Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko303
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Informacje

    Informacje
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

Dreampilot
Dreampilot

Dreampilot

Dołączył 6 lat i 2 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 2900
  • Znaleziska 129
  • Mikroblog 2771
  • Obserwujący 35
  • Obserwowane 94
  • Dodane (95)
  • Komentowane (1867)
  • Plusowane (809)
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 08.12.2022, 12:10:22
  • 3
#buddyzm vajrayany wyjaśniony w prostych słowach przez Yongey Mingyur Rinpoche:

https://www.lionsroar.com/you-are-already-a-buddha/

Część 1 z 4

#mingyurrinpoche #religia #duchowosc
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 27.11.2022, 22:59:36
  • 5
Jak zastanawialiście się co oznaczają przeróżne gesty dłoni (mudry, sanskr. mudra) wykonywane przez buddów i bodhisattwów w ikonografii, na posągach i rzeźbie to niniejsze wideo jest dobrym przewodnikiem:

https://www.youtube.com/watch?v=rmSvojqIed8

#buddyzm #hinduizm #religia #duchowosc #azja
Dreampilot - Jak zastanawialiście się co oznaczają przeróżne gesty dłoni (mudry, sans...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 22.10.2022, 21:05:29 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
Totalna dominacja. Makhachev wygrywa nawet wymiany stójkowe i Oliviera chyba nie miał ani jednego czystego trafienia. Szybko odklepał złamany psychicznie.
#ufc
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 21.10.2022, 21:59:48
  • 2
Co Budda robił w kolejnych tygodniach po swoim oświeceniu? Co tradycja mówi na ten temat? Filmik zawiera mini tour po Maha-Bodhi Temple w miejscowości Godh-Gaya w Indiach -- miejscu oświecenia Buddy.

https://youtu.be/40OJo0JdqZM

#buddyzm #religia #duchowosc
Dreampilot - Co Budda robił w kolejnych tygodniach po swoim oświeceniu? Co tradycja m...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 20.10.2022, 21:21:38
  • 4
Z tego wideo dowiecie się:
Jak wyglądała droga Siddharthy Gautamy do Przebudzenia.
Poprzez zrealizowanie jakich Prawd (Knowledges) Siddhartha osiągnął Przebudzenie (Bodhi) stając się Buddha (Przebudzonym). Na podstawie Maha-Saccaka Sutta.
Prawa Współzależnego Powstawania (Dependent Arising).

Moim zdaniem jest to warte obejrzenia wideo opierające się na kanonie palijskim i tradycji theravady.
Dreampilot - Z tego wideo dowiecie się:
Jak wyglądała droga Siddharthy Gautamy do Pr...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 09.10.2022, 13:48:04
  • 20
Trwała przemiana. Co nauka mówi o tym, jak medytacja zmienia twoje ciało i umysł
Tytuł oryginału: Altered Traits (2017)

Autorzy książki to dwoje przyjaciół od czasu studiów na Harvardzie – psycholog i dziennikarz Daniel Goleman (autor bestsellera "Inteligencja emocjonalna") oraz neurobiolog Richard J. Davidson który przyczynił się do powstania nowego kierunku badań określonych jako Contemplative Neuroscience. Oboje są zwolennikami duchowości wschodu i wieloletnimi praktykami medytacji. Obaj nosili się z zamiarem napisania tej książki już od dawna ale dopiero obecnie ilość badań wysokiej jakości nt. metod kontemplacji jest na tyle duża że w końcu można było dokonać rzetelnej oceny wartości tych praktyk. Badacze nie kryją też swoich głębszych motywacji którą jest zachęta i apel Dalai Lamy: zbadajmy przydatność medytacji w sposób naukowy i jak okaże się korzystna odrzućmy kontekst religijny i kulturowy tak aby stała się dostępna dla ogółu ludzi dla dobra całej ludzkości.

Przewodnim motywem książki jest pogląd, na potwierdzenie którego autorzy przedstawiają dowody w postaci badań, że praktyki medytacyjne zmieniają mózg i umysł. Ponadto, przypuszczają na podstawie mocnych przesłanek, że jeśli są stosowane odpowiednio długo i intensywnie są w stanie trwale zmienić cechy osobowości, dokonać “Trwałej przemiany” w kierunku ultra pozytywnego stanu bycia (będącego ideałem w religiach wschodu zwanego Bodhi, Nirvana, Moksza, Mukti, Kaivalya). Te przypuszczenia wysuwają na podstawie badań 21 najbardziej zaawansowanych joginów z różnych szkół buddyzmu tybetańskiego którzy do tej pory odwiedzili laboratorium
Dreampilot - Trwała przemiana. Co nauka mówi o tym, jak medytacja zmienia twoje ciało...

źródło: comment_1665323309ZFSOGrBke20fTTdnp8JhQN.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
09.10.2022, 13:51:14
  • 3
Na fotografii Mingyur Rinpoche który był najbardziej doświadczonym uczestnikiem badań (ok. 62 000 godz. praktyki).

Autorzy opowiadają o książce i odpowiadają na kilka pytań:

https://youtu.be/oWFa34u1hqw
Dreampilot - Na fotografii Mingyur Rinpoche który był najbardziej doświadczonym uczes...

źródło: comment_1665323405rvcKRYDawZ8vULvs3Pm0I4.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 25.09.2022, 12:20:37
  • 5
Solidny przewodnik do WILD na Reddit:

https://www.reddit.com/r/LucidDreaming/comments/x4a4ye/wild_guide/

#swiadomysen #swiadomesnienie #swiadomesny #oneironautyka #ld #luciddream
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
25.09.2022, 17:08:48
  • 2
@Dreampilot: Sporo powiedział, ale tak naprawdę ogólnie mimo ilości tekstu. Łączył WILD z VILD jako ogólne działania bez opisu szczegółów "How to", mimo rozpisu na "części składowe". Sądząc po wymienionych "kotwicach" zewnętrznych, tj. dźwiękowych, które same w sobie mogą być osobnym działaniem z pominięciem innych, stosuje system mieszany i tak to w zasadzie opisuje. Możliwe, że nawet sam celowo włącza np. wiatrak niż tylko latem, ale o tym nie wspomina jako jego stałym elemencie praktyki.
Nie stosuje "typowego" WILD, a mix z VILD. W zasadzie nigdy nie było jakiegoś pełnego opisu WILD(nawet w książce, temat LD jest w fazie rozwojowej), poza charakterystyką przejścia/utrzymania świadomości z jawy do snu.
Wg tego opisu każdy i tak będzie robić co chce, a faktyczny efekt typowo z "klasycznego" WILD występuje dopiero po kilku udanych próbach i trzeba powtarzać by wytworzyć wewnętrzne podświadome poczucie, że "to tak działa" i dalej wzmacniać je kontynuacją praktyki. Dla większości wytworzenie tego efektu jest trudne, bo nie ma opisu jak to utrzymać ten wytworzony stan oprócz "powtarzania" praktyki WILD.

Pisze też, że robi to inaczej niż inni tj. zaczyna na początku spania, a przy WBTB, czasem + elementy VILD.
Typ mówi, że ma z 1-5 dziennie, i miał już tysiące LD w ciągu 20+ lat. Chyba nie ma nic innego do roboty w ciągu nocy przez 2 dekady i spisuje sny, albo w ogóle tego nie robi i tylko niektóre, więc ma jakieś warunki życiowe, w których może sobie
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
25.09.2022, 20:21:21 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Trewor: Dzięki za komentarz i analizę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najwcześniejszy książkowy opis WILD jaki czytałem to z książki "Exploring..." La Berge'a. Zresztą on chyba ukuł ten akronim. Przedstawia w nim kilka technik bazując troszkę na technikach tybetańskich ale więcej na zachodniej ezoteryce (Muldoon, Fox, Ouspensky). Ich prace są w bibliografii więc na pewno czytał.
Nie tłumaczy się WILD bardzo szczegółowo ponieważ konkretny szczegół techniki może
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.09.2022, 21:05:35
  • 7
Osoby z tagu #swiadomysen mogą uznać to za interesujące:

Dalai Lama przed swoją operacją powiedział że jego jedynym zmartwieniem jest że po raz pierwszy w życiu będzie nieświadomy. Co oznacza że nawet podczas snu potrafi utrzymać świadomą obecność.

Nauka częściowo potwierdza takie rewelacje gdyż u bardzo doświadczonych praktyków #medytacja zaobserwowano oscylacje częstotliwości fal gamma podczas snu głębokiego i jednocześnie ludzie ci raportują że podczas snu są świadomi.

Niestety
Dreampilot - Osoby z tagu #swiadomysen mogą uznać to za interesujące:

Dalai Lama p...
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
16.09.2022, 18:45:03 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@billuscher: Nie, ta operacja to przeszła sprawa.
  • Odpowiedz
Trewor
Trewor
Trewor
18.09.2022, 10:58:32
  • 1
..jego jedynym zmartwieniem jest że po raz pierwszy w życiu będzie nieświadomy.

@Dreampilot: Chwila.. Czyli Dalai Lama był świadomy od urodzenia? Z "poprzedniego" wcielenia jeszcze? Czy miał na myśli jako w swoim dorosłym życiu jako od momentu osiągnięcia tego stanu z praktyki?
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 29.08.2022, 16:23:40
  • 21
Nie trzeba oglądać całości, zaznaczyłem od którego momentu wystarczy oglądać.
Laska podjęła challenge polegający na codziennej medytacji, 20 min. dziennie, przez 6 tyg. Na początku zrobiono skan fMRI i po zakończonym wyzwaniu tak samo.
Końcowy skan pokazał zmniejszenie aktywności ośrodka w mózgu odpowiedzialnego za niepokój i odruch "walcz i uciekaj" (głównie amygdala), jak również ogólne wyciszenie powiązanych ośrodków.
Są pokazane skany i wypowiada się neurolog.

https://youtu.be/GNN-a8Ah0qg?t=813
Dreampilot - Nie trzeba oglądać całości, zaznaczyłem od którego momentu wystarczy ogl...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
29.08.2022, 19:03:59
  • 3
@Dreampilot: Ok, skąd wiadomo, że jej stan psychiczny jest zawsze w takiej samej aktywności gdy wchodzi do skanera?
Czy to nie jest tak, że "przed" to tak naprawdę np. pierwszy pomiar/skan, a "po", to drugi/ostatni skan?
Skąd wiadomo/założenie, że za każdym razem po wejściu pod fMRI, jej/każdego stan miałby być taki sam?
Robiono jej więcej skanów jako próbkę kontrolną, średnią?
Jak dla mnie to jedynie naciągana korelacja, pomiar stanu psychicznego,
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
29.08.2022, 21:15:20
  • 1
@Trewor: Słuszne zarzuty z tym że to doświadczenie zostało replikowane u wielu osób zawsze z podobnym skutkiem. Naciągana korelacja albo placebo? Wątpię, ponieważ kognitywny proces medytacji musi wywierać jakiś wpływ na mózg.

"The scans still detected changes in the subjects’ brain activation patterns from the beginning to the end of the study, the first time such a change — in a part of the brain called the amygdala — had been detected."
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 13.06.2022, 10:38:09 via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
Już jutro The Monroe Institute (TMI) wznawia swój oficjalny podcast pod nazwą: "Expanding on Consciousness Podcast". TMI jest organizacją założoną przez Roberta Monroe który był słynnym OBE-nautą. Mają to być konwersacje z różnymi autorami, ekspertami, nauczycielami działającymi na polu odmiennych stanów świadomości, parapsychologii, OBE, LD, RV itp.
Jak mi się wydaje ten podcast jest kontynuacją i nawiązaniem do serii podcastów z TMI publikowanych w końcówce lat '90 w czasach kiedy Internet dopiero raczkował. Będzie ten sam prowadzący -- Mark Certo, dźwiękowiec i artysta, który pomagał Robertowi Monroe przy opracowywaniu nagrań Hemi-Sync.
Start już jutro 14 czerwca i odcinki mają być publikowane co wtorek. Ma być dostępny na Spotify i innych platformach.
Trailer poniżej:

https://www.dropbox.com/s/pxbuwx6jraupb38/EOC%20trailer.mp3?dl=0
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Blizz4rd
Blizz4rd
Blizz4rd
22.09.2022, 10:56:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Dreampilot: obserwujesz czy wrzucają regularnie?
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
22.09.2022, 15:35:02
  • 1
@Blizz4rd: Tak, regularnie, było już 13 podcastów.

https://www.monroeinstitute.org/blogs/podcasts
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 11.06.2022, 20:53:09
  • 5
Pewnie niektórzy z Was kojarzą Matt'a Walker'a, profesora i naukowca zajmującego się snem, autora książki "Why We Sleep?" i gościa wielu podcastów. W swoim autorskim podcaście w ostatnich dwóch epizodach Matt porusza zagadnienie świadomego snu.
Poniżej kilka moich refleksji ale najpierw linki:

Epizod 5:

https://themattwalkerpodcast.buzzsprout.com/1821163/10661474-22-dreams-part-5
Dreampilot - Pewnie niektórzy z Was kojarzą Matt'a Walker'a, profesora i naukowca zaj...
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
13.06.2022, 14:09:04 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Trewor:

Co do tego czy takie cechy się przenoszą ewolucyjnie w relacji wg większego obszaru mózgu jest jak na razie domniemane. Jeśli już jest to raczej nie tyle pamięć genetyczna konkretnych informacji, a zwiększonej przepustowości informacji w danym obszarze jako większą, efektywniejsza funkcjonalność mózgu jakiegoś rodzaju.


Nie dzieje się to poprzez ekspresję genów? Nasza aktywność i styl życia załącza lub wyłącza ekspresję poszczególnych genów i tą pulę co przekazujemy dalej będzie różnić się nieznacznie od tego co dostaliśmy.
To badanie z taksówkarzami było jednym z wielu po którym zaakceptowano
  • Odpowiedz
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
MatthewDuchovny
13.06.2022, 16:36:33
  • 1
@Dreampilot: jestem ciekaw czy np. badacze od Neuralink będą potrafili włączyć w nas taki przełącznik w którym wchodzimy w LD na tyle ile chcemy. Moglibyśmy używać tego jako narzędzia do poprawy swojego życia.
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 08.05.2022, 11:06:50
  • 5
Meditative concentration is the king wielding power over the mind. If you can fix (on one point), it remains there immovable like a might Mount Meru. If you project it, it can permeate any virtuous object (at will). It leads to the great exhilarating bliss...I, the yogi, have practiced just that. If you would seek liberation, please cultivate yourself in the same way.


- Tsongkhapa, Lines of Experience, from the Life and Teachings of Tsong Khapa, ed. Prof. R. Thurman (Dharmasala, India: Library of Tibetan Works and Archives, 1982), p. 63.

Źródło:

https://www.instagram.com/p/CdGTPV3L0Qq/
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.04.2022, 15:42:17
  • 5
Kilka dni temu miałem krótki ale intensywny sen który, ze względu na pewne zdarzenie w tym samym dniu, daje do myślenia.

“Jestem u siebie i za drzwiami na korytarzu słyszę jakieś niepokojące dźwięki. Podchodzę do drzwi i widzę w nich dziurę na wysokości zamka przy klamce. Szybko biorę klucze i zamykam na drugi zamek. Przez tą dziurę w drzwiach widzę że za drzwiami jest jakiś agresywny pijak. Moje przerażenie wzrasta a ten agresor forsuje drzwi i już jest w przedpokoju. Widząc co się dzieje szybko chwytam kij do Eskrima w obie ręce aby mieć większą siłę ciosu i zaczynam naparzać po napastniku ale o dziwo nie robi to na nim żadnego wrażenia ani obrażeń. On już jest w pokoju i myślę sobie że nie może wejść do kuchni…”

I w tym momencie sen kończy się. Klasyfikuje go jako koszmar (śnią mi się bardzo rzadko) i próbuję go jakoś zinterpretować, znaleźć jakieś symbole. Rano zapisuję go do dziennika snów.

Teraz
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
07.04.2022, 15:55:54
  • 3
@Dreampilot: Zwykła obawa jako naprężenie wewnętrzne, którego się spodziewałeś, że np. z 2-3 dni wstecz była podobna sytuacja i np. po prostu typ "wlekł się" przez piętra co wystarczyło, że miałeś taką krótką projekcję wewnętrzną, że może zawlec się do Ciebie któregoś razu. Często wystarczy, że na moment się przebudzisz i jest głośno i jacyś spamerzy chodzą, których ignorujesz. To wystarczy ze zwykłej obawy i krótkiej projekcji mentalnej, rozważania, które
  • Odpowiedz
Smokk
Smokk
Smokk
09.04.2022, 16:44:00 via Android
  • 1
@Trewor paranormalia istnieją
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 18.03.2022, 10:14:00 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Dziś jest Światowy Dzień Snu (World Sleep Day). Jako że sen jest bardzo istotny dla zdrowia i samopoczucia, na pewno warto poświęcić chwilę na refleksję nad naszymi nawykami związanymi z tą aktywnością.
Niech w tym pomoże to wideo:

https://youtu.be/8MTwMAL4bao

#sen #sny #zdrowie #medycyna #swiadomysen #ld #luciddream #oneironautyka
Dreampilot - Dziś jest Światowy Dzień Snu (World Sleep Day). Jako że sen jest bardzo ...
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

billuscher
billuscher
billuscher
18.03.2022, 14:40:15 via Android
  • 1
@Dreampilot Brak snu moze czasem skutkowac pogorszeniem zdrowia i smiercia, szkoda ze tak malo czasu temu poswiecamy
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.03.2022, 20:41:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Jako inspiracja ( ͡º ͜ʖ͡º)

#swiadomysen #ld #oneironautyka #luciddream #luciddreaming #sen #sny #obe #oobe
Dreampilot - Jako inspiracja ( ͡º ͜ʖ͡º)

#swiadomysen #ld #oneironautyka #luciddream ...

źródło: comment_16463401163ezXUGBJTc3AWzQsLAos1w.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
03.03.2022, 20:53:18 via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@elf_pszeniczny: Też dawno nie miałem i szukam jakiejś inspiracji do praktyki :)
  • Odpowiedz
billuscher
billuscher
billuscher
04.03.2022, 08:47:19
  • 3
@elf_pszeniczny: @Dreampilot: i know your pain, znów mi się cykl psuje spania trzeba się zabrać za trening ;)
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 15.02.2022, 10:11:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
https://www.lionsroar.com/how-i-stopped-my-panic-attacks/

W tym linku krótki ale inspirujący artykuł o tym jak Mingyur Rinpoche, który jest uznanym mistrzem medytacji, "pokonał" ataki paniki dzięki akceptacji i medytacji. Niestety j. angielski wymagany.

#mingyurrinpoche #buddyzm #medytacja #mindfulness
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
15.02.2022, 11:41:05 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@billuscher: Nie, na pewno nie. Leki są potrzebne dla osób w stanie ciężkim które nie są w stanie podjąć terapii. Natomiast jak ktoś czuje się w miarę dobrze to powinien próbować podjąć terapię ponieważ same leki nie eliminują przyczyn a tylko łagodzą symptomy.
  • Odpowiedz
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
KrolWlosowzNosa
15.02.2022, 13:59:19
  • 3
@Dreampilot: Żyj z Radością, bardzo fajna książeczka. Wspomina w niej, że jak opuścił go lęk, to poczuł jakby stracił przyjaciela, bo też jak przyjaciela traktował tą część umysłu, która nasyłała niepokój.
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 17.01.2022, 15:55:24
  • 7
W podcaście który wrzucam znajdziecie wiele medycznych i naukowych danych na temat #intermittentfasting i ogólnie #dieta. Polecam :)

https://youtu.be/9tRohh0gErM

#if #post #glodowka
Dreampilot - W podcaście który wrzucam znajdziecie wiele medycznych i naukowych danyc...
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 22.11.2021, 22:16:32
  • 1
Lekarz medycyny wypowiada się na temat No Nut November (semen retention)

#nonutnovember #nofap #nofapchallenge #nopornchallenge #s--s #masturbacja
Dreampilot - Lekarz medycyny wypowiada się na temat No Nut November (semen retention)...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Matemit
Matemit
Matemit
22.11.2021, 22:22:18
  • 7
@Dreampilot: tldr?
  • Odpowiedz
S.....k
S.....k
konto usunięte 24.11.2021, 17:13:20 via iOS
  • 4
@Dreampilot: C--j mnie obchodzi zdanie jakiegoś femoida
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 03.10.2021, 20:57:03
  • 7
Interesujący podcast u Guru Viking'a nt. jhan (głębokich stanów medytacyjnego pochłonięcia). Dyskutują między sobą dwóch nauczycieli medytacji Leigh Brasington i Shinzen Young oraz dwóch neurologów.Poruszane tematy:

00:00 - Intro
01:45 - Sutta vs Visuddhimagga jhanas
06:53 - Complete absorption and nimitta
09:35 - Do jhanas confer an evolutionary advantage?
Dreampilot - Interesujący podcast u Guru Viking'a nt. jhan (głębokich stanów medytacy...
  • 2
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Trewor
Trewor
Trewor
03.10.2021, 23:13:40
  • 4
@Dreampilot: Szkoda, że te różne pojęcia opisujące zjawiska nie mają jednego uniwersalnego języka i dopiero się rozszyfrowuje zależności co kiedyś w danej kulturze autor miał na myśli pod jakimś symbolem w powiązaniu ze zjawiskiem wewnętrznym na gruncie fizjologii.

Postęp w tej materii to skomplikowana kwestia ze względu na wiele zależności, przypomina to trochę sytuację: "urodzony 100 lat za późno by eksplorować świat i 100 lat za wcześnie by eksplorować kosmos".
Tak tutaj postęp idzie małymi krokami i fajnie, że się dzieje, ale nie są to rzeczy, które można ot tak nagle zrozumieć i praktykować jeśli chodzi o jasność danego zjawiska, stanu wewnętrznego w powiązaniu z formą percepcji wewnętrznej.
W sensie, symbolizm do semantyki i różne pojęcia są uproszczeniami, często zbyt ogólnymi i doklejoną ideologią niemająca związku z faktycznym zjawiskiem, a tradycją jako otoczką przekazującą dane zjawisko.
Np. można uprościć jakiś etap procesu praktyki świadomego śnienia stosując obrazowe porównanie, że "jest jak coś.." i tak masz 100+ książek o tym samym zjawisku ze względu na brak unifikacji języka i szczegółowości, precyzji opisu
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot
Autor
05.10.2021, 21:35:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Trewor: Co do religii i filozofii indyjskich prawie wszystko zostało rozszyfrowane, terminologia techniczna używana w systemach medytacyjnych jest opisana dzięki pracy niezliczonych indologów i buddologów. Są różnice w podejściu w poszczególnych liniach przekazu nawet w ramach tego samego nurtu ale to są niuanse.
Z drugiej strony naukowa weryfikacja i badania zaawansowanej medytacji posuwają się powoli głównie dlatego że brakuje ochotników do badań. Azjaci nie są tym zainteresowani, nie widzą sensu,
  • Odpowiedz
Dreampilot
Dreampilot
Dreampilot 07.08.2021, 14:10:34 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
(18) If even when having the chance for constructive behavior,
I do nothing constructive, then what course will I have
When completely struck dumb by the sufferings
In the worse rebirth states?

(19) If, while not doing anything constructive,
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Strona 2 z 5
  • >
  • "Free as air, secure in the consciousness of my true condition and the knowledge that I could always wake if danger threatened, moving like a little god through the glorious scenery of the Dream World" (Oliver Fox)
  • Bielsko-Biała

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 05.07.2024

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 04.07.2018

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 02.06.2021

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2024

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl