Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko180
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
vertical
vertical

vertical

Dołączył 14 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 11741
  • Znaleziska 3312
  • Mikroblog 8429
  • Obserwujący 7
  • Obserwowane 87

559

Gdy nawigacja mówi: na rondzie prosto! Idiota w Maździe przecina rondo na wprost

Gdy nawigacja mówi: na rondzie prosto! Idiota w Maździe przecina rondo na wprost

Albo potraktował to dosłownie, albo zwyczajnie lubi za....ać.

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 04.03.2020, 19:24:13
  • 530
  • #
    polskiedrogi
  • #
    polska
  • #
    katowice
  • #
    prawojazdy
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:15:56 via Android
  • -1
@follow_me ignorujesz tam błędnie namalowane przez jakiegoś debila strzałki. Nie da sje zastosować do dwóch organizacji ruchu na jednym obiekcie więc skoro masz okrężnie biegnącą jezdnie jak na filmiku powyżej to do tego się stosujesz.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:17:38 via Android
  • 5
@Bijelodugme ta "opinia" tego policjanta nie jest zgodna z prawem i nawet jak ją podasz 1000 razy to nie stanie się prawdą.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:26:33 via Android
  • 2
@follow_me no tak, błędnie oznakowane rondo koło spodka jakich wiele w Polsce. Należy zignorować namalowane tam strzałki kierunkowe i znaki pionowe ze strzałkami, gdyż nie ma możliwości zastosować się do dwóch organizacji ruchu, czyli okrężnej i nazwijmy ją kierunkowej. Stosujesz się tylko do organizacji okrężnej czyli nie skręcasz w prawo z lewego pasa, ale też odradzam jazdę dookoła prawym pasem, gdyż Ty ignorujesz strzałki a ktoś inny zignoruje ruch okrężny i
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:34:43 via Android
  • 3
@Bijelodugme tak, mam taką opinię, która jest zgodna z prawem, w 2006 też Policja miała taką opinię, potem nastąpiło ogłupianie i opinia się zmieniła a przepisy są nadal te same. Dodatkowy pas jest po to samo co w mieście no 4 pasy do jazdy na wprost czyli wyprzedzanie i omijanie korka. I nie, nie jeżdżę prawym pasem dookoła bo narażam się na kolizję z winy nieswojej a nie rozumiejącego zasad ruchu
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:39:00 via Android
  • 1
@Bijelodugme nie, rondo turbinowe, i wszelkie inne ronda, na których nie ma okrężnie biegnącej jezdni to co innego, ale co ciekawe, również są błędnie oznaczone. Tam ignoruję znak C-12 ruch okrężny, a stosuję się do strzałek. Łatwo takie rondo, które wg przepisów nie jest rondem poznać po tym, że nie ma tam dwupasmowej jezdni biegnącej dookola wyspy tylko pasy są prowadzone wprost do wylotu.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:49:10 via Android
  • 2
@Bijelodugme nie da się trzymać jednej zasady, bo niemożliwe jest zastosowanie się jednocześnie do strzałek i do znaku o ruchu okrężnym. Chciałbym się trzymać ale się nie da przez błędy w oznakowaniu. Są też ronda dobrze oznakowane, np to na nagraniu bez strzałek. Widzę, że nie rozumiesz klasycznego ruchu okreznego, na którym można jechać tylko po okrężnie biegnącej jezdni lub skręcać z niej w prawo. Nie dziwię się bo wiele osób
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:50:38 via Android
  • 2
@horizontal_vertical niektorzy nie zrozumieją, zaraz trzeba będzie linkować niestety do tego blogera :) Pewnie i tak nie zrozumieją.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 13:57:47 via Android
  • 2
@follow_me http://mrerdek1.blogspot.com/2015/02/22-kierunkowe-rondo-w-katowicach.html?m=1 tu masz to rondo wyjaśnione, może dość rozwlekle i zawile, do tego trzeba zrozumieć ideę ruchu okrężnego. No i tego Ci nie powiedzą ani na policji ani w OSK/WORDzie :)
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:01:35 via Android
  • 2
@Bijelodugme bzdury, to nieprawda że są winni obydwoje, winna jest tylko kobieta bo bezprawnie skręcając w prawo z lewego pasa zajechała drogę jadącej prosto po rondzie ciężarówce. To wszystko. A zamętu to nie wprowadziłem ja tylko "eksperci", którzy nie rozumieją ruchu okrężnego i tego na jakim obiekcie on występuje a na jakim nie.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:12:44 via Android
  • 1
@Bijelodugme oczywiście, jestem pewny że rozumiem. Przed rondem nie, bo sam wjazd na rondo to kontynuacja jazdy prosto, tak jak wjechała baba i tak jak wjechał ciężarowy. I to niezależnie czy to rondo klasyczne jak na nagraniu czy z pasami prowadzonymi wprost do wylotu. Natomiast różnica jest później, na klasycznym tylko prawy przy zjeździe oczywiście tylko z prawego pasa a na nazwijmy go "pozostalym" albo żadnego kierunku albo lewy, to zależy
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:25:17 via Android
  • 3
@Bijelodugme rondo, ale tylko klasyczne, nie turbinowe itp, nie jest skrzyżowaniem jak twierdzą "eksperci" a zespołem skrzyżowań, każdy zjazd jest skrzyżowaniem bo mozna jechać prosto po obwiedni lub w prawo do wylotu, a skręcamy w prawo tylko z prawego pasa. Wjazd na okrężnie biegnącą jezdnie nie jest skrętem w prawo bo ten dwupasmowy wjazd tak jakby "przechodzi" w te pętlę, trudno to wyjaśnić, tak po prostu jest.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:32:16 via Android
  • 0
@Bijelodugme no ale zjazd, nawet pierwszy to zjazd w prawo z okrężnie biegnącej jezdni.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:43:02 via Android
  • 3
@Bijelodugme ale się uczepiłeś tego wjazdu, ważniejszy jest zjazd bo tam są sytuacje kolizyjne a nie kierunek na wjeździe lub nie :) Jeszcze raz powtarzam, wjazd na klasyczne rondo bardzo różni się od zjazdu, bo wjazd tak jakby przechodzi w tę okrężnie biegnącą jezdnię. Postaram się jeszcze wyjaśnić inaczej: jak zostawisz tylko wjazd którym wjeżdżasz i zjazdy i "odwiniesz" rondo to masz prostą jezdnię, nie ma tu skrętu w prawo bo
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:47:57 via Android
  • 3
@vitek6 o, bardzo dobry link, patrz a ja mam inny: https://www.auto-swiat.pl/jak-wlasciwie-jezdzic-po-rondzie/mbqk9pz

Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 14:54:02 via Android
  • 0
@vitek6 czyli rozumiem że jadę tak jak ta kobieta, staje, puszczam ciężarówkę prawym i jak pojedzie to wtedy zjezdzam?
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:04:10 via Android
  • 3
@vitek6 ok, widzę że nie rozumiesz ruchu okreznego. Nie mógłbym tak zrobić, gdyż nie skręca się w prawo z lewego pasa okrężnie biegnącej jezdni, tak jak nie skręca się w prawo z lewego pasa każdej jezdni bez wyznaczonych kierunków ruchu. Ciężarówka jechała prawidłowo swoim pasem, kobieta skręcała nieprawidłowo z lewego w prawo. Nie rozumiem dlaczego na prostej dwupasmowej jezdni nigdy nie pojechałbyś z lewego w prawo a nagle na takiej samej
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:16:03 via Android
  • 2
@niebieskatrytytka a to przepraszam bardzo, naprawdę, tak mnie zajęło to, że niektórzy nie rozumieją zasad, że to przeoczyłem, pewnie ktoś napisał tak w komentarzu i niechcący zakodowalem :) Równie dobrze mogl być to mężczyzna, zdarzają się zarówno kobiety jak i mężczyźni, którzy nie znają zasad ruchu okreznego i skrecaja w prawo z lewego pasa.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:21:09 via Android
  • 0
@vitek6 nie napisałeś, ale na moje pytanie "czyli rozumiem że jadę tak jak ta kobieta, staje, puszczam ciężarówkę prawym i jak pojedzie to wtedy zjezdzam?" odpowiedziałeś "tak", a to bzdura, bo jakbyś rozumiał ruch okrężny "nie stajesz tam bo nie skręca się w prawo z lewego pasa".
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:24:27 via Android
  • 0
@Bijelodugme co do tego linku, który podałem to trochę moje przeoczenie, bo zapomniałem dodać jednej bardzo istotnej rzeczy - to jest stanowisko Policji z 2006 roku bardziej blizsze prawdzie niż obecne, bo obecne to jakieś bzdury, natomiast tamto stanowisko też ma pewne nieścisłości, jeżeli policjantowi chodzi nadal o klasyczne rondo to tu jest jeden z błędów tamtego stanowiska, jest tam jeszcze kilka drobnych błędów.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:27:11 via Android
  • 1
@vitek6 tego że tak się nie jeździ bo to niezgodne z jednym przepisem :) Równie dobrze możesz stanąć na dwupasmowej krajówce do skrętu w prawo na lewym pasie i puszczać samochody jadące prawym pasem, a jak pojadą to skręcić w prawo z lewego pasa, najlepsze jest to że to jest dokładnie to samo :)
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:32:15 via Android
  • 1
@vitek6 nie :) twierdzę że nie można jednocześnie zmieniać pasa i skręcać w prawo, tak samo na rondzie jak i na dwupasmowej krajówce. Pas trzeba zmienić wcześniej.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 15:41:49 via Android
  • 0
@Bijelodugme oczywiście że ja wiem o tym że trwa ciągłe ogłupianie i możemy wysmarować jeszcze 1k postów a ludzie dalej będą ogłupieni, ale może chociaż kilka osób mniej :) No i właśnie, skoro rozumiesz jednopasmowe rondo klasyczne, że wszystkie zjazdy to skręty w prawo, nie ma czegoś takiego jak skręt w lewo itd to dlaczego nie rozumiesz tego po dołożeniu kolejnego pasa? Nadal to jest to samo, skręt w lewo i
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 16:17:07 via Android
  • 0
@vitek6 no ale czekając na bezprawny zjazd z lewego w prawo nie tyle zmieniasz pas i zjeżdżasz, co przejezdzasz w poprzek przez prawy pas obwiedni ronda, tak jakbyś przecinał prawy pas dwupasmowki. Tak się nie jeździ.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 16:22:10 via Android
  • -1
@vitek6 tak się nie jeździ. Widziałeś żeby ktoś stał na lewym pasie dwupasmowki puszczając auta na prawym pasie, a następnie niech będzie zmieniał ten pas i jednocześnie skręcał w prawo?
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 20:46:56 via Android
  • 0
@vitek6 no na pewno non stop, rzadko bo to wykroczenie. Nie ma tam żadnej zmiany pasa tylko nieprawidłowy skręt w prawo z lewego pasa i za to powinien dostać mandat nagrany powyżej kierowca osobówki, gdyby kierowcy ciężarowego w ogóle tam nie bylo i gdyby Policja rozumiała ruch okrężny. Czekanie na lewym i puszczanie jadących prawym pasem, dobre...
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 21:08:53 via Android
  • 0
@vitek6 Szkoda że inni nie rozumieją.
vertical
vertical
vertical 05.03.2020, 21:40:01 via Android
  • 7
Do wszystkich skręcających w lewo na klasycznych rondach - żebyście nawet przytaczali interpretacje PORD i opisy jazdy po rondzie wykonane przez samego papieża to i tak nic nie zmieni FAKTU, że nagrywajacy jechał zgodnie z przepisami prosto jezdnią ronda, a osobówka niezgodnie z przepisami skręcała w prawo z lewego pasa. Zrozumcie to wreszcie i przestańcie skręcać w prawo z lewego pasa.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1469

Oblał egzamin na prawo jazdy w Lublinie. Ale to egzaminatorka nie miała racji.

Oblał egzamin na prawo jazdy w Lublinie. Ale to egzaminatorka nie miała racji.

Ostateczne rozstrzygnięcie sprawy "lewego kierunkowskazu na rondzie". Prawomocną przegraną egzaminatorki zakończył się trzyletni spór o to, czy oblany przez nią kandydat musiał włączyć lewy kierunkowskaz podczas wjazdu na rondo. Kobieta upierała się, że musiał, a ponieważ nie włączył, to nie zdał.

mannoroth
z
dziennikwschodni.pl
dodany: 03.03.2020, 06:54:51
  • 605
  • #
    polska
  • #
    lublin
  • #
    kierowcy
  • #
    prawo
  • #
    polskiedrogi
  • #
    prawojazdy
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 10:49:04
  • -10
Do wszystkich komentujących że baba nie miała racji i jak to lewy na rondzie. Widzieliście to rondo w ogóle? Przecież tam nie obowiązują zasady ruchu okrężnego bo wewnętrzne pasy są prowadzone prosto do wylotu, więc EGZAMINATORKA MIAŁA RACJĘ. Co innego jakby to było klasyczne rondo ale TO NIE JEST KLASYCZNE RONDO! Tam się używa co najwyżej lewego kierunkowskazu i nigdy prawego, no chyba że zmienia się pas na zewnętrzny.
  • 11
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 11:18:32
  • -4
@HuGho: to nie jest normalne rondo, gdzie tam widzisz okrężnie biegnącą jezdnię? Racja, wjeżdżając nie zmieniał ale będąc na rondzie i skręcając w lewo właśnie zmieniał, a włączenie kierunkowskazu chwilę wcześniej nie jest błędem.
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 11:24:57
  • -3
@HuGho: powiem tak: codziennie dwa razy przejeżdżam przez dokładnie to "rondo" i jak dla mnie jest całkiem spoko, tak jak wiele innych kwadrarowych rond, które mają prowadzone pasy prosto do wylotu. Z pewnością więcej osób je poprawnie przejeżdża niż gdyby było klasyczne dwupasmowe. Niemal codziennie widzę na tym rondzie eLki - wszystkie wrzucają lewy, więc zapewne WORD tego wymaga, a skoro wymaga to nie rozumiem dlaczego sąd nie przyznał racji
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 11:37:29
  • 0
@galicjanin: nie muszą być mijania, są jeszcze światła dzienne przecież.
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 11:52:29
  • 0
@kibiklops: Rzeczywiście masz rację, w tym przypadku tak właściwie powinien być na rondzie, pytanie czy na rondzie był ten kierunek włączony czy nie, bo jeżeli nie było w ogóle lewego to egzaminatorka dobrze uznała to za błąd, no ale jeżeli jednak był ten kierunkowskaz na samym rondzie to egzaminatorka nie miała racji. Tu jeszcze Pan Dworak w najnowszym odcinku jeździ po rondzie z takimi samymi zasadami, a minusujący niech uwierzą
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:08:46
  • 1
Według SKO kierowca wjeżdżający na rondo „zachowuje swój dotychczasowy kierunek ruchu” i nie musi używać kierunkowskazu. Jest on konieczny, ale oczywiście prawy, do zasygnalizowania zamiaru opuszczenia skrzyżowania o ruchu okrężnym.


@kynx: A to SKO nie może się mylić? Pierwsze zdanie to oczywiście prawda, przed tym rondem nie, ale na tym rondzie już lewy tak. Ale drugie zdanie - rozumiem, że uważasz, że na tym konkretnie rondzie, a nie jest to
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:15:55
  • 2
@danielosw: Prosta sprawa, oczywiście pomarańczowa strzałka to lewy kierunkowskaz bo jest zmiana kierunku jazdy, czerwona brak bo nie ma zmiany kierunku jazdy - pas jest prowadzony wprost do wylotu, żółta prawy bo jest zmiana pasa. Największy problem u nas jest z tym, że idioci z WORDów i eksperci-debile zdają się nie rozróżniać rond klasycznych i rond pozostałych, czyli takie jak to, kwadratowych, turbinowych, na których pasy są prowadzone wprost do
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:22:24
  • 3
@graf_zero: nie zgadzam się, to jest prawidłowo oznakowane rondo "kwadratowe", jakich wiele nie tylko w Lublinie, jedyne co ma błędne to postawienie znaku "ruch okrężny", bo tam nie obowiązuje ruch okrężny. Powinien być tylko ustąp pierwszeństwa i nakaz jazdy z prawej strony znaku postawiony na wyspie. Właściwie to nie rondo, a oznakowane jako rondo znakiem "ruch okrężny".

@danielosw: Jestem zdania, że wszelkie kolizje na zjazdach to wina marnego
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:42:58
  • 0
@graf_zero: W sumie można uznać, że też masz rację i to oznakowanie poziome jest błędne :) No ale niestety nie można go zignorować bo nie ma na tym rondzie okrężnie biegnącej jezdni (widzę, że dużo jest klasycznych rond w Szczecinie) tylko pasy są wprost do wylotu i nie można jechać zewnętrznym pasem dookoła, co oczywiście jest możliwe na klasycznym rondzie. Kolejne rondo, na którym nie obowiązuje ruch okrężny jest np
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:45:57
  • 0
@Pituch: to nie jest normalne rondo, tak naprawdę to nawet nie jest rondo - nie obowiązuje tam ruch okrężny. Jest u nas niestety problem z rozróżnieniem tego i to powoduje taki bałagan, również w oznakowaniu. Domalowuje się bezprawnie strzałki na klasycznych rondach a na pozostałych skrzyżowaniach z wyspą stawia się bezprawnie znak "ruch okrężny". Niestety nie widzę końca tej patologii.
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 12:56:14
  • 0
I teraz nie wiadomo czy pasy ruchu biegną okrężnie dookoła wyspy tak jak sugeruje znak C-12, czy od wlotu do wylotu tak jak sugeruje oznakowanie P-8+F-10.


A więc nie wiadomo jak sygnalizować jazdę po takim rondzie.

@horizontal_vertical: też prawda, ale moim zdaniem wiadomo, po tym jak rzeczywiście biegną. Przez ten bajzel raz trzeba ignorować C-12, innym razem strzałki.
vertical
vertical
vertical 03.03.2020, 13:47:25
  • 0
Ale nie tylko zasady się liczą ale też zdrowy rozsądek. Np. na tym rondzie w Gdańsku lewy kierunek bardzo upłynnia ruch i można się o tym naocznie przekonać obserwując momenty kiedy kierowcy go używają a kiedy nie:


@krad: Według mnie bzdura, nie ma takiej możliwości, z jednej prostej przyczyny - nigdy nie wiesz, czy nadjeżdżający z naprzeciwka jest z tych włączających lewy kierunkowskaz czy z tych niewłączających, czyli podsumowując -

3499

Szczecin: Radni przegłosowali. Zamiast parku, kościół. Opłaty? 338 zł/mies

Pokaż treści 18+

Szczecin: Radni przegłosowali. Zamiast parku, kościół. Opłaty? 338 zł/mies

Radni PiS i bezpartyjnych wczoraj przegłosowali budowę piątego (!) kościoła na odcinku 2 km. Mieszkańcy dzielnicy wytykają radnym bezpartyjnych hasło wyborcze „Mieszkańcy przede wszystkim”. Teren, na którym ma stanąć kościół, wart jest ponad 2 mln zł. Zostanie wynajęty za 338 zł miesięcznie

konto usunięte
z
swiatoze.pl
dodany: 26.02.2020, 08:53:25
  • 331
  • #
    polska
  • #
    szczecin
  • #
    katolicyzm
  • #
    bekazkatoli
vertical
vertical
vertical 27.02.2020, 06:56:18
  • 0
@publiczny2010: 4 kościoły na szczecin? XD

W Szczecinie jest też 50 kościołów katolickich diecezyjnych i dwa Ordynariatu Polowego WP.

6

Urzędnicy chcieli zaoszczędzić, zapłacą więcej. Śmieci od mieszkańców...

Mieszkańcy mogli zapłacić 442k zł, dla urzędników było za drogo, więc teraz zapłacą 621k zł. Witamy w Polsce.

vertical
z
lublin112.pl
dodany: 30.01.2020, 11:09:03
  • 1
  • #
    polska
  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Strona 12 z 12
  • >
  • Lublin

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 09.08.2013

    Komentator
  • Rocznica
    od 26.01.2026

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 20.12.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking