powinien dopuszczać jednocześnie strumień ruchu pieszych / rowerzystów (sygnał S-5 / S-6) na drodze poprzecznej z prawej strony, lub rzadziej z lewej? Moim zdaniem nie, takie coś wyklucza się z bezpieczeństwem, stresuje kierowców, pieszych i doprowadza do potrąceń.
@CREATE_USER: to nie są żadne Ameby, tylko kierowcy którzy wracają z pracy i muszą być na wszystkim skupieni, no nie przesadzajmy. Nie trzeba żadnego k---a gońca tylko zrobić sygnalizacje ze światłami na głównych drogach oraz zakazać jednoczesnego zielonego strumienia dla pieszych - opcjonalnie dodać sekundniki, nic więcej nie potrzeba. no ja p------e, dochodzi do wypadków, ale zwalmy winę na kierowcę który ma zielone.
@WykopanyDzon: Kolizyjne światło okej, no ale z samochodami, ale nie pieszymi, no nie przesadzajmy. Można skrócić czas świateł i dodać sekundniki ale nigdy nie dopuszczać kolizji z pieszymi, nigdy i w żadnym wypadku.
@KingaM: Dokładnie, wkońcu ktoś napisał (edit: napisała) dobry komentarz, a ta grupka antysamochodowa na wykopie lubi być trzymana za mordę. Że ten strumień powoduje że są mniejsze korki i że kierowca ma uważać. No jasne, tyle że większość kierowców mając zielone myśli że nie napotka pieszego, tak samo pieszy mając zielone jest święcie przekonany że nie natrafi na samochód. Aż za idealne, ja idąc przez przejście podobnie miałem niedawno, gdy
KIEDY kierofcy się nauczą, że NIE MOŻNA wyprzedzać pojazdu przed przejściem? Dlaczego jest to tak trudne do przyswojenia dla tak wielu osób?
@LudzieToDebile: po pierwsze *kierowcy się nauczą, a po drugie po jaki huy wszystko zwalasz jak i ta grupa na wykopie antysamochodowa na kierowców. Może by tak należałoby zacząć od infrastruktury. Od kiedy na drodze szybkiego ruchu w mieście (często na obwodnicy) instaluje się przejścia bez ruchu kierowanego?
a kiedy urzędasy nauczą się projektować bezpieczne drogi? Dlaczego nie d----------z się do tego kto wydał pozwolenie na taki układ drogi z tego typu przejściem?
@CREATE_USER: No dokładnie ja też to chciałem powiedzieć, no ale debil i tak nic nie zrozumie.
ile macie lat? 15? To było normalne lato dla naszego regionu. Pierwsze od wielu lat
@To_ja_moze_pozamiatam: Normalne lato?? Gdzie w nocy potrafiły być w sierpniu jednocyfrowe temperatury?
W tym roku anomalia maja to -4, czerwca +2 a lipca i sierpnia idealnie 0. Ale ludzie tak się przyzwyczaili, że chłodnego maja nikt nie zauważył, za to narzekają na zupełnie normalny lipiec i sierpień.
No i dla Ciebie może 30 stopni jest ok, ale dla mnie to już za ciepło, i optymalna temperatura to tak około 25 stopni. Przy tej temperaturze to nawet aktywność fizyczna nie jest tak męcząca jak przy 30 stopniach. Stąd też te lato było dla mnie lepsze niż w 2024, gdzie większość czerwca to upały, a i lato suche było
W niedzielę, 28 września br., tuż przed godziną 2:00 w nocy policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Kole zatrzymali do kontroli osobowego Opla. Za kierownicą pojazdu siedział 18-letni obcokrajowiec, który chwilę wcześniej popijał piwo. Podczas wykonywanych czynności
@Mknobek1: Dokładnie, jest jeszcze gorzej niż mówisz, po 0,2 promila nie wolno ci kierować nawet roweru lub jechać na koniu po publicznej drodze, a nawet nie możesz przewozić pasażera na motocyklu który miałby takie stężenie bo zapłacisz 500zł i dostaniesz 10 punktów - porąbane prawo, ale jest. Do tego 0,2 prom+ dla kierowcy samochodu to odpowiedzialność przed sądem i zakaz prowadzenia pojazdów na ~6 miesiecy, 2500 zł mandat i 15
Nie wiem jak wy ale mnie to bardzo wkurza jak w dużych miastach na drodze dwu lub nawet trzypasowej nie mają świateł na przejściach dla pieszych + limit prędkości 50 km/h taki sam jak na drodze zbiorczej lub lokalnej przebiegającej przez teren gęsto zabudowany, to coś jest nie tak. Co jak co ale to
Znowu biedne izigumy i majtczaki, ciemieżone przez prawo bo nie wolno wyprzedzać przed zebrą.
@thorgoth: ludzie to nie majtczaki czy żaki oraz inne izigumy tylko ci którzy nie są świadomi nawet tak skrajnie niebezpiecznego manewru. W Polsce wolą tyrać normalnych ludzi niż tych drogowców i projektantów którzy zlecili brak świateł. - Zapewne nawet nie byłeś w dużym mieście lub nie masz prawa jazdy, nawet nie jechałeś jako pasażer. Radzę ci
@g5fjju: zmieni ci się jak ktoś bliski ci umrze na takich pasach, to nie będziesz pisał takich farmazonów na wykopa.
Wręcz przeciwnie świateł to jest nasrane zdecydowanie za dużo
@g5fjju: A życie ważniejsze niż montaż świateł, poza tym można wyrzucić połowę przejść dla pieszych z dróg całkowicie i zrobić połowę ze światłami i od razu zrobi się bezpieczniej i ruch będzie płynniejszy.
@ErogowyDrogowy: Bo państwo totalitarne musi się dorabiać na arystokratach jeżdżących. W życiu nie chodzi o ludzi maszerujących.
Dlatego też najbardziej rozwinięte kraje rozwijają nie ochronę a np radary wrażliwe na 3km/h przekroczenia. W Szwajcarii mi błysneli z przodu i z tyłu po 23 godzinie bo przy szkole i tam nagle 30 km/h ale zlitowali się ze względu na tą pore
@ErogowyDrogowy: ale czego oczekiwać, skoro nawet na wykopie (elita internetu xD) w tego typu wykopach nikt kompletnie nie widzi problemu w infrastrukturze, tylko się cieszą, bo mogą kolejny raz się d---------ć do kierowcy. W końcu kierowca musi być nad człowiekiem i być skupionym na kilku rzeczach na raz i nie należy mu ułatwiać jazdy i realnie poprawiać bezpieczeństwa. Jest przepis dotyczący przejść i to wystarczy xD. P--------e ameby.
https://wykop.pl/link/7806395/historia-ograniczen-predkosci-w-polsce-25-w-zabudowanym-bez-limitu-poza-cz1-2 W tym samym roku dochodzi prędkość dla samochodów ciężarowych przewożących osoby poza kabiną kierowcy, czyli np. na skrzyni ładunkowej i wynosi 50 km/h (tu akurat bez znaczenia na drogę) - to
@fugazi_: na autostradzie nie, na wojewódzkiej/krajowej widziałem jechał niejeden 80 zwłaszcza na wąskiej drodze. Ale tak szczerze to trzeba zaaktualizować te prędkości. 70 na krajówce i 80 na autostradzie to mało jak na postęp technologiczny, poza tym ścinki ograniczniki sa na 90 a nie na 80, a jak zwiekszac to analogicznie tez poza miastem o 10, i w obu przypadkach dychę więcej.
@KomarAligator: Trochę inaczej jest z tym, ale po części się zgodzę. Zazwyczaj jak nie napisane inaczej w umowie ADR to jedzie tyle samo co ciężarówki powyżej 3,5 tony czyli 70/80 km/h, prędkość może być obniżona w umowie i bardzo często jest obniżana z powodów bezpieczeństwa ale tam gdzie dochodzi do kolizji czyli np. do 40 w miastach czy 60 poza
Znalezisko spisane z archiwalnych aktów prawnych i źródeł z internetu. Część 1 o historii ograniczeń prędkości. Ciekawostki na ten temat. Artykuł trochę długi więc podzieliłem na dwie części.
Kolejny bezsensowny przepis dla motocyklistów, (Art. 20 ust. 6 pkt. 3) zresztą martwy który znalazłem w Prawie o ruchu drogowym - który ma się dobrze od 1998 roku do teraz. Motocykl przewożący dziecko do 7 lat nie może przekraczać
Dobrze słyszeliście - mnie zamurowało jak to zobaczyłem, czy tak niska prędkość na autostradzie nie zrobi więcej złego? Przecież na autostradzie przy tak niskiej prędkości trudno utrzymać równowagę na motocyklu i jak
@thorgoth: @G06DbT Ja raczej też bym nie przewiózł na drodze szybkiego ruchu, no ale po co te ograniczenia prędkości? Typowa polska szkoła nauczania. Jak zwykle zabieranie się od d--y strony, A skoro szło o bezpieczeństwo dzieci to już mogli całkowicie zabronić jazdy ekspresówkami i autostradami skoro jest tak śmieszna prędkość, a na mało uczęszczanych drogach dopuścić jazdę z normalnymi prędkościami gdzie i tak ruch jest spokojniejszy, a taki motocyklista
Skoro ludzie łamią ograniczenia, to zaproponuję coś takiego, nie wszystkim będą odpowiadać, ale mogę się założyć o grubą kasę że będą przestrzegane przez wszystkich. ( ͡°͜ʖ͡°)
Nie bierzcie tego na poważnie, ale zgodzicie się ze mną że zarówno profesjonaliści tacy jak Hołowczyc czy Kubica jak i patusy takie jak Żak, Frog, Majtczak, Budda czy taki Patryk od Peretti i Karol C z Subaru Imprezy i inni
No a drugą rzeczą, pomijając fakt że to żarty OPa, to u nas by się skończyło tym, że debile w spawanych z ośmiu bmw by cisnęły do odcięcia, i jeszcze więcej by wypadków było.
@G06DbT: Przecież widzisz że te prędkości nie mają zastosowania w realnym życiu. Czy 100-120 w strefie zamieszkania lub na drogach osiedlowych, pod domem to bezpieczna prędkość? Obecnie obowiązuje tam 20-30 km/h, czy też 180-200 w zabudowanym,
W Polsce jest nawet do 100 znaków na kilometr drogi. Poseł Koalicji Obywatelskiej - Franciszek Sterczewski wystąpił do rządu z interpelacją poselską w sprawie uporządkowania tego bałaganu.
Powinnismy mieć ograniczenie wynikające z typu drogi i tyle. Zabudowany 50, strefa przy szkole, szpitalu, na osiedlu 30. Poza zabudowanym 100, dwujezdniowa 120, autostrada 120/180 (min 100). Ekspresowa 140.
@IvanBarazniew: Dobrze kolega mówi. Zabudowany 50, (strefy przy szkołach, szpitalach i ścisłe centrum miast 30, strefy zamieszkania i wąskie uliczki miejskie 20, główne drogi w miastach dwu, trzy pasmowe i drogi przelotowe przez wioski 70-80) Poza zabudowanym to - Droga jednojezdniowa 100,
Legendarna grupa Massive Attack planuje odejść ze Spotify, co ma związek z dostępnością serwisu w Izraelu (choć nie tylko...). Okazuje się bowiem, że właściciel Spotify inwestuje w technologie wojskowe.
@romusromulus: mała strata. Massive Attack to syf. Znam lepsze elektroniczne zespoły z podobnych lat, chociażby A-ha, (take on me i sun will always shine on tv) Alphaville, Human League, Ultravox, Kraftwerk (np. Autobahn), Pet Shop Boys czy Eurytmics. Beatles dla rocka to potega no ale zapomnialbys o Genesis, Queenie, Nirvanie, Linkin Park, Pink Floydzie, Bon Jovi, czy AC/DC - serio.
Mała strata, jest wiele ważniejszych zespołów muzycznych nawet z tamtych lat a tak poza tym to Massive Attack nje podoba mi sie, kwestia gustu i nie przejmuje sie tym ze on usuwa konto na Spotifi. Gdyby to byl The beatles, ABBA czy Queen to bym sie bardziej przejal. Na spotify miesci sie miliony tego typu utworow i ze sto tysiecy takich massive attack.
W roku 2025 było jedne z chłodniejszych lat w ciągu ostatnich kilkunastu lat jednak nie było najchłodniejsze w historii. Nieco ponad 200 lat temu w 1816 roku pogoda w okresie letnim była dużo dużo gorsza były w lipcu czy sierpniu przymrozki. A w czerwcu 30 cm śnieg.
@yahone: Lato było porażką, każdy ma swoje zdanie. Czy maj z temperaturami pokroju 7 czy 10 stopni w dzień to jest fajne lub lipiec z ekstremalnymi opadami? Ni nagrzeje sie woda, ni poplywac w jeziorze, ni na rower, ni przejechac sie na motocyklu - że takie pozytywne opinie na temat tego lata się pojawiają to jestem w szoku.
@sogen: Nie przeczę że ograniczenie do 30 km/h ma sens no ale jak widać nawet na załączonym zdjęciu to jest droga w ścisłym centrum miasta, a nie obwodnica czy główna miejska arteria przystosowana pod ruch Tranzytowy i pod prędkości rzędu 80 km/h. Czy w takim miejscu 50 ma sens? Nie. Czy obniżenie prędkości z 50 do 30 na główniejszej drodze w mieście na której są chodniki ma sens? Nie.
The infamous team improving road signs and speed limits in Poland.
ErogowyDrogowy dawniej na starym koncie JezdniVDrron - profil na wykopie zajmujący się motoryzacją oraz zmianą patologicznego oznakowania na polskich drogach, rozległymi obszarami zabudowanymi które tak naprawdę w większości nie mają zabudowy, wykluczaniem się znaków, oraz bezsensownym "dokręcaniu śruby" zarówno w przypadku polityki Anty-samochodowej Polski jak i Unii Europejskiej.
Oczywiście też będą na te konto wlatywać inne materiały.
10. Holowanie samochodu i przyczepy jednocześnie? Czemu by nie?
https://www.youtube.com/watch?v=FRrcGQXiHKw
9. A oprócz tego samochód osobowy (co prawda SUV lub terenowy) holuje ciężarówkę na autostradzie - kto komu zabroni? Tylko czy nie szkoda sprzęgła. - ale przynajmniej nie na awaryjkach, jednak trójkąta z tyłu nie widzę.