Wpis z mikrobloga

@PajonkGeniusz: To nie jest trudne chyba, ale jest ciężkie do przeprowadzenia żeby było bezpieczne. Ale z drugiej strony rearending chyba mieści się bardziej w 99.9% niż 99.999%
  • Odpowiedz
  • 8
@Line-Storm ok, zachowałem się jak leming i idiota glosujacy na Platformę. Przyznaję się, że nie doczytałem opisu i myślałem że to przyspieszenie było autonomiczne, także kajam się i szacun dla Ciebie za czujność.

W takim razie programiści Tesli mają co robić :)
  • Odpowiedz
@Line-Storm: u siebie mam wykrywanie nadjeżdżającego samochodu przy wyjeżdżaniu w parkowania równoległego, mam też awaryjne hamowanie przed samochodem przede mną. No ze 2-3 razy już mi się to przydało. Być może sam bym wyhamował, ale na pewno samochód zareagował szybciej ode mnie.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 458
@abraca: to jest świetne, bo ja nie próbowałbym odbijać na bok, właśnie ze względu na to, że może po nim jechać inne auto ze znaczną prędkością. Tesla wie, że może odbijać, bo nieustannie monitoruje tamten pas.
  • Odpowiedz
@RobertoBaggio: @Line-Storm: to jest bardzo ciekawy problem również pod względem "moralnym".
Pamiętam jak dawno temu na studiach, na wykładzie dotyczącym IoT wykładowca pokazał slajd z samochodem w podobnej sytuacji i były trzy opcje:
- jedzie dalej prosto i przypieprza w samochód (procentowe prawdopodobieństwo śmierci kierowcy i pasażera)
- zjeżdża na prawo i ładuje się w rowerzyste, który jechał poboczem (pewna śmierć rowerzysty)
- zjeżdża na lewo (z naprzeciwka
  • Odpowiedz
najlepsze będzie zawsze minimalizowanie liczby ofiar.


@RobertoBaggio: gdyby to było takie proste to by nie robiono na ten temat badań :) zresztą 'minimalizować' brzmi fajnie na papierze, a w praktyce bez kryształowej kuli te wszystkie % to tylko estymaty które również są obarczone pewnym błędem. Kto odpowie za błędy popełnione przez autopilota który 'myślał' że prawdopodobieństwo zgonu w danym scenariuszu to 5% a po latach okazało się że jednak 50?
  • Odpowiedz