Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko143
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
Anien

Anien

Dołączył 12 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 3925
  • Znaleziska 670
  • Mikroblog 3255
  • Obserwujący 5
  • Obserwowane 8
Anien
Anien 30.06.2023, 09:30:31
  • 1
Z raportu NBP za Q1 2023 wynika, że na rynku wtórnym w dużych miastach były maks kilkuprocentowe wzrostu r/r, poza jednym wyjątkiem - Warszawą, gdzie były spadki cen transakcyjnych r/r.

Jak to tak, przecież Warszawa to miał być święty Graal rynku nieruchomości, czemu radzi sobie gorzej niż jakaś obsrana Łódź? Nie mówiąc już o ogólnej "zajebistej" ochronie przed inflacją xD
#nieruchomosci
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Reanef
Reanef
30.06.2023, 11:50:03 via Wykop
  • 1
@pastaowujkukredyciarzu: za mój kredyt na dom teraz nawet pół kawalerki nie kupisz. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Pensja nie rośnie w takim tempie żeby to się wyrównało. Jutro pierwszy nie zapomnij przelewu do landlorda zrobić
  • Odpowiedz
pastaowujkukredyciarzu
pastaowujkukredyciarzu
30.06.2023, 21:58:42 via Wykop
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Anien
Anien 10.03.2023, 07:10:24
  • 5
Jakim cudem w Warszawie są największe spadki cen działek? Przecież na wykopie mi powiedzieli, że najlepsze lokalizacje będą najlepiej trzymać cenę?? Przecież to niemożliwe, że w sytuacji spadku zdolności kredytowej najtrudniej sprzedać aktywo na najdroższym i najbardziej napompowanym rynku i w konsekwencji cena najbardziej tam spadnie, wykopowy chłopski rozum twierdzi inaczej

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-transakcyjne-dzialek-budowlanych-IV-kw-2022-r-Raport-8502453.html
#nieruchomosci
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Anien
Anien
Autor
10.03.2023, 07:18:00 via Wykop
  • 8
@PandaCKratka: Oczywiście jak rozumiem masz dane, które pokazują, że mimo spadków w całym mieście działki na Mokotowie nie spadły? Nie gadalbys przecież tez wyciągniętych z tyłka bez niczego na ich poparcie, prawda?

Zresztą działki to nie mieszkania, tak naprawdę wszystko w granicach Warszawy jest mocno atrakcyjną lokalizacja dla działki, tym bardziej porównując do innych miast
  • Odpowiedz
niewiemjakiwybrac
niewiemjakiwybrac
niewiemjakiwybrac
10.03.2023, 07:40:02 via Wykop
  • 3
@PandaCKratka: Ale jakiś ogólny trend to pokazuje, budżety nie są z gumy u 95% klientów, nie może cena tylko iść w górę.
  • Odpowiedz
Anien
Anien 11.01.2023, 10:55:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 322
Wchodzę sobie dzisiaj na tag. Mick pisze, że ma 500k i dyrektorzy w oddziałach banków traktują go jak vipa. Jakiś typek pisze, że w 2021 kupił mieszkanie za 230k a teraz identyczne chodzą za 720k.

Trzeba sobie zrobić przerwę bo poziom mitomanii wywala poza skalę.
#nieruchomosci
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

BHN_LLU
BHN_LLU
BHN_LLU
11.01.2023, 11:14:02
  • 40
@borjaki:

nie traktowalbym ze koniecznie to musi byc bait bo sporo jednak osob robi w IT na zagranicznych kontraktach, wiec jesli Mick sumiennie odklada kase tyle lat ile pisze o spadkach to mogl uzbierac i wiecej.

mogło tak być

  • Odpowiedz
pastaowujkufoliarzu
pastaowujkufoliarzu
11.01.2023, 11:43:56
  • 80
@Anien: Najlepsze jest to, że samowolny doradca inwestycyjny wykopków publicznie się chwali, że najlepsze co jest w stanie zrobić z pieniędzmi to wrzucić je na lokatę. I jeszcze się z tego cieszy xD
  • Odpowiedz
Anien
Anien 27.12.2022, 13:58:26 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Palantir i Tesla szorują po dnie, jednak recesja potrafi być piękna.
#tesla
#gielda
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

gatineau
gatineau
gatineau
27.12.2022, 14:00:02
  • 7
@Anien: palantir to akurat by szorował i bez recesji
  • Odpowiedz
Anien
Anien 23.12.2022, 09:10:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
Wykopki, weźcie mi powiedzcie jak to jest - każdy pisze jak mantrę "Najlepsze lokalizację będą najlepiej zachowywały wartość", a tutaj domy w Warszawie i Gdańsku radzą sobie dużo gorzej niż w Olsztynie czy Lublinie xD

W Warszawie marne 4.6% wzrostu przy inflacji 17%. Oj coś ta ochrona przed inflacją w nieruchomościach słabo działa

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-transakcyjne-domow-jednorodzinnych-III-kw-2022-r-Raport-8461054.html
#nieruchomosci
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Dzieciok
Dzieciok
23.12.2022, 09:19:18
  • 3
@Anien: Prawdopodobnie Warszawa i Gdańsk to najbardziej napompowane bańki. Tyle.
"Najlepsze lokalizację będą najlepiej zachowywały wartość" - to zdanie jest dalej prawdziwe.
  • Odpowiedz
PandaCKratka
PandaCKratka
23.12.2022, 09:26:52 via iOS
  • 2
@Anien: Echhh przecież tutaj są uśrednione wartości dla wszystkich dzielnic xD krakowski złocień gorzej sobie poradzi niż np grzegorzki. Tutaj nie chodzi o miasta a o dzielnice.

  • Odpowiedz
Anien
Anien 16.12.2022, 14:33:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 125
Ten program ma jakąś konkretną datę wejścia? Przecież jeśli oni rzucili teraz taką kiełbasę wyborczą a z wprowadzeniem tego będą czekać przez nieokreśloną liczbę miesięcy, to rynek kredytów w ogóle już poleci na pysk, no bo kto by brał kredyt na 9% jak "już zaraz" będzie na 2% xD Jak ktoś myślał, że -65% wziętych kredytów to duży spadek to dopiero teraz zobaczy co to spadki
#nieruchomosci
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LebronAntetokounmpo
LebronAntetokounmpo
16.12.2022, 14:45:58
  • 94
Ten program ma jakąś konkretną datę wejścia?


@Anien: na razie to powerpoint. Rozumiem, że po pandemii prezentacja jest oficjalnym źrodłem prawa, ale no ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
maryjuszpitagoras
maryjuszpitagoras
maryjuszpitagoras
16.12.2022, 14:51:06 via Android
  • 38
@LebronAntetokounmpo

Ten program ma jakąś konkretną datę wejścia?


@Anien: na razie to powerpoint. Rozumiem, że po pandemii prezentacja jest oficjalnym źrodłem prawa, ale no ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ja już wydrukowałem prezentacje i w poniedziałek idę do banku o kredyt na 2% na 10lat. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
Anien
Anien 15.12.2022, 11:25:40 via Wykop Mobilny (Android)
  • 10
Jak to szło? Najlepsze lokalizacje będą trzymały cenę, tylko zadupia mogą zobaczyć spadki? Czemu zatem działki w dużych miastach tanieją r/r i to mimo inflacji 18%? Przecież to miała być taka świetna ochrona przed inflacją! Co poszło nie tak?

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ceny-transakcyjne-dzialek-budowlanych-III-kw-2022-r-Raport-8456570.html

Tylko Łódź się wyłamuje ze schematu, przykro mi @affairz
#nieruchomosci
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mickpl
mickpl
15.12.2022, 11:28:06
  • 8
@Anien: Po Łodzi jeździ Midel na sygnale i skupuje działki, #pdk
  • Odpowiedz
del855
del855
15.12.2022, 12:13:08
  • 2
Obniżki 1.6-3.3% kwartał do kwartału to nie jest jakoś dużo moim zdaniem.


no game changer to to nie jest.... ale gdyby to tak potrwalo np. 6 kwartalow po 3%?..... to juz byloba inna rozmowa?

Bo jak rosnie latami, to nikogo nie zastanawia czmeu rosnie i od jak dlugo - no rosnie.... a jak spada?... to przez kwartal.... a czemu by mialo zaczac znowu rosnac? tez nie wiadomo do konca....

@KromkaMistrz:
  • Odpowiedz
Anien
Anien 03.12.2022, 09:16:51 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Chwila, czy cała ta afera jest na podstawie jednego zdjęcia jednego wykopka, który równie dobrze mógł być rezerwistą z czasów obowiązkowej służby wojskowej? xDD Przecież takie szkolenia były od lat. No nie mogę z pelikanów xD
#obowiazkowecwiczeniawojskowe
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LamajHarma
LamajHarma
03.12.2022, 09:17:58 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Anien: Tak, a o co chodzi? Przecież jeden Mirek to najlepsze źródło informacji
  • Odpowiedz
D.....z
konto usunięte 03.12.2022, 09:22:56
  • 1
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz

558

Tyrowicz (RPP): Wysoki wzrost stóp w listopadzie może okazać się niezbędny

Tyrowicz (RPP): Wysoki wzrost stóp w listopadzie może okazać się niezbędny

Tyrowicz (RPP): Zdecydowany wzrost stóp proc. nawet o 100 pb wraz ze zmianą komunikacji są niezbędne, by przywrócić skuteczność polityki - ocenia Tyrowicz w rozmowie z ISBnews.

Szewczenko
z
gospodarka.dziennik.pl
dodany: 18.10.2022, 07:53:58
  • 248
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    pieniadze
Anien
Anien 18.10.2022, 13:38:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • -4
@slx2000: Stopy mają bezpośrednio wpływ na koszt obsługi długu. Większe stopy -> mniejsza możliwość brania długu -> mniej hajsu na socjal. Zatem podnosić jak najwyżej
Anien
Anien 11.10.2022, 20:41:56 via Wykop Mobilny (Android)
  • 19
https://www.wykop.pl/link/6855631

Widzę, że na głównej dalej wyparcie rzeczywistości i ignorancja ekonomiczna mocno stoi. "Czynniki podażowe" to były modnym hasłem pół roku temu, teraz to już każdy wali w gacie przed inflacją utrzymującą się wysoko przez wiele lat. Darcie ryja roszczeniowej części społeczeństwa, która nie potrafi znieść urealnienia polityki monetarnej nic tu nie zmieni. Mam nadzieję, że prof. Tyrowicz odpowiednio nakieruje radę pełną pisowskich przydupasow.

No i oczywiście wieczna beka z gadania ciągle
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

strzelec-wiborowy
strzelec-wiborowy
11.10.2022, 20:47:26
  • 5
@Anien: główna od zawsze była siedliskiem debilizmu jakiego rzadko dane jest nam doświadczyć tutaj na tagu, nawet od naganiaczy i kredytceli
  • Odpowiedz
AndresIniesta
AndresIniesta
11.10.2022, 22:39:31
  • 3
@SzitpostForReal: nic nie usprawiedliwiam, probowalem wytlumaczyc jak wyglada prognozowanie instytucjonalne. Nic nie musisz powtarzac bo w temacie nie wniosles wiecej niz mariusze z głownej
  • Odpowiedz

896

Producenci energii celowo windują ceny?

Pokaż treści 18+

Producenci energii celowo windują ceny?

Stawki za energię mogłyby być dużo niższe, gdyby nie zmowa cenowa największych spółek energetycznych – takie poważne oskarżenie wysunęła jedna z firm doradczych. Oficjalna skarga w tej sprawie trafiła już do UOKiK. W ubiegłym roku podobne zawiadomienie dostało URE.

Emigrant1
z
money.pl
dodany: 07.10.2022, 03:51:13
  • 65
  • #
    polska
  • #
    energetyka
  • #
    zmowacenowa
  • #
    afera
  • #
    pieniadze
  • #
    bekazpisu
Anien
Anien 07.10.2022, 06:50:43 via Wykop Mobilny (Android)
  • -6
@TypowyZakolak: "Powinni" tak samo jak każdy "powinien" mieć willę i kabrioleta. Kto im tą energię dostarczy i w jaki sposób zagwarantujesz, że nie przyjdzie inny podmiot, nawet z innego kraju, i nie kupi tej energii pierwszy po cenie rynkowej?
Anien
Anien 07.10.2022, 08:06:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TypowyZakolak: Czyli tak naprawdę wtedy i tak patrzymy na cenę giełdową, jedynie tyle, że zamiast konsumenta płaci za to podatnik. Różnica mocno kosmetyczna
Anien
Anien 07.10.2022, 08:47:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TypowyZakolak: Ok, źle początkowo zrozumiałem, jak rozumiem ZE to w tym kontekście elektrownie?

Po pierwsze, czy w ogóle takie podejście byłoby legalne względem prawa unijnego? Wydaje się to wątpliwe. Zresztą podobny fikołek robi już pis, tylko, że z podatkiem zamiast jakiegoś zwracania kosztów.

Tak naprawdę oba te podejścia ignorują prawdziwa przyczynę problemu, tzn ryzyko braków energetycznych. Co ci dadzą niższe ceny prądu jak będziesz miał blackout? Te niższe ceny wręcz

2597

Jutro najważniejsze posiedzenie RPP od lat: stawką jest przyszłość Polski

Jutro najważniejsze posiedzenie RPP od lat: stawką jest przyszłość Polski

Rada pokaże czy ma świadomość, że musi zrobić wszystko, by stawić czoła nadciągającemu kryzysowi. Sytuacja jest trudna EUR, CHF i USD biją rekordy, PLN szoruje po dnie. To zwiększa koszt obsługi polskiego długu zaciągniętego w walutach. Wzrost rentowności obligacji PL, dodatkowo komplikuje sprawy

konto usunięte
z
biznes.interia.pl
dodany: 04.10.2022, 07:41:26
  • 357
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
Anien
Anien 04.10.2022, 09:55:41 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@ketrab86: Kryzys róży podnoszeniu stóp to nie efekt uboczny, a czasem zamierzony cel. Nikt nigdy nie powstrzymał 17% inflacji bez żadnej recesji
Anien
Anien 04.10.2022, 07:36:47 via Wykop Mobilny (Android)
  • 146
Patrząc na te dane o pustostanach podatek od nich rzeczywiście wygląda coraz sensowniej. To po prostu absurd, że miasto musi budować i utrzymywać infrastrukturę, bo w końcu mieszkania są, a na koniec i tak 20-30% mieszkań stoi pustych, jak na przykład warszawskiej Woli.

Dlatego spoko by było gdyby kasa z takiego podatku trafiała do lokalnego samorządu, jako właśnie forma rekompensaty za poniesione koszty infrastrukturalne przy budowie nowych mieszkań, które nie zwracają się
  • 50
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

l.....n
l.....n
konto usunięte 04.10.2022, 08:07:12
  • 145
@Anien: dokladnie. To samo w Krakowie. Polowa Kazimierza jakies niezamieszkane ruiny/meliny, a miasto nie ma gdzie budowac, nie ma miejsc noclegowych dla turystow itd. powinno sie rozwiazac problem takich pustostanow jakos prawnie i raz na zawsze - nie korzystasz? Nie renowujesz? Plac podatek, albo sprzedaj komus kto bedzie korzystal.
  • Odpowiedz
l.....n
l.....n
konto usunięte 04.10.2022, 09:06:57
  • 77
@czokobons: nigdy tak nie bylo. Nie zmyslaj. Jak ktos nie popiera wykupywania wszystkiego przez multimiliarderow to na pewno wspiera komunizm. Nie ma na pewno nic pomiedzy - poszanowania wlasnosci jak rowniez poszanowania zycia spolecznego i usprawniania zycia w spoleczenstwie.( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Anien
Anien 03.10.2022, 20:49:50 via Wykop Mobilny (Android)
  • 21
Co to było za nawijanie bzdur, że pustostany to same rudery na zadupiach? Przypominam, średnia dla całego kraju to 11%, jak widać każde większe miasto to przebija xD To co, wliczając te pustostany jaka wychodzi liczba brakujących mieszkań? 3 czy 4 miliony?

#nieruchomosci
Anien - Co to było za nawijanie bzdur, że pustostany to same rudery na zadupiach? Prz...

źródło: comment_1664830190jFCGTehIZHmlwuJco4HkHS.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

mickpl
mickpl
03.10.2022, 20:51:52
  • 9
@Anien: Wg Orzechowskiego ok 375 mln bo najlepszym sposobem na emeryturę to zdaniem eksperta posiadanie 10 mieszkań.
  • Odpowiedz
r.....p
r.....p
konto usunięte 03.10.2022, 23:11:55
  • 8
link do zrodła?


@majkitb: https://bdl.stat.gov.pl/bdl/dane/podgrup/temat -> NARODOWE SPISY POWSZECHNE -> NSP 2021 MIESZKANIA -> Mieszkania ogółem i wg statusu zamieszkania

imho wiele z nich jest wynajmowane, tylko nikt nie chciał się przyznać ankieterowi że nie odprowadza podatku od najmu ( ͡°
r.....p - > link do zrodła?

@majkitb: https://bdl.stat.gov.pl/bdl/dane/podgrup/tem...

źródło: comment_1664838707PCLLrLRkzoAdhmIagucTMf.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz

466

Węgrzy podnoszą stopy procentowe do poziomu 13%

Węgrzy podnoszą stopy procentowe do poziomu 13%

Narodowy Bank Węgier (MNB) podniósł stopę referencyjną o kolejne 125 pb., do najwyższego od lutego 2000 r. poziomu 13 proc. Skala podwyżki (125 pb.) była wyższa niż przed miesiącem i niż oczekiwali analitycy (100 pb.).

mickpl
z
bankier.pl
dodany: 27.09.2022, 12:19:09
  • 111
  • #
    gielda
  • #
    nieruchomosci
  • #
    stopyprocentowe
  • #
    wegry
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
Anien
Anien 27.09.2022, 15:05:10 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TypowyZakolak: Jak za głupotę się płaci to ludzie na zmiennej stopie powinni płacić 3x co płacą teraz xD
Anien
Anien 25.09.2022, 21:55:55 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

witam12
witam12
26.09.2022, 06:27:30
  • 5
@imateapot: ale Ty wiesz, że w podnoszeniu stóp procentowych nie chodzi o u------e kredytów hipotecznych? tym bardziej że w cywilizowanych krajach są one oparte o stopę stałą.

To że w Polsce większość osób ma zmienne tylko pomaga im skuteczniej działać bo ludzie płacąc wyższą rate nie wydają tej kasy na inne cele, tym samym zmniejszając popyt ograniczają inflację.
  • Odpowiedz
Anien
Anien
Autor
26.09.2022, 06:41:02 via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@imateapot: Nie chłopie xD Ja wiem, że narracja jest teraz przede wszystkim o hipotekach, ale podnoszenie stóp ma o wiele większy zasięg niż to.

- Oprocentowanie obligacji, zarówno rządowych jak i korporacyjnych,
- Oprocentowanie lokat i innych bezpiecznych metod oszczędzania,
- Oprocentowanie kredytów gotówkowych, które wcale aż tak na pysk nie padły jak hipoteki

Stopy procentowe wyznaczają po prostu koszt pieniądza, co przejawia się w praktycznie każdej transakcji. Myślisz, że
  • Odpowiedz

510

Wedle członka RPP możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc.

Wedle członka RPP możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc.

Możliwe są dalsze podwyżki stóp o 2-4 pkt. proc., po ocenie skuteczności dotychczasowych podwyżek kosztu pieniądza - powiedziała w podkaście "Subiektywnie o finansach" członkini RPP Joanna Tyrowicz."Nigdy w Polsce nie było 10-proc. ujemnych realnych stóp procentowych. Tamte czasy, o...

mookie
z
strefainwestorow.pl
dodany: 23.09.2022, 12:58:25
  • 201
  • #
    ekonomia
  • #
    finanse
  • #
    inflacja
  • #
    nieruchomosci
  • #
    kredythipoteczny
  • #
    inwestycje
Anien
Anien 23.09.2022, 17:57:59 via Wykop Mobilny (Android)
  • -3
@baronio: Jeśli kasa na 14 emerytury będzie wzięta z podatków, to nie jest to jakoś drastycznie inflacyjne. Może odrobinę, bo można przypuszczać, że taki emeryt więcej wyda na bieżącą konsumpcję niż ci od których zostały ściągnięte podatki, ale nie są to dramatyczne różnice.

Najbardziej inflacyjny jest rozdawnictwo z długu, bo to jest w dużej mierze nowy pieniądz wydawany na konsumpcję. I podwyżki stóp jak najbardziej to zaciąganie długu utrudniają, bo
Anien
Anien 22.09.2022, 08:00:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 57
Wydaje się już prawie pewne, że za parę miesięcy stopy w Stanach będą dobijały pod 5%. Podsumujmy zatem co pisało mnóstwo wykopków w swej wielkiej mądrości ekonomicznej:

- Nikt nie podniesie stóp na 5% w Polsce bo to rozwali gospodarkę! (xDD)
- Ludzie wyjdą na ulicę jeśli stopy procentowe wzrosną zbyt mocno (xDDD)
- Podnoszenie stóp jest bez sensu i nic nie da w walce z inflacją (xDDDD)

Czy
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LaurenceFass
LaurenceFass
LaurenceFass
22.09.2022, 08:10:48
  • 4
No to jaka wysokość stop w PL obstawiasz? Dla mnie 8 to max


@samuray:
Tutaj nie da się ustalić jakiegoś sztywnego założenia.
Realna stopa procentowa jest coraz bardziej ujemna, kapitał w PLN parzy.
Jak będzie trzeba to będzie i 15%, tudzież inny scenariusz: zatopienie waluty. To drugie da znacznie gorsze skutki.
  • Odpowiedz
majkitb
majkitb
22.09.2022, 08:16:55 via Android
  • 12
@to_nie_tak_jak-myslisz nie jesteśmy w stanie funkcjonowac? to jak funkcjonowalismy w 2008?
  • Odpowiedz

667

NFZ oszacował, że półtora mln uchodźców z Ukrainy obecnie w Polsce, kosztuje

NFZ oszacował, że półtora mln uchodźców z Ukrainy obecnie w Polsce, kosztuje

polskich podatników ok 300mln zł miesięcznie.

alibaski
z
streamable.com
dodany: 13.09.2022, 16:10:25
  • 393
  • #
    polska
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    gospodarka
  • #
    finanse
Anien
Anien 14.09.2022, 07:34:31 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
A ile miliardów kosztuje leczenie wiecznych-bezrobotnych, albo rodziny z trójką dzieci gdzie jedyny oficjalnie pracujący to ojciec na minimalnej? Chciało się publicznej służby zdrowia, no to tak wygląda publiczna służba zdrowia.
  • 20
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Anien
Anien 14.09.2022, 09:48:52 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Christoph_4: Ja tam bardziej mogę się utożsamiać z niektórymi Ukraińcami, którzy walczą o swój kraj, niż z roszczeniowymi Polakami, którzy wyją, że muszą trochę hajsu wydać w przełomowym momencie w historii regionu.

Dostajemy świetny zastrzyk demograficzny, Polska ma w końcu szansę odwrócić beznadziejną od setek lat sytuację geopolityczną, ale 3.5mld rocznie na leczenie uchodźców to dramat xD Cała 1/3 dodatku węglowego, no po prostu załamka, jeszcze zabraknie na jakiś ekstra
Anien
Anien 14.09.2022, 11:13:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@lentilek: Niezła projekcja Seba. Po prostu mam bekę z takiego płaczu, że o Jezu, trzy miliardy złotych rocznie nas to kosztuje, podczas gdy te pieniądze to jest tak naprawdę nic w porównaniu do korzyści jakie Polska może z tego wyciągnąć. Tym bardziej, że najczęściej ten płacz uskuteczniają osoby które i tak najmniej z siebie dają do tego systemu.
Anien
Anien 14.09.2022, 11:52:13 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Christoph_4: Tak, jest to trochę, biorąc pod uwagę, że na socjal leci 10x tyle. Może przeżyjesz jak dostaniesz tego socjalu 10% mniej xD

Tak z ciekawości, pracujesz gdzieś w ogóle, płacisz podatki?
Anien
Anien 14.09.2022, 12:31:39 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Christoph_4: Ok, czyli nie płacisz na to ani grosza. Pozwól zatem decydować o tym ludziom którzy na to płacą
Anien
Anien 14.09.2022, 12:40:01 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Christoph_4: Owszem, zdecydowaliśmy, chociaż bardziej celnie byłoby powiedzieć pewnie, że w USA zdecydowali. Ruchani w dupę będą ruscy jak i pośrednio niemcy, dużo przyjemności życzę
Anien
Anien 14.09.2022, 13:14:24 via Wykop Mobilny (Android)
  • -2
@Christoph_4: Jacy "WY"? Masz na myśli Polaków? Jak się z Polską nie utożsamiasz to po cholerę w sumie interesujesz się jej sprawami?

Prawda jest taka, że ten rok to gigantyczne zmiany w balansie sił w tym regionie. Nic oczywiście pewne nie jest, ale jak Ukraina dobrze pociśnie a USA się nie wycofa to za 10 lat ten region Europy to będzie Korea Południowa 2.0. Nie wiem co obopólnie korzystne sojusze

5300

Po przekroczeniu 2000 kWh cena leci w kosmos. Z 0,4 do 2zł!

Pokaż treści 18+

Po przekroczeniu 2000 kWh cena leci w kosmos. Z 0,4 do 2zł!

Tak jak można było przewidzieć, po przekroczeniu 2000 kWh cena leci w kosmos. Z 0,4 do 2zł! Przecież to zwyczajne złodziejstwo. Bandycki, antypolski rząd. Jednocześnie ten limit WYCINA Z GRY elektryczne ogrzewanie i elektryczne samochody! :) 

maxPL
z
wykop.pl
dodany: 14.09.2022, 11:11:36
  • 1482
  • #
    polska
  • #
    bekazpisu
  • #
    ekonomia
  • #
    gospodarka
  • #
    energetyka
  • #
    inflacja
Anien
Anien 14.09.2022, 11:50:15 via Wykop Mobilny (Android)
  • 9
A wy co myślicie, że giga kryzys energetyczny przejdzie się tak o, suchą stopą, bez ponoszenia kosztów? Czy też może chcielibyście żeby państwo wszystko refundowało? Oczywiście zaraz potem i tak byłby pocisk na "patole od 500+" xD

Wychodzą po prostu giga błędy i zaniedbania, zarówno na poziomie polskim jak i europejskim. Jeśli dla kogoś cała sprawa sprowadza się do "Reee, czemu 2k rocznie, ja zużywam 3k!!" to po prostu jest amebą i
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 25
  • Strona 12 z 25
  • >

Osiągnięcia

  • Komentator
    od 16.03.2015

    Komentator
  • Rocznica
    od 16.05.2025

    Rocznica
  • Gadżeciarz
    od 23.05.2013

    Gadżeciarz
  • Mikroblogger
    od 19.06.2017

    Mikroblogger

Wykop © 2005-2026

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking