Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko536
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

2597

Jutro najważniejsze posiedzenie RPP od lat: stawką jest przyszłość Polski

Rada pokaże czy ma świadomość, że musi zrobić wszystko, by stawić czoła nadciągającemu kryzysowi. Sytuacja jest trudna EUR, CHF i USD biją rekordy, PLN szoruje po dnie. To zwiększa koszt obsługi polskiego długu zaciągniętego w walutach. Wzrost rentowności obligacji PL, dodatkowo komplikuje sprawy

rol-ex
rol-ex
z
biznes.interia.pl
dodany: 04.10.2022, 08:41:26
  • #
    polska
  • #
    gospodarka
  • #
    ekonomia
  • #
    inflacja
  • #
    pieniadze
  • #
    finanse
  • 359
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (4)

Prezes uspokaja

panczekolady
z streamable.com
  • 57

Traktat sopocki

dawid131
z pbs.twimg.com
  • 17

Komentarze (359)

najlepsze

bylem_simpem
bylem_simpem
04.10.2022, 08:43:34
  • 290

Komentarz usunięty przez moderatora

seo000
seo000
04.10.2022, 09:25:38
  • 386
@bylem_simpem: ¯\_(ツ)_/¯ Na wiosnę poczujemy dodruk przedwyborczy.
źródło: comment_16648719149vw2nM1aIazUdD1J0xLiMK.jpg
ketrab86
ketrab86
04.10.2022, 10:08:40
  • 533
0,25 - te qtasy myślą tylko o wyborach


@bylem_simpem: Stóp procentowych nie można podnosić w nieskończoność, bo gospodarka tego nie wytrzyma. Wykopki myślą, że wysokie stopy magicznie zatrzymają inflację, a wzrost wysokości rat dotyczy tylko kredyciarzy, którzy zadłużyli się ponad stan żeby mieć złote spłuczki w kiblu. To tak nie działa. Wysokie stopy to wzrost kosztów działalności firm, a to bezpośrednio przekłada się na wzrost cen (inflacja w górę), pod warunkiem,
GwachQar
GwachQar
04.10.2022, 08:49:17 via Android
  • 103
Polski zloty be like:
Dobranoc, Do widzenia. Cześć, giniemy.
  • 4
SarahC
SarahC
05.10.2022, 11:54:55
  • -1
@RoyKeane: Złoty by sobie radził ale polacy kradną. Wcześniej kradli w latach 80 samochody z niemiec, w latach 90 z fabryk a teraz kradną ze swojego budżetu państwowego. Ten kraj chyba nigdy niczego nie zbudował swoimi pieniędzmi.

Cud że jest jeszcze co kraść ( ͡º ͜ʖ͡º)
RoyKeane
RoyKeane
05.10.2022, 14:47:44
  • -1
@SarahC: Nie polacy, a kasta polityczna, gdyby obsrajtki i jemu podobni nie kradli to na pewno złoty dziś byłby w lepszej kondycji.
nbzwdsdzbcps
nbzwdsdzbcps
04.10.2022, 09:50:41
  • 100
Posiedzenie RPP nie jest najważniejsze bo może RPP podnosi stopy ale rząd przez to rozdaje więcej i więcej pieniędzy. Hamulcowym dobrych zmian jest rząd, rozdawnictwo, nie stopy procentowe bo nie możemy ich podnosić w nieskończoność żeby nie zdusić gospodarki.
  • 2
witos
witos
04.10.2022, 09:53:44 via Wykop Mobilny (Android)
  • 37
@nbzwdsdzbcps: Ale tylko #!$%@? w kosmos stopy nas uratują. Tak ci tu wytłumaczą na tym portalu. #!$%@? z rozdawnictwem, emeryturami, najniższa krajowa, obciążeniem fiskalnym firm, tarczami na wungiel.
Faraon44
Faraon44
04.10.2022, 10:11:04
  • 14
@witos: te stopy to jakis fetysz chyba u niektórych. Im większe tym.lepiej. jest jak piszesz..Dodalbym zatrzymanie cen energii ale to juz poza mozliwosciami kraju chyba obecnie.. inaczej zdusimy gospodarkę a inflacja bedzie sobie szalec.
nowoczesny_jawnogrzesznik
nowoczesny_jawnogrzesznik
04.10.2022, 08:45:39
  • 97
Ja obstawiam scenariusz turecki.
Stopy docelowo kilkanaście procent, inflacja kilkadziesiąt.
Kto ma stary kredyt i tak będzie do przodu.
  • 5
milvanb
milvanb
04.10.2022, 09:53:24
  • 59
@nowoczesny_jawnogrzesznik: będzie do przodu jeśli będzie w stanie spłacić te papierki. Zakładamy ze wraz z inflacja bedzie spirala płacowo-cenowa. A jak takie coś zachodzi, to lepiej w kraju nie miec nic i móc z dnia na dzień wyjechac.
saveman
saveman
04.10.2022, 09:59:53
  • 11
@nowoczesny_jawnogrzesznik: Oprócz tych, co będą chcieli wziąć nowy kredyt, bo oni dostaną stopę 15% i marżę 70%. Przecież banki do tego nie będą dopłacać.
szmichal
szmichal
04.10.2022, 09:49:04
  • 75
Po co podwyższać stopy jeśli sprzedaż kredytów jest rekordowo niska? Nie ma innych sposobów na ściągnięcie pieniędzy z rynku?
  • 15
wormik
wormik
04.10.2022, 09:52:08
  • 126
@szmichal: oczywiście, że są! I to cała masa, choćby na początek zamrozić wszystkie programy z plusami - ale wtedy to elektorat by dostał po dupie, a na to sobie jareczek nie może pozwolić
jediwolf
jediwolf
04.10.2022, 09:52:53
  • 120
@szmichal: Jest. Nie drukować pustych pieniędzy, ograniczyć socjal. Nie rozdawać dodatkowych np. emerytur (które w 2022 kosztowały podatników 25mld zł), nie podnosić minimalnej płacy o jakieś absurdalne kwoty. Masz rację, że podniesione stopy już mocno ograniczyły napływ pieniądza na rynek, ale z drugiej strony pis pompuje w elektorat wyborczy ile fabryka dała. Wybory już za rok trza pompować ¯\_(ツ)_/¯
Xefirex
Xefirex
04.10.2022, 08:59:10
  • 67
Traktat Sopocki jest ponad innymi, nie będzie już żadnych podwyżek stóp ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 1
any14t
any14t
04.10.2022, 09:57:37 via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Xefirex: 0.25
11262
11262
04.10.2022, 09:01:49
  • 66
0.1pb i pier*olenie o tym, że WUNGLA nie zabraknie i CYK pora na kapiczunę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 3
e3b0c
e3b0c
04.10.2022, 09:08:49
  • 8
@11262: ta kapuczina sie mu nalezy jak psu micha
Sckb
Sckb
04.10.2022, 09:48:12
  • 3
@e3b0c: jak psu buda...
Mauro666
Mauro666
04.10.2022, 10:19:39
  • 55
Uwaga spoilery xD
źródło: comment_1664875177VWsVtN96F1UKJhFBETsiw8.jpg
  • 2
umcumcumcbejbe
umcumcumcbejbe
04.10.2022, 10:51:55
  • 6
@Mauro666: w zasadzie to powinno byc na odwrot
Mauro666
Mauro666
04.10.2022, 12:09:15
  • 5
@umcumcumcbejbe: grają na zmianę bo mają tylko jednego kompa i chodzą się poskarżyć prezesowi, że ten drugi gra już za długo xD
hadrian3
hadrian3
04.10.2022, 10:20:41
  • 47
Kredyty wyhamowały, po co podnosić stopy? Żeby koszty kredytów się zwiększały? Żeby firmy miały coraz większe obciążenia prowadzenia działalności i przenosiły je na cenę swoich produktów napędzając tym samym wzrost cen? Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć dlaczego na wykopku jest takie tasowanie się do tych stóp, czy tylko jest to polackie "byle sąsiad miał gorzej" i tłumaczenie sobie dlaczego to on wygrał życie bo mieszkania/domu nie kupił na kredyt.
  • 11
adiraveee
adiraveee
04.10.2022, 10:24:11 via Android
  • 23
@hadrian3 no tego już niektore wykopki nie rozumieja.. Dlatego kisne jak słyszę ze stopy mają być na poziomie inflacji. Jak jest spokój to może i tak. Ale nie jak Titanic już tonie..
operatorkoparki
operatorkoparki
04.10.2022, 10:37:40
  • 8
@hadrian3:bo wiekszosc osob tutaj nie zna sie kompletnie na ekonomii i nie rozumie, ze w gospodarce jeden ruch powoduje czesto "nieprzewidziane" konsekwencje. Tak jak ten wspomniany przez Ciebie przypadek, gdy paradoksalnie wzrost stop moze przyczyniac sie do inflacji, gdy probujacy sie ratowac zakredytowani przedsiebiorcy podnosza ceny, zeby miec za co oplacic kredyt.
adiraveee
adiraveee
04.10.2022, 10:06:49 via Android
  • 41
Wow jutro znowu podniosą stopy, super.. Czy na prawdę ktoś myśli że w obecnej sytuacji podnoszenie stop spowoduje jakiekolwiek opanowanie tego burdelu.. Całe skupienie na rpp, a oni już nic nie moga. Kredyty wyhamowały.
Glapa zachowaniem nie odbiega od malpy co ma taką dźwignie lewo/prawo i zawsze jest zaskoczona co to się stanęło.. (obniżenie stop na początku pandemii)
Pozostaje jedynie bolesne cięcie socjalu i przegrane wybory. Niestety naczelnik nie zejdzie z kursu
  • 14
Senuyo
Senuyo
04.10.2022, 10:07:37
  • 13
@adiraveee: tak będzie - > zwiększanie stóp i dosypywanie socjalu
Codevein
Codevein
04.10.2022, 10:48:03
  • 6
@barteki010: i co by to dalo? zmienilyby sie ceny gazu, pradu, stali, transportu morskiego itd? wszystko x5 poszlo. na zachodzie maja stopy 0.5% (niedawno byly 0%). chlopie lol.
Kismeth
Kismeth
04.10.2022, 12:28:37
  • 39
Przyszłość Polski jest taka, że przy optymistycznym założeniu odsunięcia od koryta pisowskich bolszewików i rozliczenia oligarchów pisowskich to z kryzysu spowodowanego przez te zdradzieckie miernoty będziemy wychodzić co najmniej 20 lat. Oni w jeden rok #!$%@? większą kasę niż Gierek przez swoją dekadę. Zabawy Gierka spłacaliśmy do bodaj 2004 roku. Za Gierka jednak mimo wszystko coś powstało - drogi, szpitale, szkoły i przede wszystkim masa bloków. Za PiSowców powstała grupa społeczna uzależniona
  • 2
krzysztof-strzegomski
krzysztof-strzegomski
04.10.2022, 13:11:21
  • 6
@Kismeth: 20 lat to może być zbyt optymistyczna prognoza. W latach czterdziestych będziemy mieli armię emerytów z wyżu demograficznego z lat 80tych
SarahC
SarahC
05.10.2022, 12:05:45
  • 1
@Kismeth:
ci obywatele już nie wstaną na nogi system ich zgnoi
a ogarnięci po prostu spakują toboły
zostaną sami starzy i ewentualnie zbyt chorzy żeby wyjechać

Oni myślą że zapełnią te dziury Ukrainą XD powodzenia
operatorkoparki
operatorkoparki
04.10.2022, 10:40:21
  • 39
13, 14 i potencjalnie 15 emerytura. Minimalna w gore. Rzad robi wszystko, zeby zwiekszyc inflacje. Powinni stawac na glowie i miec zespol ludzi ktorzy wyszukuja 24/7 mozliwe najtanszy gaz i wegiel na rynkach, w skrocie: skupic sie na zwiekszeniu podazy na rynku energetycznym. Wszystko inne to zakladanie gipsu na reke, gdy ma sie zlamana noge.
  • 7
artur-hemingway
artur-hemingway
04.10.2022, 10:44:33
  • 24
@operatorkoparki: Rząd robi wszystko, żeby wygrać wybory w 2023 roku, będą pudrowali trupa dając 13, 14, 15, podnosząc minimalną i dając różne tarcze osłonowe. Wszystko opadnie po wyborach, PiS i tak wie, że to będzie definitywnie ich ostatnia kadencja, więc dopiero po wyborach będziemy mieli prawdziwą zapaść w tym państwie, bo to co się potem stanie i tak nie ma dla nich żadnego znaczenia.
artur-hemingway
artur-hemingway
04.10.2022, 10:52:21
  • 6
@patefoniq: PiSowi jest na rękę milion afer, specjalnie robią jak najwięcej gówna ile się da, cel był taki, żeby ludziom się to zwyczajnie znudziło i żeby przestali to już ogarniać, dzięki temu mogą robić co chcą, kraść ile chcą i kiedy chcą, bo nikt nie zwraca już na to uwagi. Chcieli, żeby to była dla nas codzienność i im się udało, każda afera trwa maks kilka dni, bo zaraz wychodzi nowa
N331
N331
04.10.2022, 10:25:20
  • 31
Stopy w górę to nie jest zatrzymanie inflacji. A kolejny podatek dla tych co mają kredyty i zrobienie dobrze inwestorom, którzy i tak polski rynek i giełdę mają gdzieś i grają na dalsze spatki. Tu są potrzebne działania rządu, a nie NBP. PiS musi przestać roskradać Polskę, ale wciąż nie chcą sobie odjąć od koryta.
  • 4
slx2000
slx2000
04.10.2022, 12:13:20
  • 1
A gdzie tam dobrze inwestorom, jak oprocentowanie jest poniżej inflacji?


@Amebcio: On mówi o inwestorach, a nie drobnych ciułaczach. Takich, co pożyczają w Japonii na 0% i pakują w Polskę na 6%.
RapIArbuzy
RapIArbuzy
04.10.2022, 12:23:26
  • 1
Stopy w górę to nie jest zatrzymanie inflacji.


@N331: Jak można taką bzdurę w ogóle palnąć? xD Podnoszenie stóp procentowych zmniejsza podaż pieniądza w gospodarce, spada zdolność kredytowa, osoby z kredytami wydają więcej pieniędzy na raty kredytowe, a co za tym idzie podaż pieniądza się zmniejsza. W zasadzie to nawet nie jest spadek podaży pieniądza w obiegu, jedynie spowolnienie jego pojawiania się poprzez trudniejszy dostęp do kredytów oraz mniejszą konsumpcyjność. Nie
readme
readme
04.10.2022, 11:20:24
  • 27
Samo podnoszenie stóp nic nie da jeśli z drugiej strony dopierdziela się do pieca dodrukiem i wprowadza nowe podatki. Należy zmniejszyć podatki (odciążyć polskie firmy), zlikwidować socjal i do tego trzymać stopy na rozsądnym poziomie. Oczywiście PZPR tego nie zrobi bo przegrają wybory. Tzn. bez tego też przegrają tylko mniej zdążą nakraść. PISowcy już wiedzą, że to jebnie, nakręcają to szaleństwo, żeby się jeszcze nachapać przed ostatecznym końcem.
  • 1
Drewmalino
Drewmalino
04.10.2022, 11:58:39
  • 3
lko mniej zdążą nakraść. PISowcy już wiedzą, że to jebnie, nakręcają to szaleństwo, żeby się jeszcze nachapać przed ostatecznym końcem.


@readme: chyba ze sfalszuja wybory i cos kolo tego kreca ostatno..
janekplaskacz
janekplaskacz
04.10.2022, 08:48:23 via Wykop Mobilny (Android)
  • 25
Nie, najważniejsze to już było. Było, gdy wiadomo było, że inflacja będzie rosnąć.
janusz00
janusz00
04.10.2022, 10:50:47
  • 24
Podwyżka stóp nic nie zmieni, kiedy ciągle są drukowane puste pieniądze dla "funduszy narodowych" i wprowadzane kolejne socjale. Nawet wywody Sasina o 50% podatku dla firm spowodowały, że zagraniczny kapitał zawinął się z Polski, co będzie się wiązać z jeszcze większym osłabieniem złotówki w przyszłości.
  • 1
operatorkoparki
operatorkoparki
04.10.2022, 15:16:13
  • 1
@janusz00: dokladnie, klapia ci idioci z rzadu takie glupoty, ze za jakis czas nikomu nie bedzie sie chcialo inwestowac w Polsce. Pod tym wzgledem wolalem "Fur Deutschland" Donalda Tuska, bo bym pierwszym czlowiekiem robiacym bardzo dobry PR za granica - dyplomatyczne, zachecajace wypowiedzi, dobrze skrojone garnitury w szeregach PO itd.

PiS to machanie szabelka, odgrazanie sie, nieprzemyslane wypowiedzi zniechecajace do nas inwestorow. Cos jak Trump, tylko ze my jako kraj w
wojna
wojna
04.10.2022, 09:41:43 via iOS
  • 24
przyszłość Polski


przyszłość czego? XD
źródło: comment_1664872939cWbU3Oox5KiA9ySAlsf8I1.gif
  • 3
awres
awres
04.10.2022, 10:37:41
  • 4
@wojna: jest gdzieś tam na dnie( ͡° ͜ʖ ͡°)
mstasiek
mstasiek
04.10.2022, 11:26:50
  • 0
@wojna: co Polski? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kowalkowskij
kowalkowskij
04.10.2022, 10:53:27
  • 19
źródło: comment_1664877206uT9n8wGSEiEgQz5D4IQhiO.jpg
  • 3
patefoniq
patefoniq
04.10.2022, 10:57:04
  • 6
@kowalkowskij:
źródło: comment_1664877485EUqP7R2QI0uynBTvvNDhR6.jpg
RobaczywyJoe
RobaczywyJoe
04.10.2022, 11:44:33
  • -1
@aa-aa: swiatowego nie ale polske w takim gównie zatopił, ze już chyba z tego nie wyjdziemy
menelaosPL
menelaosPL
04.10.2022, 11:52:23
  • 15
Tak po prawdzie to dalsze podnoszenie stóp już #!$%@? da, mając rząd, który transferuje kasę na coraz większe socjale, tarcze i inne "programy pomocowe"
  • 10
robo81
robo81
04.10.2022, 12:00:10
  • 7
@menelaosPL: Podwyższanie stóp zahamuje odpływ kasy do dolara
witos
witos
04.10.2022, 12:21:08 via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
@robo81: gówno ci zahamuje, odpływ do dolara wynika z gównianej gospodarki i komunikatów tego populistycznego rządu, który daje do zagranicznych inwestorów sygnały "#!$%@? stąd", pieprząc na konferencjach o opodatkowaniu 50% nadmiarowych zysków. Podczas gdy cała Europa obniża podatki, w bolzce walczy się z inflacja #!$%@? podatki do absurdalnych poziomów i rozdając pieniądze na wódkę, bo przecież nikt nie sprawdza czy 3 tysie poszły na wungiel albo 500 na bombelki. A gawiedź
szycha_za_dwa
szycha_za_dwa
04.10.2022, 11:09:12
  • 15
Nie rozumiem czemu wykopki tak jęczą o wyższe stopy? Wyższe stopy zaorają kredyciarzy, firmy, a jak ci przestaną spłacać kredyty to może nawet banki popłyną. A inflacja i tak będzie rosła bo te śmieci nadal będą rozdawać kasę i to coraz więcej.
  • 2
motomood
motomood
04.10.2022, 11:51:33
  • 4
@szycha_za_dwa: w Polsce mamy tylko dwa miliony kredyciarzy te głąby serio myślą, że mają większy wpływ na inflację niż idiotyczna polityka rządu..
ostatni_lantianin
ostatni_lantianin
04.10.2022, 16:52:07
  • 1
@szycha_za_dwa: najpierw popłynie PiS bo rząd jest największym kredyciarzem
lukasz-brak
lukasz-brak
04.10.2022, 09:52:11
  • 15
Moim zdaniem RPP powinna nie podnosić stóp procentowych na konferencji P. Gapliński powinien powiedzieć coś w stylu, "ze względu na podkopywania decyzji RPP przez Rząd nie będziemy utrudniać życia Polakom". Rząd PiSu dolewa z cysterny paliwa do inflacji więc to nie ma najmniejszego sensu. Podkreślam jestem za likwidacją inflacji ale to jest jak w chromym domu z dzieckiem chorym na cukrzycę. Mamo mogę zjeść batonika, Nie nie możesz bo może ci się
T.....r
konto usunięte 04.10.2022, 09:47:32
  • 15
instytut_badania_jonosfery
instytut_badania_jonosfery
04.10.2022, 09:59:45
  • 14
w zasadzie wynik jest do przewidzenia - zrobią kolejną rzecz na niekorzyść tego kraju.
missioncritical
missioncritical
04.10.2022, 13:21:26
  • 9
Do wyboru:
1. Udupić kredytobiorców, pogrzebać szanse na wygranie wyborów i ratować złotego.
2. Udupić gospodarkę i mieć szansę na wygranie wyborów.

Nie wiem jak Wy, ale ja już znam wybrane rozwiązanie ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • 1
3mortis
3mortis
04.10.2022, 13:53:00
  • 4
@missioncritical: no wlasnie mialem pisac ze oni nie pokaza jakiejs swiadomosci ani stawka nie jest przyszlosc polski.

Dla jaszczompa i jego wlascicieli stawka to wygranie wyborow i na 100% zrzuca koszty na wszystkich byle szambo nie wywalilo w ich elektorat, przynajmniej do wyborow. Podwyzki gazu i pradu na zlodzieii prywaciarzy, stopy dla bogoli z kredytami a wam kochani socjal i doplaty bo musicie wiedziec na co glosowac.

A i pamietajcie, podwyzki
Marek_B
Marek_B
04.10.2022, 10:35:02
  • 9
Oni tam mają jedną śwadomość i jeden cel - utrzymanie pisowskiej trzody u władzy. Jeśli drukujesz kaczce puste pieniądze, to na krótką metę kaczka może robić za dobrego wujka i rozwalać na prawo i lewo swojemu elektoratowi. Problem, a w zasadzie ruina, jak u każdego oszusta robi się dopiero w dłuższym terminie. No i ten termin po 8 latach ich rządów nadszedł. Teraz to już mogą opowiadać tylko jakieś odrealnione bzdury, w
  • 1
patefoniq
patefoniq
04.10.2022, 10:52:02
  • -1
Teraz to już mogą opowiadać tylko jakieś odrealnione bzdury, w które przestaje wierzyć nawet pisowski beton.


@Marek_B: Oj, chyba nie znasz PISlamistów zbyt dobrze, co?
  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >
  • Wykopujący (2597)
  • Zakopujący (30)

Hity

tygodnia

Jak wam ukradną coś poniżej 500zł i macie monitoring nie zgłaszajcie na policje
3349
Były premier skazany za to, że nie utrzymuje byłej żony, niepracującej od 10 lat
2600
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Mamy rekord: wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 najwyższy od 1997!
2035
Dzisiaj KE potrąciła Polsce kolejne €60 mln euro za Izbe Dyscyplinarną
1985
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #polityka
  • #europa
  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #ekonomia
  • #swiat
  • #historia
  • #sport
  • #zainteresowania
  • #kultura

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane

Wykop.pl