Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko131
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
rhqq

rhqq

Dołączył 18 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 23955
  • Znaleziska 12172
  • Mikroblog 11783
  • Obserwujący 19
  • Obserwowane 91

550

30 kwietnia 1993 CERN ogłosił, że World Wide Web będzie udostępniona bezpłatnie

30 kwietnia 1993 CERN ogłosił, że World Wide Web będzie udostępniona bezpłatnie

30 kwietnia 1993 CERN ogłosił, że World Wide Web będzie udostępniona bezpłatnie dla każdego. Dzięki połączeniu z Internetem, na całym świecie zaczęły powstawać serwery WWW, tworząc ogólnoświatowe standardy nazewnictwa domen internetowych.

real_scoria
z
home.web.cern.ch
dodany: 30.04.2026, 21:34:49
  • 84
  • #
    internet
  • #
    rocznicanadzisiaj
  • #
    www
  • #
    informatyka
  • #
    programowanie
  • #
    webdev
rhqq
rhqq 01.05.2026, 09:49:13 via Wypiek
  • 14
@Dereg opera mini to było coś. używałem na 3510i na sprawdzianach z epok, lektur, bo gość używał gotowców więc brałem klucze do rozprawek :⁠-⁠D

1238

AMA - Tomasz Miller - fizyka, matematyka, wszechświat

AMA - Tomasz Miller - fizyka, matematyka, wszechświat

Cześć! Nazywam się Tomek Miller i jestem fizykiem matematycznym (czyli takim ni to fizykiem teoretykiem, ni to matematykiem) oraz popularyzatorem nauki z Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych UJ. Zapraszam na AMA!

tomaszmiller
z
wykop.pl
dodany: 28.04.2026, 15:53:38
  • 364
  • #
    ama
  • #
    ciekawostki
  • #
    nauka
  • #
    gruparatowaniapoziomu
rhqq
rhqq 28.04.2026, 16:12:34 via Wypiek
  • 2
kiedy kolejny odcinek zaczynamy od zera?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

258

Windows przestanie zmuszać do aktualizacji. Nadchodzi długo wyczekiwana zmiana

Windows przestanie zmuszać do aktualizacji. Nadchodzi długo wyczekiwana zmiana

Przez lata użytkownicy systemu Windows narzekali na ten sam problem. Komputer potrafił rozpocząć instalację aktualizacji dokładnie wtedy, gdy był najbardziej potrzebny, podczas pracy, prezentacji albo tuż przed zamknięciem laptopa.

ochucki
z
ithardware.pl
dodany: 26.04.2026, 12:44:01
  • 97
  • #
    microsoft
  • #
    windows
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
  • #
    ciekawostki
rhqq
rhqq 26.04.2026, 19:12:17 via Wypiek
  • 10
@KtosKtoSamNieWiesz pierd.lisz jak potłuczony. moi rodzice, lat prawie 70, korzystają z Linuxa i się cieszą, że działa od kopa i bez problemu. ba. drukarkę bez mojej wiedzy kupili i im zadziałała. od 15 lat nie muszę robić za tech support "bo cos się wyświetla dziwnego"
rhqq
rhqq 26.04.2026, 19:52:39 via Wypiek
  • -1
@KtosKtoSamNieWiesz no tylko że Ubuntu od lat to crapware, nikomu tego nie polecam xDˣᴰ
rhqq
rhqq 27.04.2026, 05:44:09 via Wypiek
  • 1
@Dereg że co niby. powtórzył historie sprzed dwoch dekad? dużo się zmieniło od tego czasu. faktycznie w 2006 odpalenie GPU czy czegoś tak prozaicznego jak wifi było wyzwaniem. a Ubuntu zawsze było crapware.
raczej widzę tutaj atrofię mózgu. bo system operacyjny to coś więcej niż "wygoglam pierwsze lepsze". ludzie zapomnieli, jak na samym początku uczyli się podstaw obsługi windy z komputerswiatow, chipów czy for internetowych.
poświęcić te pół dnia na zrozumienie
rhqq
rhqq 27.04.2026, 06:55:41 via Wypiek
  • -1
@Dereg piszesz bzdury, po dwukroc. po pierwsze większość nowoczesnych dystrybucji nie wymaga ani jednej komendy aby system i zainstalować i użytkowac długoterminowo. nikt magicznych zaklęć się uczyć nie musi. wymyślasz albo trolujesz.
sam podajesz androida jako przykład, a to właśnie jest linux, w którym takich rzeczy robić nie trzeba. i bynajmniej nie jedyny.

a po drugie z perspektywy zarządzania systemami nie ma lepszego interfejsu niż terminal. a systemami zarządzam od trzech
rhqq
rhqq 27.04.2026, 20:47:01 via Wypiek
  • -1
@zagubionychromosom powiedz, że się nie znasz na linuksie nie mówiąc że się nie znasz na linuksie. brawo ty.
Neocaridina
Neocaridina
25.04.2026, 22:42:24
  • 6
#rimworld Ledwo to przeżył...
Neocaridina - #rimworld  Ledwo to przeżył...

źródło: Yorki

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 26.04.2026, 20:07:10 via Wypiek
  • 0
@Neocaridina co te yorki
  • Odpowiedz
Neocaridina
Neocaridina
21.04.2026, 19:47:16
  • 3
#rimworld Jedno z najlepszych gówienek
Koszt jakieś 600-700Eur czyli dość tanio na początku można sobie jedną kupić.
Oswajanie Thrumbo jest niezwykle łatwe dzięki niej.
Po strzale i uratowaniu na miejsce pomocy dla zwierząt. Wstają sobie i już nigdy nie opuszczą mapy.
Więc treser może sobie ile chce je oswajać. Tak po 3 latach miałem z 12 szt . na vanilii
Neocaridina - #rimworld  Jedno z najlepszych gówienek 
Koszt jakieś 600-700Eur czyli ...

źródło: Psychic_shock_lance

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 22.04.2026, 06:09:42 via Wykop
  • 1
@galian: https://rimworldwiki.com/wiki/Psychic_shock_lance
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 23.04.2026, 19:49:29 via Wykop
  • 0
@Neocaridina: #shitrimworldsays :D
  • Odpowiedz
fotelbujany
fotelbujany
15.04.2026, 19:30:28
  • 1
#rimworld siemka, wróciłem sobie do rimworld i od razu nieprzyjemności. Dziś odpalam zapis i po paru minutach czarny ekran śmierci - mogę tylko zresetować komputer. Mam 17 modów wszystkie optymalizujące rozgrywkę w zasadzie, wszystkie zgodne z wersją 1.6. Crash występuje według moich obserwacji po wznowieniu gry - naciśnięciu spacji, żeby czas gry ruszył. Dzieje się to w randomowych momentach ale wydaje mi się, że nie dłużej niż 10 minut od
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 15.04.2026, 20:22:09 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: a co mówi log? wklej go gdzieś
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 15.04.2026, 22:29:00 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: zakladam, że windows? (lepiej dziala na linuxie btw, ale gainsy mniejsze niż factorio)

C:\Users[Username]\AppData\LocalLow\Ludeon Studios\RimWorld by Ludeon Studios
w logu zawsze widać, który mod i na jakim etapie sie wysypał.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 16.04.2026, 20:00:55 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: tak, player.log zaraz po crashu bedzie miał pełen zapis tego co sie wysypało jak i czemu (chociaż - nieczęsto - tak sie wysypuje, że nie zdązy się zapisać).
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 16.04.2026, 20:51:47 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: czekaj czekaj, że urywa się tak nagle? zacznij od wywalenia prepare carefully. jest inny mniej "zaawansowany" bodaj prepare moderately + drugi: character editor.
dodatkowo, może byc coś nie tak z load orderem. kiedys był rimpy, ale pisany przez zgruzowanego już ruska, który agresywnie odpowiadał na każde pytanie o źródło kodu. teraz mamy bezpieczny otwartoźródłowy https://github.com/RimSort/RimSort - daj mu wszystkie uprawnienia, które chce i pozwól mu przesortować listę adekwatnie.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 16.04.2026, 21:37:32 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: no to tak, na 100% coś z komputerem. oby nie ram.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 17.04.2026, 05:11:43 via Wykop
  • 1
@fotelbujany: no z poluzowanymi timingami to dużo bezpieczniej jest jeśli chodzi o stabilność. więc może faktycznie to być pamięć. zawsze też warto ją fizycznie wyjąć i włożyć z powrotem do slotów, jesli jakis kontakt jest za słaby to się poprawi.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 19.04.2026, 13:40:54 via Wykop
  • 0
@fotelbujany: temperatura? kurz? ja już od lat jak sie zaczyna sezon letni odpuszczam zegary, żeby się nie zdziwić latem.
  • Odpowiedz
Dwudziestydrugi
Dwudziestydrugi
18.04.2026, 23:46:52
  • 4
here we go again
#rimworld
Dwudziestydrugi - here we go again
#rimworld

źródło: image

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 19.04.2026, 09:57:29 via Wypiek
  • 0
@krzysssss rozumiem. ja po 3 minutach minecrafta wyrzuciłem to z systemu w pzdu. natomiast w RimWorld mam 3k godzin i boję się nawet zacząć kolejna grę, bo zniknie mi miesiąc życia xDˣᴰ ale tak mody.
  • Odpowiedz

98

Strefy idiotyzmu tempo 30 zamieszkania płatnego parkowania czystego transportu

Strefy idiotyzmu tempo 30 zamieszkania płatnego parkowania czystego transportu

Mam już dosyć aktywizmu, i robienia z ludzi idiotów, to dla ekologii, to dla bezpieczeństwa, to dla zmniejszenia hałasu, to kurwa dla ochrony dzieci. Zwężanie ulic, strefy czystego transportu (czyt: absurdu i wykluczenia), obniżanie prędkości do prędkości zbliżonych do wartości furmanki!

Disturbing13
z
wykop.pl
dodany: 15.04.2026, 21:28:39
  • 64
  • #
    wykop
  • #
    heheszki
  • #
    motoryzacja
  • #
    aktywizm
  • #
    samochody
  • #
    miasto
rhqq
rhqq 16.04.2026, 11:24:13 via Wypiek
  • 11
ale ty nie mieszaj swoich idiotyzmów chorych z słuszną walką przeciw strefom "czystego" transportu. bo jeszcze ludzie zaczną utożsamiać słuszną walkę z twoimi niedostatkami umysłowymi
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rhqq
rhqq 16.04.2026, 17:43:18 via Wykop
  • 2
@przeciwko78: nie rozumiem czemu mieszasz "redukcję tlenków azotu" i strefy "czystego" transportu? to są zupełnie rozłączne koncepty, z czego pierwszy to słuszna idea, a drugi to gry polityczne bez podstaw merytorycznych ani naukowych.

624

Porównywarka kart graficznych

Porównywarka kart graficznych

Cześć, prowadzę mały portal pcboomer.pl jako projekt po godzinach. Dodałem tam interaktywny ranking GPU, kalkulator upgrade'u oraz podgląd cen rynkowych aktualizowany co 2h. Pozwala to w jednym miejscu zestawić wydajność karty z jej aktualnym kosztem.

PC_Boomer
z
pcboomer.pl
dodany: 16.04.2026, 12:44:39
  • 199
  • #
    komputery
  • #
    pcmasterrace
  • #
    technologia
  • #
    hardware
  • #
    gpu
  • #
    chwalesie
rhqq
rhqq 16.04.2026, 15:24:46 via Wykop
  • 7
że na Radeonie mają groszy obraz niż na RTXie (znam takie przypadki).


@Arkass: byłem tym przypadkiem, nie zmyślam xD idź sie leczyć xD
tomaszmiller
tomaszmiller
14.04.2026, 07:40:29
  • 3647
Cześć!
Nazywam się Tomek Miller i jestem fizykiem matematycznym (czyli takim ni to fizykiem teoretykiem, ni to matematykiem) oraz popularyzatorem nauki z Centrum Kopernika Badań Interdyscyplinarnych UJ.

Jeśli nurtują Was kwestie dotyczące zakrzywionej czasoprzestrzeni, kwantowych dziwności albo matematycznych abstrakcji (słowem: typowe tematy dyskusji na imprezie w kuchni albo na klatce schodowej akademika), serdecznie zapraszam na AMA 28 kwietnia o 18:00.

Nie obiecuję, że moje odpowiedzi będą satysfakcjonujące - pewnie często będę pisać "nie wiadomo"
tomaszmiller - Cześć!
Nazywam się Tomek Miller i jestem fizykiem matematycznym (czyli...

źródło: fota1 (1) (1)

Pobierz
  • 241
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 14.04.2026, 15:00:36 via Wypiek
  • 0
@tomaszmiller kiedy kolejny odcinek od zera
  • Odpowiedz

919

Menedżer zadań miał kiedyś 80 KB i działał błyskawicznie

Menedżer zadań miał kiedyś 80 KB i działał błyskawicznie

Dzisiejszy Menedżer zadań w Windowsie to narzędzie, które potrafi pokazać niemal wszystko o systemie. Problem w tym, że przez lata urósł razem z nim. Jak przypomina Dave Plummer, inżynier odpowiedzialny za jego pierwotną wersję, pierwszy Task Manager zajmował zaledwie około 80 KB.

ochucki
z
pixelnerd.pl
dodany: 13.04.2026, 07:18:33
  • 179
  • #
    windows
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
  • #
    microsoft
  • #
    oprogramowanie
  • #
    software
rhqq
rhqq 13.04.2026, 09:28:40 via Wypiek
  • 1
@Miszczu_wszystkiego nie do końca. a raczej, był parametr który w wszystkim na kernelu NT pozwalał ograniczyć niesystemowym procesom CPU do np 95%, przez co była szansa na ogarnięcie tego i one domyślnie były włączone w edycjach serwerowych. natomiast w desktopach każdy procent wydajności był "ważny" (inaczej publika słabo wyedukowana by się zesr.ala na miętowo) więc tego nie aktywowano domyślnie.
rhqq
rhqq 13.04.2026, 10:13:25 via Wykop
  • 0
@Miszczu_wszystkiego: nie, nie miałem na myśli priorytetu w kolejce schedulera. było coś konkretnego, ale bij zabij nie pamietam. nie ruszałem windowsów od dwóch dekad.
Kot_nie_pies
Kot_nie_pies
05.04.2026, 08:43:03
  • 0
Czy jakaś dobra dusza mogłaby opisać swoje doświadczenie z używaniem robota sprzątającego typu Dream x40 z systemem Valetudo?

#homeassistant
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 05.04.2026, 15:45:25 via Wypiek
  • 0
@Kot_nie_pies mam najstarszego roborocka z vale pod HA. co chcesz wiedzieć
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 05.04.2026, 18:58:50 via Wykop
  • 0
@Kot_nie_pies: ale pytasz o inne niz HA czy inne niż valetudo? ja bym nic nie zmieniał ( ͡° ͜ʖ ͡°) pasuje mi jak jest. mam pełną kontrolę i zero szpiegów.
  • Odpowiedz
jgoluch
jgoluch
01.04.2026, 19:31:38
  • 44
Dziś chciałbym przedstawić zdjęcie, które popełniłem w ubiegłym miesiącu.
Warunki były super, tylko księżyc niemal w pełni :/
Materiał zbierany przez kilka nocy, łącznie udało się zebrać ok 32 godziny materiału przez waskopasmowe filtry (o paśmie 3nm) w klatkach po 5 min:
Ha - 85x - wodór,
SII - 100x - siarka,
OIII - 195x - tlen.
jgoluch - Dziś chciałbym przedstawić zdjęcie, które popełniłem w ubiegłym miesiącu.
W...

źródło: ic-1805_res

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 01.04.2026, 21:57:08 via Wykop
  • 1
@jgoluch: dziekuję za wyborną tapetę na komputer ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
zrzed
zrzed
zrzed
01.04.2026, 20:18:10
  • 3
#polityka tak działa #oligarchia Bolesna jak ch.ra lekcja

oligarchia ZAWSZE dzieli ludzi i ma w d. nierówności i brak sensu tego co robią - raczej udaja że robią

#krakow
zrzed - #polityka tak działa #oligarchia Bolesna jak ch.ra lekcja 

oligarchia ZAWSZE...

źródło: obraz

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 01.04.2026, 21:48:16 via Wykop
  • 5
@smk666: tylko osoba, która nie probówała czytać w zbiorkomie może tak napisać. tego czasu nie da się efektywnie wykorzystać, bo albo jesteś nabity jak sardynka albo tak trzęsie, że nic nie zrobisz. pomijam "argument" pod tytułem.. praca z telefonu. no iks de. za dużo influencerów się naoglądałeś chyba.
  • Odpowiedz
slave89
slave89
29.03.2026, 09:51:59
  • 1
Udało mi się odblokować kilka modeli AP od huawei i skompilować pod nie OpenWrt.
W jednym z nich mam 3 porty pcie i tak myślę do czego to wykorzystać.
Myślicie że jest sens wejść w meshcore/meshstastick?
Czy lepiej w iot? Czyli zigbee/bluetooth?
Czy wszystko razem?

#meshtastic #meshcore #diy #hacking #openwrt
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 29.03.2026, 14:10:09 via Wykop
  • 0
@slave89: jak masz porty pciex to może gpu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 29.03.2026, 18:57:00 via Wykop
  • 0
@slave89: też opcja. generalnie to HA na tym bezposrednio nie odpalisz, wiec ZB stack odpada. no chyba, że zigbee2mqtt + samo mosquitto juz na docelowym hoście. ja swego czasu bawilem sie modułami lora, ale do postawienia stacku tcpip - to by miało wiecej sensu na routerze - ale bys musial miec jakieś remote nody. sztuka dla sztuki. ale samo rootowanie apków losowych jest dokladnie tym samym :D co to wgl
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 30.03.2026, 10:15:52 via Wykop
  • 0
@slave89: szczerze to już dawno porzucilem robienie czegokolwiek na nie-x86. nawet teraz podróżny router robie na wyse3040.
  • Odpowiedz

348

Dlaczego uciekamy do Linuxa? Windows, macOS i problem abonamentów.

Dlaczego uciekamy do Linuxa? Windows, macOS i problem abonamentów.

Dlaczego dystrybucje Linuxa to dziś coraz częstsza alternatywa dla Windowsa i macOS? W filmie omawiam powody rosnącej popularności open source. Wyjaśniam, jak "abonamentoza" Microsoft i Apple, brak prywatności (telemetria, reklamy) oraz sztuczne wymogi sprzętowe (TPM) skłaniają nas do zmiany systemu

ochucki
z
youtube.com
dodany: 23.03.2026, 07:40:46
  • 309
  • #
    linux
  • #
    windos
  • #
    macos
  • #
    komputery
  • #
    opensource
  • #
    oprogramowanie
rhqq
rhqq 23.03.2026, 15:16:54 via Wykop
  • 0
@niemorzliwe: każdy i żaden. 95% działa out of the box i zawsze cos się znajdzie. zasada naczelna - relatywnie nowe distro - bo jak masz świeże gpu to potrzebujesz najnowsze wersje paczek, żeby wszystko śmigało. wszystko z integrami AMD śmiga wybornie dobrze. NV może (ale nie musi) wymagać fikołków. zacznij z https://endeavouros.com/ czy czymś arch-based - wtedy nowe lapki powinny działać od kopa. sam mam aktualnie hp g1a z 8060s
rhqq
rhqq 23.03.2026, 15:51:52 via Wykop
  • 0
@PepikPL: lutris to już powoli AI slop i sie nawet autor z tym nie kryje (ostatnio była drama)
rhqq
rhqq 23.03.2026, 16:12:52 via Wykop
  • 0
@niemorzliwe: cokolwiek arch-based i bedzie śmigać wybornie. swego czasu nv miała permanentne -20% wydajnosci wzgledem windy. teraz juz -10% jest średnio i niedługo powinno to się juz wyrównać - uczciwie informauję. ja i tak korzystam z egpu w domu, więc to osobna para kaloszy jest.

sam na linuxie gram od 2012 i nie uzywałem windy od wtedy.
rhqq
rhqq 23.03.2026, 18:32:01 via Wykop
  • 1
@PepikPL: proponowanie czegoś nie-bleeding-edge dla laptopów to prosty strzał do zniechęcenia ludzi "bo nie działa". co chwilę widac na r/linux_gaming ludzi z miętem, który jest starożytny jesli chodzi o wsparcie nowych gpu (zarówno po stronie kernela jak i mesy). serio już lepiej cachy, endevour. i pilnowanie aktualizacji - to zdrowy nawyk. sam archa używam od 2007 (i przeszedłem full time na archa w 2012) - nie wyobrazam sobie korzystać z
rhqq
rhqq 23.03.2026, 19:03:41 via Wykop
  • 0
Co do reszty to pełna zgoda, acz o Lutrisie nie słyszałem. Co tam się działo


@PepikPL: https://www.reddit.com/r/linux/comments/1rq9dbq/your_opinions_on_the_lutris_ai_slop_situation/
rhqq
rhqq 23.03.2026, 21:12:13 via Wykop
  • 1
@PepikPL: o panie.

na stronie Artiksa


hejtuję systemd z całego serca, ale artix to takie g---o jakich mało. na samym początku jego powstania próbowałem łatac ich init skrypty, ale goście odpowiedzialni za basha robili takie kardynalne błędy (nie rozróżniali apostrofów od quotationoów i nie ogarniali nic a nic z globów/expansionów). że dałem sobie siana. sorry, ale to sie do niczego nie nadaje. devuan już to robi lepiej. artix nie jest z
rhqq
rhqq 23.03.2026, 22:06:08 via Wykop
  • 1
Szczerze? To ja mam odwrotne odczucia. Przynajmniej z perspektywy dłuższego użytkowania, bo niestety, ale musze przyznać, że mogliby chociaż sprawdzić czy obrazy im się bootują przed wrzuceniem na stronę XD Niemniej jeśli dać im szansę to otrzymujesz fajną dystrybucję, która ma wszystkie zalety Archa bez bagażu w postaci systemd. Acz jeśli ktoś się odbije to rozumiem. Jak chcesz Archa, ale z graficznym instalatorem i guzik Cię obchodzi wojenka o systemd to bierz
rhqq
rhqq 23.03.2026, 22:50:48 via Wykop
  • 0
@PepikPL: widzisz. siedze na archu z systemd i gnome. ot, wyciąłem wszystkie timery, zamaskowalem absolutnie wszystkie serwisy/unity, które mi się nie podobały. nie mam czasu ani siły na walkę z wiatrakami. systemd powoli dojrzał do momentu, kiedy nie jest steaming pile of shit - co ciekawe - po odejsciu poetteringa z projektu (do ms). tak jak pulseaudio stalo sie uzywalne jak poettering przestał w nim mieszać. prawda jest taka, ze
rhqq
rhqq 24.03.2026, 10:06:41 via Wykop
  • 0
Co kto lubi


@PepikPL: no wlasnie dla mnie gnome jest idealne, bo nie ma nic (w przeciwienstwie do kde) co by mogło mnie rozpraszać. parę addonów tylko mam (głównie tiling windows i pare dodatkowych metryk na pasku górnym). i tak wszystko robię albo z przeglądarki albo z terminala. a skrótów klawiszowych nikt nie zabiera :)
rhqq
rhqq 24.03.2026, 10:35:14 via Wykop
  • 0
@PepikPL: nie zabierają tego, tylko deaktywują domyślną funkcję. bylem zaskoczony, że tak mało osób z tego korzysta. dla mnie codzienne staple.
rhqq
rhqq 26.03.2026, 09:12:14 via Wykop
  • 0
@PepikPL: no a rozszerzenia gnome to nie są wlasnie tą elastycznością? wole tak niż w drugą stronę. kde to dla mnie festyniarski szajs. gnome przychodzi praktycznie gołe. a ja cenię sobie brak przeszkadzajek i "ułatwiaczy".
rhqq
rhqq 26.03.2026, 12:29:47 via Wykop
  • 0
@PepikPL: po kolei:

No nie bardzo. Rozszerzenia są dosłownie jak mody do gier


jak zwał tak zwał. dla mnie to jest elastycznośc. wsparcie dla rozszerzeń to rdzeń gnome i to działa dobrze. żadno rozszerzenie mi się od paru lat juz nie rozjechało, jakoś od wersji 4x - po prostu api się zmieniało, teraz już praktycznie
rhqq
rhqq 26.03.2026, 14:48:41 via Wykop
  • 0
@PepikPL:

Nazwałbym to elastycznością jakby to nie było tak ch*jowe XD Musisz ściągnąć rozszerzenie i liczyć na to, że będzie działać z Twoją wersją Gnome'a i innymi rozszerzeniami XD


nigdy, powtarzam, NIGDY nie miałem tego
rhqq
rhqq 26.03.2026, 15:24:58 via Wykop
  • 0
@PepikPL: idz pan na czarną. linkujesz mocno zdownwotowane (czytaj: user sam sobie winien) i bezwartosciowe dyskusje jako argumenty przeciwko, uwaga: MI SIE PODOBA. nic tobie do tego co uzywam, co daje mi maksimum produktywności wygody i komfortu. to ze gnome ma twarde zaleznosci od systemd to fakt. no i ? co z tego? mam sobie odebrać wygodę bo uprawiasz religię? poza tym jest różnica pomiedzy dziurawymi skryptami initowymi artixa uruchomionymi
Simfecstio
Simfecstio
25.03.2026, 09:03:38
  • 2
Hej!
Ktoś używa TAILSCALE?
Dodałem użytkownika, zaakceptowałem, ale nie łączy się.
Nie wyświetlają się urządzenia tego użytkownika ani sam użytkownik nie ma statusu connected.
jakies rady?
#pytaniedoeksperta #internet #siecikomputerowe #sieci #programowanie
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

rhqq
rhqq 25.03.2026, 11:30:13 via Wykop
  • 0
@Simfecstio: a czemu nie cf tunnel? szybkie i proste w konfiguracji, warp tez mozna ogarnąć.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 25.03.2026, 11:43:51 via Wypiek
  • 0
@Simfecstio no cf tunnel pozwala ci wystawić wszystko na świat ze swoją własną domeną. plus parę dodatków typu SSH proxy, VNC proxy (z webappem) i wszystko może dostać dodatkowy cf auth poprzez chociażby google
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 25.03.2026, 13:25:36 via Wykop
  • 0
@Simfecstio wszystko za darmo. tylko własną domenę potrzebujesz. i wszystko jest turbo proste do zrobienia. a jak chcesz możesz nawet mieć domeny dostepne tylko z telefonu (z certem mtls ktory na telefonie instalujesz) i masz turbo bezpiecznie - tak homeassistanta sobie wystawiam do aplikcji zeby nie musieć sie logować googlem przez portal.
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 25.03.2026, 14:01:33 via Wykop
  • 0
@Simfecstio tak. instalujesz agenta, spinasz z kontem i wystawiasz wszystko zza natu bez kopania się z routerem czy forwardem portów. co więcej, na laptopie mam i używam tego do sharowania plików z łapka po prostu dając linki i wrzucając pliki do folderu xd
  • Odpowiedz
rhqq
rhqq 25.03.2026, 14:27:24 via Wykop
  • 0
@Simfecstio: domeny kupujesz w CF - i to jedyny koszt. https://www.cloudflare.com/products/registrar/ (możesz też gdzie indziej, np ovh czy namecheap, wtedy ustawiasz rekordy NS i migrujesz zarządzanie domeną do CF - doczytaj dokladnie z srejajem czy w dokumentacji)
  • Odpowiedz

473

USA banuje wszystkie routery WiFi, wyprodukowane poza USA

USA banuje wszystkie routery WiFi, wyprodukowane poza USA

Amerykański regulator chce objąć nowe routery produkowane poza USA statusem zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego, co może uderzyć zarówno w chińskie marki, jak i firmy z USA korzystające z azjatyckich fabryk.

matixrr
z
ithardware.pl
dodany: 24.03.2026, 09:08:27
  • 133
  • #
    usa
  • #
    informatyka
  • #
    technologia
  • #
    router
  • #
    internet
  • #
    siecikomputerowe
rhqq
rhqq 24.03.2026, 10:52:28 via Wykop
  • -14
Znają nasze wszystkie loginy i hasła, bo ich.


@katazyna-zeszczecina: widać jak wiele nie rozumiesz z tego co mówisz. to nie jest twój sprzęt. dzierżawisz go. większość routerów od isp da sie przełączyć w głupi tryb i za tym postawić swój. a jak jesteś sprytniejszy to i światełko da się zupełnie zastąpić (np leoxem). ale póki sprzęt jest ich to mają prawo do zarządzania jego konfiguracją.
rhqq
rhqq 24.03.2026, 12:24:02 via Wykop
  • -10
@katazyna-zeszczecina: XD jakie twoje CIEMNOTO. to ich sprzęt - jak im samemu w ząbkach podajesz swoje hasła to TWÓJ problem XD
rhqq
rhqq 24.03.2026, 12:41:05 via Wykop
  • -14
@katazyna-zeszczecina: zapraszam na czarno. skrajnym ignorantem jesteś. i rozdajesz własne hasła dookoła XD
rhqq
rhqq 24.03.2026, 13:51:51 via Wykop
  • -6
@masshacker: nie tłumacz baranom, nie zrozumieją. poziom wykopu spadł tak drastycznie, że głowa mała. wrzuciłem na czarną i tyle.

samo to, że wypunktowanie faktów tutaj dostaje same minusy to jedno wielkie iks-de. sprzęt jest dzierżawiony. ssidy są widoczne publicznie, a ruch sieciowy na sprzęcie ISP jest tak samo "widoczny" (czyli niewidoczny, bo nikt nie pruje ssl/tls) jak gdziekolwiek indziej. ale płaku płaku widzą moje hasło do wifi i nazwe sieci
rhqq
rhqq 24.03.2026, 15:00:00 via Wykop
  • -3
@Szymon_L: tak, BANK ZNA TWOJ PIN. olaboga. chyba widze nie rozumiesz jak to działa bo podajesz własnie przykład przeciwko sobie. karta jest banku, i bank zna twój pin, jak i cvv2 i całą resztę.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
  • Strona 2 z 15
  • >
  • kindly do the needful

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 21.01.2026

    Komentator
  • Rocznica
    od 31.10.2025

    Rocznica
  • Mikroblogger
    od 15.12.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking