Wpis z mikrobloga

Takie kartki pojawiają się przy zamawianiu z niektórych warszawskich restauracji przez Uber Eats i Wolt.
Mam mieszane uczucia trochę, bo z jednej strony prowizje rzeczywiście wysokie, z drugiej strony to trochę nieeleganckie, tak otwarcie informować o rozliczeniach z kontrahentem i jeszcze namawiać do niekorzystania z ich usług, jednocześnie korzystając z kanału dystrybucyjnego.
#warszawa #gastrowarszawa #wolt #ubereats #glovo
źródło: comment_1588587577hmgeQABwg7wmOq0DOklNrq.jpg
  • 135
W sumie ciekawe czy jeśli zamówisz bezpośrednio u nich, to czy np. dadzą Ci chociaż 50% rabatu z tych 38 PLN

@OdKlopsaDoKoksa: z pewnością ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@anyvu: @wonsz_smieszek: ja też generalnie staram się bezpośrednio zamawiać, choć Wolt ma wygodny sposób płatności przez Apple Pay i dostawę bezkontaktową. czasem po prostu nie chce mi się bujać z blikami i płatnością kartą u dostawcy.

Legalne?
Słabi upadną. Już upadają. Silni przetrwaja.

Płacz tych ledwo co ciągnących zawsze od pierwszego do pierwszego nic nie zmieni.

Prowizję są adekwatne do włożonej pracy. Taka firma jak Wolt zapewnia cała obsługę płatności. Promocje. Kuriera. Dostawe w 15 do 30 minut. Reklamację.

A przede wszystkim, profesjonalizm. Wystarczy przyjrzeć jak się zachowują kurierzy wolta. Firmowe odzienie, nawet firmowe maski wielokrotnego użytku. Zdecydowanie utrzymywanie czystości i pilnowanie dezynfekcji rąk.

A restauracje oferujące własną dostawe?
@dzikdzikdzik: ja się zgadzam i absolutnie nie widzę w tym żadnego oszustwa. poddaję tylko w wątpliwość etyczność takiego postępowania - restauracja narzekają na pośredników, otwarcie wzywają do bojkotu, a jednocześnie wciąż korzystają z kanału dystrybucyjnego tych "złych" korporacji i z ich zasięgów marketingowych.
nie wydaje mi się to całkowicie w porządku.
@Migusik21 xDdddddddddddddddddddd
Byłem dostawca pizzy pewnej zimy, u mnie w 95% placki dojeżdżały ciepłe na każde zadupie, torba do bagażnika a na torbę dwa koce.
Ostatnio zamawiałem burgera z galerii ktora jest takim normalnym tempem z 20m rowerkiem odemnie, przyjechał lodowaty mimo że to nie była zima po - 10 stopni, tylko wiosna +10.

Ja tam zazwyczaj patrzę co na pyszne/pizzaportal(teraz to wolt) i dzwonię do knajpy, u nas jak ktoś dzwonił
via Wykop Mobilny (Android)
  • 17
@advert: sami kręcą na siebie bata.nie raz da się wyrwać darmowa dostawę w np. Uber eats lub pyszne i wychodzi korzystniej niż zamawiając bezpośrednio od restauracji (pomijam targowanie się itd.).podobnie sytuacja ma się ze sklepami stacjonarnymi i allegro. Np. Byłem w x kom żeby kupić wideo rejestrator. Na allegro 269 od x kom na stronie x kom 299.dopiero po interwencji kierownika sklepu udało się kupić w sklepie od ręki za cenę
@advert:


wtedy cała kwota trafia bezpośrednio do nas!
No #!$%@? to faktycznie mi sie opłaca. Nie taniej dla ciebie kliencie, tylko #!$%@? pomóż nam oszukać firmę z którą podpisaliśmy umowę, żebyśmy więcej zarobili.
@Atalas spodobała mi się metoda pizzerii, z której ostatnio zamawiałem. Ulotka z cenami jak na pysznepl czy innych pośredników i dopisek, że przy zamówieniu telefonicznym 20% rabatu
@advert: ale post wleciał, idealnie pod moje dzisiejsze zamówienie po pracy XD
jadę sobie do biedry po codzienne zakupy, w sumie mijam kebaba przy wjeździe do biedry, więc pomyślałem by skorzystać, a że są te obostrzenia i w ogóle stwierdziłem, że nie będę wchodził i zamawiał osobiście tylko zamówię przez pyszne.pl i na spokojnie zrobię zakupy a jedzenie będzie na mnie czekać, po prostu wszędzie profit dla mnie bo na nic
@advert: Niech zdychają. Zamiast w ulotce napisać, ze zamawiając bezpośrednio dostaniesz 20-30% rabatu, to DAJ MNIE BO MNIE SIE NALEZY, MAM HOROM FIRME.
#!$%@? zasięgów na plecach Wolta a potem ich próbować obchodzić, wyczuwam srogi pozew na grube hajsy.
+ Odkąd weszły na rynek firmy typu Wolt, Uber Eats, Bolt w życiu juz nie zamówię bezpośrednio z knajpy albo przez pyszne, bo czekanie po 2 godziny na zamowienie to jakiś żart.
30% teoretycznie dużo, ale nie jest to sama dostawa. Przecież po 1) reklama - wchodząc w aplikacje twoja restauracja wyświetla się pośród kilku innych lokali, a nie całej strony z google. Po 2) do każdego dania zamawiasz osobnego kuriera - nie martwisz się ze twój dostawca jest na jednym końcu miasta, ma jeszcze jeden dowóz i dopiero będzie mógł zabrać jedzenie do wkurzonego już ze musi czekać 2 godziny klienta, po 3)
@Shinlim: na chinola czy burgera zwykle czekałem koło godziny, czyli długo. Teraz jestem miło zaskoczony kebsem, który się wyrabia w 30 min. Nie wiem, czy to kwestia obłożenia. Może zwyczajnie kebsa robi się szybciej.
@nargynen: 30% to spora prowizja, ale z 3 punktem to poleciałeś troszkę, uber/glovo i inne (wyjątkiem jest pyszne.pl które ma własnych dostawców i daje im rowery) płaci kurierom od zlecenia, czyli też nie maja nic na utrzymaniu a kurier nie dostaje % z tych 30% tylko stawkę za doręczenie którą i tak ty płacisz.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@LM317K: to nie jest takie proste xD Kilka firm zdominowało rynek, zaczęło się od bardzo niskich marży, więc wszyscy z tego chętnie korzystali zamiast budować własne strony. W Holandii jest odpowiednik naszego pyszne i już pozwoli lokale mówią dość, bo mają praktycznie monopol, a zaczynali od znacznie niższych marży...
Szczerze to ich problem i wymyślanie najniższych kwot , np. jestem na homeoffice chce zjeść jedną pozycję która kosztuje 20 złotych plus dostawa , a minimalna mają 30-40 złotych , to wolę zamówić Ubera,Wolta czy Glovo bez minimalnej . Sami sobie nakręcili pętlę