Aktywne Wpisy
Femme-nie-Fatale +181
Wykop tak zrył mi banie, że jak przechodziłam teraz obok jakiejś białej laski ze śniadym dzieckiem, to jedyne co miałam w głowie to MOKEBE, PRZYPADKOWY MUXRZY-N i OREO XDDDD
#przypadkowymurzyn #rozowepaski #mokebe #zwiazki
#przypadkowymurzyn #rozowepaski #mokebe #zwiazki
witold54 +54
- przy aktualnym natężeniu ruchu, jest możliwe jeszcze utrzymanie tej prędkości i płynna, prawie jednostajna jazda, zamiast ciągłe przyśpieszanie i hamowanie
- jest to prędkość przy której można jeździć przez większość roku przy różnych warunkach pogodowych (oprócz tych najbardziej skrajnych)
- testy spalania nie obejmują prędkości większych jak 130-131, a i to 130-131 tylko chwilowe, a zatem oprócz zwiększonego spalania związanego z prawami fizyki (większe opory, ale także wspomnianie częstsze hamowanie i przyśpieszanie), to samym producentom aut nie zależy, aby auto było ekonomiczne przy prędkościach 130+
- jedzie się łagodnie i przyjemnie, można porozmawiać z pasażerami, słuchać podcastu, audiobooka, muzyki, relaksować się, a nie jechać w ciągłym napięciu.
P.S. Aktualnie jeżdżę z prędkościami 110-115 w porywach pod 120, ale to aby jak najlepiej chronić mały silnik na gazie przed nadmiernym zużyciem, a także aby mieć większe oszczędności spalania. Nawet jeśli miałbym mocniejszy silnik w przyszłości i stać mnie było na większa spalanie, to i tak na co dzień na trasach nie przekraczałbym 125.
#samochody #motoryzacja #autostradypolska #autostrady #polskiedrogi #przemyslenia #fabia
Niemniej jednak zdarzało mi się jechać nim pod 200 kmh, i było zupełnie przyzwoicie w środku, tak samo zdarza mi się lecieć 150-170 autostrada i jest cicho w środku jak na tą prędkość, ale pali pod 7 litrów już...
@Adamfabiarz: kiedy było wyprodukowane ostatnie, normalne, europejskie auto z bębnami na przodzie?
@Adamfabiarz: 24 lata temu! I maluch to nie jest normalne auto, to jest relikt i zabytek.
Nawet jakaś fiesta z 2000 roku (a miałem dwie) ma tarcze na przodzie. Skoda Felicia z roku 2000 też miała tarcze na przodzie. Więc nie mów, że twoja fabia z hamulcami na przodzie to jakiś szczyt niemieckiej technologii.
To inny przykład ze stajni VAGa - VW Garbus był dostępny w opcji z bębnami na przód. Auto produkowane do 2003 r.
@Adamfabiarz: wg bzdurnych statystyk CEPiK, gdzie nadal widnieją np. tysiące maluchów.
I zobaczy, że średni wiek auta 15 lat w
@Adamfabiarz: ...ale te statystyki dokładnie tak są liczone. Nie interesuje mnie, jakie są twoje subiektywne obserwacje.
Ten średni wiek aut w Polsce to dokładnie taka sama bzdura jak "Polacy mają najwięcej aut na mieszkańca w Europie".
@Adamfabiarz: w Brazylii
ale to można robić w większości samochodów przy dużo wyższych prędkościach tylko ty wybrałeś miejskie wozidło na autostrady
100 kmh = 3200 rpm
110 = 3520
120 = 3840
130 = 4160
140 = 4480