Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko222
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Qbasa
Qbasa

Qbasa

Dołączył 17 lat i 11 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2530
  • Znaleziska 1947
  • Mikroblog 583
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 13

671

Bójki po protestach- policja bezradna

Pokaż treści 18+

Bójki po protestach- policja bezradna

Bronią domów poselskich?

SzotyTv
z
streamable.com
dodany: 28.10.2020, 22:43:08
  • 220
  • #
    polska
  • #
    protest
  • #
    aborcja
  • #
    patologia
  • #
    wydarzenia
  • #
    neuropa
Qbasa
Qbasa
Qbasa 29.10.2020, 21:54:03
  • 0
Czekaj, czekaj a demonstranci nie krzyczeli do policji żeby sp$$$$!!ali, żeby mundur zdjęli i matkę przeprosili?


@defoxe: Nie we Wrocławiu, a to filmik z Wrocławia. Dwa razy słyszałem jak ktoś intonuje okrzyki przeciw policji i dosłownie nikt się dołączył do skandowania.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 29.10.2020, 21:57:49
  • 0
@wodiwo: i tej wersji się trzymaj, bo rzeczywistość wpędziłaby Cię w depresję i s---------o.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 29.10.2020, 22:21:04
  • 0
@HienaCmentarna87: Nie we Wrocławiu, a to filmik z Wrocławia. Dwa razy słyszałem jak ktoś intonuje okrzyki przeciw policji i dosłownie nikt się dołączył do skandowania.

1734

Kibice Śląska Wrocław:Jesteśmy z kobietami

Pokaż treści 18+

Kibice Śląska Wrocław:Jesteśmy z kobietami

Mamy własne i nienarzucone przez jakiekolwiek partie polityczne zdanie na temat obecnych protestów - stoimy po stronie kobiet i ich prawa decydowania o sobie. Jak sie okazuje, te pobicia to dzielo jakichs leszczy i prawicowych frajerow, nie związanych z bracia kibicow.

SzotyTv
z
facebook.com
dodany: 29.10.2020, 11:15:07
  • 121
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    protest
  • #
    aborcja
  • #
    neuropa
  • #
    pilkanozna
Qbasa
Qbasa
Qbasa 29.10.2020, 20:20:53
  • 1
Przecież czapkę i bluzę jakiegoś klubu może sobie każdy zarzucić.


@sajo: Nie kurtkę ave silesia. To bojówka śląska. Jakbyś tak poszedł ubrany nie będąc członkiem ave silesia to byś dostał wp....

1094

Kibice Śląska Wrocław szukają DAMSKIEGO BOKSERA.

Kibice Śląska Wrocław szukają DAMSKIEGO BOKSERA.

Kibice Śląska Wrocław są wściekli po tym, jak wczoraj wieczorem mężczyzna w bluzie "Ave Silesia" (to nazwa jednej z grup kibicowskich) podczas manifestacji pobil kobiete.

konto usunięte
z
wroclaw.se.pl
dodany: 29.10.2020, 11:45:03
  • 115
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    protest
  • #
    pilkanozna
Qbasa
Qbasa
Qbasa 29.10.2020, 19:13:35
  • 0
@Rancor: Atakawali marsz na całej długości ponad 2 km od skrzyżowania pułaskiego i traugutta do placu Jana Pawła. Atakowali uciekali i atakowali kawałek dalej w kierunku przeciwnym do marszu. Wszędzie antifę znaleźli? Ja widziałem dwie flagi antify i która raczej trzymała się razem.

461

Marsz Niepodległości 11 listopada odbędzie się mimo pandemii.

Pokaż treści 18+

Marsz Niepodległości 11 listopada odbędzie się mimo pandemii.

Marsz Niepodległości zorganizujemy 11 listopada w Warszawie pomimo epidemii; będziemy zachęcać do uczestnictwa w maseczkach i stosowania się do obowiązujących obostrzeń - poinformował PAP Robert Bąkiewicz, prezes Stowarzyszenia Marsz Niepodległości. Ale marsze kobiet są ponoć nielegalne...

xandra
z
rmf24.pl
dodany: 27.10.2020, 06:37:48
  • 119
  • #
    polska
  • #
    polityka
  • #
    bekazkatoli
  • #
    bekazpisu
  • #
    bekaznarodowcow
  • #
    patologiazewsi
Qbasa
Qbasa
Qbasa 27.10.2020, 19:26:04
  • 0
@AntyLiroy: https://youtu.be/oCOu4VFfBeU?t=28
Tutaj drgawki symuluje, czy sama się walnęła w głowę żeby móc oskarżyć Bąkiewicza?

609

Wrocław - zdewastowany zabytkowy Ostrów Tumski.

Pokaż treści 18+

Wrocław - zdewastowany zabytkowy Ostrów Tumski.

"Hasła nie tylko przyniesiono na sztandarach, skandowano, ale pozostawiono także na murach."

Kowal13
z
gazetawroclawska.pl
dodany: 27.10.2020, 11:33:23
  • 341
  • #
    polityka
  • #
    polska
  • #
    wroclaw
  • #
    strajkkobiet
  • #
    protestu
  • #
    aborcja
Qbasa
Qbasa
Qbasa 27.10.2020, 18:20:06
  • 0
Wczoraj pierwszy raz przeczytałem o przekrętach na nieruchomościach we Wrocławiu rodziny tej Pani. Szemrana postać.


@drMuras: Daj link, też chętnie poczytamy

757

„Die Welt”: Polski rząd zbyt dumny, by poprosić Niemców o pomoc w walce z Covid

Pokaż treści 18+

„Die Welt”: Polski rząd zbyt dumny, by poprosić Niemców o pomoc w walce z Covid

W Polsce państwowe media umniejszają kryzys w kraju. Politycy zaprzeczają temu co mówi personel medyczny. Ten zaś się skarży. System ochrony zdrowia stoi na krawędzi załamania, wiele szpitali nie przyjmuje już pacjentów, łóżka są zajęte, brakuje personelu i sprzętu a ludzie umierają przed szpitalami

piaskun87
z
dw.com
dodany: 22.10.2020, 09:58:36
  • 79
  • #
    polska
  • #
    niemcy
  • #
    bekazpisu
  • #
    koronawirus
  • #
    polityka
  • #
    neuropa
Qbasa
Qbasa
Qbasa 22.10.2020, 16:13:39
  • 0
Podstawowe pytanie, czym się leczy ludzi chorych na covid?


@venom696: Tu nie chodzi o leczenie ale ale utrzymanie przy życiu za pomocą apratury tlenowej lub respiratora.
Czesi poprosili Niemców o pomoc i Niemcy się zgodzili.

Ludzie umierają w kolejkach od wielu lat.

Tak, ale to jest nieporównywalna skala.

2385

Porównałem COVID i grypę

Porównałem COVID i grypę

Czy COVID jest jak grypa? Bardzo często pytacie, a czasami mówicie wprost, że wirus SARS-CoV-2 nie różni się od zwykłej sezonowej grypy. No to postanowiłem poszperać i porównać dane.

trozek
z
youtube.com
dodany: 19.10.2020, 17:07:21
  • 410
  • #
    nauka
  • #
    covid19
  • #
    technologia
  • #
    swiat
  • #
    polska
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 19:26:53
  • 6
@rysiekryszard: Porównujesz grypę w okresie rocznym w którym nie było żadnej izolacji ani maseczek, z koroną która trwała 8 miesięcy i była mocno ograniczona przez izolację i maseczki. Wiarygodne byłoby porównanie covida z grypą w tym samym okresie w tym samym miejscu.

Poza tym dobierasz sobie dane z kraju który dobrze radzi sobie z coivdem. Jak porównasz z USA to mamy ponad 200k ofiar covida vs 60k ofiar grypy w
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 19:29:10
  • 7
Bo masz chorego starszego człowieka, albo po prostu schorowanego dostaje Covid i umiera w styczniu, bez Covida może umarłby w grudniu a może w czerwcu.


@blabusna666: The economist zbadał ile średnio żyłyby ofiary covid z wczesnej fazy pandemii we Włoszech. Brał pod uwagę tylko osoby 65+ i wyszło im, że średnio 10 lat, a nie kilka miesięcy.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 19:34:21
  • 4
@Yurakamisa: Nie wiem dlaczego Cię minusują. Masz rację.
https://www.livescience.com/coronavirus-mutation-rate.html

it seems as though the seasonal flu mutates roughly four times as fast as SARS-CoV-2.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 19:37:41
  • 5
W Szwecji nie było maseczek, na Białorusi też nie. W Holandii przez dużą część czasu też nie było maseczek. W Danii też nie.


W Szwecji część firm prztała działać, wysłano ludzi na urlopy. Kontakty społeczne spadły o 1/3, to, że nie noszono maseczek, przez cały czas nie ma znaczenia. Ważne ze noszono,a w przypadku grypy nie noszono

Więc o czym my tu mówimy?


@rysiekryszard: No właśnie o czym Ty mówisz?
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 19:38:37
  • 2
Nie, nie byłoby z racji tego, że jest zbyt wiele czynników które wplywają na rozprzestrzenianie się i nasilenie się grypy, a więc dane z jednego sezonu nie są miarodajne.


@rysiekryszard: Za to dla coivda jeden sezon już jest miarodajny?

533

Mamy do czynienia z kryzysem organizacyjnym służby zdrowia i powszechną histerią

Mamy do czynienia z kryzysem organizacyjnym służby zdrowia i powszechną histerią

Prof. dr hab. n. med. Bogusław Machaliński jest specjalistą w dziedzinie chorób wewnętrznych, hematologii i transplantologii klinicznej, kierownikiem Katedry Fizjopatologii i Zakładu Patologii Ogólnej oraz rektorem Pomorskiego Uniwersytetu...

Hyrkan
z
hematoonkologia.pl
dodany: 19.10.2020, 08:49:04
  • 82
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
  • #
    histeria
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 17:58:26
  • 0
@Hyrkan: Gościu nie jest szurem, ale porównanie z grypą jest słabe.

Dlaczego w sezonie wzmożonej zachorowalności na grypę media nie podają dziennych raportów śmierci na skutek grypy? Dlaczego nie nagłaśnia się dziennej liczby zgonów pacjentów nowotworowych? Nikt nie ekscytuje się tymi liczbami? Dlaczego? Dlaczego właśnie TERAZ najważniejszym newsem jest liczba zgonów z powodu COVID-19?


Odpowiadając na jego pytanie. Bo grypa ma współczynnik zakażalności 1.3, a covid 2,8. Czyli startując od
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 18:09:01
  • 1
Koronapanikarzy najbardziej bolą takie opinie medyków plus przykład Szwecji.


@niekibicujepilkarzom: Nie jestem panikarzem, ale od opinii takich medyków wolę opinię z najbardziej prestiżowego pisma medycznego.
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32153-X/fulltext

A przykład Szwecji pokazuje że ich strategia jest słaba. Mają dużo większą śmiertelność na milion niż inne kraje skandynawskie i mają większy spadek PKB niż inne kraje skandynawskie. W drugiej fali mają podobną liczbę zakażeń na milion mieszkańców co Dania i dużo więcej niż
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 18:21:24
  • 1
Ludzie sobie w miarę normalnie żyją. To najważniejsze.


@niekibicujepilkarzom: Dziwne, bo najpopularniejsze życzenia w Polsce, to życzenie zdrowia, a teraz okazuje się że zdrowie i życie nie są najważniejsze.

może ten słynny konsensus to wynik tego, że medycy zorientowali się, że przesadzili z paniką i teraz starają się z tego wyjść z twarzą?

Czytałeś co tam jest napisane? Tam pokazują raczej że super pomysły jak uzyskanie odporności stadnej, nie mają potwierdzenie w

751

Po dwóch tygodniach epidemii PiS ostro traci poparcie

Po dwóch tygodniach epidemii PiS ostro traci poparcie

PiS nadal jest liderem, ale stracił aż 5,5 pkt proc. w stosunku do poprzedniego sondażu. Gdyby dziś odbyły się wybory, straciłby większość w Sejmie. Partię rządzącą goni Platforma Obywatelska. Poza Sejmem znalazłaby się Koalicja Polska - wynika z sondażu IBRiS ...

ssakul
z
fakt.pl
dodany: 18.10.2020, 12:32:41
  • 160
  • #
    polska
  • #
    koronawirus
  • #
    zdrowie
  • #
    epidemia
  • #
    polityka
  • #
    pis
Qbasa
Qbasa
Qbasa 18.10.2020, 19:50:56
  • 6
Jedyne co zrobił dobrego PiS to uszczelnienie VATu


@WaveCreator: To uszczelnienie VATu nie polega na łapani złodziei tylko na zabieraniu kasy uczciwym przedsiębiorcom. Jak bardzo chcesz to poszukam źródła
Qbasa
Qbasa
Qbasa 19.10.2020, 00:31:03
  • 0
@Smartek: https://biznes.newseria.pl/przeglad_mediow/cala-prawda-o,c1792301242
Od siebie mogę dodać, że już w 2016 roku coś takiego się zaczęło. Ściganie legalnie działających, firm i oskarżanie ich o wyłudzanie VAT, albo inne oszustwa podatkowe.

926

Nie, WHO nie przyznało, że „COVID-19 nie jest groźniejszy od zwykłej grypy".

Nie, WHO nie przyznało, że „COVID-19 nie jest groźniejszy od zwykłej grypy".

Nie, WHO wcale nie przyznało, że „COVID-19 nie jest groźniejszy od zwykłej grypy”. Popularny artykuł zawiera błędne wyliczenia i jest wytworem portalu, który był wielokrotnie oskarżany o promowanie kremlowskiej retoryki. Fakenews.pl skontaktowała się również z WHO i poprosiła o komentarz.

hexplor
z
fakenews.pl
dodany: 16.10.2020, 16:16:43
  • 129
  • #
    swiat
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    medycyna
  • #
    nauka
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 19:53:08
  • 9
@giku: @Tobol:
W dane na temat grypy w PL nie ma co patrzeć, są niewiarygodne.
Dla USA, grypa w najgorszym sezonie w ostatnich 5 latach zabił 60k, najsłabszy chyba 7k. Covid w USA zabił już 200k a brakuje mu prawie pół roku do całego roku. Poza tym z coivdem walczymy izolacją maskami itp. zmniejszając rozprzestrzenianie się covida, więc nawet jakbyśmy mieli dane za cały rok to i tak
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 20:06:48
  • 1
A ifr dla grypy przyjmuje się 0,1-0,5% i tak podaje Rządowe Centrum Bezpieczeństwa:


@marekrz: Wcale się tak nie przyjmuje. Nie wiem czemu RCB tak, podaje i skąd maja swoje dane, ale w PL statystyki grypy są strasznie zaniżone i nie wychodzi z nich taka śmiertelność tylko dużo niższa.

Tu podają 0,002%, ale nie wiem skąd mają te dane bo też sie wydają mocna
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 20:18:10
  • -2
Tu nie ma co "przyznawać" co jest groźniejsze, a co nie.

Śmiertelność covida jest porównywalna ze śmiertelnością sezonowej grypy.

Trzeba więc skończyć tą sraczkę medialną że zaraz wszyscy poumieramy, bo to g---o prawda i sianie paniki.


@Kargaroth: Fajnie że podałeś link do CDC. Szkoda, że nie napisałeś, że to najgorszy sezon grypowy od 10 lat.
Szkoda, że nie porównałeś liczby ofiar grypy
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 20:20:47
  • 0
bo według analogicznych wyliczeń WHO, śmiertelność sezonowej grypy to 0,1-0,4%.


@Qbasa: Możesz dać źródło?

Więc 0-0,3% jest mniejsze od 0,1-0,4%.

Czemu dla covida wziąłeś śmiertelność dla osób poniżej 70
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 20:27:02
  • 3
@mucher: Śmiertelność grypy wśród starszych jest dużo większa niż u reszty społeczeństwa, tak samo jak w przypadku covid, więc trochę słabe to porówananie.
Śmiertelność covida prawdopodbnie nie jest dużo większa niż grypy. Problem z covidem jest taki, ze ma współczynnik zakażeń dużo większy i jak zapcha służbę zdrowia wtedy śmiertelność wystrzeli w kosmos. A do tego będzie trzeba dodać ofiary które nie otrzymały leczenia na inne schorzenia przez covid.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 21:20:27
  • 0
Tutaj najgorszy sezon z ostatnich 10 lat 60k ofiar, śmiertelność 0,13%


@Qbasa: Poprawka. To co wyliczyłem to CFR. A powinniśmy szukać IFR. Ostrożne szacunki mówią, że połowa przechodzi grypę asymptomatycznie. WIęc IFR będzie 0,13% / 2 czyli 0,065%.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 22:11:23
  • 0
@marekrz: Te statystyki CDC do których dałem linka są prawdopodobnie zawyżone, bo bierze się pod uwagę wszystko co może być grypą. Szacunki innej rządowej agencji to kilkanaście tysięcy, a nie 60k.
Wtedy te szacunki 6500 dla PL wyglądają na zawyżone.

973

100 zł za komentarz w sieci, 1000 zł za artykuł. Jak ludzie Bosaka zarabiali...

Pokaż treści 18+

100 zł za komentarz w sieci, 1000 zł za artykuł. Jak ludzie Bosaka zarabiali...

Dzwonimy do Andrzeja Kaniewskiego, wiceprezesa łódzkich struktur Ruchu Narodowego, w 2019 roku kandydata Konfederacji do Sejmu. Zgodnie z umową, którą znaleźliśmy w sprawozdaniu komitetu wyborczego Krzysztofa Bosaka w Państwowej Komisji Wyborczej, Kaniewski miał w czasie kampanii...

konto usunięte
z
oko.press
dodany: 16.10.2020, 18:27:06
  • 289
  • #
    bekazprawakow
  • #
    neuropa
  • #
    polityka
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 19:37:35
  • 0
@Nevak: Co to za dodatek?
Qbasa
Qbasa
Qbasa 16.10.2020, 21:29:35
  • 0
Nevak: Dzięki

1553

LANCET: Konsensus n/t COVID-19

LANCET: Konsensus n/t COVID-19

Tym razem na poważnie.

Wujek_Fester
z
thelancet.com
dodany: 15.10.2020, 10:59:44
  • 337
  • #
    koronawirus
  • #
    covid19
  • #
    swiat
Qbasa
Qbasa
Qbasa 15.10.2020, 18:33:20
  • 1
Przecież nie na wszystkie epidemie wynalezione zostały szczepienia. Więc z tego co rozumiem to to stwierdzenie jest fałszywe.


@isonil: Którą konkretnie epidemię udało się pokonać odpornością stadną?
Epidemie były pokonywane przez izolację, a nie odporność stadną.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 15.10.2020, 18:47:18
  • 1
1. Strategia odporności stadnej nie opiera się na dowodach naukowych i jest niebezpiecznym błędem.


FAŁSZ @Wujek_Fester:

https://books.google.pl/books?id=7YX6AQAAQBAJ&pg=PA26&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Qbasa
Qbasa
Qbasa 15.10.2020, 18:56:09
  • 1
Ale ja tylko dałem informację, że nie na wszystkie epidemie były szczepienia, więc tamto zdanie jest fałszywe. Nic nie mówiłem o odporności stadnej. Konkretnie to:


@isonil: A gdzie oni twierdzą, że na wszystkie epidemie były szczepienia?

401

Naukowcy: Powtórne zakażenie koronawirusem jest możliwe. Może być jeszcze...

Naukowcy: Powtórne zakażenie koronawirusem jest możliwe. Może być jeszcze...

25-letni mężczyzna w USA zachorował na COVID19 po raz drugi, przebieg był cięższy niż poprzednio i wymagało to tym razem leczenia szpitalnego. Złapał inny szczep wirusa. W powiązanych org. z "Lancet Infectious Diseases".

r_-_r
z
rmf24.pl
dodany: 13.10.2020, 12:31:02
  • 154
  • #
    covid19
  • #
    zdrowie
  • #
    koronawirus
  • #
    medycyna
Qbasa
Qbasa
Qbasa 13.10.2020, 17:10:41
  • 2
Czo to znaczy, że szczepionka nie będzie działać?


@wojniz: Prawdopodbnie będzie działać.

For now, one vaccine will be sufficient to confer protection against all circulating variants.6 Furthermore, reinfection by a distinct viral variant from the original virus does not imply immune escape.

Źródło art. z rmf: https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(20)30783-0/fulltext

869

Revolut UWAGA!

Revolut UWAGA!

Tym razem trafiło na mnie, blokada dostępu i karty bez jakiejkolwiek informacji o powodzie. Nie chciało mi się wierzyć w poprzednie wpisy, że REVOLUT BLOKUJE KONTA, PRZYWŁASZCZA KASĘ!

funksik
z
wykop.pl
dodany: 14.09.2020, 13:39:21
  • 383
  • #
    gorzkiezale
  • #
    revolut
  • #
    bankowosc
  • #
    pieniadze
Qbasa
Qbasa
Qbasa 15.09.2020, 17:46:16
  • -2
ludzie to traktują jak bank, wpłacają cala wypłatę a później płacz ze jakaś litewska firma zablokowała im hajsy


@czerwonygosciu: Założyli to goście którzy pracowali w Credit Suisse. Rozmawiałem z ludźmi z CS w Szwajcarii i oni wszyscy pozakładali tam konta. Myślę że wiedzą co robią, lepiej od Ciebie.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 15.09.2020, 17:55:44
  • 0
i przelewają tam wypłaty balbo trzymają oszczędności? Nie chu ....


@iddqd: Ale revolut, to nie jest bank do trzymania oszczędności. Tylko na wyjazdy zagraniczne.
Dopiero w styczniu 2020 otworzyli pierwsze konto oszczędnościowe w UK.

522

Przeszczep flory kałowej jest szansą na całkowite wyleczenie alkoholizmu

Pokaż treści 18+

Przeszczep flory kałowej jest szansą na całkowite wyleczenie alkoholizmu

Chociaż ta nowoczesna metoda wciąż budzi jeszcze dużo zdziwienia, a momentami nawet obrzydzenia, to wygląda na to, że w przyszłości może pomóc w leczeniu wielu przypadłości. To pierwsze tego rodzaju testy kliniczne, ale działa to na badaczy z Virginia Commonwealth University mobilizująco...

future21
z
geekweek.pl
dodany: 07.09.2020, 08:22:01
  • 146
  • #
    zainteresowania
  • #
    ciekawostki
  • #
    alkohol
  • #
    marihuana
  • #
    narkotykizawszespoko
  • #
    zdrowie
Qbasa
Qbasa
Qbasa 07.09.2020, 17:37:14
  • -1
wiesz kiedy było najwięcej spożycia alkoholu ... - w czasach prohibicji (USA)


@hiperchimera: To jest nieprawda:
https://theconversation.com/how-prohibition-changed-the-way-americans-drink-100-years-ago-129854

440

Jak Holandia przejeżdża 15 miliardów kilometrów rocznie

Jak Holandia przejeżdża 15 miliardów kilometrów rocznie

Holandia, kraj rowerowy. W całym kraju jest 35 000 kilometrów ścieżek rowerowych. W Holandii jest teraz więcej rowerów niż ludzi. Ale to sprawia, że nasze ścieżki...

starnak
z
youtube.com
dodany: 30.08.2020, 19:29:38
  • 314
  • #
    holandia
  • #
    rowery
  • #
    rowerzysci
  • #
    ekologia
  • #
    sciezkirowerowe
  • #
    ciekawostki
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 19:23:29
  • 0
@piatek: Znowu to samo, każdy rowerzysta chce zmusić każdego do korzystania z roweru, bez wyjątku. Żyj dalej w swojej bajce.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 19:26:14
  • 0
A nie klimat?


@masz_fajne_donice: Nie. Jeżdżę na rowerze przez cały rok. Dobry ubiór i można jeździć. Wychodzi dużo dużo taniej niż auto. Najgorszy jest mocny deszcz, wtedy czasem rezygnuję, ale to jest kilka dni w roku.
Za to rozumiem osoby które mają dzieci do odwiezienia albo naprawdę daleko do pracy.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 19:28:46
  • 0
Zimą nie zawsze się da jeździć na rowerze


@Rizin: Zima mi jeszcze nigdy nie przeszkodziła w jeździe na rowerze, w przeciwieństwie do deszczu.

631

Długi jak za Gierka? "Tusk wymyślił, że da się omijać limit. PiS to...

Długi jak za Gierka? "Tusk wymyślił, że da się omijać limit. PiS to...

Wyobraźmy sobie, że traktujemy limit długu poważnie. No to automatycznie dług publiczny na koniec tego roku wyniesie od 59 do 62 procent PKB. A to oznacza dla rządzących Trybunał Stanu - z ekonomistą dr. Jakubem Sawulskim rozmawia Grzegorz Sroczyński.

ptakdodo
z
next.gazeta.pl
dodany: 31.08.2020, 10:54:52
  • 164
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 17:18:27
  • 12
@Astar: Te długi gierkowskie były w obcej walucie. PRL nigdy nie byłby w stanie ich spłacić, bo za mało eksportował na zachód, a złotówek nie dało się wymienić. Nawet jeśli były na inwestycje, to były najgorsze długi jakie państwo komunistyczne mogło wziąć. W ogóle nie można tego porównywać do dzisiejszych długów.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:05:26
  • 4
@rotszyld:

Łącznie w latach 70. spłaty wyniosły ok. 40 mld dol.

A w 81 ogłosiliśmy niewypłacalność.
To, że spłacali, to nie znaczy, że byli w stanie je
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:09:07
  • 2
A teraz możemy te długi spłacić?


@Astar: Na pewno długi w złotówkach łatwiej spłacić, niż długi w dolarach. Jakby się uprzeć, to możesz wydrukować mnóstwo złotówek spłacić wszystkie długi na raz. Oczywiści nikt tego nie zrobi, bo to bardzo słaby pomysł, ale te długi da się spłacić. Po prostu nie ma sensu ich spłacać.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:10:50
  • 1
A co się stało w latach 80-tych?


@Astar: W 81 ogłosiliśmy niewypłacalność, a skumulowany wzrost PKB w latach 1979–1989 wyniósł 1,1%.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:18:35
  • 3
No , dzięki za przyznanie mi racji. To po co wywlekać długi Gierka - ich też nie było sensu spłacać. A skoro on zadłużył kraj po to, żeby ludziom coś dać (a długów nie było sensu spłacać)


@Astar: Nie przyznałem Ci racji. Długi w złotówkach najlepiej utrzymywać na obecnym poziomi, długi w walucie zagranicznej najlepiej spłacać, bo jak przyjdzie kryzys który uderzy w naszą walutę, to z długów 10% może
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:21:37
  • 0
@rotszyld: Tak na przyszłość wyrwany cytat to nie źródło. Dlatego ciężko mi z nim polemizować. Jak autor to policzył, czy policzył ile kasy władowano w te firmy (poza kredytami zagranicznymi) zanim je sprzedano?
Po drugie te firmy dało się sprzedać, bo mamy kapitalizm, a część długów nam umorzyli, gdyby nie to, to te firmy nie byłyby za wiele warte.
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:24:13
  • 3
@Astar:

Przestań więc już przerabiać swoje wypowiedzi i dorabiać do nich ideologię.

To Ty przerabiasz moje
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:40:15
  • 1
@Astar:

Skoro uważasz, że nie mam racji to proszę UDOWODNIJ mi czemu obecnie długu nie ma sensu spłacać, a tamten, trzeba było.


Już Ci to napisałem. To mnie oskarżyłeś, ze zmieniam wypowiedzi. Jeśli nie chodziło Ci o " długu Gierka także nie było sensu spłacać" to w którym miejscu zmieniłem swoją wypowiedź? Poproszę
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:50:51
  • 1
@Astar:

Może w twoich kręgach amebowej inteligencji to działa, ale rozmawiając ze mną - najpierw odpowiedz na moje pytanie, a dopiero później stawiaj swoje.


Zapytam
Qbasa
Qbasa
Qbasa 31.08.2020, 18:57:26
  • 1
@Astar:

najpierw daj mi odpowiedź na moje pytanie

Na które pytanie nie odpowiedziałem. Proszę zacytuj swoje pytanie.

386

Neuralink Elona Muska zaprezentuje dziś swoje nowe urządzenie

Neuralink Elona Muska zaprezentuje dziś swoje nowe urządzenie

Neurotechowa firma Neuralink, która należy do Elona Muska i jest owiana aurą tajemnicy, zademonstruje dziś po raz pierwszy swoje urządzenie, przypuszczalnie będące interfejsem mózg-maszyna.

300GOSPODARKA
z
300gospodarka.pl
dodany: 28.08.2020, 07:34:33
  • 78
  • #
    swiat
  • #
    elonmusk
  • #
    neuralink
  • #
    technologia
  • #
    ciekawostki
  • #
    tesla
Qbasa
Qbasa
Qbasa 28.08.2020, 18:39:41
  • 2
@Viore: albo na odwrót, mózg będzie musiał się nauczyć wzorca komputera.

241

Rowerem przez pogranicze polsko-czeskie. Z Opola na Pradziada! ♂️

Rowerem przez pogranicze polsko-czeskie. Z Opola na Pradziada! ♂️

Kolejna propozycja ciekawej trasy co Kołem Się Toczy :D Po zwiedzeniu Opola wyruszyliśmy na południe Opolszczyzny skąd rowerami do Czech. Zapraszam do filmu!

czarek69
z
youtube.com
dodany: 25.08.2020, 15:37:53
  • 19
  • #
    polska
  • #
    swiat
  • #
    sport
  • #
    zainteresowania
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
Qbasa
Qbasa
Qbasa 27.08.2020, 21:19:06
  • 1
@wspomnienieciszy: Pozdrawiam, ja w niedziele byłem.

603

Huragan "nie do przetrwania" zbliża się do USA. Dziś uderzy w Luizjanę i Teksas

Huragan "nie do przetrwania" zbliża się do USA. Dziś uderzy w Luizjanę i Teksas

“Naszym celem jest to, żeby nikt nie stracił życia. Naszym celem jest ewakuacja, a nie ratowanie ludzi z huraganu" - mówił o huraganie "Laura" W. Nim Kidd z Texas Division of Emergency Management (Teksański Sztab Zarządzania Kryzysowego). Okienko na przygotowanie właśnie się zamyka.

marcwandas
z
smoglab.pl
dodany: 26.08.2020, 18:02:37
  • 146
  • #
    swiat
  • #
    usa
  • #
    meteorologia
  • #
    huraganlaura
  • #
    pogoda
  • #
    huragan
Qbasa
Qbasa
Qbasa 27.08.2020, 20:05:39
  • 0
Co roku sobie odbudowujesz chatę?


@iniacz: W stanach jest durne prawo, które dofinansowuje ubezpieczenie od huraganu, dlatego opłaca się budować domy na takich terenach.
  • <
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
  • Strona 6 z 12
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 18.11.2019

    Komentator
  • Rocznica
    od 15.01.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking