Wpis z mikrobloga

Prędkość 125 km/h na drogach szybkiego ruchu uważam za optymalną. Szybciej jeździłbym tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych typu członek rodu na łożu śmierci. Dlaczego? Oto powody:
- przy aktualnym natężeniu ruchu, jest możliwe jeszcze utrzymanie tej prędkości i płynna, prawie jednostajna jazda, zamiast ciągłe przyśpieszanie i hamowanie
- jest to prędkość przy której można jeździć przez większość roku przy różnych warunkach pogodowych (oprócz tych najbardziej skrajnych)
- testy spalania nie obejmują prędkości większych jak 130-131, a i to 130-131 tylko chwilowe, a zatem oprócz zwiększonego spalania związanego z prawami fizyki (większe opory, ale także wspomnianie częstsze hamowanie i przyśpieszanie), to samym producentom aut nie zależy, aby auto było ekonomiczne przy prędkościach 130+
- jedzie się łagodnie i przyjemnie, można porozmawiać z pasażerami, słuchać podcastu, audiobooka, muzyki, relaksować się, a nie jechać w ciągłym napięciu.

P.S. Aktualnie jeżdżę z prędkościami 110-115 w porywach pod 120, ale to aby jak najlepiej chronić mały silnik na gazie przed nadmiernym zużyciem, a także aby mieć większe oszczędności spalania. Nawet jeśli miałbym mocniejszy silnik w przyszłości i stać mnie było na większa spalanie, to i tak na co dzień na trasach nie przekraczałbym 125.

#samochody #motoryzacja #autostradypolska #autostrady #polskiedrogi #przemyslenia #fabia
  • 59
@TestoDepot: Ale jak niby nie wjeżdżaj? Wjeżdżaj, wjeżdżaj. Jeżdżę aktualnie z prędkościami 110-115 na prawym, i na lewym z reguły dodaję parę oczek i wjeżdżam na lewy z prędkościami 115-120. No ale też nikomu pod maskę nie wjeżdżam, aby ktoś musiał wciskać mocniej pedał hamulca, i już na pewno nikomu jadącemu +/- zgodnie z max prędkościami dopuszczalnymi.
@Adamfabiarz:

Jeżdżę aktualnie z prędkościami 110-115 na prawym, i na lewym z reguły dodaję parę oczek i wjeżdżam na lewy z prędkościami 115-120


W jakim celu? Praktycznie tak samo wolno jedziesz na obu pasach, a tylko przyblokujesz kogoś kto chce jechać szybciej bo twoje wyprzedzanie będzie trwało długo.

No ale też nikomu pod maskę nie wjeżdżam, aby ktoś musiał wciskać mocniej pedał hamulca


To chociaż tyle, że w lusterka patrzysz.
@TestoDepot: Ja przyblokuję? Jak już to raczej ktoś jadący zbyt długo z tyłu na lewym pasie szykuje się do przyblokowania mnie.

Zresztą #!$%@? mogą pisywać żale do konstruktora drogi - czemu w przypadku drogi ze sporym natężeniem ruchu na danej drodze nie ma środkowego pasa właśnie idealnego do poruszania się na nim z prędkościami 100-120 przy sporym natężeniu ruchu.

W każdym razie lewy pas to nie lawa dla tych jadących poniżej
@bidzej: Ale tu nie chodzi tylko o to jakie auto i czy stabilnie, tylko przede wszystkim o czas reakcji. Powodzenia z odpowiednią reakcją w razie wu przy prędkościach, które wymieniłeś.