#bekaztransa #spedycja #transport Czy przewoźnik spoza UE (Serbia) musi mieć licencję tranportową by wykonywać przewozy po krajach Unii samochodem do 3,5t dmc?
Od 21 maja 2022 r. przewoźnicy wykonujący przewozy międzynarodowe busami o DMC od 2,5 do 3,5 t muszą posiadać licencje na busy. Licencji nie wymagają przewozy krajowe pojazdami do 3,5 tony, jak również przewozy na potrzeby własne wykonywane takimi pojazdami.
45. Zlikwidujemy prace domowe w szkołach podstawowych. Wprowadzimy szeroką ofertę bezpłatnych zajęć pozalekcyjnych w szkole. Przeznaczymy dodatkowe pieniądze na zajęcia rozwijające zdolności uczniów i wyrównujące szanse, sport, rozwijanie zainteresowań. Zapewnimy pomoc w szkole zamiast korepetycji w domu. - na razie tylko 1 pierwsze zdanie jest prawdziwe.
82. Powołamy Ministerstwo Przemysłu z siedzibą na Śląsku. - jest szefowa, ale sam resort
@GajowyBoruta: ja to wiem, ty to wiesz, że to wyliczenie się kupy nie trzyma. Ale na wp jest 12, co tam w jakieś szczegóły wchodzić. Ważne, że teraz jesteśmy uśmiechnięci.
Do wykorzystującego sztuczną inteligencję rozwiązania firmy Snarto w niecałe pół roku przypięto 10 tys. ciężarówek. Ma ono przełożyć się na mniej pustych kilometrów i lepszy wynik całej polskiej branży transportowej.
W systemie nie chodzi bowiem o nieustanną rywalizację, kto da mniej, ale o optymalne działanie całego organizmu transportowego. To z punktu widzenia potencjalnego nadawcy/klienta słabo.
Sebastian M., który we wrześniu miał spowodować tragiczny wypadek na A1, odmawia ekstradycji z Dubaju do Polski. Jak podaje "Rzeczpospolita", wskazał trzy powody takiej decyzji: negatywne emocje społeczne, osobiste zaangażowanie się prokuratora generalnego w sprawę i upolitycznienie sądów. 6 listopa
Jestem ,,spedytorem" w firmie zajmującą się przepisywaniem zleceń z timo na transa (tak wiem, przewoźnicy takich najbardziej nie lubią). Trochę już w tym pracuję i chciałbym przejść na własność działalność z tym związaną. Od wielu dni próbuje rozmawiać z różnymi ludźmi z branży, a także przeczesuje Internet, ale nikt nie jest wstanie mi odpowiedzieć na moje pytania.
Mianowicie do standardowej spedycji potrzebna jest licencja na pośrednictwo w przewozie drogowym (niestety koszt zabezpieczenia wynosi 50k euro, na ten moment niemożliwe dla mojej kieszeni). Pytaniem moim jest czy da się to jakoś obejść? Moja praca opiera się na dwóch czynnikach: 1. Kupowanie zleceń na timo jako przewoźnik
@Andorix: Fellow przepisywacz here. Tak zaczynałem, teraz już na giełdy wchodzę tylko sprzedawać a nie brać ładunków, sam zlecenia dostaje z maila od klientów. Za 3k€ marży miesięcznie nie opłaci ci się coś takiego. 3k€/spedytor to taki próg opłacalności marży u większych spedycji dla pojedyńczego spedytora żeby go warto było trzymać, gdzie koszty giełd / księgowości / ubezpiezpieczenia rozkładają się na znacznie większą liczbę spedytorów. 3k€ to słaby wynik. Radzę
stopa referencyjna 6,00% w skali rocznej; stopa lombardowa 6,50% w skali rocznej; stopa depozytowa 5,50% w skali rocznej; stopa redyskontowa weksli 6,05% w skali rocznej; stopa dyskontowa weksli 6,10% w skali rocznej.
@ketrab86: Wskaźniki WIBOR6M i WIBOR3M aktualizowane są codziennie. To harmoogram spłaty kredytu zależny od któregoś z tych wskaźików jest aktualizowany odpowiednio co 3 lub 6 miesięcy. Ja sam miałem aktualizację harmonogramu wczoraj, więc efekty tej obniżki odczuję dopiero... w marcu.
Ostatnio z ciekawości co słychać w innych zawodach dołączyłem sobie do jakiejś grupki narzekających na pracodawców TIRowców. To co się tu wyprawia to jedno wielkie XD W co drugim poście o zarobki typowy seba (z twarzy widać że gimnazjum to on góra skończył) szydzi z ofert (5-7k na rękę) i twierdzi że za tyle to on DO SWOJEGO BUSA NIE SIADA, cała masa januszy twierdzących że za jazde na dużym w systemie
Na jakie zarobki moze liczyc spedytor robiacy na klientach firmowych marże ok 20tys. eur miesięcznie? umowa o prace, stała pensja #spedycja #bekaztransa
@smway: Widziałem rekordowe miesiące po ponad 100k€. W Optimie najlepsi ludzie, powiedzmy top 2% specytorów, regularnie robią na swoich, nie firmowych klientach po 20k€-40k€ miesięcznie.
@smway: tak, łapiesz klientów przez przepisywanie, a potem już dostajesz ładuneczki bezpośrednio na maila. Ale to jak pisałem już topka, przeciętniaki robią po 5-10k miesięcznie.
@xspeditor: > buraki oderwane od traktora i nie nadajecie się do biznesowej współpracy. Takiego określenia użyłem. I chodziło mi o dokładnie takie samo zachowanie co ten wrzucający ładunek tylko po drugiej stronie tego łańcucha. Nie pasuje stawka no to nara, grzeczne "dziękuję, potrzebowałbym x€" starczy i szuka się dalej. A wyzywanie i obrażanie się to kompletny brak profesjonalizmu.
Ładunek który jeszcze niedawno musiałem prosić przewoźników żeby zabrali za 1500€ dzisiaj za 1000€ mam tyle zgłoszeń że mogę sobie wybierać kolor ciągnika i naczepy. Zajebiste uczucie :D W końcu idzie nasze #bekaztransa
@JudzinStouner: ja nie jestem sfrustrowany, wręcz przeciwnie. Frustracja była w lipcu jak przewoźnicy krzyczeli kosmiczne stawki i czasami musiałem dokładać. Ale troche masz racje, czuję dziwną satysfakcje jak o 15:50 mi piszą "ma pan to jeszcze?". Na jutro mam import z Lyonu na Śląsk,aż czuję mrowienie na samą myśl o ilości okienek jakie mi się otworzą na transiku jutro rano jak to wrzucę ;)
@Konkol @jasiu87 A próbowałem tak, za stałą stawkę cały rok, ale oczywiście w lipcu nikt nie ma aut w okolicy. Przewoźnikom też się świecą oczka jak widzą €€€ na giełdzie. Także sorry, już ich w dupie mam, ceny mam zgodne z rynkiem i nara. Jakoś z klientami nie mam problemów z utrzymywaniem długotrwałych relacji więc obstawiam że to jednak większość przewoźników się nie nadaje do biznesowej współpracy. A swoje stałe
@wwkbt: Też mi to czasem przychodzi do głowy, że jestem zbędnym pośrednikiem i cały transport mógłby odbyć się beze mnie. Tylko to może stać się już dzisiaj, nic nie musi jebnąć. Moi klienci wiedzą jak działam, że wszystko podzlecam. A jakoś wolą dać to mi drożej niż się użerać z wami przewoźnikami. To samo przewo, nie zmuszam przewoźników do brania ładunków ode mnie. Nie jestem sprzedawcą garnków, targetującym niekumatych starszych
@odPrzegrywadoPrzegrywa: Spoko, teraz Ray-Trans. Wcześniej w tym roku pracowałem u "prawdziwego" przewoźnika no i zrezygnowałem. Kasa dla mnie była w porządku, ale ilość aut do pilnowania i konieczność brania ładunków, głównie importów od polskich #!$%@? spedycji powodowała u mnie #!$%@? ponad miarę. Stanie po 24h wolne od opłat, ciągłe wykłócanie się, non stop problemy, dajcie spokój z tym. Także zdecydowałem się na powrót do "przeklejania" i obsługi tylko moich klientów,
@Konkol: No właśnie kurde wiedzą. Po pierwsze widzą cmrki jak przychodzą do nich, że każda z innej parafii a po drugie nie ukrywam tego, mówię, że mam podwykonawców i szukam na giełdach. A w pobieranie z Timo i sprzedawanie na transie już się nie bawię, bo to loteria.
Wrześniowa inflacja zaskoczyła nawet najbardziej pesymistycznych analityków. Tempo spadku siły nabywczej złotego przekroczyło 17% i zamiast słabnąć, znów przyspieszyło.
@OxygenJunkie: miałem podobną sytuację kiedyś, piątek po 16, nerwówka, auto niepoładowane na weekend w Wiedniu stało. Zgłaszam się po ofertę CZ=>DE, dogadane stawkowo, czekam na zlecenie. Po chwili piszą że sorry ale to miało być na odwrót, DE=>CZ, #!$%@?łem się z lekka odpisałem tylko ok dzięki. Po paru minutach piszą znowu czy nie dałbym rady w poniedziałek załadować? Mówię że ok, tylko no auto ma 900km podlotu a ładownych km
Jakie są obecnie oferty pracy dla spedytorów? Interesuje mnie B2B, 0 podstawy tylko % od marży. Przychodzę ze swoimi klientami, mogę sam ogarniać dokumenty, może być płatność dla mnie dopiero po płatności od klienta. 60% idzie wyciągnąć? #bekaztransa
@wwkbt: A czym ryzykuje spedycja która mnie weźmie? Chcę tylko żeby dali mi dostępy do giełd, ocp i licencje. Polowe marży na zleceniu, nie na aucie. Sam sobie znajdę auta. @Tonari_Totoro Dzięki za odpowiedź.
@wprawny_obserwator: Polecam strzelnica B7 na matuszewskiej na targówku. Pierwszy raz w życiu tam strzelałem, dobre przeszkolenie i opieka instruktora przez cały czas, dobrze wszystko wyjaśniali.
Czy jest jakiś bank który udzieli kredytu bądź limitu na karcie kredytowej (20k pln) osobie uzyskującej dochody tylko z prowadzenia #jdg ? Bez umowy o pracę, działalność prowadzona tylko od pół roku, niestety Alior i ING wymagają minimum roku, w tym jest problem. #kredyt #pozyczki