Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko318
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Aveda
Aveda

Aveda

Dołączył 9 lat i 4 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 751
  • Znaleziska 679
  • Mikroblog 72
  • Obserwujący 66
  • Obserwowane 5

660

Tysiące lekarzy z Ukrainy gotowych do pracy w Polsce

Tysiące lekarzy z Ukrainy gotowych do pracy w Polsce

W poniedziałek resort zdrowia zapowiedział zmiany w prawie, które mają ułatwić zatrudnianie lekarzy zza granicy.

titutoo
z
wydarzenia.interia.pl
dodany: 23.10.2020, 06:56:20
  • 240
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    ukraina
Aveda
Aveda
Aveda 23.10.2020, 12:24:09
  • 4
Zastanowmy sie tylko, czy my jestesmy na to gotowi, swiadomi poziomu, zdecydowani.

Na Ukrainie poziom/dlugosc edukacji odbiega od Polskich realiow. Nie mowie, ze nie ma tam dobrych lekarzy oczywiscie. Jednak ja bym sie bala jechac na Ukraine i tam leczyc. Widzialam wielu pacjentow z Ukrainy, ktorzy przyjezdzali do Polski po rozpoczeciu leczenia u siebie, ktorego przebieg ciezko bylo wytlumaczyc jakimikolwiek badaniami.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

471

Ilu jest lekarzy w wieku 65 plus w Polsce?

Ilu jest lekarzy w wieku 65 plus w Polsce?

Co czwarty lekarz (24,5%) uprawniony do wykonywania zawodu w 2019 r. był w wieku emerytalnym i miał 65 lat i więcej.

Aveda
z
ciekaweliczby.pl
dodany: 16.10.2020, 15:49:12
  • 106
  • #
    polska
  • #
    lekarz
  • #
    medycyna
  • #
    zdrowie
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    ciekawostki
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
16.10.2020, 17:01:52
  • 38
@MegaZU0: zgadzam sie..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
16.10.2020, 17:17:14
  • 47
@Jariii: zdecydowanie juz sie rozpada.
Skala problemu na razie jest zakryta, lata sie to wszelkimi mozliwymi sposobami, ale wewnatrz wyglada nie do uratowania..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
16.10.2020, 23:18:38
  • 1
@Drogomir: znajac realia - podejrzewam w praktyce to drugie.

Choc pewnie zostana ustalone 'priorytety ratowania' to pewnie bedzie ciezko przestrzegac takich zasad w ferworze walki..

1103

Resort Ziobry bierze się za lekarzy. Powstanie system odpowiedzialności za błędy

Resort Ziobry bierze się za lekarzy. Powstanie system odpowiedzialności za błędy

Resorty zdrowia i sprawiedliwości pracują nad stworzeniem systemu odpowiedzialności lekarzy. Naczelna Izba Lekarska podała, że samorządy lekarskie mają zalecać lekarzom, by nie podejmowali zbędnego ryzyka. Lepiej niech jadą, a Polacy mogą umierać bez opieki, Bóg swoich rozpozna.

spere
z
next.gazeta.pl
dodany: 13.10.2020, 09:23:54
  • 347
  • #
    polska
  • #
    medycyna
  • #
    szpital
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    bekazpisu
Aveda
Aveda
Aveda 13.10.2020, 11:37:20
  • 5
Od jakiegos czasu duzo moich znajomych lekarzy uczyc sie nowego jezyka (przede wszystkim niemieckiego). Ja sama sie mocno nad tym rowniez zastanawiam.
Ciezka jest atmosfera, malo lekarzy, duzo pracy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1008

16-latek wsiadł na rower i pojechał z Warszawy do Poznania dla koleżanki xD

16-latek wsiadł na rower i pojechał z Warszawy do Poznania dla koleżanki xD

Miał pojechać do szkoły, ale ruszył w podróż do koleżanki.. udało mu się przejechać prawie 180km. Coraz wyższe wymagania polskich kobiet?

integrator1234
z
tvn24.pl
dodany: 26.09.2020, 21:34:15
  • 215
  • #
    polska
  • #
    przegryw
  • #
    rower
  • #
    warszawa
  • #
    logikaniebieskichpaskow
Aveda
Aveda
Aveda 27.09.2020, 08:20:36
  • 11
Jakby Wasi Dziadkowie uslyszeli, ze nutka szalenstwa w postaci wybrania sie na dluga podroz do Dziewczyny to 'coraz wyzsze wymagania polskich kobiet' to by sie dobrodusznie zasmiali.

Slyszeliscie opowiesci w tym temacie Babc/Mam/innych Kobiet z wypiekami na twarzy z ich mlodosci?:)
Dobrze jest miec troche fantazji:)
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Aveda
Aveda
Aveda 27.09.2020, 09:42:08
  • -4
@lazaruss: nigdy nie slyszales? wspolczuje. Kobiety tez potrafia miec fantazje.

@integrator1234 @vanillla_guy
Nie mowie, ze wszystko jest ok. Tez uwazam, ze jest slabo, zarowno jesli chodzi o kobiety, jak i o mezczyzn, ale to dlugi temat.
Tylko uwazam, ze czasami fajnie jest zrobic cos spontanicznego i szalonego, nie ma w tym nic zlego.

414

SZUMOWSKI - OD ZERA DO SUPERBOHATERA

SZUMOWSKI - OD ZERA DO SUPERBOHATERA

Kabaret z Konopi streścił sytuację ;)

Aveda
z
youtube.com
dodany: 19.08.2020, 11:19:50
  • 20
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    szumowski
  • #
    sluzbazdrowia
  • #
    kabaretki
  • #
    koronawirus
  • #
    nfz
s.....6
s.....6
konto usunięte 01.07.2020, 11:17:48
  • 0
@Aveda: Przepraszam, pani doktor jakie badania profilaktyczne warto sobie zrobić w wieku 25 lat? Ewentualnie, może ktoś coś z #medycyna podpowie?
#kiciochpyta #zdrowie
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Aveda
Aveda
Aveda 01.07.2020, 14:05:34
  • 1
@Koperek01: zgoda. Dodam jeszcze: (samo)badanie jader (jesli taka plec).
  • Odpowiedz
Aveda
Aveda
Aveda 01.07.2020, 14:11:30
  • 1
@shinigami26: jak nizej. Choc to zalezy troche od historii medycznej danej osoby I od historii chorob w rodzinie. Warto od czasu do czasu mierzyc cisnienie, dbac o wysilek fizyczny, podstawowy badania krwi (morfologia, elektrolity, parametry nerek czy watroby, choc znam ludzi, ktorzy wykonuja pelne profile hormonalno-nowotworowe nawet w podobnym wielu), samobadanie (jader lub p----i, albo nie 'samo'), cukier na czczo, wit d3!, Poza tym mysle wg indywidualnych zalecen. Btw. Moze
  • Odpowiedz

505

Państwo bez gotówki. Postęp czy jeszcze większą kontrola obywateli?

Państwo bez gotówki. Postęp czy jeszcze większą kontrola obywateli?

Artykuł przedstawia za i przeciw gospodarki bez gotowki. W szwedzkim„płatność gotówką” (kontant betalning) oznacza kartą lub przelewem w chwili otrzymania towaru, np. przy zakupie samochodu. W 2023 pieniądze mają zniknąć z obiegu.

Djangobango
z
tygodnik.tvp.pl
dodany: 27.06.2020, 10:42:43
  • 268
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    technologia
  • #
    konfederacja
  • #
    ciekawostki
Aveda
Aveda
Aveda 27.06.2020, 18:25:46
  • 2
To drugie.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

5

COVID & witamina D - tekst własny

COVID & witamina D - tekst własny

Jak zmniejszyć ryzyko infekcji i nasilenie ewentualnych objawów COVID. Mam nadzieję, że ktoś skorzysta.

Aveda
z
facebook.com
dodany: 28.05.2020, 20:39:07
  • 24
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    lekarz
  • #
    witaminy
  • #
    koronawirus
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 21:17:42
  • 0
@sqlserver: przeczytałeś/aś w ogóle?
Nie piszę o odcięciu się od ludzi zdecydowanie :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 21:21:04
  • 0
@sqlserver: jedno słowo, przeczytaj 200 kolejnych :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 21:21:48
  • 1
@dromex informacja nieprawdziwa??
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 21:23:44
  • 0
@sqlserver: tak, srodki powszechne (maseczki, rekawiczki, dystans) kazdy stosuje wg uznania.
Chodzilo mi o udowodnione dzialanie wit d.
dzięki za przeczytanie!
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 21:38:19
  • 0
@sqlserver: dystans to nie calkowita izolacja od ludzi I nie do koncza zycia
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
28.05.2020, 22:09:04
  • 0
@sqlserver: koegzystowac. Przyzwyczaic sie do jego obecnosci. Oswoic. Nie trwac w strachu. Chodzilo mi o to, ze nie zniknie za miesiac i z taka swiadomoscia musimy sie oswoic. Zdecydowanie nie jestem za panika I totalnym paralizem z powodu koronawirusa
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
29.05.2020, 07:41:12
  • 0
@sqlserver: omg.. to chyba od poczatku pandemii nie czytales prawnie nic ;)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
29.05.2020, 09:18:48
  • 0
@sqlserver: odradzam takie podejscie. Smutne to.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
29.05.2020, 09:19:36
  • 0
@sqlserver: pandemii nie bedzie zawsze. Ale wirusy I bakterie roznego rodzaju beda zawsze
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
29.05.2020, 11:31:35
  • 0
@sqlserver: mam nadzieje, ze zartujesz. Jesli nie zartujesz to polecam kontakt z psychologiem
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
29.05.2020, 13:06:43
  • 0
@sqlserver: w takim razie polecam kontakt z psychologiem..
Aveda
Aveda
Aveda 06.05.2020, 21:01:40
  • 7
@Aveda: jako że poza chodzeniem do pracy w tych COVIDowych czasach siedzę w domu to popełniłam obraz olejny (powrót do czasów gimnazjum, kiedy malowałam! 50cm x 70cm :) ). Polecam :)
Aveda - @Aveda: jako że poza chodzeniem do pracy w tych COVIDowych czasach siedzę w d...

źródło: comment_1588798828PwdjfkxRitCOSORt158gyp.jpg

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Aveda
Aveda
Aveda
Autor
06.05.2020, 21:05:52
  • 0
@gaceksteam: dzięki :)
  • Odpowiedz
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
06.05.2020, 22:08:18
  • 0
@bewuce: nie :)
  • Odpowiedz
fuuYeah
fuuYeah
fuuYeah
04.05.2020, 07:32:30
  • 8443
Na przełomie lutego i marca przechodziłem "przeziębienie". Jako że generalnie nie chorowałem na nic przez ostatnie 2-3 lata to podejrzewam, że miałem #koronawirus i przeszedłem #covid19 z bardzo łagodnymi objawami. Dzisiaj zamówiłem test z https://ogen.pl/covid/ i będę się badał na obecność przeciwciał bo jestem ciekawy czy to prawda ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak chcecie wiedzieć jak to wygląda jak już do mnie przyjdzie paczka
fuuYeah - Na przełomie lutego i marca przechodziłem "przeziębienie". Jako że generaln...

źródło: comment_1588577506H8gh7gHPmqjlq3YawTnKaj.jpg

Pobierz
  • 255
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Aveda
Aveda
Aveda 04.05.2020, 15:39:28
  • 0
wołaj :)
  • Odpowiedz

422

Test na obecność przeciwciał COVID-19 bez wychodzenia z domu

Test na obecność przeciwciał COVID-19 bez wychodzenia z domu

Test jest zgłoszony do Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych

InPay
z
ogen.pl
dodany: 29.04.2020, 15:23:34
  • 149
  • #
    polska
  • #
    covid19
  • #
    medycyna
  • #
    koronawirus
Aveda
Aveda
Aveda 29.04.2020, 18:40:44
  • 50
@mrChivas: jest. Organizm ma swoją linię obrony: m.in. przeciwciała nieswoiste (takie, które nie są dopasowane do konkretnego wirusa i z grubsza staraja sie chronic przed wszystkim) oraz przeciwciała swoiste (charakterystyczne dla danego wirusa).
W testach serologicznych 'kasetkowych' (test wykony z kropli krwi), "wyłapuje się" przeciwciała swoiste (charakterystyczne) dla koronawirusa.
Dzięki temu wiadomo (z dość dużą pewnością) czy ktoś przechorował covid czy nie.
Oczywiscie jest troche niuansów - np. przeciwciala moga
Aveda
Aveda
Aveda 29.04.2020, 20:56:34
  • 25
@notdot:
Test serologiczny kasetkowy (z kropli krwi) jest powszechnie uznawany jako test przesiewowy. Wykrywa przeciwciała, więc raczej oznacza przechorowanie covid (lub późniejszą fazę choroby - od 5-7 dni od zakażenia).

Testem diagnostycznym jest PCR (pobierany jest wymaz z gardła/nosogardła i analiza kilka h w labie). Wykrywa on materiał wirusa, więc wychodzi dodatni tylko przy toczącej się infekcji, innymi słowy - potwierdza zakażenie.
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:40:31
  • 2
@witulo: ja sobie pod prysznicem śpiewam często 'wolność kocham i rozumiem, wolności oddać nie umiem' ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:41:45
  • 0
@golomb13: PCR jest diagnostyczny i uznawany przez sanepid jako potwierdzenie zakażenia
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:45:56
  • 0
@golomb13: a to tak, w sumie nie rozumiem dlaczego mieliby nie uznawac, skoro lab spełnił wszystkie kryteria. Test PCR to nie jest rocket science, masz odczynniki i lecisz. Tylko lab musi miec kategorie bezpieczenstwa i zapewnic pracownikom ochronę przed covid (jak sie ten test robi to jeden z etapow mozna porownac do kichniecia potencjalnie covid plus osoby, tak uroczo mi tłumaczył laborant ;) )
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:48:50
  • 1
@kiernek: z konsultacją lekarską?
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:53:13
  • 5
@hrumque: masz rację, lepiej nie wiedzieć.
A tak serio - masz przeciwciała IgG i IgM, one różnicują czas od infekcji. Dla takich pytań masz w pakiecie konsultację lekarską.
Pozytywny IgM potwierdzałabym PCR.
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 09:59:57
  • 1
@golomb13: robili wymaz z nosogardla i z gardla? Test ma certyfikaty? Bo wiesz, tu niuansów też trochę jest..
ale generalnie się zgadzam - sama pracuję jako lekarz i wiem, że praktyka jest min. kilka lat za najnowszymi możliwościami.. I że brak checi, zrozumienia, logiki..
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:00:42
  • 0
@hrumque: oczywiscie, gdyby tylko byly na to pieniadze i bylo tak duzo testow;)
@Bekonik: zgadzam się..
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:08:00
  • 1
@golomb13: 'sam wykonujesz' wymaz jest tu barrrrdzooo słabą stroną...
Ja wiem jak wykonuje się takie wymazy i uwierz, że mało śmiałków znajdziesz, którzy sobie wymarzą nosogardło ODPOWIEDNIO......
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:09:42
  • 3
@gocha666: dokładnie tak, tak też jest napisane.
Test serologiczny kasetkowy (z kropli krwi) jest powszechnie uznawany jako test przesiewowy. Wykrywa przeciwciała, więc raczej oznacza przechorowanie covid (lub późniejszą fazę choroby - od 5-7 dni od zakażenia).
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:18:27
  • 2
@bibsz: moga zdarzać się odpowiedzi krzyżowe (czyli reakcja na któryś z innych koronawirusów). W jak dużym zakresie? Tego nie wie aktualnie nikt.
Cały świat intensywnie to bada i publikuje. Problemem jest to, że koronawirusy mają części wspólne, wiec szuka się miejsc charakterystycznych (ta sama zabawa jest w PCR, gdzie bada się części charakterystycznego materiału wirusa). To nowy wirus dla człowieka, stąd te niepewności. Sama interesuję się tym tematem.

Reasumując: testy
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:22:57
  • 1
https://www.youtube.com/watch?v=r59jtswPtd8


@golomb13: Ty chyba inwencji pacjentów nie znasz :D
NIE pobierałabym sobie sama wymazu z nosogardla. Pani na filmiku jest bardzo dzielna, ale NIE jestem pewna czy nie pobrała z jam nosa po prostu, a nie z nosogardła.
Z gardła byłoby trochę łatwiej, choc też nie wesoło.
Dam Ci przykład z zycia - u nas wymazy z nosogardła pobierają lekarze, nawet pielegniarkoma nie chcą dawać na razi epobierać z obawy na
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:28:31
  • 1
@Zdziardelek: kolega widzę wyciąga wnioski na podstawie jednostkowych, niesprawdzonych danych; i to jeszcze błędne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Lubię śpiewać, spać i tworzyć projekty, z tym byciem lekarzem to ja nie wiem co poszło nie tak:D
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:33:53
  • 1
@golomb13: a w drive wymazuja PCR czy robia kasetki? Bo ja na razie slyszalam o kasetkach..
zalezy Ci na decyzji sanepidu, bo chcesz wrocic do pracy?
jasne, daj znać

edit - a nie masz zaprzyjaznionego lekarza/pielegniarki? Chyba lepiej byloby jakby ktos medyczny Ci to zrobil, szkoda robi test jesli wynik ma byc niepewny..
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:40:16
  • 1
@bibsz: w skrocie: po budowie :)
organizm przy stycznosci z patogemen zaczyna produkcję przeciwciał żeby go wybić ;)

I tak jak masz wyżej - są takie, które z grubsza reagują na wszystko (nieswoiste) i takie, które "szyją się na miarę danego patogenu", więc sa do niego dopasowane i specyficznie wybijają ten konkretny :)

To jest w ogole ciekawa rzecz, podnoszone to bylo przy okazji próby połączenia informacji, że kraje, w
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 10:48:42
  • 0
@PtaszekCwir: będziesz. To test na przeciwciała (czyli późniejszy okres choroby lub na jej przechorowanie). Nie diagnozuje obecności materiału genetycznego wirusa.

No chyba, że wyjdzie ci dodatni, sanepid wtedy powinien Ci zrobic PCR.
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 11:31:10
  • 0
@Zdziardelek: spoko, nie uraziles :)
mamy wspólne zamiłowanie do starych kawałków muzycznych:)
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 11:49:33
  • 1
@Mistrz_Motyl: trochę tak, a trochę nie.

Poziom przeciwciał nigdy nie jest pewnikiem. Np. w wirusowym zapaleniu wątroby typu B (HBV) bada się ten poziom i jest jakiś punkt odcięcia, umowny, bo nie daje 100% pewności odporności. A może być tak, że podobną odporność mielibyśmy już w dużo mniejszym zakresie przeciwciał. Po prostu trzeba było przyjąć jakąś liczbę.

Generalnie obecność przeciwciał daje odporność. Obserwujemy to w wielu chorobach. Ale wszystko zależy od
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 11:51:36
  • 0
@golomb13: a kwarantanna bierze dni z urlopu???

drive - zdziwiłbys się... nie takie rzeczy się dzieją ;)
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 12:07:23
  • 0
@Mistrz_Motyl: Nie ma takich faktów dotyczących SARS-CoV2, bo sama choroba nie ma 18 m-cy, wiec nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić. No tak. Należy też zachować zdrowy rozsądek - nawet jak jesteś odporny na HBV to nie kozakujesz wstrzykując sobie do żyły krwi zakażonej osoby.
Założenie naukowców bazuje na faktach, jednak nie jest pewne (mawiamy w medycynie jak w kinie, wszystko moze się zdarzyć ;) ) , bo te obserwacje
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 12:11:03
  • 0
@kabiz: tu masz jedno z większych badań na ten temat: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3546052
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 12:16:47
  • 2
@Mistrz_Motyl: NIKT nie da Ci gwarancji.
Ja moim pacjentom onkologicznym też nie daję gwarancji, ale daję zwiększenie ich szansy na wyzdrowienie.

Wracając do przeciwciał SARS-CoV2, tu jest niezłe badanie odnośnie poziomów: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3546052
Aveda
Aveda
Aveda 30.04.2020, 12:39:59
  • 0
@Mistrz_Motyl: nie ma stuprocentowej informacji. Wysoka skuteczność to też rzetelna informacja natomiast.
Nie ma punktu odcięcia, ale takiego punktu możemy spodziewać się za kilka miesięcy dopiero. wiadomo, że przeciwciała daja odporność, nie wiadomo jak skutecznie, na jak długo.
Makaki to jedno, ale leczenie krwią ozdrowieńców też daje radę, więc mam nadzieję, że ta odporność trzyma się "wirusowych norm" u ludzi ;)
Aveda
Aveda
Aveda 03.04.2020, 14:29:58
  • 1
Jako, że siedzę dziś w domu to postanowiłam nagrać kilku minutowy film o prostych sposobach na odporność.
To, co ja staram się stosować.
Zapraszam:
https://www.youtube.com/watch?v=vDaK9VqW0Qg&t=
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Aveda
Aveda
Aveda 03.04.2020, 14:27:06
  • 2
@Aveda: Mimo, że nie mogę publikować informacji z frontu to chciałabym Wam podziękować.
Za wszystkie dobre słowa i zainteresowanie sytuacją.
Za maseczki (te robione, chirurgiczne i te profesjonalne ffp), za przyłbice.
Wszystko się bardzo przydaje!!! :)
JESTEŚCIE WIELCY!

#wykoppomapa
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

3435

Polski rząd poprosił Alibabę, by nie sprzedawała maseczek do Polski

Polski rząd poprosił Alibabę, by nie sprzedawała maseczek do Polski

Polski rząd interweniował w Chinach w sprawie handlu maseczkami do Polski. (...) Polski rząd poprosił chiński rząd, aby ten wpłynął na koncern Alibaba, by wstrzymać wysyłki do Polski maseczek i środków dezynfekcyjnych do odbiorców prywatnych i firm. Celem polskiego rządu była walka ze spekulacją

HaHard
z
rp.pl
dodany: 22.03.2020, 13:35:38
  • 449
  • #
    hahard
  • #
    ekonomia
  • #
    koronawirus
  • #
    bezpieczenstwo
  • #
    chiny
  • #
    medycyna
Aveda
Aveda
Aveda 22.03.2020, 14:11:41
  • 15
Nie nawidzę jak ktoś 'w dobrej wierze' czegokolwiek zabrania traktując dorosłych ludzi jak dzieci. Państwo opiekuńcze, kurcze...
  • 7
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Aveda
Aveda
Aveda 27.03.2020, 08:29:14
  • 1
@sl1der: tez. (Dzieki za poprawke)

2577

Sygnaliści z zamkniętymi ustami. Kto chce uciszać lekarzy?

Sygnaliści z zamkniętymi ustami. Kto chce uciszać lekarzy?

Lekarze, którzy piszą o nieprawidłowościach i brakach w szpitalach, dostają zakaz rozmów z dziennikarzami i dzielenia się informacjami za pomocą mediów społecznościowych.

rybak_fischermann
z
wiadomosci.dziennik.pl
dodany: 26.03.2020, 06:31:22
  • 222
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    lekarz
Aveda
Aveda
Aveda 26.03.2020, 08:08:54
  • 24
Potwierdzam. :(
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Aveda
Aveda
Aveda 23.03.2020, 19:21:19
  • 2
Zapraszam dziś (poniedziałek, 23.03.2020, godz. 21:00-22:00) na Drogowskazy w radiu @EskaROCK
O przyszłości medycyny i służby zdrowia :)
Powtórka w czwartek o godzinie 21:00.
Aveda - Zapraszam dziś (poniedziałek, 23.03.2020, godz. 21:00-22:00) na Drogowskazy w...

źródło: comment_1584991262EbT4SnxMd0jV70agV2wS9C.jpg

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Aveda
Aveda
Aveda
Autor
23.03.2020, 19:34:29
  • 1
Prowadzącym jest redaktor Michał Poklękowski, ja jestem gościem ;)
  • Odpowiedz

3134

BRAK masek w polskich szpitalach

BRAK masek w polskich szpitalach

Drodzy! Jestem lekarzem, pracuję w Narodowym Instytucie Onkologii w Warszawie. Chciałabym spróbować siły wykopu.. w zorganizowaniu masek ochronnych. Nigdy wcześniej Was o nic nie prosiłam, ale tym razem sprawa jest poważna. Opowiem Wam jak to wygląda w tym, bądź co bądź, referencyjnym szpitalu....

Aveda
z
wykop.pl
dodany: 21.03.2020, 14:38:58
  • 414
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    coronavirus
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 14:45:14
  • 59
@nemo007: przyda sie, dzieki.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 14:56:52
  • 466
@mta93: mnie pytasz? Nie mam pojęcia.
Gorzej, że bez takich podstawowych środków ochrony niedługo nie będzie KIM pracować. I wtedy nawet gdyby były pieniądze - niewiele się będzie dało zrobić. To jest - mam wrażenie - patrzenie nie dalej niż na czubek własnego nosa i planowanie nie dalej niż na dwa dni do przodu.. Kosztem ryzyka zdrowia innych.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:06:56
  • 37
@Siman: dzisiaj chyba zamówię, bo dłużej tak się nie da. Tylko znając ali, przyjdzie za 2 tygodnie, albo 5. Pomyśl jednak jaka to patologia, żeby samemu dbac o takie rzeczy. Nie każdy (a szczególnie 60+) potrafi też korzystać z ali.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:08:30
  • 74
@Pudiczko: z doświadczenia lekarzy wynika, że jeśli przy badaniu okolicy gardła (np. lusterkiem) noszą maski to rzadziej chorują na przykład na grypę. Wirus grypy ma podobna wielkość.
Taka 'zwykła' maseczka nie zatrzyma 100% wirusa, ale dowiedziono, że zmniejsza ryzyko zachorowania 2-3 razy. To bardzo dużo.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:09:46
  • 42
@uknot: śnieg zaskoczył kierowców.
Od lat miałam wrażenie, że Polska służba zdrowia w aspekcie lekarzy stoi na popękanych kolumnach podtrzymywanych ostatkiem sił przez rezydentów.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:10:15
  • 24
@Trybus: to 'wspaniale', jesteśmy w czarnej... dziurze.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:10:28
  • 6
@JanParowka: nie mam numeru ;p
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:12:42
  • 9
@thomeq: też. Ale mniejsza ryzyko infekcji ogólnie. U noszącego też. WHO nie rekomenduje, ale znajdziesz te informacje w artykułach naukowych.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:12:59
  • 23
@Gregski: powiem Ci tak - jakiekolwiek na chwilę obecną
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:13:35
  • 2
@WystarczyJednaUstawa: nie wiem, myślę, że nie ma skąd wziąć aktualnie. A pieniędzy pewnie też jest mało.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:16:06
  • 4
@menmikimen: nie mamy masek ogólnie, wielorazowych też.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:22:11
  • 18
@AmolProtos: możesz wysłać/dać znajomemu lekarzowi/pielęgniarce, żeby rozdała w swoim oddziale. Chyba tak jest najłatwiej, bo mam wrażenie, że na sposoby papierkowe nie ma aktualnie czasu..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:22:30
  • 20
@nekosa: to byłoby dobre rozwiązanie, pewnie najwłaściwsze :(
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:23:42
  • 5
@w3n5zu: dzięki, już kilka rzeczy obczaiłam na fb dzięki Wam. Acha - nie ogarnę tylu komentarzy, więc jakbym komuś nie dała rady odpowiedzieć to z góry przepraszam.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:24:53
  • 13
@BulinekOkraglinek: serio mówisz czy zartujessz?
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:25:25
  • 6
@piciuuuu: szpital mówi, ze kupuje, że szyje, że będą jutro, że zaraz..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:25:57
  • 6
@Ponton80: odezwij się na prv jeśli piszesz serio
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:26:21
  • 3
@ereswude: nie wiem czy jest co podziwiać.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:27:57
  • 7
@thomeq: teoretycznie powinien być przy narażeniu na zakażenie strój ochronny, maseczka FFP3 i gogle. Ale ja piszę o 'zwykłych' 'chirurgicznych' maseczkach. O filtrach nawet nie marzę w tym momencie.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:32:42
  • 6
@thomeq: nie znam się. Ale powiem Ci, że chętnie założyłabym maseczkę z lekkim strzępieniem niż wcale..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:33:55
  • 11
@bordo_na_emeryturze: tak będzie.. o ile nie szybciej. Nie damy rady jeśli będzie dynamika wzrostu logarytmiczna.. Śmietelność chorych wtedy też bedzie większa. Bo szpitale nie wyrobią.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:35:06
  • 4
@RB39: KNTMKiCz
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:36:32
  • 11
@belzebubek6: ja takiej zrzutki nie zorganizuję.. czasu brak. choć myślę, że bardziej bym pomogła robiąć coś takiego niż przychodząc teraz do pracy. Skalowanie pomocy.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:37:50
  • 9
@trzynastka: teraz zużywa mało. Ale jedna dla każdego z personelu na jeden dzień to naprawdę minimum, które powinno być spełnione..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:49:09
  • 7
@Erk700: dla najbardziej narazonych ffp3 i caly stroj ochronny z goglami. Dla lekarzy i pielęgniarek w szpitalu - minimum 'zwykła chirurgiczna', lepiej ffp3. Do użytku domowego - przy wyjści na miasto też zalecałabym 'zwykła chirurgiczna', a podczas opieki nad zainfekowanym ffp3.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:51:03
  • 3
@panpele: dzieki
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:53:53
  • 2
@jaesus: nie wiem jaki w tym momencie jest koszt zakupu maseczki dla szpitala. Przypuszczam, że nawet w hurcie ceny wzrosły. Nie jestem też w zarządzie szpitala żeby podać Ci konkrety 'normalnych stanów magazynowych' i tego jak szpital zabezpieczył dostęp do środków ochorny. Ja jako 'zwykły lekarz pracownik' na razie słyszę tylko obietnice.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:54:41
  • 4
@damzal: zakupię. Dla siebie i najbliższych współpracowników. Ale to nie rozwiązuje problemu. Nie my sami powinniśmy to robić..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:55:29
  • 1
@snieznykoczkodan: Media? Nikt tego w tv nie puści.. W gazetach pewnie się o tym już pisze.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:58:44
  • 3
@thomeq: lepiej jakby z boku twarzy przylegała, tam może wpadać nieprzefiltrowane powietrze. Poza tym masz rację.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 15:59:15
  • 1
@belzebubek6: :(
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:10:58
  • -1
@jaesus: brak towaru.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:14:01
  • 4
@Luiz90: jednorazowe sie wyrzuca... a raczej aktualnie odklada i uzywa przez kilka dni tych samych :/ wielorazowych (do dezynfekcji) nie spotkałam
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:14:19
  • 2
@aleksc: nie jestem, dziękuję i nie zważam
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:14:49
  • 1
@Soviel: myśle o tym.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:23:51
  • 0
@dybligliniaczek: jednorazowe średnio da się uprać, rozpadają się
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 16:25:08
  • 2
@Sleeve: omg, wspaniale.... to będzie 'wesoło'.. na który oddział?
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:02:10
  • 0
@c-o-n: prv:)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:05:53
  • 2
@WyrobCzekoladopodobny: zgadzam się partyzantka, i rzeczywiscie w partyzantce jak nikt mamy doswiadczenie. Szkoda tylko, ze musimy tak dzialac. Na razie nie ma nikogo 'z gory' kto by o tym myslal. Ja w pon porozmawiam z Szefem (który jest bardzo racjonalnym i w porządku człowiekiem). Dzieki wykopowi pojawiło się kilka potencjalnych możliwości :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:06:43
  • 1
@Greenwich: poza czasem oczekiwania nie wiem czy problemem nie bedzie konfiskowanie wszystkich maseczek..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:07:44
  • 1
@Luiz90: wydaje mi sie, ze masek jednorazowych sie z natury nie sterylizuje. Ale moze teraz nie ma wyjscia.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:10:49
  • 1
@Elmaak: to wyslij mi, tez sie podziele. chetnie.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:11:24
  • 1
@kotek_terrorysta: tak to sie skonczy, kwarantanny i zla.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:12:11
  • 0
@BulinekOkraglinek: odezwij sie na prv
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:13:59
  • 1
@Biligtrzek: już pisałam, że chyba głupotę, ale wycofałam. Myślę, że tak to się skonczy. Jeszcze chwila.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:16:51
  • -1
@Gallg: @etcetc: dzięki!!
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:17:19
  • 4
@przegladarkauzy: ano. Nic dodać..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:19:44
  • 1
@Elmaak: otóż nie, otworzyło się kilka możliwości dzięki wykopowi i dalej będę to ciągnąć :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:20:31
  • 1
AmolProtos: albo wyslij do NIO w Warszawie..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:28:05
  • 0
@hurricane8989: <3 piszę
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:38:39
  • 0
@WolnoscRownoscBraterstwo: dzwoniles do NIO? Maseczek jest 15 na oddzial.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:42:50
  • 0
@Aveda: w oddziale pracuje >50 osob. Popytaj lekarzy/pielegniarki w NIO. Nie wiem jak z ochroniarzami.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:51:34
  • 0
@Biligtrzek: nie u nas, ale sa placówki, gdzie dyrektor ZABRANIA chodzenia w maseczkach, bo 'moga sie przydac później'. Generalnie się z tobą zgadzam, myślę tak samo.. dlatego mój apel. Widze co się dzieje wśród lekarzy. Jest niepokój o zdrowie własne, rodzin i pacjentów z obciążeniami.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 17:57:22
  • 0
@darbarian: to niestety prawda. Kogo męczyć? Wszystko się zamiata pod dywan i obiecuje. To trwa czas, a środków chorony nie ma teraz.
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 18:29:44
  • 2
@KIJU87: @minvt: napisane :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 18:37:04
  • 0
@mlyn-wodny: albo może poczekać 5 dni? bo wirus z grubsza tyle czasu potrafi przetrwać..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 18:47:37
  • 2
@Polasz: dzięki, skąd moje imię?:)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 20:24:56
  • 0
@no_names: no tak, kiedys podalam, a teraz zapomnialam :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
21.03.2020, 21:31:41
  • 1
@woj0: ciekawe informacje, nie wiedziałam. Ozonator normalnie na allegro zakupię? Masz konkretny do polecenia?
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
22.03.2020, 11:32:02
  • 0
@kopyw: ja bylam na poprzednim, ale jak postanowiliscie wykopac na glowna to zamienilam zdjecia.
@Navarre: @arc_tic: Dokladnie tak jest. Dlatego 'obiecuja ze maski beda', moga nawet w to wierzyc, bo maja na papierze napisane. Ale jak nie ma dostaw to nie wyczarują..
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
22.03.2020, 13:42:49
  • 0
@buczi28: dzieki :)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
22.03.2020, 14:14:02
  • 0
https://www.wykop.pl/link/5400807/polski-rzad-poprosil-alibabe-by-nie-sprzedawala-maseczek-do-polski/ mam nadzieje, ze moje zamowienia, ktore poczynilam dzieki Wam, dotrą :(
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Aveda
Aveda
Aveda
Autor
22.03.2020, 22:05:44
  • 0
[zobacz e83c9d5a-6f5f-43d8-8782-ea6f9d894694.jpg]


@AdOlop78: bo nie chcialam byc na glowej ze swoim zdjeciem
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
22.03.2020, 23:08:17
  • -1
@maniakbitcoin: z logicznego punktu widzenia - tak. Odezwalam sie juz do ludzi, ktorzy drukuja takie przylbice na drukarkach 3d, moze sie uda:)
Aveda
Aveda
Aveda
Autor
23.03.2020, 19:21:57
  • 0
@AdOlop78: ma co robić aktualnie..

1484

Pomóżcie "drukować" przyłbice dla polskich szpitali

Pomóżcie "drukować" przyłbice dla polskich szpitali

Apel dla właścicieli drukarek 3D, którzy chcieliby pomóc w walce z COVID-19

vindicator
z
twitter.com
dodany: 22.03.2020, 14:40:08
  • 229
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
Aveda
Aveda
Aveda 22.03.2020, 15:38:56
  • 4
Pracownicy służby zdrowia będą mocno wdzięczni <3
Przyłbice chronią nas przed pacjentami i pacjentów przed nami.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2711

Bohater z drukarką 3D. W ciągu jednego dnia zaopatrzył Szpital w Zielonej Górze

Bohater z drukarką 3D. W ciągu jednego dnia zaopatrzył Szpital w Zielonej Górze

Jednak nie trzeba być miliarderem, żeby móc skutecznie zmieniać rzeczywistość. Przykład dał Łukasz Więcek, który wykorzystał swoją farmę drukarek 3D do wyprodukowania przyłbic ochronnych dla Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Zielonej Górze.

szyna352
z
tech.wp.pl
dodany: 22.03.2020, 09:18:40
  • 206
  • #
    polska
  • #
    zielonagora
  • #
    szpital
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    druk3d
Aveda
Aveda
Aveda 22.03.2020, 11:34:13
  • 1
@ExitMan: dzięki, ja zaczelam od podstawy podstaw, czyli od masek. ale jak sie ten wirus rozprzestrzeni (a tak bedzie, juz go jest duzo wiecej niz to co sie raportuje) to na pewno bedziemy szli w inne srodki ochrony - przylbice, kombinezony itp..

8833

Pierwszy potwierdzony przypadek koronawirusa 2019-nCoV w Polsce

Pierwszy potwierdzony przypadek koronawirusa 2019-nCoV w Polsce

Pacjent leży w szpitalu w woj. Lubuskim

mrbarry
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 04.03.2020, 07:09:52
  • 1398
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    wirus
  • #
    covid19
  • #
    chiny
Aveda
Aveda
Aveda 04.03.2020, 14:44:23
  • 0
Zapraszam do poczytania researchu w temacie CoV 2019 : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=933939780334806&id=546302992431822¬if_t=page_post_reaction¬if_id=1583159903708971&ref=m_notif
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >

An

  • Lekarz In ynier Pasjonatka rozci gania acroyogi d ugich spacer w ksi ek i fotografii
  • https://www.facebook.com/MDAnetaBorkowska/
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 28.01.2019

    Komentator
  • VIP
    od 21.03.2020

    VIP
  • Ekshibicjonista
    od 25.01.2019

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 22.07.2024

    Rocznica
  • Ekspert
    od 15.10.2018

    Ekspert
  • Król Wykopaliska
    od 07.03.2023

    Król Wykopaliska
  • Gadżeciarz
    od 07.03.2023

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl