Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko189
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
makz
makz

makz

Dołączył 17 lat i 7 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 152
  • Znaleziska 150
  • Mikroblog 2
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1

1775

Stop sondażowym manipulacjom

Pokaż treści 18+

Stop sondażowym manipulacjom

Dość manipulacji słupkami! Powiedz NIE dezinformacji podpisz petycję o 14-dniową ciszę sondażową.

makz
z
petycjeonline.com
dodany: 02.06.2025, 10:55:26
  • 213
  • #
    wybory
  • #
    dezinformacja
  • #
    fakenews
  • #
    propaganda
  • #
    manipulacja
makz
makz
makz
Autor
02.06.2025, 12:27:48 via Wykop
  • 9
@odomdaphne5113: Masz rację, ale właśnie dlatego trzeba zacząć teraz, żeby nie było „za późno” w 2027, 2029 i kolejnych. Złe prawo trwa dopóki nikt go nie kwestionuje. My to właśnie robimy.
makz
makz
makz
Autor
02.06.2025, 12:28:23 via Wykop
  • -3
@juardi: Ale sondaże potęgują ten efekt – szczególnie gdy pokazują jednych jako „faworytów”, a innych jako „stracone głosy”. Cisza sondażowa może nie naprawi wszystkiego, ale zmniejszy presję społeczną i psychologiczną. To krok w dobrą stronę.
makz
makz
makz
Autor
02.06.2025, 12:29:16 via Wykop
  • 132
@Bioenergetyk: Słuszna obserwacja. Pełna cisza wyborcza to fikcja. Dlatego nie chcemy blokować dyskusji. Chodzi tylko o jedną rzecz: publikowanie sondaży. Bo to nie jest informacja, to b--ń propagandowa. I niestety bardzo skuteczna. Sugeruje wynik, wpływa na motywację, tworzy iluzję. Z tym walczymy.
makz
makz
makz
Autor
02.06.2025, 12:30:29 via Wykop
  • 340
@przemytni-azbestu: Masz rację co do diagnozy: sondaże to dziś narzędzie narracji, nie informacji. Ale całkowity zakaz niestety nie przejdzie: ani konstytucyjnie (art. 54 o wolności słowa), ani na poziomie europejskim (art. 10 EKPC).

Dlatego proponujemy kompromis: 14 dni ciszy na publikację sondaży. To już realne, stosowane m.in. we Włoszech, Grecji czy Chile. A skutki manipulacji sondażowej przynajmniej będą ograniczone.
makz
makz
makz
Autor
02.06.2025, 12:43:20 via Wykop
  • -1
@Palisraka: Hehe, wiadomo – „petycja online, więc nie istnieje”, klasyk
Ale serio: 1000 podpisów to próg formalny, po którym petycja trafia do Sejmu i musi być rozpatrzona.

Zakopać możesz, ale systemu tym nie zakopiesz 😉
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 06:34:25 via Wykop
  • 3
@Krupier: Masz rację, 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne. Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu to 14 dni stanowi bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:48:12 via Wykop
  • 9
@Vampire007: Popieram. 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne.
Dłuższe blackouty próbowano np. na Słowacji (50 dni), ale zostały uznane za niekonstytucyjne. Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:48:31 via Wykop
  • 5
@antydemokrata1: Popieram. 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne.
Dłuższe blackouty próbowano np. na Słowacji (50 dni), ale zostały uznane za niekonstytucyjne. Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:50:09 via Wykop
  • -1
@zagubionychromosom: Jak zbierzemy 1000 podpisów z imieniem, nazwiskiem i zgodą, to drukuję całość i wysyłam papierowo do Marszałka Sejmu, Premiera i Prezydenta
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:50:51 via Wykop
  • 2
@slowmtb: Masz rację, 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne.
Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:51:11 via Wykop
  • 0
@kargulasty: Masz rację, 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne.
Dłuższe blackouty próbowano np. na Słowacji (50 dni), ale zostały uznane za niekonstytucyjne.

Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:51:33 via Wykop
  • -1
@Laiden: Masz rację, 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne..
Dłuższe blackouty próbowano np. na Słowacji (50 dni), ale zostały uznane za niekonstytucyjne.

Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 07:51:50 via Wykop
  • 0
@Aggressive_Perfector: Masz rację, 14 dni to może wydawać się mało, ale to maksimum, jakie stosują kraje demokratyczne.
Dłuższe blackouty próbowano np. na Słowacji (50 dni), ale zostały uznane za niekonstytucyjne.

Więc jeśli chcemy realnych zmian, które nie polegną w TK czy Strasburgu - 14 dni to maks bezpieczny próg.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:31:20 via Wykop
  • -3
@Palisraka: Już tłumaczę, bo widać że serio Cię to zaintrygowało
1. 1000 podpisów to nie „automatyczne” skierowanie sprawy do Sejmu, tylko przyjęta praktyka, przy której marszałek Sejmu formalnie rozpatruje petycję zgodnie z ustawą o petycjach z 2014 r. (Dz.U. z 2014 poz. 1195) i art. 63 Konstytucji.
2. Po zebraniu podpisów drukuję ją i składam w kancelarii Sejmu, z danymi autorów - nie chodzi o kliknięcia „lubię to”, tylko realne
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:33:15 via Wykop
  • 1
@chromal: Masz rację. Cisza wyborcza to ograniczenie wolności słowa, ale takie, które jest zgodne z Konstytucją i Europejską Konwencją Praw Człowieka, bo służy ochronie uczciwości wyborów.

Art. 10 EKPC pozwala ograniczyć wolność wypowiedzi „w interesie ochrony porządku demokratycznego” i dokładnie tak traktuje się ciszę wyborczą i sondażową.
Trybunał w Strasburgu uznał 15-dniowy zakaz publikacji sondaży w Grecji za zgodny z prawem (Dimitras i inni p. Grecji, 2017).

Wolność słowa to
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:37:23 via Wykop
  • -1
@DerMitteleuropaer: Masz rację, problemy z jakością sondaży to często kwestia metodologii, niskiej responsywności i złożoności zachowań wyborców.

Ale to nie zmienia faktu, że efekt końcowy działa jak manipulacja:
Sondaże publikowane masowo przed wyborami tworzą wrażenie „pewnego zwycięzcy” albo „straconego głosu”.
Ludzie nie analizują szczegółów, tylko lecą za nagłówkiem: „Trzaskowski wygrywa” / „Duda przegrywa” / „XYZ odpada”.
A media często celowo upraszczają lub pomijają kontekst, żeby kliknęło
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:38:49 via Wykop
  • 2
@PrezesBoss: Pewnie! Jak ktoś ma swój rozum, to nie zmienia zdania po słupku z IBRIS-u ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale problem w tym, że większość ludzi to nie twardy elektorat, tylko miękki środek, który właśnie sondaże potrafią:
zdemotywować („mój kandydat i tak nie wygra”)
zmanipulować („o, ten ma szansę, to się przyłączę”)
albo wypchnąć z debaty kogoś spoza duopolu.

A co do telewizji, jak nie będzie
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:40:15 via Wykop
  • 5
Moim zdaniem sondaży W OGÓLE nie powinno być, wyniki wyglądałby zupełnie inaczej, a tak to dużo kandydatów traci w ogóle głos bo "i tak nie mają szans wygrać".


@Mergan27: Pełna zgoda co do efektu: sondaże niszczą szanse mniejszych kandydatów, bo kreują fałszywą narrację, że „i tak nie mają szans”.
Wynik wielu wyborów wyglądałby inaczej, gdyby ludzie głosowali sercem, a nie kalkulatorem poparcia.

Ale całkowitego zakazu nie da się przepchnąć: Konstytucja, EKPC, wolność
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:41:45 via Wykop
  • 0
@ogladacz: Bo wykopnąć to 2 sekundy, aby podpisać trzeba użyć imienia, nazwiska.
Ale serio: to nie głosowanie na mema, tylko realna petycja z wysyłką do Sejmu.
Jeśli ktoś uważa, że sondaże robią więcej szkody niż pożytku – teraz jest moment, żeby to pokazać.
Wystarczy 120 sekund.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 08:52:19 via Wykop
  • 0
@hellfirehe: Dzięki za rozbudowany komentarz. Poruszasz kilka ważnych kwestii, więc po kolei:
Czy to cenzura?
To ograniczenie czasowe, nie zakaz treści. Tak samo jak cisza wyborcza uznana przez sądy konstytucyjne i ETPC jako dopuszczalna, jeśli służy ochronie uczciwości wyborów. Nikt nie zabrania mówić o programach, ideach, debacie, chodzi tylko o wstrzymanie „prognozowania wyniku” na ostatniej prostej, co wpływa na zachowania tłumu.

„Nierealne w dobie internetu”
Nie chodzi o 100% szczelność (która nigdzie nie
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 09:16:55 via Wykop
  • 0
I jeb, jeb, jeb z pistolecika na wodę w słoneczko!


@michnick88: Spoko, możemy się pluskać wodą w słońcu, byle przestać pryskać sondażami po elektoracie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 09:18:15 via Wykop
  • 0
Owieczki się budzą. Trochę za późno ale dobre i to


@PanDeMia: Lepiej obudzić się późno niż wcale, nie? Dorzuć podpis, podeślij dalej i pokażmy, że stado też potrafi myśleć...
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 09:19:09 via Wykop
  • 4
@meehow97: Też czuję ten „więzienny” klimat, ale klatkę da się poluzować. W innych krajach już to zrobili. Włosi mają 15 dni ciszy sondażowej, Grecy podobnie, a ich trybunały potwierdziły, że to działa i jest zgodne z prawem.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 09:20:37 via Wykop
  • 0
@Gjbgghbhhjj: Masz rację, wstydliwy elektorat” (tzw. shy voter effect) potrafi zaniżać wynik w sondażach. Tyle że właśnie to dodatkowo przekręca percepcję:
Sondaż zaniża poparcie -> wyborcy widzą „i tak nie ma szans” -> część porzuca kandydata lub nie idzie głosować.
Druga strona widzi „mamy 5 pkt. przewagi” -> rozluźnia kampanię lub frekwencję.

Efekt? Rzeczywisty wynik odjeżdża jeszcze mocniej od
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 10:39:20 via Wykop
  • 0
@forzamilan: Rozumiem frustrację, ale 14 dni przerwy robi konkretną różnicę, to właśnie końcówka kampanii najbardziej pompuje „efekt bandwagon” i demobilizuje słabszych graczy.

Sztaby wtedy walą sondażami jak z karabinu, żeby zbudować narrację „już wygraliśmy” / „już przegraliście”. Wyłączenie tej amunicji w decydującym momencie ogranicza manipulację, choć jej nie kasuje do zera.
Pełny zakaz? Konstytucyjnie i europejsko nie do obrony. Włosi, Grecy, Słoweńcy testowali dłuższe blackouty: zostało 14-15 dni, bo to
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 10:43:47 via Wykop
  • 2
@SP9IDA: Dokładnie tak robimy: „śmieszna petycja online” to tylko narzędzie do szybkiego zebrania poparcia.

Gdy przekroczymy 1000 podpisów (nie wymóg prawny, lecz próg, który Kancelaria Sejmu traktuje poważnie), drukujemy listę, podpis pod pismem przewodnim i składamy fizycznie w kancelarii Sejmu plus kopie do Premiera i Prezydenta.

Czyli to nie „albo–albo”, tylko dwa etapy w jednej procedurze. Jeśli popierasz pomysł - dorzuć podpis, a resztę zrobimy na papierze.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 15:50:24 via Wykop
  • 3
@Wykopaliskasz:
1. Zakaz w ostatnich dniach wyraźnie tłumi efekt bandwagon (głosowanie „na zwycięzcę”)
Naturalny eksperyment we Francji: w częściach terytoriów zamorskich, gdzie przed 2014 r. znano wcześniej wyniki exit-polli z metropolii, frekwencja spadała o 11 pkt proc., a głosy częściej „spływały” do faworyta. Po wprowadzeniu ciszy publikacyjnej różnicę zlikwidowano.
researchgate.net
2. Mniej sondaży → więcej głosów dla mniejszych graczy (symulacje PR) Model dla systemu proporcjonalnego: im więcej publikowanych sondaży, tym
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 16:47:16 via Wykop
  • 3
Dzięki za konkretne pytanie

Po co zakazywać?
Nie chodzi o cenzurę dla zasady, tylko o ograniczenie manipulacji w decydującym momencie kampanii. Końcówka wyborów to nie walka na programy tylko na „słupki, które wygrywają”. Sondaże stają się wtedy narzędziem PR, nie informacją.

Jak „wycinają” słabszych?
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 16:48:44 via Wykop
  • 0
Dzięki za głos. W punkt z tą Nowoczesną. Pojawili się znikąd, mieli świetne sondaże, to ludzie głosowali „na trend”, a nie na program.

I dokładnie: też uważam, że zasadniczo wolność > zakazy, ale tu mówimy o wąskim, technicznym ograniczeniu, które:
1. nie cenzuruje poglądów,
2. nie blokuje debaty,
3. a jedynie wyłącza PR-ową machinę „lider już wygrywa”.
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 16:55:15 via Wykop
  • 2
@motylbezskrzydel: W teorii zgoda, bojkot może podważyć wiarygodność sondaży. Ale w praktyce?

Po pierwsze: przeciętny wyborca nie analizuje metodologii, tylko widzi: "Ten ma 42%, ten 11%. Ten pierwszy wygra."
Po drugie: media i sztaby nie bojkotują, tylko pompują. Nawet jeśli dane są zafałszowane, to i tak służą jako b--ń propagandowa na ostatniej prostej.

Dlatego nie wystarczy czekać, aż ludzie się „przestaną przejmować”. Trzeba ograniczyć instrumentalny użytek sondaży przed samym głosowaniem
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 16:57:16 via Wykop
  • 1
@pablo103: Dokładnie! To jest sedno problemu.

Sondaże to tylko narzędzie, ale razem z redakcyjnym „komentarzem eksperckim” stają się bronią masowego zniechęcania:
„Nie ma szans, więc po co głosować”
„Oddanie głosu na słabszego to marnowanie głosu”
„Wybierz między tymi dwoma, reszta
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 17:09:00 via Wykop
  • 2
@miejsce_na_reklame: Spokojnie, nikt nie chce zabierać pracy ankieterom ani likwidować sondażowni 😉

Nie chodzi o zakaz prowadzenia badań, tylko o pauzę w ich publikacji przez ostatnie 14 dni kampanii.
Firmy nadal mogą robić sondaże - dla sztabów, think-tanków, wewnętrznie. Tylko nie wrzucają tego do mediów w decydującym momencie.

To jak z ciszą wyborczą: głosować można, rozmawiać można - tylko bez megafonu na finiszu.
Więc nie będzie bezrobocia w CBOS-ie 😄
makz
makz
makz
Autor
03.06.2025, 17:10:30 via Wykop
  • 0
@motylbezskrzydel: Masz rację - ci, którzy korzystają z sondaży jak z pałki, nie oddadzą jej dobrowolnie. Dlatego presja społeczna i kompromitacje sondażowni to ważna część tej układanki.

Ale jedno nie wyklucza drugiego:
bojkot oddolny → osłabia zaufanie,
petycja obywatelska → pokazuje, że temat żyje i ma poparcie,
kompromitacje sondażowe → są tylko skutkiem, a nie

395

Prezydent Czech ułaskawi Polskie małżeństwo skazane na 8 lat więzienia

Prezydent Czech ułaskawi Polskie małżeństwo skazane na 8 lat więzienia

Skazani na 8 lat więzienia za podawanie napoju Ayahuasca uzyskali ułaskawienie od prezydenta Czech Miloša Zemana.

makz
z
domaci-hn-cz.translate.goog
dodany: 18.11.2022, 14:18:50
  • 100
  • #
    europa
  • #
    ayahuasca
  • #
    psychodeliki
  • #
    dmt

729

Bułgaria wydaje certyfikaty COVID na podstawie poziomu przeciwciał

Bułgaria wydaje certyfikaty COVID na podstawie poziomu przeciwciał

Masz przeciwciała to otrzymujesz certyfikat na 3 miesiące. Rozsądne podejście do certyfikacji COVID. Czy się przyjmie w innych krajach?

makz
z
euractiv.com
dodany: 10.11.2021, 13:59:11
  • 152
  • #
    europa
makz
makz
makz
Autor
10.11.2021, 14:22:41
  • 4
@wojniz @tybor87 dzięki za info. To skąd trend na 3 i 4 dawkę?
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

2091

Janusz A. Zajdel i jego książki science fiction. Najlepsze polskie SF obok Lema

Janusz A. Zajdel i jego książki science fiction. Najlepsze polskie SF obok Lema

Książki science fiction, których autorem jest Janusz A. Zajdel to klasa sama w sobie. Sam Stanisław Lem uznał, że jedna z książek Zajdla, to najoryginalniejsza powieść SF jaką czytał. Warto wykopać dla tych, co nie znają.

bukins
z
najlepsze-ksiazki.pl
dodany: 13.02.2021, 11:09:53
  • 211
  • #
    ksiazki
  • #
    sciencefiction
  • #
    scifi
  • #
    fantastyka
  • #
    polska
  • #
    lem
makz
makz
makz 13.02.2021, 12:47:00
  • 3
Nie rozumiem dlaczego Limes Inferior nie jest przetłumaczony na angielski
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

430

Białostoczanin stracił 300 tys. zł. Nowa metoda oszustów - na zdalny pulpit

Białostoczanin stracił 300 tys. zł. Nowa metoda oszustów - na zdalny pulpit

Osobiście wczoraj otrzymałem telefon od konsultanta z ukraińskim akcentem z numeru +48 12 200 53 61 w celu odebrania wykopanych BTC. Dodatkowo wiedział, na jakiej platformie giełowej jestem zarejestrowany. Ku przestrodze.

konto usunięte
z
bialystokonline.pl
dodany: 12.02.2021, 14:09:18
  • 120
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    bialystok
  • #
    gielda
  • #
    bitcoin
makz
makz
makz 12.02.2021, 17:09:13
  • 0
Inny kanał o tropieniu scammerów https://www.youtube.com/c/JimBrowning/videos
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

7

Przyłbica ochronna sposób biurowy

Przyłbica ochronna sposób biurowy

Przyłbica ochronna bez drukarki 3D

makz
z
youtube.com
dodany: 05.04.2020, 17:23:34
  • 0
  • #
    swiat
  • #
    covid19
  • #
    epidemia
  • #
    koronawirus
  • #
    2019ncov

119

Największa w historii akcja promocji Polski w Azji

Największa w historii akcja promocji Polski w Azji

Dziesiątki tysięcy Azjatów od Chin po Tajlandię nagrywa swój taniec do piosenki "I Love Poland". Ekwiwalent reklamowy większy niż niejedno expo. Czegoś takiego jeszcze świat nie widział!

makz
z
thefirstnews.com
dodany: 23.02.2020, 23:32:02
  • 16
  • #
    swiat
  • #
    azja
  • #
    chiny
  • #
    rozrywka

6

Szczecin – chcą lądowiska dla UFO!

Szczecin – chcą lądowiska dla UFO!

Szczecinianie rozważają właśnie budowę pierwszego w Europie lądowiska dla UFO, ponieważ na Ziemi wolimy zajmować się błahostkami, marnować pieniądze na głupie wojny i inne dyrdymały, niewykluczone, że najpierw to nas odwiedzą przybysze z kosmosu, a nie odwrotnie

makz
z
bezprawnik.pl
dodany: 05.10.2015, 07:27:30
  • 2
  • #
    polska
  • #
    europa
  • #
    ufo
  • #
    swiat
  • #
    polityka
  • #
    kosmici

57

Lądowisko dla UFO - pierwsze w Europie

Lądowisko dla UFO - pierwsze w Europie

W ramach Budżetu Obywatelskiego w Szczecinie można oddać głos na projekt budowy Lądowiska dla UFO. Pierwszego w Europie.

makz
z
lepszyszczecin.org
dodany: 03.10.2015, 12:25:49
  • 10
  • #
    europa
  • #
    szczecin
  • #
    ufo
  • #
    budzetobywatelski

741

Telefon z ORANGE

Telefon z ORANGE

Od marca 2014 nie jestem klientem ORANGE, ale firma najwyraźniej tego "nie zauważyła" i zadzwoniła do mnie 3 lipca 2015 w celu przedłużenia Umowy. Właśnie z powodu takich i podobnych "drobnostek" nie jestem i nie będę ich klientem.

ja_rs
z
youtu.be
dodany: 05.07.2015, 00:00:29
  • 202
  • #
    polska
  • #
    technologia
  • #
    orange
  • #
    ciekawostki
makz
makz
makz 05.07.2015, 10:39:04
  • 0
To jest totalnie irytujace. Mialem telefony w orange od nastu lat. Rekord 3 telefony z oferta w ciagu dnia, pomimo wycofania zgody na marketing. Dopiero po zmianie operatora, numeru (poprzedni mialem gold) przestali dzwonic. Niestety przepisy sa bez sensu i wycofanie zgody na przetwarzanie marketingowe nie nakazuje operatorowi wycofania tej zgody od podmiotow trzecich !! Ogromne pieniadze kosztuje utrzymanie absurdalnego GIODO (i realizacja idiotycznych obowiazkow), mamy najsurowszą implementację totalnie absurdalnych przepisow o
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

388

Efekty specjalne w kinie

Efekty specjalne w kinie

Kumulacja w 0:38

konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.06.2015, 21:52:19
  • 44
  • #
    rozrywka
  • #
    swiat
  • #
    kino
  • #
    wydarzenia
  • #
    film
makz
makz
makz 17.06.2015, 14:30:00 via iOS
  • 0
Ile czasu zajelo zatrzymanie filmu i uruchomienie swiatla/oswetlenia ewaryjnego. Ciekawe jak wygladaja procedury w PL w tym zakresie?
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

3

Zamówienie w Warsie złożymy przez smartfona - Kurier Kolejowy

Zamówienie w Warsie złożymy przez smartfona - Kurier Kolejowy

Rozpoczęły się pierwsze testy aplikacji mWARS. Mogą ją wypróbować podróżni jadący pociągiem „Panorama” z Warszawy do Wrocławia.

makz
z
kurierkolejowy.eu
dodany: 18.09.2014, 17:45:39
  • 1
  • #
    polska
  • #
    pkp
  • #
    wars
  • #
    mobile
  • #
    android
  • #
    aplikacje

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 03.06.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 07.08.2013

    Gadżeciarz

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking