Wpis z mikrobloga

Prędkość 125 km/h na drogach szybkiego ruchu uważam za optymalną. Szybciej jeździłbym tylko w sytuacjach naprawdę awaryjnych typu członek rodu na łożu śmierci. Dlaczego? Oto powody:
- przy aktualnym natężeniu ruchu, jest możliwe jeszcze utrzymanie tej prędkości i płynna, prawie jednostajna jazda, zamiast ciągłe przyśpieszanie i hamowanie
- jest to prędkość przy której można jeździć przez większość roku przy różnych warunkach pogodowych (oprócz tych najbardziej skrajnych)
- testy spalania nie obejmują prędkości większych jak 130-131, a i to 130-131 tylko chwilowe, a zatem oprócz zwiększonego spalania związanego z prawami fizyki (większe opory, ale także wspomnianie częstsze hamowanie i przyśpieszanie), to samym producentom aut nie zależy, aby auto było ekonomiczne przy prędkościach 130+
- jedzie się łagodnie i przyjemnie, można porozmawiać z pasażerami, słuchać podcastu, audiobooka, muzyki, relaksować się, a nie jechać w ciągłym napięciu.

P.S. Aktualnie jeżdżę z prędkościami 110-115 w porywach pod 120, ale to aby jak najlepiej chronić mały silnik na gazie przed nadmiernym zużyciem, a także aby mieć większe oszczędności spalania. Nawet jeśli miałbym mocniejszy silnik w przyszłości i stać mnie było na większa spalanie, to i tak na co dzień na trasach nie przekraczałbym 125.

#samochody #motoryzacja #autostradypolska #autostrady #polskiedrogi #przemyslenia #fabia
  • 59
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Nawet jeśli miałbym mocniejszy silnik w przyszłości i stać mnie było na większa spalanie, to i tak na co dzień na trasach nie przekraczałbym 125.


@Adamfabiarz tak ci się tylko wydaje xd z lepszym samochodem zagapisz się na chwilę podczas przyspieszania a tu 180 i nawet nie będziesz czuł, że tak szybko jedziesz
  • Odpowiedz
@WpiszSwojLogin: Nie, dziękuję. Przy 180 pozostaje mało czasu reakcji na cokolwiek. Wolę komfortową, stabilną i relaksacyjną jazdę, a nie poczucie bycia w pocisku niekierowanym, oraz bycie w ciągłym natężeniu.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz:

Prędkość 125 km/h na drogach szybkiego ruchu uważam za optymalną


To se tak jeździj. Ale nie wyjeżdżaj na lewy pas i nie hamuj kogoś, kto jedzie szybciej bo ty będziesz pół roku wyprzedzał teraz albo w ogóle wyprzedzał powietrze.
  • Odpowiedz
@TestoDepot: Ale jak niby nie wjeżdżaj? Wjeżdżaj, wjeżdżaj. Jeżdżę aktualnie z prędkościami 110-115 na prawym, i na lewym z reguły dodaję parę oczek i wjeżdżam na lewy z prędkościami 115-120. No ale też nikomu pod maskę nie wjeżdżam, aby ktoś musiał wciskać mocniej pedał hamulca, i już na pewno nikomu jadącemu +/- zgodnie z max prędkościami dopuszczalnymi.
  • Odpowiedz
@G06DbT: Tak, jeździłem tirem, mam uprawnienia, i zresztą właśnie przedwczoraj podpisałem umowę leasingową na ciągnik siodłowy, i rozszerzam swoją firmę o transport.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz:

Jeżdżę aktualnie z prędkościami 110-115 na prawym, i na lewym z reguły dodaję parę oczek i wjeżdżam na lewy z prędkościami 115-120


W jakim celu? Praktycznie tak samo wolno jedziesz na obu pasach, a tylko przyblokujesz kogoś kto chce jechać szybciej bo twoje wyprzedzanie będzie trwało
  • Odpowiedz
@TestoDepot: Ja przyblokuję? Jak już to raczej ktoś jadący zbyt długo z tyłu na lewym pasie szykuje się do przyblokowania mnie.

Zresztą z-----------e mogą pisywać żale do konstruktora drogi - czemu w przypadku drogi ze sporym natężeniem ruchu na danej drodze nie ma środkowego pasa właśnie idealnego do poruszania się na nim z prędkościami 100-120 przy sporym natężeniu ruchu.

W każdym razie lewy pas to nie lawa dla tych jadących
  • Odpowiedz
poczucie bycia w pocisku niekierowanym


@Adamfabiarz: ...i tu się kłaniają wady posiadania Skody Fabii do jazdy po autostradach ( ͡° ͜ʖ ͡°)-
Większość kompaktów jedzie sobie stabilnie i bez problemów choćby i 200-220km/h, nie wspominając już o autach segmentu D i wyżej.
  • Odpowiedz
@bidzej: Ale tu nie chodzi tylko o to jakie auto i czy stabilnie, tylko przede wszystkim o czas reakcji. Powodzenia z odpowiednią reakcją w razie wu przy prędkościach, które wymieniłeś.
  • Odpowiedz
Dlaczego? Oto powody:


@Adamfabiarz: masz gówniany samochód ze słabym silnikiem i słabymi hamulcami. Lepszy samochód jest stabilniejszy i ma krótszą drogę hamowania ze 180 niż fabia ze 120
  • Odpowiedz