Wpis z mikrobloga

ignorancie, CPK to kolej zintegrowana z lotniskiem (nowy wymysł), wcześniej był rozważany CPL (samo lotnisko).


@kishibashi: proponowałbym się nieco hamować, bo Ty nie znasz tych dokumentów i akurat przypadkiem sam wyszedłeś tutaj na ignoranta.

CPL też miał być zintegrowany z liniami KDP

PS. I przestań rozsiewać te teorie spiskowe z rozbudową Chopina, bo ileż #!$%@? można. Tam chodziło o znaczne niedoszacowanie kosztów rozbudowy, a nie jakieś politykowanie w Radomiu.
waro - >ignorancie, CPK to kolej zintegrowana z lotniskiem (nowy wymysł), wcześniej b...

źródło: GLRrA5oXcAA6viB

Pobierz
  • Odpowiedz
@waro: nie, nie wyszedłem, tylko popełniłem dość niedokładny skrót myślowy - zintegrowanie z koleją dużego portu jest logiczne, ale nie przewidywano takich szprych jakie przewidywano teraz, które miałyby się rozchodzić w każdym kierunku i zbiegać w Baranowie. Dlatego wtedy nazywano to CPL a nie CPK i to to sprawia, że to jest projekt "pisowski" a nie "już dawno taki był". Myśl, stosuj kontekst, a nie jakieś autystyczne interpretacje.

No to co
  • Odpowiedz
@hellfirehe Oatstnio pisowcy się chwalili, że nie tylko kajaki tam się mieszczą i nawet niszczyciele są wstanie przez niego przepłynąć..
Tylko nie dopisali, że chodzi o niszczyciele min które są wielkości kutra rybackiego ^^
Bo nic więcej niż kuter patrolowy tak się fizycznie nie zmieści
  • Odpowiedz
Chopin mógł mieć więcej przepustowości gdyby PiS w 2019 roku przeprowadził rozbudowę Chopina (która była zaplanowana i miała finansowanie)


@kishibashi: rozbudowa terminala nic nie da jak sloty są wykorzystywane w pełni (600 operacji na dobę), chyba że by zaczęli latać w nocy to wtedy machający papież dla mieszkańców w okolicy XD. A przepraszam można jeszcze wyburzyć pół dzielnicy żeby dobudować kolejny pas
  • Odpowiedz
@Garw0n: ale nie są wykorzystywane w pełni, zarejestrowany max to 567, maksymalna średnia to 524, decyzja środowiskowa jest na 600, a prawdziwy max operacyjny to więcej niż 935 (17 godzin dziennie x 55 operacji), bo trzeba dodać jeszcze to co można w porze nocnej. Rozbudowa terminala, dobudowa postojów i rekonfiguracja zjazdów ułatwi zwiększenie średniej. Decyzja środowiskowa też może być zmieniona.
  • Odpowiedz
Hmm może dlatego że rząd Millera, potem rząd Belki i rząd Tuska analizowali tę koncepcję i wszystkim wyszło, że warto?


@aei9077: Może i warto, nie w tym rzecz tylko w fakcie że w obecnej formie CPK na 100% to była wydmuszka PiSu zrobiona po to żeby oni się dorobili. Pierwsze co powinni zrobić to sprawdzić jakie działki na terenie pod CPK zmieniły właściciela w ostatnich latach i ile % z nich
  • Odpowiedz
  • 0
@KrolSandaczPierwszyRozrzutny PiS w odróżnieniu od byłej opozycji potrafi dowozić swoje obietnice co przez 8 lat udowodnił, wiec w sumie bez problemu można myśleć że CPK powstanie, po Platformie nie można było się tego spodziewać i jak widać słusznie, podnóżki i kłamcy zawsze będą podnóżkami i kłamcami.

Teraz wystarczy że PiS przejmuje władzę, wybuduje CPK i będzie rządzić nie 8 tylko 38 lat.
  • Odpowiedz
@KrolSandaczPierwszyRozrzutny: Jest jednak różnica między całkowitym uwaleniem pomysłu, a zmianą w coś bardziej realnego. Poprzednie rządy już miały zamysł budowy nowego „głównego” lotniska Polski, bo Okęcie jest po prostu za małe i nie ma potencjału jego rozbudowy. A teraz wygląda na to, że wyśmiewane lotnisko w Radomiu ma w jakimś stopniu „przejąć” rolę część roli CPK.

A na razie wygląda niestety na to, że za 20 lat do lotów poza UE
  • Odpowiedz
@Njal PiS jedynie co potrafi robić to rozdawać kasę, jedyną obietnicę jaką dowiózł to 500 plus. Wszystkie projekty, które wymagały planowania, bardziej skomplikowanych procesów, typu Polski Ład, milion mieszkań, mieszkanie za 2500PLN/m2, obniżenie VATu, wszystko niezrealizowane.
  • Odpowiedz
@KrolSandaczPierwszyRozrzutny: cpk to akurat każdemu rządowi wychodzilo że trzeba budować. Pis tylko ośmieszył projekt i stworzył kolejnego misia na miarę naszych czasów.

Co nie znaczy, że trzeba odejść od pomysłu, trzeba go po prostu dobrze pociągnąć. No chyba, że uznajemy, że nasz kraj nie umie takiego lotniska zbudować. No ale wtedy na kij nam taki kraj, ktory nie potrafi wiekszegp projektu infrastrukturalnego zrobic? lepiej od razu wszystko zabrać i rozdać sąsiadom...
  • Odpowiedz
@kishibashi: Przeciez widać gołym okiem o co ci chodziło. Nie gadałbyś wtedy o tym, że CPL mogło mieć inną lokalizację czy inny rozmiar - bo nie mogło mieć. Tylko jedna lokalizacja wchodziła w grę, a rozmiarowo to był bliźniaczy projekt do CPK.

CPK od CPL różni tylko funkcja węzła kolejowego, więc jest też trochę inna sieć kolejowa. Ale tylko trochę inna, bo i tak większość linii CPK idzie po dawnych planach
  • Odpowiedz
@kishibashi Jakim cudem do 20 mln byś rozbudował Modlin? Jak tam zgody na loty jest ile z 60 dziennie? PiS też kłodę rzucił tutaj? Jakbyś w ogóle to ogarnął jak tam masz 5 właścicieli każdemu na czym innym zależy a najbardziej lukratywne umowy jeszcze z czasów po-PSL ma tam Ryanair?

40 mln Modlin Okęcie? Jakby wtedy działały transfery?

Jakie to kłody rzucał pod nogi PiS modlinowi niech mi ktoś w końcu odpowie,
  • Odpowiedz