Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vertical
vertical

vertical

Dołączył 13 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11739
  • Znaleziska 3311
  • Mikroblog 8428
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 87

12

Zebry bez świateł tylko do 50 km/h i przejścia sugerowane w Polsce?

Zebry bez świateł tylko do 50 km/h i przejścia sugerowane w Polsce?

Profesorowie politechnik zgłosili uwagi do rządowego projektu w sprawie pieszych. Postulują m.in. ograniczenie "zebr" bez świateł tylko do dróg z prędkościami maksymalnymi do 50 km/h i tworzenie przejść sugerowanych. Jak ustalił portal brd24.pl prace nad takimi wymaganiami prawnymi dla...

lyncz
z
brd24.pl
dodany: 30.04.2020, 14:47:41
  • 7
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    infrastruktura
  • #
    drogi
  • #
    piesi
  • #
    bezpieczenstwo
vertical
vertical
vertical 01.05.2020, 09:06:46 via Android
  • 2
W Niemczech w ogóle nie ma zebr bez świateł, gdy dopuszczalna prędkość jest wyższa niż 30 kmh a coś czuję że u nas trudno będzie to wprowadzić nawet od 50, a też przydałoby się od 30, do tego przejścia sugerowane, bardzo dobre pomysły które moim zdaniem będzie trudno wprowadzić.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

Ponad 60 uwag do nowelizacji "kodeksu drogowego". Na jakie zmiany muszą...

Ponad 60 uwag do nowelizacji "kodeksu drogowego". Na jakie zmiany muszą...

Ponad 60 uwag różnego rodzaju instytucji i osób fizycznych zgłoszono do zaproponowanego przez resort infrastruktury projektu nowelizacji prawa o ruchu drogowym. Projekt zakłada m.in. odbieranie prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczą prędkość o ponad 50 km/h także poza terenem...

Emigrant1
z
prawo.gazetaprawna.pl
dodany: 30.04.2020, 07:00:35
  • 2
  • #
    polska
  • #
    kodeksdrogowy
  • #
    motoryzacja
  • #
    prawojazdy
  • #
    polskiedrogi
  • #
    prawo
vertical
vertical
vertical 30.04.2020, 07:14:50
  • 2
Coś czuję, że będzie potrzebne FAQ do tej zmiany ( ͡° ʖ̯ ͡°) Przecież ten przepis o pieszych tak naprawdę nic nie zmienia, bo w projekcie jest mowa o wchodzącym na przejście dla pieszych a przecież wchodzący to jest wchodzący a nie stojący przed przejściem i oczekujący.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

8

Dwa dni cieszyła się autem... Później zapukała policja

Dwa dni cieszyła się autem... Później zapukała policja

Pani Patrycja kupiła w Niemczech Nissana Qashqaia. Niemal nowe auto kosztowało 15 tys. euro. Kobieta cieszyła się nim zaledwie dwa dni od czasu rejestracji w kraju. Chwilę później zapukała policja i poinformowała, że jest ono kradzione. Nissan od czerwca stoi w garażu pani Patrycji.

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 28.04.2020, 14:36:58
  • 7
  • #
    polska
  • #
    prawo
  • #
    motoryzacja
  • #
    wydarzenia
vertical
vertical
vertical 29.04.2020, 10:08:06
  • 0
Ciekawe jest to, że całe zamieszanie na podstawie tylko rekordu z bazy. A co jak rekord ten jest błędny lub nieaktualny?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1947

Stoczył sądową batalię o uznanie, że to nie on jest winny wypadku

Stoczył sądową batalię o uznanie, że to nie on jest winny wypadku

Arkadiusz Ziółkowski jechał zgodnie z przepisami i miał pierwszeństwo przejazdu, ale uznano go za sprawcę wypadku. Najpierw stoczył sądową batalię o uznanie, że to nie on jest winny, a później wystąpił o 500 tys. zł odszkodowania. Pan Arkadiusz otrzymał odszkodowanie w kwocie 200 tysięcy złotych.

Szewczenko
z
interwencja.polsatnews.pl
dodany: 27.04.2020, 14:39:56
  • 162
  • #
    polska
  • #
    motocykle
  • #
    wypadek
  • #
    prawo
  • #
    wydarzenia
vertical
vertical
vertical 27.04.2020, 20:41:33 via Android
  • 1
@mareczny Mnie ciekawi co wpisali "w papiery" tak aby ze sprawcy zrobić poszkodowanego. Bo to nie takie proste to zrobić w sprawie tak oczywistej, co wpisać żeby jadący drogą z pierwszeństwem był sprawcą...
vertical
vertical
vertical 27.04.2020, 20:41:37 via Android
  • 0
@mareczny Mnie ciekawi co wpisali "w papiery" tak aby ze sprawcy zrobić poszkodowanego. Bo to nie takie proste to zrobić w sprawie tak oczywistej, co wpisać żeby jadący drogą z pierwszeństwem był sprawcą...
vertical
vertical
vertical 27.04.2020, 20:41:44 via Android
  • 0
@mareczny Mnie ciekawi co wpisali "w papiery" tak aby ze sprawcy zrobić poszkodowanego. Bo to nie takie proste to zrobić w sprawie tak oczywistej, co wpisać żeby jadący drogą z pierwszeństwem był sprawcą...

697

Dzisiaj zakazano wstępu na cmentarze, mimo że policja karała już wcześniej

Pokaż treści 18+

Dzisiaj zakazano wstępu na cmentarze, mimo że policja karała już wcześniej

Dziś ok. godz. 20 zostało opublikowane rozporządzenie (Dz.U. z 2020 r. poz. 673), w którym zakazano wstępu na cmentarze. Zakaz obowiązuje od dziś. Czyli jeśli ktoś dostał o godz. 15 niesłusznie mandat za bycie na cmentarzu, o godz. 20 był już słusznie ukarany. Superlegislacja.

kryku
z
twitter.com
dodany: 15.04.2020, 20:16:24
  • 47
  • #
    koronawirus
  • #
    bekazpisu
  • #
    neuropa
  • #
    prawo
  • #
    policja
vertical
vertical
vertical 16.04.2020, 13:43:50
  • 7
Zakaz obowiązywał tylko wczoraj przez kilka godzin, dodatkowo dotyczył też trawników przy drogach i chodnikach ( ͡º ͜ʖ͡º) A mandat można było dostać wcześniej tak samo jak i można dostać teraz nie za samo przebywanie na cmentarzu tylko za przemieszczanie się w innym celu niż realizacja niezbędnych życiowych potrzeb i pozostałe wyjątki. To tak abstrahując od samej mocy prawnej tego śmiesznego rozporządzenia. Rządzą nami przygłupy.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1032

Suma kar od sanepidu wyniosła już 4 miliony 700 tysięcy złotych

Pokaż treści 18+

Suma kar od sanepidu wyniosła już 4 miliony 700 tysięcy złotych

Państwo na karach administracyjnych za wstęp do lasu zarabia całkiem nieźle i wszystko ściągalne w zaledwie 7 dni ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Radek41
z
natemat.pl
dodany: 15.04.2020, 23:08:08
  • 183
  • #
    koronawirus
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    mandat
  • #
    bekazpisu
  • #
    covid19
vertical
vertical
vertical 16.04.2020, 09:26:55
  • 4
@mack_wheeler: samo stosowanie instrumentu kary administracyjnej w tym przypadku to jakiś ponury żart tych przygłupów. Karę administracyjną stosuje się tylko w przypadkach oczywistych, takich jak np. jest jakiś termin dotrzymania czegoś pod groźbą kary, np. 1 kwietnia. Mamy 16 kwietnia więc termin przekroczony, nie trzeba sądu żeby to stwierdzić, kara się należy. Problem w tym, że jakiś dureń uznaje za przypadek oczywisty, że zakup np. piwa nie jest niezbędną czynnością
vertical
vertical
vertical 16.04.2020, 09:28:48
  • 0
A liczby naruszeń tej kwarantanny też są niemałe, policja donosi o setkach przypadków każdego dnia.


@Antorus: rozumiem, że jak naruszenie kwarantanny to spoko, kara się należy? A co w takim razie powiesz na to? https://www.wykop.pl/link/5451541/comment/75991255/#comment-75991255

451

Ujemne stopy procentowe w Polsce są możliwe

Ujemne stopy procentowe w Polsce są możliwe

Jeśli dotychczasowe działania NBP i RPP nie będą wystarczające, możliwe jest dalsze luzowanie polityki monetarnej, ale najpierw należy ocenić skutki dotychczasowych kroków – powiedziała PAP Biznes członkini RPP Grażyna Ancyparowicz.

piottrek0220
z
bankier.pl
dodany: 14.04.2020, 09:44:03
  • 147
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
  • #
    gielda
  • #
    banki
vertical
vertical
vertical 14.04.2020, 22:09:01 via Android
  • 0
@aneczka3105 oczywiście a, bo gdy rata nie maleje to bardziej maleją odsetki, ale często bank nie daje wyboru, ja mam np tylko b. A tak naprawdę nie ma to znaczenia, bo np mam ratę 1500 zł i nadpłaciłem tyle że spadła na 1000. To przecież nadal mogę płacić co miesiąc 1500, czyli 1000 raty i 500 nadpłacać.

9260

Zatrzymanie kierowcy w Łodzi za to że przyjechał z innego miasta

Zatrzymanie kierowcy w Łodzi za to że przyjechał z innego miasta

Znalezione w sieci, z jednej strony Policja się broni i mówi że nie nęka ludzi a z drugiej wypływają takie filmy...

konto usunięte
z
streamable.com
dodany: 09.04.2020, 10:43:37
  • 1181
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
  • #
    koronawirus
  • #
    policja
  • #
    ciekawostki
  • #
    prawo
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 11:26:54
  • 5
@maqs7: Już samo to, że kara lub jej brak za samo to, jak dobrą ktoś ma historyjkę, jest absurdem, który nie mieści się w głowie. Podejrzewam, że ostatecznie zostanie wkręcony w tryby wymiaru sprawiedliwości za ręce na kierownicy.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 11:44:32
  • 13
@ediz4: Jakaś podstawa prawna, nawet niech będzie z tego rozporządzenia, że nie może jechać do sklepu na drugim końcu Polski? Mam trzy sklepy spożywcze w pobliżu domu, do jednego mam 100 m, do drugiego 300 m a do trzeciego 500 m. Byłem dziś w tym trzecim. Rozumiem, że mandat mi się należy, a może dopiero jak będę 1 km od domu, a może 10 km? Możesz gdzieś znaleźć w tym
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 12:08:44
  • 3
@ediz4: Dokładnie to od 1:40 do 2:20 - Pan ze Skierniewic przyjechał do Łodzi do sklepu? Powinien Pan w miejscu swojego zamieszkania się udać... Potem milicjant twierdzi, że specustawa jasno wskazuje gdzie on może się poruszać. Wskaż mi zatem, w którym miejscu ustawa lub cokolwiek, zabrania mi pojechania samochodem z Przemyśla do Szczecina po butelkę wody.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 12:22:25
  • 3
@ediz4: Wskaż mi zatem, w którym miejscu ustawa lub cokolwiek, zabrania mi pojechania samochodem z Przemyśla do Szczecina po butelkę wody.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 12:50:59
  • 0
@krol_bolu: To nie jest przesłuchanie a poza tym można odmówić odpowiedzi z bardziej błahego powodu, czyli bez powodu :) Udziela się tylko informacji o swojej tożsamości, obywatelstwie, zawodzie, miejscu zamieszkania i pracy. Pozostałych informacji można nie udzielać.

1235

Rzecznik prasowy milicji nie widzi nic złego w myciu aut na myjniach

Rzecznik prasowy milicji nie widzi nic złego w myciu aut na myjniach

Rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji - Mariusz Ciarka - nie widzi nic złego w korzystaniu z myjni bezdotykowej. Można nawet na spacer iść byle tylko nie przez park...

polar
z
tvn24.pl
dodany: 09.04.2020, 06:38:49
  • 174
  • #
    koronawirus
  • #
    milicja
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 10:09:09
  • 1
@KonradLuzik: na to wygląda, i na podstawie odpowiedzi dostaje propozycję mandatu lub nie, według Pana niedorzecznika masz się podporządkować i być uległym policjantowi. Trzeba by zapytać, co w przypadku odmowy wyjaśnień i niemożności udowodnienia przez policjanta tego śmiesznego "celu" podróży, pewnie też mandat. Myślałem, że szczyt absurdu został już osiągnięty, ale niemal każdego dnia widzę, że jednak da się pójść dalej :)
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 10:14:27
  • 3
@Wasz_Pan: Gorzej, jak policjant w odpowiedzi przedstawi wydrukowany punkt 5. z FAQ na stronie rządu, nie wiem czy się wybronisz ( ͡º ͜ʖ͡º)
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 10:28:07
  • 0
zresztą możesz je przetrzeć mokrą ścierką, tak samo jak możesz przetrzeć tablicę rejestracyjną.


@miken1200: idąc tym tokiem myślenia - nie możesz jechać do mechanika jak Ci się samochód zepsuje i ryzykować zarażenie, 20 km do pracy możesz przejść na piechotę, tylko 4 godziny wcześniej będziesz musiał wyjść, nie przesadzajmy, że umrzesz bo będziesz chodził na piechotę do i z pracy 20 km.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 11:00:59
  • -1
@miken1200: Chyba nie do końca zrozumiałeś - przykład z mechanikiem i pójściem na piechotę do pracy to jedna i ta sama sytuacja - awaria samochodu -> ryzyko zarażenia u mechanika -> pozostawienie zepsutego samochodu do czasu końca epidemii -> chodzenie do pracy na piechotę. No dobra, a ja pisałem o dojazdach do pracy - możesz jechać samochodem albo możesz iść na piechotę. Niech będzie, bo może przesadziłem z odległością, że

1105

Nie wolno nawet wyjść posiedzieć sobie w samochodzie? Kuriozum.

Nie wolno nawet wyjść posiedzieć sobie w samochodzie? Kuriozum.

Codziennie dochodzą do nas wieści odnośnie tego, za co kolejne osoby dostają mandaty. Każda kolejna informacja jest bardziej kuriozalna od poprzedniej. Teraz okazało się, że karę można dostać nawet za siedzenie w samochodzie.

Adrian77
z
wrc.net.pl
dodany: 08.04.2020, 21:59:42
  • 191
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    policja
  • #
    prawo
  • #
    2019ncov
  • #
    afera
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 06:58:41 via Android
  • 2
@torquemadek @tomekkaz załóżmy na chwilę, że to śmieszne rozporządzenie ma jakąkolwiek moc. W rozporządzeniu jak wół stoi zakaz zgromadzeń w rozumieniu art. 3 ustawy o zgromadzeniach. No to czytamy: "art. 3. Zgromadzeniem jest zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska w sprawach publicznych." Rozumiem, że "podciągacie" pod ten przepis 4 osoby siedzące w
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 07:10:15
  • 8
@kawior2007: teoretycznie można nie otwierać, ale wygląda na to, że najlepiej to mieć dobrą ściemę, coś związanego z jakąkolwiek pracą zawodową. Sam fakt, że kara zależy od tego, jak dobrą historyjkę wymyślisz (a możesz wcale nie mówić o celu siedzenia, no bo jak udowodnią cokolwiek), jest dla mnie szczytem absurdu, to chyba ewenement na skalę światową.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 07:59:51 via Android
  • 0
@torquemadek aha, nie złamały konkretnego przepisu ale kara się należy. A podobno co nie jest zabronione jest dozwolone. Nie mam więcej pytań.
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 08:40:07
  • 1
@Toczas: załóżmy na chwilę, że to śmieszne rozporządzenie ma jakąkolwiek moc. W rozporządzeniu jak wół stoi zakaz zgromadzeń w rozumieniu art. 3 ustawy o zgromadzeniach. No to czytamy: "art. 3. Zgromadzeniem jest zgrupowanie osób na otwartej przestrzeni dostępnej dla nieokreślonych imiennie osób w określonym miejscu w celu odbycia wspólnych obrad lub w celu wspólnego wyrażenia stanowiska w sprawach publicznych." Rozumiem, że "podciągasz" pod ten przepis 4 osoby siedzące w samochodzie?

564

Szybka karma za wyprzedzanie na przejściu i podwójnej ciągłej - Gdańsk

Szybka karma za wyprzedzanie na przejściu i podwójnej ciągłej - Gdańsk

opis zbędny

chilliczyli
z
streamable.com
dodany: 08.04.2020, 18:27:48
  • 215
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    wypadek
vertical
vertical
vertical 09.04.2020, 06:42:59 via Android
  • 9
@Pablo_roztrzepany to tak jak z idiotami ogólnie - nie ma wielu, ale są sprytnie rozstawieni :)

696

Poszedł biegać do parku. Teraz grozi mu 30 tys. grzywny

Poszedł biegać do parku. Teraz grozi mu 30 tys. grzywny

Policjanci z Pszczyny spotkali w parku biegającego mężczyznę. 30-latek stwierdził, że codzienny trening to czynność niezbędna w jego życiu i odmówił przyjęcia mandatu. Wobec 30-latka zostanie skierowany wniosek o ukaranie ...

Szu_
z
info112.pl
dodany: 06.04.2020, 09:16:27
  • 273
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    bieganie
  • #
    wydarzenia
  • #
    epidemia
vertical
vertical
vertical 06.04.2020, 11:41:48
  • 3
@kinlej: Gwarantuję Ci, że niejeden park w tej chwili to odludny teren :)
vertical
vertical
vertical 06.04.2020, 11:44:14
  • 8
bydlak z premedytacją


@lajtrum1: XDDDDD najlepiej strzał w tył głowy na miejscu, szybko i skutecznie.

1096

Zmowa cenowa?

Zmowa cenowa?

Cześć Mirki jestem już wkurzony tymi cenami na Mazurach, dookoła chwalą się jak to u nich tanio, a ja świadom tego zadzwoniłem do ih zgłaszając zmowę cenową bądź wykorzystanie spadku cen do januszowania, odesłali mnie do rzecznik@powiat.elk.pl Ten stwierdził że zmowy cenowej nie ma, jakbym...

Beztvizji
z
wykop.pl
dodany: 02.04.2020, 12:40:23
  • 325
  • #
    polska
  • #
    januszebiznesu
  • #
    ekonomia
vertical
vertical
vertical 03.04.2020, 09:28:27
  • 0
@Lilac: https://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/HurtoweCenyPaliw/Strony/default.aspx
vertical
vertical
vertical 03.04.2020, 09:36:12
  • 13
@Beztvizji: Rekodowo wysokie marże detaliczne Orlenu ja również obserwuję, wg mnie są tak wysokie gdzieś od początku 2020 roku, również mnie to denerwuje. Jak różnice między marketami a Orlenem zaczęły dochodzić do złotówki na litrze to przestałem tankować na Orlenie (a tankowałem za 1000 zł miesięcznie), a zacząłem na stacji "narodowej i odpowiedzialnej firmy", jaką jest Auchan XD Jeżeli masz możliwość tankować na stacji marketowej to po prostu wybierz portfelem,
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

467

Cena ropy znów mocno w dół. Jest najtaniej od 17 lat

Pokaż treści 18+

Cena ropy znów mocno w dół. Jest najtaniej od 17 lat

Cena baryłki ropy naftowej znów zaczęła gwałtownie spadać. Za czarne złoto płaci się już na rynkach najmniej od blisko 17 lat. Traci kolejne 9 proc. O 8 proc. tanieje też teksańska odmiana ropy, czy WTI. Tutaj za baryłkę trzeba obecnie zapłacić 21,21 USD.Minima tej bessy z 18 marca wynoszą 20,57 USD

HaHard
z
bankier.pl
dodany: 28.03.2020, 07:38:45
  • 126
  • #
    hahard
  • #
    swiat
  • #
    ekonomia
  • #
    energetyka
  • #
    gospodarka
  • #
    ropa
vertical
vertical
vertical 28.03.2020, 22:43:24 via Android
  • 0
@Lw990 możesz mi powiedzieć jak 1,68 zł plus VAT dało Ci 2,90 zł? Mówię oczywiście o benzynie bo podatki za ON są niższe. A może jest jakaś opłata o której nie wiem?

2242

Proszę o wykop efekt. Firma nie wywiązała się z umowy i nie oddaje zaliczki.

Proszę o wykop efekt. Firma nie wywiązała się z umowy i nie oddaje zaliczki.

Chciałbym opisać swoją przygodę z firma Schody Pawlak Sp. z o.o. z Poznania, który nie wywiązał się z umowy, niechlujnie wykonał montaż, zniszczył mi ścianę oraz podłogę, a dodatkowo zmarnował ponad pół roku wykorzystując moją trudną sytuację oraz naiwność.

Daniel-T
z
pokazywarka.pl
dodany: 26.03.2020, 13:14:38
  • 172
  • #
    poznan
  • #
    stolarstwo
  • #
    zalesie
  • #
    wykopefekt
  • #
    drewno
  • #
    budownictwo
vertical
vertical
vertical 27.03.2020, 09:26:52
  • 0
@Daniel-T: A tak z ciekawości, jeżeli można wiedzieć, to jak to się stało? Potknięcie? W miejscu tych właśnie schodów? Z tego co przeczytałem skutki okropne, współczuję.

467

Ceny paliw coraz niższe, PB 95 już za 3,67 zł!

Ceny paliw coraz niższe, PB 95 już za 3,67 zł!

Tyle kosztuje litr benzyny w Zielonej Górze (E.Leclerc). Niewiele drożej, bo 3,75 zł, trzeba zapłacić za PB 95 w Warszawie (Auchan Modlińska i Łomianki). Na większości stacji benzyna kosztuje jednak wciąż ponad 4,5 zł za litr.

konto usunięte
z
leftlane.pl
dodany: 23.03.2020, 19:25:34
  • 231
  • #
    polska
  • #
    polskiedrogi
  • #
    koronawirus
  • #
    samochody
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
vertical
vertical
vertical 23.03.2020, 22:41:19 via Android
  • 13
@chomik3 trzeba być idiota żeby wierzyć w zapewnienia Obajtka na Twitterze. Dzisiejsza cena benzyny Orlen hurt 3,53 brutto, Orlen stacja 4,53 brutto, złodziejska marża 1 zł brutto, chyba najwyższa w historii. Auchan obok 3,86 zł więc przestałem tankowac na Orlenie i wszystkim polecam. Tak wysokiej różnicy z marketem 67 groszy też nie pamiętam.
vertical
vertical
vertical 23.03.2020, 22:45:58 via Android
  • 3
@FantaZy XDDDDD

600

Od dziś na stacjach Orlenu służby ratownicze będą obsługiwane bez kolejki

Od dziś na stacjach Orlenu służby ratownicze będą obsługiwane bez kolejki

Od dziś na stacjach ORLEN pracownicy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej, straży miejskiej, wojska, straży granicznej oraz Inspekcji Transportu Drogowego obsługiwani będą poza kolejnością i otrzymają bezpłatnie wybrany gorący napój.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 23.03.2020, 15:07:30
  • 88
  • #
    polska
  • #
    orlen
  • #
    koronawirus
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    covid19
vertical
vertical
vertical 23.03.2020, 20:42:45 via Android
  • 4
@secretservice666 to nie żart, coś dziwnego dzieje się z marżą detaliczną m. in. Orlenu, od początku roku jest na wyjątkowo wysokim poziomie. Dzisiaj cena hurtowa brutto benzyny Orlen to 3,53 brutto. Cena na stacji Orlenu - 4,53. Nigdy nie było tak dużej różnicy, aż złotówka brutto. Cena benzyny w Auchan nieopodal - 3,86. Różnica między marketem a Orlenem to 67 groszy, nigdy nie było tak dużej różnicy. Zauwazylem to od początku

510

Obajtek: Zdecydowaliśmy o maksymalnym obniżeniu cen paliw na stacjach Orlenu

Obajtek: Zdecydowaliśmy o maksymalnym obniżeniu cen paliw na stacjach Orlenu

Zdecydowaliśmy o maksymalnym obniżeniu cen paliw na stacjach Orlenu - poinformował w poniedziałek na Twitterze prezes płockiego koncernu Daniel Obajtek.

Szewczenko
z
rmf24.pl
dodany: 16.03.2020, 13:02:07
  • 219
  • #
    polska
  • #
    orlen
  • #
    paliwo
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov
  • #
    covid19
vertical
vertical
vertical 16.03.2020, 16:09:14 via Android
  • -1
@Lilac Dokładnie, "zdecydowali" bo gdzieś od początku 2020 przestali obniżać ceny na stacji, jak różnica między nimi a marketami zbliżała się do złotówki to musieli coś zdecydować bo lud może i ciemny ale zaczął się orientować co się dzieje.
vertical
vertical
vertical 16.03.2020, 16:12:25 via Android
  • 0
@red7000 u mnie były podobne różnice w cenach ale Orlen już obniżył, i różnica jest taka jak w 2019 roku bo prawda jest taka, że Orlen od początku 2020 przestał obniżać ceny na stacjach, w 2019 byłaby to normalna cena a nie "maksymalna obniżka".
vertical
vertical
vertical 16.03.2020, 16:18:55 via Android
  • 0
Nie wytrzymam ze śmiechu, zdecydowali. Musieli coś zdecydować bo ludzie się zaczęli orientować że różnica między Orlenem a marketami zbliża się do złotówki i przestali kupować na Orlenie. Prawda jest taka że teraz różnica między marketami a Orlenem jest taka jak była w 2019 roku gdy nie bylo "maksymalnej obniżki". Czyli ceny wróciły teraz do normalnego, nie złodziejskiego poziomu. Sam przestałem tankowac na Orlenie z powodu zawyżonych cen jakieś 2 miesiące temu
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

745

Mikroblog poluje na 550 000 zł w zdrapce Lotto! Mamy czas do 18 marca!

Mikroblog poluje na 550 000 zł w zdrapce Lotto! Mamy czas do 18 marca!

Do 18 marca w sprzedaży jest zdrapka "Mega Pensja" która przejawia dodatni wskaźnik ROI. Sytuacja taka zdarza się bardzo rzadko i jest związana z tym, że prawie cały nakład w zdrapce został wyprzedany (zostało tylko 4% losów!), jednak jedna z głównych nagród nie została jeszcze wydrapana.

Nutaharion
z
wykop.pl
dodany: 05.03.2020, 16:13:17
  • 220
  • #
    polska
  • #
    hazard
  • #
    wykopskubietotalizatora
  • #
    zdrapki
  • #
    lotto
  • #
    zdrapka
vertical
vertical
vertical 06.03.2020, 12:53:22 via Android
  • 2
@Nutaharion cześć, właśnie byłem w jednej z kolektur gdzie są 4 sztuki, ale Pani powiedziała że wyświetla się jej brak aktywnej paczki i nie może mi ich sprzedać. Zapytałem co się stanie z nimi, powiedziała że nie wie, chyba wrócą do Lotto. Wiesz może co mogę zrobić żeby je kupić? :)
vertical
vertical
vertical 06.03.2020, 13:22:10 via Android
  • 4
@Nutaharion dobra już dzwoniłem na infolinię, nie sprzedadzą mi ich :( Super zdrapki bulwo...
vertical
vertical
vertical 06.03.2020, 13:37:57 via Android
  • 2
@Nutaharion to w takim razie jak myślisz, co powiedzieć sprzedawcy żeby zwiększyć prawdopodobieństwo tego, że sprzeda mi bez nabijania?

559

Gdy nawigacja mówi: na rondzie prosto! Idiota w Maździe przecina rondo na wprost

Gdy nawigacja mówi: na rondzie prosto! Idiota w Maździe przecina rondo na wprost

Albo potraktował to dosłownie, albo zwyczajnie lubi za....ać.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 04.03.2020, 19:24:13
  • 530
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
  • #
    katowice
  • #
    prawojazdy
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:15:56 via Android
  • -1
@follow_me ignorujesz tam błędnie namalowane przez jakiegoś debila strzałki. Nie da sje zastosować do dwóch organizacji ruchu na jednym obiekcie więc skoro masz okrężnie biegnącą jezdnie jak na filmiku powyżej to do tego się stosujesz.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:17:38 via Android
  • 5
@Bijelodugme ta "opinia" tego policjanta nie jest zgodna z prawem i nawet jak ją podasz 1000 razy to nie stanie się prawdą.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:26:33 via Android
  • 2
@follow_me no tak, błędnie oznakowane rondo koło spodka jakich wiele w Polsce. Należy zignorować namalowane tam strzałki kierunkowe i znaki pionowe ze strzałkami, gdyż nie ma możliwości zastosować się do dwóch organizacji ruchu, czyli okrężnej i nazwijmy ją kierunkowej. Stosujesz się tylko do organizacji okrężnej czyli nie skręcasz w prawo z lewego pasa, ale też odradzam jazdę dookoła prawym pasem, gdyż Ty ignorujesz strzałki a ktoś inny zignoruje ruch okrężny i
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:34:43 via Android
  • 3
@Bijelodugme tak, mam taką opinię, która jest zgodna z prawem, w 2006 też Policja miała taką opinię, potem nastąpiło ogłupianie i opinia się zmieniła a przepisy są nadal te same. Dodatkowy pas jest po to samo co w mieście no 4 pasy do jazdy na wprost czyli wyprzedzanie i omijanie korka. I nie, nie jeżdżę prawym pasem dookoła bo narażam się na kolizję z winy nieswojej a nie rozumiejącego zasad ruchu
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:39:00 via Android
  • 1
@Bijelodugme nie, rondo turbinowe, i wszelkie inne ronda, na których nie ma okrężnie biegnącej jezdni to co innego, ale co ciekawe, również są błędnie oznaczone. Tam ignoruję znak C-12 ruch okrężny, a stosuję się do strzałek. Łatwo takie rondo, które wg przepisów nie jest rondem poznać po tym, że nie ma tam dwupasmowej jezdni biegnącej dookola wyspy tylko pasy są prowadzone wprost do wylotu.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:49:10 via Android
  • 2
@Bijelodugme nie da się trzymać jednej zasady, bo niemożliwe jest zastosowanie się jednocześnie do strzałek i do znaku o ruchu okrężnym. Chciałbym się trzymać ale się nie da przez błędy w oznakowaniu. Są też ronda dobrze oznakowane, np to na nagraniu bez strzałek. Widzę, że nie rozumiesz klasycznego ruchu okreznego, na którym można jechać tylko po okrężnie biegnącej jezdni lub skręcać z niej w prawo. Nie dziwię się bo wiele osób
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:50:38 via Android
  • 2
@horizontal_vertical niektorzy nie zrozumieją, zaraz trzeba będzie linkować niestety do tego blogera :) Pewnie i tak nie zrozumieją.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:57:47 via Android
  • 2
@follow_me http://mrerdek1.blogspot.com/2015/02/22-kierunkowe-rondo-w-katowicach.html?m=1 tu masz to rondo wyjaśnione, może dość rozwlekle i zawile, do tego trzeba zrozumieć ideę ruchu okrężnego. No i tego Ci nie powiedzą ani na policji ani w OSK/WORDzie :)
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:01:35 via Android
  • 2
@Bijelodugme bzdury, to nieprawda że są winni obydwoje, winna jest tylko kobieta bo bezprawnie skręcając w prawo z lewego pasa zajechała drogę jadącej prosto po rondzie ciężarówce. To wszystko. A zamętu to nie wprowadziłem ja tylko "eksperci", którzy nie rozumieją ruchu okrężnego i tego na jakim obiekcie on występuje a na jakim nie.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:12:44 via Android
  • 1
@Bijelodugme oczywiście, jestem pewny że rozumiem. Przed rondem nie, bo sam wjazd na rondo to kontynuacja jazdy prosto, tak jak wjechała baba i tak jak wjechał ciężarowy. I to niezależnie czy to rondo klasyczne jak na nagraniu czy z pasami prowadzonymi wprost do wylotu. Natomiast różnica jest później, na klasycznym tylko prawy przy zjeździe oczywiście tylko z prawego pasa a na nazwijmy go "pozostalym" albo żadnego kierunku albo lewy, to zależy
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:25:17 via Android
  • 3
@Bijelodugme rondo, ale tylko klasyczne, nie turbinowe itp, nie jest skrzyżowaniem jak twierdzą "eksperci" a zespołem skrzyżowań, każdy zjazd jest skrzyżowaniem bo mozna jechać prosto po obwiedni lub w prawo do wylotu, a skręcamy w prawo tylko z prawego pasa. Wjazd na okrężnie biegnącą jezdnie nie jest skrętem w prawo bo ten dwupasmowy wjazd tak jakby "przechodzi" w te pętlę, trudno to wyjaśnić, tak po prostu jest.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:32:16 via Android
  • 0
@Bijelodugme no ale zjazd, nawet pierwszy to zjazd w prawo z okrężnie biegnącej jezdni.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:43:02 via Android
  • 3
@Bijelodugme ale się uczepiłeś tego wjazdu, ważniejszy jest zjazd bo tam są sytuacje kolizyjne a nie kierunek na wjeździe lub nie :) Jeszcze raz powtarzam, wjazd na klasyczne rondo bardzo różni się od zjazdu, bo wjazd tak jakby przechodzi w tę okrężnie biegnącą jezdnię. Postaram się jeszcze wyjaśnić inaczej: jak zostawisz tylko wjazd którym wjeżdżasz i zjazdy i "odwiniesz" rondo to masz prostą jezdnię, nie ma tu skrętu w prawo bo
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:47:57 via Android
  • 3
@vitek6 o, bardzo dobry link, patrz a ja mam inny: https://www.auto-swiat.pl/jak-wlasciwie-jezdzic-po-rondzie/mbqk9pz

Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:54:02 via Android
  • 0
@vitek6 czyli rozumiem że jadę tak jak ta kobieta, staje, puszczam ciężarówkę prawym i jak pojedzie to wtedy zjezdzam?
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:04:10 via Android
  • 3
@vitek6 ok, widzę że nie rozumiesz ruchu okreznego. Nie mógłbym tak zrobić, gdyż nie skręca się w prawo z lewego pasa okrężnie biegnącej jezdni, tak jak nie skręca się w prawo z lewego pasa każdej jezdni bez wyznaczonych kierunków ruchu. Ciężarówka jechała prawidłowo swoim pasem, kobieta skręcała nieprawidłowo z lewego w prawo. Nie rozumiem dlaczego na prostej dwupasmowej jezdni nigdy nie pojechałbyś z lewego w prawo a nagle na takiej samej
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:16:03 via Android
  • 2
@niebieskatrytytka a to przepraszam bardzo, naprawdę, tak mnie zajęło to, że niektórzy nie rozumieją zasad, że to przeoczyłem, pewnie ktoś napisał tak w komentarzu i niechcący zakodowalem :) Równie dobrze mogl być to mężczyzna, zdarzają się zarówno kobiety jak i mężczyźni, którzy nie znają zasad ruchu okreznego i skrecaja w prawo z lewego pasa.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:21:09 via Android
  • 0
@vitek6 nie napisałeś, ale na moje pytanie "czyli rozumiem że jadę tak jak ta kobieta, staje, puszczam ciężarówkę prawym i jak pojedzie to wtedy zjezdzam?" odpowiedziałeś "tak", a to bzdura, bo jakbyś rozumiał ruch okrężny "nie stajesz tam bo nie skręca się w prawo z lewego pasa".
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:24:27 via Android
  • 0
@Bijelodugme co do tego linku, który podałem to trochę moje przeoczenie, bo zapomniałem dodać jednej bardzo istotnej rzeczy - to jest stanowisko Policji z 2006 roku bardziej blizsze prawdzie niż obecne, bo obecne to jakieś bzdury, natomiast tamto stanowisko też ma pewne nieścisłości, jeżeli policjantowi chodzi nadal o klasyczne rondo to tu jest jeden z błędów tamtego stanowiska, jest tam jeszcze kilka drobnych błędów.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:27:11 via Android
  • 1
@vitek6 tego że tak się nie jeździ bo to niezgodne z jednym przepisem :) Równie dobrze możesz stanąć na dwupasmowej krajówce do skrętu w prawo na lewym pasie i puszczać samochody jadące prawym pasem, a jak pojadą to skręcić w prawo z lewego pasa, najlepsze jest to że to jest dokładnie to samo :)
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:32:15 via Android
  • 1
@vitek6 nie :) twierdzę że nie można jednocześnie zmieniać pasa i skręcać w prawo, tak samo na rondzie jak i na dwupasmowej krajówce. Pas trzeba zmienić wcześniej.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:41:49 via Android
  • 0
@Bijelodugme oczywiście że ja wiem o tym że trwa ciągłe ogłupianie i możemy wysmarować jeszcze 1k postów a ludzie dalej będą ogłupieni, ale może chociaż kilka osób mniej :) No i właśnie, skoro rozumiesz jednopasmowe rondo klasyczne, że wszystkie zjazdy to skręty w prawo, nie ma czegoś takiego jak skręt w lewo itd to dlaczego nie rozumiesz tego po dołożeniu kolejnego pasa? Nadal to jest to samo, skręt w lewo i
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 16:17:07 via Android
  • 0
@vitek6 no ale czekając na bezprawny zjazd z lewego w prawo nie tyle zmieniasz pas i zjeżdżasz, co przejezdzasz w poprzek przez prawy pas obwiedni ronda, tak jakbyś przecinał prawy pas dwupasmowki. Tak się nie jeździ.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 16:22:10 via Android
  • -1
@vitek6 tak się nie jeździ. Widziałeś żeby ktoś stał na lewym pasie dwupasmowki puszczając auta na prawym pasie, a następnie niech będzie zmieniał ten pas i jednocześnie skręcał w prawo?
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 20:46:56 via Android
  • 0
@vitek6 no na pewno non stop, rzadko bo to wykroczenie. Nie ma tam żadnej zmiany pasa tylko nieprawidłowy skręt w prawo z lewego pasa i za to powinien dostać mandat nagrany powyżej kierowca osobówki, gdyby kierowcy ciężarowego w ogóle tam nie bylo i gdyby Policja rozumiała ruch okrężny. Czekanie na lewym i puszczanie jadących prawym pasem, dobre...
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 21:08:53 via Android
  • 0
@vitek6 Szkoda że inni nie rozumieją.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 21:40:01 via Android
  • 7
Do wszystkich skręcających w lewo na klasycznych rondach - żebyście nawet przytaczali interpretacje PORD i opisy jazdy po rondzie wykonane przez samego papieża to i tak nic nie zmieni FAKTU, że nagrywajacy jechał zgodnie z przepisami prosto jezdnią ronda, a osobówka niezgodnie z przepisami skręcała w prawo z lewego pasa. Zrozumcie to wreszcie i przestańcie skręcać w prawo z lewego pasa.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Strona 11 z 12
  • >
  • Lublin

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.08.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.12.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking