Tytuł:
W szkole wychowania. Teksty wybrane
Autor:
Jacek Woroniecki OP
Gatunek:
filozofia, etyka
Ocena:
9/10
ISBN:
9788388162510
Wydawnictwo:
Instytut Edukacji Narodowej Fundacja Servire Veritati
Liczba stron:
257
Sięgnęłam po kolejną książkę ojca Jacka Woronieckiego. Jak informuje nas wydawca „jest ona zbiorem artykułów autora dotyczących wychowania i samowychowania rozumianego jako doskonalenie (usprawnienie) w działaniu zgodnym z wymaganiami natury ludzkiej (rozumnej i wolnej)”.
Po lekturze uważam, że jest to
Tytuł:
Kościół katolicki wobec buddyzmu
Autor:
Anna Mandrela
Gatunek:
popularnonaukowa
Ocena:
8/10
ISBN:
9788394985134
Wydawnictwo:
DeReggio
Liczba stron:
240
Często można spotkać się z opinią, że w gruncie rzeczy chrześcijaństwo i buddyzm mają wiele wspólnego – tu i tu mamy dążenie do doskonałości, karę i nagrodę za złe i dobre uczynki, w obydwóch religiach istnieje życie monastyczne, cenione jest życie ascetyczne. Gdy jednak rozważymy te religie w
Fragment z książki: "Na pytanie: "Kim jest człowiek?" zarówno buddyści, jak i chrześcijanie odpowiedzą: "Jest on niczym". Jednak na pytanie "Dlaczego człowiek jest niczym?" uzyskamy już zupełnie różne odpowiedzi. Buddysta odpowie: "Człowiek jest niczym ponieważ cały świat, który nas otacza jest iluzją,
"The special characteristics of Yogachara are its emphasis on meditation and a broadly psychological analysis, which contrasts with the other great Mahayana system, Madhyamika, where the emphasis is on logical analysis and dialectic. Its central doctrine, however, is that only consciousness (vijnanamatra; hence the name Vijnanavada) is real and that external things do not exist.
Ta historia, którą wysłałeś też była podana w czytanej przeze mnie książce. Autorka napisała na jej podstawie wniosek, że mimo, że buddyzm nie ma podstaw filozoficznych i teologicznych, ma bardzo konkretne założenia na temat człowieka. To jest również bardzo sprzeczne z filozofią katolicką, która opiera się na rozumie i ma te podstawy.
To, że nie
Dokładnie to miałam na myśli, pisząc, że nie jest spójny, więc tu się zgadzamy.
Wszystkie