Wpis z mikrobloga

@RobertoBaggio: @Line-Storm: to jest bardzo ciekawy problem również pod względem "moralnym".

Pamiętam jak dawno temu na studiach, na wykładzie dotyczącym IoT wykładowca pokazał slajd z samochodem w podobnej sytuacji i były trzy opcje:

- jedzie dalej prosto i przypieprza w samochód (procentowe prawdopodobieństwo śmierci kierowcy i pasażera)

- zjeżdża na prawo i ładuje się w rowerzyste, który jechał poboczem (pewna śmierć rowerzysty)

- zjeżdża na lewo (z naprzeciwka jechał samochód, więc pewna śmierć kierowcy + procentowa pasażera)

I teraz, prawda jest taka, że ktoś musi zaprogramować reakcje takiego urządzenia, jak się powinno zachować i...kogo zabić ( ͡~ ͜ʖ ͡°) Ja rozumiem, że jest to oparte o wyliczenia, statystyki itd. itp. ale wyobraźcie sobie, że jakby taki algorytm "wypłynął" do opinii publicznej i okazało by się, że np. wybieramy opcje drugą, to już widzę te tytuły
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Line-Storm: to jak, miszcze z taxi, "spece" od aut elektrycznych i self driving i krulowie lewego, to dalej gwałt na motoryzacji, ta cała tesla? Czy musi was tesla ominąć w wypadku pewnej śmierci pod kołami samochodu prowadzącego przez kierowcę, żebyście w końcu to docenili?

Tesla genialny ruch, daj Boże żeby to się upowszechniło kiedyś u nas, starczy zbierania niewinnych ofiar w czarne worki, bo trzeba #!$%@?ć. O kolizjach i stłuczkach
  • Odpowiedz
@Stitch: @2phonesylwus: @RobertoBaggio: cóż...może i macie racje, ale zwyczajnie nie chce mi sie wierzyć, że jest to takie proste i prymitywne rozwiązanie.
Zresztą firma nie była by taka głupia żeby narazić sie na sutuacje gdzie np. autopilot skreci by uniknąć wypadku i wjedzie w grupe ludzi zabijając kilka osób. Jeden taki nagłośniony przypadek i firma by poszła z torbami. Nie wspominając o milionowych odszkodowaniach. To nie
  • Odpowiedz
to jest bardzo ciekawy problem również pod względem "moralnym".

Pamiętam jak dawno temu na studiach, na wykładzie dotyczącym IoT wykładowca pokazał slajd z samochodem w podobnej sytuacji i były trzy opcje:

- jedzie dalej prosto i przypieprza w samochód (procentowe prawdopodobieństwo śmierci kierowcy i pasażera)

- zjeżdża na prawo i ładuje się w rowerzyste, który jechał poboczem (pewna śmierć rowerzysty)

- zjeżdża na lewo (z naprzeciwka jechał samochód, więc pewna śmierć kierowcy + procentowa pasażera)


@
  • Odpowiedz
to jest bardzo ciekawy problem również pod względem "moralnym".


@max1983: Jeśli wszystkie pojazdy na drodze będą miały takie algorytmy + kontrola przyspieszania itd, to nie będzie takich sytuacji, bo komputer zablokuje kretynów, którzy chcą #!$%@?ć jak #!$%@?. Do tego wzajemna komunikacja pomiędzy samochodami i będziemy w stanie zredukować korki na drogach szybkiego ruchu. Kolejne samochody będą redukowały prędkość, a te w korku będą w stanie ruszać o wiele szybciej niż
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio: Przecież taka sytuacja to pierwsze o czym pomyślałby pierwszy lepszy programista po gimnazjum. Serio myślisz że ludzie piszący soft do Tesli o tym nie pomyśleli? Imho nawet jak lewym pasem jechałoby auto to Tesla byłaby w stanie przekalkulować straty i wybrać, najlepszy aariabt. Przecież to auto z każdej strony ma kamery.
  • Odpowiedz