Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko227
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Cudi3

Cudi3

Dołączył 3 lata i 6 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 1074
  • Znaleziska 261
  • Mikroblog 813
  • Obserwujący 0
  • Obserwowane 7
marian-pxzz
marian-pxzz
marian-pxzz
21.07.2025, 13:03:14
  • 1299
Oglądałem dom, cena 2mln zł. Pośredniczka z agencji nieruchomości nieśmiale powiedziała mi że prowizja dla niej to tylko 2% dla obu stron. Obu w sensie po 2% każda ze stron XD
Czyli kobieta chce 4% z 2mln wychodzi 80tys zł za wystawienie go na olx i oprowadzenie po nim przez 30 min XDDD
#nieruchomosci
  • 93
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.07.2025, 14:45:40 via Wykop
  • 4
@marian-pxzz: Prowizja abstrakcyjna, ale takie nieruchomosci tez się dużo ciężej sprzedaje. Z tego co mi wiadomo jeżeli w grę wchodzą tak duże kwoty to raczej to jest 1% od kupującego i sprzedającego.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 21.07.2025, 15:13:32 via Wykop
  • 2
@wilczur: To ze tak sobie życzysz to nie znaczy ze tak jest, mówię jak to wyglada w 90% przypadków. Biura nieruchomosci biorą z obydwu stron prowizję, według mnie tez jest to idiotyczne. Ale nie dyskutujemy nad sensem tylko tłumaczę jak działa ta branża.
  • Odpowiedz
CZUOWIEK
CZUOWIEK
CZUOWIEK
21.07.2025, 09:01:56
  • 0
Ktoś z was korzystał z usług agencji która wynajmuje wasze mieszkanie? Wiadomo ze liczą sobie jakiś % ale jak to wygląda np w przypadku dzikich lokatorów? Za rok myślę kupić cos pod wynajem ale z racji ze pracuje za granicą pomyślałem czy takie agencje to jest dobry pomysł bo nie musiałbym fizycznie być na miejscu ani przejmować się jakimiś naprawami ect.
#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.07.2025, 09:45:51 via Wykop
  • 0
@CZUOWIEK: Są bazy z rejestrami "dzikich" lokatorów, ale w praktyce nic Cię przed nimi nie uchroni. Lepszy na pewno będzie najem okazjonalny, ale nie uchroni przed problemami. W praktyce oddając mieszkanie do biura nieruchomości, które pobiera prowizję w wysokości jednego czynszu miesięcznego. Do tego wynajmujący z góry płaci kaucje, czynsz za miesiąc z góry itp. Zmierzam do tego że z mojego doświadczenia PATO lokatorzy dużo rzadziej wybierają oferty biur nieruchomości
  • Odpowiedz
DevSwift
DevSwift
DevSwift
20.07.2025, 20:36:17
  • 17
Pośrednicy nieruchomości to największe k---y jakie znam. Wystawiłem mieszkanie na sprzedaż i moje ogłoszenie sprzedaży zostało skopiowane w ciągu ostatniego tygodnia przez 3 biura nieruchomości. Zastosowali sztuczki takie jak:

- lekko obniżona cena
- lekko podniesiony metraż
- mój opis częściowo skopiowany

Wszystko
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 21.07.2025, 06:52:59 via Wykop
  • 2
@Feeder: W teorii sporo zmienia, bo załóżmy ze pośrednik kontaktuje się ze sprzedającym i przychodzi z kupującymi. Informuje kupujących o jego prowizji powiedzmy 2-3% wartości nierucha. Kupujący przychodząc na spotkanie z reguły podpisują listę wpisując swoje dane, wtedy 2-3% pobrane od klient kupującego sprowadza się do wyższej kwoty transakcyjnej, wiec działania na niekorzyść jednej i drugiej strony.
W skrócie oferta o niższej wartości i większym metrażu obniży zainteresowanie na ofercie
  • Odpowiedz
del855
del855
20.07.2025, 06:45:20
  • 2
Największe spadki: 3 miasta z top5
Największe wzrosty: Wg powszechniej opinii umieralnie

Co jeszcze można zauważyć? No ze tam gdzie drogo to i o wzrosty trudniej, tam gdzie tanio jest to dużo łatwiejsze. Oczywiście to nie tak, ze im taniej tym bardziej rośnie - chodzi tylko o punkt wyjściowy, 20% wzrostu dla miasta o cenach 6000 zł/m2 czyli całe 1200zl jak pokazuje praktyka może byc łatwiejsze niż 20% od 18.000 zl/m2 w Warszawie.
del855 - Największe spadki: 3 miasta z top5
Największe wzrosty: Wg powszechniej opini...

źródło: temp_file6642878958495859354

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 20.07.2025, 17:45:26 via Wykop
  • 0
@mentalna_dresiara: To jest średnia cena na rynku wtórnym. Coraz więcej sprzedaje się mieszkań wybudowanych kilka kilkanaście lat temu w Kato w stosunkowo nowych blokach. A one zawyżają wartość, standardowych nieruchomosci na wtórnym. Ja przewiduję głównie spadki na rynku pierwotnym w centrum, jeżeli to będzie miało miejsce to w efekcie odbije się to na innych nieruchomościach w centrum i okolicach w dłuższej perspektywie. Autor wpisu ma trochę racji bo Kato jest
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
17.07.2025, 06:48:22
  • 7
Wszyscy narzekają na wysokie ceny nieruchomości w miastach wojewódzkich, co oczywiście jest prawdą. Ale czy patrzyliście na przykład na ceny mieszkań w miasteczkach otaczających miasta wojewódzkie?

Przecież te ceny są praktycznie takie same, a jak jest jakaś różnica w cenie pomiędzy takim miastem powiatowym 5-20 km od wojewódzkiego, a wojewódzkim, to raczej jest to różnica symboliczna.

Jak chodzi o Kraków, to patrzyłem na kilka ofert i na przykład 3 pokojowe mieszkanie w
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 17.07.2025, 06:53:09 via Wykop
  • 5
@Snowflake_: Śląsk w tej kwestii jest wyjątkiem
  • Odpowiedz
mosiekk
mosiekk
mosiekk
16.07.2025, 16:31:27
  • 0
#nieruchomosci
Mirko, czy orientuje się się jak to jest z miejscami dla niepełnosprawnych na nowych inwestycjach, kto moze parkować? Czy te miejsca są do kupienia na własność, czy ma to służyć wszystkim tym, którzy legitymują się odpowiednim zaświadczeniem, ale nie muszą kupować? Bo gdy w bloku będzie jeden niepełnosprawny, to wtedy on ma miejsce za darmo i to szerokie, a cała reszta musiała kupić swoje.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 16:39:10 via Wykop
  • 2
@mosiekk: Nie ma możliwości kupna miejsca dla niepełnosprawnych, ma to służyć wszystkim tym którzy posługują się kartą inwalidy.
  • Odpowiedz
Metylo
Metylo
16.07.2025, 10:37:19
  • 12
Wolny rynek gdy bk2%: tanio to już było, kupuj za gotówkę albo spie**alaj.

Wolny rynek obecnie: ale jak to znalazłeś taniej, nie możesz zrezygnować z zakupu mojej perełki inwestycyjnej :(

#nieruchomosci
Metylo - Wolny rynek gdy bk2%: tanio to już było, kupuj za gotówkę albo spie**alaj.

...

źródło: temp_file7596974161072887749

Pobierz
  • 29
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:43:03 via Wykop
  • 0
@Metylo: Decydując się na transakcję, każdy zabezpiecza interesy własnej ze stron. Zadatek ma za zadanie zabezpieczenie transakcji tak żeby doszło do jej finalizacji. Idąc twoim tokiem myślenia zrezygnujmy z zadatku tylko pójdźmy w zaliczki które są niewiążące.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:48:35 via Wykop
  • 0
@Metylo: A czyli według Ciebie wolałbym żeby kupujący oddał mi zadatek i bujać się jeszcze x tygodni ze sprzedażą. Jak się czegoś dorobisz w tym kraju, to stwierdzisz że twój czas jest więcej warty niż nerwy ze sprzedażą nierucha i bujanie się z kolejnymi oglądającymi. Dla twojej wiadomości wolałbym sprzedać nierucha za cenę podaną w umówię niż liczyć na zadatek i wystawiać mieszkanie jeszcze raz.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:59:57 via Wykop
  • 1
@Prawdziwy_Oponiarz: Zadatek zabezpiecza jedną i drugą stronę do dopięcia transakcji. W chwili zawierania umowy jedna i druga strona powinna być pewna zawarcia jak i dokończenia umowy. W Polsce jest bardzo dużo osób które by ten fakt wykorzystywały w jedną i drugą stronę. Tak jak opisał @PanKapibara sprzedający mógłby się rozmyślić ze względu na wyższą ofertę, a kupujący mógłby znaleźć coś tańszego lub się rozmyślić. W chwili gdy kupujący się
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:11:25 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Ryzyko jest takie samo po jednej i drugiej stronie. Jedna i druga strona może się rozmyślić, tylko niech się liczy z konsekwencjami. Według autora, jeżeli przytulam jako sprzedający zadatek w chwili nie dostanie kredytu przez kupującego to jest to scam. Nie bierze pod uwagę realnych strat ponoszonych przez sprzedającego.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:20:01 via Wykop
  • 0
@Metylo: Ty jesteś jakiś odklejony zadałem Ci wcześniej pytanie na które nie dostałem odpowiedzi. Ile mieszkań sprzedałeś w życiu? I w wysokości jakiej kwoty wpisywałeś zadatek.
Ja sprzedałem kilka nieruchomości, z reguły były to widełki 5-10% wartości nieruchomości. Raz zgodziłem się na 10k zł, ale w przypadku umowy na 30dni od chwili podpisania przedwstępnej.
Udowadnianie mi że 5-10% wartości nieruchomości to nie jest standard w przypadku umów przedwstępnych jest totalnym
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:27:28 via Wykop
  • 0
@Metylo: No tak standard pasożytów, bo nie masz zielonego pojęcia o temacie a brniesz w niego dalej. To co dowiemy się ile % wartości nieruchomości wpisywałeś w tych umowach przedwstępnych?
A no tak bo przecież nigdy nie sprzedawałeś, ale wypowiadać się możesz ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:46:33 via Wykop
  • 0
@Metylo: Tutaj Ci wrzucam linka jeżeli nie chcesz się uzewnętrzniać i przyznawać na śmiesznym portalu że sprzedałeś to co najwyżej r-------e 20 letnie auto.

https://wykop.pl/wpis/82369975/nieruchomosci-mieszkanie-umowaprzedwstepna-pytanie
@Cudi3 0
#nieruchomosci #mieszkanie #umowaprzedwstepna

Pytanie do osób którzy sprzedawali już swoją nieruchomość, na jaką kwotę ustaliście zadatek/zaliczkę w umówię przedwstępnej waszej nieruchomości.
Prosiłbym aby głos zawierały osoby mające już sprzedaże za sobą, a nie taki które myślą życzeniowo.
więcej
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:07:55 via Wykop
  • 0
@Bioenergetyk: Tak a na jakiej podstawie twierdzisz że nie jest standardem?, mam znajomych pośredników, moja dziewczyna sprzedaje całą deweloperka, znajomi kupują mieszkania i jakoś nigdy nie spotkałem się z kwotą mniejsza niż 10k.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:14:39 via Wykop
  • 0
@Prawdziwy_Oponiarz: Dokładnie zgodzę się, ale bardzo dużo osób podaje właśnie tego typu widełki 5-10%.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:43:23 via Wykop
  • 0
@Bioenergetyk: To jest żadne żerowanie, to są kwoty które jednoznacznie wskazują na to że dojdzie do finalizacji transakcji, a to jest najważniejsze w całym procesie. Aby jedna i druga strona czuła się bezpieczenie że spotkacie się u notariusza bez żadnych fikołków po drodze.
W zadatku nie chodzi o to żeby pokryć koszty kupującemu jak się wycofasz tylko o to że jeżeli podejmujesz decyzję o umówię przedwstępnej danego mieszkania to jesteś
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 14:07:38 via Wykop
  • 0
@Bioenergetyk: Są sytuacje i ludzie o których nam się nawet nie śniło, kumpel miał sytuację że ludzie wpłacili 23k jako zadatek na umówię przedwstępnej. Tam mieli około 2msc na dopięcie transakcji wartość nierucha 350k. Znaleźli w tym czasie totalną okazję blok obok ten sam układ, stan może trochę gorszy, ale oni i tak chcieli robić tam generalkę więc bez różnicy. Ostatecznie wzięli to drugie tracąc te 23k. Ludzie są szaleni
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 14:35:37 via Wykop
  • 0
@Bioenergetyk: Ja z tym jegomościem na początku nie poruszałem wcale tematu wysokości zadatku a całość rozchodzi się o to że on uważa że jakim cudem sprzedający chcą zapis w umowach przedwstępnych nie zgadzający się na zwrot zadatku w chwili nie uzyskania kredytu w 3 bankach. Nie zgodziłem się z tym zdaniem, bo w mojej ocenie jest to krzywdzące dla sprzedającego i naraża go to na koszta. Potem przeszło do kwot
  • Odpowiedz
Metylo
Metylo
15.07.2025, 21:48:41
  • 3
Zakup nieruchomości w Polsce to dzicz
#nieruchomosci
Metylo - Zakup nieruchomości w Polsce to dzicz 
#nieruchomosci

źródło: temp_file2640933603529685203

Pobierz
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:34:52 via Wykop
  • 0
@Metylo: Ale co mnie pajacu wbchodzi że ty stracisz tą kasę, ja jej nie zarobię tylko 2,5k to pójdzie na czynsz i inne opłaty ze względu na to że zblokujesz transakcję na jakiś czas. Zarabiać na sprzedawaniu gównianego mieszkania XDDD Ile mieszkań w życiu pajacyku sprzedałeś ? Jakie masz doświadczenia ?
Kupuję mieszkania cyklicznie, moja dziewczyna obsługuje transakcję deweloperskie, mam znajomych pośredników. Doinformuj się a potem komentuj.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:41:13 via Wykop
  • 0
@Metylo: Pasożyty to masz chacie pajacyku.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:52:51 via Wykop
  • 0
@Metylo: XD no właśnie wbrew powszechnej opinii panującej na wykopie idą. Przynajmniej na Śląsku, nie ma spadków ceny są utrzymane od około roku. Popyt też w ostatnich miesiącach jest spory, za 2 tygodnie sprzedaje jedno więc zobaczę na własnej skórze.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:49:00 via Wykop
  • 0
niosek u-------i z jakiegoś powodu, bo to on jest od tego, aby o tym zdecydować, a nie Grażyna w okienku czy dynamiczny Jacek doradca kredytowy. Jak nie podpiszesz umowy przedwstępnej to nie masz z czym iść do banku, więc to logiczne, ż


@GOHAN: Jest coś takiego jak wstępna decyzja kredytowa, jeżeli nie kredytujesz się na full to na 99,9% dostaniesz kredyt o który się starasz. Wszystkie ewentualne nieprawidłowości wtedy wychodzą
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 14:30:28 via Wykop
  • 0
@GOHAN: Nie przychodzisz do banku z umową przedwstępną tylko danymi dot. nieruchomości KW jeśli jest i cena zakupu. Jeżeli nie ma oceny rzeczoznawcy a wartość odbiegała by od kwoty wyceny to tylko wtedy może być problem.
  • Odpowiedz
Wielka-Polska-Betonowa
Wielka-Polska-Betonowa
16.07.2025, 12:41:04
  • 7
#nieruchomosci jak ceny rosły z dnia na dzień to jakoś nie było dylematów ile zadatków brać od frajera co się nawinie, ale jak nagle ceny zaczęły spadać i Areczek może rozmyślić na chwilę przed w------e się na minię życia i przepłaceniem za betonowe g---o to nagle będą brali po 20% ZADATKU XD
oj coś czuję, że będzie trzeba wprowadzić kolejna ustawę która ucywilizuje takich januszy
Wielka-Polska-Betonowa - #nieruchomosci jak ceny rosły z dnia na dzień to jakoś nie b...

źródło: obraz

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 12:54:03 via Wykop
  • 0
@Wielka-Polska-Betonowa: Gdzie mowa o 20% zadatku ? Nie manipuluj, sonda zrobiona tak żeby każdy mający styczność z tematem się wypowiedział, a nie tylko Ci myślący życzeniowo. To że wraz z kilkoma wykopkami wam się odkleiło że fair będzie brać po 1-2,5k zadatku pewnie jeszcze w przypadku kupna bo nigdy żadnego nierucha nie sprzedawaliście. To wcale nie jest myślenie życzeniowe ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 12:56:21 via Wykop
  • 1
@Wielka-Polska-Betonowa: Poza tym, pajacyku pomijasz kluczową sprawę jak ktoś bierze kredyt w oparciu o wkład własny to nie ma żadnego problemu z zapłaceniem przykładowo 5% wartości na poczet zadatku. Ale znając życie to nawet takich rzeczy nie wiesz, ale pultać się możesz.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:13:43 via Wykop
  • 1
@Wielka-Polska-Betonowa: Nie ma żadnego problemu znaleźć osobę która wyskoczy z 5-10% zadatku, tak było i jest. Siedzę w temacie od 2016r. i procenty przeze mnie podane się nie zmieniają. Czasem znajdziesz kogoś komuś się mega spieszy i weźmie pierwsza lepsza osoba i przysta na jej warunki. Jeszcze raz powtórzę, u mnie w regionie nie ma żadnych spadków cen. To że tak jest w innych rejonach to nie moja sprawa, u
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:22:04 via Wykop
  • 0
@ziomus13: Do tego zmierzam, kwestia dogadania i uległości jak któremu sprzedającemu d--a się pali. Kwoty niższe o których była mowa wcześniej 1-2,5k czy nawet 5k nie zabezpieczają żadnej ze stron. No 10k bym powiedział że to tak serio na pograniczu.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:23:29 via Wykop
  • 0
@DzonyDzony: Wariacie ja na swoim, czasem jest trochę więcej czasu żeby się z wykopkami posprzeczać, ale to raczej rzadkość w moim wykonaniu ;)
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:28:44 via Wykop
  • 0
@ziomus13: Osobiście wolę wyższe kwoty, ale jak najbardziej zgadzam się że można na takie warunki przystać. Jedna i druga strona może spać względnie spokojnie.
  • Odpowiedz
mirko_anonim
mirko_anonim
16.07.2025, 13:13:19
  • 3
✨️ Czy 100k oszczędności to dobry wynik dla 28-latka? Ⓘ
Czy 100k oszczedosci (wpakowane w obligacje, do wypłaty będzie w 2027) to ok i przyzwoicie dla 28 latka, zarabiającego od niedawna trochę ponad 5k na rękę w Toruniu? Zbieram kasę na wklad własny i pewnie będę musiał brać samotnie kredyt na mieszkanie. Chociaż i tak planuje 2-3 lata tu wytrzymać aby zdobyć expa, a potem powrót do miasta powiatowego i tam kupić mieszkanie...

#
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 13:17:42 via Wykop
  • 2
@mirko_anonim: Trochę źle postawione pytanie, inaczej liczy się jeżeli pracujesz od 19 roku życia, a inaczej jak kończysz absorbujące mnóstwo czasu studia dzienne w wieku lat 25-26lat. W każdym przypadku odpowiedź będzie inna.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:34:28
  • 0
#nieruchomosci #mieszkanie #umowaprzedwstepna

Pytanie do osób którzy sprzedawali już swoją nieruchomość, na jaką kwotę ustaliście zadatek/zaliczkę w umówię przedwstępnej waszej nieruchomości.
Prosiłbym aby głos zawierały osoby mające już sprzedaże za sobą, a nie taki które myślą życzeniowo.

Kwota zadatku/zaliczki w przypadku umowy przedwstępnej sprzedaży nieruchomości

  • 1000-2500zł 17.1% (7)
  • 2500-5000zł 9.8% (4)
  • 5-10% wartości nieruchomości 51.2% (21)
  • 10% + wartości nieruchomości 22.0% (9)

Oddanych głosów: 41

  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3
Autor
16.07.2025, 11:41:09 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: Pomijam, bo wtedy to od razu umowa końcowa, mówimy o umówię przedwstępnej.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3
Autor
16.07.2025, 12:31:39 via Wykop
  • 0
@Wielka-Polska-Betonowa: No widzę że wykopki trzymają poziom żartu
hehe, koń by się uśmiał. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Snowflake_
Snowflake_
16.07.2025, 10:01:44
  • 4
Radek Sikorski mówi, że zbrodnicza wojna Putina zbliża się do naszych granic.

https://tvn24.pl/swiat/ukraina-atak-rosjan-na-fabryke-grupy-barlinek-w-winnicy-st8558912

Gdyby nie daj Boże, w Polsce wybuchła jakaś wojna, to nieruchomości musiałby pójść ze 30% do góry. Lepiej, żeby żadnej wojny nie było.

#nieruchomosci
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:38:00 via Wykop
  • 1
@Snowflake_: W sumie nie wiem czy wiesz, ale nieruchy w zachodniej Ukrainie od czasu sprzed wojny zaliczyły nawet w niektórych lokalizacjach wzrost wartości. Piszę to w ramach ciekawostki, bo też wydawało mi się że tam jest dołek wszędzie po 30% +.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:50:36 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: Dokładnie tutaj się zgadzam, wiele osób zostało zmuszonych do przesiedlenia z terenów objętych obszarem walk, nie każdy chce wyjeżdżać ze swojego kraju jeszcze inni tak jak wspomniałeś po prostu nie mogą.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 10:56:51 via Wykop
  • 1
@Tagliacozzo: Na to nie ma żadnej szansy każdy konflikt na terenie UE, byłby jednoznaczny z zamknięciem granic. Żaden Niemiec by nas nie wpuścił bo to sprzeczne z interesami ich państwa. Niech Polacy giną a my im ewentualnie dostarczymy b--ń, chociaż trzeba pamiętać jak to wyglądało w pierwszych tygodniach wojny na Ukrainie gdzie nawet nie pamiętali adresu gdzie wysłać pomoc medyczną i hełmy. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:03:01 via Wykop
  • 0
@Tagliacozzo: Takie zapisy już weszły w Covidzie, o zakazie ruchu w konkretnych strefach. Swego czasu zastanawiałem się na kupnem nierucha w bezpiecznym zakątku Europy, ale nie mając na koncie kilkudziesięciu milionów jest to bezsensu. Bo nigdy nie będziesz miał gwarancji że w porę uda Ci się wyjechać/wylecieć. Poza tym nigdy nie wiemy w jaki sposób może zacząć się wojna z NATO, czy to będzie duże uderzenie czy tak jak w
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:37:38 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: Pytanie ile osób stać na takie podróże, biorąc pod blef Ruskich. Raz kupisz bilety i wylecisz z rodzinką do USA lub Ameryki Południowej, konflikt nie wybuchnie i jeszcze cała rodzina będzie w-------a że twoje przypuszczenia okazały się błędne. Za drugim razem już się wszyscy 10 razy bardziej zastanowią i większość zostanie na dupie w domu, a później w okopach.
  • Odpowiedz
Cudi3
Cudi3 16.07.2025, 11:43:56 via Wykop
  • 0
@PfefferWerfer: I tu się zgadzamy w 100%, największy wróg to nasz rząd!
  • Odpowiedz

428

Słynne pole między blokami wystawione na sprzedaż. To może być ostatni sezon upr

Słynne pole między blokami wystawione na sprzedaż. To może być ostatni sezon upr

Wokół same bloki, między nimi zaś pojawia się ciągnik rolniczy lub kombajn to słynne w całym kraju a nawet poza jego granicami pole przy ul. Jantarowej. Właściciel postanowił wystawić grunt na sprzedaż.

mannoroth
z
lublin112.pl
dodany: 12.06.2025, 16:03:21
  • 210
  • #
    lublin
  • #
    polska
  • #
    rolnictwo
  • #
    ciekawostki
  • #
    deweloperka
  • #
    budownictwo
Cudi3
Cudi3 13.06.2025, 10:25:08 via Wykop
  • 0
@Waradin: Nie wiesz o czym piszesz, jeżeli powstała wokół gęsta zabudowa i nawet jakby nie dało się tam postawić bloku to ta działka jest warta majątek nawet jakby miały by tam być garaże. Przed inwestycją deweloperów to było warte x razy mniej, dopiero wartość tej działce nadało osiedle.
Cudi3
Cudi3 13.06.2025, 10:37:50 via Wykop
  • 0
@Waradin: Bo pewnie ma jakiegoś p------a o szerokości 5m, tutaj sytuacja jest zupełnie inna. Nie wiem czy sprzeda za 11mln. nie sądzę ale jest to warte x razy tyle co przed budową osiedla.

855

Wielka płyta - w waszych miastach też biją na alarm? XD

Wielka płyta - w waszych miastach też biją na alarm? XD

OHO ALARM! Wielka płyta się rozpada!!111! Trzeba burzyć stare bloki i kupować mieszkania na nowych osiedlach. Za chwilę będzie artykuł o leniwych gniazdownikach...

NeilDegrasseGolota
z
onet.pl
dodany: 09.05.2025, 19:23:16
  • 261
  • #
    nieruchomosci
  • #
    deweloperuch
  • #
    deweloperka
Cudi3
Cudi3 09.05.2025, 19:59:36 via Wykop
  • 381
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

1401

Norwegia: Tesla przegrywa w norweskim sądzie. Właściciele dostaną odszkodowania

Norwegia: Tesla przegrywa w norweskim sądzie. Właściciele dostaną odszkodowania

Właściciele samochodów marki Tesla złożyli pozew zbiorowy przeciwko producentowi pojazdów. Nie wiedzieli, że po zalecanej aktualizacji oprogramowania spadnie prędkość ładowania ich aut. Norweski Sąd Najwyższy przyznał im rację i orzekł odszkodowania dla użytkowników.

konto usunięte
z
rmf24.pl
dodany: 27.02.2025, 15:59:12
  • 222
  • #
    norwegia
  • #
    tesla
  • #
    autaelektryczne
  • #
    elektryki
  • #
    motoryzacja
Cudi3
Cudi3 28.02.2025, 06:50:04 via Wykop
  • 0
@plimplam: Jak robisz głównie trasy to za bardzo nie ma alternatywy, musisz sobie przekminić czy nie lepiej wziąć na przyszłość Lexa w którym wyje cvt ale przynajmniej się nie psuje. Niemieckie koncerny to teraz koszmar jakości. Ale są wyjątki w BMW masz dobry silnik 3.0 benzyna, ale nawet jego zajedziesz jak będzie olej wymieniał tak jak nakazuje producent. Wgl. co trzeba mieć w głowie żeby olej co 30k wymieniać XD.
Cudi3
Cudi3 28.02.2025, 08:59:26 via Wykop
  • 1
@plimplam: Istnieje jeden lexus który nie połamie Ci pleców i będzie stosunkowo szybki oraz bezawaryjny. Natomiast nie wiem na ile decydujące w twoim przypadku jest zużycie paliwa, jeżeli jesteś w stanie przełknąć trochę wyższe niż w dieslu to przemyśl sprawę LS 500 3.5 benzyna, ale nie wiem czy one są jeszcze do dorwania jako nowe auta, na pewno 2-3 letnie do ogarnięcia.
Cudi3
Cudi3 28.02.2025, 09:01:17 via Wykop
  • 2
@Lardor: Szczerze mówiąc mam takie myślenie na ten temat, że jeżeli producent samochodu ma mnie za debila i wciska mi kit dotyczący eksploatacji pojazdu, tylko dlatego żeby szybciej się to auto zepsuło i klient wrócił po kolejne części do ASO lub grubsze naprawy. To staram się takich producentów omijać szerokim łukiem.
Cudi3
Cudi3 28.02.2025, 11:05:34 via Wykop
  • 0
@plimplam: Nowy landcruiser sztos, ale przy swojej kwadratowej bryle średnio nada się w trasy. Ogólnie z tymi hybrydami od lexa to jest zajebisty temat jak jeździsz po mieście, mam teraz NX i wszystko jest bezproblemowe względem DE konkurencji. Napęd jest uciążliwy przy dynamicznej jeździe, na trasy +140km/h to raczej się te auta nie nadają. Jak Cię LEX nie przekona, to serio weź sobie na testy BMW jakieś X5 3,0 benzyna
Cudi3
Cudi3 01.03.2025, 08:55:56 via Wykop
  • 0
@plimplam: Bo to jednak klocek, ogólnie z suvami które prowadzą się dobrze przy prędkościach +200 to jest mega ciężki temat. Bo musisz mieć jednak budę sztywną i jeszcze przydałby się dobry zawias. Osobiście tylko 2 Suv'y zaskoczył mnie na plus prowadzeniem przy prędkościach 200+. Lata temu Macan Turbo 3.6 benzyna i Stelvio QV 2.9 benzyna. Macan trzymał się drogi totalnie jak przyklejony, byłem mega zajarany tym autem, ale na tamte
Cudi3
Cudi3 02.03.2025, 08:11:10 via Wykop
  • 0
@plimplam: To mnie się cały czas bardzo podoba, przynajmniej z zewnątrz. W środku jest już dużo gorzej, auto ma swoje wady ale performance jest naprawdę dobry.

588

W 2015 roku kosztowała 65 700 zł, teraz 167 700 zł

W 2015 roku kosztowała 65 700 zł, teraz 167 700 zł

co się stało z cenami Hondy?

motofilm
z
motofilm.pl
dodany: 21.01.2025, 08:46:13
  • 301
  • #
    motoryzacja
  • #
    samochody
  • #
    honda
Cudi3
Cudi3 22.01.2025, 09:20:36 via Wykop
  • 3
@bnq2: Według tego co wyżej stwierdziłeś wszystkie marki powinny zdrożeć w podobnym %, Honda na dzień dzisiejszy wyprzedza wszystkich ze sporą przewagą. Nigdzie w markach dla ludu nie ma takich cen, poprzednia generacja Civica Type R kosztowała około 170k, nagle zrobiło się praktycznie w 2 lata później 270k.

1638

"Szatan z Piotrkowa" nie żyje. Zmarł Mariusz Trynkiewicz

Pokaż treści 18+

"Szatan z Piotrkowa" nie żyje. Zmarł Mariusz Trynkiewicz

Seryjny morderca i przestępca seksualny zwany Szatanem z Piotrkowa Mariusz Trynkiewicz zmarł w wieku 62 lat. Informację o śmierci osadzonego potwierdziła ppłk Arleta Pęconek, rzecznik prasowy Dyrektora Generalnego Służby Więziennej.

travelove
z
rmf24.pl
dodany: 12.01.2025, 23:38:30
  • 503
  • #
    polska
  • #
    sadowehistorie
  • #
    piotrkow
  • #
    wiezienie
  • #
    ciekawostki
  • #
    trynkiewicz
Cudi3
Cudi3 13.01.2025, 08:48:04 via Wykop
  • 10
To jest Hit, że w latach kiedy był sądzony były maksymalne wyroki 25lat. Gość po tylu mordach wyszedł na wolność co w artykule nie było odnotowane, z tego co pamiętam kilka tygodni śmigał po Sosnowcu, dopiero później zawinęli go do zakładu zamkniętego. Ten kraj i prawo obowiązujące to jakiś nieśmieszny żart.
  • 8
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cudi3
Cudi3 13.01.2025, 09:50:03 via Wykop
  • -1
@hoodoovoodoo: Chodziło mi o to że w tamtym okresie nie było kary dożywotniego pozbawienia wolności.
Cudi3
Cudi3 13.01.2025, 09:53:18 via Wykop
  • 0
@hunteriarz: Wiadoma sprawa, ale to pokazuje jak system jest upośledzony. Gość po 4 morderstwach dzieci wychodzi na wolność. Wiadomo że miał tam jakiś dozór policji, ale w mojej opinii on nie powinien wyjść z pierdla, a jak już miałby wyjść to do psychiatryka. Po co takie szopki odstawiać z zatrzymaniem na pornografię dziecięcą?
Cudi3
Cudi3 13.01.2025, 12:27:22 via Wykop
  • 0
Może i był dla niego "ochroną", ale i tak bardziej obawiałbym się pedofila mordercy na ulicy w losowym miejscu w Polsce że skrzywdzi najpierw kolejne dziecko zanim ktoś go zabije. Niestety nie ma kary śmierci to trzeba utrzymywać takie ścierwa przez ich całe życie, ale lepsze to niż kolejni pokrzywdzeni.
Cudi3
Cudi3 14.01.2025, 07:58:27 via Wykop
  • 1
@Trojden: Święta racja. Zgadzam się w 100%

4

Dużych mieszkań o 40% za dużo, a małych o 30% za mało. I tak już od 16 lat

Dużych mieszkań o 40% za dużo, a małych o 30% za mało. I tak już od 16 lat

Rynek nieruchomości w Polsce nie jest odpowiednio dopasowany do potrzeb nabywców, wynika z analizy NBP. Mieszkań większych niż 50 m2. na rynku wtórnym jest nadmiar o około 40%. Z kolei mniejszych od 50 m2 o 30% zbyt mało.

przemyslaw-tabor
z
fxmag.pl
dodany: 30.12.2024, 14:48:31
  • 12
  • #
    mieszkanie
  • #
    deweloperka
  • #
    nieruchomosci
Cudi3
Cudi3 31.12.2024, 07:58:43 via Wykop
  • 0
Nie ma to jak wyznacznik mieszkani duże/małe 50m2, ludzie którzy piszą takie artykuły to totalni idioci. Jako kraj rozwijający się dążymy do lepszego komfortu życia. Brakuje mieszkań na rynku dobrze zaprojektowanych do potrzeb użytkowników. Deweloperzy ładują pokoje kurniki po 6-7m2, gdzie minimum powinno być określone w okolicach 10m2, to samo jeżeli chodzi o salon z aneksem kuchennym. Popyt na małe mieszkanie w PL się utrzymuje bo jest to najlepsza stopa zwrotu przy
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

567

Nieoficjalnie: pierwszy atak Ukrainy z ATACMS na terytorium Rosji

Pokaż treści 18+

Nieoficjalnie: pierwszy atak Ukrainy z ATACMS na terytorium Rosji

Wojsko ukraińskie po raz pierwszy uderzyło w terytorium Rosji pociskami ATACMS. Cel został pomyślnie trafiony

poradnikspeleologiczny
z
wiadomosci.onet.pl
dodany: 19.11.2024, 10:03:08
  • 201
  • #
    ukraina
  • #
    rosja
  • #
    wojna
  • #
    usa
  • #
    polska
  • #
    wydarzenia
Cudi3
Cudi3 19.11.2024, 12:50:26 via Wykop
  • 30
No ciekawe ile razy Ruscy jeszcze zmienią doktrynę nuklearną do czasu jej odpalenia XD
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Cudi3
Cudi3 19.11.2024, 14:15:10 via Wykop
  • 0
@krws: to jest ich jedyna karta przetargowa w dzisiejszych czasach. Poza tym, co by o nich nie mówić to są potęgą nuklearną skoro maja dostęp do tej technologii to trzeba zakładać że umieją też ją przetrzymywać i konserwować.
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Strona 5 z 7
  • >

Osiągnięcia

  • Rocznica
    od 25.02.2025

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking