@misiozaur: jednak inne sa produkty spalania ropy naftowej, a inne pochodzacej z niej benzyny, kerozyny czy diesla. Inaczej spapa sie paliwo ppdczas kontrolowanego spalania w silniku wyposazonym w egry, katalizatoryi filtry, a inaczej podczas niekontrolowanego spalania bez pelnego dostepu do tlenu.
@neoklasyk: zwracam uwagę ze pis zmienił ministerstwo na ministerstwo środowiska. Człon ochrona zniknął razem z kawałkiem puszczy bialowieskiej. Także tego, nawet nie udajemy. Tzn kaczynski udaje ze lubi zwierzęta, ale chęć zdobycia kilku głosów myśliwych zwycięża z przekonaniami.
Od kilku lat lobby myśliwych dostaje #!$%@? macicy, że nie może zabijać wilków. Około 2 lata temu rozpoczęto akcję przygotowywania społeczeństwa poprzez pełzające zastraszanie. Nagle wilki o których nie było słychać od ponad 10 lat, które społeczeństwu dzięki edukacji kojarzą się dobrze, jako swoisty regulator fauny - zaczęły się pojawiać w opowiaściach. A to ponoć nagle zaczęły atakować zwierzęta dzikie, następnie zwierzęta hodowlane, następnie domowe psy, teraz przyszedł czas na człowieka, i
Moze maja niedługo wybory i wirus jest w odwrocie? A tak serio, czym to się różni od ulic Władysławowa czy Sopotu w lecie tego roku? Przecież dokładnie tak wyglądało lato u nas.
@Serek_Niehomogenizowany: bo to NIE SĄ kleszcze. Połowa wykopu z piwnicy nie wychodzi, w lesie w życiu nie była, na łące może 3 razy i każdy robak to kleszcz.
@drPGrzesiowski: dlaczego nie wprowadza się odgórnego nakazu do świadczenia pracy zdalnej tam gdzie tylko jest to możliwe? Przykład Chin pokazuje, że totalna blokada miast, podróży i pozostanie w domu pomaga zahamować epidemię. Czemu w Europie z tym czekamy? Czy nie lepiej przeciwdziałać zamiast leczyć?
Brałem udział w konsultacjach regionalnych z jednym z województw. CPK przyjechało, pokazało prezentacje (poziom jakby firma powstała miesiąc wcześniej, ZERO konkretów), rozdało notesy i ... to tyle. próba głębszego wejścia w temat nieudana, niestety nie było partnera do rzeczowej rozmowy. Nie potrafili podać jakichkolwiek podstaw dla swoich prognoz ruchu, najpierw zatwierdzają autorytatywnie trasy, potem zlecone zostaną badania zapotrzebowania na ruch. Harmonogramy bez dat. Całość inwestycji rozpisana w 6 krokach. Panowie zachowywali sie
@qhardyq: @Anty_kacap: To CPK zapraszało w każdym województwie na spotkanie przedstawicieli samorządu i terytorialnej administracji rządowej. Samorządu mogły doprosić na spotkanie merytorycznie powiązane spółki i instytucje i tak tam trafiłem.
@JaroSubaru82: Przede wszystkim złe trasowanie niektórych szprych. W naszym rejonie projekt kolejowy CPK za bardzo skupił się na roli dowozowej P2P do mega lotniska, pomijając inne również ważne problemy komunikacyjne. Budując nowy szkielet kolejowy kraju, bez straty dla projektu
@qhardyq: Zgadzam się. Ale mieszkaniec Sanoka tej pracy będzie szukał w Rzeszowie, a nie pod Warszawą, z ceną dojazdu 150 - 200 zł w jedną stronę. Dlatego uważam, że walkę z wykluczeniem komunikacyjnym należy zacząć od szybkich (ale nie KDP!) linii regionalnych dowożących do lokalnych ośrodków administracyjnych, akademickich, przemysłowych, ze specjalistycznym zapleczem medycznym, regionalnym lotniskiem itd. Nie trzeba od razu jeździć do CPK...
My nie potrzebujemy takiego podatku. Jak bedzie brakowalo kasy w budzecie, a brakuje, to opodatkujemy dodatkowo obywateli, a i owszem robimy to! A kogos kto zarabia powyzej sredniej zgnoimy do reszty!
jak długo nie ma szkody/krzywdy nie powinno być kary
@RoastieRoast: To nieudana próba trolowania, prawda? Jak można zasady bezpieczeństwa na drodze, w kraju w którym są one powszechnie łamane, o bardzo niskiej kulturze na drodze, wiązać z jakąś ideologią wolnościową? Dziękuję, ale nie będę ryzykował życiem i kalectwem, swoim i najbliższych, w imię źle pojętej wolności. Jestem za zaostrzeniem kar za wykroczenia i przestępstwa na drodze, jestem za radykalnym podniesieniem
Dzisiaj smutna rocznica ale bardzo ważna. Czyli agresja Armii Czerwonej na Polskę w 1939 roku.
Wydarzenia z niedzieli 17 września 1939 roku mimo upływu tylu lat po dziś dzień budzą wiele emocji. Zwykle jednak procesy, które rozpoczęły się tego dnia rozpatrujemy w kategoriach wielkiej polityki i wojskowości. Jednak jak wszystko w historii 17 września miał też swoją „ludzką” stronę. Warto przyjrzeć się, zatem temu jak na wkroczenia Armii Czerwonej w granice II
@jabukasiga: zastanawiam się skąd niechęć do turbobenzyn. Najczęściej prezentowana przez ludzi, ktorzy sami jej nie uzytkuja. Duzo wiekszy moment niz w silnikach atmosferycznych, silniki duzo cichsze, co znacznie podnosi komfort na duzych dystansach.
@jabukasiga: masz jakies niezalezne i rzetelne dane potwierdzajace, ze nowe turbobenzyny odbiegaja jakos wyraznie od nowych benzyn lub nowych turbodiesli?
@jabukasiga: Ty jestes autorem tezy, wiec jej broń. Tak jak myślałem, wiedza z forów... Wtrysk bezpośredni jest problemem jedynie dla osob, które chcą zasilać samochód lpg, a czemu miałby przeszkadzać zdecydowanej większości to już zupełnie nie mam pojęcia. Kolejna prawda objawiona z forow? A moze jeszcze start stop w malej benzynie to zlo bo tak napisali na forum?
@jabukasiga @Ponurnik: Mam 1.2 tce. Tak wiem, wykopowym ekspertom nie mieści się w głowie, ze można kupić nowe francuskie auto do użytku prywatnego. Start stop działa w tym małym i lekkim silniku na tyle szybko, ze zanim wdepnę sprzęgło do końca mam już właściwe obroty, po 3 latach akumulator ma jakiś symboliczny spadek pojemności, spalanie bardzo rozsądne, a stosunkowo duży moment sprawia, ze samochodem jeździ się dynamicznej niż moim poprzednim benzynowym
@trozek Moim zdaniem materiał trochę spłycony i chyba niechcący uspokajający... Kilku moich znajomych po jego obejrzeniu skwitowało: pożary lasów? Można się rozejść, one nie produkują tlenu, ekoświry wszędzie. Niestety, co mnie przeraża, wciąż brakuje w społeczeństwie świadomości, że nie w spadającej ilości tlenu jest problemem, a w ilości emitowanego dwutlenku węgla. Nie do końca kupuję również fakt bilansu tlenowego lasu - jednak drewno składa się z węgla, głównie związanego w procesie fotosyntezy,
@Mam_cie_w_dupie: dla wszystykich domagajacych sie upadku Boeinga mam zla wiadomosc. To nie protekcjonizm panstwa, to same linie lotnicze nie dopuszcza do upadku B, bo doskonale wiedza co oznacza monopol jednego przedsiebiorcy i ile by musieli czekac na nowe samoloty od Airbusa. Zadnego upadku nie bedzie.
@mnlf: dlatego zielona strzalka powinna byc wylacznie dla jazdy bezkolizyjnej, a dla warunkowej powinna byc zolta. Proste, logiczne i tanie - wymiana kawalka szybki na inny kolor bez dodatkowych kosztow. Btw nie kumam za co minusuja janusze kierownicy.